Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234
Tulokset 91:stä 113:een 113:sta
  1. #91
    Lainaa (Dargon @ Elo. 03 2011,08:51) kirjoitti
    Jep, kritisoinnilla ei tietysti olekaan mitään tekemistä suoraselkäisyyden puutteen kanssa, päinvastoin. Sitä voi ja pitääkin tehdä jos on asioista eri mieltä, eihän hommat muuten toimi.

    Mutta jos päättää rikkoa lakeja tieten tahtoen ja seuraukset tietäen, niin oli olosuhteet mitkä tahansa niin siinä ottaa aina tietoisen riskin että voi jäädä kiinni. Joten jos näin käy niin sitten olis hyvä pystyä myös hyväksymään se että ne mahdolliset seuraukset kuten esim. ansion menetys on ihan oma moka eikä syyttää esim. valtiota asiasta. Eihän se valtio ketään ylinopeutta pakottanut ajamaan
    Mä en taida oikein ymmärtää näitä "suoraselkäisyyden" periaatteita. Siis on ok kritisoida rangaistusten tasoa, kunhan ei tee sitä sen jälkeen kun on saanut vaikkapa ylinopeussakot? Menettääkö sakotettu suoraselkäisten silmissä oikeutensa kyseenalaistaa rangaistuksen mielekkyys? Hassua miten asiallinen kritisointi muuttuukin "kitinäksi" siinä vaiheessa kun mielipiteensä esittävä henkilö omaakin käytännön kokemusta tekoon nähden ylimitoitetuista rangaistuksista.

    Pahoittelut, jos ymmärsin kirjoituksesi väärin. Tämä viesti otettakoon siinä tapauksessa yleisenä pohdintana, sillä juuri tältä joidenkin kommentointi näissä "sain sakot" ketjuissa on vaikuttanut.

    Ps. en ole koskaan saanut ylinopeussakkoja, joten saanen vielä toistaiseksi arvostella sakotuskäytäntöä.
    ZX-10R '04 - "Think Han Solo and making the jump to lightspeed." - Motorcyclist
  2. #92
    kuukauden ajaneena ja 5 tutkaa takana..2 viikkoa siiten tutka tuusulassa 40 km/h alueella ja jokainen mp jonossa lappua odottamassa. Paikka oli kyllä todella ansa , autoja kiskan piha täynnä. Onneksi ostin "mopon" jolla pääsee myös hiljaa..
  3. #93
    Lainaa (Medi @ Elo. 03 2011,10:15) kirjoitti
    Lainaa (Dargon @ Elo. 03 2011,08:51) kirjoitti
    Jep, kritisoinnilla ei tietysti olekaan mitään tekemistä suoraselkäisyyden puutteen kanssa, päinvastoin. Sitä voi ja pitääkin tehdä jos on asioista eri mieltä, eihän hommat muuten toimi.

    Mutta jos päättää rikkoa lakeja tieten tahtoen ja seuraukset tietäen, niin oli olosuhteet mitkä tahansa niin siinä ottaa aina tietoisen riskin että voi jäädä kiinni. Joten jos näin käy niin sitten olis hyvä pystyä myös hyväksymään se että ne mahdolliset seuraukset kuten esim. ansion menetys on ihan oma moka eikä syyttää esim. valtiota asiasta. Eihän se valtio ketään ylinopeutta pakottanut ajamaan
    Mä en taida oikein ymmärtää näitä "suoraselkäisyyden" periaatteita. Siis on ok kritisoida rangaistusten tasoa, kunhan ei tee sitä sen jälkeen kun on saanut vaikkapa ylinopeussakot? Menettääkö sakotettu suoraselkäisten silmissä oikeutensa kyseenalaistaa rangaistuksen mielekkyys? Hassua miten asiallinen kritisointi muuttuukin "kitinäksi" siinä vaiheessa kun mielipiteensä esittävä henkilö omaakin käytännön kokemusta tekoon nähden ylimitoitetuista rangaistuksista.

    Pahoittelut, jos ymmärsin kirjoituksesi väärin. Tämä viesti otettakoon siinä tapauksessa yleisenä pohdintana, sillä juuri tältä joidenkin kommentointi näissä "sain sakot" ketjuissa on vaikuttanut.

    Ps. en ole koskaan saanut ylinopeussakkoja, joten saanen vielä toistaiseksi arvostella sakotuskäytäntöä.
    Rangaistuksen tasoa saa kritisoida toki aina kun siltä tuntuu, mutta mun korvaan vaan vähän särähtää jos ollaan katkeria siitä että kortti meni (ja mahdollisesti elanto ohessa) ja syytellään valtiovaltaa siitä, kun eihän se valtiovalta sitä ylinopeutta pakottanut ajamaan
  4. #94
    Lainaa (Medi @ Elo. 03 2011,10:15) kirjoitti
    Mä en taida oikein ymmärtää näitä "suoraselkäisyyden" periaatteita. Siis on ok kritisoida rangaistusten tasoa, kunhan ei tee sitä sen jälkeen kun on saanut vaikkapa ylinopeussakot? Menettääkö sakotettu suoraselkäisten silmissä oikeutensa kyseenalaistaa rangaistuksen mielekkyys? Hassua miten asiallinen kritisointi muuttuukin "kitinäksi" siinä vaiheessa kun mielipiteensä esittävä henkilö omaakin käytännön kokemusta tekoon nähden ylimitoitetuista rangaistuksista.

    Pahoittelut, jos ymmärsin kirjoituksesi väärin. Tämä viesti otettakoon siinä tapauksessa yleisenä pohdintana, sillä juuri tältä joidenkin kommentointi näissä "sain sakot" ketjuissa on vaikuttanut.

    Ps. en ole koskaan saanut ylinopeussakkoja, joten saanen vielä toistaiseksi arvostella sakotuskäytäntöä.
    Samaa ihmetellyt jo jonkin aikaa. Jos saat sakot ja kritisoit asiaa, olet epämiehekäs itkupilli... Vaikka osa suomalaisista tuntuu saavan jo äidinmaidossa sen kyvyn ottaa muksisematta sen kaiken paskan vastaan mitä valtio ja/tai virkamiehet tarjoilee, ei se tarkoita sitä etteikö loput saisi kritisoida esim. virkamiesten säätämiä lakeja. Ja kyllä, olen saanut ylinopeussakkoja ja menettänyt kortinkin. Ettäs kehtaan. Menen takaisin komeroon häpeämään. Antakaa anteeksi.
    Yamaha TDR 250 -89
    Suzuki DR 800 -94
    Kawasaki ZRX 1100 -98
    Honda VTR 1000 F -98
    Yamaha FZS 1000 -03
    Yamaha YZF-R1 -10
    BMW F800GS -12
    KTM 250 EXC-F -13
    Yamaha FZS 1000 -05
    KTM 990 Supermoto -08
    Yamaha MT07 -13
  5. #95
    5 kertaa vuoden -81 jälkeen.


    täsmennetään snadisti: 4,5 kertaa... Miettikääs sitä



    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  6. #96
    On tietysti ihan oma moka jos joku satasen alueella ajaa kahtasataa tutkaan. Tällöin pitää syyllinen hakea peilistä.

    Mutta, kuukauden sisällä olen 2 kertaa ajanut tutkaan pienellä ylinopeudella (80 alueella 91 ja 93) täysin vahingossa, ajatuksissani, huomaamatta rajoituksen muuttuneen.
    Kun on huono tuuri niin on huono tuuri.
    Kuten tiedätte, 3 rikesakkoa vuoden aikana vie automaattisesti kortin.
    Siis rikesakko riittää. Eli jos seuraavan 11 kuukauden aikana pidän kännykkää kädessä ajaessani autoa, menetän ajokorttini kuukaudeksi.

    Älkää oikeesti tulko sanomaan ettei saa nillittää!
    Ihan satavarmasti kritisoin rangaistuksen mielekkyyttä!
    Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
  7. #97
    Pari kertaa... Kai ne oli ansaittuja. Tiedä sitten miten tulevaisuudessa käy
    Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)

    Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
  8. #98
    Eilen lähti kortti pois... Ohittaessa pikkasen avasin, paikka oli viel semmonen et just vaihtu 80-->60--->50 kun oli taajaman ulko puolinen hyvä mutka pätkä ja sit 2km suora. Suoran toisessa päässä polliisit kytikses.... 107km/h tutkaan ohitus tilanteessa 60km/h alueella joka just vaihtu ja 750€ sakkoa. * Täysin oma moka ku tiesin et niillä siinä on ollu tapana kytätä. Poliisitkin totes et oli vähän huonoa tuuria kun kuitenkin himmailin ohituksen jälkee selvästi ja vauhti putos n.70km/h sitte 50km/h alueella et en mikää reikäpää kaahari ole, jokatapaukses sakkoo ois tullu siitäki ja korkeimman mukaa täytyy sakottaa.

    Muistelisin ku siskon poika aikoona lähti ambulanssilla pahoinpitelyn seuraksena (törkeän) ja tekijä käräjille niin tekijä sai sakkoa alta 500€ ja joutu korvaamaan sairaus kulut plus kivusta yms. toisen mokoman. Joita ny ei koskaan edes maksanu, niin oikeus valtioltahan tämä kuullostaa.


    Ps. Muistin kiittää poliisia sakosta ja kortinkin annoin säilöön ja ois muuten ny hyvä pikku ninja myynnissä.
  9. #99
    Enää kaks ja herätys,maanantaina saan kortin takaisin. 9.5 viikkoa oon ollut jalkamiehenä. kun muistaisi availla vähän rauhallisemmin
  10. #100
    Toista kertaa lähti kortti.
    80 alue 133 mittarissa.
    Haastattelua odotellessa ja hampaita kiristellessä mietin kuinka kauan kortti huilaa
    Honda XL 750 Transalp
  11. #101
    Poliisin sakkolaskuri

    Voihan sitä laskea mitä lompsa kestää!
    -O!O-
  12. #102
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Arima @ Elo. 05 2011,16:53) kirjoitti
    Poliisin sakkolaskuri

    Voihan sitä laskea mitä lompsa kestää!
    Prioriteetit näkyvät:

    Suojatien eteen pysähtyneen ajoneuvon ohittaminen pysähtymättä: á 12*päiväsakkoa

    Paljastinlaiterikkomus: à 20 päiväsakkoa.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  13. #103
  14. #104
    Ei ole lähtenyt, mutta läheltä piti tilanteita on ollut

    Kilokyykkärin kanssa kyllä tuo kortti lähtee niin helposti
    R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
  15. #105
    Lainaa (JMH @ Elo. 05 2011,17:37) kirjoitti
    Lainaa (Arima @ Elo. 05 2011,16:53) kirjoitti
    Poliisin sakkolaskuri

    Voihan sitä laskea mitä lompsa kestää!
    Prioriteetit näkyvät:

    Suojatien eteen pysähtyneen ajoneuvon ohittaminen pysähtymättä: á 12*päiväsakkoa

    Paljastinlaiterikkomus: à 20 päiväsakkoa.
    Nimenomaan näin. Meinasin itse jo aiemmin mainita samasta.
    Eli suurimmat rikkomukset nettilaskurin mukaan on tutkanpaljastin ja kortitta-ajo.
    Todelliset turvallisuutta vaarantavat rikkomukset, kuten törkeä ohitus, suojatien eteen pysähtymättä jättäminen, etuajo-oikeutetun eteen ajaminen yms on arvioitu noin puolet halvemmaksi kuin poliisin tutkan paljastaminen
    Hitaus on malttia!
    ANY10.
  16. #106
    Kaaharipoliisi hurjasteli moottoripyörällä lähes kahtasataa.

    http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010...33254_uu.shtml

    saikohan toi pitää korttinsa ja työpaikkansa??
    Maukka
  17. #107
    Lainaa (Dargon @ Elo. 03 2011,08:51) kirjoitti
    Mutta jos päättää rikkoa lakeja tieten tahtoen ja seuraukset tietäen, niin oli olosuhteet mitkä tahansa niin siinä ottaa aina tietoisen riskin että voi jäädä kiinni. Joten jos näin käy niin sitten olis hyvä pystyä myös hyväksymään se että ne mahdolliset seuraukset kuten esim. ansion menetys on ihan oma moka eikä syyttää esim. valtiota asiasta
    Jos nyt lainsäädännön lähtökohtana on asettaa samasta rikkeestä samantasoinen rangaistus, niin onko esimerkiksi tämä sinun mielestäsi tasa-arvoinen rangaistus :

    Henkilö A ajaa 40 kilometriä tunnissa ylinopeutta tai vaihtoehtoisesti 3 pientä ylinopeussakkoa vuoden sisään ja kortti otetaan pois kuukaudeksi. Ko. henkilö ei tarvitse työssäkäyntiin ajokorttia ja ajaa muutoinkin vuodessa 10 tuhatta kilometriä.

