Sivu: 15 / 15:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5131415
Tulokset 421:stä 437:een 437:sta
  1. #421
    Itse olen ollut hyvin tyytyväinen sekä Bilsomeihin että nykyään erityisesti 3M 1100 -versioon .
    Voi ajaa 12h+ päiviä ongelmitta, ilman kipuja ja korvien soimista.
    Ainoa ongelma on toki puheäänten kanssa, mutta pieni vaiva sen osalta.
  2. #422
    Olen ehkä vastannut ennenkin mutta silti.
    Orelon tulpat ovat itselleni todella hyvät. Niissäkin kyllä huomaa heti lähinnä kipuna jos tulppa ei asetu korvaan suunnitellusti.
    Mutta kun nämä saa hyvin paikalleen, menee ajella koko päivä ilman minkäänlaisia kiputiloja. Jopa niin että monesti painelee kahville tulpat päässään ja ihmettelee sitten kassalla miksi ei meinaa kuulla kahvikupin ja sämpylän hintaa.
  3. #423
    Ite käytin joskus motosafe tulppia, mutta tuntui, etteivät ne ole kovin pitkäikäisiä ja puhdistamisen koin hankalaksi. Sitten aloin käyttämään motonetin perus punaisia vaahtomuovi tulppia, jotka ovat edullisia. Sittemmin vaihdoin Bilteman oranssisiin tulppiin, jotka vaimentavat vielä paremmin. Tulppaan laitan baby oilia, niin ei korvakäytävä pääse ärsyyntymään niin helposti ja öljyn kanssa ne myös uppoavat / asettuvat helpommin korvakäytävään. Nämä ovat olleet erittäin toimivat, eivätkä ole hinnalla pilattuja.
  4. #424
    Lainaa vapaaduunari kirjoitti Katso viesti
    Multa saa Motosafet ja kaupanpäälle vielä avaamattoman paketin NoNoise:n tulppia säilytyskoteloineen. Motosafet on mallia Tour vaikka onkin keltaiset ja vihreät suodattimet. Näitä on kokeiltu kerran ja desinfioitu. Eivät minulle herkkäkuuloiselle sopineet.
    18€ kirjekuoressa lähetettynä. Ja desinfioin vielä nuo Alpine Motosafet ennen lähetystä.

    Myyn koska käytän Orelon tulppia.
    Nämä muuten löytyvät vieläkin! 13€ ja postiin.
  5. #425
    Cotral merkkiset valetut tulpat toimii hyvin eikä käytössä juuri huomaa, mutta kypärää pois ottaessa meinaa lähteä korvat mukana, molemmat tulpat muljahtaa miten sattuu korvalehden sisällä ja raastaa niin per*eleesti.

    Tulpat päässä ja tuubi siinä päällä, kypärä on vieläpä avattavaa mallia jota voi melkoisesti "levittää" päästä otettaessa....

    Mitenkäs muilla valettuja suojaimia käyttävillä, vai pitääkö tuota vielä opetella. Ekaa kautta aloittelen valettujen kanssa. Ei kyllä ensikokemuksella huvita tauoilla turhaa ottaa kypärää päästä, kun korviin sattuu jo pelkkä ajatuskin.
    Lattia on liukas, eikä kukaan kerro.

    Honda Shadow VT600C -93 ( ex )
    Honda Shadow VT750C -05 ( ex )
    Honda Vtx 1300s -06 ( ex )
    Suzuki Intruder C1500T -14
  6. #426
    Millainen kypärä?
    Avopottaa on helppo hiukan venyttää pois ottaessa eikä vaikuta tulppiin.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  7. #427
    Tuleeko ne korvasta ulos sitten? Mulla ACS Pro tulpat ja ne on kyllä niin tasaiset että on ihan sama onko korvassa vai ei kypärää laittaeassa päähän tai pois.
    FJR -17
  8. #428
    Bollsen moto+ on mun korville tosi hyvät, ei paina, helpot asentaa ja poistaa, kuuluu vaimeasti moottorinääni ja puhe. 40 päivän tyytyväisyystakuu
  9. #429
    Olen käyttänyt Bilsom 303S-tulppia, näitä on kulunut paljon. Olen suhtautunut epäillen valettaviin tulppiin ensimmäisen kokemukseni perusteella. Teetin jossain Lohjan liepeillä, en muista minkä merkkiset, tulpat joskus 6-7 vuotta sitten. Nämä ei todellakaan olleet hyvät. Tämän talven messuilla kävin Finnfonicin osastolla ja tilasin tulpat. Nämä ensinnäkin tulivat viikkotolkulla nopeammin kuin lupasivat. Toisekseen nämä ovat todella hyvät, sopii korvaan just eikä melkein ja vaimentavat juuri sopivasti
    .
  10. #430
    Tulpat tosiaan tulevat korvista ulos ja jäävät sitten korvalehden sisään, jossa kääntyvät ympäri ja se sattuu. Mitenkään ulkonevat nuo kapistukset eivät ole, ehkä kypärä on vain niin tiukka että tekee ongelman.

    Varisinaisestihan nuo eivät ole mototulpat, vaan työantajan kustantamat konemelun ehkäisyyn.
    Lattia on liukas, eikä kukaan kerro.

    Honda Shadow VT600C -93 ( ex )
    Honda Shadow VT750C -05 ( ex )
    Honda Vtx 1300s -06 ( ex )
    Suzuki Intruder C1500T -14
  11. #431
    Se on ongelmana kun on pienet ja mutkaiset korvakäytävät. Edes niitä pienikoisempia vaahtomuovitulppia ei saa tungettua korviin. Erinäisten tulppakokeilujen myötä omille korville parhaiksi osoittautuneet tulpat ovat Howard Leight quietit.
  12. #432
    Lainaa Tupla kirjoitti Katso viesti
    Se on ongelmana kun on pienet ja mutkaiset korvakäytävät. Edes niitä pienikoisempia vaahtomuovitulppia ei saa tungettua korviin. Erinäisten tulppakokeilujen myötä omille korville parhaiksi osoittautuneet tulpat ovat Howard Leight quietit.
    Nämä hanskaa nuo pikkukorvakäytäisetkin.

    https://www.finfonic.fi/
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  13. #433
    Lainaa Chivas067 kirjoitti Katso viesti
    Cotral merkkiset valetut tulpat toimii hyvin eikä käytössä juuri huomaa, mutta kypärää pois ottaessa meinaa lähteä korvat mukana, molemmat tulpat muljahtaa miten sattuu korvalehden sisällä ja raastaa niin per*eleesti.

    Tulpat päässä ja tuubi siinä päällä, kypärä on vieläpä avattavaa mallia jota voi melkoisesti "levittää" päästä otettaessa....

    Mitenkäs muilla valettuja suojaimia käyttävillä, vai pitääkö tuota vielä opetella. Ekaa kautta aloittelen valettujen kanssa. Ei kyllä ensikokemuksella huvita tauoilla turhaa ottaa kypärää päästä, kun korviin sattuu jo pelkkä ajatuskin.
    Mulla on kahdet valetut samasta firmasta, toiset työkäytössä ja niissä on pieni varsi. Toimii vallan hyvin sekä duunissa että motskaillessa, kun ottaa narun pois.
    Ns. vapaa-ajan tulpat on sirommat, ja niiden saaminen oikeaan asentoon ja pysymään korvassa, onkin sitten ongelmallista. Yhden kerran lähetin jo korjaukseen, kun vasen "naksuu" päätä käännellessä. Ei parantunut korjuullakaa. Ovat sitten jääneet lähinnä turhan pantiksi, ja käytän vain niitä duunitulppia ja toivon etten hukkaa niitä.
    Valettujen käyttöikähän taisi olla 5 vuotta, kun korvakäytävällä on taipumus kait "elää", joten kohta tulee eteen uusi valusessio, ehkä muistan siellä sitten taas niistä toisistakin mainita.

    Mitä tulee tuohon korvien/tulppien jäämiseen kypärään kiinni, niin ei ole ongelma, kun pitää myssyä tai huivia. Sama se on korvisten kanssa.
    Yamaha FZ8-N
  14. #434
    Lainaa SooSoo kirjoitti Katso viesti
    Mulla on kahdet valetut samasta firmasta, toiset työkäytössä ja niissä on pieni varsi. Toimii vallan hyvin sekä duunissa että motskaillessa, kun ottaa narun pois.
    Ns. vapaa-ajan tulpat on sirommat, ja niiden saaminen oikeaan asentoon ja pysymään korvassa, onkin sitten ongelmallista. Yhden kerran lähetin jo korjaukseen, kun vasen "naksuu" päätä käännellessä.
    Jep, varsi noissakin jonka pystyy ottamaan pois ja ilman vartta tietty käytössä. Tuo naksuminen ja jopa korvan tukkoutumisen tunne päätä kääntäessä on minullakin noissa ongelmana, en tiedä liekö sitten jotain mennyt valussa taikka valmistuksessa pieleen.

    Empä ole huomannut duunikamuilta kysellä miten heillä nuo toimii, samaan aikaan kun noita tehtailtiin yli kolmellekymmenelle.
    Lattia on liukas, eikä kukaan kerro.

    Honda Shadow VT600C -93 ( ex )
    Honda Shadow VT750C -05 ( ex )
    Honda Vtx 1300s -06 ( ex )
    Suzuki Intruder C1500T -14
  15. #435
    Tämä lienee yleisketju kaikille tulpille joten millaisia kokemuksia on noista valetuista yhdistettynä kypäräpuhelimiin ? Kuuluuko humppa läpi ongelmitta. Alpine Motosafeilla ainakin tulee tarpeeksi kun ei odota mitään hifi-laatua ja yllättävästi musiikki kuuluu selkeämmin kuin ilman.
  16. #436
    Lainaa Vklnuppi kirjoitti Katso viesti
    millaisia kokemuksia on noista valetuista yhdistettynä kypäräpuhelimiin ? Kuuluuko humppa läpi ongelmitta. Alpine Motosafeilla ainakin tulee tarpeeksi kun ei odota mitään hifi-laatua ja yllättävästi musiikki kuuluu selkeämmin kuin ilman.
    Itsessään minulla nuo valetut toimi hyvin, musiikki kuului ehkä samalleen läpi kuin motosafeista, mutta tuon korvasta irtoamis ongelman vuoksi ne jäi kokeilun asteelle ja menin edellis kesän edelleen motosafeilla jotka toimii minulla 10/10.

    Kokeilu oli helppo, koskapa firma kustansi ne valetut, olisi kyllä syönyt miestä jos omalla rahalla olisin tehnyt muistaakseni liki 300 eskon kokeilun.
    Lattia on liukas, eikä kukaan kerro.

    Honda Shadow VT600C -93 ( ex )
    Honda Shadow VT750C -05 ( ex )
    Honda Vtx 1300s -06 ( ex )
    Suzuki Intruder C1500T -14
  17.  
  18. #437
    Lainaa Chivas067 kirjoitti Katso viesti
    Itsessään minulla nuo valetut toimi hyvin, musiikki kuului ehkä samalleen läpi kuin motosafeista, mutta tuon korvasta irtoamis ongelman vuoksi ne jäi kokeilun asteelle ja menin edellis kesän edelleen motosafeilla jotka toimii minulla 10/10.

    Kokeilu oli helppo, koskapa firma kustansi ne valetut, olisi kyllä syönyt miestä jos omalla rahalla olisin tehnyt muistaakseni liki 300 eskon kokeilun.
    Firman piikkiin nämäkin toivottavasti saa. Elacin RC NG Minigrip malleja olen katsonut, koska noita suurin osa tuntuu kehuvan.
    Motosafeissa ei mielestäni ole muuta vikaa kuin että alkavat painaa jossain kohtaa. Vaatii kyllä useamman tunnin tauotta, mutta kun oma tyyli on vähän sellainen ettei hirveästi tule kahviteltua matkalla.
Sivu: 15 / 15:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5131415