Sivu: 7 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5678 ViimeinenViimeinen
Tulokset 181:stä 210:een 238:sta
  1. #181
    Laitetaan nyt tänne myös tietoa, uutta Xcx:ää saa myös tehtaalta madalletettuna. En kyllä ollut tietoinen aiemmin, enkä tiedä tuodaanko Suomeen myöskään, mutta kysymällä kai sekin selviäisi.
    Itse 195,joten en voi ottaa kantaa edelliseen, mutta pyörää voin suositella varauksetta kaikille jotka hakee ns allround pyörää.
  2. #182
    Lainaa gloid kirjoitti Katso viesti
    ^Komee on! Mitenhän tuommonen 800 XRx sopisi tälläiselle 170cm persjalkaselle normipenkillä? Sattuisiko jollain suunnilleen saman pituisella olevan kokemusta? Vetää vain kovasti tämän tyyppiseen pyörään ensimmäiseksi kilvelliseksi pyöräksi, pitäs sitä mökillekin päästä ja hiekkatietähän sinne mennään.
    Ei varmaan korkeus ole mikään este; itse olen samanmittainen ja ajan 990R:llä jonka istuinkorkeus on n. 10 cm korkeampi.
    -Kari
  3. #183
    Minä 177 ja möin pois GS:n kun en jaksanu sitä ainaista kapuamista niin saatanan korkeelle...
    Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until after 50.
  4. #184
    Lainaa Hoseli kirjoitti Katso viesti
    Laitetaan nyt tänne myös tietoa, uutta Xcx:ää saa myös tehtaalta madalletettuna. En kyllä ollut tietoinen aiemmin, enkä tiedä tuodaanko Suomeen myöskään, mutta kysymällä kai sekin selviäisi.
    Itse 195,joten en voi ottaa kantaa edelliseen, mutta pyörää voin suositella varauksetta kaikille jotka hakee ns allround pyörää.
    Pitää kysellä tuota low-mallia myyjiltä. Taytyy yrittää jossain päästä pyörään tutustumaan, harmittavasti lähin liikkeessä oleva pyörä on melkein 400km päässä. Tietysti jos joku Tigerin omistaja Pohjois-Karjalan suunnalta suostuisi pyöräänsä esittelemään niin kovasti kiinnostaisi.

    E: Taitaa olla Triumph:n huoltaminen Pohjois-Karjalassa ainakin takuuaikana mahdotonta? Kotkassa lähin virallinen huoltopiste. Kellään kokemusta tästä asiasta? Pyörän osto polttaa nyt niin kovasti että kohta siirtyy kiinnostus muihin merkkeihin, vaikka Tiger kiinnostaa kovasti
    Viimeksi muokannut: gloid; 13.02.2016 klo 21:02. Syy: Lisäystä
  5. #185
    Lainaa gloid kirjoitti Katso viesti
    ^Komee on! Mitenhän tuommonen 800 XRx sopisi tälläiselle 170cm persjalkaselle normipenkillä? Sattuisiko jollain suunnilleen saman pituisella olevan kokemusta? Vetää vain kovasti tämän tyyppiseen pyörään ensimmäiseksi kilvelliseksi pyöräksi, pitäs sitä mökillekin päästä ja hiekkatietähän sinne mennään.
    Mä olen huimat neljä senttiä pidempi ja ajan XC:llä. Korkeitahan noi on, mutta siihen tottuu ja kun oppii ajamaan sen mukaan, niin ei se haittaa, vaan oikeastaan päinvastoin. Tuolta näkee hyvin ja ajoasento on mukava. Alkuun ongelmia tuotti, kun yritti aina pysähtyessä saada molemmat jalat maahan, ihan aina ei yltänyt ja sitten ei ollut kivaa Nyt olen opetellut laittamaan vain toisen jalan, pitää vain katsoa, että kumpaa yrittää. Tohon saa myös matalamman satulan, jos tuntuu liian korkealta. Itseasiassa mä hommasin toisen satulan joka on menossa uudelleen muotoiluun ja madallukseen, minkä lisäksi uudet täytteet toivottavasti ovat vähän jämäkämmät. Madallus sen takia, että innostuin lisäämään maavaraa puolitoista senttiä, tuon kun pystyi tekemään ilman suuria investointeja uusiin keulaputkiin.
  6. #186
    Lainaa Sukke kirjoitti Katso viesti
    Mä olen huimat neljä senttiä pidempi ja ajan XC:llä. Korkeitahan noi on, mutta siihen tottuu ja kun oppii ajamaan sen mukaan, niin ei se haittaa, vaan oikeastaan päinvastoin. Tuolta näkee hyvin ja ajoasento on mukava.
    No nyt on istuskeltu ja päristelty kylmätyyppejä liikkessä. XRX mallia minä olen ajatellut ja siinä ylti jalat ihan hyvin tennareilla ja penkki korkeimmassa asennossa. Ajoasento tuntui kyllä hyvälle verattuna esim. viereiseen 675 Daytonaan

    Eli se taitaa olla minulle ylivuotinen sininen xrx olla tulossa ensipyöräksi. Kattoo noita xc malleja jos ensi kesänä enemmän alkaa metsään tehdä mieli.
  7. #187
    Paljos tossa 800xc:ssä porukalla o vakuutus maksut ollu vuodes?..mites trumpa huollot muute onko mite hintavia ei oo kokemuksii kyseisist pyöristä?
  8. #188
    Lainaa ikiviriili1 kirjoitti Katso viesti
    Paljos tossa 800xc:ssä porukalla o vakuutus maksut ollu vuodes?..mites trumpa huollot muute onko mite hintavia ei oo kokemuksii kyseisist pyöristä?
    Mitä nyt olen tässä tarjouksia saanut tuohon tulevaan xrx:ään niin tällähetkellä edukkain on Lähitapiola 930€ Liikenne täyskaskolla yms. Pohjola 100€ kalliimpi vaikka siellä on kaikki muut vakuutukset on tilit Op:ssa. If oli jotain 1000€ kalliimpi kuin LT, miten voi olla. Ikää on 30 ja Kitee paikkakuntana, ei aiempia bonuksia.
    Huolloista ei vielä tietoa minulla, jos ensin pyörä tulisi kotia asti
  9. #189
    Lainaa gloid kirjoitti Katso viesti
    Mitä nyt olen tässä tarjouksia saanut tuohon tulevaan xrx:ään niin tällähetkellä edukkain on Lähitapiola 930€ Liikenne täyskaskolla yms. Pohjola 100€ kalliimpi vaikka siellä on kaikki muut vakuutukset on tilit Op:ssa. If oli jotain 1000€ kalliimpi kuin LT, miten voi olla. Ikää on 30 ja Kitee paikkakuntana, ei aiempia bonuksia.
    Huolloista ei vielä tietoa minulla, jos ensin pyörä tulisi kotia asti
    ai täällä o muutki kiteeläiset mestoilla?
  10. #190
    Lainaa ikiviriili1 kirjoitti Katso viesti
    ai täällä o muutki kiteeläiset mestoilla?
    Kyllä Kiteeltähän mie, ei vielä kummonen motoristi kun kortin ajo kesken ja pyöräkin vasta tulossa kotia päin. Mutta kai sitä jostain pitää alottaa

    Lainaa hondapena kirjoitti Katso viesti
    Kiinnostaisiko arvon Tiger-kuskeja tarpeettomaksi jääneet Rox Elite 2" korokepalat?
    Kiinnostaisi kyllä jos mustat oisivat väriltään, vaan ei taida edes olla olemassa mustana noita vaimennettuja.
  11. #191
    Lainaa gloid kirjoitti Katso viesti
    Kiinnostaisi kyllä jos mustat oisivat väriltään, vaan ei taida edes olla olemassa mustana noita vaimennettuja.
    Tuossa kuva miltä nämä näyttävät XC:n vakiotankokiinnikkeisiin laitettuna. Mahtuvat myös katumallin kiinnikkeisiin. Oli ihan ok näköiset ja vaimennus toimi hyvin.



    Tanko tuli sopivalle korkeudelle sora-ajeluita varten.
    K1200GT & 701Enduro
  12. #192
    Ensiasennusrenkaina taitaa olla jotkut Bridgestööne asfalttirenkaat? Ja tarkoitus olisi ajella 60% soraa - 30% Metsäpolkuja - 10% asfalttia (tai varmaan vähän isompi toi asfalttiosuus kun joutuu aina kotoa ajamaan melko pitkälle että löytää sorapolkuja), eli mitkäs olis hyvät nappulat tai ainakin semmoset isokuvioiset renkaat tähän tiikeriin?
    Viimeksi muokannut: Go-Za; 21.03.2016 klo 18:45.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  13. #193
    Vastailen nyt pari edellistä tässä samassa.

    Mulla vakuutukset 37v mies Vantaa, 25/70 bonari liikennevakuutus/täyskasko 1200e OP, sisältäen bonuksia.

    Olen ajellut 11tkm orkkis renkailla, seuraavaksi valinnaksi netin syövereiden suosituksilla valikoituu joko Mitas 07 tai tkc 70. Molemmat ilmeisesti toimii hyvin myös asfaltilla kuin soralla, mutta ei mudassa niinkään.

    Tuomas
  14. #194
    Niin ja ne orkkis renkaat siis on Bridgestone Battlewing, ihan semi ok rengas, mutta ei kyllä kovin luottamusta herättävä.

    Edit. Siis Xcx ensiasennusrenkaat.
  15. #195
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Ensiasennusrenkaina taitaa olla jotkut Bridgestööne asfalttirenkaat? Ja tarkoitus olisi ajella 60% soraa - 30% Metsäpolkuja - 10% asfalttia (tai varmaan vähän isompi toi asfalttiosuus kun joutuu aina kotoa ajamaan melko pitkälle että löytää sorapolkuja), eli mitkäs olis hyvän nappulat tai ainakin semmoset isokuvioiset renkaat tähän tiikeriin?
    HEIDENAU K 60 SCOUT ?

    http://www.rengaskontti.fi/mp-renkaat/4027694140863

    tai Mefo Super Explorer mut ei taida olla kokoja
    T7
  16. #196
    Joo noi Heidenaut oli mullakin heti listalla, tai TKC60 tai ne uudet Anakee Wild...
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  17. #197
    H scoutti kestää 1200 ssa tuplan kilometrejä kuin anakeet ym vastaavat mutta samalla tulee renkaan "kovuus" mukana. eihän se hiekalla haittaa mutta asfaltti ja mutkapätkien veto kärsii, pito on kyllä jalkatapit asfalttiin asti, ei se siitä ole kiinni mutta kovat ne on. ja jos joku itse vaihtelee renkaita niin huomaa kyllä eron.
  18. #198
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Ja tarkoitus olisi ajella 60% soraa - 30% Metsäpolkuja - 10% asfalttia
    Jos noi sun prosentit on kilometreissä, ehdotan kevyempää pyörää;) Mä tiedän, mulla on XC ittellä ja sen kanssa on tullu ajeltua kaikkea mahdollista.
    Rengastus on näissä hiukan ongelmallinen juttu, jos rengas on hyvä jollakin näistä osa-alueista, on se helposti ihan paska jollakin muulla Pitää kokeilla eri vaihtoehtoja ja valita itselle sopivin.

    Eteen on ihan kohtuullinen yleisrengas Metzelerin Unicross, sen kanssa pärjää sekä org:n, että
    kurpyörä foorumin letkoissa. Mutta kun aletaan ajamaan oikeesti kovaa, se alkaa lipsumaan. Soralla ja poluilla toimii sitten paremmin ihan oikea enduro kumi tyyliin Michelin Enduro competition, mutta ne on sitten assulla ihan kamalia. Mä esim. tilasin tälle kesälle eri ajoihin unicrossin ja kovan ja pehmeen six days extremen.

    Takunen on vielä isompi ongelma, koska montaa hyvää isoon pyörään sopivaa nappulaa saa vain 18 tuumaisena Paras soralla ja poluilla mun kokeilemista on ollu Mefo Stone rider, mutta se ei ole assulla häävi ja sitä saa vain 140 leveänä. Toistaiseksi paras yleis rengas taakse on ollut Mitas E09, mutta silläkin on ongelmia sivuttaispidon kanssa liukkaalla alustalla. K60:sta en tykännyt, ei ollut hyvä oikein missään. Wild:a odotan innolla, kuvio ja renkaan profiili näyttävät lupaavilta.

    Battlewingit ihan puhtaat asfaltti kumit.
  19. #199
    Hankin juuri XC:n ja slipari meni tilaukseen kun vakiossa äänet on melko tuhnut. Onko kellään tiedossa edukasta paikkaa, jossa ruiskukarttaa voisi säädellä PK-seudulla?
    BMW S1000XR
  20. #200
    Piuhan jos ostaa niin voi välillä lepuuttaa korvia vakiopöntöllä ja vaihdella karttoja pöntön kanssa. Ei montaa minuuttia mene, helppo homma jos hiiri pysyy kädessä. Samalla voi katsella onko kaasuttimet synkassa ja muuta nippelitietoa. Piuhan saa ebaystä ja läppärinhän tuossa tietysti tarvitsee. Ainakin Lonelec'n kaapeli toimi hyvin, vaihtelin sillä pari kertaa karttaa.
    K1200GT & 701Enduro
  21. #201
    Lainaa hondapena kirjoitti Katso viesti
    Piuhan jos ostaa niin voi välillä lepuuttaa korvia vakiopöntöllä ja vaihdella karttoja pöntön kanssa.
    Löytyykös tuohon tarvittavaa ohjelmaa ihan ilmaiseksi netistä, vai onko se nyt juuri tämä Dealertool minkä tarvitsee karttojen vaihtoonkin?
    MT-09 Ex:Husse 701E, Tiger 800 XRx
  22. #202
    Kartat vaihdetaan TuneEculla ja se on ilmainen pc:lle. Android-versio on maksullinen.

    Dealertool-ohjelmalla ei voi vaihtaa karttoja, mutta sillä saa nollattua service-valon.

    Edit: Älä käytä TuneEcua XRX Mallissa!! 2015 tuli Ecumuutos ja lukittuu mikäli kytket pyöräsi TuneEcuun
    Viimeksi muokannut: yrmyli; 07.04.2016 klo 14:56.
    Triumph Tiger 800 XC + Triumph Tiger 900 GT + Triumph Explorer 1200 XRX
  23. #203
    No kyllä on nykypäivänä helppoa tällaisetkin asiat. Minäpä laita kaapelin tilaukseen ja ohjelman lataukseen. Katsellaan mitä näistä syntyy. Pyörä on siis -11 mallia, joten ei hätää tuosta uuden pyörän Ecu-muutoksesta.

    Kannattaa varmaan tilailla ebaysta tuo piuha vai onko jollain ylimääräisiä?
    BMW S1000XR
  24. #204
    Tuolta tilasin omani

    http://www.lonelec.co.uk/
    Triumph Tiger 800 XC + Triumph Tiger 900 GT + Triumph Explorer 1200 XRX
  25. #205
    Lainaa yrmyli kirjoitti Katso viesti
    Edit: Älä käytä TuneEcua XRX Mallissa!! 2015 tuli Ecumuutos ja lukittuu mikäli kytket pyöräsi TuneEcuun
    Kiitoksia tästä tiedosta, säästit minut melkoselta harmilta! Eli uudempiin malleihin saa vain huollossa kartat vaihdettua?
    MT-09 Ex:Husse 701E, Tiger 800 XRx
  26. #206
    Lainaa gloid kirjoitti Katso viesti
    Kiitoksia tästä tiedosta, säästit minut melkoselta harmilta! Eli uudempiin malleihin saa vain huollossa kartat vaihdettua?
    Tällä hetkellä ilmeisesti ainut järkevä tapa. Saahan tuohon OEM kaapelin, mutta se maksaa paljon DIAGNOSTIC KIT, PC BASED Price£ 653.39(€ 784.07).

    Mutta softat ja hakkerit kehittyy ja eiköhän tuohonkin jotain keksitä.
    Viimeksi muokannut: yrmyli; 08.04.2016 klo 07:51.
    Triumph Tiger 800 XC + Triumph Tiger 900 GT + Triumph Explorer 1200 XRX
  27. #207
    Lainaa yrmyli kirjoitti Katso viesti
    Tuolta tilasin omani

    http://www.lonelec.co.uk/
    Jes. Samaiseen paikkaan laitoin tilauksen.
    BMW S1000XR
  28. #208
    Onkos mitä haittaa pyörälle jos vaihtaa putken eikä ihan heti pääse karttoja muuttelemaan? Mivv putkahti postiin ja kovastihan se tekisi mieli paikalle pistää, mutta ihan hetkeen ei pääse sellaiseen liikkeeseen jossa kartan vaihto onnistuu XRX- malliin.
    MT-09 Ex:Husse 701E, Tiger 800 XRx
  29. #209
    Laiton juuri tuonne myyntipalstalle käyttämättömän Crash bar -setin myyntiin, musta, sopii 2011 ja siitä eteenpäin...
  30.  
  31. #210
    Viikonlopun ajoreissulla alkoi tapahtumaan. Vaihdepoljin meni kummalliseksi ja arvasin heti vian. Olin törmännyt aiemmin ongelmaan jossain ulkomaan foorumilla. Tutkin illalla pyörää ja viaksi paljastui syy jota epäilinkin. Vaihdeakselin (GEARCHANGE SHAFT) tappi oli katkennut. Pari linkkiä osasta:

    https://goo.gl/images/oHk5c0
    http://www.tiger800.co.uk/MGalleryItem.php?id=2166

    Onneksi tappi oli jäänyt kiinni keskitysjousen väliin kiinni ja se ei aiheuttanut enempää tuhoa. Tutkin hieman tarkemmin osaa ja tein huomion että osa on toteutettu melko huonosti. Tappi näyttää nopeasti katsoen tukevalta, mutta se on niitattu ja niittauskohdasta tappi on vain 4 mm vahva.

    Ajattelin asiaa tarkemmin ja tulin seuraavaan päätelmään. Vuosimallin 2011 pyöriin tehtiin aikoinaan takasinkutsu (SAFETY RECALL NO. 439) jossa vaihdettiin vaihdepolkimen keskitysjousi. Tämä jousi taisi olla vähän jäykempi ja nyt kävi varmaan niin että tappi katkesi koska sitä ei ollut suunniteltu näin jäykälle jousikuormalle. Jostain tietolähteestä sain myös tietoa että jossain vaiheessa Triumph on myös muuttanut vaihdeakselin rakennetta vahvemmaksi.

    Tein asiasta myös reklamaation valmistajalle, vastauksen sain aika pian. Ei korvata, liian vanha, liikaa ajettu ja sähköisen huoltokirjausjärjestelmän huoltotiedot puutteelliset.... :shock: Ainut vaatimukseni oli vain saada uusi päivitetty vaihdeakseli, en vaatinut työkorvauksia kun työ oli jo aloitettu omalla pajalla. Huomioitavaa tässä on myös se että vika on tullut todennäköisesti tehtaan määrittämän korjauksen (SAFETY RECALL NO. 439):n seurauksena (metallin väsymisenä). Tämähän on selkeästi tiedostettu ongelma koska vaihdeakselin rakenne on muutettu myöhemmin vahvemmaksi.

    Olikohan ensimmäinen katkennut tappi Suomessa?
    Viimeksi muokannut: yrmyli; 15.02.2017 klo 19:17.
    Triumph Tiger 800 XC + Triumph Tiger 900 GT + Triumph Explorer 1200 XRX
Sivu: 7 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5678 ViimeinenViimeinen