Sivu: 39 / 68:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 29373839404149 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1141:stä 1170:een 2023:sta
  1. #1141
    Yksi tapa millä koetan parantaa mutkavauhtia on se että pääsin eroon ajatuksesta että jarrun tulee riittää apeksiin, vaan pois jarrulta kun sitä vauhtia on sopivasti. Jos huomasin että menee leveäksi niin en jarruttanut lisää vaan kallistin/ roikuin niin että saisin sen kanttarin kiinni sen mukaan miten uskallusta riitti. Myös se että jarruttaa kevyesti auttaa. Tosin ei niin että alkuun kevyesti ja sitten huomaa että vauhtia liikaa ja lopussa kammojarru vieläpä pyörä isossa kallistuksessa. Mieluummin riittävän ajoissa tai ainakin alussa se kovin osuus.
    K8-1000
  2. #1142
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Kallistaminen lisää myös moottorijarrua, joten sitäkin kautta vauhti vähän pyrkii mutkassa laskemaan.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  3. #1143
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Ehkä oikeampi ajatusmalli tuosta jarruttamisesta on se, että ei ainakaan alkuun edes pyri jarruttamaan vaan pelkästään hidastamaan apeksiin asti. Ja pitkissä mutkissa (kolmonen/palmas/lemminkäinen) on käytännössä pakko päästä jarru ennen apeksia, että saa sen mopon kääntymään loppumutkassa.

    Toinen iso ajatusvirhe monella tuolla Alastaron radalla on kikkamutkan kaasun käyttö. Siinä tosi moni menee liian hiljaa ja suoraviivaisesti sisään, jolloin linja ei valu riittävän ulos, mutta mopo osoittaa silti väärään suuntaan->avataan kaasu->linja leveäksi->kaasu kiinni, että saa painittua mäen päällä kanttarin kiinni->kaasu auki->linja leveäksi ja keskeltä rataa mäen yli->vikaan vasuriin väärästä laitaa rataa sisään->kahvila piloillle.
    Viimeksi muokannut: Nitrous; 07.08.2019 klo 10:52.
    Superbike #7
  4. #1144
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Toinen iso ajatusvirhe monella tuolla Alastaron radalla on kikkamutkan kaasun käyttö. Siinä tosi moni menee liian hiljaa ja suoraviivaisesti sisään, jolloin linja ei valu riittävän ulos, mutta mopo osoittaa silti väärään suuntaan->avataan kaasu->linja leveäksi->kaasu kiinni, että saa painittua mäen päällä kanttarin kiinni->kaasu auki->linja leveäksi ja keskeltä rataa mäen yli->vikaan vasuriin väärästä laitaa rataa sisään->kahvila piloillle.
    Tämä on ainakin mulla sellainen mysteeripaikka, että en tiedä miten tuo pitäisi ajaa. Siis kaasun/jarrun kannalta. Fiilis on että kaikki vaihtoehdot on huonoja... Joko mutkassa ei ole vauhtia tai sitten tarvis jarruttaa vielä sinne jonnekin kikan ulkolinjoille asti jolloin ollaan reilusti kallellaan (eheh..). Tai sitten antaa kallellaan kaasua... (auts) Nyt sitten lähinnä poistuu jarrulta ja rullaa mutkan läpi ja jossain ulkoreunan apeksin paikkeilla koittaa avata varovaisesti eniten täysiä...
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  5. #1145
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Tämä on ainakin mulla sellainen mysteeripaikka, että en tiedä miten tuo pitäisi ajaa. Siis kaasun/jarrun kannalta. Fiilis on että kaikki vaihtoehdot on huonoja... Joko mutkassa ei ole vauhtia tai sitten tarvis jarruttaa vielä sinne jonnekin kikan ulkolinjoille asti jolloin ollaan reilusti kallellaan (eheh..). Tai sitten antaa kallellaan kaasua... (auts) Nyt sitten lähinnä poistuu jarrulta ja rullaa mutkan läpi ja jossain ulkoreunan apeksin paikkeilla koittaa avata varovaisesti eniten täysiä...
    Kikkamutkan apeksi on siellä ulkoreunassa, se on todella vaikea ymmärtää sen takia että kuskilla on selkäytimessä se että apeksi on aina siinä sisäkanttareen kohdalla.
    Eli apeksi on siellä ulkoreunassa, jarrulla tai moottorijarrulla hidastuen sinne asti, ja sieltä sitten pehmeä pitkä lineaarinen avaus + kaasun hetkellinen pieni hölläys ylämäessä että saa sen sisäkanttareen kiinni ja mopon nokan osoittamaan radan suuntaisesti mäen yli/ alamäkeen.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  6. #1146
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Kikkamutkan apeksi on siellä ulkoreunassa
    Mitä apeksi tässä tarkoittaa, kun ei täsmää tuntemani termin käytön kanssa ainakaan ajolinjoista puhuttaessa?

    Ja eikö kikkamutka ole ihan vaan "tavallinen" tupla-apex, ja jos ei niin miksei? Kaasun käyttöä koskevat kohdat ja ohjeet sitten erikseen, mutta kuulosti vaan oudolta tuo "ulkoreunan apex".
    Suzuki GSX 750 F 2003
    Honda CB 750 K 1977
  7. #1147
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Mulla nyt on vähän aikaa siitä, kun oon Alastarolla ajanut, joten ei ihan tuoreessa muistissa, mutta siinä ei todellakaan käydä kahta kertaa sisällä. Kuten scuuba tuossa ylhäällä sanoi, kaasulle mennään myöhään ulkokurvissa, kun keula on nypyn jälkeisen vasurin ulkokanttarin suuntainen.

    Eli siis ajolinja rakennetaan sellaiseksi, että pääsee lähestymään suoraan kohti seuraavan mutkan näkymättömissä olevaa taittopistettä.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  8. #1148
    Lainaa tnuutine kirjoitti Katso viesti
    Mitä apeksi tässä tarkoittaa, kun ei täsmää tuntemani termin käytön kanssa ainakaan ajolinjoista puhuttaessa?

    Ja eikö kikkamutka ole ihan vaan "tavallinen" tupla-apex, ja jos ei niin miksei? Kaasun käyttöä koskevat kohdat ja ohjeet sitten erikseen, mutta kuulosti vaan oudolta tuo "ulkoreunan apex".
    Tässä tapauksessa apeksi tarkoittaa ajolinjan sitä pistettä johon asti kallistuskulma kasvaa ja vauhti hidastuu. Ja josta eteenpäin kallistuskulma pienenee ja vauhti kasvaa.

    Alunperinhän (matemaattinen) apeksi tarkoittaa käännekohtaa/ huippupistettä. Ja sitten taasen moottoriurheilussa käytetty epämääräinen apeksi tarkoittaa vähän milloin mitäkin.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  9. #1149
    Katsoin uudelleen muutamia nopeampien videoita ja nyt näen selkeämmin tuon, että jos pyörä käy yhtä lähellä sisäkanttaria sekä ensimmäisessä kaarteessa että mäen päällä, niin kyseessä on vaan virhe ajolinjassa. Eli ajettu ensimmäinen liian sisältä, tai ei olla osuttu mäen päällä kanttariin.
    Suzuki GSX 750 F 2003
    Honda CB 750 K 1977
  10. #1150
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa tnuutine kirjoitti Katso viesti
    Katsoin uudelleen muutamia nopeampien videoita ja nyt näen selkeämmin tuon, että jos pyörä käy yhtä lähellä sisäkanttaria sekä ensimmäisessä kaarteessa että mäen päällä, niin kyseessä on vaan virhe ajolinjassa.
    Mäkeä ei kannata pohtia sen kummemmin, vaan ajolinja haetaan sen perusteella, mistä kaavailee vasuriin taittavansa.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  11. #1151
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Musta tuntuu että Alastaron kikkamutkassa en perstuntumalla osaa yhtään sanoa menikö jollain tietyllä tapaa/linjalla nopeemmin vai ei. Pitais kehittää mun videot RaceChronossa niin näkis jotain vinkkiä, tai vaan tutkia RaceChronon käppyrää.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  12. #1152
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Musta tuntuu että Alastaron kikkamutkassa en perstuntumalla osaa yhtään sanoa menikö jollain tietyllä tapaa/linjalla nopeemmin vai ei. Pitais kehittää mun videot RaceChronossa niin näkis jotain vinkkiä, tai vaan tutkia RaceChronon käppyrää.
    Katso cronon sektori aikoja, vertaa sitä parasta videon vastaavaan. Pitäisi itsekin tehdä vähän sama. Vertailla videolta linjoja ja sektori aikoja. Tosin avaukset vaihtelee sen verran ettei kaikilta osin välttämättä kerro miten se mutka meni. Aika hyvä mutu mulla nykyään on sen suhteen että menikö joku mutka hyvin vai huonosti, toistettavuus vaan ei ole niin helppoa.
    K8-1000
  13. #1153
    Soikkeli:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2011
    Hyvinkää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Tässä tapauksessa apeksi tarkoittaa ajolinjan sitä pistettä johon asti kallistuskulma kasvaa ja vauhti hidastuu. Ja josta eteenpäin kallistuskulma pienenee ja vauhti kasvaa.

    Alunperinhän (matemaattinen) apeksi tarkoittaa käännekohtaa/ huippupistettä. Ja sitten taasen moottoriurheilussa käytetty epämääräinen apeksi tarkoittaa vähän milloin mitäkin.

    Minä olen ajatellut asiaa niin että apex= se kohta mutkaa jossa käydään radan sisäreunassa kiinni. Itse käytän mutkan keskikohta termiä siitä kohdasta mihin saakka kallistetaan lisää ja mennään jarrulla. Siitä eteenpäin sitten mopoa pystyyn ja rullaa auki.

    Siten esim. tupla apexilla ajettava mutka on ainakin tällaiselle tollolle hiukan helpompi selventää. Että mihin jarrutellaan ja missä se ajolinja taas kulkee.

    Kaikki ei asiaa samallalailla ajattele mutta ei se mitään.
    Jopo

    Leuka maassa kohti uusia pettymyksiä.

    Soininen racing
  14. #1154
    Lainaa Soikkeli kirjoitti Katso viesti
    Minä olen ajatellut asiaa niin että apex= se kohta mutkaa jossa käydään radan sisäreunassa kiinni. Itse käytän mutkan keskikohta termiä siitä kohdasta mihin saakka kallistetaan lisää ja mennään jarrulla. Siitä eteenpäin sitten mopoa pystyyn ja rullaa auki.

    Siten esim. tupla apexilla ajettava mutka on ainakin tällaiselle tollolle hiukan helpompi selventää. Että mihin jarrutellaan ja missä se ajolinja taas kulkee.

    Kaikki ei asiaa samallalailla ajattele mutta ei se mitään.
    Eikös ns tupla-apeksilla ajettaessa yleensä jätetä reilusti hajurakoa siihen ensimmäiseen kanttareeseen?
    Eli ei käydä radan sisäreunassa kiinni.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  15. #1155
    Soikkeli:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2011
    Hyvinkää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Eikös ns tupla-apeksilla ajettaessa yleensä jätetä reilusti hajurakoa siihen ensimmäiseen kanttareeseen?
    Eli ei käydä radan sisäreunassa kiinni.
    Riippuu toki mutkasta mutta ei laisinkaan välttämättä noin.
    Jopo

    Leuka maassa kohti uusia pettymyksiä.

    Soininen racing
  16. #1156
    Lainaa Soikkeli kirjoitti Katso viesti
    Riippuu toki mutkasta mutta ei laisinkaan välttämättä noin.
    No esim alastaron mutkat?
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  17. #1157
    Soikkeli:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2011
    Hyvinkää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    No esim alastaron mutkat?
    On niitä mutkia muillakin radoilla. Mutta en mä nyt kerkeä pelaamaan pulun kanssa shakkia.
    Jopo

    Leuka maassa kohti uusia pettymyksiä.

    Soininen racing
  18. #1158
    Lainaa Soikkeli kirjoitti Katso viesti
    Minä olen ajatellut asiaa niin että apex= se kohta mutkaa jossa käydään radan sisäreunassa kiinni. Itse käytän mutkan keskikohta termiä siitä kohdasta mihin saakka kallistetaan lisää ja mennään jarrulla. Siitä eteenpäin sitten mopoa pystyyn ja rullaa auki.

    Siten esim. tupla apexilla ajettava mutka on ainakin tällaiselle tollolle hiukan helpompi selventää. Että mihin jarrutellaan ja missä se ajolinja taas kulkee.

    Kaikki ei asiaa samallalailla ajattele mutta ei se mitään.
    Hyvä kommentti näin juuri - ja usein tutustuminen alan kirjallisuuteen auttaa ymmärtämään, tässä esim. The Complete Anthology of Motorcycle Road Racing Lines by Ed Bargy.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
  19. #1159
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Eikös ns tupla-apeksilla ajettaessa yleensä jätetä reilusti hajurakoa siihen ensimmäiseen kanttareeseen?
    https://youtu.be/PboGppNDVcw?t=66

    Siinä sinulle loistava esimerkki millainen on kunnollinen tupla-apex mutka.... Sepangin mutkat 7-8 kyseessä.
    Aivan samalla tavalla toi otetaan myös F1:llä (tai FBMW:llä millä itse siellä testasin).

    Eli kyllä oletusarvo on se että tupla-apexi mutkassa käydään sisäkantissa kahteen kertaan. Sit jos mutka ei ole symmetrinen, ni tottakai siinä tehdään kompromissilinjoja, kuten esim. Alastaron kikkamutka joka ei todellakaan ole symmetrinen.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  20. #1160
    Esso.k
    Oli kyllä mahoton tuuri kun osuin tänne foorumille parissa päivässä tullu ihan mahdottomasti tietoo hyvä ettei korvista ulos pursu-
    Tumpin sihtaus vinkki on ihan todellinen helmi samaten Nitron jarrutus vinkki.Ilman näitä foorumin ohjeita runnoisisin motovudun ohjeitte mukaan- Täälä oli se panigala kuskin video voidaan kai oletaa et ne linjat on tarpeeks hyvät apinoitaviksi? siinä näkyy et se sihtaa mutkasta ulos suunnillee sinne ulkokantterin kärkeen ennen suraavaa mutkaa niihin nopeisii se tähtää niihi 50 merkkeihin- Näytäs et saatan keritä sunnutaille botnialle se koulutus oli sit jo lauantaina sununtaile taisi olla vielä monta hitaan lippua?busa kuski kyllä jo lupaili et voi antaa vinkkei mut jos olis jotaki ohjeita taivideoita mitä kattoo niin kyllä kelpais sanovat et tuo on vaarallinen rata mitä ne vaaranpaikat tuolla on? alastarosta kattonu hirveet määrät videota osa on keulasta tai kypärästä eikä kumpikaan tunnu oikialta kypärässä pää heiluu ja keulasta ne on ihan eri kohrassa mitä kuskin pää tuulilasin takaa kuvatuista olen päässy parhaiten jyvälle

    ni joo mietin ku tuolla kuitenkin hitaakki runnoo jarrua hullukiilto silmissä nii eikö ne lue foorumia vai meinaako et he on niin pröö ettei nuot neuvot koske heitä?
  21. #1161
    Lainaa Esso.k kirjoitti Katso viesti
    sanovat et tuo on vaarallinen rata mitä ne vaaranpaikat tuolla on?
    Ei toi oo vaarallista nähnykää toi rata jos Ahvenistoon vertaa. Se mikä tekee tosta radasta vaarallisen on se kun siellä lähdetään tuuppaamaan oikeesti kovaa, eli siin vaihees ku vauhtimutkasta tullaan ulos 200+ lasissa, ja kun shikaanista tuupataan kaasu levällään ulos.... niissä jos käy jotain feelua ni sit todennäköisesti sattuu ja pahasti.

    Mutta jos ny joku hitaassa ryhmässä onnistuu toopeilemaan itsensä pihalle ylityöntämällä noissa em. mutkissa ni ruusun lupaan lähettää sairaalaan...

    Eli sama suomeksi : Ei ole vaarallista nähnykää mitä turva-alueisiin tulee kun hitaassa ryhmässä ajetaan, kun vain pitää sen järjen edes suunnilleen matkassa. Vaarallisimmat mutkat tosiaan shikaani + vauhtivasuri jos ny pitää jokin mainita.

    Lainaa Esso.k kirjoitti Katso viesti
    mut jos olis jotaki ohjeita taivideoita mitä kattoo niin kyllä kelpais
    Mulla ois se video missä mä ajan ne mun ekat 4 kierrosta mutta siinä videolla on niin monen mutkan linjat päi hittoa että en tiiä kehtaanko sitä linkata "katso tästä" materiaaliksi
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  22. #1162
    Lainaa Esso.k kirjoitti Katso viesti
    ni joo mietin ku tuolla kuitenkin hitaakki runnoo jarrua hullukiilto silmissä nii eikö ne lue foorumia vai meinaako et he on niin pröö ettei nuot neuvot koske heitä?
    Ihan hyvä, että runnovat jarrua. Ei sinne mutkaan pidä mennä yhtään nopeammin kuin mitä pää kestää. Lisäksi osa porukasta on radalla vain fiilistelemässä suorilla ja jos he sen tekevät oikeassa ryhmässä niin hyvä homma. Miksi se olisi yhtään sen huonompi tapa harrastaa rata-ajoa kuin kierrosajan jahtaaminen?
    CBR1000RR - radalle & kadulle
  23. #1163
    Lainaa Soikkeli kirjoitti Katso viesti
    Minä olen ajatellut asiaa niin että apex= se kohta mutkaa jossa käydään radan sisäreunassa kiinni. Itse käytän mutkan keskikohta termiä siitä kohdasta mihin saakka kallistetaan lisää ja mennään jarrulla. Siitä eteenpäin sitten mopoa pystyyn ja rullaa auki.

    Siten esim. tupla apexilla ajettava mutka on ainakin tällaiselle tollolle hiukan helpompi selventää. Että mihin jarrutellaan ja missä se ajolinja taas kulkee.

    Kaikki ei asiaa samallalailla ajattele mutta ei se mitään.
    Heitetäänkö sekaan vielä ns myöhänen apeksi, joka sekin on usein kanttareessa kiinni?
    Eli mikäs siinä vaiheessa on sitten se varsinainen apeksi?
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  24. #1164
    20190803_202831.jpg20190803_202812.jpg

    Michelin Power RS takanen näytti 3.8. Alastaron jälkeen tuolta 636:lla. Kylmäpaine oli varikolla ennen ajoa 1,9 bar, lämppäreitä ei ole kun tulin ajamalla paikalle.

    Kovemman seoksen laidassa näkyy sitä toivottua appelsiinipintaa. Pehmeämmän seoksen pinnasta en itse osaa tulkita, että onko se sen näköistä kuin sen pitäisi vai ei? Edellisellä asfaltilla en sitä tuollaiseksi saanut, mutta vauhtikin oli silloin hieman hitaampi.

    Ihan keskeltä kulunut maantiellä melkein loppuun. Mikähän takanen olisi hyvä seuraavaksi?

    Kierrosajat olivat viimeksi luokkaa 1:41 ja tavoite on toki että kehittyy. Eniten tulee käytyä Alastarolla, mutta siirtymät ovat vielä toistaiseksi ajamalla.
  25. #1165
    Lainaa LM kirjoitti Katso viesti
    Ihan keskeltä kulunut maantiellä melkein loppuun. Mikähän takanen olisi hyvä seuraavaksi?
    Miksi tuo sama Michelin ei kelpaisi? Ei tuo minusta mitenkään pahalta näyttänyt.
    GP503 myi noita varsin hyvään hintaan ainakin keväällä.

    Pirellin Rosso Corsa II taitaa olla aika lähelle vastaava.
    CBR1000RR - radalle & kadulle
  26. #1166
    No sinänsä kyllä samakin kelpaa, en vain oikein osaa tulkita tuota pintaa itse tuolta reunan läheltä missä on kaikkea muhjua
  27. #1167
    Lainaa LM kirjoitti Katso viesti
    No sinänsä kyllä samakin kelpaa, en vain oikein osaa tulkita tuota pintaa itse tuolta reunan läheltä missä on kaikkea muhjua
    Jos nuo makkarat lähtee pyyhkimällä helposti pois, se saattaisi viitata liian alhaiseen rungon lämpötilaan tuon pehmeän reunaseoksen osalta.
    Edit: oikea reuna näyttäisi saaneen vähän paremmin lämpöä ja selittynee mutkien määrän ja luonteen erolla vas/oik.
    UwU Jäsenvastaava UwU
    Gsx-r 600 Bukkake Kawai!
    Aprilia RSV Mille R -03
    Oh senso. potrei essere ancora un po' Kobe?
  28. #1168
    MotOrg ry:n hallituksen jäsen, ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    Tiesittekö muuten että suoran apexi on aina suoran puolessa välissä.
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  29. #1169
    Lainaa Jonezi kirjoitti Katso viesti
    Tiesittekö muuten että suoran apexi on aina suoran puolessa välissä.
    Kohta varmaan selviää oletko oikeassa.
    Beta 300 RR
    Ex - CBR1000RR
  30.  
  31. #1170
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa LM kirjoitti Katso viesti
    No sinänsä kyllä samakin kelpaa, en vain oikein osaa tulkita tuota pintaa itse tuolta reunan läheltä missä on kaikkea muhjua
    Johonkin sen renkaasta irtoavan kuminkin pitää mennä ja normaalistihan se menee renkaan sivuseinän ja kulutuspinnan kulmaan palloiksi ja lentelee siitä sitten tangentin suuntaan. Jos kallistusvaroja jää käyttämättä niin sitten sitä kumia on leveämmällä alueella. Noiden kuvien perusteella näyttää rengas muuten ihan ok:lta, mutta ehkä vähän on saattanut olla liikaa painetta -> pinta karvan sulaa -> enempi tota kumimujua renkaan pinnassa.
    Superbike #7
Sivu: 39 / 68:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 29373839404149 ... ViimeinenViimeinen