Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 37:sta
  1. #1
    Tämä askarruttaa varmaan monia muitakin tietoteknisesti täystumpeloita.

    Hommasin keväällä GoPro -kameran ja nyt on videoita tullut kuvailtua. Mitä ohjelmaa käyttämällä ( toivoakseni löytyy joku ilmainen ) saisin leikattua videoista turhat pois ja ehkä lisättyä pari tekstitystä?

    ja ( rautalangasta ) Miten ne nyt sitten laitetaan sinne youtubeen tai vastaavaan? Mihin muotoon pitää tallentaa? Mikä on maksimikoko? Mitä muuta pitää tietää?

    Windows XP koneessa, jos se jotain merkkaa.
    Honda CRF 250R 2007

    ex Suzuki GSX-R 750 K6

    ex Kawasaki ZX-6R 1999
  2. #2
    Jos sulla on xp niin ilmainen ohjelma on Windows MovieMaker - löytyy valmiina sun koneelta ja sillä saa aivan riittävän hyvää jälkeä jos on jo valmiiksi hyvä näkemys miltä sen valmiin videon tulee näyttää. Mä olen kaikki mun videot tehnyt sillä ja hyviä on tullut (yks maikkarin kuvaaja ei meinannut uskoa että on sillä editoinut mun videot).

    Youtubeen joudut ensin kirjautumaan ja sen jälkeen lataamaan sen omalta koneeltasi youtubeen, vaatii nettiyhteyden, ei oo amerikan temppu se.

    Sitten kannattaa miettiä että kuinka paljon tunnistetietoja itsestään tuonne netin syövereihin laittaa (nimi, rekkari, paikkakunta jne...)
    Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
  3. #3
    Tapoja on varmasti yhtä monta kuin tekijöitäkin. Itse käytän Pinnacle Studiota, joka oli maksullinen ohjelma, mutta ei kallis. Videot tallennan mp4-muotoon. Muistaakseni ainakin joskus Youtubessa oli videoiden pituuksin rajoitus, eli max. 10 min. Ihan mahdollisesti voi olla nykyään jo ihan muuta tuo. Kirjautuessa Youtubeen saa kyllä ajankohtaisen vastauksen noihin kysymyksiin.
    Sinisiä kirjaimia --> Harmaita kirjaimia
    Honda CBR600RR -08 --> Honda CRF250L -13
  4. #4
    Siirretty osioon, joka ehkä aavistuksen verran paremmin sopisi aiheeseen. Laitoin aiheen myös stickyksi, jotta löytyy paremmin, vaikka uusi ketju onkin.



    you say i'm a bitch like it's a bad thing..!?
  5. #5
    Jyväskylän Yliopiston sivuilla on sopiva ohje aloittelijalle kuinka Windowsin Movie Makeria käytetään videoeditointiin.

    Kliks
  6. #6
    Niille joiden tarkoituksena on vain leikellä videoistaan turhat pois ja pakata niitä pienemmiksi: VirtualDub
    Movie Makeria en ole aikoihin käyttänyt, mutta ainakin vielä viime kokeilulla videon pakkaaminen kesti virtualdubiin verrattuna aivan järkyttävän kauan.
    ZX-10R '04 - "Think Han Solo and making the jump to lightspeed." - Motorcyclist
  7. #7
    Tämä JayCut on minusta ollut "soma"....vähän kun tutustuu niin alkaa ihan koukuttamaan.....
  8. #8
    gopron sivulla on tommonen
    http://gopro.com/software-app/cineform-studio/
    ei ehkä helpoin käytettävä, mutta sillä saa ainakin nuo 120/60fps kuvat hidastettua siististi.

    ... ja lyhyestä virsi kaunis...
    http://www.youtube.com/watch?v=CIbEgsCf1vE&feature=plcp

    hd-sälää jos alkaa kunnolla editoimaan niin menee pc:n virittelyksi aika äkkiä. Mutta perus leikkauksilla pärjää pitkälle ja jos vähän miettii kuvatessa että mitä on tekemässä, niin ei tarvi jälkikäteen niin säätää
  9. #9
    Itsellä on Gopro HD hero2 kamera, keväällä ostettu myös.

    Itse pähkäillyt saman asian kanssa. Suosittelen lataamaan torrentilla Sony Vegas 8 tai uudemman. (laitonta, mutta ilmaista)
    Joskus netistä katsoin ohjeita miten saa pidettyä laadun gopro videoissa:
    -Aloita projekti samalla resoluutiolla, fps:llä ja muillakin asetuksilla millä olet videon kuvannut.
    - Kun pakkaat videota, pakkaa se samoilla spekseillä, kuin olet projektin aloittanut ja samoilla spekseillä millä olet videon kuvannut.

    Eli katsot vain kuva-asetukset millä videota kuvaat ja kasaat prokkiksen samoilla spekseillä. mp4 on kuulema hyvä formaatti.

    Peruslogiikalla, jos pienennät kuvaa se menee suttuun ja jos suurennat kuvaa, menee se suttuun.
    eli korostan niitä samoja speksejä.
    en ole ammattilainen tai tiedä asiasta paskaakaan, mutta kerroin vain sen minkä olen joskus opiskellut.

    Ps. Jos et löydä mistään ilmaista videoeditoria niin suosittelen kirjoittamaan googleen: Free video editor.
    Kawasaki z750 Candy limegreen.
    Ex:Suzuki GSX600F Red.
  10. #10
    https://sites.google.com/site/miikan...eot/harjoitus2

    Pakkausasetuksiin liittyen tuolla on parin vuoden takaa Youtuben speksiä ja muutama esimerkkivideo sekä aiheeseen liittyvää kuonaa.

    Editorissa projekti aina samoilla asetuksilla, millä on kuvattu ja editorista ulos niillä asetuksilla, joita kulloinkin halutaan käyttää. Esim. youtube haluaa videot tietyssä formaatissa - muutoin videot joudutaan konvertoimaan uudelleen palvelinpäässä, mikä heikentään aina laatua jollain tapaa.

    Lainaa TeGGe kirjoitti Katso viesti
    Peruslogiikalla, jos pienennät kuvaa se menee suttuun ja jos suurennat kuvaa, menee se suttuun.
    eli korostan niitä samoja speksejä.
    en ole ammattilainen tai tiedä asiasta paskaakaan, mutta kerroin vain sen minkä olen joskus opiskellut.
    Kun pienennät kuvaa, jakautuu sama kuvainformaatio pienemmälle aluelle, jolloin kuva näyttää terävämmältä.
    Mutta jos kuva täytyy taas kerran suurentaa uudelleen esim. toistettavaksi kokoruudun esityksenä, näyttää lopputulos vähän heikommalta.
    Viimeksi muokannut: Miikam; 25.01.2013 klo 05:40.
    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net
  11. #11
    eiks macin mukana tule iMovie ja winukan mukana se moviemaker? Luulis noilla onnistuvan
  12. #12
    Win7 :ssa on nykyään elokuvatyökalu joka on aivan hanurista. Itse editoin sony vegasilla.
    Honda CBR 600 F -05
  13. #13
    ja että videostaa saa sellaisen ettei heti ala etsiä kelausnappia kannattaa tehdä lyhyitä 5-6 sekunnin leikkauksia, monia eri kuvakulmia ja olla hyvä idea ja että lopputuloksessa näkyy se idea.

    Parhaiten oppii kun katsoo videoita. Ja kun löytää hyvän, miettii miksi se oli hyvä. Ja törkeästi varastaa hyviä ideoita.

    Youtubeen saa "hyvämaineinen" upata tunnin ja jopa kahden videoita.

    Tuossa mielestäni mukavasti toteutettu vaikkakin perusideana pelkkää ajamista ja toteutettu harrastepohjalta:
    http://youtu.be/fQToaEbFq9A

    Ja ammatilaiset kun on asialla jälki on hienoa:
    http://youtu.be/aTvYAcJOx3s
    Life is an adventure that requires correct equipments.
    'R1200GSA
  14. #14
    tuo pituus ja leikkaus riippuu ihan videosta. Moni suosittu youtube tekijä voi tehdä 15-30 minuutin videoita, jotka on tehty ilman leikkauksia, lähes yhdellä kuvauksella alusta loppuun.

    en jaksanut katsoa tuota iconin videota läpi, pirun tylsä.

    veikkaan, että Suomalaisten ongelma on se, että meitä ei ole koulutettu esiintymään. Joten kaikki videot on kameran takaa, kukaan ei esiinny kameralla. Ja jostain syystä ihmiset tykkäävät katsoa videoita joissa on esiintyjä, eikä kameran takaa näkymä.


    sisällön puutetta on paha korvata leikkauksella. Sitähän tuossa iconissa yritettiin.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  15. #15
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    veikkaan, että Suomalaisten ongelma on se, että meitä ei ole koulutettu esiintymään. Joten kaikki videot on kameran takaa, kukaan ei esiinny kameralla. Ja jostain syystä ihmiset tykkäävät katsoa videoita joissa on esiintyjä, eikä kameran takaa näkymä.


    sisällön puutetta on paha korvata leikkauksella.
    Aika hyvin kiteytetty.

    Itse olen tuskaillut, jotta viime kesän koosteesta saisin tehtyä edes etäisesti kiinnostavan...
    Matskua kyllä löytyy tuntikaupalla, mutta ei oikein mitään kovin kiinnostavaa sellaista.

