Sivu: 14 / 68:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 412131415162464 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 391:stä 420:een 2023:sta
  1. #391
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti


    Oletan degeilyn tarkoittavan hölmöilyä. En tiedä mihin tapaukseen tuolla kouluttajien hölmöilyllä viittaat, mutta yleisesti hölmöily radalla on aina tuomittavaa varsinkin jos siihen syyllistyy järjestävän tahon edustaja. Jos
    A) Degeily ei minun slangissani liity mitenkään hölmöilyyn, vaan on aitoa hauskanpitoa radalla ja joskus harvoin sen ulkopuolella. Ajaminen on rentoa ja siitä nautitaan 110%

    Siinä ei tuijoteta kelloon eikä optimi ajolinjaan vaan pidetään reilusti hauskaa ja kierretään kulloinkin eteen tuleva este siltä puolelta kun itsestä tuntuu turvalliselta.

    B) Eikö 29.6 Alastarossa tapahtunut mitään mainitsemisen arvoista? Sitten sinun kannattaa äkkiä katkoa huhuilta siivet, ettei valheet leviä tänään Tebarilla kulovalkean tavoin.
    <p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
  2. #392
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa wanico kirjoitti Katso viesti
    B) Eikö 29.6 Alastarossa tapahtunut mitään mainitsemisen arvoista? Sitten sinun kannattaa äkkiä katkoa huhuilta siivet, ettei valheet leviä tänään Tebarilla kulovalkean tavoin.
    Itse jouduin poistumaan paikalta hieman ennen viimeistä settiä, mutta ainakin siihen asti päivä oli sujunut ihan mukavasti.

    Piti ihan käydä ko. päivän ketju lukemassa ja jonkun pahoitteluviestin Bandit-R oli näköjään tuonne ko. päivän topiciin laittanut, mutta sen tarkempaa tietoa mulla ei ole. Luulisin, että asia on jo asianosaisten kesken käsitelty jos jotain ylilyöntejä on tapahtunut. Selvittelen kuitenkin asiaa vielä.
    Superbike #7
  3. #393
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa wanico kirjoitti Katso viesti
    A) Degeily ei minun slangissani liity mitenkään hölmöilyyn, vaan on aitoa hauskanpitoa radalla ja joskus harvoin sen ulkopuolella. Ajaminen on rentoa ja siitä nautitaan 110%

    Siinä ei tuijoteta kelloon eikä optimi ajolinjaan vaan pidetään reilusti hauskaa ja kierretään kulloinkin eteen tuleva este siltä puolelta kun itsestä tuntuu turvalliselta.
    Eli käytännössä siis täsmälleen tuota mitä tossa linkittämässäni RM Heinon ratapäivillä tehtiin! Radalle vaan keskariin ajetaan miten ajetaan sieltä täältä ohi milloin ohitettavan ajolinjalle leikaten milloin reppuselässä ja milloin vaappuen busalla rataa oikealta vasemmalle kunens sitten pyörät porukalla parkkiin nopeen mutkan ulostuloon hiekalle. Siinä sitä 110 prosenttista hauskanpitoa, se kymmenen prosenttia vaan on siellä radan ulkopuolella. Hyvin osaat provota kyllä.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  4. #394
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Mä nään sussa hiukan itseäni, kun haksahdin ratailuun. Ideoita ja parannusajatuksia tulvi päästä enemmän kuin oli tietoa ja ymmärrystä ratapäivän ja koulutuksen lopullisesta dynamiikasta. Enkä sano tätä lainkaan arvostellen vaan lähinnä siksi että aika pian itsekin opin havaitsemaan miten monta muuttuvaa tekijää hommassa lopulta on. Tekijää joita ei itse välttämättä ihan vielä näe mutta jokunen kymmentä kokeneempaa on ne läpikäynyt jo paljon

    Rata- ja koulutustoimikunta hallituksessa sekä ratavastaavat miettivät näitä asioita kokoajan aktiivisesti ja pyrkivät korjaamaan havaittuja ongelmia. Jokainen hyvä idea ja ajatus laitetaan vaakakuppiin ja jos vaaka painuu enemmän hyvää kuin huonompaa kohti, ei muutoksiakaan pelätä tehdä, tai ainakaan kokeilla.

    Joo, tiedän työelämästä että muutosvastrinta on ihmislle täysin luonnollinen olotila.

    Nyt vaan on päässyt juurtumaan liian syvään ajatus siitä että koska me ollaan tätä hommaa X vuotta tehty ja näitä asioita Y kertaa mietitty. Ni älä sinä vatun nyyh nyyh mies tule tänne huutelemaan vaan etsi itsellesi uus hiekkalaatikko.

    Josta tuleekin mieleeni lempivitsini neljä apinaa häkissä ja banaani katossa...


    Animal Farm...
    <p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
  5. #395
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Itse jouduin poistumaan paikalta hieman ennen viimeistä settiä, mutta ainakin siihen asti päivä oli sujunut ihan mukavasti.

    Piti ihan käydä ko. päivän ketju lukemassa ja jonkun pahoitteluviestin Bandit-R oli näköjään tuonne ko. päivän topiciin laittanut, mutta sen tarkempaa tietoa mulla ei ole. Luulisin, että asia on jo asianosaisten kesken käsitelty jos jotain ylilyöntejä on tapahtunut. Selvittelen kuitenkin asiaa vielä.
    Ensinnäkin pahoittelen että lainaan meidän Äijän tunnuksia, mutta omiakaan mulla ei ole enkä tämän takia niitä ala luomaan. Mutta koska lienen se asianosainen, niin katson tarpeelliseksi kertoa tapahtumien kulun. Alastaron AT II:n viimeisessä setissä kouluttajat hieman innostuivat näyttämään ajamista meille aloittelijoille ja hienon näköistä se olikin. Ja nyt tarkkana: ainakaan minun tietääkseni yksikään kouluttaja ei aiheuttanut vaaraa tai edes mielipahaa kenellekään, vaan iloittelu tapahtui taiten ja turvallisesti. Minä itse säikähdin pahanpäiväisesti kun ruutulipun jo heiluessa kahvilan mutkassa eräs punainen **** painoi jarrutuksessa rinnalle ja yritti täysin älytöntä ohitusta juuri ennen apexia, sillä seurauksella että olimme molemmat pyörät pystyssä ilman vauhtia keskellä mutkaa. Eli täysin älytön temppu TOISELTA KURSSILAISELTA. Olen pahoillani että säikähdys aiheutti mussa pienen primitiivireaktion ja avauduin asiasta kouluttajille, en suinkaan suoraan kyseiselle ohittajalle. Käytökseni ja kielenkäyttöni ei ollut sillä hetkellä harkittua tai asiallista ja haluan tässä yhteydessä pyytää anteeksi käytöstäni kaikilta kolmelta paikalla olleelta kouluttajalta, eli Tiialta, Mikolta ja Villeltä. Ja samalla haluan kiittää todella antoisasta ja hyvin vedetystä kurssista.
    Omalta osaltani tämä asia on loppuunkäsitelty ja samaa toivon muiltakin, kiitos. Ja sen punaisen **** kuski voi katsoa peiliin ja miettiä omaa tekemistään.

    terveisin, Minna K. (BMW R1200R)
    Iloa elämään: BMW R1250GSA 40y Edition & R1200GSA Triple Black
  6. #396
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa wanico kirjoitti Katso viesti
    Joo, tiedän työelämästä että muutosvastrinta on ihmislle täysin luonnollinen olotila.

    Nyt vaan on päässyt juurtumaan liian syvään ajatus siitä että koska me ollaan tätä hommaa X vuotta tehty ja näitä asioita Y kertaa mietitty. Ni älä sinä vatun nyyh nyyh mies tule tänne huutelemaan vaan etsi itsellesi uus hiekkalaatikko.

    Josta tuleekin mieleeni lempivitsini neljä apinaa häkissä ja banaani katossa...


    Animal Farm...
    Yritin poimia tuolta viesteistäsi asiat, joita olet ratapäivien kehittämiseksi ehdottanut:

    1) Ajotaito III -kursseja pitäisi olla enemmän.
    2) Kouluttajia pitäisi ottaa lisää ulkopuolelta.

    Ja nämä on asiat, joita olet ymmärtääkseni kritisoinut:

    1) Orgin päivillä, etenkin keskiryhmässä, tapahtuu liikaa kaatoja. Maksava asiakas ei tykkää kun päivä keskeytyy liian usein.
    2) Ratapäiviä järjestävää henkilökuntaa kohdellaan eri tavalla kuin asiakasta.

    Mielestäni olen jo vastannut noihin ylläoleviin. Voisitko ystävällisesti kertoa jos minulta meni jotain ohi tai en mielestäsi perustellut kantaani riittävän selvästi.
    Superbike #7
  7. #397
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lopeta jo toi Eläinten vallankumouksesta jauhaminen. Et ole ainoa lukutaitoinen, ja en käsitä, miten Neuvostoliiton kommunistista vallankumousta kritisoiva kirja sotkeutuu Orgin ratapäiviin.

    Jos viittaat fraasiin: "Kaikki eläimet ovat tasa-arvoisia, mutta toiset eläimet ovat tasa-arvoisempia kuin toiset", niin noin sen pitääkin olla ratapäivien järjestämisen suhteen. Järjestämisessä ei mennä huutoäänestykseen ja musta tuntuu periaatteen mukaan. Mitä tulee ratapäivien yleisiin sääntöihin, niin nuo koskevat kaikkia samalla tavalla. Järkkärit tämän tietävät.

    Nokittelu on hauskaa foorumiviihdettä, mutta asia katoaa nopeasti. Siis mikä oli alkuperäinen pointti?

    Sekö, että Orgin pitäisi järjestää lisää koulutusta ajotaito kolmosen muodossa osin siksi, että keskiryhmän touhusta saataisiin riskejä pienennettyä?

    Jos se on toi, niin ihan hyvä idea. Tällä hetkellä resurssit eivät riitä kertoman mukaan, enkä tuota kykene kiistämään, mutta ehkä joskus tulevaisuudessa asia on toinen resurssien suhteen.


    Sitten vinkki muille: Jos sitä koulutustarvetta on, niin Org ei ole ainoa, joka järjestää. On joitakin "vanhoja" kisakuskeja, jotka koulutusta järkkäävät. Se ei sitten vain ole enää ilmaista.

    Tätä ja muita foorumeita voi käyttää vaikka hyväkseen, jos tekee mieli alkaa räätälöidä tuollaista omaa koulutuspäivää. Tietty aluksi pitää varmistaa, että ratapäivää järjestävä taho on OK asian kanssa.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  8. #398
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa J-PS kirjoitti Katso viesti
    Ensinnäkin pahoittelen että lainaan meidän Äijän tunnuksia, mutta omiakaan mulla ei ole enkä tämän takia niitä ala luomaan. Mutta koska lienen se asianosainen, niin katson tarpeelliseksi kertoa tapahtumien kulun. Alastaron AT II:n viimeisessä setissä kouluttajat hieman innostuivat näyttämään ajamista meille aloittelijoille ja hienon näköistä se olikin. Ja nyt tarkkana: ainakaan minun tietääkseni yksikään kouluttaja ei aiheuttanut vaaraa tai edes mielipahaa kenellekään, vaan iloittelu tapahtui taiten ja turvallisesti. Minä itse säikähdin pahanpäiväisesti kun ruutulipun jo heiluessa kahvilan mutkassa eräs punainen **** painoi jarrutuksessa rinnalle ja yritti täysin älytöntä ohitusta juuri ennen apexia, sillä seurauksella että olimme molemmat pyörät pystyssä ilman vauhtia keskellä mutkaa. Eli täysin älytön temppu TOISELTA KURSSILAISELTA. Olen pahoillani että säikähdys aiheutti mussa pienen primitiivireaktion ja avauduin asiasta kouluttajille, en suinkaan suoraan kyseiselle ohittajalle. Käytökseni ja kielenkäyttöni ei ollut sillä hetkellä harkittua tai asiallista ja haluan tässä yhteydessä pyytää anteeksi käytöstäni kaikilta kolmelta paikalla olleelta kouluttajalta, eli Tiialta, Mikolta ja Villeltä. Ja samalla haluan kiittää todella antoisasta ja hyvin vedetystä kurssista.
    Omalta osaltani tämä asia on loppuunkäsitelty ja samaa toivon muiltakin, kiitos. Ja sen punaisen **** kuski voi katsoa peiliin ja miettiä omaa tekemistään.

    terveisin, Minna K. (BMW R1200R)
    Kiitokset Minna asian selventämisestä. Harmittavaa, että viimeisellä setillä sattui vielä tuollainen ikävä tilanne. Toivottavasti kuitenkin näemme sinut vielä meidän tapahtumissamme myös jatkossa.

    T: Se neljäs kouluttaja, joka joutui karkaamaan paikalta hieman etuajassa.
    Superbike #7
  9. #399
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Hyvin osaat provota kyllä.
    Niinpä, asiat siis eivät ole niin kuin ne kirjoitetaan, vaan niin kuin ne luetaan.

    Toiselle ulkopuolella tarkoittaa hiekalla ja toiselle kadulla, eli rata-alueen ulkopuolella.

    Mutta eikös ole kiva että popparit voidaan laittaa tulille ja saatiin tähänkin lähes kuolleeseen thriidiin taas aitoa vipinää?

    Meitsistä on näköjään tullut klikkausmagneetti jonka viestejä paikasta toiseen mielivaltaisesti siirtelemällä saadaan puhinaa ja puhetta aikaan. Ja näin hyvä, siitä mainostajat tykkää ja saadaan jäsenmaksut pysymään aisoissa.
    <p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
  10. #400
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti

    Ja nämä on asiat, joita olet ymmärtääkseni kritisoinut:

    1) Orgin päivillä, etenkin keskiryhmässä, tapahtuu liikaa kaatoja. Maksava asiakas ei tykkää kun päivä keskeytyy liian usein.
    Ratapäivien järjestäjä kun ei saa kaatajilta eikä säiden valtiaalta rahaa takaisin, niin ei muuta kuin kaadon suorittajalta pyytämään laskennallisia menetettyjä kierroksia vastaavaa rahamäärää takaisin.

    Printtailee vaikka tilinumeroita valmiiksi ja käy sitten heti antamassa maksuvaateen raatoauton tai ambulanssin kyydissä palaavalle kuskille ettei pääse unohtumaan.
  11. #401
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa wanico kirjoitti Katso viesti
    Joo, tiedän työelämästä että muutosvastrinta on ihmislle täysin luonnollinen olotila.

    Nyt vaan on päässyt juurtumaan liian syvään ajatus siitä että koska me ollaan tätä hommaa X vuotta tehty ja näitä asioita Y kertaa mietitty. Ni älä sinä vatun nyyh nyyh mies tule tänne huutelemaan vaan etsi itsellesi uus hiekkalaatikko.

    Josta tuleekin mieleeni lempivitsini neljä apinaa häkissä ja banaani katossa...
    Opettele vähän kuule itseilmaisua. Jos vaikka sinäkin antaisit rakentavasti sitä palautetta, voisi vastaanotto olla hieman erilainen. Mutta ei. Sun asenne on niin vitun ylimielinen ja kaikkitietävä, että jo se yksistään on enemmän tuhoava kuin rakentava. Ehkä jotain ulkopuolista pystytkin harhauttamaan luulemaan, että ymmärrät jotain jostain, mistä olet puhumassa, mutta vähääkään tätä touhua seuranneelle on selvää, että sinä et tiedä vitun vertaa mistään. Käy tosiaan vetämässä vapareilla tai esim. Heinon päivillä, niin näet, milaista se touhu voi olla. Sitten siihen vielä vittuilut, eikun "huumori" päälle, niin aletaan olla jo aika syvällä suossa.

    Hienoa, jos olet saanut Eläiten vallankumouksenkin luettua. Ja jo tuohon ikään, hyvin tehty! Mulle puolestaan tulee mieleen apinat ja kirjoituskoneet.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  12. #402
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Niiiii… Kyllä sitä vaikka koittaa fiksusti olla, niin ittellekin tuli ylilyöntiä tiistaina alastarossa kun oli vaan niin sairaan makee vetää jonkun kikserin vai oliko bleidi perässä monta kierrosta ohituspaikkaa hakien a) liian lähellä ja b) sitten palmasissa lopulta liian syvään jarruttaen ohi vasta… ajattelin sentään olla ulkokurvinpuolella missä ei tinttaa ohitettavaa kylkeen jos jarru venähtää.. Sori vaan jos tuli tykytyksiä palmasin lippumiehelle… Jos vaikka osaisin joskus olla kunnolla siellä.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  13. #403
    Tuohon koulutuksen tarpeeseen neuvoisin ettei kannata jäädä "tuleen makaamaan" vaan aktiivisesti etsiä niitä toimijoita joita alalla kyllä löytyy.
    Orgin resurssit noita järjestää on kuitenkin rajalliset ja Suomen kesä tunnetusti lyhyt mutta vähäluminen.

    Suomessa ainakin Kari Vehniäinen ja Kallio-racing on noita pitänyt. Eestin puolella Sami Penna ja Hanno Welt.

    Itse olen käynyt Kallion, Vehniäisen ja Pennan kursseilla, joita kaikkia voin suositella.

    Noin ideana tuli mieleen että joku Pesämäen tapainen pieni rata vois olla todella hyvä pitää ratakurssia, niin että koko rata olisi varattu vain kurssilaisille.

    Hyvää kesän jatkoa kaikille jotka tuota yhdistystä pyöritätte, teette arvokasta työtä nimenomaan katumotoristin ajotaitojen parantamiseksi.
    ZX10R -08
    S1000RR -11

  14. #404
    Lainaa wanico kirjoitti Katso viesti
    Nyt vaan on päässyt juurtumaan liian syvään ajatus siitä että koska me ollaan tätä hommaa X vuotta tehty ja näitä asioita Y kertaa mietitty. Ni älä sinä vatun nyyh nyyh mies tule tänne huutelemaan vaan etsi itsellesi uus hiekkalaatikko.
    Tässä sivusta huutelen, että unohditko kolmesta ryhmästä neljään ryhmään siirtymisen vaikka vuosikaudet on ajettu kolmessa ryhmässä? Se ei ole mikään kosmeettinen säätö vaan perustavaa laatua oleva muutos ajopäivän ryhmien rakenteeseen ja päivän rytmiin.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  15. #405
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Lopeta jo toi Eläinten vallankumouksesta jauhaminen. Et ole ainoa lukutaitoinen, ja en käsitä, miten Neuvostoliiton kommunistista vallankumousta kritisoiva kirja sotkeutuu Orgin ratapäiviin.
    Ok, lupaan olla esittämättä minkäänlaisia viittauksia enää koskaan liittyen kyseiseen kirjalliseen teokseen jos se sinua ärsyttää.

    Mutta vastaavasti toivon sinun ymmärtävän minua siinä tilanteessa kun ed. sivulla ilmoitettiin, ettei tietylle kurssille ole jonotusjärjestelmää, vaan sinne valitaan sopiva homogeeninen joukko.


    Jos esimerkkinä käyttäisimme meitä kahta, niin sinä voit lukea viestin niin että eipä hätää olet seuraavana mukana. Ja minulle siinä lukee, että ihan sama vaikka seisoisit 3 vuotta päällään, ei sinua tulla koskaan valitsemaan.

    Sille emme mitään voi, että esim. sanasta bunkkeri voi toiselle tulla mieleen kiva golfkesä ja toiselle Hitukan viimeinen leposija.


    [/QUOTE]
    Nokittelu on hauskaa foorumiviihdettä, mutta asia katoaa nopeasti. Siis mikä oli alkuperäinen pointti?

    Sekö, että Orgin pitäisi järjestää lisää koulutusta ajotaito kolmosen muodossa osin siksi, että keskiryhmän touhusta saataisiin riskejä pienennettyä?

    [/QUOTE]

    Alkuperäinen pointtini on ollut se, että saataisiin vähemmän katkoja ja enemmän ajoaikaa samalla rahalla, mutta kuten tuossa yhteinen hyvä ystävämme kerkesi ilmoittamaan, on se oikeastaan ihan sama mitä ehdotan.

    Kun olet kerran onnistunut, olet aina merkitty.
    <p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
  16. #406
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa wanico kirjoitti Katso viesti
    Mutta vastaavasti toivon sinun ymmärtävän minua siinä tilanteessa kun ed. sivulla ilmoitettiin, ettei tietylle kurssille ole jonotusjärjestelmää, vaan sinne valitaan sopiva homogeeninen joukko.
    Tämäkin käytäntö on perusteltu tällä nimenomaisella foorumilla muutamaankin kertaan. Kovin eri tasoisten kuljettajien tehokas kouluttaminen on yksinkertaisesti liian vaikeaa käytettävissä olevin resurssein. Jos jokaiselle olisi oma kouluttaja, olisi koulutuksesta mahdollista tehdä täysin yksilöllistä.

    Sanoin sinulle on monesti kerrottu, miksi jotain asioita tehdään, niinkuin tehdään sekä se, että jotain ehdottamiasi asioita on jo kokeiltu, mutta ne eivät toimineet toivotusti tai jopa että toiminta on ehdotuksesti kaltaista. Siitä huolimatta viesti ei mene perille, vaan vänkäys jatkuu, mahdollisesti vittuilulla tai ainakin viisastelulla säestettynä.

    Mä olen aikanani suututtanut yhden sun toisen harrastukseen liittyvän instanssin ja aktiivin, mutta kappas, kun alkaakin tulikivenkatkuisen kritiikin jälkeen tekemään asioita, keskustelee eri tahojen kanssa ja yhdessä miettii, mikä olisi paras tapa edetä sekä yhteistuumin kääntää laivan suuntaa kohti sovittua kompromissia, asioita alkaa kummasti tapahtua.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  17. #407
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa pos kirjoitti Katso viesti
    vänkäys jatkuu, mahdollisesti vittuilulla tai ainakin viisastelulla säestettynä.
    Lainaa wanico kirjoitti Katso viesti
    jee, tosi ihquu kuulla susta taas pitkästä aikaa!!
    m.o.t.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  18. #408
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa wanico kirjoitti Katso viesti
    Mutta vastaavasti toivon sinun ymmärtävän minua siinä tilanteessa kun ed. sivulla ilmoitettiin, ettei tietylle kurssille ole jonotusjärjestelmää, vaan sinne valitaan sopiva homogeeninen joukko.


    Jos esimerkkinä käyttäisimme meitä kahta, niin sinä voit lukea viestin niin että eipä hätää olet seuraavana mukana. Ja minulle siinä lukee, että ihan sama vaikka seisoisit 3 vuotta päällään, ei sinua tulla koskaan valitsemaan.
    Nähtävästi mun kirjallisessa ilmaisussa on parantamisen varaa kun tulee jatkuvasti väärinymmärryksiä, joten yritän selventää:

    Järjestämme pääasiassa moottoripyörän peruskäsittelykursseja. Nämä kurssit kulkevat nimillä Ajotaito I, II & III. Näille kaikille kursseille ilmoittautuminen aukeaa koko jäsenistölle samalla, ennakkoon ilmoitetulla päivämäärällä (päivämäärä voi olla eri kursseilla eri.), jolloin kaikilla jäsenillä on yhtäläinen mahdollisuus ostaa lippu kurssille. Jonotusjärjestelmää ei siis ole vaan liput ovat kaikkien ostettavissa samaan aikaan. Millekään noista kursseista ei siis pääse huutamalla foorumilla puoli vuotta etukäteen, että paikka varattu, vaan vain ja ainoastaan lipun ostamalla.

    Lisäksi olemme satunnaisesti järjestäneet myös muita kuin peruskäsittelykursseja, jotka ovat edelleen kehityksen alla. Niiden ohjelma ei siis ole täysin valmis ja joka kerta kuin tuollaista kurssia pidetään, miettii kurssin vetäjä osallistujien oppimisen lisäksi kurssin sisältöön liittyviä asioita. Tälläisissä tapauksissa on annettu kouluttajalle vapaus valita osallistujat parhaaksi katsomallaan tavalla. Kun kurssin runko, kohderyhmä yms. asiat on saatu kuntoon, voidaan kurssi avata tulevaisuudessa samalla tavalla myyntiin kuin jo valmiit kurssitkin. Aiempina vuosina tälläisiä testikursseja ovat olleet esim. Ajotaito 3 (nykyisin valmis), Ajotaito 3.5, Ajotaito 4 jne.. Jos tänä vuonna noita pidettäisiin, olisivat nimet varmaan Ajotaito IV ja V, joista molempien sisältö on vielä aikalailla levallaan.

    Lainaa wanico kirjoitti Katso viesti
    Alkuperäinen pointtini on ollut se, että saataisiin vähemmän katkoja ja enemmän ajoaikaa samalla rahalla, mutta kuten tuossa yhteinen hyvä ystävämme kerkesi ilmoittamaan, on se oikeastaan ihan sama mitä ehdotan.

    Kun olet kerran onnistunut, olet aina merkitty.
    Ymmärrän tämän pointtisi, mutta kuulisin mielelläni jonkun konkreettisesti toteutettavissa olevan ehdotuksen, joka olisi nopeasti toteutettavissa. Kurssien ja kouluttajien määrän lisääminen voi auttaa, mutta siinä aikajänne on muutama vuosi jos asiat sujuvat hyvin. Jos on jotain nopeammin toteutettavaa ehdotusta hihassa niin saa ehdottaa.
    Superbike #7
  19. #409
    Lainaa wanico kirjoitti Katso viesti

    Kun olet kerran onnistunut, olet aina merkitty.
    Hienoa että kuitenkin pystyt uhrautumaan hyvän asian puolesta ja laitat itsesi likoon täysillä, vaikkakin pari vuotta lisää hitaassa ryhmässä hallittuja kaatoja treenaten olisi ollutkin varmasti "järkevämpää".
    Supermoto
  20. #410
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Niiiii… Kyllä sitä vaikka koittaa fiksusti olla, niin ittellekin tuli ylilyöntiä tiistaina alastarossa kun oli vaan niin sairaan makee vetää jonkun kikserin vai oliko bleidi perässä monta kierrosta ohituspaikkaa hakien a) liian lähellä ja b) sitten palmasissa lopulta liian syvään jarruttaen ohi vasta… ajattelin sentään olla ulkokurvinpuolella missä ei tinttaa ohitettavaa kylkeen jos jarru venähtää.. Sori vaan jos tuli tykytyksiä palmasin lippumiehelle… Jos vaikka osaisin joskus olla kunnolla siellä.
    Blade se on ja hyvin se meni. :-) Lippumehestä en tiedä.
    Beta 300 RR
    Ex - CBR1000RR
  21. #411
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Wanico ja Pos voisivat siirtää noi totaali-offtopic henkilökohtaisuudet vaikka privaviestien puolelle ja siirryittäisiin takaisin ketjun aiheeseen.

    Wanico, sulla oli jotain kehitysideoita millä katkoja saataisiin vähennettyä. Kerro ihmeessä mitä ne ideat ovat?
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  22. #412

    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2005
    Jyväskylä
    MotOrg ry jäsen
    Uskoisin, että ihan vaan lyhyt valistua ja maininta päivän ajoajan riittävyydestä aamulla voisi saada, sen 10% kiireisimmistä ajattelemaan.

    -ajaa ehtii päivän aikana varmasti riittävästi
    -jos ei, niin sitten seuraavalla ratapäivällä
    -ennäksenkin ehtii vielä rikkoa, eikä siitä saa orgin päivillä etes pokaalia

    ja kertoa, että kun ajo ei tunnu hyvältä, niin se tunne ei yleensä ole väärä. Nuo asiat mahtuu aamulla noin 20s ajanjaksoon.

    ja kouluttajille hatun nosto... en jaksais varmaan puolta päivää jauhaa jotain at2 asioita läpi ja sen jälkeen vastailla "palautteeseen" netissä

    edit: samsunki ja 4 kirjainta yhellä sormella.
  23. #413
    vähän offtopickiks menee mut menköön ku kaikilla muillakin
    Itelle ei kyllä tuu ikinä mieleen et "voi v***u mä oon maksanu tästä" kun joku kaatuu. Ekana vaan tulee mieleen että toivottavasti ei sattunut.
    Tuntu että tuolla toukokuun alastarolla oli vuorotellen joku nopeesta ja joku keskinopeesta nutullaan ja silti tuntui et sai siellä ajaakkin. Yksi setti tais mennä ohi kokonaan mutta sillon kun et ite oo kamat paskana lanssissa ni asiat on viel aika hyvin.
    Kilpi puuttuu yamaha R6r 06
    Ex Daytona 675 07
    Ex honda hornet 900 05
    Ex honda cbr 600f
    Ex kawasaki zx6r 98
  24. #414
    Kouluttajan retale Knaku:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa tuhti kirjoitti Katso viesti
    vähän offtopickiks menee mut menköön ku kaikilla muillakin
    Itelle ei kyllä tuu ikinä mieleen et "voi v***u mä oon maksanu tästä" kun joku kaatuu. Ekana vaan tulee mieleen että toivottavasti ei sattunut.
    Tuntu että tuolla toukokuun alastarolla oli vuorotellen joku nopeesta ja joku keskinopeesta nutullaan ja silti tuntui et sai siellä ajaakkin. Yksi setti tais mennä ohi kokonaan mutta sillon kun et ite oo kamat paskana lanssissa ni asiat on viel aika hyvin.
    Peukku-nappia huutaa !!
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

  25. #415
    Lainaa Jassu kirjoitti Katso viesti

    Wanico, sulla oli jotain kehitysideoita millä katkoja saataisiin vähennettyä. Kerro ihmeessä mitä ne ideat ovat?
    En tiedä ketä orgesterin porukkaa on Apparalla paikalla, mutta lienee tuolla helpompi selittää
    Face to face, kun tuota minun kirjallista heikkoa ulosantia luetaan vähän niin kuin piru raamattua.

    Liittyy kuitenkin
    1 ajovuorojen vaihtoihin
    Eli uutta voidaan alkaa laskemaan sisään vaikka kaikki vanhat ei vielä olisikaan poistuneet.
    Näin nykyinen 5 min vaihto saataisiin tiputettua puoleen.

    2 jos kaveri kyntämisen jälkeen nousee heti pysttyyn ja näyttää peukulla että kaikki on Ok
    Ni punaista lippua ei ole pakko kaivaa vaan aijovuoro voidaan ajaa lyhennettynä loppuun eritystä varovasuutta noudattaen. (On vaan ajettu kierros keltaisilla että jokainen on ajanut vaaranpaikan ohi)

    3 joku tippunut kulutuspala tms ei aiheuta punaista, vaan käydään keltaisella potkaisemassa radan sivuun ja noukitaan sitten lippumiesten vaihdossa parempaan talteen.

    4 kun kaverilta lanssimiehet kyselee iltalehden kymmentä kysymystä, ni voisiko ajot rullata erityistä varovaisuutta noudattaen? Edelleenkin rata saadaan tyhjättyä jos lanssi lähtee ajoon. Kuitenkin käsittääkseni noin 80% tapauksista jäppinen siirtyy omin jaloin lanssista varikkopilttuuseen.

    5 vaikeempi vartin neliryhmä joka on pakko avata F to F

    6 MoTukka aloittelee yhteistyötä moottoriliiton kanssa. Joten jatkossa on ammattimaista kriisiapua tarjolla myös ratakaadoista. (kaikille ei välttämättä tämä nykyinen välittäminen ole sitä parasta balsamia haavoihin)
    <p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
  26. #416
    Lainaa wanico kirjoitti Katso viesti
    En tiedä ketä orgesterin porukkaa on Apparalla paikalla, mutta lienee tuolla helpompi selittää
    Face to face, kun tuota minun kirjallista heikkoa ulosantia luetaan vähän niin kuin piru raamattua.

    Liittyy kuitenkin
    1 ajovuorojen vaihtoihin
    Eli uutta voidaan alkaa laskemaan sisään vaikka kaikki vanhat ei vielä olisikaan poistuneet.
    Näin nykyinen 5 min vaihto saataisiin tiputettua puoleen.

    2 jos kaveri kyntämisen jälkeen nousee heti pysttyyn ja näyttää peukulla että kaikki on Ok
    Ni punaista lippua ei ole pakko kaivaa vaan aijovuoro voidaan ajaa lyhennettynä loppuun eritystä varovasuutta noudattaen. (On vaan ajettu kierros keltaisilla että jokainen on ajanut vaaranpaikan ohi)

    3 joku tippunut kulutuspala tms ei aiheuta punaista, vaan käydään keltaisella potkaisemassa radan sivuun ja noukitaan sitten lippumiesten vaihdossa parempaan talteen.

    4 kun kaverilta lanssimiehet kyselee iltalehden kymmentä kysymystä, ni voisiko ajot rullata erityistä varovaisuutta noudattaen? Edelleenkin rata saadaan tyhjättyä jos lanssi lähtee ajoon. Kuitenkin käsittääkseni noin 80% tapauksista jäppinen siirtyy omin jaloin lanssista varikkopilttuuseen.

    5 vaikeempi vartin neliryhmä joka on pakko avata F to F

    6 MoTukka aloittelee yhteistyötä moottoriliiton kanssa. Joten jatkossa on ammattimaista kriisiapua tarjolla myös ratakaadoista. (kaikille ei välttämättä tämä nykyinen välittäminen ole sitä parasta balsamia haavoihin)
    Tuota, mut mites niitä uusia ajatuksia? Kohdasta 6 ei kokemusta, mutta muut on tuttua kamaa.
    Road racing aiheinen blogi

    Yamaha YZF-R1 -07 Kilpuri

    ex Honda CB500 -01, Suzuki GSF 1200 S -06, Hond
  27. #417
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Ykköseen ainakin se että tollatavalla ei kukaan pysy kärryillä että kuka siellä radalla ajaa ja missä ryhmässä.

    Loppuun kolmeen sanoisin että turhaa "leikkiä tulella" kun kun kyse on kuitenkin vapaa-ajan touhusta. Loukkaantunut ei usein tunne mitään kipua pitkään aikaan, esim vaikka avomurtuma. Mullakin joskus koira puri aika pahasti sormeen. Mitään kipua/tuntoa ei tullu vaikka 40% votkalla huuhdottiin avohaavaa.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  28. #418
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Mullakin joskus koira puri aika pahasti sormeen. Mitään kipua/tuntoa ei tullu vaikka 40% votkalla huuhdottiin avohaavaa.
    4 kykiluuta selkärangasta irti ei tietoa vaan mopo ojasta ja ajot jatkui...ei kyllä enään aamulla..
    LÄHETETTY ILMAN TAPATALKKIA XIAOMI 12 5G PUHELIMELLANI

    GEN2
    ER5
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  29. #419
    Lainaa wanico kirjoitti Katso viesti
    En tiedä ketä orgesterin porukkaa on Apparalla paikalla, mutta lienee tuolla helpompi selittää
    Face to face, kun tuota minun kirjallista heikkoa ulosantia luetaan vähän niin kuin piru raamattua.

    Liittyy kuitenkin
    1 ajovuorojen vaihtoihin
    Eli uutta voidaan alkaa laskemaan sisään vaikka kaikki vanhat ei vielä olisikaan poistuneet.
    Näin nykyinen 5 min vaihto saataisiin tiputettua puoleen.

    2 jos kaveri kyntämisen jälkeen nousee heti pysttyyn ja näyttää peukulla että kaikki on Ok
    Ni punaista lippua ei ole pakko kaivaa vaan aijovuoro voidaan ajaa lyhennettynä loppuun eritystä varovasuutta noudattaen. (On vaan ajettu kierros keltaisilla että jokainen on ajanut vaaranpaikan ohi)

    3 joku tippunut kulutuspala tms ei aiheuta punaista, vaan käydään keltaisella potkaisemassa radan sivuun ja noukitaan sitten lippumiesten vaihdossa parempaan talteen.

    4 kun kaverilta lanssimiehet kyselee iltalehden kymmentä kysymystä, ni voisiko ajot rullata erityistä varovaisuutta noudattaen? Edelleenkin rata saadaan tyhjättyä jos lanssi lähtee ajoon. Kuitenkin käsittääkseni noin 80% tapauksista jäppinen siirtyy omin jaloin lanssista varikkopilttuuseen.

    5 vaikeempi vartin neliryhmä joka on pakko avata F to F

    6 MoTukka aloittelee yhteistyötä moottoriliiton kanssa. Joten jatkossa on ammattimaista kriisiapua tarjolla myös ratakaadoista. (kaikille ei välttämättä tämä nykyinen välittäminen ole sitä parasta balsamia haavoihin)

    Periaatteessa minunlaiselle huonompikuntoiselle 15 minuutin neliryhmä olisi sopivampi kuin nykyinen 20 minuutin. Loppupäivästä alkaa ainakin hellepäivinä olla niin kuitti että pitää palata varikolle ennen vuoron loppumista. Lisäksi odotusaika olisi sen 20minuuttia lyhyempi.
  30.  
  31. #420
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Ykköseen ainakin se että tollatavalla ei kukaan pysy kärryillä että kuka siellä radalla ajaa ja missä ryhmässä.
    Joo, kuten joku jo aikaisemminkin kerkesi ketomaan, että tämä on tuhoon tuomittu idea.

    Jos lapselle sanotaan, että ajat siellä vartin ja tulet ulos viimeistään silloin kun näet ruutulipun.
    Ja homma toimii kuin italialinen tivoli tai veeärrän vessa.
    Niin minusta vaan tuntuu aika erikoiselta että miksi ei ajokortin suorittanut aikuinen pystyisi samaan?

    Ja monestihan rata alkaa olla jo aika väljä reilusti ennen ajovuoron varsinaista loppumista.

    En ole kellottanut asiaa, mutta kun palmasin lipulla istuu ni kyllä se vuorojen vaihto tuntuu enemmän viideltä kuin kahdelta minuutilta.
    <p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
Sivu: 14 / 68:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 412131415162464 ... ViimeinenViimeinen