Sivu: 3 / 15:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234513 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 437:sta
  1. #61
    Tällaiset sain tänään...

    Oli vähän epäilevän oloinen ku perus pehmeitä EAR tulppia aiemmin käyttänyt. Aivan järkyttävän hyvät, ei purista, paina tai mitään muutakaan.

    Edustaja lykkäs kouraan duunipäivän päätteeksi hoito-ohjeiden kera. Jos ite joutuisin maksamaan nuo, ni kauppaan jäis.
    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

    "Si vis pacem, para bellum"
  2. #62
    olen kokeillut kaikenlaisia ja kaikki pyöriteltävät on aivan syvältä.

    parhaat tulpat on noi quiet tulpat. nopea laittaa, voi pestä, työntää vain korvaan, ei pullahda helpolla ulos. ja mukana rasia johon ne voi laittaa taskuun.

    ääneltäänkin hyvät ja ei aiheuta kipua korvaan kuten pyöriteltävät pitemmässä ajossa.

    voitte heittää kaikki muut perus earit ja muut pyöriteltävät mäkeen samantien.

    ostin omat joskust stormilta, muistaakseni niissä lukee quiet2, paria paria olen käyttänyt monta vuotta. pesee saippuvedellä ja kuivaa.

    sen jälkeen stormi onkin myynyt eioota. täytyy tilata tuolta varustelekasta, jos ne olis vaikka samoja tulppia. merkki sama, tiedä sitten onko ihan samoja.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  3. #63
    Lainaa (Kipee @ Heinä. 07 2011,09:50) kirjoitti
    Tänään kävin teettämässä valokset noista Elacin biopacteista. 4-5 viikkoa toimitusaika, joten kokemuksia kerron jahka tulpat saan.
    Mulla saman firman ClearSoundit järeimmällä suodattimella, ei valittamista. Joitakin havaintoja tavallisiin "eareihin" verrattuna:
    -Istuvuutta ei voi verrata tavallisiin tulppiin
    -Vaimentaa repivän tuulen äänen yhtä hyvin, jopa paremmin
    -Kypäräpuhelin/radio kuuluu paremmin, ei tarvi huudattaa
    -Kaverin puheen kuulee vierestä, vaikka on kypärä päässä (Schuberth R1) ja moottorit käynnissä
    -Ei ärsytä tai "paina" korvaa, vaikka koko päivän tulpat korvissa

    Huonoa:
    -Voi paska, ne tulpat jäi toisen takin taskuun

    Itsellä nämä tulpat olleet keväästä asti työkäytössä (firman piikkiin), nyt lomaillessa pyöräilykäytössä.
    Pappis -> Raisu -> S1 -> KLR600 -85 -> GSX-R750 -96 -> XT600E -99 -> VTR1000F -02 -> GeländeStraße -03 -> GeländeStraße Adv. -09
  4. #64
    Lainaa (JaySon1 @ Heinä. 01 2011,10:45) kirjoitti
    Tuollaiset ostina ja tuulenhuminat ja suhinat jne vaimeni kiitettävästi. Eikä nuo päässä tule samanlaista tukkoista oloa kuin perus-earien kanssa joita en korviini enää tunge.

    MotoSafe

    Tulppien laittaminen tuntunee onnistuvan vain sillä mukana tulevalla "putkella", ovat nimittäin tosi pehmeää matskua.

    Ja 30e hinta tuntuu vähän rahastukselta. Mutta itse olen kyllä ollut tyytyväinen jopa hintaansa nähden.
    Saman valmistajan MusicSafe tulpat on ihan samat, mutta halvemmat.

    Mulla menee korviin hyvin, mutta noi vaimentaa tosi huonosti.
    Vaimennus keskimäärin jotain 25dB
    Sais olla vähintään 35dB

    Tietääkö kukaan onko millään valmistajalla vastaavia tulppia n. 35dB tai paremmalla vaimennuksella?
    - Kenobiitti
    *XT660RR
  5. #65
    Pari vuotta sitten mp-messuilla teetin korvatulpat. http://www.finfonic.fi/Default.aspx?id=326345
    Sen vuoden ehdottomasti paras ostos.
  6. #66
    Lainaa (Kipee @ Heinä. 07 2011,09:50) kirjoitti
    Tänään kävin teettämässä valokset noista Elacin biopacteista. 4-5 viikkoa toimitusaika, joten kokemuksia kerron jahka tulpat saan.
    Sama täällä, toteutin lopulta pitkäaikaisen suunnitelmani ja teetín valokset juuri äsken, loppu ajokaudesta varmaan pääsee testaamaan miltä nuo vaikuttaa. Milläs suotimella olette näitä tilailleet? Itse otin tuon tehokkaimman ML01-mallin.

