Tulokset 1:stä 22:een 22:sta
  1. #1
    Ostin viime kesänä ensimmäisen mp:n (vanhan Hondan). Nyt olisi tarkoitus vaihtaa pykälää suurempaan vähän käytettyyn ja Triumphit vähän kiinnostaisi. Minulla on kuitenkin tuttavapiirissä huonoja kokemuksia 70-80 luvun Triumpheista ja nyt olisi tarpeen saada tietoa 2000-luvun pyöristä. Myyjäthän kehuu, mutta en tunne yhtään Triumphin omistajaa jolta voisi kysellä. Mallit joita olen ajatellut on Bonneville, American tai Legend. Jos käytettyä ostaa onko jokin erityisesti huomioitava seikka? Ja onko pyörät laadullisesti tai huolto/varaosahinnat samaa tasoa japsipyörien kanssa?
  2. #2
    Mulla olisi tarjolla 36000 ajettu -04 America. Huollettu säännöllisesti, renkaat juuri vaihdettu. Kuva löytyy profiilista. Edullinenkin vielä. Jos kiinnostaa, kilauta 050-5595514.
    Durty Nelly's Boys
  3. #3
    Pikku haulla löytyy Trumppa-keskusteluistakin käyttökokemuksia.
    Itsellä ei juuri ongelmia. Öljynpaineen anturi meni aikoinaan takuuseen ja just napsahti kaasuvaijeri 46tkm kohdalla. Matkamittarin vaijeri meni ~10tkm sitten. Kulutusosia...
    <p>BRG/Cream T-Bird 2003</p>
  4. #4
    Ripä tuossa juuri huolta ole ollut. Kulutusosia on vaihdeltu mutta niinhän se tuppaa olemaan että niitä toisinaan tarvii uusia. Ei muuta kun kovaa
    TBD
    --------------------
    Honda CBR 1100 XX
    Honda CBF 1000 F
    Triumph Sprint ST 1050
    Suzuki GSX-F 750
  5. #5
    Tiivistetysti voidaan sanoa että luotettavuus on kohdallaan. Vähintään samalla tasolla jaappanilaisten kanssa ollaan.

    Eipä näillä uusilla, Hinckleyn Triumpheilla ole mitään tekemistä vanhojen Triumphien kanssa. Eri omistaja, eri tehdas, eri suunnittelijat jne.
    Honda CB 750 k7 (Tuutti) 1979 -> Triumph Speedmaster 2006 -> HD FXDB Streetbob 2007 -> Triumph Street Triple R 2010 -> Suzuki DR 650 R 1993
  6. #6
    Tänä keväänä ostin Bonneville SE:n. Nyt n. 6000km mittarissa. Kaikki hyvin, ja ulkomaisten keskusteluryhmien mukaan suuria ongelmia ei ole odotettavissakaan ainakaan kymmeneen vuoteen, jonka verran nämä modernit klassikot ovat olleet markkinoilla.

    Käytettyjä Bonneja, Americoja ja Speedmastereita tuntuu olevan markkinoilla harvakseltaan. Itsekin jouduin ostamaan uuden, koska SE-versiota ei käytettynä vielä näy. Kauppaan vaan, hyviä pelejä nämä on.
  7. #7
    www.rat.fi/foorumi
    F = dp / dt
  8. #8
    Hei ja moi,

    Aika luotettavalle on ainakin oma kaasari-Thruxton vaikuttanut, joten liitytään Hinckley-tekeleiden kehujien pariin.

    Juuri viikonloppuna kotiuduttiin pikkurouvan kanssa parin viikon koeajoreissulta, joka vei Helsingistä Nordkappiin ja takaisin. Yhteensä n. 3800 km edestä tehtiin matkaa ja kokeiltiin urheilupyörän luotettavuutta varusteiden kanssa. Niitä varusteita oli kahdella matkalaisella telttaa ja trangiaa myöten ns. riittävästi, mutta hyvin tuo laitos näyttää paukuttavan.

    Yhteensä tuolla on kertynyt reilut 40000 kilometriä ja perushuolloilla/säädöillä on menty. Mitä nyt välillä tuunauksenhimoissa vähän kevennelty ja piristelty.

    Semmonen se on, urheilullinen tourinkikampe...

    -Antti
  9. #9
    Aika vähänlaisesti on Triumpheja käytettynä tarjolla, varsinkin American ja Thunderbird-malleja.
    America on ilmeisesti "perinteisempää" tekniikka ja vuosien saatossa ilmeisen hyväksi havaittu.
    Thunderbird on minulle hiukan eksoottisempi tuttavuus. Minkälainen tämä 3-syl moottori oikein käytössä lienee? Onko keskimmäisessä sylinterissä jäähdytyksen kanssa ongelmia kaupunkiajossa kuten aikanaan 3-syl japsikoneissa?
  10. #10
    Kyllä taas joku ottaa herneen sieraimeen...mut trumpat on paskoja ei millään pahalla mutta ei hyvälläkään.

    Ei ne engelsmannit ennen muinoinkaan osanneet mitään tehdä, pahempia kuin ranskalaiset vehkeet.

    Eikä noi uudemmat trumpat mitenkään käsitystäni muuttaneet... vähän enemmän kun tuli vettä taivaalta niin hyyty trumppa. Ja ruostetta tuli vaikka aina oli katoksen alla ei sateella yleensä ajettu, mut sen yhen kerran kun jouduin sateessa ajaa niinpä hyyty

    Laatuero japskeihin aika melkoinen, paitsi kyllä uudemmissa japskeissakin on huomattavissa laatukatoa.
    WildStar rumble in skräddarskog

    ex. busa
    K12RS
    XJR1300
    VTR
    HORNET900
    SPEEDMASTER
    AMM.BONNE
    FMX650
    CR250
    XR250
    BETA250
  11. #11
    Lainaa (-RUMBLE- @ Heinä. 22 2011,22:26) kirjoitti
    Kyllä taas joku ottaa herneen sieraimeen...mut trumpat on paskoja * *ei millään pahalla mutta ei hyvälläkään.

    Ei ne engelsmannit ennen muinoinkaan osanneet mitään tehdä, pahempia kuin ranskalaiset vehkeet.

    Eikä noi uudemmat trumpat mitenkään käsitystäni muuttaneet... vähän enemmän kun tuli vettä taivaalta niin hyyty trumppa. Ja ruostetta tuli vaikka aina oli katoksen alla ei sateella yleensä ajettu, mut sen yhen kerran kun jouduin sateessa ajaa niinpä hyyty *

    Laatuero japskeihin aika melkoinen, paitsi kyllä uudemmissa japskeissakin on huomattavissa laatukatoa.
    Yhyyy, yhyhyy...

    Joopa joo, jos japanialaiset olis niiiiiin hyviä, kaikki ajais niillä. Mulla toinen Trumppa menossa, ei ruostetta, ei vikoja, toimii kuin kello ja seuraavaksi vissiin HD, ettei pääse liikaa urautumaan.

    Ai niin, ei mahdu palko-otukset mun sieraimeen, mutta jonkun toisen varmasti.............
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    BMW R1200RT -05
    Yamaha DT 125 X -06
    Gilera SMT50 -18
  12. #12
    Mitäs sitä paskalla jos ei ole peltoakaan, vai miten se oli?
    Tuolla kommentillahan saatiin edellinen trumppavääntö hyvin käyntiin.
    Itselläni on ollut kaksi 2000-luvun trumppaa, eikä niissä ollut mitään poikkeukselliseen luotettavuuteen tai epäluotettavuuteen viittaavaa. Vaihdoin pois, kun eivät kovista lupauksista huolimatta saaneet koskaan ajantasaista superbikea tehtyä.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  13. #13
    Lainaa (raumik @ Heinä. 22 2011,22:00) kirjoitti
    Aika vähänlaisesti on Triumpheja käytettynä tarjolla, varsinkin American ja Thunderbird-malleja.
    America on ilmeisesti "perinteisempää" tekniikka ja vuosien saatossa ilmeisen hyväksi havaittu.
    Thunderbird on minulle hiukan eksoottisempi tuttavuus. Minkälainen tämä 3-syl moottori oikein käytössä lienee? Onko keskimmäisessä sylinterissä jäähdytyksen kanssa ongelmia kaupunkiajossa kuten aikanaan 3-syl japsikoneissa?
    Noissa tripleissä on aina vesijäähdytys flektin kanssa, ja ei ole ongelmia jäähdytyksen kanssa. Kaikki Bonnet on taas ilmajäähdytteisiä.

    Vakiona paukkua löytyy enemmän tripleissä. Kun ajoin aikoinaan Americaa, niin en pitänyt ajoasennosta(stiflat edellä) ja koneen "kuminauhamaisesta" käytöksestä.
    T-birdissä jalkatapit on suoraan alla, ja kone kiihtyy käskiessä välittömästi.
    <p>BRG/Cream T-Bird 2003</p>
  14. #14
    Nyt on Thunderbird -03 tallissa, sattui vaan heti pikku haaveri ja tarttis löytää tankki ja yksi vakio äänenvaimentaja (ja jotain muuta pientä). Onko jotain kanavia mistä kannattaisi lähteä käytettyjä osia kyselemään.
  15. #15
    Lainaa (Rubbo @ Heinä. 09 2011,10:22) kirjoitti
    Tiivistetysti voidaan sanoa että luotettavuus on kohdallaan. Vähintään samalla tasolla jaappanilaisten kanssa ollaan.

    Eipä näillä uusilla, Hinckleyn Triumpheilla ole mitään tekemistä vanhojen Triumphien kanssa. Eri omistaja, eri tehdas, eri suunnittelijat jne.
    Valitettavasti, Meridien . Mutta itsellä ollut kaksi näitä uudempiakin, T-bird ja ST 955, hyviä pelejä, ei mitään murheita.



    <p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988&nbsp; _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
  16. #16
    Lainaa (raumik @ Elo. 10 2011,21:52) kirjoitti
    Nyt on Thunderbird -03 tallissa, sattui vaan heti pikku haaveri ja tarttis löytää tankki ja yksi vakio äänenvaimentaja (ja jotain muuta pientä). Onko jotain kanavia mistä kannattaisi lähteä käytettyjä osia kyselemään.
    Tuossa aikaisemmin postasin linkkejä yhdelle nyypiölle, joka etsi takalamppua.
    Katsopa sieltä...
    <p>BRG/Cream T-Bird 2003</p>
  17. #17
    Lainaa (raumik @ Elo. 10 2011,21:52) kirjoitti
    Nyt on Thunderbird -03 tallissa, sattui vaan heti pikku haaveri ja tarttis löytää tankki ja yksi vakio äänenvaimentaja (ja jotain muuta pientä). Onko jotain kanavia mistä kannattaisi lähteä käytettyjä osia kyselemään.
    Tuolta voisi löytää, hakusanalla Thunderbird löytyy myös oikea tankki, (ja kaksi uudemman T-birdin tankkia) myös muuta sälääkin.

    http://www.bike-teile.de/index.p....=legend

    http://www.bike-teile.de/index.php?s...&teilid=959575
  18. #18
    Kiitos, oikean näköisiä osia näyttää olevan. Täytyypä olla myyjään yhteydessä.

    Mistä kannattaisi ryhtyä hakemaan vikaa kun startti sanoo vain "naks" aina kun nappia painaa. Tilanne sama myös uudella akulla.

    Ei alkanut brittipyöräily kovinkaan aurinkoisissa merkeissä. No, ehkäpä tätä "kämmäämistä" ei parane laittaa pyörän syyksi.
  19. #19
    Mulla olis tollanen vaimennin, siinä on muistaakseni jotain naarmuja mutta en muista kuinka pahoja, se olis kyl halpa = 0€
    Löytyykin varmaan suht helposti, oon nähny sen viimeks vuodenvaihteessa, toimi hyvin rakettien "laukaisualustana"

    Startin ongelmaan sanoisin että startin solenoidi, jos kaikki kaapelien liitokset on huolella tarkistettu.

    edit: nii ja mulla pitäis olla "hyllyssä" tollanen solenoidikin (uusi) jos vika siihen kohdistuu



    .....
  20. #20
    Lainaa (raumik @ Elo. 10 2011,21:52) kirjoitti
    Nyt on Thunderbird -03 tallissa, sattui vaan heti pikku haaveri ja tarttis löytää tankki ja yksi vakio äänenvaimentaja (ja jotain muuta pientä). Onko jotain kanavia mistä kannattaisi lähteä käytettyjä osia kyselemään.
    Lainaa (CJ @ Elo. 10 2011,23:46) kirjoitti
    Tuossa aikaisemmin postasin linkkejä yhdelle nyypiölle, joka etsi takalamppua.
    Katsopa sieltä...

    Yritin ko. rat-linkkiä ja yritin jopa rekisteröityä kyseiselle forumille, mutta eivät vain hyväksy porukkaan mukaan. Tulee aika tyly ilmoitus, rekisteröitymistä ei hyväksytä.
    Thunderbird -03
  21. #21
    Lainaa (mikakoo @ Elo. 11 2011,21:02) kirjoitti
    Mulla olis tollanen vaimennin, siinä on muistaakseni jotain naarmuja mutta en muista kuinka pahoja, se olis kyl halpa = 0€
    Löytyykin varmaan suht helposti, oon nähny sen viimeks vuodenvaihteessa, toimi hyvin rakettien "laukaisualustana"

    Startin ongelmaan sanoisin että startin solenoidi, jos kaikki kaapelien liitokset on huolella tarkistettu.

    edit: nii ja mulla pitäis olla "hyllyssä" tollanen solenoidikin (uusi) jos vika siihen kohdistuu
    Osat kiinnostaa kovasti, laita yhteystietoja o5oo744966, olen iltaisin kuulolla, muulloin txt.
    Thunderbird -03
  22.  
  23. #22
    Lainaa (raumik @ Elo. 11 2011,21:48) kirjoitti

    Yritin ko. rat-linkkiä ja yritin jopa rekisteröityä kyseiselle forumille, mutta eivät vain hyväksy porukkaan mukaan. Tulee aika tyly ilmoitus, rekisteröitymistä ei hyväksytä.
    Milloin yritit? Siellä oli joku härö foorumilla päivä - pari sitten, pitäis olla korjattu jo.

    Laitatko mulle s-posti osoitteen yv;nä niin laitan sulle kuvan vaimentimesta yhteystietoineni ??
    .....