Sivu: 14 / 15:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 412131415 ViimeinenViimeinen
Tulokset 391:stä 420:een 437:sta
  1. #391
    Ostin uudet Motosafe racet vanhojen ohelle ja näissä on pienet gripit poistoa varten sekä asetin, jolla tulpat saa oikein paikalleen. Ja pieni säilytyspussukkakin. Jos joku asettaa tulppia ilman tuota asetinta, niin ei tiedä miten niiden kuuluu toimia. Välillä motosafet myytiin ilman asetinta, aiemmin se tuli mukana.
  2. #392
    Lainaa Tinde kirjoitti Katso viesti
    Suosittelen lämpimästi kuulon suojaamista. Kuulo heikkenee salakavalasti ja sitten kun sen huomaa ei ole enää mitään tehtävissä.
    Näinpä, ei sitä vaan osaa ajatella juuri omalle kohdalle käyvän, niinkun yleinen ajatusmalli menee.

    Lainaa oskarik kirjoitti Katso viesti
    Ajelin kortin saatua ekan kauden ilman tulppia, nyt on muistona siitä tinnitys. Mustat motosafet oli jonkun aikaa mutta en myöskää tykänny niiden käytöstä. Bike Worldistä löysin Pinlock Earplugit ja näillä on nyt pari vuotta menty, paljon paremmat käyttää
    Oho! Ai saamari, ikävä juttu. Mut kiitos motivoivasta esimerkistä!
    Kolmatta ajokautta mennään eikä vielä ole mitään huomattavaa vaikutusta tullut, joten nyt on kyllä korkee aika alkaa suojaamaan sitä kuuloa. Tinnitys ei oo varmasti mukava asia ja kuulo ylipäänsä on ihan kiva ominaisuus säilyttää.
  3. #393
    Ei näitä mustia Motosafen tulppia saa tungettua ilman sitä asetinta mitenkään järkevään asentoon korviin, sillä tapilla saa sopivan pyöräytyksen ja suuntauksen että menee oikeaan syvyyteen.
    Born to be middle aged.
  4. #394
    Tuli testattua noita mustia uudestaan, eikä noi kyllä mulla toimi mitenkään. Heti kun tuulen melu ylittää tietyn kynnyksen siinä 70-80km/h vauhdissa, rupeaa korvissa soimaan ihan hulluna noiden motosafejen kanssa. Ilmeisesti noi päästää läpi jotain tiettyä taajuutta, joka mulla tuntuu todella ärsyttävältä. Matalammissa vauhdeissa kaupungissa ajellessa ei tota efektiä huomaa, mutta toisaalta niissä vauhdeissa ei oikeastaan tulppia tarttis käyttää muutenkaan.

    Tosiaan tossa paketissa tuli mukana kahet eri tulpat ja asetin, ja mielestäni samalla tavalla laitan molemmat korviin. Punaset toimii, mustat ei. Tohon voi tietysti vaikuttaa monikin eri asia, enkä väitä etteikö muilla vois mustat toimia ihan hyvin, mutta mulla ei mitenkään.
  5. #395
    Mustia en ole ostanut, punaiset toimii sopivasti niin kadulla kuin radallakin. Ja oikein asettuneina eivät paljoa ärsytä korvia. Joskus saattaa jäädä ilmeisesti vähän ruttuun, josta ei hyvä seuraa vaikka ensin on ok.
  6. #396
    Lainaa Tinde kirjoitti Katso viesti
    Suosittelen lämpimästi kuulon suojaamista. Kuulo heikkenee salakavalasti ja sitten kun sen huomaa ei ole enää mitään tehtävissä.
    Tinnitus, minulla soi kaikenaikaa. Aluksi kuulin #puhelimen "tidi,didi,didi" äänen ja muitakin höröjä.
    Minun tinnitus ei johdu työmaan metelistä!

    Älkää hyvät ihmiset tärvelkö korvianne!!!

    Nyt mp:llä ajelen, ja olen hankkinut omaan korvaan tehdyt suojaimet.
    Puhe kuuluu, voi vaikka viikon pitää korvissa, ei haittaa.Ei purista.

