Sivu: 22 / 28:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 122021222324 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 631:stä 660:een 813:sta
  1. #631
    Juu näyttäs toi linkin boxi olevan aktiivinen laite. Eli lamda-anturia ei posteta vaan se boxi kytketään piuhan väliin ja mittaa ja lähettää "sopivaa" viestiä ECU:lle. ( näin mä tän ymmärtäisin, osaavammat korjatkoon...)

    Se perinteinen tapa ( lamda piuha vaan irti tai vastus tilalle) antaa kokoajan ECU:lle samaa arvoa, joten ECU luulee että kaikki ok.
    En aina muista, etteivät muut ajattele yhtä nopeasti kuin minä.

    Kawasaki GTR 1400
    Yamaha FZ1-S => myyty
    Yamaha FZ6-S => myyty
    Honda CL70 => myyty
  2. #632
    No mitähän ne sielä bikefoxilla sitte puhuvat ettei sais kunnolla säädettyä ilman?
    Yamaha FZ1-s 2009
  3. #633
    Nyt pitää kuitenkin muistaa, ettei noin kallista boxia turhan takia ole kehitetty.

    Eli voihan tosiaankin olla, että mp-valmistajat on hieroneet ECU:jen ohjelmistoja, eikä tasainen arvo lamdalta enään riitä.
    (tosin ainakin vielä -08 mallin Yammussa riittää)

    Aikanaan Dynojet oli vaikeuksissa Commanderien kanssa, kun ei meinannut markkinoilta saada liittimiä, joilla Commanderi siihen ruiskun liittimien väliin tulee.

    Huhu kertoo (lähde ei tiedossa, siksi huhu...), että syyllisiä olisivat olleet MP-valmistajat, kun eivät halunneet että Dynojet/MP-omistajat sorkkii ruiskun toimintaa.

    Kun miettii kännykkäteollisuuttakin ja kaikkea siihen liittyvää suojausta ym. niin helppohan noita asioita on mp puolellakin uskoa.

    Ja jos se boxi on jo sulle tulossa, niin eiköhän lopputuloksesta kuitenkin hyvä tule.

    Ja ei muuta kuin
    En aina muista, etteivät muut ajattele yhtä nopeasti kuin minä.

    Kawasaki GTR 1400
    Yamaha FZ1-S => myyty
    Yamaha FZ6-S => myyty
    Honda CL70 => myyty
  4. #634
    Joo ihmetyttää vaan että muille ei oo samaa sanottu vai käyttääkö tätä foorumia enään monikaan?
    Yamaha FZ1-s 2009
  5. #635
    säädettiin kaverin kanssa tänään esijännitykset jousista kohdalleen. Takajousi vaati kiristämistä, etujousi löysäämistä. Noiden toimenpiteiden jälkeen näytti että paperilla pitäis olla kohdallaan. Tein lyhyen lenkin sateessa, mutta tuntui että nyt se kääntyy kuten kuuluu ja vaikka muutos oli vaan naksu niin meni selvästi parempaan. Nyt se kääntyy niin kuin ajattelen että tuollaisen nakun pitääkin.

    Jotenkin on vajaan 2500 kilsan jälkeen ollut fiilis että tämä tonninen naku on melkoinen norsu. Hidas ja kankea, vertailukohtana on ollut vaimon kuussatanen. Kävi eräällä ajolenkillä jo mielessä että mulla menee mutka suoraksi tai siten pitään nostaa kun ajon vaimon perässä. Kääntyi se kuitenkin, mutta piti ottaa jo selvästi agressiivinen ote mutkaan. Tämän säädön jälkeen tuntui että nyt on luottamusta jo eri tavalla ja kääntyy kuten olen ajatellut tällaisen pyörän kääntyvän. Kannatti ehdottomasti tehdä, saas nähdä mikä on vaikutelma kun päästään kunnolla ajamaan.

    Jotain jännää oli muutenkin vaimennuksen kanssa tehty edellisten omistajien toimesta (kasksi kappaletta), vasemman puoleinen eli comp oli tapissa. Nyt ne ruuvattiin manulaalin mukaiseen asetukseen, katsotaan nyt mitä ne tekee.

    Käsittääkseni nuo muutokset mitä tein, vaikuttaa ohjauskulmaan ja siihen että jouset toimii tarkoiteuilla alueilla. Kaverin kanssa päädyttiin siihen tulokseen että jousivakiot on ainakin hehtarrilla.

    Koeajo oli lyhyt ja märällä asfaltilla. Jätin suosiolla rajummat testaukset tekemättä ettei tarvi alkaa ojan pohjalta pyörää etsimään. Kuitenkin, ero oli mun mielestä tällaiselle maallikollekin selvästi havaittavissa. Oma veikkaus nopeudesta olis hitaan ryhmän häntäpäähän radalla. Pyörä on mulle uusi ja vajaan 2500 kilsan jälkeen vaatii edelleen opetelua ja totuttelua. Kuitenkin jo tuo koeajo antoi vähän viitteitä että nyt voi pyörään luottaa enemmän.

    Jos jolla kulla on pistää hyvää linkkiä säätämiseen niin se on terve tullut. Tuo painauma on nyt kohdallaan, mutta tarvis tieto miten sisäänmeno ja ulostulo vaimennus pitäisi säätää. Mitkä on ne jutut, johon kiinnittää huomiota kun haluaa säätää yms. Jotain yleistä shittiä olis nyt hakusessa, kun on mahdollisuus säätää niin toki tekis mieli ottaa irti se mitä on tarjolla.

    Vaikka kadulla ajetaan niin pakko myöntää että välillä käy sellaisia tilanteita jossa virkavalta ottais ajoluvan pois. Yritän kuitenkin pitäää homman sellaisena ettei kaiken aikaa vaaranneta omaa ja muiden terveyttä.
    Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
    Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
  6. #636
    Lainaa Joe kirjoitti Katso viesti
    Jotenkin on vajaan 2500 kilsan jälkeen ollut fiilis että tämä tonninen naku on melkoinen norsu. Hidas ja kankea, vertailukohtana on ollut vaimon kuussatanen.
    Ketjussa on ollut aiemmin puhetta, että "taitettavuus" paranee, kun vaihtaa takarenkaan (190/50) korkeampiprofiilisen (190/55). Ainakin olen itse tottunut nyt tuohon, enkä takaisin vaihtaisi. Tuo poisti myös lievän mittarivirheen vakiovälityksillä, eli parin nopeusnäyttötaulun perusteella nopeus on tasan sama kuin mitä mittari näyttää.

    Täytyy itsekin kokeilla joskus noita jousituksen ja iskunvaimennuksen säätöjä.
    Yamaha FZ1-S -06
  7. #637
    Lainaa RRafu kirjoitti Katso viesti
    Ketjussa on ollut aiemmin puhetta, että "taitettavuus" paranee, kun vaihtaa takarenkaan (190/50) korkeampiprofiilisen (190/55). Ainakin olen itse tottunut nyt tuohon, enkä takaisin vaihtaisi. Tuo poisti myös lievän mittarivirheen vakiovälityksillä, eli parin nopeusnäyttötaulun perusteella nopeus on tasan sama kuin mitä mittari näyttää.

    Täytyy itsekin kokeilla joskus noita jousituksen ja iskunvaimennuksen säätöjä.
    Mulla on speedo healer, joten ei ole sen puolesta tarvetta. Rangastahan voi aina vaihtaa, täytyy pitää mielessä tuo vähän korkeampi profiili kun tulee renkaan vaihto eteen.

    Nyt tuolla on toista viikkoa rullattu ja tuntuu että nyt olen jo paljon paremmin päässyt sinuiksi tuon pyörän kanssa. Löysäsin tehdasasetuksista vielä vähän eli edestä on comp säätöä nyt löysätty 5 pykälää ja ten asetusta pari pykälää. Takaa on reboundia yksi pykälä löystätty, sitä pitää ehkä kuitenkin kiristää, vähän ehkä pompottaa takaa.

    Keulaa löysäämällä siitä tuli paljon mukavampi ns. tavallisessa nurkka-ajossa. Ei lyö käsille, mutta mun mielestä mutkaankin taittuu nyt paremmin. Silti se ei jarrutuksissa pohjaa eikä kiemurtele. Kokeilin kunnolla jarruttamista ja tuntui että takapyörä tais käydä jo ilmassa aavistuksen, silti se meni kuin juna edelleen. En ole kyllä varma tuosta takarenkaan nousemisesta, mutta tuntui kuin se olis pudonnut vähän sivulle kun löysäsin etujarrun.

    Kaiken kaikkiaan tuo alkaa tuntua mukavalta, power commanderilla ja yoshimuran putkella se on mukavan brutaali ääneltään ja käytökseltään. Tänään testasin 900 traceria ja ei kyllä siihen vaihdu.
    Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
    Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
  8. #638
    Kyllähän se 190/55 renkaalla taittuu ajatuksen voimalla verrattuna 190/50:een.
    - s1000r -
  9. #639
    Lainaa peeämvee kirjoitti Katso viesti
    Kyllähän se 190/55 renkaalla taittuu ajatuksen voimalla verrattuna 190/50:een.
    Itse asiassa kun tarkemmin ajattelen niin en ole edes katsonut mikä rengas tuossa on takana. Vaimon pyörään verrattuna se lienee saman levyinen eli 190, mutta muita speksejä en ole sen kummemmin katsonut, sen verran että se on pilot road 4.

    Lisäystä kun en viitsi uutta postausta pistää.
    190/50 tuossa näyttää takana olevan kun katselin tarkemmin pestessä ja vahatessa. Kun tuo rengas loppuu niin pitää ihan kokeilumielessä ottaa se 55 taakse.

    Olin ymmärtävinäni että tässä ottaa tapit herkästi maahan, näin omasta kokemuksesta ja ajotaidosta katsottuna tuntuu kyllä kaukaiselta ajatukselta. En varmasti uskalla pitorajalle asti kallistaa tai edes kovin lähelle, mutta pitkääkö nuo pilot roadit oikesti jos kallistaa tapin maahan. Edellyttäen tietysti että on puhdasta hyvä pintaista asfalttia ja edes kohtuudella lämpimät renkaat.
    Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
    Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
  10. #640
    Onko tuolla ilmanputsarikotelon modilla ja vapari suodattimella minkäänlaisia lisätehoja saatu vai onko ihan turhaa??
    Yamaha FZ1-s 2009
  11. #641
    Lainaa Joe kirjoitti Katso viesti
    Mulla on speedo healer, joten ei ole sen puolesta tarvetta. Rangastahan voi aina vaihtaa, täytyy pitää mielessä tuo vähän korkeampi profiili kun tulee renkaan vaihto eteen.

    Nyt tuolla on toista viikkoa rullattu ja tuntuu että nyt olen jo paljon paremmin päässyt sinuiksi tuon pyörän kanssa. Löysäsin tehdasasetuksista vielä vähän eli edestä on comp säätöä nyt löysätty 5 pykälää ja ten asetusta pari pykälää. Takaa on reboundia yksi pykälä löystätty, sitä pitää ehkä kuitenkin kiristää, vähän ehkä pompottaa takaa.

    Keulaa löysäämällä siitä tuli paljon mukavampi ns. tavallisessa nurkka-ajossa. Ei lyö käsille, mutta mun mielestä mutkaankin taittuu nyt paremmin. Silti se ei jarrutuksissa pohjaa eikä kiemurtele. Kokeilin kunnolla jarruttamista ja tuntui että takapyörä tais käydä jo ilmassa aavistuksen, silti se meni kuin juna edelleen. En ole kyllä varma tuosta takarenkaan nousemisesta, mutta tuntui kuin se olis pudonnut vähän sivulle kun löysäsin etujarrun.

    Kaiken kaikkiaan tuo alkaa tuntua mukavalta, power commanderilla ja yoshimuran putkella se on mukavan brutaali ääneltään ja käytökseltään. Tänään testasin 900 traceria ja ei kyllä siihen vaihdu.
    Onkohan muuten tuo "rebound" puhdas paluuvaimennus vai ohivirtaus? Aattelin vaan että ennen kuin alan säätää ja ihmetellä niin tietäisi mitä klikkerit tekee.
  12. #642
    BMW F800R 2011
    Yammaha FZS 1000 2004
    Honda Hornet CB600F 2004
    Honda CBR600F 2006
  13. #643
    Lainaa fayries kirjoitti Katso viesti
    Onkohan muuten tuo "rebound" puhdas paluuvaimennus vai ohivirtaus? Aattelin vaan että ennen kuin alan säätää ja ihmetellä niin tietäisi mitä klikkerit tekee.
    Ei kyllä mitään käryä. Eihän tuo mitenkään kaikilla säädöillä herkuilla oleva alusta ole. Kyllä sillä jotain vaikutusta ehkä kuitenkin johonkin on, ainakin näin sunnuntaiajeluun kadulla piisaa kohtuudella.
    Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
    Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
  14. #644
    Nyt tuli viime reissulla testattua vähän enemmän tuota jousitusta. Keulaan olen kohtuullisen tyytyväinen (löysäsin sisään menoa useammalla napsulla). Perään en ole tyytyväinen, se tuntuu liian kovalta.

    Alun perin ne säädettiin tehdasasetuksiin, josta löysäsin keulan sisäänmenoa ja paluuvaimennusta. Keula ei pohjaa mun kovassa jarrutuksessa, eli siinä mitä uskallan ja osaan. Nyt tuntui kuitenkin että keula vähän pompotti takaisin, kiristin pari napsua paluuvaimennusta. Mennään jo sellaisella alueella että pari päivää ei kerro vielä mitään.

    Perä sen sijaan tuntuu pompottavan. Se tuntuu ajossa pintakovalta, ei vaimenna oikein kunnolla kuitenkaan. Etenkään normaalissa maantieajossa, tuntuu että kuopat tulee läpi enemmän kuin keulasta. Kovassa ajossa ja kiihdytyksissä se sitten nypytti ihan selvästi. Lisäsin pari napsua paluuvaimennusta, mutta sehän ei pintakovuutta poista. Ehkä vähän parani, mutta taitaa olla tuo jousi mitoitettu niin että pystyy myös kaksi päällä ajamaan kohtuudella. Lisäksi kovassa jarrutuksessa tuo tuntui pompottavan perää, eikös sekin viittaa liian pieneen paluuvaimennukseen.

    Jatketaan kokeiluja, rata-ajoa tulla ei tulla ajamaan kuitenkaan kuin satunnaisesti. Sen takia en taida investoida isoja rahoja. Pitää kuitenkin kokeilla mitä tekee kun esijännitystä löysää. Periaatteessahan ohjauskulma loivenee ja pyörä ei taas käänny sen jälkeen. Nyt tuo tuntuu kohtuu mukavalta vaikka ei käännykään itekseen pienempiin verrattuna.
    Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
    Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
  15. #645
    Lainaa Joe kirjoitti Katso viesti
    Nyt tuli viime reissulla testattua vähän enemmän tuota jousitusta. Keulaan olen kohtuullisen tyytyväinen (löysäsin sisään menoa useammalla napsulla). Perään en ole tyytyväinen, se tuntuu liian kovalta.

    Alun perin ne säädettiin tehdasasetuksiin, josta löysäsin keulan sisäänmenoa ja paluuvaimennusta. Keula ei pohjaa mun kovassa jarrutuksessa, eli siinä mitä uskallan ja osaan. Nyt tuntui kuitenkin että keula vähän pompotti takaisin, kiristin pari napsua paluuvaimennusta. Mennään jo sellaisella alueella että pari päivää ei kerro vielä mitään.

    Perä sen sijaan tuntuu pompottavan. Se tuntuu ajossa pintakovalta, ei vaimenna oikein kunnolla kuitenkaan. Etenkään normaalissa maantieajossa, tuntuu että kuopat tulee läpi enemmän kuin keulasta. Kovassa ajossa ja kiihdytyksissä se sitten nypytti ihan selvästi. Lisäsin pari napsua paluuvaimennusta, mutta sehän ei pintakovuutta poista. Ehkä vähän parani, mutta taitaa olla tuo jousi mitoitettu niin että pystyy myös kaksi päällä ajamaan kohtuudella. Lisäksi kovassa jarrutuksessa tuo tuntui pompottavan perää, eikös sekin viittaa liian pieneen paluuvaimennukseen.

    Jatketaan kokeiluja, rata-ajoa tulla ei tulla ajamaan kuitenkaan kuin satunnaisesti. Sen takia en taida investoida isoja rahoja. Pitää kuitenkin kokeilla mitä tekee kun esijännitystä löysää. Periaatteessahan ohjauskulma loivenee ja pyörä ei taas käänny sen jälkeen. Nyt tuo tuntuu kohtuu mukavalta vaikka ei käännykään itekseen pienempiin verrattuna.
    Ei taida tuosta takaiskarista oikeen hyviä säätöjä löytyä, esijännitystä vähemmälle ja 55 rengas auttaa. Ei se minusta kyllä nypytä ennemminkin on liian hyllyvä kovemmassa vauhdissa eli vaimenusta puuttuu. Keulan saa toimimaan, etenkin jos huollettu ja oikeat liemet sisässä.
    - s1000r -
  16. #646
    Uudet ketjut ja rattaat tuli postissa. Ennen kuin alan noita vaihtamaan niin osaako joku sanoa varmaksi minkä kokoisella mutterilla eturatas on kiinni. Löysin kyllä kiristysmomentit sille ja takarattaan muttereille, mutta koko en.

    Ideana olis hommata ensin kaikki tarvittavat työkalut ennen kuin alan vaihtamaan noita, ei tarvi kesken kaiken lähteä hakemaan sopivaa hylsyä sitten. Isoja hylsyjä ei ole setissä kuin taka-akselille 32 millinen, pistikö insinööri eturattaalle eri kokoisen.
    Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
    Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
  17. #647
    Online huoltomanuaali väittäisi tämmöistä mutterille: Drive sprocket nut, M22 , 85Nm
    En aina muista, etteivät muut ajattele yhtä nopeasti kuin minä.

    Kawasaki GTR 1400
    Yamaha FZ1-S => myyty
    Yamaha FZ6-S => myyty
    Honda CL70 => myyty
  18. #648
    Lainaa Ropaaja kirjoitti Katso viesti
    Online huoltomanuaali väittäisi tämmöistä mutterille: Drive sprocket nut, M22 , 85Nm
    Thanks, löysin tuon saman momentin jostain huoltomanuaalista. Varmaan se kokokin olis siellä ollut kun vaan olis löytänyt. Takaratas taas oli sitten 55 Nm kireydessä ja koko yleinen 17 millinen.

    Taitaa olla niin ettei mulla ole tuota 22 millistä hylsyä, pitänee lähteä ostoksille tai lainata kaverilta.

    Tässä on muutenkin muutama vaihtoehto tuon homman tekemiseen. Varmaa on ainoastaan että itse en tule ketjua niittaamaan, siihen ei riitä taito enkä ala sitä tuossa opettelemaan itekseni.
    Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
    Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
  19. #649
    Pari kk sitten tein saman remontin ja eipä siinä mitään ihmeitä tullut vastaan. Muista löysätä eturattaan mutteri ennen takapyörän/ketjujen irroittamista jos ei löydy iskevää pulttipyssyä. Ketjujen niittaus on helppo homma oikealla työkalulla ja kahdella lekallakin onnistuu kaverin kanssa hyvin. Vaihdepolkimen akselille tein tussilla merkin ennen purkua että sain just samaan kulmaan...
    FZ1S + TT600
  20. #650
    Lainaa Joe kirjoitti Katso viesti
    Taitaa olla niin ettei mulla ole tuota 22 millistä hylsyä, pitänee lähteä ostoksille tai lainata kaverilta.
    Niin siis tarkennetaas, että M22 on tuossa käsittääkseni kierteen koko, ja oheinen linkki viittaisi 32mm hylsyyn... Tiedettyä faktaa tämäkään ei valitettavasti ole.

    https://www.fastenal.com/products/details/11507029
  21. #651
    Pyörää yhtään tuntematta, haulla netistä näyttää se olevan 36 mm avainvälillä.

    http://www.cartestsoftware.com/fz1/1...tallation.html
  22. #652
    Lainaa HAA kirjoitti Katso viesti
    Pyörää yhtään tuntematta, haulla netistä näyttää se olevan 36 mm avainvälillä.

    http://www.cartestsoftware.com/fz1/1...tallation.html
    Sikäli huono lähde, että tuo jenkkien 2001-2004 FZ1 tunnetaan euroopassa mallina FZS1000, ja on siis tyystin eri sukupolven laite kuin tämä otsikon FZ1-S/N. Tosin saattaa tuo rattaan mutteri silti olla samaa kokoa, mutta tuo linkki ei asiaa kerro.
  23. #653
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Sikäli huono lähde, että tuo jenkkien 2001-2004 FZ1 tunnetaan euroopassa mallina FZS1000, ja on siis tyystin eri sukupolven laite kuin tämä otsikon FZ1-S/N. Tosin saattaa tuo rattaan mutteri silti olla samaa kokoa, mutta tuo linkki ei asiaa kerro.
    Mjaa, täytyy sitten vaan avata ja mitata. Tuskinpa se nyt niin iso homma on katsoa minkä kokoinen siellä on ja pistää takaisin kiinni.

    Muistaisko Kaunosaario minkä kokoisen hylsyn tuohon hommaan tarvi.
    Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
    Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
  24. #654
    Jouduin ostamaan ko hylsyn ja 36mm oli 2006 mallisessa. Muista tasoitella se lukkoaluslevy ensin. Ei ollut ihan kauheassa momentissa tehtaan jäljiltä.
    FZ1S + TT600
  25. #655
    Lainaa KaunoSaario kirjoitti Katso viesti
    Jouduin ostamaan ko hylsyn ja 36mm oli 2006 mallisessa. Muista tasoitella se lukkoaluslevy ensin. Ei ollut ihan kauheassa momentissa tehtaan jäljiltä.
    Jep, nyt tuon mutterin koon luulisi olevan faktaa, eiköhän se ole myös 2007 vuosimallissa saman kokoinen. Se olikin tiedossa että siellä on sellainen lukitussysteemi vastassa. Eiköhän tämä tästä.

    Ajattelin ite vaihdella rattaat (kunhan keksin miten perän saa ilmaan, idea on jo) kaveri sitten avustaa (niittaa) ketjujen kanssa. Jos kaveri ei ehdi avuksi (sillä on nyt aika kiirettä mahdollisesti ja lupasi jos joutaa) niin sitten pistän vanhan ketjun paikoilleen ja ajan pyörän ammattilaiselle joka vaihtaa sen. Ei ne rattaat voi itteensä ottaa muutaman kilsan ajosta vanhoilla ketjuilla.
    Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
    Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
  26. #656
    Onko porukalla ollu abs vikaa ja jos on mikä avuks? Kaverin puolesta kyselen
    Yamaha FZ1-s 2009
  27. #657
    Nelisen vuotta FZ1-S tullu ajeltua ja saman ajan ottanu päähän tuuli kun riepottelee ja suhisee kypärään. Millaista pleksiä muilla on, joka toimii 100km/h ajaessa. Paikassa on tällähetkellä orkkis touringpleksi. Mittää itsellä 182cm. Alkuperäinen "pieni" pleksi ei jotenkin istu silmään, kun peilit ovat niin massiiviset.
    Netistä löysin kuvia Vstreamin pleksistä, mahtaako kellään olla samanlaista?

    Sitten toinen asia. Pienellä vaihteella (1-3) moottorijarrutuksessa, kun vedättää 8000-10000rpm kuuluu kilisevää rapinaa, ääntä ja sen "suuntaa" on vaikea kuvailla.. jotenkin metallinen paukkuna. Eikä kuulu jos kierrättää paikallaan vaikka melkeen punarajalle? Jos kiihdyttää 7000rpm vaikka kakkosella ja päästää moottorijarrulle ei ääntä kuulu. Pyörä on täysin vakio ja alle 40tkm ajettu. Venttiilit säädetty. Jos jollain ideoita/epäilyjä niin saa kertoa mielipidettä
  28. #658
    http://foc-u.co.uk/index.php?topic=3261.0

    Tuolla Fazerin foorumeilla on juttua noista plexeistä,varmaan pätee uudempaan malliin myös?
    Ite tilasin MRA:n sport screenin kokeiluksi,mutta en hirveesti ehtiny testaamaan,ku ei vaan miellyttänyt silmää.
    Mikäli olen ymmärtänyt oikein,niin ei se koko vaan mihin kohtaan se plexi ilmavirran ohjaa.
    Tuplakuplaa ajattelin vielä kokeilla...
    BMW F800R 2011
    Yammaha FZS 1000 2004
    Honda Hornet CB600F 2004
    Honda CBR600F 2006
  29. #659
    Lainaa JoEs kirjoitti Katso viesti
    Nelisen vuotta FZ1-S tullu ajeltua ja saman ajan ottanu päähän tuuli kun riepottelee ja suhisee kypärään. Millaista pleksiä muilla on, joka toimii 100km/h ajaessa. Paikassa on tällähetkellä orkkis touringpleksi. Mittää itsellä 182cm. Alkuperäinen "pieni" pleksi ei jotenkin istu silmään, kun peilit ovat niin massiiviset.
    Netistä löysin kuvia Vstreamin pleksistä, mahtaako kellään olla samanlaista?

    Sitten toinen asia. Pienellä vaihteella (1-3) moottorijarrutuksessa, kun vedättää 8000-10000rpm kuuluu kilisevää rapinaa, ääntä ja sen "suuntaa" on vaikea kuvailla.. jotenkin metallinen paukkuna. Eikä kuulu jos kierrättää paikallaan vaikka melkeen punarajalle? Jos kiihdyttää 7000rpm vaikka kakkosella ja päästää moottorijarrulle ei ääntä kuulu. Pyörä on täysin vakio ja alle 40tkm ajettu. Venttiilit säädetty. Jos jollain ideoita/epäilyjä niin saa kertoa mielipidettä
    Yamahassa ei kokemusta plekseistä( paras kun ei ole minkäänlaista😎) mutta emännän f800gt bemariin laitoin juurikin tuon vstream pleksin, keskikorkea ja kyllä siinä tuulen suhina kypärään väheni huomattavasti vakioon verrattuna.
    - s1000r -
  30.  
  31. #660
    Misähän mahtaa olla vikaa kun laittaa hätävilkut päälle niin vilkut välähtää vain kerran ja sen jälkeen ei toimi edes normaalit vilkut, mutta jos antaa vähän kaasua sitten taas toimii?
    Yamaha FZ1-s 2009
Sivu: 22 / 28:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 122021222324 ... ViimeinenViimeinen