Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 45:sta
  1. #1
    Hei,

    Tuli sorruttua kyseiseen pyörään vuosimallia -07. Pyörässä on alkuperäinen pleksi ja 188 cm "lyhyenä" kaipaisin hieman korkeampaa pleksi. Onko ehdotuksia vai kannattaako ostaa BMW:n oma pleksi jonka hinta tosin hieman suolainen...
  2. #2
    Laita siihen alkuperäiseen pleksiin MRAn säädettävä spoileri. Aufsatz nro 12 on 39 senttiä leveä, luulisi riittävän.

    Tulee Stormille parissa viikossa ja kustantaa alle 80 eur.
    https://www.youtube.com/user/mtubeist
  3. #3
    Saapihan tuohon pyörään orkkiksena korkeamman lasin, on vaan turkasen kallis.
    Tutulla on pyörässään merkkikohtainen Laminar Lip, kun ei halunnut porailla reikiä MRA:ta varten.
  4. #4
    Jos kesän käytössä ollut orggis korkeampi pleksi kiinnostaa niin laita vaikka YV:tä.
    Olin miten oli, mutta näin on!

    BMW K1200GT -07
    Kawa ZX-10 -88 (ei liiku omin voimin)
    Honda CBX 750 -84
    BMW K1 -90
    Kawa GPZ 900 -85 (vaihteisto prakaa)
    Kawa KZ 1300 -79
    Suitsa GSXR 1100 -97
  5. #5
    Moi.

    Olen tullut vakaasti siihen tulokseen, että bemarit kestää huomattavasti paremmin jos sen huoltaa itse eikä vie liikkeisiin rikottavaksi ja pilattavaksi.

    Itselläni on K1200 gt (2003) ajettu 60 000 ilman ainuttakaan korjausta. Alkuperäinen akkukin on vielä

    Huoltoliikkeen mukaan se on hengenvaarallinen koska:
    -sitä ei ole ikinä huollettu liikkeessä, Eikä ainuttakaan liikkeen leimaa huoltokirjassa *

    -renkaina Heidernau
    -ainuttakaan alkuperäistä BMW-huolto-osaa ei ole käytetty
    -kaikki nesteet on ostettu motonetistä
    -lähes kaikkiin mahdollisiin paikkoihin laitettu rasvanipat
    -polttoainepikaliittimet vaihdettu letkukaraksi klemmareilla
    -takalaukun telineen tein mallin mukaan tse rst-putkesta
    -ei koskaan päivitetty ohjausyksikön ohjelmia

    Edellinen K100 oli merkkiliikkeen huollossa kolmekertaa.
    -yläkolmioista oli unohdettu kiristyspultti
    -kardaanin neulalaakerin lukituspulttia ei ollut kiristettu
    -asennettu väärä rengas, kesti 500 km
    -sivulaukku naarmutettu huollon aikana
    - etc..etc..


    Eli ei olisi rahaakaan korjata huollon tekemiä vahinkoja
    Örk
  6. #6
  7. #7
    Kyllä varmaan tuon vuosikerran vehje vielä hyvinkin sietää omatoimihuollot, semminkin kun ohjausyksikössäkään ei edes ole mitään päivettävää.

    Merkkiliikkeenkin huolto on tasan yhtä hyvä kuin heidän pyörääsi hoitava huoltomies. Kaikki huoltomiehet eivät ole tumpeloita, eivätkä kaikki tumpelot huoltomiehet ole merkkiliikkeissä.

    Kehitys (valitettavasti) vain noissa kulkineissa (niin autot kuin mp:tkin) menee siihen suuntaan, että tee-se-itse -miehen elintila se vain kapenee koko ajan.

    Tietokoneita ja elektroniikkaa mätetään laitteet niin täyteen, että ei noista tavallista tekniikkaa ymmärtävä selviä enää mitenkään...

    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  8. #8
    Elämä on... Kuten Pozo tuossa sanoo, ei liene yhtä totuutta. Kaikkien kyky tai mahdollisuudet huoltaa omaa mopoaan eivät ole (riittävän) hyvät. Huollossakin työtä tekevät ihmiset, joille sattuu - kuten tekevälle yleensä. Kun maksat ison rahan ja sattuu kohdalle ei naurata. Eli jos on kykyä ja fasiliteetit, niin itse huoltamalla varmaan keskimääräisesti saa juuri sitä mitä tilaa.
    <p>2002-2014</p>
  9. #9
    hieno juttu, das ist pũnktlight, sehr gut meine motorraden kamraden. kunhan ei olisi servojarruja, niin tuokin olisi hyvä.. vai onko siinä vielä/enää?
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  10. #10
    Lainaa (kawabata @ Heinä. 20 2011,19:29) kirjoitti
    kunhan ei olisi servojarruja, niin tuokin olisi hyvä.. vai onko siinä vielä/enää?
    nicht mehr...
    <p>2002-2014</p>
  11. #11
    'Idioottivarmaa' teknologiaa
  12. #12
    Olen katsellut K 1200 RS/GT malleja. Kaikki tuontipyörät ainakin 2000 -luvun alkupuolelta näyttäisivät olevan "vajaatehoisia" eli teho on rajoitettu sinne 100 hv eli 72 kW.

    Normitehothan lienevät 94 kW paikkeilla. Onko sopivaa (lue edullista) konstia muuttaa vajaatehoinen K -malli täystehoiseksi.

    Ymmärtääkseni kaikki "Suomipyörät" ovat täystehoisia. Nyt puhutaan siis näistä 2000 vuoden kahtapuolta olevista K 1200 RS/GT malleista.
    <p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988&nbsp; _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
  13. #13
    osta multa täystehoinen Suomi-pyörä. Tuskin halvemmalla saat tuotettua.

    En saa tähän nyt kännyllä kopioitua linkkia, mutta löytyy orgin myynti-ilmoista 2. Sivulta tällä hetkellä.

    T. Sarkka



    BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
  14. #14
    Lainaa (bareheels @ Heinä. 20 2011,10:53) kirjoitti
    Moi.

    Olen tullut vakaasti siihen tulokseen, että bemarit kestää huomattavasti paremmin jos sen huoltaa itse eikä vie liikkeisiin rikottavaksi ja pilattavaksi.

    Itselläni on K1200 gt (2003) ajettu 60 000 ilman ainuttakaan korjausta. Alkuperäinen akkukin on vielä

    Huoltoliikkeen mukaan se on hengenvaarallinen koska:
    -sitä ei ole ikinä huollettu liikkeessä, Eikä ainuttakaan liikkeen leimaa huoltokirjassa *

    -renkaina Heidernau
    -ainuttakaan alkuperäistä BMW-huolto-osaa ei ole käytetty
    -kaikki nesteet on ostettu motonetistä
    -lähes kaikkiin mahdollisiin paikkoihin laitettu rasvanipat
    -polttoainepikaliittimet vaihdettu letkukaraksi klemmareilla
    -takalaukun telineen tein mallin mukaan tse rst-putkesta
    -ei koskaan päivitetty ohjausyksikön ohjelmia

    Edellinen K100 oli merkkiliikkeen huollossa kolmekertaa.
    -yläkolmioista oli unohdettu kiristyspultti
    -kardaanin neulalaakerin lukituspulttia ei ollut kiristettu
    -asennettu väärä rengas, kesti 500 km
    -sivulaukku naarmutettu huollon aikana
    - etc..etc..


    Eli ei olisi rahaakaan korjata huollon tekemiä vahinkoja
    1/2 dl 2T-öljyä täyteen be-tankkiin kerran kesässä, loppuu be-pumpun vaihdot
    Örk
  15. #15
    Esson baarissa keksitään kaikenlaista...
    <p>2002-2014</p>
  16. #16
    Lainaa (bareheels @ Heinä. 20 2011,10:53) kirjoitti
    Itselläni on K1200 gt (2003) ajettu 60 000 ilman ainuttakaan korjausta. Alkuperäinen akkukin on vielä
    Ei kai nyt noilla kilometreillä voi vielä mitään vikaa olla... Vasta sisään ajettu nääs. Mut pidä käsiä ristissä kuitenkin, ettei se pieni mitättömän tuntuinen tiiviste vaihdelootan ja kytkimen välillä ala vuotaa... Tai koneen ja kytkimen välinen. Kuulostaa pieneltä asialta, mutta mokoman takia tehtävä kytkinremontti ei sitä ole.
  17. #17
    Niin no.. Eipä tuossa mitään ihmeellistä Itsekin käytin aiemman 2002 K 12 RS:n vain yhden kerran merkkihuollossa. Se oli 1 tkm ensihuolto ja ihan siksi ettei olisi tullut takuun kanssa ongelmia.

    Ajelin 6 kesää ja jotain 65 tkm, huoltotoimenpiteinä öljyjen ja putsarien vaihdot kerran vuodessa. Kerran vaihdoin bensasuodattimen, kuten jarru- ja jäähdytinnesteetkin. Jarrunesteiden vaihdon kävi kaveri tekemässä, kun en viitsinyt integral absien kanssa opetella. Tietty jarrupalaa ja rengasta lisäksi.

    Pyörässä ei käytännössä ollut koskaan mitään vikaa. En muista uusineeni kuin murtuneen rekisterikilven valon polttimon pidikkeen ja jarrunestesäiliössä olleen kumikalvon. Ai niin, laitoinhan varmuudeksi 2007 uuden akun, kun Kroatian reissulle lähdettiin - todennäköisesti ihan turhaan.
    Noilla 60 tkm lukemilla kannattaa kuitenkin tarkistaa venttiilien välykset, vaikka todennäköisesti turhaa puuhaa sekin. Jakopää kaipaa remonttia kuulemma vasta 120 tkm lukemilla. Samalla voisi jälleen tarkistaa ne venttiilit.

    Motonetin perusöljyillä mentiin täälläkin, mutta yhtään rasvanippaa en mihinkään laittanut. Vaan miksi ihmeessä ne bensaletkun pikaliittimet pitäisi vaihtaa kiinteisiin? Vaikeuttaa vaan tankin irrottamista ja huoltotoimenpiteitä. Niistä oli recall aikoinaan ja jos ne on vaihdettu, niin ei pitäis olla ongelmia.
    Ohjausyksikkö päivitettiin kertaalleen Wunderlichin lastulla ja se kannatti - tuli kuin toinen pyörä. 2003 ei saanut PC:tä tuohon mopoon.

    Oli se K 12 RS pirun hyvä ja luotettava pyörä
    2003 K 12 GT on käytännössä RS:än facelift, ei mikään uusi malli. Ja kyllä siitä ne integral Absit löytyy, nesteitä kannattaa vaihtaa..

    Ja Kunkulle vielä, miksei muillekin. Käsiä ei tarvinne ristiä, kunhan ei laita liikaa öljyä moottoriin, tai vaihteistoon. Siis ei yhtään liikaa. Vaihdeaskiin öljyä ei oikein helposti liikaa saakaan, mutta moottoriin saa ja sitten ei auta käsien ristiminenkään.. *
    Ai mistäkö tiedän? Kantapään kautta, tuo kun ei ollut mun ensimmäinen K 12 RS.



    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  18. #18
    Lainaa (J@ck @ Elo. 09 2011,22:28) kirjoitti
    Vaan miksi ihmeessä ne bensaletkun pikaliittimet pitäisi vaihtaa kiinteisiin? Vaikeuttaa vaan tankin irrottamista ja huoltotoimenpiteitä. Niistä oli recall aikoinaan ja jos ne on vaihdettu, niin ei pitäis olla ongelmia.
    Ei niitä tarttekaan, jos ei ole painepuolen liitin muovinen. Jos on, niin kannattaa vaihtaa metalli-versioon.

    Lukuisia esimerkkejä löytyy (Suomestakin) pettäneestä muoviliittimestä, joka lievimmillään on aiheuttanut tankin vauhdikkaan tyhjenemisen ja pahimmillaan koko pyörän palon. Suomessa kait on säästytty paloilta, mutta itsekin todistin viime kesänä yhden LT:n tyhjentävän tankkinsa kuljettajan ajohousun puntille.
    <p>2002-2014</p>
  19. #19
    Jep, olen kuullut myös samaa. Vaan juuri sen takia tuli takaisinkutsu joskus 2004 paikkeilla. Ainakin minulle tuli silloin ilmoitus ihan kirjeellä. Siis sitä tarkoitin, ettei liittimiä kannata vaihtaa klemmariratkaisuun. Vaihto parempiin liittimiin voi olla hyvinkin asiaa.
    Tankin irrottaminen sujuu pikaliittimien ansiosta tosi näppärästi ja jo ilmanputsarin vaihto / puhdistus vaatii tankin irrottamisen - muistelisin.. Mulla oli K&N, jonka pesin ja öljysin joka vuosi.



    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  20. #20
    Lainaa (J@ck @ Elo. 09 2011,22:28) kirjoitti
    Ja Kunkulle vielä, miksei muillekin. Käsiä ei tarvinne ristiä, kunhan ei laita liikaa öljyä moottoriin, tai vaihteistoon. Siis ei yhtään liikaa. Vaihdeaskiin öljyä ei oikein helposti liikaa saakaan, mutta moottoriin saa ja sitten ei auta käsien ristiminenkään.. *
    Ai mistäkö tiedän? Kantapään kautta, tuo kun ei ollut mun ensimmäinen K 12 RS.
    Minulla (tai siis pyörässäni, jääköön omat vuodot tässä kohtaa tilittämättä)alkoi tiiviste vuotaa 65000km kohdalla ihan ilman öljyn ylitäyttöäkin. Harmittihan se remontti, kun kytkinlevykin oli vielä lähes uuden mitoissa.



  21. #21
    Minä irroitan tankin 50 000 km:n välein. Vaihdan
    -ilmansuodattimen jos likainen
    -be suodattimen

    Aikaisemmalla bemarilla ajoin K100 rs:llä 180 000 mittarilukemaan saakka ja edelleen se on liikenteessä.

    -ilmansuodatin ajettu 60 000 km
    -be suodatin 60 000 km
    -tulpat 100 000 km
    -öljyt kerran/vuosi
    -jarruneste/ 7 vuotta
    -jäähdytysneste/ei ikinä

    hyvin toimii
    Örk
  22. #22
    Lainaa (bareheels @ Elo. 10 2011,20:46) kirjoitti
    Minä irroitan tankin 50 000 km:n välein. Vaihdan
    -ilmansuodattimen jos likainen
    -be suodattimen

    Aikaisemmalla bemarilla ajoin K100 rs:llä 180 000 *mittarilukemaan saakka ja edelleen se on liikenteessä.

    -ilmansuodatin ajettu 60 000 km
    -be suodatin 60 000 km
    -tulpat 100 000 km
    -öljyt *kerran/vuosi
    -jarruneste/ 7 vuotta
    -jäähdytysneste/ei ikinä

    hyvin toimii
    Sukat: käännetty toisinpäin v.1997
    Kalsarit vaihdettu: ei koskaan
    Hampaat: pesty viskillä lähes päivittäin
    nahkahousuja ei ole riisuttu oston jälkeen v. 1986

    Ja äijä senkun vaan käy ja kukkuu *komiasti



    Murjaanien kuningas!
  23. #23
    Lainaa (bareheels @ Elo. 10 2011,20:46) kirjoitti
    -jarruneste/ 7 vuotta
    Jos et ole vaihtanut nykyiseenkään 03 bemuusi jarrunesteitä koskaan, niin nyt voisit jo ristiä kätesi. Vai tarkoittiko tuo 7 vee nykyistä pyörääsi? Miten vaan, mutta 7 vuotta on jo normaalijarruille arveluttavan pitkä jarrunesteiden vaihtoväli - Abseista ja vallankin integral-sellaisista puhumattakaan.
    Kun integraalit lopettaa toimintansa, niin rahaa palaa.. Oliko keskusyksikkö parin tonnin luokkaa, vai mitä se oli.. Eikä taida olla edes korjattavaa mallia, ainakin muistelisin ettei siihen saa osia. Voin tietty olla ihan väärässäkin, kuten useimmiten olenkin *

    Tulppien 100 tkm vaihtoväli on myös kuin tulella leikkisi. Tulppa voi hajota muulenkin kuin pimenemällä ja sitten helähtää. Vaan ehkä pyörässäsi on iridiumit, sellaisilla ajanee hyvinkin sen 100 tkm. Mulla näyttäisi ärrä Civicissä olevan iridiumien vaihtoväli 120 tkm. Mopossa lyhyempi, eli K 12 ässä tavallisilla 30 tkm ja iridiumeilla 60 tkm.

    Taisi olla provo koko bareheelsin juttu *



    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  24. #24
    Lainaa (bareheels @ Elo. 10 2011,20:46) kirjoitti
    Minä irroitan tankin 50 000 km:n välein. Vaihdan
    -ilmansuodattimen jos likainen
    -be suodattimen

    Aikaisemmalla bemarilla ajoin K100 rs:llä 180 000 *mittarilukemaan saakka ja edelleen se on liikenteessä.

    -ilmansuodatin ajettu 60 000 km
    -be suodatin 60 000 km
    -tulpat 100 000 km
    -öljyt *kerran/vuosi
    -jarruneste/ 7 vuotta
    -jäähdytysneste/ei ikinä

    hyvin toimii
    No jokainen leikkii ja pullistelee millä haluaa ja sen mukaan mihin kukkaro venyy. Itse en tingi huolto-ohjelman mukaisesta huollosta kuin venyttämällä hieman jakoketjun laahainten vaihtoa. Ainakaan jarrunesteiden vaihdosta en enää tinkisi ikinä. Tuli jo yksi ABS-yksikkö uusittua a' 1400€.
    <p>2002-2014</p>
  25. #25
    Lainaa (Kunkku @ Elo. 09 2011,19:44) kirjoitti
    Lainaa (bareheels @ Heinä. 20 2011,10:53) kirjoitti
    Itselläni on K1200 gt (2003) ajettu 60 000 ilman ainuttakaan korjausta. Alkuperäinen akkukin on vielä
    Ei kai nyt noilla kilometreillä voi vielä mitään vikaa olla... Vasta sisään ajettu nääs. Mut pidä käsiä ristissä kuitenkin, ettei se pieni mitättömän tuntuinen tiiviste vaihdelootan ja kytkimen välillä ala vuotaa... Tai koneen ja kytkimen välinen. Kuulostaa pieneltä asialta, mutta mokoman takia tehtävä kytkinremontti ei sitä ole.
    Korjasin vuodon joskus K100rs:tä. Eipä se nyt isokaan työ ole. Lauantaipäivän työ + levyn vaihto samalla kun kerran avaa (70e osat A&S:stä)

    1. perä irti
    2. takarunko ylös
    3. vaihdelaatikko irti
    4. ohjuritapin sorvaus
    5. kasaan

    ...ja taas mennään.

    Pikkuvuotoa ei kannata edes korjata, ellei käyttöä haittaa.
    Matkalle ei sen vuoksi jää, se on varma. Ja mitä sit jos jää ?

    Kaverin kanssa oltiin vuosia sitten Puolassa maaseudulla. Suzukista halkesi rengas, mutta onneksi 80 km:n päästä löytyi autokorjaamo. Kaveri on tänä päivänä naimisissa korjaamon mistajan tyttären kanssa..Puolassa
    Örk
  26. #26
    Lainaa (C-A-D @ Elo. 11 2011,21:32) kirjoitti
    Lainaa (bareheels @ Elo. 10 2011,20:46) kirjoitti
    Minä irroitan tankin 50 000 km:n välein. Vaihdan
    -ilmansuodattimen jos likainen
    -be suodattimen

    Aikaisemmalla bemarilla ajoin K100 rs:llä 180 000 *mittarilukemaan saakka ja edelleen se on liikenteessä.

    -ilmansuodatin ajettu 60 000 km
    -be suodatin 60 000 km
    -tulpat 100 000 km
    -öljyt *kerran/vuosi
    -jarruneste/ 7 vuotta
    -jäähdytysneste/ei ikinä

    hyvin toimii
    No jokainen leikkii ja pullistelee millä haluaa ja sen mukaan mihin kukkaro venyy. Itse en tingi huolto-ohjelman mukaisesta huollosta kuin venyttämällä hieman jakoketjun laahainten vaihtoa. Ainakaan jarrunesteiden vaihdosta en enää tinkisi ikinä. Tuli jo yksi ABS-yksikkö uusittua a' 1400€.
    Riippuu mistä osia tilaa. Minä en ole ostanut ainuttakaan osaa Suomesta enään viiteen vuoteen. Tulpat muuten ei rikkoudu fyysisesti -Elektrodi kuluu montulle ja tulee käyntihäiröitä

    ABS-yksikkö on huollettavissa ja puhdistettavissa samoin kuten takaiskarikin (huollon mukaan ei, mutta hyvän saksalaisen huoltomanuaalin mukaan on), kuten sekin että kahvakumeja ei voi muka vaihtaa ilman lämpövastuksia.

    Mitähän bmw-diileri ajattelee kun vahingossa pyöräytin öljytulpan kuusiokolosta reunat pyöreiksi ja korjasin sen hitsaamalla päähän AV17 mutterin

    Minusta parasta huoltoa on kun hankkii motonetistä 5e:lla stetoskoopin ja pari kertaa kesässä kuuntelee koneesta koneäänet ja kaikki laakeriäänet sekä värinät.


    ps. ennen kuin vaihdat ne laahaimet katso onko öljysi kuumana sen laatuista, että öljynpaine pystyy painamaan kiristimen "mäntää" tarpeeksi, eli kiristin toimii.
    Vasta 20w-50 pystyy pitämään esim. liukulaakereissa pintapaineen niin suurena, että öljykalvo ei rikkoudu.
    -suomen kesän lämpötiloissa.

    Entä vaihteisto.
    80/90 on laakereille hyvä, mutta paineenkesto kyky ei ole riittävä hammapyörien kosketuspinnalle.

    Itse käytän SAE 140 24,0 / <32,5 kesäoloissa se toimii hammasvälityksessä ja laakeroinnissa.


    Kulmavaihteessa 80/90
    Örk
  27. #27
    Lainaa (bareheels @ Elo. 14 2011,11:48) kirjoitti
    Pikkuvuotoa ei kannata edes korjata, ellei käyttöä haittaa.
    Matkalle ei sen vuoksi jää, *se on varma. Ja mitä sit jos jää ? *
    No, omankin kokemuksen mukaan sen luistavan kytkimen kanssa pärjää aika pitkälle, etenkin, jos uskaltaa sopivasti "polttaa" levystä siihen päässyttä öljyä pois.
    Matkalle en kuitenkaan haluaisi jäädä. On melko työlästä alkaa puuhata pyörää takaisin sivistyksen pariin vaikka jostain kaukaa idästä tai Turkin takamailta. Kyllä siinä on reissu pilalla saman tien kun pyörä ei enää kuljeta eteenpäin. Siksi nämä oletetut tulossa olevat ongelmat pitäisi osata ennakoida ja hoitaa kuntoon ennen reissua.
  28. #28
    Näinpähän tuo on, itsestäni tuntuisi myös oudolta luottaa pyörääni jos sitä joku muu ropaisi.

    Muistelen kuitenkin K100:sen kardaanin neulalaakereiden olevan tehtaalla prässätyt ja yleensä vaihdetut lukitaan prikoilla ja parilla heftillä paikoilleen.
    1290SAR, 950SE, 701LR Aurora, R75/5 Toaster
  29. #29
    Lainaa (antti @ Elo. 14 2011,13:22) kirjoitti
    Näinpähän tuo on, itsestäni tuntuisi myös oudolta luottaa pyörääni jos sitä joku muu ropaisi.

    Muistelen kuitenkin K100:sen kardaanin neulalaakereiden olevan tehtaalla prässätyt ja yleensä vaihdetut lukitaan prikoilla ja parilla heftillä paikoilleen.
    Kardaanissa on kaksi kartioneulalaakeria. Vasemmalla puolella laakeriakselina on tappi kierteillä ja lukkomutteri joka lopuksi laitetaan momenttiin ja liimataan. Oikealla on myös tappi. Kiristys on oma erikoisuutensa. Jos kiristät väärin, neulat kestää 1000 km.
    Örk
  30.  
  31. #30
    Onnistuuko K1200 GT vm. 2008 ajotietokoneen huoltovälinäytön nollaus normaali moottoripyörähuollossa "kotikonstein" vai vaatiko ko. operaatio aina merkkihuollossa EMC:llä,´Heinolla tms. käyntiä, kalliita testereitä yms.?
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen