Sivu: 11 / 15:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 910111213 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 301:stä 330:een 424:sta
  1. #301
    Lainaa Jonezi kirjoitti Katso viesti
    Kysymys, jos ajat kadulla niin miksi SC2:nen? Miksi ei SP?
    En juurikaan paljon ajele kadulla!!Viimekin kesänä n, 500km .Muu oli radan kiertämistä!!
    Kawoja vuodesta 1984
    Kawa Z1 900 Vm-73
    Kawa ZX 10RR Vm-18
  2. #302
    MotOrg ry:n hallituksen jäsen, ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa solifer kirjoitti Katso viesti
    En juurikaan paljon ajele kadulla!!Viimekin kesänä n, 500km .Muu oli radan kiertämistä!!
    No sitten onki eri asia. Ihmettelin vaa ku puhuit vetomiehestä.
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  3. #303
    Joo kyllä on tullu radalla käytyä aika paljon, ja olen meinannu aikoinaan lipata ja olenkin lipannu ihan normi gummeilla pidon loputtua. joten olen ajellu niin kadulla, kuin radalle jo seoskumeilla monia vuosia!!
    Kawoja vuodesta 1984
    Kawa Z1 900 Vm-73
    Kawa ZX 10RR Vm-18
  4. #304

    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2005
    Jyväskylä
    MotOrg ry jäsen
    Ei Pirellin seosrenkaita kannata kauheasti lämpimällä kelillä pelätä, etenkin, jos käytössä on renkaan lämmittimet. Kierrosaika ei kerro ihan täysin renkaan lämpötilaa.. Ajamalla esim. rataenkka +15s, voi hyvin pysyä kumit läpimänä, kun kuski aiheuttaa omalla ohjelmalla sen verran ylimääräistä työtä renkaalle. Käytettynä halpa vaihtoehto, jos jaksaa vaihdella renkaita.
    ---
  5. #305
    Juu kyllä lämppärit on käytössä. Hyvin on pitäny. No on nekin luistellu alla välillä aika pahastikkin. Mutta kiitos kaikille vastanneille. Nähdää Orgin ajopäivillä. Mulla on sellainen sininen zx10r.
    Kawoja vuodesta 1984
    Kawa Z1 900 Vm-73
    Kawa ZX 10RR Vm-18
  6. #306
    MotOrg ry:n hallituksen jäsen, sivustovastaava, MotOrgBike-vastaava Pekksu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Feb 2012
    Macho Fantastico
    MotOrg ry jäsen
    Millastas kyytiä noilla SP:llä pääsee ennen alkavaa tarvetta siirtyä SC-sarjalaisiin? Itsellä vauhdit keskiryhmän keskitasoa.

    Oli tarkoitus ajaa alkukausi vielä vanteilla olevilla interact K3:lla, mutta takanen ei pidä ilmoja, eikä jostain syystä huvita kokeilla ratarengasta ehjätä millään paikkausvaahdolla, joten täytynee hommata uutta tilalle. Etusellakin on jo jokunen lämpösykli kertyneenä.

    Koska K3:lla ei ollut viime kaudella minkäänlaista ohjelmaa ja koska varsinkaan etusen lämpö setiltä tullessa ei paineista päätellen vastannut koskaan lämmittimen lämpöä(kiinteä, 80 astetta), en ole pitänyt kiirettä seoskumeihin siirtymisessä. Tähän viittasin myös lämpösyklien kertymisellä.

    Tästä syystä pohdinkin, että olisiko jossain määrin kannattavaa laittaa alkukaudeksi setti SP:tä alle ja loppukaudesta ihmetellä seoskumeja, vaiko hypätä suoraan SC1/SC2-linjalle. Missä kulkee jonkinlainen raja noiden välillä?
    Lahjomaton myyttinen sankarihahmo

    YZF-R6R -06
    &
    FZ6-S -05
  7. #307
    Kouluttajan retale Knaku:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Pekksu kirjoitti Katso viesti
    Millastas kyytiä noilla SP:llä pääsee ennen alkavaa tarvetta siirtyä SC-sarjalaisiin? Itsellä vauhdit keskiryhmän keskitasoa.
    Kyllä mä alkukaudesta noilla SP:llä lähden itse ajamaan. Ei sula alle. Eri asia on sitten kun ilman lämpötila nousee saunaa muistuttaviin lämpöihin ja rata sitä myöten kanamunan paistamiseen soveltuvaksi tasoksi.

    Eikä ne mulla silloinkaan ole alle sulaneet...
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

  8. #308
    SP:llä ajelin ainakin alastaroa 1:30 huitteilla taisi joku kierros mennä allekkin.

    Noissa SP:ssä olen huomannut, että alkaa pito huonontua jo ennen kuin osuu kulutusmerkkiin. Ensi kaudeksi mulle kyllä tullee SC:t. Tietty varmaan joku osaavampi ajaa kumilla kuin kumilla lujempaa..
    s1000rr 2011
  9. #309
    MotOrg ry:n hallituksen jäsen, sivustovastaava, MotOrgBike-vastaava Pekksu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Feb 2012
    Macho Fantastico
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Knaku kirjoitti Katso viesti
    Kyllä mä alkukaudesta noilla SP:llä lähden itse ajamaan. Ei sula alle. Eri asia on sitten kun ilman lämpötila nousee saunaa muistuttaviin lämpöihin ja rata sitä myöten kanamunan paistamiseen soveltuvaksi tasoksi.

    Eikä ne mulla silloinkaan ole alle sulaneet...
    Mimmosias kierrosaikoja sä ajelitkaan? Muistelisin, että oot mua jonku verran nopeempi, joten siinä valossa se ois jo kaks ääntä SP:lle.
    Lahjomaton myyttinen sankarihahmo

    YZF-R6R -06
    &
    FZ6-S -05
  10. #310
    Kouluttajan retale Knaku:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Pekksu kirjoitti Katso viesti
    Mimmosias kierrosaikoja sä ajelitkaan? Muistelisin, että oot mua jonku verran nopeempi, joten siinä valossa se ois jo kaks ääntä SP:lle.
    Alastaro 1:35... Eli körötellen mennään, mutta mitä sitä vanha mies sen lujempaa. Kiire oo mihinkään
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

  11. #311
    Lainaa Knaku kirjoitti Katso viesti
    Alastaro 1:35... Eli körötellen mennään, mutta mitä sitä vanha mies sen lujempaa. Kiire oo mihinkään
    Itse kanssa ajelin SP:llä suunnilleen samoja aikoja, K3:lla vielä hieman nopeammin. Molemmat on pitäneet ilman mitään ongelmia noilla vauhdeilla.
  12. #312
    Löytyykö tietoa pirellin diablo supercorsa v2 renkaiden seoksesta Sc1.4 (medium) takarengas kyseessä.
    Eturenkaalle tarkennettu sepostus Sc1.4-T1485
    Halpuus houkuttaa ! Gp503.de sivuilta bongattuna.
    Onko kukaan kokeillut ?
  13. #313
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa tonde8 kirjoitti Katso viesti
    Löytyykö tietoa pirellin diablo supercorsa v2 renkaiden seoksesta Sc1.4 (medium) takarengas kyseessä.
    Eturenkaalle tarkennettu sepostus Sc1.4-T1485
    Halpuus houkuttaa ! Gp503.de sivuilta bongattuna.
    Onko kukaan kokeillut ?
    Jos pitäs arvata niin tuo on tod. näk. jonkun isohkon luokan tyyppirengas tai erikoisseos jotain tiettyä rataa varten. Kuulema isojen poikien kisoissa noiden normaaleiden SC-seosten lisäksi Pirellin rekasta on löytynyt juurikin noita SC1.X seoksia, joita ei normaalisti myynnissä näy.
    Superbike #7
  14. #314
    Lainaa tonde8 kirjoitti Katso viesti
    Löytyykö tietoa pirellin diablo supercorsa v2 renkaiden seoksesta Sc1.4 (medium) takarengas kyseessä.
    Eturenkaalle tarkennettu sepostus Sc1.4-T1485
    Halpuus houkuttaa ! Gp503.de sivuilta bongattuna.
    Onko kukaan kokeillut ?
    Mä käytin viimevuonna sc1.jotain (muistaakseni just tuo 4) ja itelle se toimi ja kulu parhaiten. En toki tiedä sun vauhtia jne. Ite ajan kohtuu hitaasti alastarolla ajoin 27 tuolla ja kuluminen oli kuin oppikirjasta.
    Kilpi puuttuu yamaha R6r 06
    Ex Daytona 675 07
    Ex honda hornet 900 05
    Ex honda cbr 600f
    Ex kawasaki zx6r 98
  15. #315
    Lainaa tuhti kirjoitti Katso viesti
    Mä käytin viimevuonna sc1.jotain (muistaakseni just tuo 4) ja itelle se toimi ja kulu parhaiten. En toki tiedä sun vauhtia jne. Ite ajan kohtuu hitaasti alastarolla ajoin 27 tuolla ja kuluminen oli kuin oppikirjasta.
    Vauhdeista ei vielä tietoa mutta vanhalla katumopolla ja katurenkailla sielä 1.30 tuntumassa pyörittiin. Huonosti löytyy renkaasta tietoja..
    mitens tuhti lämmöt ja paineet ?
  16. #316
    Lainaa tonde8 kirjoitti Katso viesti
    Vauhdeista ei vielä tietoa mutta vanhalla katumopolla ja katurenkailla sielä 1.30 tuntumassa pyörittiin. Huonosti löytyy renkaasta tietoja..
    mitens tuhti lämmöt ja paineet ?
    Mä lämmitin 100 ja 1,6-1,7 mutta tohon ei kannata älyttömästi luottaa. Jos laitan 80 lämmittää ni mulla ajossa ylikuumenee kaikki. Luulen että pitäis lämppärit päivittää.
    Kilpi puuttuu yamaha R6r 06
    Ex Daytona 675 07
    Ex honda hornet 900 05
    Ex honda cbr 600f
    Ex kawasaki zx6r 98
  17. #317
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa tonde8 kirjoitti Katso viesti
    Vauhdeista ei vielä tietoa mutta vanhalla katumopolla ja katurenkailla sielä 1.30 tuntumassa pyörittiin. Huonosti löytyy renkaasta tietoja..
    mitens tuhti lämmöt ja paineet ?
    Kun ajoin Pirellillä niin taakse n. 1,65bar oli passeli seoksesta riippumatta. Eteen se 2,4-2,5bar.
    Superbike #7
  18. #318
    Lainaa tuhti kirjoitti Katso viesti
    Mä lämmitin 100 ja 1,6-1,7 mutta tohon ei kannata älyttömästi luottaa. Jos laitan 80 lämmittää ni mulla ajossa ylikuumenee kaikki. Luulen että pitäis lämppärit päivittää.
    Jos se lämppäri on oikeesti 80 astetta, niin ei siinä tuu käytännössä 100 asteeseen muuta ero kuin renkaalle eri lämppäripaine millä se toimii. Mä käytän 80 tai 90 astetta ihan vaan sen takia ku tuntuu ett noi IRCin lämppärit kärähtää heti jos käyttää 100 astetta.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  19. #319
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Jos se lämppäri on oikeesti 80 astetta, niin ei siinä tuu käytännössä 100 asteeseen muuta ero kuin renkaalle eri lämppäripaine millä se toimii. Mä käytän 80 tai 90 astetta ihan vaan sen takia ku tuntuu ett noi IRCin lämppärit kärähtää heti jos käyttää 100 astetta.
    Joo. En tiä lämmittääkö mutta 90-100 asteella saan paineet pysymään samoissa ajossa ja lämppäreissä. Alkukauden lämmitin 80 ja parin kierroksen jälkeen luisteli ihan hulluna.
    Kilpi puuttuu yamaha R6r 06
    Ex Daytona 675 07
    Ex honda hornet 900 05
    Ex honda cbr 600f
    Ex kawasaki zx6r 98
  20. #320
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa tuhti kirjoitti Katso viesti
    Joo. En tiä lämmittääkö mutta 90-100 asteella saan paineet pysymään samoissa ajossa ja lämppäreissä. Alkukauden lämmitin 80 ja parin kierroksen jälkeen luisteli ihan hulluna.
    80 lämppärilämmöllä tod. näk. tarttet matalamman lähtöpaineen. Luistelu johtuu tod. näk. liiasta paineen noususta.
    Superbike #7
  21. #321
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    80 lämppärilämmöllä tod. näk. tarttet matalamman lähtöpaineen. Luistelu johtuu tod. näk. liiasta paineen noususta.
    Joo niin teki. Motoparkissa oli vielä kylmällä kelillä varikon perälleajon, hanskojen heittelyn, helvetinmoisen kiroilun ja painemittarin etsimisen jälkeen joku 0.4 kovempi paine ku lähtiessä. (ei muista paljon oikeasti oli mutta yllättävän paljon) Nyt taas ehkä muistaa panostaa siihen että tarkkailee noita paineita.
    Kilpi puuttuu yamaha R6r 06
    Ex Daytona 675 07
    Ex honda hornet 900 05
    Ex honda cbr 600f
    Ex kawasaki zx6r 98
  22. #322
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa tuhti kirjoitti Katso viesti
    Joo niin teki. Motoparkissa oli vielä kylmällä kelillä varikon perälleajon, hanskojen heittelyn, helvetinmoisen kiroilun ja painemittarin etsimisen jälkeen joku 0.4 kovempi paine ku lähtiessä. (ei muista paljon oikeasti oli mutta yllättävän paljon) Nyt taas ehkä muistaa panostaa siihen että tarkkailee noita paineita.
    Mulla 2016 Motoparkin aika-ajoissa 0,05bar paineen muutos väärään suuntaan johti siihen, että rengas ylikuumeni muutaman kierroksen jälkeen ja muuttu suht liukkaaksi. Eli välillä se on pirun pienestä kiinni.
    Superbike #7
  23. #323
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Mulla 2016 Motoparkin aika-ajoissa 0,05bar paineen muutos väärään suuntaan johti siihen, että rengas ylikuumeni muutaman kierroksen jälkeen ja muuttu suht liukkaaksi. Eli välillä se on pirun pienestä kiinni.
    Joo tollakin sai ihanasti näinkin hidas ajaa sladissa. Takana tullutkin kommentoi että aika hurjan näköistä. Positiivista oli huomata että ei oo niin puuperse kuin luulin kun itse tajusi tokalla kierroksella menee kokoajan luisussa. Kallis tapa toki koska pilalla se rengas oli
    Kilpi puuttuu yamaha R6r 06
    Ex Daytona 675 07
    Ex honda hornet 900 05
    Ex honda cbr 600f
    Ex kawasaki zx6r 98
  24. #324
    Lainaa tuhti kirjoitti Katso viesti
    Joo tollakin sai ihanasti näinkin hidas ajaa sladissa. Takana tullutkin kommentoi että aika hurjan näköistä. Positiivista oli huomata että ei oo niin puuperse kuin luulin kun itse tajusi tokalla kierroksella menee kokoajan luisussa. Kallis tapa toki koska pilalla se rengas oli
    Motoparkissa ainakin panin merkille että on siinä sun kusiaisessa voimaa kun sutii noin levottomasti. Nyt ääni ja mopon käytös vastasi toisiaan
    HP4
  25. #325
    Lainaa ex-naked kirjoitti Katso viesti
    Motoparkissa ainakin panin merkille että on siinä sun kusiaisessa voimaa kun sutii noin levottomasti. Nyt ääni ja mopon käytös vastasi toisiaan
    Pitää varmaan asentaa joku ledi välkkymään tauluun kokoajan ni tietäis miltä sun ohjaamossa tuntuu
    Kilpi puuttuu yamaha R6r 06
    Ex Daytona 675 07
    Ex honda hornet 900 05
    Ex honda cbr 600f
    Ex kawasaki zx6r 98
  26. #326
    Lainaa tuhti kirjoitti Katso viesti
    Pitää varmaan asentaa joku ledi välkkymään tauluun kokoajan ni tietäis miltä sun ohjaamossa tuntuu
    Eipä miltään kun niin kädetön kuski
    HP4
  27. #327
    Tänään Alastarolla, mittari näytti ilmalle +27..+30. "Radan" lämpö mitattu noin klo19, varikkoaluiden uusilta asfalteilta noin +38,5.

    Alla takana SC2, nostin paineita (Lämppäri paineet, mutta samat ku mittasi radalta tullessa) 1,65 aina 1,95 asti ja silti aivan klassinen kuumarepeämä.

    Mitä varikkoo kierteli niin oikeastaan melkein kaikilla joilla oli dunloppia alla niin oli todella nätti rengas, muilla enemmän vähemmän normaalista poikkeavaa kulumaa. (En nyt jokaista tarkastanut).

    Vauhdit siinä 1,29 .. 1,31 luokkaa.

    s1000rr 2011
  28. #328
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Habbax kirjoitti Katso viesti
    Tänään Alastarolla, mittari näytti ilmalle +27..+30. "Radan" lämpö mitattu noin klo19, varikkoaluiden uusilta asfalteilta noin +38,5.

    Alla takana SC2, nostin paineita (Lämppäri paineet, mutta samat ku mittasi radalta tullessa) 1,65 aina 1,95 asti ja silti aivan klassinen kuumarepeämä.

    Mitä varikkoo kierteli niin oikeastaan melkein kaikilla joilla oli dunloppia alla niin oli todella nätti rengas, muilla enemmän vähemmän normaalista poikkeavaa kulumaa. (En nyt jokaista tarkastanut).

    Vauhdit siinä 1,29 .. 1,31 luokkaa.

    Kuulema myös SC1 repi, tosin vähän parani sillä, että tiputti painetta alle suosituksen. Oiskohan sitten niin, että Pirellin seoksista vain SC0 toimii kuumalla Alastarolla?
    Superbike #7
  29. #329
    Joo, Dunlop kesti. MS4 medium-hard 1,25 bar 90c lämppäreistä ja 1:25 aikoja suht pitkiä settejä. Rengas oli silee, kun lapsen peppu 👍
    KL Service kx250x -23
  30.  
  31. #330
    Lainaa Miki kirjoitti Katso viesti
    Joo, Dunlop kesti. MS4 medium-hard 1,25 bar 90c lämppäreistä ja 1:25 aikoja suht pitkiä settejä. Rengas oli silee, kun lapsen peppu 
    Mulla sama Dunlop. Kului ihan täydellisesti.
    Beta 300 RR
    Ex - CBR1000RR
Sivu: 11 / 15:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 910111213 ... ViimeinenViimeinen