Sivu: 28 / 28:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 18262728
Tulokset 811:stä 825:een 825:sta
  1. #811
    Motorg ry:n hallituksen jäsen, koulutusvastaava Nitrous:n avatar
    Liittyi Mar 2004
    Hälsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa jjuselius kirjoitti Katso viesti
    Miksi on tästä keskiryhmästä se hyppäys nopeaan niin suuri.
    Onko se oikeasti suuri hyppäys vai vain henkinen muuri? Keskinopean nopeimmat ja nopeen ryhmän hitaimmat ajavat käytännössä samoja kierrosaikoja. Kun ajo kehittyy ja pystyy ajamaan loogista linjaa kierroksesta toiseen, on nopea ryhmä jo hyvin lähellä.
    Superbike B #7
  2. #812
    Motorg ry:n hallituksen sihteeri Knaku:n avatar
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Onko se oikeasti suuri hyppäys vai vain henkinen muuri? Keskinopean nopeimmat ja nopeen ryhmän hitaimmat ajavat käytännössä samoja kierrosaikoja. Kun ajo kehittyy ja pystyy ajamaan loogista linjaa kierroksesta toiseen, on nopea ryhmä jo hyvin lähellä.
    Väittäisin, että ennen kaikkea henkisellä puolella tuo "suuri hyppäys".

    Ainakin itsellä oli siirtyminen keskihitaasta -nopeaan henkisesti melko iso asia. Mietiskelin pitkään, että kehtaako, olenko jaloissa, mitä muut ajattelee jne...

    Siirtyminen "kovimpien" joukkoon on henkisellä puolella varmasti se vaikein juttu, vaikka ajo sujuu ja linjat olisi loogisia.

    Ja toisaalta mitä kovempaa mennään niin ajan parantaminen alkaa olla vaikeampaa...
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

    Sihteerille voit lähettää sähköpostia osoitteeseen knaku(ät)moottoripyora.org tai sihteeri(ät)moottoripyora.org
  3. #813
    MotOrg Ry hallituksen jäsen, Rahastonhoitaja rantaile:n avatar
    Liittyi Jul 2008
    Hesa
    MotOrg ry jäsen
    Ja se vaikuttaa kans kun on nopeimpia omassa ryhmässä eikä saa vetoapua. Ja puhtaan kierroksen saaminen vaikeaa. Senkin takia illan/viikonlopun pari vikaa settiä voi olla parhaat. Pahin purustaminen jäänyt ja radalla tilaa ajaa.
  4. #814
    Motorg ry:n hallituksen sihteeri Knaku:n avatar
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa rantaile kirjoitti Katso viesti
    Ja se vaikuttaa kans kun on nopeimpia omassa ryhmässä eikä saa vetoapua. Ja puhtaan kierroksen saaminen vaikeaa. Senkin takia illan/viikonlopun pari vikaa settiä voi olla parhaat. Pahin purustaminen jäänyt ja radalla tilaa ajaa.
    Puhtaan kierroksen saaminen on kyllä ehdoton edellytys itseluottamuksen paranemiselle. Hiemankin ohitettavia, ja kierros alkaa olla taputeltu. Ja toisaalta kun ajaa oikeassa ryhmässä, niin ohitettavia on vähän--> paljon hyviä kierroksia--> kehittyy.

    Oispa jo kesä
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

    Sihteerille voit lähettää sähköpostia osoitteeseen knaku(ät)moottoripyora.org tai sihteeri(ät)moottoripyora.org
  5. #815
    Kaikista inhottavinta olla just siinä keskiryhmän nopeassa päässä.

    Itsekkin Kemoralla ajelen just niitä tasasia 1:21-1:22, mutta ei viitti mennä nopeaan koska olisin varmasti jaloissa.
    Yamaha YZF-R6R - ratalelu
    ex. MV Agusta Brutale 910R
    ex. Yamaha MT-07
    ex. Suzuki DRZ 400sm
  6. #816
    Jos 1,15 ajois alkaa tuntua et, on suoritus paineita kemoras nopeassa ryhmäs. Tosin olen vasta aloittelia.
  7. #817
    Motorg ry:n hallituksen jäsen, koulutusvastaava Nitrous:n avatar
    Liittyi Mar 2004
    Hälsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa rantaile kirjoitti Katso viesti
    Ja se vaikuttaa kans kun on nopeimpia omassa ryhmässä eikä saa vetoapua. Ja puhtaan kierroksen saaminen vaikeaa. Senkin takia illan/viikonlopun pari vikaa settiä voi olla parhaat. Pahin purustaminen jäänyt ja radalla tilaa ajaa.
    Vanha sääntö: jos ohitat selkeästi enemmän kuin sinua ohitetaan -> vaihda ryhmää. Alkaa saamaan niitä puhtaita kierroksia ja vetoapua.
    Superbike B #7
  8. #818
    Motorg ry:n hallituksen jäsen, koulutusvastaava Nitrous:n avatar
    Liittyi Mar 2004
    Hälsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Jonezi kirjoitti Katso viesti
    Kaikista inhottavinta olla just siinä keskiryhmän nopeassa päässä.

    Itsekkin Kemoralla ajelen just niitä tasasia 1:21-1:22, mutta ei viitti mennä nopeaan koska olisin varmasti jaloissa.
    Tod. näk. et edes olisi. 1.20 kierroksia loogista linjaa ajava on sen verran helppo ohitettava, ettei se juuri edes näy kierrosajassa nopean nopean pään kuskille. Käy pyytämässä ratajärkkäreiltä, että voitko käydä yhden setin kokeilemassa nopeassa jos epäilyttää. Aina voi vaihtaa takas päin jos ei tuntunu omalta jutulta. Ohitetuksi tulet varmasti, mutta myös vetoapua on ihan eri tavalla tarjolla, jolloin myös kierrosaika tippunee helposti sinne 1.17 kieppeille.

    P.S. Ja ihan turhaan nopean kuskeja pidetään jotenkin kovina. Suurin osa niistä (minä mukaan lukien) ajaa ihan yhtä päin persettä kuin keskiryhmän nopea pääkin. Virheet on vaan karvan pienempiä.
    Superbike B #7
  9. #819
    Motorg ry:n hallituksen jäsen, koulutusvastaava Nitrous:n avatar
    Liittyi Mar 2004
    Hälsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa jjuselius kirjoitti Katso viesti
    Jos 1,15 ajois alkaa tuntua et, on suoritus paineita kemoras nopeassa ryhmäs. Tosin olen vasta aloittelia.
    Miksi suorituspaineet? Tuohan on hyvää kyytiä ja ei tuo nopea ryhmä mikään kisa ole. Kannattaa asennoitua niin, että aivan sama kuinka kovaa tööttää niin aina jostain löytyy kaveri, joka tulee ohi niin, että saappaat pyörii jaloissa.
    Superbike B #7
  10. #820
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Tod. näk. et edes olisi. 1.20 kierroksia loogista linjaa ajava on sen verran helppo ohitettava, ettei se juuri edes näy kierrosajassa nopean nopean pään kuskille. Käy pyytämässä ratajärkkäreiltä, että voitko käydä yhden setin kokeilemassa nopeassa jos epäilyttää. Aina voi vaihtaa takas päin jos ei tuntunu omalta jutulta. Ohitetuksi tulet varmasti, mutta myös vetoapua on ihan eri tavalla tarjolla, jolloin myös kierrosaika tippunee helposti sinne 1.17 kieppeille.

    P.S. Ja ihan turhaan nopean kuskeja pidetään jotenkin kovina. Suurin osa niistä (minä mukaan lukien) ajaa ihan yhtä päin persettä kuin keskiryhmän nopea pääkin. Virheet on vaan karvan pienempiä.
    No tarkotus olis tulla heti kauden alkuun AT4, jos sieltä sit sais vähän vauhtia.
    Yamaha YZF-R6R - ratalelu
    ex. MV Agusta Brutale 910R
    ex. Yamaha MT-07
    ex. Suzuki DRZ 400sm
  11. #821
    Lainaa Jonezi kirjoitti Katso viesti
    Kaikista inhottavinta olla just siinä keskiryhmän nopeassa päässä.

    Itsekkin Kemoralla ajelen just niitä tasasia 1:21-1:22, mutta ei viitti mennä nopeaan koska olisin varmasti jaloissa.
    Tee racechronoon kopio kemoran radasta, lisää träppejä/ jaa se rata sektoreihin abaut jarrumerkkien kohalta/ yks mutka per sektori, vaihda se kopio session radaksi, ja kato mitä se näyttää optimaaliajaksi.

    Onks sulla videoo tuubissa? Siitä näkis missä on helpot pari kolme sekunttia.
  12. #822
    Letka perässä, varikolle tultaes hävettää
  13. #823
    Lainaa jjuselius kirjoitti Katso viesti
    Letka perässä, varikolle tultaes hävettää
    Perässä tulijoita hävettää kun ne ei osaa ohittaa.
  14. #824
    Motorg ry:n hallituksen jäsen, koulutusvastaava Nitrous:n avatar
    Liittyi Mar 2004
    Hälsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa jjuselius kirjoitti Katso viesti
    Letka perässä, varikolle tultaes hävettää
    Ei kai se sun ongelma ole jos porukka

    A) Ei osaa ohittaa?
    B) Haluaa kattoo sulta linjaa/ottaa vetoapua?
    Superbike B #7
  15.  
  16. #825
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Onks sulla videoo tuubissa? Siitä näkis missä on helpot pari kolme sekunttia.
    Ei ole vielä, mutta tänä talvena tuli hankittua kamera.
    Yamaha YZF-R6R - ratalelu
    ex. MV Agusta Brutale 910R
    ex. Yamaha MT-07
    ex. Suzuki DRZ 400sm
Sivu: 28 / 28:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 18262728