Sivu: 3 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 160:sta
  1. #61
    Vasemmalla kädellä taaksepäin " hus - hus " liike, niin ne yleisesti jättävät väliä. Kumma kyllä, useinkin on ollut asia kiinni sekä mopoilijan että menopelin uskottavuudesta ?
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
  2. #62
    Mä olen ihmetellyt tässä lyhyen ajourani aikana samaa asiaa. 80:n alueella 95 mittarissa, liikennettä vähän ja näkyvyyttä hyvin, ja silti auto roikkuu mun perässä kiinni eikä tajua lähteä ohi. Tätä tapahtuu siis ihan jatkuvasti, ja mä pääasiassa olen ajellut vain "hiljaisina" aikoina vähäliikenteisillä pätkillä. En mä liian hitaasti mielestäni aja mutta haluan tässä vielä harjoitellessani pitää järjen mukana, ja muutenkin minähän en sitä kaasukahvaa rupea kenenkään ääliön takia ylenmäärin kääntelemään jos ei huvita. Sen aika on sitten kun itsestä siltä tuntuu. *

    Enivei, mä oon miettinyt että onko sillä autoilijalla liian hyvät näkymät mun perässä, täytyy vissiin vaihtaa ajohousut paria numeroa isompiin! *
    Yamaha FZ6-S 2004
  3. #63
    Näkymistähän siinä on kyse yleensä kun ajetaan lähellä edelläolevaa, mut lähinnä siitä miten hyvin näkee edessä olevan ajoneuvon eteen. Etenkin prätkän ohi on helppo nähä mitä siellä edessä tapahtuu niin jelposti tulee myös huomaamatta ajettua turhan lähellä, eikä tästä sinänsä ole vaaraa niin kauan kun edessä oleva ei tee mitään yllättävää (jarruta kääntyäkseen ilman vilkkua tms), hätäjarrutuksen molemmat kuitenkin pystyvät aloittamaan samaan aikaan, tosin prätkä tehokkaalla jarrutuksella pysähtyy nopeammin.

    Ite tulee prätkällä myös ajettua tavallisten henkilöautojen perseessä kiinni välillä kun prätkän selästä näkee auton yli ja sen eteen, tai sitten auto ajaa niin kaistan reunassa että toisesta reunasta on hyvät näkymät eteenpäin. Pakujen perässä on tämän takia ärsyttävä ajaa kunnollisellakin turvavälillä kun sieltä ei mitään ikinä näe

    Harvemmin itteä on se häirinnyt että joku ajaa ihan perässä, kerran muistan kiinnitäneeni huomiota perässä roikkujaan ja siihenkin tuli sitten väliä kun taakse oikein vilkasin ja katoin että miten lähellä se nyt todellisuudessa tulee. Pyörän peilit on hieman sellaset että etäisyyttä näyttäisi olevan enemmän kuin mitä todellisuudessa on ni ehkä sen takiakin otan vaan rennosti vaikka auto niskaan hengittäisikin.
    Ducati Streetfighter 1098 '10
    ex Ducati Monster S2R 1000 '07
  4. #64
    Jarruvalon vilkuttelu, siirtyminen kaistan vasemaan reunaan (kotilokuskin näkökentän eteen). Ellei viesti mene perille, sitten ei auta kuin vetää röökitauolle seuraavalle bussipysäkille.

    Pakko kyllä myöntää että soratiellä minäkään en saata vastustaa kiusausta avata hanaa sladitteluun, se on sitten voi voi jos perseessä imuroidaan morkulaa tuulilasiin...

    Näillä voimaakkaan moottorijarrun vehkeillä on pitänyt myös opetella painelemaan näön vuoksi vähän jarrupoljinta, vaikka jarrua ei sillä hetkellä tarvisikaan - voi yllättää takanatulevan "jarrutus" ilman jarruvaloa ja sitten perseessä kolisee.

    Lainaa (-JuhaK- @ Kesä. 16 2011,10:11) kirjoitti
    Ei tarvi yammulla edes kikkailla, kaasua löysäämällä saa jo sarjatulen aikaiseksi
  5. #65
    Tota muuten teen minäkin. Vaikka moottorijarrulla hiljentää ni sen verran jarrukahvasta puristan et jarruvalo syttyy.
    Yamaha FZS 1000cc
    Ex: Kawasaki er-5
  6. #66
    Lainaa (Taajuus @ Kesä. 23 2011,09:12) kirjoitti
    Jarruvalon vilkuttelu, siirtyminen kaistan vasemaan reunaan (kotilokuskin näkökentän eteen). Ellei viesti mene perille, sitten ei auta kuin vetää röökitauolle seuraavalle bussipysäkille.
    Tuo näkökenttä on muuten semmonen ettei kuskit itse edes tajua tulevansa lähelle kun näkee niin hyvin eteenpäin. Kuljettajat ei tavallaan hahmota oman auton ja muilla tielläliikkujien mittoja ja tarvitsemaa tilaa vaan oman kehonsa- jos siinä kuskin kohdalla on tyhjää eteenpäin niin mennään lähemmäs vaikka se auton oikea puoli ei oo mihinkään hävinny...

    Varsinkin liikennevaloissa huomaa eron siihen et kun menee kuskin kohdalle tai vähän vielä vasemmalle, autot jää yleensä selvästi kauemmas kuin silloin kun on keskellä tai kaistan oikeassa reunassa.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  7. #67
    Tuosta mallia niin rupee turvavälejä löytymään..
    Tyyli ennen tarkoitusta.
  8. #68
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Mikuni @ Kesä. 23 2011,08:43) kirjoitti
    ....tosin prätkä tehokkaalla jarrutuksella pysähtyy nopeammin.
    Tämä on valitettavasti, turhankin, yleinen harhaluulo!
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  9. #69
    Joo, kun tuolla aamuliikenteessä menee töihin, niin kyllähän se hirvittää kun täysperävaunu rekka liimaa perään kiinni ja jos yrittää ajella noiden rajoitusten mukaan niin kaikki haluaa mennä ohi ja sitten kiilataan eteen kun huomataan ,että tosta pitääkin ajaa ramppiin tai kääntyä.
    kyllä siinä sappi kiehuu.
    onko tästä mitään vitun hyötyä jos ei pääse kirjautumaan
  10. #70
    Lainaa (pupu @ Kesä. 23 2011,15:56) kirjoitti
    Lainaa (Mikuni @ Kesä. 23 2011,08:43) kirjoitti
    ....tosin prätkä tehokkaalla jarrutuksella pysähtyy nopeammin.
    Tämä on valitettavasti, turhankin, yleinen harhaluulo!
    Telkkarissa joku kotimainen tekijämies pysäytti cbr 1000 rr:n
    satasen vauhdista 34 metriin.
    On siinä autolla tekemistä.
  11. #71
    Lainaa (polip @ Kesä. 23 2011,16:45) kirjoitti
    Lainaa (pupu @ Kesä. 23 2011,15:56) kirjoitti
    Lainaa (Mikuni @ Kesä. 23 2011,08:43) kirjoitti
    ....tosin prätkä tehokkaalla jarrutuksella pysähtyy nopeammin.
    Tämä on valitettavasti, turhankin, yleinen harhaluulo!
    Telkkarissa joku kotimainen tekijämies pysäytti cbr 1000 rr:n
    satasen vauhdista 34 metriin.
    On siinä autolla tekemistä.
    Siina on normi bikerillakin tekeminen. Autolla sen kuin hyppaa polkimelle ja abs, sups, eps, raps hoitaa loput. Bikella helpommin kops.
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  12. #72
    Lainaa (GoSpel @ Kesä. 23 2011,17:31) kirjoitti
    Lainaa (polip @ Kesä. 23 2011,16:45) kirjoitti
    Lainaa (pupu @ Kesä. 23 2011,15:56) kirjoitti
    Lainaa (Mikuni @ Kesä. 23 2011,08:43) kirjoitti
    ....tosin prätkä tehokkaalla jarrutuksella pysähtyy nopeammin.
    Tämä on valitettavasti, turhankin, yleinen harhaluulo!
    Telkkarissa joku kotimainen tekijämies pysäytti cbr 1000 rr:n
    satasen vauhdista 34 metriin.
    On siinä autolla tekemistä.
    Siina on normi bikerillakin tekeminen. Autolla sen kuin hyppaa polkimelle ja abs, sups, eps, raps hoitaa loput. Bikella helpommin kops.
    on on Hohhoijaa
    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
  13. #73
    Kyllä prätkä pysähtyy ihan viranomaisten todistuksen mukaan tuplasti nopeammin: Liikenneturhan pysähtymismatka-ohjelman mukaan auton pysäyttäminen asfaltilla 100 km/h nopeudesta kestää 7.9 sekuntia. Uskallan luvata aikoja 4 sekunnin tuntumaan prätkällä.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  14. #74
    Lainaa (vetomies @ Kesä. 23 2011,17:42) kirjoitti
    Kyllä prätkä pysähtyy ihan viranomaisten todistuksen mukaan tuplasti nopeammin: Liikenneturhan pysähtymismatka-ohjelman mukaan auton pysäyttäminen asfaltilla 100 km/h nopeudesta kestää 7.9 sekuntia. Uskallan luvata aikoja 4 sekunnin tuntumaan prätkällä.
    Kardaanijarrulla vai eturattaalla?
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  15. #75
    Voi helluvi sentään - älkää vaan aloittako väittelemään siitä kumpi pysähtyy nopeammin; auto vai moottoripyörä. Mutta se taitaa olla vakioaiheita foorumilla kuin foorumilla.
  16. #76
    Lainaa (opmdevil @ Kesä. 23 2011,18:04) kirjoitti
    Voi helluvi sentään - älkää vaan aloittako väittelemään siitä kumpi pysähtyy nopeammin; auto vai moottoripyörä. Mutta se taitaa olla vakioaiheita foorumilla kuin foorumilla.
    Ei tuossa ole mitään väittelemistä. Prätkä pysähtyy ihan helvetin paljon nopeammin - paitsi homosohvat.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  17. #77
    Lainaa (MarcusB @ Kesä. 13 2011,17:08) kirjoitti
    Lainaa (vexi68 @ Kesä. 13 2011,14:34) kirjoitti
    Miten te toimitte kyseisessä tilanteessa ?
    Jos ei pari jarruvaloväläytystä auta eikä ne mene ohi vaikka yrittäisi antaa tilaa, niin katson taaksepäin ja näytän tällaista käsimerkkiä:

    Yleensä se tehoaa, ja jos ei niin astetta kansainvälisempi ja yksisormisempi merkki auttaa.
    Tämä käsimerkki on tullut testattua pari kertaa ja on toiminut *. Ja sitten on vielä toi kansainvälinen merkki "varastossa", jos pitää "artikuloida" paremmin!

    Kiitsa ideasta * !!



  18. #78
    Käytä tappokytkintä, pamauta putkista.
    "People are more violently opposed to fur than leather
    because it's easier to harass rich women
    ..... than motorcycle gangs." - Unknown

    Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?
  19. #79
    Lainaa (Cute @ Kesä. 25 2011,11:39) kirjoitti
    Käytä tappokytkintä, pamauta putkista.
    Talla lailla? * * * * * * * *
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  20. #80
    Räkäise olkapääsi yli
    XV 1100
  21. #81
    Toivottavasti pyöräilijän varusteista ei putoa mitään, esim sytytystulppaa, joka tiellä pomppiessaan saattaisi puhkaista takana liian lähellä ajavan auton jäähdyttäjän. Kannattaa käyttää turvavälejä.
  22. #82
    Lainaa (vhkala @ Kesä. 25 2011,15:10) kirjoitti
    Räkäise olkapääsi yli *
    Tämähän osuu omaan visiiriin, tai ainakin pitää vi*utuksissaan muistaa visiiri avata ennen *. Sitten ei voi ketää kyyditä, kun se menee sen visiiriin *. Ja rykäisy kunnon voimalla ja sihdaten, mulla ei varmaan riittäis powerit, ettei mene koko homma ns harakoille *.. (mielikuvistelua *heh*)

    Aikamoisia neuvoja täällä on, muitakin * .
  23. #83
    Lainaa (kake10 @ Kesä. 25 2011,19:33) kirjoitti
    Toivottavasti pyöräilijän varusteista ei putoa mitään, esim sytytystulppaa, joka tiellä pomppiessaan saattaisi puhkaista takana liian lähellä ajavan auton jäähdyttäjän. Kannattaa käyttää turvavälejä.
    Tankkilaukkuun raakoja kananmunia
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Grizzly 450 02/2009 lumitöissä
  24. #84
    Lainaa (satuli67 @ Kesä. 13 2011,14:53) kirjoitti
    Mä haluaisin ohjaustankoon kylttitelineen ja siihen kyltin, joka on helposti otettavissa käyttöön, jossa lukis esim "En tykkää että nokkasi on pakoputkessani! Vetäydy sieltä heti! PuskurinNu**ija!!"

    Kyllä niin paljon välillä ärsyttää ja pelottaakin, kun itse yrittää ajaa turvallisesti ja varovasti!

    Argh!!!!! *
    ekä kesä, pyörällä 535:lla Joutsasta Vaajakoskelle, pitkä alamäki 80 rajoitus. ajan 85-90 enempää en uskaltanut, takapeleistä näkyy ainoastaan täysperävaunurekan puskuri, koko alamäen ajan. eipä siinä aloittelija osannut muuta kuin "rukoilla", että mitään ei tapahtuis. mielenpäälle on kyllä asia jäänyt ja nyt kyllä joko vedän sivuun tai kaasutan tieheni, jos ei tutkaa näköpiirissä
    VT750C4

    "ymmärrys kasvaa kokemuksen myötä"
  25. #85
    Lainaa (seppo02 @ Kesä. 26 2011,09:48) kirjoitti
    Lainaa (kake10 @ Kesä. 25 2011,19:33) kirjoitti
    Toivottavasti pyöräilijän varusteista ei putoa mitään, esim sytytystulppaa, joka tiellä pomppiessaan saattaisi puhkaista takana liian lähellä ajavan auton jäähdyttäjän. Kannattaa käyttää turvavälejä.
    Tankkilaukkuun raakoja kananmunia *
    Internet on taynna rohkeita bikereita jotka potkii peilit irti ja heittelee elefantteja takana ajavien paalle. Tien paalla niita sankareita ei vain nay.
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  26. #86
    Pavel Pude:n avatar
    Liittyi Sep 2008
    Littoinen helmi paskan keskellä.
    Muutaman kerran kun tekee tälläi...
    Yamaha fz1-s
    ex Yamaha xt660x
    ex Honda CB 600 hornet
    ex Kawasaki er-6n

    Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä
    itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.
  27. #87
    Lainaa (Pavel Pude @ Kesä. 26 2011,18:50) kirjoitti
    Muutaman kerran kun tekee tälläi...
    Tai ostaa jorelta skootterin tälläi...
    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
  28. #88
    Pavel Pude:n avatar
    Liittyi Sep 2008
    Littoinen helmi paskan keskellä.
    Lainaa (jamas @ Kesä. 26 2011,18:58) kirjoitti
    Lainaa (Pavel Pude @ Kesä. 26 2011,18:50) kirjoitti
    Muutaman kerran kun tekee tälläi...
    Tai ostaa jorelta skootterin tälläi...
    Kyllä jäis skodu jorelta ostamatta...
    Yamaha fz1-s
    ex Yamaha xt660x
    ex Honda CB 600 hornet
    ex Kawasaki er-6n

    Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä
    itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.
  29. #89
    Kyllä siellä ajelee moottoripyörätkin lähellä autoa. Tänään autolla liikkeellä ollessa kyttäsi mopo ohituspaikkaa pitkän aikaa. Niin kiinni takapuskurissa että hirvitti edes kaasulta nostaa jalkaa.

    Ei oikein mahdu mun päähän miksi ajaa tehokkaalla pyörällä parin metrin päässä takapuskurista kun kiihtyvyys riittäisi vallan mainioisti terveelliselläkin marginaalillla auton perseestä. Nyt olis riittänyt että olisin koskenut jarruun, puhumattakaan vähänkään terävämmästä jarrutuksesta.

    Kuiteskin. Kun mulle tulee auto rekkariiin kiinni, jätän edellä ajavaan itse niin paljon marginaalia että ei tarvi heti jarruttaa jos edellä ajava jarruttaa ja jää aikaa vilkutella jarruvaloja takana tulevalle idiootille. Sekös vasta autoilijoita V....taa kun ne näkee että jätän pitkän tyhjän tilan edellä menevään. Toinen vaihtoehto on poistua välistä, mutta taajamissa käytän tätä menetelmää.
    Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
    Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
  30.  
  31. #90
    Lainaa (Joe @ Kesä. 26 2011,21:48) kirjoitti
    Ei oikein mahdu mun päähän miksi ajaa tehokkaalla pyörällä parin metrin päässä takapuskurista kun kiihtyvyys riittäisi vallan mainioisti terveelliselläkin marginaalillla auton perseestä.
    Enemmänhän se tehoa ja kiihtyvyyttä vaatii lähteä ihan takapuskurista ohittamaan, kuin että voisi ottaa edes vähän ennakkoa.
Sivu: 3 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen