Tulokset 1:stä 30:een 30:sta
  1. #1
    Jos käy vakiopyörällä ratapäivillä, niin mitenkäs esim. vaparin huolto ja öljynvaihto? Kadulla olen vaihtanut öljyt n. 6000km välein ja samalla vaparin huolto, mutta radalla kierroksia on paljon enemmän, niin pitäisikö tämä tehdä useammin? Jos pitäisi niin millaisia välejä?
  2. #2
    Kyllähän öljy leikkautuu ja menettää voitelukalvon kestävyyttä nopeammin kovassa kuormituksessa mutta luulis pari ratapäivää menevän samoilla öljyillä. Itse vaihtasin kaksi ratapäivää heti ratailun jälkeen että näkee onko öljyn seassa jotain metallia. Kannattaa olla vähän paksumpaa öljyä kuten 10W-50. Tutkimustietoa aiheesta on varmasti reilusti.
    Suzuki Solifer R -88, Honda Monkey -96, Kawasaki KMX 125 -93, Honda VF 750C -96, Suzuki TL1000S -97, BMW K1200S -05
  3. #3
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Riippuu aika paljon siitä mitä vauhtia ajelee. Hitaan ryhmän kyyydissä tuo 6tkm on varmaan edelleen ihan ok. Sit keskiryhmässä hyvä tiputtaa vaikka 2tkm ja nopean kyydissä 500km. Ite vaihdan kilpurin öljyt n. 300km välein, mut ajelen kisavauhteja.
    Superbike #7
  4. #4
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa IsoTwin kirjoitti Katso viesti
    Kyllähän öljy leikkautuu ja menettää voitelukalvon kestävyyttä nopeammin kovassa kuormituksessa mutta luulis pari ratapäivää menevän samoilla öljyillä. Itse vaihtasin kaksi ratapäivää heti ratailun jälkeen että näkee onko öljyn seassa jotain metallia. Kannattaa olla vähän paksumpaa öljyä kuten 10W-50. Tutkimustietoa aiheesta on varmasti reilusti.
    En vaihtaisi valmistajan suositusta paksumpaan, ellei ole varmaa tietoa, että ko. kone sitä vaatii. Pahimmoillaan paksumpi öljy on just sen verran jäykempää, että isoilla kierroksilla öljykalvo pääsee repeämään ja laakerit alkaa kulumaan. Tämä riskinä etenkin jos öljy ei ole kunnolla lämmintä ennen kuin aletaan syöttää kovaa.
    Superbike #7
  5. #5
    Komppaan edellistä tuosta viskositeetistä. Itse olen vaihtanut max kuuden ratapäivän jälkeen, n. 700...900 km ajoa. Moottoriltaan oma ratapyörä on vakio, pl. ecuoptimointi ja virtaavampi ilmansuodatin. Tehtaan huoltoväli on 12 000 km, eli yli kymmenkertainen mitä nyt lootraan öljyjä....Nää on vähän makuasioista ja kuinka paljon vehkeistään huolta pitää.

    Katupyöriinikin teen max. 6000 km välein öljynvaihdon vaikka manuaali antaa 12000km.

    Rata-ajossa ilmansuodatin pysyy katuajoa huomattavasti puhtaanpana ja sen olenkin pessyt vain 1/krt vuosi. Jarrupaloja eteen saa vaihtaa yhtä usein kuin öljyjäkin.
    Ninja H2 2020
    CBR 600RR 2009 Ten Kate Tribute
    ZZR 1400 2008

  6. #6
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    ^
    Onkohan mulla jokin erikoispainos paloista kun samat palat oman muistin mukaan keväästä ~1300 kilsaa

    Mietiskelen, et vaihtasko noi vai ei, kun pieni kahvan pehmeneminen alkaa nostaa päätään uusillakin nesteillä.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  7. #7
    ^käytät tietty jtn kalliita italianpaloja jossa paketissa lukee punaisella "Racing"...Mä oon käyttänyt Brembon, TRW:n ja EBC:n paloja enkä ole kestossa huomannut eroja. Joillakin ois voinu ajaa jonkun verran pidempään, mutta mukavampi vaihtaa rauhassa tallissa ennen ratapäiviä kuin sessioiden välissä varikolla.

    Tossa kuvassa 1159 km eli loppuun ajetut palat nuoremman pilotin jäljiltä - maximum attack ja maximum risk
    Ninja H2 2020
    CBR 600RR 2009 Ten Kate Tribute
    ZZR 1400 2008

  8. #8
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Ei ne halvat oo. EBC EPFA.

