Sivu: 35 / 68:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 25333435363745 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1021:stä 1050:een 2023:sta
  1. #1021
    Lainaa jjuselius kirjoitti Katso viesti
    Kaatopeikko kummitteli kemoralla, kun viime kausi loppui kahvilan mutkaan ja ajoin tarkoituksella hiljaa. Jos tarkoitat 2 3 vaihtoa, niin sain sm-kuskilta vinkin, et kannattaa vaihtaa aiemmin, bmw on punarajalla 2 varsin vikuri, kuulemma kello tykkää, kun vaihtaa aiemmin, voimaa laitteessa piisaa. Joo, ajolinjat on mitä sattuu, kun ei ole juurikaan sitä kokemusta etenkään kemorasta, et aika heikolla mennään, mut 15.20 alkaneella setillä meni jo 1.14 rikki.
    Mulle taas ecun flashaaja sanoi että pitäisi pyrkiä pitämään kierrokset 8-9k yläpuolella, tekee ajamisesta helpompaa.Tämä komentti siis kun postasin sille ihan huvikseni videon joista näkyy miten luistonesto pelitti kuin myös kierrokset.

    Regarding your video:

    I recommend to ride in higher revs – try to stay always above 8-9.000rpm / 100Nm torque on rear wheel. While you are riding in low revs the torque increase factor while accelerating is high, so in fact you get more influence from powertrain which make it more difficult to ride.
    K8-1000
  2. #1022
    Lainaa jjuselius kirjoitti Katso viesti
    Kemoras en ole mikään nopean ryhmän kuski, vaikka alastarolla ajankin siinä, mut se on tuttu rata. Kemoras oli ko päivänä tosi nopeita kuskeja 1.09 kellotin yhdellekin kuskille.
    Meinaatsä tosissas ett 1:14 ei oo kemorassa nopeen ryhmän vauhti?
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  3. #1023
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    No etkä todellakaan ajanut tarkoituksella hiljaa, vaan nopean ryhmän vauhtia.
    Toki, voihan se olla, että kun ett puristanut, ajo oli rentoa, ja sen takia nopeaa.
    Ekan setin ajat oli 1.25 ja omasta mielestä ajoin tosi hyvin ja lujaa.
  4. #1024
    Bemarista voin antaa vinkiksi sen, että jos haluaa siitä TODELLA helpon ja nopean ajettavan esim keskiryhmäläisen taitotasolla, niin flässää ecuun RCK2 tai 3:sen vuosimallista riippuen, ja säätää DTC:n niin että se pehmentää mopon avauksissa ja suorilla siten että se ei vikuroi tippaakaan.
    Toki siitä katoaa aivan kaikki hupikerroin, mutta tosiaankin jos haluaa keskittyä pelkästään ajamisen kehittämiseen, niin tuo helpottaa sitä ihan 100-0.

    Tuossa esimerkki DTC:llä pehmennetystä bemarista: https://www.youtube.com/watch?v=HriDRPWfs64
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  5. #1025
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Meinaatsä tosissas ett 1:14 ei oo kemorassa nopeen ryhmän vauhti?
    No se oli se mun viimeinen setti, missä tuntuma löytyi ja oli tilaa tuupata.
  6. #1026
    Lainaa jjuselius kirjoitti Katso viesti
    Ekan setin ajat oli 1.25 ja omasta mielestä ajoin tosi hyvin ja lujaa.
    Entäs tuossa herqqutatti-setissä? /mitä optimi näytti?
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  7. #1027
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Entäs tuossa herqqutatti-setissä? /mitä optimi näytti?
    Herqqutatti-setissä, terkotat mitä.
  8. #1028
    Lainaa jjuselius kirjoitti Katso viesti
    Herqqutatti-setissä, terkotat mitä.
    Tuossa:

    https://www.youtube.com/watch?v=kVDHQv5pdI8
    Video keskiryhmän toiselta setiltä, Kemorasta 1.7.
    2-3 kierrosta jaksoin kattella sitä matkailuvauhtia, kunnes kuskilla rupes keittään. Varmasti ei ole tarkoituksen mukaista, että nopeus erot on näin suuria.
    Ja täällä videolla yhtäkään näkyvää kuljettajaa, en syytä tai moiti, vaan video on esimerkki.

    -setissä?
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  9. #1029
    MotOrg ry:n hallituksen jäsen, ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen


    Mikä siinä ohittamisessa niin vaikeeta on? Sama 1.7 päivä keskiryhmä, eikä oo ees käytettävänä buimurin voimavaroja.

    Joo, kotarista olis päässy nätimmin ohi jos olis malttanut pitää enemmän väliä ykköseen niin olisin saanu paremmat vauhdit siitä ulos.
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  10. #1030
    [QUOTE=Sippe;6591641]Mulle taas ecun flashaaja sanoi että pitäisi pyrkiä pitämään kierrokset 8-9k yläpuolella, tekee ajamisesta helpompaa.Tämä komentti siis kun postasin sille ihan huvikseni videon joista näkyy miten luistonesto pelitti kuin myös kierrokset.

    No se on varmasti pyörästäkin kiinniin, mut ei auta vaikka jousitus on alhaala ja väännät kaasun tappin, niin kampee keulaa ilmaan 11-13000 kohdalla.
  11. #1031
    Lainaa Jonezi kirjoitti Katso viesti


    Mikä siinä ohittamisessa niin vaikeeta on? Sama 1.7 päivä keskiryhmä, eikä oo ees käytettävänä buimurin voimavaroja.

    Joo, kotarista olis päässy nätimmin ohi jos olis malttanut pitää enemmän väliä ykköseen niin olisin saanu paremmat vauhdit siitä ulos.
    Eihän siinä ohitamisessa mitään vaikeeta olekkaan, mutta pitää myös miettiä sitä toista osapuolta. Vedät kunnon "sekopää" ohituksen,niin toinen on hiekalla ja pahimmassa tapauksessa nurin.
  12. #1032
    MotOrg ry:n hallituksen jäsen, ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa jjuselius kirjoitti Katso viesti
    Eihän siinä ohitamisessa mitään vaikeeta olekkaan, mutta pitää myös miettiä sitä toista osapuolta. Vedät kunnon "sekopää" ohituksen,niin toinen on hiekalla ja pahimmassa tapauksessa nurin.
    Itselleni tuli AT4:lla palautetta että ohittaminen perseestä, ja syy oli että liian nätisti yrittää ja tuhlaa siinä omaa/muitten aikaa.

    Mutta järki päässä totta kai.
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  13. #1033
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa jjuselius kirjoitti Katso viesti
    Kaatopeikko kummitteli kemoralla, kun viime kausi loppui kahvilan mutkaan ja ajoin tarkoituksella hiljaa. Jos tarkoitat 2 3 vaihtoa, niin sain sm-kuskilta vinkin, et kannattaa vaihtaa aiemmin, bmw on punarajalla 2 varsin vikuri, kuulemma kello tykkää, kun vaihtaa aiemmin, voimaa laitteessa piisaa. Joo, ajolinjat on mitä sattuu, kun ei ole juurikaan sitä kokemusta etenkään kemorasta, et aika heikolla mennään, mut 15.20 alkaneella setillä meni jo 1.14 rikki.
    No sit oot kyllä ite väärässä ryhmässä ajellut.

    Edit. Pienillä vaihteilla voi joutua short-shiftaamaan, mutta kyllä viimestään nelonen pitäisi pystyä vetämään punarajan tuntumaan. Nyt kaikki vaihdot tapahtuu n. 11krpm kohdalla.
    Viimeksi muokannut: Nitrous; 22.09.2018 klo 09:03.
    Superbike #7
  14. #1034
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa jjuselius kirjoitti Katso viesti
    Eihän siinä ohitamisessa mitään vaikeeta olekkaan, mutta pitää myös miettiä sitä toista osapuolta. Vedät kunnon "sekopää" ohituksen,niin toinen on hiekalla ja pahimmassa tapauksessa nurin.
    Ohittamisesta tekee itselleen vaikeata neljällä tavalla:
    1) Yrittää ohittaa liian kaukaa.
    2) Ohitusta hakiessa tuijottaa edellä menevää ja alkaa ajamaan edellä menevän ajoa.
    3) Ajaa liian lähellä ja väärällä puolella ohitettavaa, jolloin blokkaa itseltään ajolinjan.
    4) Ei käytä pyörän tehoreserviä

    Mitä vähemmän omalta ajolinjalta ohituksessa joutuu poikkeamaan, sitä helpompaa ohitus yleensä on. Sivusuunnassa n. metri tai karvan yli ohitettavaan on passeli väli, kunhan nopeusero ei ole luokkaa nopea vs. hidas vaan ohitetaan suurinpiirtein saman vauhtista kuskia.

    Keskiryhmässä kannattaa pääasiassa ohittaa avauksissa tai suoralla, mutta jos tulee kiire niin myös jarrun alussa ehtii vielä. Jarrussa jo sulkeutuvaan rakoon ei sitten ole kovin suositeltava tapa.
    Superbike #7
  15. #1035
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    No sit oot kyllä ite väärässä ryhmässä ajellut.

    Edit. Pienillä vaihteilla voi joutua short-shiftaamaan, mutta kyllä viimestään nelonen pitäisi pystyä vetämään punarajan tuntumaan. Nyt kaikki vaihdot tapahtuu n. 11krpm kohdalla.
    No mitä veikkat, jos olisin ajanut 1.25 nopeassa ryhmässä aluksi, olisko siirretty ryhmää ???
  16. #1036
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa jjuselius kirjoitti Katso viesti
    No mitä veikkat, jos olisin ajanut 1.25 nopeassa ryhmässä aluksi, olisko siirretty ryhmää ???
    Vastaisen varalle kannattaa ratajärkkäreille käydä kertomassa vaikka näin:

    "Moi,
    Kävin naamallani vähän aikaa sitten, joten olisiko mahdollista, että käyn karistelemassa aamupäivän kaatopeikkoa keskiryhmässä ja siirryn sitten omaan ryhmääni kun pahin peikko on tipahtanut hartioilta."

    Onnistuu hyvin suurella todennäköisyydellä ja näin kaikki ajavat ryhmään sopivaa vauhtia eikä turhia vaaratilanteita tai turhautumista pääse syntymään.

    Me kouluttajat ja ratajärkkärit ollaan siellä ratapäivillä varmistamassa homman sujuvuutta ja käytännössä jokaisella ratapäivällä siirretään kuskeja ryhmästä toiseen. Jos huomaa, että nopeuserot ovat suuret tai kokee itse olevansa väärässä ryhmässä, kannattaa siitä tulla mainitsemaan järjestävälle taholle, että voidaan tehdä korjaavat toimenpiteet. Sivusta seuraten kun ei välttämättä ihan kaikkea huomaa.
    Superbike #7
  17. #1037
    No oli niin tai näin, ei se silti keskiryhmän hölmöilyä muuta.
  18. #1038
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa jjuselius kirjoitti Katso viesti
    No oli niin tai näin, ei se silti keskiryhmän hölmöilyä muuta.
    Mitä hölmöilyä tarkoitat? Ainakaan tossa sun videossa ei sellaista näy?
    Superbike #7
  19. #1039
    Lainaa jjuselius kirjoitti Katso viesti
    No oli niin tai näin, ei se silti keskiryhmän hölmöilyä muuta.
    Nopean ryhmän kuskin silmään keskiryhmän meno on mitä on. Ja se että pitää keskiryhmän menoa hölmönä, kertoo vain ja ainoastaan siitä että kuski kuuluu nopeeseen ryhmään.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  20. #1040
    Ratavastaava wbaum:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2006
    MotOrg ry jäsen
    Keskimääräinen nopeen ukko pystynee ajamaan tuolla keskiryhmässä vaikka kytkinkäsi selän takana ja yhdellä vaihteella. Ei tuossa ole mitään ihmeellistä, keskiryhmän ongelma lähinnä nopeen etenemisen kannalta on se, että tehdään mutkista tarpeettoman pitkiä oudolla ajolinjalla ja puolesta välistä suoraa rullaillaan mutkaan pikkuhiljaa valutellen. Suorilla mennään ihan kivasti muuten.
  21. #1041
    Lainaa wbaum kirjoitti Katso viesti
    Keskimääräinen nopeen ukko pystynee ajamaan tuolla keskiryhmässä vaikka kytkinkäsi selän takana ja yhdellä vaihteella.
    Ja esim Bimmerillä olen ajellut kevyesti nopeen ryhmän vauhtia yhellä vaihteella, sen yhden kerran kun sitä aikoinaan tulin huvikseen kokeilleeksi yhden setin verran. Täytyypä ens vuonna yrittää muistaa kokeilla mimmoseen kierrosaikaan nyt sit pääsis, kun oma enkka on kehittyny sen aikaisesta muutaman sekunnin. Yhellä vaihteella ajellen vs vaihteita normaalisti käyttäen kierrosaikaero oli tuolloin noin 4-5 sekunttia tjsp. Mikä nykyvauhdilla tarkottais alastarossa yhellä vaihteella ajellen kierrosaikaa 1:25-26.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  22. #1042
    No niin, aukenihan tuo kuvio itsellenikin.

    Eri ryhmien epätasaisuus ei taida johtua siitä, että ryhmissä ajaa liian hitaita, vaan pääosin siitä että niissä ajelee liian nopeita. Itse siirryin keskinopeeseen heti, kun ns. suuntaa antavat rajat siihen antoivat myöten (eli esim. Kemoralla pääsin pysyvästi alle 1:35). Eka setti jännitti melkoisesti ja olinhan siellä siitä hitaasta päästä, mutta sen jälkeen on keskinopeassa sompailtu muutama vuosi hiljakseen kehittyen. Jos ensi vuonna kehitys on tämän vuoden kaltaista, niin nopean ryhmän raja alittuu pysyvästi (esim. Kemoralla se 1:22), ja taidanpa laittaa sitten anomusta siihen ryhmään sisään

    Nimittäin jos olen yhtään ymmärtänyt oikein, niin sieltä sitten tyrkitään kyllä pois, jos on ero liian iso. Ja toinen asia jonka olen ikään kuin ymmärtänyt on se, että nopeassa ryhmässä 10 sekunnin nopeusero on sellainen, että osaavat kuskit sen handlaavat.

    Sen sijaan keskinopeassa, jossa on kuskeja ajoilla 1:34 ja 1:14 ja kaikkea siltä väliltä, voi tulla happipaikkoja, kun se ohittaja ja ohitettava ovat ihan eri planeetalta. Sitä vartenhan tuo keskinopea on, että me siihen ryhmään kuuluvat voimme about samoja aikoja ajaen hölmöillä ne hölmöilyt pois, ja oppia siinä matkan varrella.

    Summa summarum; nykyiset rajat taitavat olla hyviä, kunhan niitten mukaan vain ihan oikeasti ne ryhmät ilmoittautuessa valittaisiin. Ja esitys siitä, että paikan päällä (tai jo ilmoittautuessa) järjestäjille ilmoitettaisiin se tyypillinen kierrosaika radalla, saattaisi auttaa näiden ryhmien hienosäädössä.

    Ja kaikki saisivat turvallista ja hauskaa ajanvietettä
  23. #1043
    Niin tuosta ohittelusta keskiryhmässä... Niistä jotka alkavat rullailla mutkaan pikku hiljaa puolesta välistä suoraa pääsee kyllä helposti ja turvallisesti jarrussa ohi. Kaikista pahimpia on ne jotka painaa tonnarilla suoran täysiä ja jättää ja jarrun niin viime tippaan, että itselläkin jo usko loppuu. Sitten jarrutetaan niin, että etunen käy lukossa pari-kolme kertaa, ja sitä jarrua ei sitten höllätä oikeastaan missään kohtaa vaan jarrutetaan aivan hampaat irvessä sinne mutkaan asti ja pysähdytään sitten sinne. Tälläinen kaveri on yleensä saanut tonnarilla ihan hyvän raon tehtyä suoralla ja koska jarrutus aloitetaan niin myöhään niin jarrussa ei pääse riittävän lähelle. Myöskin tällaisilla kuskeilla linja ei useinkaan pidä niin esim ulkokautta ei uskalla yrittää ohi. Ainut missä voi yrittää ohi on käytännössä avaukset mutta siinä pitää mennä kaikki todella nappiin. Tolla mun pyörällä antaa sellaisen kevyet 70-90hp tasoitusta tonnareihin, niin aika äkkiä ne repii eroa todella paskalla mutkan ajamisellakin. Näissä olen yrittänyt tehdä niin, että jätän riittävästi rakoa ennen mutkaa, jotta pääsisin suuremman mutkanopeuden turvin rinnalle ja ohi. Yleensä siinä käy niin että pääsen avauksessa rinnalle mutta sitten ohitettava karkaa horisonttiin. Heikkoina hetkinä olen haaveillut tonnariin siirtymisestä... Sitten kuitenkin aina tiedostan sen asian, että tolla voi oppia oikeasti nopeaksi kuskiksi koska teholla ei paljoa paikkailla muita puutteita.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    <p>-</p>
  24. #1044
    Ratavastaava wbaum:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2006
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa JCM kirjoitti Katso viesti
    Niin tuosta ohittelusta keskiryhmässä... Niistä jotka alkavat rullailla mutkaan pikku hiljaa puolesta välistä suoraa pääsee kyllä helposti ja turvallisesti jarrussa ohi. Kaikista pahimpia on ne jotka painaa tonnarilla suoran täysiä ja jättää ja jarrun niin viime tippaan, että itselläkin jo usko loppuu. Sitten jarrutetaan niin, että etunen käy lukossa pari-kolme kertaa, ja sitä jarrua ei sitten höllätä oikeastaan missään kohtaa vaan jarrutetaan aivan hampaat irvessä sinne mutkaan asti ja pysähdytään sitten sinne. Tälläinen kaveri on yleensä saanut tonnarilla ihan hyvän raon tehtyä suoralla ja koska jarrutus aloitetaan niin myöhään niin jarrussa ei pääse riittävän lähelle. Myöskin tällaisilla kuskeilla linja ei useinkaan pidä niin esim ulkokautta ei uskalla yrittää ohi. Ainut missä voi yrittää ohi on käytännössä avaukset mutta siinä pitää mennä kaikki todella nappiin. Tolla mun pyörällä antaa sellaisen kevyet 70-90hp tasoitusta tonnareihin, niin aika äkkiä ne repii eroa todella paskalla mutkan ajamisellakin. Näissä olen yrittänyt tehdä niin, että jätän riittävästi rakoa ennen mutkaa, jotta pääsisin suuremman mutkanopeuden turvin rinnalle ja ohi. Yleensä siinä käy niin että pääsen avauksessa rinnalle mutta sitten ohitettava karkaa horisonttiin.
    Välillä on tosiaan mutkaan pysäyttelijöitä, on niitä nopeassakin, mm. minä. Ne on hankalia, jos ne edes sinnepäin vielä avaakin.

    Ei siinä oikein muuta voi kuin työntää mutkaan lujempaa ja päästä avauksessa reilusti rinnalle. Suurin osa tässä vaiheessa vähän antaa armoa avauksen kanssa. Tätä tehdessä kyllä pitää olla selvä näkemys jo kuinka kuski ajaa ja osata ennakoida liikettä. Joka radalla kyllä saa olla viekkaasti parempi kuski kun tuon onnistuu tekemään, mutta eiköhän tuokin jotain ajoharjoittelua ole.

    Heikkoina hetkinä olen haaveillut tonnariin siirtymisestä.
    No nyt alkaa olla asiaa... Ei vaan, se on vähän eri laji. Jos alla 600cc, niin opettelee ajamaan sillä, tonninen on sitten hauska jos kaipaa enemmän repivää menoa ja suurempaa kulurakennetta.
  25. #1045
    Lainaa JCM kirjoitti Katso viesti
    Niin tuosta ohittelusta keskiryhmässä... Niistä jotka alkavat rullailla mutkaan pikku hiljaa puolesta välistä suoraa pääsee kyllä helposti ja turvallisesti jarrussa ohi. Kaikista pahimpia on ne jotka painaa tonnarilla suoran täysiä ja jättää ja jarrun niin viime tippaan, että itselläkin jo usko loppuu. Sitten jarrutetaan niin, että etunen käy lukossa pari-kolme kertaa, ja sitä jarrua ei sitten höllätä oikeastaan missään kohtaa vaan jarrutetaan aivan hampaat irvessä sinne mutkaan asti ja pysähdytään sitten sinne. Tälläinen kaveri on yleensä saanut tonnarilla ihan hyvän raon tehtyä suoralla ja koska jarrutus aloitetaan niin myöhään niin jarrussa ei pääse riittävän lähelle. Myöskin tällaisilla kuskeilla linja ei useinkaan pidä niin esim ulkokautta ei uskalla yrittää ohi. Ainut missä voi yrittää ohi on käytännössä avaukset mutta siinä pitää mennä kaikki todella nappiin. Tolla mun pyörällä antaa sellaisen kevyet 70-90hp tasoitusta tonnareihin, niin aika äkkiä ne repii eroa todella paskalla mutkan ajamisellakin. Näissä olen yrittänyt tehdä niin, että jätän riittävästi rakoa ennen mutkaa, jotta pääsisin suuremman mutkanopeuden turvin rinnalle ja ohi. Yleensä siinä käy niin että pääsen avauksessa rinnalle mutta sitten ohitettava karkaa horisonttiin. Heikkoina hetkinä olen haaveillut tonnariin siirtymisestä... Sitten kuitenkin aina tiedostan sen asian, että tolla voi oppia oikeasti nopeaksi kuskiksi koska teholla ei paljoa paikkailla muita puutteita.
    Haiskahtaa vähän siltä, että seuraat liikaa sen edellä menevän ajolinjaa, tai muuten vaan taitat mutkaan liian aikaisin, kun yrität ohittaa.

    Tuollaisista suora-availija-tonnari-kuskeita pääsee todella helposti kusiaisella ohi. Niiden ohittelu oli mun ihan lempipuuhaa silloin kun vielä keskiryhmässä ajelin.

    Oikeastaan ei tarvitse mitään muuta tehdä kuin antaa kyseisen kuskin avata edellisestä mutkasta apinan raivolla ja itse availee leppoisasti perässä.
    Sitten kun se alkaa pysähtymään sinne mutkaan, niin pitää vielä etäisyyttä sopivasti liukuvalla jarrulla, eikä lähde itse kääntämään sinne mutkaan.
    Vasta kun se lähestyy apeksia, niin alkaa itse taittamaan mutkaan.
    Ja kun se ohittaa apeksin, niin itse nostaa mopon pystyyn ja avaa normaalia nopeammin ja ohittaa.

    Eli ihan pelkällä oman vauhdin ja linjan ajoituksella homma hoituu erittäin helposti.
    Ah sitä nautintoa kun kusiaisella veti HP4:sen ohi alastaron takasuoralla, joka oli mun lempipaikka tuohon toimintaan.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  26. #1046
    Eri ryhmien epätasaisuus ei taida johtua siitä, että ryhmissä ajaa liian hitaita, vaan pääosin siitä että niissä ajelee liian nopeita. Itse siirryin keskinopeeseen heti, kun ns. suuntaa antavat rajat siihen antoivat myöten (eli esim. Kemoralla pääsin pysyvästi alle 1:35). Eka setti jännitti melkoisesti ja olinhan siellä siitä hitaasta päästä, mutta sen jälkeen on keskinopeassa sompailtu muutama vuosi hiljakseen kehittyen. Jos ensi vuonna kehitys on tämän vuoden kaltaista, niin nopean ryhmän raja alittuu pysyvästi (esim. Kemoralla se 1:22), ja taidanpa laittaa sitten anomusta siihen ryhmään sisään

    Nimittäin jos olen yhtään ymmärtänyt oikein, niin sieltä sitten tyrkitään kyllä pois, jos on ero liian iso. Ja toinen asia jonka olen ikään kuin ymmärtänyt on se, että nopeassa ryhmässä 10 sekunnin nopeusero on sellainen, että osaavat kuskit sen handlaavat.












    Älä sitten kitise, KUN käy noin.
    https://www.youtube.com/watch?v=h87uG_uAdlU
  27. #1047
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa jjuselius kirjoitti Katso viesti
    Eri ryhmien epätasaisuus ei taida johtua siitä, että ryhmissä ajaa liian hitaita, vaan pääosin siitä että niissä ajelee liian nopeita. Itse siirryin keskinopeeseen heti, kun ns. suuntaa antavat rajat siihen antoivat myöten (eli esim. Kemoralla pääsin pysyvästi alle 1:35). Eka setti jännitti melkoisesti ja olinhan siellä siitä hitaasta päästä, mutta sen jälkeen on keskinopeassa sompailtu muutama vuosi hiljakseen kehittyen. Jos ensi vuonna kehitys on tämän vuoden kaltaista, niin nopean ryhmän raja alittuu pysyvästi (esim. Kemoralla se 1:22), ja taidanpa laittaa sitten anomusta siihen ryhmään sisään

    Nimittäin jos olen yhtään ymmärtänyt oikein, niin sieltä sitten tyrkitään kyllä pois, jos on ero liian iso. Ja toinen asia jonka olen ikään kuin ymmärtänyt on se, että nopeassa ryhmässä 10 sekunnin nopeusero on sellainen, että osaavat kuskit sen handlaavat.












    Älä sitten kitise, KUN käy noin.
    https://www.youtube.com/watch?v=h87uG_uAdlU
    Nyt jäi vähän epäselväksi miten tuo video liittyy keskiryhmään?
    Superbike #7
  28. #1048
    Lainaa undertow kirjoitti Katso viesti
    No niin, aukenihan tuo kuvio itsellenikin.

    Eri ryhmien epätasaisuus ei taida johtua siitä, että ryhmissä ajaa liian hitaita, vaan pääosin siitä että niissä ajelee liian nopeita. Itse siirryin keskinopeeseen heti, kun ns. suuntaa antavat rajat siihen antoivat myöten (eli esim. Kemoralla pääsin pysyvästi alle 1:35). Eka setti jännitti melkoisesti ja olinhan siellä siitä hitaasta päästä, mutta sen jälkeen on keskinopeassa sompailtu muutama vuosi hiljakseen kehittyen. Jos ensi vuonna kehitys on tämän vuoden kaltaista, niin nopean ryhmän raja alittuu pysyvästi (esim. Kemoralla se 1:22), ja taidanpa laittaa sitten anomusta siihen ryhmään sisään

    Nimittäin jos olen yhtään ymmärtänyt oikein, niin sieltä sitten tyrkitään kyllä pois, jos on ero liian iso. Ja toinen asia jonka olen ikään kuin ymmärtänyt on se, että nopeassa ryhmässä 10 sekunnin nopeusero on sellainen, että osaavat kuskit sen handlaavat.

    Sen sijaan keskinopeassa, jossa on kuskeja ajoilla 1:34 ja 1:14 ja kaikkea siltä väliltä, voi tulla happipaikkoja, kun se ohittaja ja ohitettava ovat ihan eri planeetalta. Sitä vartenhan tuo keskinopea on, että me siihen ryhmään kuuluvat voimme about samoja aikoja ajaen hölmöillä ne hölmöilyt pois, ja oppia siinä matkan varrella.

    Summa summarum; nykyiset rajat taitavat olla hyviä, kunhan niitten mukaan vain ihan oikeasti ne ryhmät ilmoittautuessa valittaisiin. Ja esitys siitä, että paikan päällä (tai jo ilmoittautuessa) järjestäjille ilmoitettaisiin se tyypillinen kierrosaika radalla, saattaisi auttaa näiden ryhmien hienosäädössä.

    Ja kaikki saisivat turvallista ja hauskaa ajanvietettä


    Älä sitten kitise, KUN käy noin.
    https://www.youtube.com/watch?v=h87uG_uAdlU
  29. #1049
    MotOrg ry:n hallituksen jäsen, ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa jjuselius kirjoitti Katso viesti
    nopean ryhmän raja alittuu pysyvästi (esim. Kemoralla se 1:22), ja taidanpa laittaa sitten anomusta siihen ryhmään sisään
    Kemoralla pitäis kyllä pystyä tasasesti ajaa alle 1:20, itse en viitsisi/uskaltaisi mennä ajamaan 1:21 ajoilla nopeaan.

    Ja nopeaan siirtymisessä ei ole pelkästään se de facto aika, vaan se muukin tekeminen radalla. Että se on loogista ja linja pysyy samana.

    edit. Fiksuin tie sinne on käydä AT4, ja jos sieltä koluttajan puolesta saa vihreää valoa, että tekeminen on jotenki järkevää.
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  30.  
  31. #1050
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Jonezi kirjoitti Katso viesti
    Kemoralla pitäis kyllä pystyä tasasesti ajaa alle 1:20, itse en viitsisi/uskaltaisi mennä ajamaan 1:21 ajoilla nopeaan.

    Ja nopeaan siirtymisessä ei ole pelkästään se de facto aika, vaan se muukin tekeminen radalla. Että se on loogista ja linja pysyy samana.
    Kuten sanottua, tuo raja riippuu päivästä eikä ole kiveen hakattu. Katotaan säädetäänkö noita rajoja ensi vuodelle johonkin suuntaan.
    Superbike #7
Sivu: 35 / 68:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 25333435363745 ... ViimeinenViimeinen