    Tuollaisen sain lopulta aikaiseksi, joka sekin on vähän siinä ja tässä kehtaako julkaista: http://www.youtube.com/watch?v=uRzwJ...ature=youtu.be
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Albumi
    * Tuubi
  16. #16
    saakos jostain semmosta musiikkia mitä voi käyttää vapaasti noihin leffoihin?
    zzr1400
  17. #17
    Karavanaamari suopo:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Mar 2008
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa hulkster kirjoitti Katso viesti
    saakos jostain semmosta musiikkia mitä voi käyttää vapaasti noihin leffoihin?
    Saa, Kuukkeliin hakusana 'creative commons music'
    suosituimpia (=suurimpia) saitteja taitavat olla ccmixter.org ja jamendo.com
    Absit iniuria verbis, te absolvo....no eikä
    KTM Super Adventure 1290 -2015
    Exät FJR-2009, FJR-2004, Honda VF1100C-1984, Suzuki DR650
  18. #18
    Youtubeen voi ladata ilman musaa ja sitten painaa sitä nuotinkuvaa ja valitsee musan. Ei tietysti pysty rytmittään tms mutta tason voi säätää suhteessa videon ääniin.

    Sillä on ainakin nopea lisätä musaa jos jo latauksen jälkeen tuntuu, että jotain ääntä vois olla. Jos esim videon äänet särkee tai on muuten pilalla, niin sillä on helppo peittää se ja säätää videon äänet pois.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  19. #19
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    Youtubeen voi ladata ilman musaa ja sitten painaa sitä nuotinkuvaa ja valitsee musan. Ei tietysti pysty rytmittään tms mutta tason voi säätää suhteessa videon ääniin.

    Sillä on ainakin nopea lisätä musaa jos jo latauksen jälkeen tuntuu, että jotain ääntä vois olla. Jos esim videon äänet särkee tai on muuten pilalla, niin sillä on helppo peittää se ja säätää videon äänet pois.
    Kuinka näissä menee oikeudet? Lähinnä uteloittaa käykö sama kuin videossa valmiiksi olevassa ja Youtube saattaa estää alueellisesti musiikin toiston?
    R 1200R '08. ex R 1100RS '93
  20. #20
    En ole huomannut että rajoittaisi. Tuntuu että jos se itse tarjoaa, niin miksi sitten niitä rajoittaisi.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  21. #21
    Lainaa krummi kirjoitti Katso viesti
    Kuinka näissä menee oikeudet? Lähinnä uteloittaa käykö sama kuin videossa valmiiksi olevassa ja Youtube saattaa estää alueellisesti musiikin toiston?
    On sama onko ääni videossa vai erikseen. Jos yotutbe tunnistaa kuka äänitteen omistaa niin maakohtaiset rajoitteet tulee sen mukaan. Yleensä se rajoitus kohdistuu paska-maahan. Siellä on ihan omat koukerot.
  22. #22
    Hiljainen ketju...no totesin tässä että nyt on editointiläppäreissä tapahtunut kehitystä. Pari vuotta sitten hankittu Lenovo 5900HX prossulla on pitänyt pintansa aika hyvin, viimevuotinen 6900HX olisi antanut testien mukaan ehkä 15% vauhtia, ei siis juuri mitään.

    Mutta nyt näyttäisi tuo 7945HX puhkuvan 2-3 kertaisella nopeudella videotyöstössä, mutta siinä ytimiä onkin tuplasti (16/32). Harmi vaan ettei sitä ole ainakaan vielä sovitettu 14"/1,5kg kokoluokkaan. 17" möhköt ei mahdu sivulaukkuun.

    Vielä tolla vanhalla pärjää, renderöinti 1080p/60 kestää alle videon soittoajan, isommat resot noin puolitoista. Pitänee katsoa ensi vuoden loppupuolella uudelleen. Siinä vaiheessa voi kameratkin kaivata uusimista.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  23. #23
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Hiljainen ketju...
    Älä ny ala tuommoseks, ehtii hitaampikin seuraamaan tätä ketjua Mitä softaa muuten käytät editointiin? Olisiko sinulla aikaa ja halua keskustella Resolvesta. Resolve on tie, totuus ja elämä
    Honda CBR1000RR Fireblade
    Yamaha YZF-R6R (ex)
    Suzuki GSX650F (ex)
    http://mopollasuohon.blogspot.com/
    https://www.youtube.com/@Qassu78
  24. #24
    Lainaa Hammurab kirjoitti Katso viesti
    Älä ny ala tuommoseks, ehtii hitaampikin seuraamaan tätä ketjua Mitä softaa muuten käytät editointiin? Olisiko sinulla aikaa ja halua keskustella Resolvesta. Resolve on tie, totuus ja elämä
    Vegasia olen pyörittänyt. Joskus aikoinaan kokeilin ainakin viittä eri softaa, paitsi Adobea kun se oli ja on edelleen vähän kallis hupihommiin. Resolvea ei silloin tainnut olla edes olemassa.