    Tommoset TRW:t jättäisin hyllyyn.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  9. #9
    Kiitos kaikille hyvistä neuvoista ja ajattelin pitää nyt vielä sen öljynvaihdon siinä n. 6tkm. Just kattelin jarrupalat tänään, niin näyttää tosiaan etupalat olevan kuluneet jonkin verran, aivan eri tahti joka tapauksessa, kuin mihin olen kadulla tottunut.
  10. #10
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Batmanninja kirjoitti Katso viesti
    ^käytät tietty jtn kalliita italianpaloja jossa paketissa lukee punaisella "Racing"...Mä oon käyttänyt Brembon, TRW:n ja EBC:n paloja enkä ole kestossa huomannut eroja. Joillakin ois voinu ajaa jonkun verran pidempään, mutta mukavampi vaihtaa rauhassa tallissa ennen ratapäiviä kuin sessioiden välissä varikolla.
    Tuun vielä vähän sekoilee noista jarrupaloista. Joskus muinoin ajelin sellaisella pyörällä mihin ei suoraan katalogista löytynyt kisaisempia paloja, joten valinta oli EBC:n katu-HH:t. Alastarolla ne meni päivässä aivan paskaksi, vaikka en ihan älyttömän kovaa ajanut. Pintaa niihin jäi, mutta olivat aivan siniset ja lasittuneet, eikä ne pitäneet yhtään mitään.

    Pienen salapoliisityön jälkeen kisapalojakin alkoi löytyä ja ainakin EPFA:ta ja Ferodo XRACia tuli samalla pyörällä käytettyä, ne oli ihan eri maailmasta. Ja vaikka ostohinta on katupaloja korkeampi, jo yksin parempi kesto kuittaa sen heittämällä. Suosittelen kokeilemaan.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  11. #11
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    En vaihtaisi valmistajan suositusta paksumpaan, ellei ole varmaa tietoa, että ko. kone sitä vaatii. Pahimmoillaan paksumpi öljy on just sen verran jäykempää, että isoilla kierroksilla öljykalvo pääsee repeämään ja laakerit alkaa kulumaan. Tämä riskinä etenkin jos öljy ei ole kunnolla lämmintä ennen kuin aletaan syöttää kovaa.
    Ei kai kukaan ala ajamaan täysiä ennenku laite on tarpeeks lämmin. Öljyt kuten myös renkaat.

    Moottoriöljy on varmasti kuumempaa rata-ajossa kuin tieliikenteessä. Omaan pyörään valmistaja suosittelee viskositeetteja laidasta laitaan. 5W-10W-40-50
    High Temperature High Shear (hths) sais olla tarpeeksi hyvä. Yli 3,5. Pienemmillä hths arvoilla tavoitellaan polttoaineen säästöä jota ei mietitä rata-ajossa.
    Eri asia jos voitelu on suunniteltu korkealle paineelle ja öljynkiertonopeus on suuri. Laakerivälykset pienet. Silloin ei kannata laittaa paksumpaa öljyä. Voi hajota kone
    Suzuki Solifer R -88, Honda Monkey -96, Kawasaki KMX 125 -93, Honda VF 750C -96, Suzuki TL1000S -97, BMW K1200S -05
  12. #12
    Pienen salapoliisityön jälkeen kisapalojakin alkoi löytyä ja ainakin EPFA:ta ja Ferodo XRACia tuli samalla pyörällä käytettyä, ne oli ihan eri maailmasta. Ja vaikka ostohinta on katupaloja korkeampi, jo yksin parempi kesto kuittaa sen heittämällä. Suosittelen kokeilemaan.
    Minulla on myös nuo EBC EPFA-palat. Olen tykännyt ja voin suositella ainakin tuonne keskiryhmän vauhteihin. Stormista olen noita ostanut on olleet luokkaa 100€ etujarruihin.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  13. #13
    Minulla on ihan normit EBC jarrupalat edessä ja EBC semi sintteri takana. Ensi kerralla voisi ottaa eteen EBC sintteri HH tai EBC extreme pro. En tosin tiedä mitä kahdella viimeksi mainitulla on eroa? Tällä hetkellä on vieläl normi letkut edessä, mutta en tiedä pitäisikö vaihtaa teräspunos letkuihin? Stormilta olen palat ostanut.
  14. #14
    Minulla on ihan normit EBC jarrupalat edessä ja EBC semi sintteri takana. Ensi kerralla voisi ottaa eteen EBC sintteri HH tai EBC extreme pro. En tosin tiedä mitä kahdella viimeksi mainitulla on eroa?
    Kun tulee palojen uusimisen aika niin ota suosiolla em. EBC EPFA-palat, jos tarkoituksena on käydä ratapäivillä. Nuo palat toimivat loistavasti kadulla sekä radalla. EBC sintteri HH tai EBC extreme pro ero lienee kitkamateriaalissa ja ainakin hinnassa. Ilmeisesti nuo extreme pro palat on enempi suunniteltu rankkaan jarrutteluun.

    Tällä hetkellä on vieläl normi letkut edessä, mutta en tiedä pitäisikö vaihtaa teräspunos letkuihin?
    Ei se haittaa, jos päivität letkut teräspunoksiin mutta mikäli nykyiset letkut ei ole vaihtoikäiset niin et välttämättä huomaa mitään eroa jarruissa. Kuitenkin, jos nykyiset letkut ovat sellaiset +5v ikäiset niin on ihan hyvä ennakoiva toimenpide vaihtaa letkut teräspunosletkuihin. Porvoon Mittaletku esim. toimittaa noita teräspunosletkuja aika sopivasti.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  15. #15
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa IsoTwin kirjoitti Katso viesti
    Ei kai kukaan ala ajamaan täysiä ennenku laite on tarpeeks lämmin. Öljyt kuten myös renkaat.
    Yllättävän moni ihan kokenutkin harrastaja ja kisakuski sortuu tuohon virheeseen. Aika usein näkee sitä, että lyödään pelit tulille muutama minuutti ennen ajovuoroa ja käytetään jäähdytysnesteet sinne 80C korville ennen kuin lähdetään syöttämään isoo kovaa. Tuossa kohtaa öljy ei välttämättä ole vielä juurikaan lämmennyt.

    Ilman öljynlämpömittaria kannattaa pelit lämmittää reilusti hyvissä ajoin kunnolla kuumaksi, että lämpö ehtii vähän siirtyä myös öljyyn. Esim. 45, 30 ja 15 min ennen päivän ekaa ajosettiä. Yhtenä indikaattorin voi paremman puutteessa käyttää koneen poskea öljyn tason alapuolelta. Jos poski ei polta kättä, ei öljykään vielä kovin lämmintä voi olla.
    Superbike #7
  16. #16
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa 13M kirjoitti Katso viesti
    Tällä hetkellä on vieläl normi letkut edessä, mutta en tiedä pitäisikö vaihtaa teräspunos letkuihin? Stormilta olen palat ostanut.
    Suosittelen kyllä vaihtamaan letkut teräspunoksiin. Tuo kummasti tunnokkuutta jarruun, kun kumiletkun jousto jää pois.
    Superbike #7
  17. #17
    Vaihtaako porukka samalla myös aina suodattimen vai meneekö sama suti useemman vaihdon?
  18. #18
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Aku_A kirjoitti Katso viesti
    Vaihtaako porukka samalla myös aina suodattimen vai meneekö sama suti useemman vaihdon?
    Kahta käytäntöä olen nähnyt. Joka kerralla tai joka toisella. Itse kuulun ekaan ryhmään.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  19. #19
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Kahta käytäntöä olen nähnyt. Joka kerralla tai joka toisella. Itse kuulun ekaan ryhmään.
    Ok, mietin vaan että joku 500km / suti on suht vähän.
  20. #20
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Aku_A kirjoitti Katso viesti
    Ok, mietin vaan että joku 500km / suti on suht vähän.
    Samalla vaivalla menee ja kun on toi kuivasumppu, jossa öljypinnan taso vaihtelee maksimin ja ei näkyvissä välillä, tietää kokemuksesta, että kuiviin valuttelun jälkeen sinne menee 3,7 litraa
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  21. #21
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    Kun tulee palojen uusimisen aika niin ota suosiolla em. EBC EPFA-palat, jos tarkoituksena on käydä ratapäivillä. Nuo palat toimivat loistavasti kadulla sekä radalla. EBC sintteri HH tai EBC extreme pro ero lienee kitkamateriaalissa ja ainakin hinnassa. Ilmeisesti nuo extreme pro palat on enempi suunniteltu rankkaan jarrutteluun.
    Extreme Pro = EPFA. On siis EBC:n vanhan mallin kisapala joka toimii myös kadulla. Sen jälkeen on tullut GPFA, joka sittemmin korvaantunut GPFAX:llä. Noilla GPFAX-paloilla ei sitten ole enää mitään asiaa kadulle, vaan ovat puhtaasti radalle ja slickseille tai pidoltaan niihin verrattavissa oleviin renkaisiin.
    Tiettyä itsesuojeluvaistoa
  22. #22
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa 13M kirjoitti Katso viesti
    Minulla on ihan normit EBC jarrupalat edessä ja EBC semi sintteri takana. Ensi kerralla voisi ottaa eteen EBC sintteri HH tai EBC extreme pro. En tosin tiedä mitä kahdella viimeksi mainitulla on eroa? Tällä hetkellä on vieläl normi letkut edessä, mutta en tiedä pitäisikö vaihtaa teräspunos letkuihin? Stormilta olen palat ostanut.
    Arvasin, että olis pitänyt laittaa joku disclaimeri kun tulee sekoilemaan.

    Jarrupaloissa on sama kuin öljyissä (ja renkaissa) – vaatimukset nousee vauhdin mukana. Katuvauhtia ajettaessa kannattaa käyttää katuvauhteihin tarkoitettuja. Ja kovin aggressiiviset jarrupalat ja renkaat vaatii jonkin verran nopeutta, jotta ne toimii oikein.

    Mutta teräspunosletkut on aina hyvä investointi
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  23. #23
    Nuo lämpöhommat tuli huomattua. Viimeksi laitoin koneen lämpeämään n. 5min ennen ja seuraavaksi ajattelin laittaa 10min ennen, koska 5min ei ollut riittävä. Mitenkähän sitten renkaat, nyt on road 5:t ja ne otin maantiellä ajoa silmälläpitäen, mutta varmaan menevät hitaassa ryhmässä. Olisiko sitten joistain paremmin radallle soveltuvista joitain ehdotuksia?
  24. #24
    Lämpöhommissa kannattaa myös huomioida koneen ja erityisesti jarrujen jäähdytys ennen radalta pois tuloa. Jos vain mahdollista niin kantsii ajaa yksi jäähdyttelykierros session lopuksi. Eli kevyellä kaasulla ja mahdollisimman vähäisillä jarrutuksilla. Näin kone sekä jarrut pääsevät jäähtymään tasaisesti ennen varikolle tuloa.

    Mitenkähän sitten renkaat, nyt on road 5:t ja ne otin maantiellä ajoa silmälläpitäen, mutta varmaan menevät hitaassa ryhmässä. Olisiko sitten joistain paremmin radallle soveltuvista joitain ehdotuksia?
    16.
    Road 5 riittää ihan mainiosti hitaan ryhmän vauhteihin. Vauhdin kasvaessa seuraava askel olisi Michelin Power 5 renkaat tai jonkun toisen valmistajan vastaavat sporttirenkaat. Varsinaisiin ratarenkaisiin ei mielestäni kannata vakioalustaisella katupyörällä mennä, koska silloin alustan ja renkaan ominaisuudet ei välttämättä vastaa toisiaan ja se voi aiheuttaa jänniä tilanteita.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  25. #25
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    Road 5 riittää ihan mainiosti hitaan ryhmän vauhteihin. Vauhdin kasvaessa seuraava askel olisi Michelin Power 5 renkaat tai jonkun toisen valmistajan vastaavat sporttirenkaat. Varsinaisiin ratarenkaisiin ei mielestäni kannata vakioalustaisella katupyörällä mennä, koska silloin alustan ja renkaan ominaisuudet ei välttämättä vastaa toisiaan ja se voi aiheuttaa jänniä tilanteita.
    Muuten ihan oikein, mutta kyllä ne renkaat kannattaa ratakumeihin vaihtaa vaikka olisi vakioalusta alla viimeistään siinä kohtaa, kun vauhdit alkaa olemaan nopean ryhmän korvilla. Sinne asti tai jopa nopean ryhmän puolelle kyllä pärjää sporttisella katukumillakin.

    Vakioalustan hyvyys rata-ajoon sitten riippuu aika paljon pyörän tyypistä/mallista/iästä, mutta esim. nuo uudet kilokyykyt tulee jo tehtaalta sellaisella alustalla, jolla pystyy ajamaan SM -sarjassa podiumkyytiä tai ainakin liki. Esim. tuolla -16 -mallin R1:llä ajelin vakioalustalla ratapäiväreeneissä alle sekunnin päähän kisoissa ajetuista omista enkoista ja alusta ei tehnyt mitään pöljää. Isoin heikkous oli, että takaiskarin vaimennukset ei enää ihan pysynyt mukana vauhdissa ja pyörä jäi avauksissa aika takapainoiseksi, mikä sitten lisäsi renkaan kulumista aika merkittävästi. K-techin takapampulla en esim. Kemoralla päässyt tänä kesänä yhtään kovempaa kuin vakiolla, mutta renkaan kuluminen liki puolittui.
    Superbike #7
  26. #26
    Vakioalustan hyvyys rata-ajoon sitten riippuu aika paljon pyörän tyypistä/mallista/iästä,
    Juurikin näin. Tuli yleistettyä liikaa. Nostan käden virheen merkiksi. Oletin kyseessä olleen sellaisen tyypillien 10v +/-5v ikäisen katupyörän, jossa on jo hieman väsynyt vakioalusta.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  27. #27
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    Juurikin näin. Tuli yleistettyä liikaa. Nostan käden virheen merkiksi. Oletin kyseessä olleen sellaisen tyypillien 10v +/-5v ikäisen katupyörän, jossa on jo hieman väsynyt vakioalusta.
    Vaikka se olisi vanha ja vähän väsynyt alusta, on kuskin vauhtiin sopiva rengas silti aina se turvallisin ratkaisu.
    Superbike #7
  28. #28
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    Lämpöhommissa kannattaa myös huomioida koneen ja erityisesti jarrujen jäähdytys ennen radalta pois tuloa. Jos vain mahdollista niin kantsii ajaa yksi jäähdyttelykierros session lopuksi
    Pitäis varmaan asentaa kello pyörään, niin tajuaisi lähteä oikeassa kohtaa ajamaan sitä jäähdyttelykierrosta. Mutta hyvä pointti kyllä jälleen! Olen tehnyt sellaista muistilistaa, jota ajattelin lueskella aina välillä, jotta muistaa ees osan

    Ja sellainen lisäys vielä, että vaihtaako kuskit yleensä molemmat renkaat kerralla? vai miten? Katuajossa ainakin olen huomannut, että se on huonosti toimiva yhtälö, jos vaihtaa vain toisen.
  29. #29
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa 13M kirjoitti Katso viesti
    Pitäis varmaan asentaa kello pyörään, niin tajuaisi lähteä oikeassa kohtaa ajamaan sitä jäähdyttelykierrosta. Mutta hyvä pointti kyllä jälleen! Olen tehnyt sellaista muistilistaa, jota ajattelin lueskella aina välillä, jotta muistaa ees osan

    Ja sellainen lisäys vielä, että vaihtaako kuskit yleensä molemmat renkaat kerralla? vai miten? Katuajossa ainakin olen huomannut, että se on huonosti toimiva yhtälö, jos vaihtaa vain toisen.
    Kannattaa vaihtaa ihan kulumisen mukaan. Todennäkösesti ainakin alkuun ratahommissa pystyy samalla etusella ajamaan 2-3 takasta. Vauhdin kasvaessa myös etunen alkaa kulumaan vähän vauhdikkaammin ja jossain kohtaa tuolla nopean ryhmän nopeassa päässä sitten viimeistään kannattaa vaihtaa molemmat yhtä aikaa. Hyvä nyrkkisääntö on kuitenkin se, että huonon (=kuluneen) takarenkaan kanssa pärjää ihan mukavasti, mutta liian kulunut etunen on ongelmien kerjäämistä.

    Ja mitä mopon jäähdyttelyyn tulee niin kannattaa seurailla mopon omaa lämpömittaria, että nouseeko lämmöt varikolle tullessa merkittävästi ajosta. Jos ei nouse niin ei jäähdyttelykierrostakaan niin paljon tarvitse. Lisäksi katumopoissa flekti auttaa todella paljon mopon jäähtymiseen, kun voi vaikka jättää tyhjäkäynnille putputtamaan hetkeksi flekti päällä.
    Superbike #7
  30.  
  31. #30
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Ja mitä mopon jäähdyttelyyn tulee niin kannattaa seurailla mopon omaa lämpömittaria, että nouseeko lämmöt varikolle tullessa merkittävästi ajosta. Jos ei nouse niin ei jäähdyttelykierrostakaan niin paljon tarvitse. Lisäksi katumopoissa flekti auttaa todella paljon mopon jäähtymiseen, kun voi vaikka jättää tyhjäkäynnille putputtamaan hetkeksi flekti päällä.
    Mopon rengashommeli selvä Minulla ei ole lämpömittaria, kun i/ö kone. Mutta voiko alastarolla esim. tehdä niin, että ruutulipun jälkeen kelaa sinne ihan toiseen päähän suoraan kevyttä vauhtia ja sieltä sitten varikolle?