    t. Janne
    KTM 1190 Adventure ABS -16
  7. #67
    Lainaa (jahonen @ Heinä. 25 2011,12:05) kirjoitti
    Sama täällä, toteutin lopulta pitkäaikaisen suunnitelmani ja teetín valokset juuri äsken, loppu ajokaudesta varmaan pääsee testaamaan miltä nuo vaikuttaa. Milläs suotimella olette näitä tilailleet? Itse otin tuon tehokkaimman ML01-mallin.

    t. Janne
    Sillä suurimmalla vaimennuksella otin itelleni. Käytössä ollut motosafet joissa keltainen vaimennin, muistaakseni kauppasivat 25db vaimennuksella ja sekin on tuntunut olevan siinä ja siinä, että riittääkö.

    Joten tästä syystä tuli tilattua tuo isoimmalla mahdollisella.
    <p>FZ1-N -08</p><p><strike>Z750 -05</strike></p>
  8. #68
    Narulliset "kuusitulpat" olen parhaiksi kokenut. Myydään rautakaupoissa ja apteekeissa, eri merkeillä 2-5E hintaan.
    Ekoja käytin pari vuotta, kunnes hukkasin.
    Tappiosa on pitkähkö, mutta lyhennettävissä (narun pää kengännauhan tyyppinen, saa pois ja takaisin).

    On helpoimmat hukata jättämällä kaulalle "pitstopin" ajaksi, eikä sitten viitsikään sulloa takaisin muutaman km kotimatkaa varten...kun kypärä on jo päässä
    Veturi
  9. #69
    Perus-Eareita koitin ensin. Vaimensi kyllä, mutta sitten ei kuullutkaan mitään liikenteestä/koneesta/mistään muustakaan.

    Seuraavaksi meni testiin apteekista löydetyt 3M:n tommoset pehmeät kolmekerrostsydeemit, missä keskellä reikä. Kuulee ihan hyvin puheen ym. äänet, mutta maantiellä ei oikein tahdo riittää ja jo 150km ajon jälkeen korvat soivat jälkikäteen ikävästi ja pitkään.

    Täytyy varmaan satunnaisilla pyörähdyksillä tyytyä nyt noihin 3M:iin ja vähänkään pitemmillä maantieajolla käyttää noita Eareita.
    <p>Honda VFR 800 -99</p>
  10. #70
    3M 1100 tulppia käyttänyt abt 10v ja ei mitään muuta moitittavaa kuin että helteellä toisinaan aika haastava laittaa korvaan. Vaimentaa hyvin eivätkä paina vaikka oisivat tuntikausia päässä yhteen menoon. Oikeita Eareita ei omat korvat kestä kuin muutaman minuutin.

    Vois kyllä kokeilla nuita 3M sinisiä kuusia ihan vertailun vuoksi että millaiset ne on. Ois ainakin helpompi laittaa korvaan kun pyörii kylillä asioilla yms. ja kun pottaa pitää käyttää tiheämmin pois päästä.
  11. #71
    Mullakin on nuo Motosafet, ne on ihan jees mut onhan se sellaista räpläämistä noiden kanssa. Hommasin Shoein Raid 2:een sellasen Whisper Strip Kitin ja mopoon säädettävän pleksin ja tuli ihan kivan hiljaista. Mun mielestä ei enää tartte tulppia - vielä kun happi riittäis potan sisällä...

    801 X-Liten jos laittaa päähän niin sitten kyl tarttee nuo tulpatkin mut se onkin mulla nykyään vaan sadekelikypäränä...
    KTM 1290 Super Adventure S
  12. #72
    Itsellä on nuo Elacin:in valmistamat valetut tulpat ollut käytössä kolme kautta, kyllä ne on vaan ehdottomasti parhaat kaikista kokeilemistani. Hintaahan niillä on (itse sain tosin työn puolesta) mutta eipä pärjäisi enää ilmankaan.
    Kawasaki ZX7R -01

    * * * * "everyone loves you when you are dead..."
  13. #73
    Lainaa (Defiance @ Heinä. 18 2011,23:08) kirjoitti
    Lainaa (Kipee @ Heinä. 07 2011,09:50) kirjoitti
    Tänään kävin teettämässä valokset noista Elacin biopacteista. 4-5 viikkoa toimitusaika, joten kokemuksia kerron jahka tulpat saan.
    Mulla saman firman ClearSoundit järeimmällä suodattimella, ei valittamista. Joitakin havaintoja tavallisiin "eareihin" verrattuna:
    -Istuvuutta ei voi verrata tavallisiin tulppiin
    -Vaimentaa repivän tuulen äänen yhtä hyvin, jopa paremmin
    -Kypäräpuhelin/radio kuuluu paremmin, ei tarvi huudattaa
    -Kaverin puheen kuulee vierestä, vaikka on kypärä päässä (Schuberth R1) ja moottorit käynnissä
    -Ei ärsytä tai "paina" korvaa, vaikka koko päivän tulpat korvissa

    Huonoa:
    -Voi paska, ne tulpat jäi toisen takin taskuun

    Itsellä nämä tulpat olleet keväästä asti työkäytössä (firman piikkiin), nyt lomaillessa pyöräilykäytössä.
    On noissa toinenkin huono puoli noissa muotista tehtävissä...

    - Hitto kun en hommannu heti silloin kun aloitin mopoilun...tai oikeestaan aikaisemmin.

    Ovat hyvät myös konserteissa, rakennuksilla, lentokoneissa, ampumaradalla, yms

    Earfoonin ja Elacinin kokemuksella:
    Mun veikkaus on et jonkun vuoden päästä noi muotista tehdyt tulpat tulee olemaan samalla lailla de facto standardi varuste kuin ce-suojat takeissa on ja selkäpanssarit alkaa nykyään olla.

    Toki ne on hintavat mut kaikille jotka tarttee toistuvasti kuulonsuojausta, tuommoset on kyllä painonsa kultaa.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  14. #74
    Lainaa (jsavilaa @ Heinä. 25 2011,19:33) kirjoitti
    3M 1100 tulppia käyttänyt abt 10v ja ei mitään muuta moitittavaa kuin että helteellä toisinaan aika haastava laittaa korvaan. Vaimentaa hyvin eivätkä paina vaikka oisivat tuntikausia päässä yhteen menoon. Oikeita Eareita ei omat korvat kestä kuin muutaman minuutin.

    Vois kyllä kokeilla nuita 3M sinisiä kuusia ihan vertailun vuoksi että millaiset ne on. Ois ainakin helpompi laittaa korvaan kun pyörii kylillä asioilla yms. ja kun pottaa pitää käyttää tiheämmin pois päästä.
    Mulla on ollut "siniset kuuset" pitkään käytössä. Itse asiassa mulla on kuusi-mallisia tulppia useita erilaisia. Oleellista on, että kuuset on tehty mahdollisimman pehmeästä materiaalista, jotta ne menevät korvaan mukisematta ja mukautuvat muotoihin hyvin.

    Leikkasin omista tulpista ylimääräisen pituuden pois, koska muuten se pieni tappi tulpan päässä tuppaa osumaan pottaan kun vetää kypärän päähän. Hyvin ne saa silti korvista pois kuusen reunasta vetämällä.

    Käyttökokemus tulpista on ihan hyvä: vaimentavat liikenteen melua riittävästi mutta päästävät sen verran läpi ääntä, että pystyy käymään vaikkapa kaupassa ja kuulee mitä täti kassalla sanoo. Äänenvaimennuksen tehokkuuden osalta nämä lienevät kompromissitulpat. Kyllä se ajo on riittävän mukavaa näilläkin.
    Honda Magna VF750C vm.1997
    Aka PowerCustom eli pirteä kromivasama
  15. #75
    Tällaiset on hyväksi havaittu. Löytyy ainakin gigantista hintaan 9.90e. *Omalla kypärällä vaimentavat juuri sopivasti eivätkä aiheuta turhaa painetta päähän *
    Yamaha DT 125 - Suzuki GSX-F 600 - Ducati SS 900 - Kawasaki ZZR 1400 - KTM 990 SMR- CB1000r - Moto Morini Corsaro 1200 Veloce
  16. #76
    NÄILLÄ ajettu kymmenen vuotta ja hyvin on toimineet. Ei paina/jomota korvassa.
  17. #77
    Lainaa (MikkoS_ @ Heinä. 03 2011,20:30) kirjoitti
    Tämmösillä quietin tulpilla oon tullut tähän mennessä aika kivasti toimeen.
    Tommoset ostin kokeeksi.
    Katsotaan miten toimii.

    Joku noita tais kehua ja joku haukkua.
    Totuus paljastuu syksymmällä...
    - Kenobiitti
    *XT660RR
  18. #78
    Lainaa (Egon @ Heinä. 26 2011,10:12) kirjoitti
    No näyttää hyviltä, mutta missään ei kerrota paljonko ne vaimentaa.

    Ulkonäön perusteella luulisin, että saman kuin Moto-/MusicSafet ja se taas ei tunnu olevan riittävästi.
    Tietääkö kukaan totuutta?
    - Kenobiitti
    *XT660RR
  19. #79
    Lainaa (martti18 @ Heinä. 24 2011,15:33) kirjoitti
    Pari vuotta sitten mp-messuilla teetin korvatulpat. http://www.finfonic.fi/Default.aspx?id=326345
    Sen vuoden ehdottomasti paras ostos.
    Itse teetätin kevään 2011 messuilla, ja ainakin tähän mennessä vaikuttaa vuoden parhaalta ostokselta :-)
    Mulla on vielä se ongelma, että korvakäytävä tekee normaalia jyrkemmän mutkan, joten perustulppien kanssa on aina ollut ongelmia (muotin ottajakin totesi, että taitaa olla aika hankalaa saada normitulppia korviin).
    Tietysti, jos on taipumusta hukata tulppia, niin nämä ovat kyllä vähän turhan arvokkaat...
    F800R
  20. #80
    Vinkkinä, ebaysta saa edukkaasti kotiinkannettuna korvatulppia isommissa erissä..

    Ilmeisesti kypärästä paljon kiinni käykö tulpat painamaan. Nykyisessä schuberth s1:ssä ei tulpat paina vaikka miten pitkään ajaisi
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  21. #81
    Lainaa (mische @ Elo. 13 2011,13:24) kirjoitti
    Lainaa (martti18 @ Heinä. 24 2011,15:33) kirjoitti
    Pari vuotta sitten mp-messuilla teetin korvatulpat. http://www.finfonic.fi/Default.aspx?id=326345
    Sen vuoden ehdottomasti paras ostos.
    Itse teetätin kevään 2011 messuilla, ja ainakin tähän mennessä vaikuttaa vuoden parhaalta ostokselta :-)
    Mulla on vielä se ongelma, että korvakäytävä tekee normaalia jyrkemmän mutkan, joten perustulppien kanssa on aina ollut ongelmia (muotin ottajakin totesi, että taitaa olla aika hankalaa saada normitulppia korviin).
    Tietysti, jos on taipumusta hukata tulppia, niin nämä ovat kyllä vähän turhan arvokkaat...
    Noihin Finfoniceihinkin tais saada yhdysnarun - tai siis siihen tulppaan tulee pikku lenkki, johon tulee naru ja sen voi vaihtaa haluamakseen.

    Finfoniceissa mulla ei oo narua- pitää olla pussi/kotelo jossa niitä pitää, niin mukana pysyvät (ja puhtaana). Toki joutuu pitämään vähän huolta mut siitä tulee nopeasti rutiinia.

    Elacineissa on naru. Toimii sekin kypärän kanssa hyvin. Ilman kypärää tahtoo tuon narun hankausäänet kulkeutua tulppaan ja siitä korvaan. Tuokin varmaan riippuu narusta ja kuinka sen laittaa. Ja hukkuu nuo narunkin kans jos ei yhtään pidä lukua.
    Ja puhtauden takia suojapussi on on hyvä.



    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  22. #82
    Lainaa (JeTi @ Heinä. 05 2011,07:50) kirjoitti
    Estecs QUIET

    Onko kukaan testannu noita? Eivät ole ainakaan pahan hintaset.
    Toimii. Menee tuo tappiosa korvan sisälle, joten ei jää painamaan. Korvan ulkopuolelle jää vain tuo kaulusosa.
    KTM 990 Adventure
  23. #83
    Kävin juuri tänään aamulla ottamassa korvista valut. Elacin tulpat eivät tälle kaudelle enää ehdi (4-5vkoa toimitus) mutta ensi kevään tullen ajellaan sitten juuri minulle valmistetuilla tulpilla.

    Eipä siinä valoksessa kauaa mennyt. Vanutuppo työnnettiin ja aseteltiin korviin (kuvassa valkoinen osuus), liimapistoolilla mössöt sisään, 5min odotus ja valokset ulos. Hintaa näille jäi noin puolitoista sataa ja jälleenmyyjänä/valosten ottajana toimii Tampereella Tamrex. Kannattaa kysyä Marjaa jos asioimaan lähtee.



    Edit: monet tulpat on kokeiltu ja hyviäkin on mukana ollut mutta aivan onnettomiakin. Nyt on valettujen vuoro.



  24. #84
    Earit on liian suuren pieniin korvakäytäviin, niin olen pari kesää mennyt apteekin silikonivahalla, mut ei se kyllä hyvin ääntä vaimenna (earit vaimentaa paremmin).
    Sen huomaa pitempien ajoreissujen jälkeen kun korvat vinkuu...

    Ens viikolla kuulokeskukseen teettämään korviinvaletut tulpat, toivottavasti niillä pärjää sit paremmin...
    Yamaha R1 -04
    Suzuki GSX1300R Hayabusa -03
    Suzuki RF600 -93
    Suzuki GS500 -99
  25. #85
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Generig @ Syys. 01 2011,09:57) kirjoitti
    Hintaa näille jäi noin puolitoista sataa
    Aikamoinen hinta, Motorgin jäsenetuna vastaavat saa 40 ekeen.
    1000
  26. #86
    Lainaa (Hannula @ Syys. 01 2011,10:58) kirjoitti
    Lainaa (Generig @ Syys. 01 2011,09:57) kirjoitti
    Hintaa näille jäi noin puolitoista sataa
    Aikamoinen hinta, Motorgin jäsenetuna vastaavat saa 40 ekeen.
    Onko ne valettavat tulpat vai valoksien avulla tehdyt?

    Tuo Elacin tehdään tuon valoksen pohjalta. Tuo valos on vain ensimäinen askel.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  27. #87
    Siis se puolitoista sataa on sen lopullisen tuotteen hinta. Valokset *mukaan lukien.

    Kuten sanottu, 4-5vkoa niin saa ne tulpat.

    Eri tuotteiden vastaavuutta - hintaa on joskus hankala arvioida. Kenties valetut saa halvemmalla jostain mutta tässä taas kohtasi tarve ja tarjonta; näppärästi lähellä ja saman tien valokset.
  28. #88
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Jäsenetutulppa on valettava, aine siis suoraan korvaan ja sitten hetki odottelua.
    1000
  29. #89
    Mulla on täältä hankittu tulppapari.
    Toimiva ratkaisu.
    K1200RS
  30.  
  31. #90
    Lainaa (Generig @ Syys. 01 2011,09:57) kirjoitti
    Kävin juuri tänään aamulla ottamassa korvista valut. Elacin tulpat eivät tälle kaudelle enää ehdi (4-5vkoa toimitus) mutta ensi kevään tullen ajellaan sitten juuri minulle valmistetuilla tulpilla.

    Eipä siinä valoksessa kauaa mennyt. Vanutuppo työnnettiin ja aseteltiin korviin (kuvassa valkoinen osuus), liimapistoolilla mössöt sisään, 5min odotus ja valokset ulos. Hintaa näille jäi noin puolitoista sataa ja jälleenmyyjänä/valosten ottajana toimii Tampereella Tamrex. Kannattaa kysyä Marjaa jos asioimaan lähtee.



    Edit: monet tulpat on kokeiltu ja hyviäkin on mukana ollut mutta aivan onnettomiakin. Nyt on valettujen vuoro.
    No juu, minä tilasin saman valmistajan tulpat Heinäkuussa 16pv. ei ole tullut vieläkään *
    Aina sattuu:/
Sivu: 3 / 15:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234513 ... ViimeinenViimeinen