    Paras softa lienee se jolla saa homman tehtyä ja jota osaa käyttää riittävästi. Absoluuttisesta paremmuudesta se ei kerro mitään.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  25. #25
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Vegasia olen pyörittänyt. Joskus aikoinaan kokeilin ainakin viittä eri softaa, paitsi Adobea kun se oli ja on edelleen vähän kallis hupihommiin. Resolvea ei silloin tainnut olla edes olemassa.

    Paras softa lienee se jolla saa homman tehtyä ja jota osaa käyttää riittävästi. Absoluuttisesta paremmuudesta se ei kerro mitään.
    Movavi pyörii kivasti läppärissä jossa joku kaikensisältävä ( oisko ollut juuri Resolve) ei edes käynnistynyt. Ei ole ilmainen mutta e myöskään maksa paljoa. Eikä oppimiskynnyskään ole korkea.
    Transalp->Varadero->GSA
  26. #26
    Ei tuo Vegaskaan ilmainen ole. Vajaa parisataa kustantaa päivitys uuteen versioon. Nythän sen saa myös kk-maksullisena versiona kuten myös Adobe Premieren. Saattais pärjätä jos lunastais 6-7 kk vuodessa käyttöaikaa.

    Ehkä tällä hetkellä kamerakalusto olis enemmän päivityksen tarpeessa. Laiska ihminen viittis uutta opetella jos ei ole pakko.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  27. #27
    Editointisoftista tuo Resolve on sekä hinnoittelultaan että ominaisuuksiltaan nykyisin ihan ylivoimainen. Pesee ominaisuuksissa Premieren ja maksaa 300€ sisältäen päivitykset kunnes päivityspolitiikkaa muutetaan eli toistaiseksi.
    Honda CBR1000RR Fireblade
    Yamaha YZF-R6R (ex)
    Suzuki GSX650F (ex)
    http://mopollasuohon.blogspot.com/
    https://www.youtube.com/@Qassu78
  28. #28
    Premier Elements on helppo ja riittävä useimpiin tarpeisiin. Edullinenkin. Olen pari kertaa yrittänyt opetella Resolvea, mutta siinä alku tuntuu niin hankalalta, että olen palannut aina Premier Elementsiin. Resolve vaatii mielestäni ainakin ison näytön. Käyttöliittymässä on niin paljon tavaraa, että 15" läppärin näytöllä ikänäköiselle aika toivoton.
    https://www.youtube.com/user/mtubeist
  29. #29
    Opettelun tuskaa täälläkin.
    Siitä huolimatta pitää varmaan jossain vaiheessa kokeilla tuota Resolvea. Tuskin se kovin radikaalisti Vegasista poikkeaa, joten kaippa siihen(kin) oppii. On kyllä todettava että olis tossa vegasissakin vielä opeteltavaa.

    Olen kyllä pari pätkää valmistellut ihan tolla 14" näytöllä (siinä on tosin 2800x1800px). Yllättävän nopeasti tuli valmista. Koodatessakin olen monesti huomannut että pieni ruutu hidastaa vähemmän kuin luulisi.

    Vielä kun sais aikaseks testin että jos lähtödatassa on 4k, editoinnit tekee 1080p:llä ja renderöi 4k:ksi niin häviääköhän pikseleissä. Vegashan ei modaa lähtötiedostoja. Eihän se iso vaiva ole vaihtaa projektin resoa, mutta kun se herkästi unohtuu.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  30.  
  31. #30
    Lainaa mek kirjoitti Katso viesti
    Premier Elements on helppo ja riittävä useimpiin tarpeisiin. Edullinenkin. Olen pari kertaa yrittänyt opetella Resolvea, mutta siinä alku tuntuu niin hankalalta, että olen palannut aina Premier Elementsiin. Resolve vaatii mielestäni ainakin ison näytön. Käyttöliittymässä on niin paljon tavaraa, että 15" läppärin näytöllä ikänäköiselle aika toivoton.
    Resolve on parhaimmillaan kahdella näytöllä, mielellään isolla sellaisella. Pakko myöntää että läppärillä editoidessa tuossa käyttöliittymässä on pienelle näytölle ihan liikaa tavaraa.
    Honda CBR1000RR Fireblade
    Yamaha YZF-R6R (ex)
    Suzuki GSX650F (ex)
    http://mopollasuohon.blogspot.com/
    https://www.youtube.com/@Qassu78
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen