Sivu: 3 / 10:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 294:sta
  1. #61
    Lainaa (scuuba @ Syys. 01 2011,19:59) kirjoitti
    Lainaa (Nitrous @ Syys. 01 2011,18:40) kirjoitti
    Kyllä se renkaan pito alkaa aika oleellisesti heikkenemään kun kulutusmerkit alkavat olemaan lopussa.
    Ja paskalla alustalla lipsuu jo sitä ennen.
    Tottakai huonolla alustalla lipsuu, mutta tässä kysyttiinkin aika loppuun ajetun renkaan ominaisuuksista.

    Tuolla meikäläisen mopon paskalla alustalla mentiin hyväkuntoisella renkaalla 14-alkuisia männä viikonloppuna ilman ainuttakaan lipsumista tai merkkiä siitä, että alusta alkaisi loppumaan kesken. Huonommalla renkaalla luisteli jo 15-16-alkuisissa useammassa paikassa.

    JPOL: Mittasitko paineen suoraan ajosta vai lämppäreistä? Takana tuossa 190-kumissa voi pitää muistaakseni 1,7-1,9 paineita, eli vähän ylärajalla paineet.



  2. #62
    Lämmin paineet ajosta. Olen ajellut koko kesän suurin piirtein samoilla paineilla, joten en usko tämän lipsumisen johtuvan paineista. Rengas kului nätisti ja pinta oli hyvän näköinen.

    Itse epäilisin vaan renkaan ominaisuuksien loppumista. Lähinnä kaipailen muiden kokemuksia, missä vaiheessa rengas menee vaihtoon. Katteita on jo korjailtu ihan riittävästi, eikä pelko persiissä ajaminen varmastikaan lisää nopeutta.

    Jake
  3. #63
    Oman kokemuksen mukaan Pirelli alkaa olemaan vaihtokunnossa kun kulutusmerkkiä on n. 1mm näkyvillä.
  4. #64
    Kuluneen pirellin testaaminen jää varmaankin ensi kesälle, mutta noita dunlopin nteccejä ajelin kemoralla muutaman kulutusmerkkiin

    Omasta mielestäni opin ajamaan oikein kuluneilla renkailla, esimerkiksi karusellin oikeassa tunsi kokoajan pidonrajan ja avaus oli helppo tehdä hitaasti pitoa tunnustelemalla. Aiemmin ajoin mutkan tasakaasulla ja jossain kohtaa runttasin vain kaasun kerrasta auki. Nyt jos tuon opin saisi vielä siirrettyä pitävälle renkaalle, niin vauhtikin saattaisi olla kohdallaan.

    Eli ainakin dunlopeilla itse kaarrevauhti ei laske kuvioiden vielä ollessa näkyvillä, avaukset muuttuvat vain maltillisemmiksi.

    Ovatko nuo uudetkin pirellit ainoastaan yhdellä kovuudella, eli rengas on kauttaaltaan yhtä pehmeää kumia? "runttaus" avauksella renkaaseen saa aikaan hienon kuopan, joka muljauttaa pyörää kivasti sopivassa kallistuksessa.

    Mutta jos kuvio on kokonaan kulunut pois, niin eiköhän tuo rengas ole jo aika vaihtaa.
  5. #65
    Lainaa (VLU @ Elo. 29 2011,19:51) kirjoitti
    Mistäs päin maailmaa Super Corsia kannattaisi alkaa tilailemaan ensi kautta ajatellen? Luonnollisesti halvimmat hinnat kiinnostaa, mutta tämän lisäksi olisi suotavaa jotta myös löytyisi merkintä onko rengas SC1, SC2 vai SC3 vai joku muu. Parissa nettikaupassa huomannut akoinaan, että tuota tietoa ei ole ollut saatavilla eikä sitten oikein ole kiinnostanut alkaa sitä erikseen kyselemään...
    Olisiko jollain jo tietoa niin saisi tilausta sisään?
  6. #66
    Lainaa (VLU @ Loka. 16 2011,19:20) kirjoitti
    Lainaa (VLU @ Elo. 29 2011,19:51) kirjoitti
    Mistäs päin maailmaa Super Corsia kannattaisi alkaa tilailemaan ensi kautta ajatellen? Luonnollisesti halvimmat hinnat kiinnostaa, mutta tämän lisäksi olisi suotavaa jotta myös löytyisi merkintä onko rengas SC1, SC2 vai SC3 vai joku muu. Parissa nettikaupassa huomannut akoinaan, että tuota tietoa ei ole ollut saatavilla eikä sitten oikein ole kiinnostanut alkaa sitä erikseen kyselemään...
    Olisiko jollain jo tietoa niin saisi tilausta sisään?
    Rodamoto
    Sliksi
    Katana-85 ,Blade-96, R1-2001,R1-2005,10r-06, Ratalelu zx-6r,GSXR 1000 K4 ratalaite , Triumph T595 ,Superbike zx10r -04,Triumph Daytona 675, Kawasaki zx6r 2011 kilpuri
  7. #67
    Onko kukaan koittanut noita sc1 takarenkaita yhdistetyssä rata/katu käytössä?
    Montako ratapäivää kestää keskiryhmän vauhteja + normaaleja katuajokilometrejä?
    Yamaha R1 -04
    Suzuki GSX1300R Hayabusa -03
    Suzuki RF600 -93
    Suzuki GS500 -99
  8. #68
    Lainaa (wiltzu @ Loka. 25 2011,11:10) kirjoitti
    Onko kukaan koittanut noita sc1 takarenkaita yhdistetyssä rata/katu käytössä?
    Montako ratapäivää kestää keskiryhmän vauhteja + normaaleja katuajokilometrejä?
    Ilman lämppäreitä R6:lla kesti päivän Ahvenistoa + 3 päivää Kemoraa, jonka jälkeen oli kankailla oikeasta reunasta, töihin pystyi ajamaan sen jälkeen vielä vaikka kuinka pitkään.
    Kääntämällä voisi saada lisää ratakierroksia, mutta nopeasti kuluu silti.



    Tomorrow is just your future yesterday.

    K1 Gixxeri
  9. #69
    Tuli piruuttaan hankittua pari Superbike slicksiä 200/60 kun sai niin edullisesti, mutta mikähän on noille sopiva lämminpaine?

    edit. Tuollahan se lukee Pirellin sivuilla 1.8-2.0



    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750
  10. #70
    Lainaa (laatite @ Heinä. 28 2011,21:02) kirjoitti
    Ei ole kyseessä Pirelli, mutta saman puljun tuote kumminkin, eli Metzeler

    Tuli tässä mieleen, että milloin etunen on loppu? Itsellä alla racetek k2 ja sillä ajettu nyt noin 350 kierrosta alastarolla aikojen ollessa 1.27-1.33. Kuvio on kulunut reunoilta melkein loppuun asti, keskellä tietysti vielä jäljellä vaikka kuinka, mutta kuinkas tuon reunan kanssa?

    Kävi sitten niin, että Alastarolla etunen alta,tosin olin kylläkin jarrulla liian syvään.

    Pitäisikö jo vaihtaa? En osaa itse sanoa, kun vasta ensimmäinen seosrengas setti menossa. Eikä tätä ennen ole ikinä rengasta tarvinut vaihtaa siksi, että se olisi reunoilta liian kulunut.(Ajot painottui aikaisemmin kadulle.)

    Tuossa muutama kuva ko. renkaasta. imagesäkki

    edit. Todetaan tähän nyt vielä, että en syytä rengasta omasta virheestäni, mutta haluan tietää, onko mahdollisesti kuluneella renkaalla ollut osansa asiaan.
    Oisko siitä etusesta kuvaa? Käytin samaa rengastyyppiä nopeaan mutkatie ajoon ja se kului lommoposkiseksi,niin että selälle jäi täysi kuvio,muuten vaihtokunnossa. Kai sillä keväällä ajaa suoraa tietä kusi sukassa ja säästäs parempaa settiä ratapäiville.
    Oliko sitten liikaa painetta,tai mikä lienee,vaan ei noilla pehmeämmillä seoksilla kauas pääse.
    V.V.
  11. #71
    Kellään kokemuksia tosta Pirellin Superbike Pro slicksistä?
    - Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
  12. #72
    ... Mikäs toi supercorsan SP malli on??? Selkeesti ois ainakin halvempi, kuin SC mallit...
    ... Ja mites sulla Jukka mahtui pyörimään toi 200/55-17, onko miten hilkulla, tai vaaraa et ottaa kiiinni mistään???

    Lainaa kirjoitti
    Kellään kokemuksia tosta Pirellin Superbike Pro slicksistä?
    ... Mulla on kesän verran. Hyvin tuntui pelittävän SC2, ei lipsumisia, ei repeämiä, tasaista kulmista ja kuulemma tasaista mustaa viivaa
    Lämppärit oli käytössä 85 asteessa ja paineet 1.8-2.0



    ... Ajakaa enemmän ja selittäkää vähemmän...
  13. #73
    Lainaa (ESKIL @ Marras. 08 2011,18:13) kirjoitti
    ... Mikäs toi supercorsan SP malli on???
    Supercorsan katuversio. Seos on tuossa SP:ssä kai SC3 tai vastaava. Ilmeisesti melko lähellä metzelerin racetek K3:sta
    Yamaha r1-09, mitä siitä jäljellä.
  14. #74
    Tuo Sp-malli on supercorsan katuversio. Käytetään mm. uudessa 1199 Panigalessa ja muissa vastaavissa "superpyörissä". Hieman eri kumiseos taitaa olla että olisi edes vähän parempi märkäpito ja kestävyys. Silti aika pidokas rengas. Menee varmaan kaikilla ellei aja kisaa/nopean ryhmän vauhdikkaammassa päässä.

    Pärjää myös paremmin ilman lämppäreitä, jos tälläiset alle vääntää.
    xz6r-636->gsxr1000k6->KTM SM 950->Gsx-r 1000K7->Bmw f800r"tuned"
  15. #75
    Lainaa (-JuhaK- @ Marras. 01 2011,23:22) kirjoitti
    Tuli piruuttaan hankittua pari Superbike slicksiä 200/60 kun sai niin edullisesti, mutta mikähän on noille sopiva lämminpaine?

    edit. Tuollahan se lukee Pirellin sivuilla 1.8-2.0
    On käytetty Juha paljon alempiakin paineita viime kesänä Pirellillä kisaa ajaneiden toimesta. 1.6 on alin mitä itse kuulin menestyksellä käytetyn, itsellä oli useimmiten 1.7 nurkilla ja hyvin toimi. Hieman matalampi paine kuin valmistajan suosittelema tuntuisi lisäävän joissain tapauksissa pitoa keston kärsimättä.

    Lähinnä pointti että voi huoletta kokeilla matalempiakin paineita takarenkaalle.

    Mulla on muuten pari sarjaa uusia Pirellin slicksejä jotka myyn edullisesti pois tallin nurkasta jos jollain on tarvetta.

    Teemu
  16. #76
    Lainaa (ESKIL @ Marras. 08 2011,18:13) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Kellään kokemuksia tosta Pirellin Superbike Pro slicksistä?
    ... Mulla on kesän verran. Hyvin tuntui pelittävän SC2, ei lipsumisia, ei repeämiä, tasaista kulmista ja kuulemma tasaista mustaa viivaa
    Lämppärit oli käytössä 85 asteessa ja paineet 1.8-2.0
    Mä ajattelin enempi tota harraste slicksiä, joissa ei näkys olevan kovuusmerkintöjä.
    - Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
  17. #77
    ... Ok, eli siis tätä rengasta tarkoitit. Siitä ei kokemuksia...
    ... Ajakaa enemmän ja selittäkää vähemmän...
  18. #78
    Saako tuota Supercorsaa (koko 120-180) edullisemmin muualta kuin rodamotolta? 387€ näyttää olevan sarjan hinta, kun Suomessa myyvät 370e hintaan? *



    Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset ja muutokset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org


  19. #79
    Lainaa (Hookala @ Marras. 09 2011,19:31) kirjoitti
    Saako tuota Supercorsaa (koko 120-180) edullisemmin muualta kuin rodamotolta? 387€ näyttää olevan sarjan hinta, kun Suomessa myyvät 370e hintaan? *
    Mynetmoto 355,40e + 25e pk, joten ei taida saada. Mistä saa 370e hintaan?
    Tomorrow is just your future yesterday.

    K1 Gixxeri
  20. #80
    Lainaa (Teemu Tanila @ Marras. 08 2011,18:22) kirjoitti
    Lainaa (-JuhaK- @ Marras. 01 2011,23:22) kirjoitti
    Tuli piruuttaan hankittua pari Superbike slicksiä 200/60 kun sai niin edullisesti, mutta mikähän on noille sopiva lämminpaine?

    edit. Tuollahan se lukee Pirellin sivuilla 1.8-2.0
    On käytetty Juha paljon alempiakin paineita viime kesänä Pirellillä kisaa ajaneiden toimesta. 1.6 on alin mitä itse kuulin menestyksellä käytetyn, itsellä oli useimmiten 1.7 nurkilla ja hyvin toimi. Hieman matalampi paine kuin valmistajan suosittelema tuntuisi lisäävän joissain tapauksissa pitoa keston kärsimättä.

    Teemu
    Ok, kiitos tiedosta.
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750
  21. #81
    Lainaa (-JuhaK- @ Marras. 10 2011,13:02) kirjoitti
    Lainaa (Teemu Tanila @ Marras. 08 2011,18:22) kirjoitti
    Lainaa (-JuhaK- @ Marras. 01 2011,23:22) kirjoitti
    Tuli piruuttaan hankittua pari Superbike slicksiä 200/60 kun sai niin edullisesti, mutta mikähän on noille sopiva lämminpaine?

    edit. Tuollahan se lukee Pirellin sivuilla 1.8-2.0
    On käytetty Juha paljon alempiakin paineita viime kesänä Pirellillä kisaa ajaneiden toimesta. 1.6 on alin mitä itse kuulin menestyksellä käytetyn, itsellä oli useimmiten 1.7 nurkilla ja hyvin toimi. Hieman matalampi paine kuin valmistajan suosittelema tuntuisi lisäävän joissain tapauksissa pitoa keston kärsimättä.

    Teemu
    Ok, kiitos tiedosta.
    Muistelen, että olisin itse ajanut tuolla 200-leveällä kumilla 1,7-1,75 paineella ja rengas toimi oikein mukavan oloisesti ja kului nätisti. Ratana kemora 14- ja 15-alkuisia ajellen. Kokemusta Pirellistä tosin vain vajaan päivän verran, mutta ei sitä haukkua voi kun oma enkka parani melkein sekunnilla.
  22. #82
    Kuinka paljon olisi syytä jättää väliä renkaan ja takahaarukan väliin Pirellin 200/60 nakilla? Tarkoituksena on mitoittaa ketju mahdollisimman lyhyeksi, jos joskus innostuu vaihtamaan touring rattaan taakse...

    Riittäisköhän tää (2.6bar)?
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750
  23. #83
    Näyttää aika ns. tiukalta. Hyvä jossain ajohommissa joista mullakin vain kaukainen muisto mutta radalla en uskaltaisi ajaa tuolla rengastuksella ainakaan kovin tosissani. Yleensä se valmistajan orkkisrengaskoko toimii parhaiten muutenkin kuin vain mahtumisen kannalta...
  24. #84
    Lainaa (LL1 @ Joulu. 27 2011,23:35) kirjoitti
    Yleensä se valmistajan orkkisrengaskoko toimii parhaiten muutenkin kuin vain mahtumisen kannalta...
    Käypä kokeilemassa k7 tonnaria vakiokumilla (190/50) ja perään Pirellin 200/55 kumilla. Ero tuntuu ihan kevyesti jossain muuallakin kuin korvien välissä.
  25. #85
    Harvemmin on tarjolla käytettyjä 180/55 slicksejä - hence tollainen Pirelli. Pitäiskö siinä olla vähintään pari senttiä varaa?
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750
  26. #86
    Lainaa (-JuhaK- @ Joulu. 27 2011,21:59) kirjoitti
    Kuinka paljon olisi syytä jättää väliä renkaan ja takahaarukan väliin Pirellin 200/60 nakilla? Tarkoituksena on mitoittaa ketju mahdollisimman lyhyeksi, jos joskus innostuu vaihtamaan touring rattaan taakse...

    Riittäisköhän tää (2.6bar)?
    Pistä rengaslämppäriin tunniks.
    Sit kelaat kutosella täysii siin pukilla.
    Jos savuaa, ei riitä.
    Jos ei savua, riittää.
  27. #87
    Lainaa (scuuba @ Joulu. 28 2011,00:11) kirjoitti
    Pistä rengaslämppäriin tunniks.
    Sit kelaat kutosella täysii siin pukilla.
    Jos savuaa, ei riitä.
    Jos ei savua, riittää.
    Ei hullumpi idea
    Mutta en ole vielä niitannut ketjuja
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750
  28. #88
    Lainaa (-JuhaK- @ Joulu. 28 2011,00:31) kirjoitti
    Lainaa (scuuba @ Joulu. 28 2011,00:11) kirjoitti
    Pistä rengaslämppäriin tunniks.
    Sit kelaat kutosella täysii siin pukilla.
    Jos savuaa, ei riitä.
    Jos ei savua, riittää.
    Ei hullumpi idea
    Mutta en ole vielä niitannut ketjuja
    Sellainen tuli viime kesänä huomatta että Ducatin 1x98:ssa alkoi homma toimimaan vasta kun swingin ja renkaan välissä oli reilut 2 senttiä tyhjää tilaa. Ts. Peukalon piti sopia sinne väliin. Ja kokeiltiin renkaina Dunloppia, sekä Pirelliä.

    Tuo 200:nen Pirelli taitaa vaan laajeta kehältään vielä enemmän kuin nuo yllä mainitut, joten voi mennä kokeiluksi. 2 senttiä olisi ihan minini, millä itse lähtisin kokeilemaan.

    Ja eipä siitäkään haittaa ole, että rengaslämppäri menee paikoilleen vaivatta ja myös pois sieltä välistä. Jos rengaslämppäri ahdistaa, niin melkoisen varmasti alkaa rengaskin ahdistamaan.
    "Starvin' Marvin"

    Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com

    Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
  29. #89
    Lainaa (LL1 @ Joulu. 27 2011,23:35) kirjoitti
    Näyttää aika ns. tiukalta. Hyvä jossain ajohommissa joista mullakin vain kaukainen muisto mutta radalla en uskaltaisi ajaa tuolla rengastuksella ainakaan kovin tosissani. Yleensä se valmistajan orkkisrengaskoko toimii parhaiten muutenkin kuin vain mahtumisen kannalta...
    Mikä asiantuntija
    Katana-85 ,Blade-96, R1-2001,R1-2005,10r-06, Ratalelu zx-6r,GSXR 1000 K4 ratalaite , Triumph T595 ,Superbike zx10r -04,Triumph Daytona 675, Kawasaki zx6r 2011 kilpuri
  30.  
  31. #90
    Lainaa (parjan_fin @ Joulu. 28 2011,09:26) kirjoitti
    Tuo 200:nen Pirelli taitaa vaan laajeta kehältään vielä enemmän kuin nuo yllä mainitut, joten voi mennä kokeiluksi. 2 senttiä olisi ihan minini, millä itse lähtisin kokeilemaan.

    Ja eipä siitäkään haittaa ole, että rengaslämppäri menee paikoilleen vaivatta ja myös pois sieltä välistä. Jos rengaslämppäri ahdistaa, niin melkoisen varmasti alkaa rengaskin ahdistamaan.
    Jees, pitää jättää vähintään tuo 2cm tilaa, kiitos.
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750
Sivu: 3 / 10:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen