Ei se tuolla vedä mihinkään. Minulla oli sama pyörä Yoshimuran täysrännilla, pc:llä yms kaikilla tingentangeleilla mitä siihen sai. Hengetön mikä hengetön pikku kierroksilla, se vaatii rantua jotta jotain tapahtuu.
Jos siitä haluaa eroon niin helpoimmalla pääsee kun vaihtaa pyörää. Speed triple vetää makeasti alhaalta, ei tosin noin rajusti punarajalla kuin tuo jammu.
Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
Onko ihan OK että kytkin hajoaa 48tkm mittarissa? Aattelin vähä burnista vedellä vaan paskaksi meni...
Ja mikähän näistä Stormin 4 levysarjasta kannattaa laittaa? Hinta ja laatuero 100€
https://www.storm-motor.fi/osat/moot...maha/fz1/2007/
Onko ecun flashauksesta kokemuksia tai tietoa? Jenkeissä näyttäis olevan useita firmoja jotka saa bensa/sytkä karttojen yms lisäksi mittarivirheenkin korjattua vakio ecuun. Ideana siis se, että ei tarvii ostaa speedohealereita ja powercommadereita erikseen. Ja ecun kautta saa myös toisioläppien avautumista säädettyä, niin ei tarvii niitä poistaa tai leikellä. Löytyykö Suomesta ketään kuka tekee näitä fläshäyksia? Dyno Center Finland tiedossa, heillä on Woolich Racing tuotteet käytössä ja sen avulla ei ilmeisesti saa mittarivirhettä korjattua.
EBC Race kytkimen laitoin.
1000km eteenpäin ja laturi räjähti. Meinaa olla hieman hermot kireällä tämän kanssa. Ostin staattorin valmiiksi kun arvelin vian olevan siinä. Sitten aukaisin paketin niin olikin toi kuppi paskana. Hieno tyyppivika! Oli varmaan ensimmäinen ja viimeinen Yamaha minkä omistan.
Onneksi on satanut vettä ja joutunut töitä tekee niin antaa paskan seisoa tallissa.
Täysin samalta näytti rotori kuin tässäkin tapauksessa:
https://www.youtube.com/watch?v=e1Iqg8dRhMI
Viimeksi muokannut: Saatana; 11.07.2020 klo 21:53.
Yamahan oman ecun ohjelman muokkaaminen ilman power commanderia tuota Woolich racing:ia käyttäen onnistuu ainakin Gatemanialla tervakoskella kun itse etsin tekijää Etelä-Suomessa. Tuosta mittarivirheen säätämisestä ei ollut puhetta mutta kyseinen tekijä taisi tuota toisioläppien poistoa suositella kun saa käyttäytymään halutulla tavalla myös ilman niitä.
Viimeksi muokannut: Joonaskri; 16.10.2020 klo 10:12.
Yamaha FZ1-S
Honda CB600F
Onneksi tuo tyyppivika on nykyään jo yleisessä tiedossa. Omaan tuli alkukaudesta tehtyä ennanoivasti tuo rootorin vaihto. Alkuperäisellä oli ajettu 33tkm ja oli kyllä vielä aivan virheettömässä kunnossa. Tilalle vaihdoin Rmstatorin tekeleen joka maksoi euroopasta tilattuna reilut 200€.
Yamaha FZ1-S
Honda CB600F
Moro! Ostin Fazerin eilen, mutta sitä on madallettu ilmeisesti vaihtamalla koiranluu (osa 24 täällä: https://www.partzilla.com/catalog/ya...zs10v/rear-arm). Viitsisikö joku mitata alkuperäisen koiranluun pituuden?
Jostain syystä mennyt itseltä ihan ohi koko tyyppivika. Varmasti oisin vaihtanut aikaisemmin, koska nyt piti myös staattori vaihtaa. Toki sen wanhan staattorin saa putsattua ja myytyä eteenpäin, kun ei siinä mitään vikaa ole. Roskaa täynnä vain.
Nyt kun kaikki taas toimii on oikein ilo ajaa ja en laita myyntiin vaikka kiukkupäissäni meinasinkin. Nyt ei pitäisi enää yllätyksiä tullaVai onko muitakin tyyppivikoja jännitteensäätimen lisäksi?
Ja mistä sais halavalla katepultteja ja niitä välimuoveja? Tossa kaksi hävitin...
Viimeksi muokannut: Saatana; 22.07.2020 klo 22:45.
Entäs oletteko vaihtanut stongia? Jotain tiettyä merkkiä suositella?
Menisikö tämä suoraan kivasti: https://www.nettivaraosa.com/moottor...ikkeet/2862539
Minä näistäkään mitään tiedä, mutta ois siistimpi kuin alkuperäinen![]()
ZX-9R -95
Ex YZF 750 R -95
Ex FZR 1000 -92
Ex FZS 600 -01
Ex XJ 900F -93
Ex XJ 600 S Diversion -96
Kukahan nää mutkat oikein määrää..
Kerran fatbaria sovittelin, niin ei letkut yltäny viereenkään. Pari senttiä korkeammalle olisi noussut ja leveyttä joku + 5cm-10/puoli. Jäi sitten suunnitteluasteelle, eikä tuo vakiollakaan niin huono asento ole mitä silloin koeajolla äkkiseltään tuntui (edellinen oli FZS1000 crossi tms stongalla).
Moikka, ostin FZ1:sen. Ajattelin kysäistä täältä jos löytyis edellinen omistaja. 2009 punainen ABS malli mustalla perällä, ajettu 90tkm.
Hyvää alkanutta kevättä!
Vaihdoin omaan Fazeriin keväthuollon yhteydessä putken (pelkkä änkkä) ja jäin miettimään, että kannattaako pyörää käyttää penkissä säädettävänä? Lambdan anturit on otettu pois, mutta muita muutoksia ei ole tehty, eli katti löytyy edelleen vakioputkistosta. Ei löydy myöskään pc eikä ilmanottoa ole muokattu, joten tavoitteena ei ole saada mahdollisimman kisaista pyröää vaan lähinnä mietityttää se, että eihän esim. venttiilit ole tavallista kovemmalla, jos ajelee noilla muutoksilla ilman säätöä?
Mittariin tullut n. 1000 km tänä keväänä ja hyvin tuntuu pyörä vetävän muuten![]()
Yamaha FZ1-S 2006
Yamaha FZ6-S Ex
Kawasaki Z750 Ex
Pyöräkohtaisia hommiahan nuo on, että minkälaiset seossuhteet on tehtaan jäljiltä. Saattaa käydä aavistuksen laihalla äänenvaimentimen vaihdolla joten ei se säätö ainakaan pahaa tee. Nykyään onnistuu tuon vakioecun säätö niin powercommanderia ei siinä välissä tarvitse, samalla tulee parempi kaasuvaste ja pahimmat vääntökuopat häviää.
Yamaha FZ1-S
Honda CB600F
Pyöräkohtaisia hommiahan nuo on, että minkälaiset seossuhteet on tehtaan jäljiltä. Saattaa käydä aavistuksen laihalla äänenvaimentimen vaihdolla joten ei se säätö ainakaan pahaa tee. Nykyään onnistuu tuon vakioecun säätö niin tulee parempi kaasuvaste ja pahimmat vääntökuopat häviää. Samaa asiaa tuo power commanderikin tekee mutta "ylimääräinen" palikka tuossa tilanteessa jos lähistöltä löytyy vaan tämmöisen ohjelmistotyökalun omaava toimija.
Yamaha FZ1-S
Honda CB600F
Terve!
Noin viikko sitten liityin omistajien kerhoon ja hetken aikaa on ehditty pyörän kanssa tutustumaan. Tätäkin keskustelua on tullut selattua ja hyviä tipsejä poimittua sieltä täältä, kiitokset niistä!
Pyörässä tuli mukana PC ja viikonloppuna olisi tarkoitus viritellä tuo kiinni. Pyörässä on tällä hetkellä kiinni Akrapovicin slipari ja edellisen omistajan mukaan myös tuo PC on ollut aiemmin kiinni, mutta hän ei osannut kertoa mitä muutoksia on tehty PC:n lisäksi tai minkälaista karttaa laitteessa on sisällä, nämä selvinnee kun pääsee purkamaan ja tutustumaan.
Varmasti yksi kysytyimmistä tälläkin palstalla, mutta koska kertaus on opintojen äiti:
Mitä kaikkea nyt olisi hyvä tehdä, että saan pyörästä ja PC:stä piene(hkö)llä vaivalla sitä kuuluisaa alatehoa ja ajomukavuutta irti? Huipputehoa minunlaiselleni palaavalle motoristille on laitteessa enemmän kuin riittävästi ja arvostaisin ennen kaikkea tuota ajamisen helppoutta.
-O2 sensori? Vaatiiko toimenpiteitä kun PC:n kanssa värkkää?
- AIS? Vaatiiko toimenpiteitä kun PC:n kanssa värkkää?
- Airbox modi? Jos tätä ei ole tehty niin ajatuksena oli muokata samalla kertaa. Voiko mennä pahasti perseellen esim. video-ohjetta seuraamalla? Vaikuttaa ainakin hyvin simppeliltä toimenpiteeltä.
- Ja viimeisimpänä. Mikä on ja mistä löytyy se PC:n kartta, joka on yleisesti ottaen se "hyvä ja varma" ratkaisu kaikille peruskäyttäjille.
Kiitokset jo etukäteen!
- PC:n mukana tulee yleensä plugi joka kytketään O2 anturin tilalle antamaan ECUlle staattista anturitietoa. Tällä estetään se ettei ecu säädä lambdan perusteella seosta (closed loop) vaan mennään puhtaasti kartan mukaan. Jotkut pyörät voi myös sytyttää vikavaloa ilman O2 ohitusta.
- AISsin blokkaaminen vaikuttaa kai enemmän moottorijarrulla paukkumiseen kuin tehoihin tai vään. Omassa jätin AIS letkut paikoilleen.
- Airbox modi on helppo, juuri kuten videoissa. Imuäänet kasvaa myös tämän myötä.
- PC pohjakarttoja voi kaivella vaikka täältä https://www.998cc.org/threads/power-...er-maps.13896/. Vahva suositus on kuitenkin käyttää pyörä penkissä ja säädössä jolloin tulee hyvä ja näkee onnistuiko viritys...
Nykyään jotkut pajat ohjelmoi myös ECUa suoraan jolloin PC:llä voi heittää sorsaa.
FZ1S + TT600
Jos joku tarvitsee, niin minulta löytyy PCV ja sivulaukkusetti pikaraudoilla. Yveenä saa kysellä.
T: Kirill
Viikonloppu räpelletty ja tulosten raportointia:
- O2 sensori --> tämä oli jo hoidettu kun slipari aikanaan vaihdettu
- AIS --> tämä oli jo hoidettu luultavasti samalla kun aikanaan airbox modi tehty
- airbox modi --> vastaus yllä
-Kartaksi valitsin whittlebeastin stage 1 smoothened. Perstuntumalla parannusta jonkin verran.
Mysteeriksi jäi vielä:
- Etupäästä kuuluva kolina. Yritin kohdistaa tätä johonkin irtonaiseen maskin takana, pumpuissa, syylärissä mutta ei oikein mikään ollut selvästi irti tai löysällä. Kolina/räminä on enemmänkin muoviosien räminää kuin vaikkapa metalliosien kilahtelua. Huomaa parhaiten pienissä nopeuksissa kuoppien yli ajaessa, mutta vaikkapa pumppuja ryskätessä tai nopeita jarrutuksia tehdessä ei ääntä kuulu. Onko ajatuksia?
-Tällaiset löytyi PC:tä asennellessa irtonaisina, mitähän lie?
-Sliparin ja väliputken liitoskohta löysä ja slipari lähes heiluu tuulessa. Ympärillä oli löysä metallipunoksesta tehty rengas jolla ei tuntunut olevan mitään vaikutusta liitokseen. Mitenhän tuo olisi paras tiivistää? Tällaista uumoilin https://www.storm-motor.fi/yleisosat...men-valihylsy/
Minkälaisia kulutuksia porukalla pyörissä?
Itsellä ollut kulutukset ajosta riippuen 6,66 - 9,0 l/100km
Ka. tällä hetkellä 7,66 l/100km (n. 2500 km ajolla)
Eipä se juuri alle 7,5 l/100 mene.
Takarenkaan vaihdoin .käyttöhjekirja antaa paineeksi 2,9bar laitoin 2,2 100km ajettu en huomannut mitään erikoista..........mutta epäilys vähän kaivaa .....kuinkas muut tämän asian on ratkaissu.?