    Jos lähden pyörällä liikkeelle ilman tulppia..kone rikki!!
  7. #397
    Pitääköhän tässä ne punaisetkin Motosafet vielä hommata ihan silkasta uteliaisuudesta että pääsee niitäkin kokeilemaan? Tuo kuulonsuojaus aikalailla tapetilla omallakin kohdalla kun on tullut jo kakarana meluisilla vanhoilla maatalouskoneilla ajaessa hommattua lievää alkavaa kuulovauriota jonka takia Peltorit päässä aina vähänkään meluisissa työhommissa.
    Born to be middle aged.
  8. #398
    Multa saa Motosafet ja kaupanpäälle vielä avaamattoman paketin NoNoise:n tulppia säilytyskoteloineen. Motosafet on mallia Tour vaikka onkin keltaiset ja vihreät suodattimet. Näitä on kokeiltu kerran ja desinfioitu. Eivät minulle herkkäkuuloiselle sopineet.
    18€ kirjekuoressa lähetettynä. Ja desinfioin vielä nuo Alpine Motosafet ennen lähetystä.

    Myyn koska käytän Orelon tulppia.
  9. #399
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Apteekeista löytyvä Bilsomin 303 (S-koko tai L-koko). En tiedä voiko vaahtomuovitulppa tulla mukavamaksi, sellainen pehmoinen lurtta, toki demppaa äänet koko kirjolta ilman ihmeellisyyksiä. Pussi maksaa alle kympin ja yhtä paria voi käyttää monta kerrtaa, ei tarvi pelätä että menee toinen tulppa hukkaan jne.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  10. #400
    No just tämä Bilsom 303. Aivan paras. Käyttää pari päivää, ja sitten puhtaat tilalle.
    T765 RäsSi
    GSX-R750 K8 =ex
    CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
    6-Horo 2005=ex
  11. #401
    3M Clear Ear kirkkaat kuusitulpat käytössä, tulee pienessä säilytysrasiassa eikä ole kalliita. Viime kesän taisin ajaa yksillä tulpilla ja välillä pesu saippualla. Ei haittaa vaikka häviää, toinen rasia varalla povarissa. Suodattaa melun riittävän hyvin eikä musa mene puuroksi.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  12. #402
    Tällaisella pussukalla on pärjätty vuosikaudet. Vaimentaa hyvin.
    https://www.amazon.com/Howard-Leight.../dp/B0752LLPB8
    Ready to race
  13. #403
    Mulla on oikean korvan korvakäytävä kiero, mikä selvisi siinä vaiheessa kun teetin Finnfonicin valetut tulpat musahommiin. Tuo selitti sitten sitä, että oli ensimmäisen kypärän (X-lite X702 GT) kanssa hirveää tuskaa saada oikean korvan kuulosuojaus toimimaan. Enkä kyllä oikeastaan saanutkaan, hyvin monia erilaisia tulppia testasin kuusista mäntyyn ja vaahtomuovista... no, vaikka mihin. Aiemmin joku mainitsi, että oli kokenut että tulppa enemmänkin pahensi meteliä. Sama homma oli itellä, tuntui että tulppa olisi oikeassa korvassa kerännyt kaiken mahdollisen viiman ja metelin ja resonoinut sitä kuuloelimiin inhottavalla sirinällä. Yhden Norjan-reissun jälkeen fjongas sen verran ikävästi, että meni kypärä vaihtoon. En tosin tykännyt siitä muutenkaan, hirvittävän vetoisa pönttö, silmät kuivui päähän ja tilkitsemisyrityksistä saisi oman ketjunsa.

    Toisena ruukkuna oli X-liten modulaaripönttö X-1003. Sen kanssa tavalliset EARit tai vastaavat toimii aivan hyvin, ei ongelmia. Sen sijaan nuo valetut tulpat ei pelaa, sama siritys-ilmiö tulee tällöin, luultavasti kypärän päässä ollessa se painaa jostain kohtaa juuri sen verran, että tulppa falskaa hiukan. Tai jotain, en tiedä mistä tuossa on tarkalleen kyse. Joka tapauksessa potan päähän vedettyä huomaa, että tulppa ei eristä kunnolla.

    Hommasin sitten justiinsa taas umpikypärän, HJC F70. Tavallisilla vaahtomuovitulpilla toimii onneksi suht ok, +80 km/h alkaa komottaa, mutta ei sirise, särise, vihellä tai vihlo korvia. Testasin myös noilla Finnfoniceilla, mutta valitettavasti ilmiö on sama kuin X-1003:lla, eli kypärä päässä tuntuu falskaavan ja sirisee ajossa. Sikäli harmi, että tulpat on kyllä todella mukavat. Voi olla päivän festareilla ne päässä, eikä juuri paina korvia.

    Tässä ketjussa mainittiin, että noihin Finnfoniceihin saisi röörin tukkivat tulpat hankittua, mutta arvelen että se ei ratkaise minun ongelmaani, kun tulppa tuntuu vuotavan kypärä päässä. Mulla taitaa olla -15 dB suodattimet, eikä vasen korva tuntunut pahalta noilla lyhyessä testissä. Pidempään ajaessa saisi kyllä olla -25 dB tai se tulppa. Nyt jään vielä pohtimaan teettäisikö toiset valetut ensi lavvantaina Alastarolla. Riski tietysti on, että ongelma on sama kuin Finnfoniceilla ja tällöin sijoitus olisi perin tarpeeton.
    Honda CBR 600F4i
  14. #404
    Itse käyttänyt Marshallin nappikuulokkeita, hyvä äänenlaatu, pienet ja ei paina korvia.
    Vaimentaa myös paremmin äänet kuin esim Motosafet, ainakin minun korviin.
    https://www.gigantti.fi/product/audi...ear-kuulokkeet
  15. #405
    Kävin tilaamassa yksilölliset kuulosuojaimet:

    https://www.mikrofonikauppa.fi/tuote...-yleiskayttoon

    Nyt Elacin RC Minigrip 159 eur.
    https://www.youtube.com/user/mtubeist
  16. #406
    Lainaa mek kirjoitti Katso viesti
    Kävin tilaamassa yksilölliset kuulosuojaimet:

    https://www.mikrofonikauppa.fi/tuote...-yleiskayttoon

    Nyt Elacin RC Minigrip 159 eur.
    Mulla lähtee kai neljäs kesä tuollaisilla. Omasta puolesta voin suositella, tarjouksen hintakin näyttää kohtuulliselta.

    Kaikenlaisilla yleismallisilla tulpilla yritin, mutta ei niitten kanssa oikein tullut hommasta mitään - joko ne falskas tai puristi tai jotain. Syykin selvisi kun sain muotin mukaan valetun tulpan käteeni - savolaisilla on näköjään korvakäytävätkin kierteellä .
    KTM 1290 Super Adventure S
  17. #407
    Lainaa mek kirjoitti Katso viesti
    Kävin tilaamassa yksilölliset kuulosuojaimet:

    https://www.mikrofonikauppa.fi/tuote...-yleiskayttoon

    Nyt Elacin RC Minigrip 159 eur.
    Nyt lähtee halvalla. Toistakymmentä vuotta olen näitä käyttänyt, nyt pitäisi uusia taas.

    Aikaisemmin on ollut narulla, onko kokemusta siitä kahvallisesta.

    Pitäisi kysellä myös saisiko mitään alennusta jos ostaisi kahdet. Olis töissä käyttöä paljon maltillisemmalle vaimennukselle. Nuo pyörän kanssa toimivat (mustat suurimmalla vaimennuksella) ovat kyllä pyörän kanssa hyvä, mutta töissä vaimentavat ihan liikaa. Ei oikein pysty käyttämään.
    Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
    Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
  18. #408
    Lainaa Joe kirjoitti Katso viesti
    Nyt lähtee halvalla. Toistakymmentä vuotta olen näitä käyttänyt, nyt pitäisi uusia taas.

    Aikaisemmin on ollut narulla, onko kokemusta siitä kahvallisesta.

    Pitäisi kysellä myös saisiko mitään alennusta jos ostaisi kahdet. Olis töissä käyttöä paljon maltillisemmalle vaimennukselle. Nuo pyörän kanssa toimivat (mustat suurimmalla vaimennuksella) ovat kyllä pyörän kanssa hyvä, mutta töissä vaimentavat ihan liikaa. Ei oikein pysty käyttämään.
    Luulisin, että noistakin sais vielä jotain pois jos ei tartte tehdä kuin yksi muotti...

    Näkyy muuten Elacin sanovan, että viiden vuoden välein pitäisi uusia korvakäytävän muutosten (tai Elacinin bisnesten) vuoksi. Voihan se olla, että omat välillä jo hieman falskaa... tai sitten kuvittelen luettuani ton jutun .
    KTM 1290 Super Adventure S
  19. #409
    Lainaa mek kirjoitti Katso viesti
    Kävin tilaamassa yksilölliset kuulosuojaimet:

    https://www.mikrofonikauppa.fi/tuote...-yleiskayttoon

    Nyt Elacin RC Minigrip 159 eur.

    Se on jännä, miten olemattomalta nuo vaimennukset ovat omissa tulpissa tuntuneet, vaikka viimeisimmistä tukin jopa sen suodattimen. Myös korvakipu on armoton, jos niitä käyttää potan kanssa. En enää viitsi tilata noita valettuja, vaikka saan ne ilmaiseksi töistä. Ei vaan toimi minulla ja tavallisen EAR:t ovat paljon paremmat.
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  20. #410
    Niin se on fysiologia yksilöllistä.

    Mulla on taas korvakäytävän poikkileikkaus ovaalin muotoinen. Sinne jos tunkee jonkin muun kuin valetun tulpan niin se joko vuotaa tai hetken päästä sattuu niin vietävästi.

    Finfonicit on ollu käytössä kohta 20v, toinen setti alkuperäisellä muotilla. Nyt vois ne kyllä jo uusia.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  21. #411
    varmaan tähän joskus laittanutkin, niin

    https://www.ebay.co.uk/itm/182024073...0AAOSwll1WwOzS

    quiet tulpat on parhaita. helppo asettaa koska on tuo työntötanko ja pestäviä ja kotelolla.

    Quiet Uncorded Earplugs HOWARD LEIGHT by Honeywell Reusable Ear Plugs


    lisäksi niissä on tuollainen ura niin ne voi laittaa siitä bemarin kahden handlebar johdon väliin talteen parkissa.

    itsellä vähiten rasittavia, parhaiten pysyviä ja sopiva vaimennus. uudelleen käytettäviä monesti.

    tilasin jonkun laatikon noita ebaystä, ehkä 20 paria laatikossa tai sellainen.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  22. #412
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    varmaan tähän joskus laittanutkin, niin

    https://www.ebay.co.uk/itm/182024073...0AAOSwll1WwOzS

    quiet tulpat on parhaita. helppo asettaa koska on tuo työntötanko ja pestäviä ja kotelolla.

    Quiet Uncorded Earplugs HOWARD LEIGHT by Honeywell Reusable Ear Plugs


    lisäksi niissä on tuollainen ura niin ne voi laittaa siitä bemarin kahden handlebar johdon väliin talteen parkissa.

    itsellä vähiten rasittavia, parhaiten pysyviä ja sopiva vaimennus. uudelleen käytettäviä monesti.

    tilasin jonkun laatikon noita ebaystä, ehkä 20 paria laatikossa tai sellainen.
    Joskus kokeilin useita erilaisia tuollaisia. Ei toimi ollenkaan. Turpoaa korvaan ja vähän ajan päästä käy ihan hel...tin kipeää.
    Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
    Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
  23. #413
    Mulla nyt käytössä ACS Pro-sarjan yksilölliset suojaimet. Minusta ihan mukavat eikä rasita korvia, paikalleen laitto vaatii vähän harjoittelua. Noissa on tiettyyn rajaan saakka vaihdettavat filtterit eri tarkoituksiin. Ja kypäräpuhelimen puheäänet tulee läpi.
    FJR -17
  24. #414
    noihan ei mitään paisu, ehkä tuo johtuu jostain henkilökohtaisista eroista, esim noita on vain yksi koko ja jos jollain on pienempi korvakäytävä niin onhan ne isot sit.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  25. #415
    Kuusitulpat on hyvät. Alkuun ajelin monta vuotta apteekista saatavilla 3M:n keltaisilla kuusitulpilla, mutta sitten ne lopetettiin.

    Löysin tilalle Peltorin tri-flanget, joista käytin parin per ajokausi, mutta kun paketti loppui, niin niitäkään ei enää ollut. Ilmeisesti 3M on ostanut Peltorin, koska löytyi tämmöiset: https://www.3msuomi.fi/3M/fi_FI/p/d/b00037661/ ja näyttävät samoilta.

    Tilasin ulkomailta, mutta en ole vielä päässyt kokeilemaan. Samalla tuli paketti samanlaisia paksumpia kuusitulppia, mitä ne alkuperäisetkin käyttämäni olivat.. kokeillaan.

    Noita vaan pyöräyttää lämpimän veden alla, niin vaikut huuhtoutuvat pois ja taas mennään.
    Honda XL1000V Varadero -99, Honda XL500R -84
  26. #416
    Olen kokeillut vuosien saatossa aika monenlaisia tulppia. Silikonitulpat alkaa ärsyttämään korvakäytävää useamman tunnin jon jälkeen. Bilteman oranssit toimii yllättävän hyvit ja ei haittaa vaikka välillä hukkaakin muutaman kappaleen :-) Noita voi pitää 14 tuntia päivässä ilman ongelmia vaikka 7 päivää putkeen.
    Korvat on yksilöitä ja mikä sopii toiselle ei sovi kaikille eli jokaisen pitää itse etsiä sopivat ja toimivat.
    Ihan sama kypärä tai muu ajovaruste, vain jos on identtiset kaksoset niin toiselta voi löytyä oikeaa tietoa, siltikin henkilökohtaiset painotukset vaikuttavat.
  27. #417
    Elacin RC Minigrip -tulpat tulivat ja eilen ajettu 4 tuntia, tässä kokemuksia. Vasemmassa korvassa on jo alkavaa tinnitusta, joten otin tulpat voimakkaimmalla vaimennuksella, 29 dB.

    Toimitusaika mallinotosta kotipostiin oli hieman yli kaksi viikkoa. Ostaessani tulpat Mikrofonikaupasta Helsingistä ne olivat vielä tarjouksessa 159 eur, nyt hinta näyttää jo nousseen normaaliksi, eli 228 eur. Tähän saakka olen käyttänyt tavallisia 3M EAR -kertakäyttötulppia, 200 parin laatikko on riittänyt kymmenen vuotta. Olen myös kokeillut Alpine Motosafe -tulppia ja Stanleyn itse "valettavia" tulppia enkä pitänyt kummastakaan. 3M EAR perustulppa on ollut itselleni paras ja pystyn pitämään niitä koko päivän. Tulpissa näkyy, varsinkin vanhemmiten olevan laatuvaihtelua. Toiset eivät turpoa korvaan tiiviisti, vaikka ottaa uuden parin käyttöön. Toiset taase kärsii ottaa montakin kertaa pois korvasta ja laittaa takaisin. Pitkillä reissuilla tulppia pitää varata mukaan vähintään pari per päivä ja parhaan vaimennuksen saa aikaiseksi, kun vuorottelee kahta paria. Eli jos joutuu ottamaan tulpat pois, niin laittaa taskusta toisen parin korviin ja antaa korvissa olleen parin "levätä" taskussa ja seuraavalla kerralla taas vaihto päittäin.

    No sitten näihin Elacinin yksilöllisiin tulppiin. Odotukset olivat korkealla nettikehujen ja hinnan suhteen. Tulpat ovat silikonin tyyppistä, hieman joustavaa ja pinnaltaan nahkeaa materiaalia. Tulpista menee pieni (<1 mm) reikä läpi asti, reiän ulommassa päässä on laajennus jossa on vaihdettava vaimennin, millä säädetään tulpan vaimennus. En tiedä, onko eri vaimennuksella olevissa tulpissa muuta eroa kuin eri vaimennin. Tulpat ovat mekaanisesti laadukkaan oloiset ja kestänevät luvatut viisi vuotta, minkä jälkeen ne ohjeistetaan vaihdettavaksi. Mukana tulee säilytyspussi, ohjekirja, korvavoidetta ja pieni työkalu, jolla on ilmeisesti tarkoitus pitää tulppien ilmareikä puhtaana.

    Tulppien asentaminen korvaan on alussa vaivalloista, ehkä tuohon oppii. Koska tulpan pinta on nahkeaa, tuntuu mukana tulleen liukuvoiteen käyttö (ainakin alussa) välttämättömältä. Kunhan tulpan saa asennettua oikein, se istuu korvassa mukavasti eikä paina. Oma puhe kuullostaa omiin korviin hieman luonnollisemmalta kuin muiden korvatulppien kanssa. Vaimennuksesta väittäisin, että tuore, hyvä pari 3M EAR kertakäyttötulppia vaimentaa kyllä hieman enemmän kuin nämä Elacin RC Minigrip -29 dB -tulpat. Itselläni on kaksi kypärää, Shoei Neotec II ja Hornet DS, molemmissa on Sena SMH 5 FM kypäräpuhelinsetin HD-kaiuttimet. Hornet DS:n kaiutinsyvennys on hieman pienempi kuin Neotec II:n, jolloin kaiutin pääsee koskemaan korvassa olevaan tulppaan. Tuon eilisen neljän tunnin lenkin ajoin pääasiassa sorateitä Hornet DS päässä, mutta kokeilin lyhyen lenkin myös Neotec II:lla. Ajaessakin näiden Elacinien vaimennus tuntuu hieman vähäisemmältä kuin 3M EAR tulppien, mutta tuo tuntuma voi johtua osin siitä, miten eri suojaimet vaimentavat eri taajuuksia.

    Maantieajossa Neotec II:lla tulpat nämä ovat hyvät. Käyttömukavuus on hyvä ja tulpat vaimentavat riittävästi, eivät paina korvia ja istuvat hyvin. Kypäräpuhelimen ääni kuuluu aivan riittävästi tulpat korvissakin. Sen sijaan soratieajossa röykkyisellä alustalla, varsinkin kypärällä jossa tulpat pääsevät koskettamaan kypärään/kaiuttimiin, tulee samaa ilmiötä miksi en tykännyt Alpine Motosafe -tulpista, eli kypärä täristessään liikuttaa hieman tulppaa korvakäytävässä, mikä aiheuttaa inhottavan pumppauksenomaisen tunteen korvaan. Ilmeisesti ilmanvaihtoreikä tulpassa ei ole riittävän suuri tai se puristuu korvassa umpeen, jotta tuo tunne poistuis. 3M EAR on niin pehmeä, että vastaavaa ongelmaa ei ole.

    Yhteenvetona, en ole oikein varma näiden ylivertaisuudesta, vaikka yksilöllisiä tulppia paljon kehutaan. Jos on rahasta tiukkaa, kannattaa ostaa 3M EAR -tulppia 200 kpl pakkauksissa. Matka-ajoon pitkille reissuille säästyy tietysti tilaa, kun mukaan ei tarvitse ottaa kuin yksi pari tulppia ja ehkä yhdet EAR:t varalle. Ja jotain liukastetta on hyvä olla mukana varmistamassa tulppien asettuminen korvaan kunnolla. Kokemus ehkä opettaa. Hyväpintaisia teitä ajeleville Elacin RC Minigrip -tulpat ovat hyvät. Sorasurautuksiin olennaista on, että kypärässä on riittävästi tilaa tulpille. Siksi kannattaa valita nimenomaan Minigrip -malli eikä isompaa jossa on pieni kahva. Minigripissä on vain narulenkki. Tällä kokemuksella, olisinko ostanut? En ole ihan varma, vielä. Eivät nämä ihan varauksetonta suositusta minulta saa, mutta turhempaankin on 150 tullut tuhlattua. Joka tapauksessa paljon paremmat kuin Alpine Motosafe -tulpat.

    Viimeksi muokannut: mek; 09.06.2022 klo 10:07.
    https://www.youtube.com/user/mtubeist
  28. #418
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Itse kokeilin valettuja kypärässä. Ei toiminut kuin noin tunin verran ja alkoi kivut.

    Ei ole toistaiseksi apteekin Bilsom 303 (L-koko) voittanutta.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  29. #419
    Tossa pistää silmään nuo kahvat tuossa vaimentimessa, ne varmaan osuu sitten kypärään tai kuulokkeeseen tai johonkin. Niissä valetuissa mitä minulla käytössä on ulkopinta aivan sileä eikä ota kiinni siksi mihinkään. Hyvin on oppinut ottamaan pois ja myös laittamaan paikalleen. Mulla vielä ongelma että on niin mutkalla korvakäytävät että normitulpat ei mene millään.
    FJR -17
  30.  
  31. #420
    Itse käytän normi keltaisia Eareja, jotka katkaisen saksilla kahtia. yhdestä tulee siis 2. Ei paina, eikä hiosta. Helppo laittaa ja ottaa pois.
    Löytyy myös mittojen mukaan valetut, mutta ne aiheuttaa aina hikoilua sekä painamista pidempään ejettaessa
    Nyk:Kawasaki ZRX 1100R
    Exät: Aprilia Tuareq 125, Yamaha tenere 600, Honda AT 750, Honda cbr1000f, Suzuki gsf 1200s, Suzuki dr 800, Suzuki gsf 1250s, Aprilia Caponord 1000, Kawasaki ZRX 1100R, Suzuki Dl 1000
Sivu: 14 / 15:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 412131415 ViimeinenViimeinen