    Henkilö B tekee samat rikkeet ja rangaistus on kortin poisotto kuukaudeksi. Ammatiltaan henkilö B on taksikuski joka ajaa vuodessa satatuhatta kilometriä. Tässä yhteydessä häneltä otetaan ammattiajolupa pois kuudeksi kuukaudeksi kuten laki määrää ja työteko siis estyy puoleksi vuodeksi.

    Kun kyseessä on sama rike, niin ovatko nämä henkilöt mielestäsi saaneet tasa-arvoisen rangaistuksen?
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
  18. #108
    2 kertaa.

    Ensimmäinen lähti 18v autolla, 138km/h keskinopeus, 100km/h alueella. 6vk ajokieltoa (poliisi meinas laittaa pvsakot väärin mutta rehellisenä korjasin tietoja ja otti 2vk pois, kannatti!). Puhtaasti idioottimaista toimintaa, menee ehkä osittain nuoruuden piikkiin.

    Nyt lähti toisen kerran kun tuli sakkokiintiö täyteen. Minullahan on siis vieläkin ykkösvaiheen kortti, törttöilystä kärsii. Paikallinen kyläpoliisi yritti ottaa minulta ajokortin pois, kun suoritin lyhyen kiihdytyksen illalla tyhjällä suoralla mp:llä. Oli vapaa-ajalla ja käytti perusteena omia arviointejansa. Käräjille mentiin vaikka esim. kuulusteleva poliisi oli sitä mieltä että nytkun myönsit ylinopeuden niin varmaan pikkusakko tästä vaan tulee. No eipä mitiä, vuoden päästä tuli syyte törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta. Menin itse paikan päälle, kys. poliisi (nyk. eläkkeellä) oleva oli myös paikalla todistamassa. Myönsin liikenneturvallisuuden vaarantamisen, mutta kiistin tehneeni sen törkeästi. Ja näin myös oikeus tämän katsoi. 30pv sakkoa päsähti maksettavaksi. Kuitenkin pari kk myöhemmin tuli kirje että oli tullut 2 sakkoa täyteen vuoden sisään ja siitä lähtisi nyt sitten kortti hyllylle. Työpaikassa tarvitsin autoa tosi paljon ja eipä myöskään tuo tämänhetkinen työpaikkakaan antanut minusta niin hirveän kriminaalin kuvaa (turvallisuusala). Mukavan oloinen herrasmies katseli taulukosta pv-sakkojen määrää ja ajokielto olisi ollut 14vk, tarjosi kuitenkin 7vk johon suostuin, pääsinpähän kauan kaipaamalleni kesälomalle... Tosin vituttaaha se polkea pyörällä mutta minkä sille voi että aivot jätättää niin pirusti. Olin jo aivan varma että en enää hommaa ikinä sakkoja niin eikö päsähtänyt tällä tyhjällä suoralla sitte poliisi paikalle.

    Tosin korttia ei tarvitse enää uusia, sillä uusin sen jo viimekesänä, rikkeiden jälkeen. Olin vähän yllättynyt kun saankin ajaa kakkosvaiheen kohta.. Huhhuh

    Tosin viimekevään idioottimaisen toiminnan myötä olenkin siirtynyt vakionopeudensäätimeen ja kaasukahvakin on kummasti keventynyt, olen kuitenkin niin paljon saanut löysää että nyt on aika ottaa iisisti.
    Suosittelen myös muille... Kyllä ne rajotukset sitten loppupeleissä onkin ihan kohdillaan... Ajellaan kovaa sitten niille tarkotetuilla paikoilla
    Honda CBR 954RR FB '03
    Kawasaki ZX-6R '01
  19. #109
    Lainaa (Ekku @ Elo. 06 2011,07:06) kirjoitti
    Lainaa (Dargon @ Elo. 03 2011,08:51) kirjoitti
    Mutta jos päättää rikkoa lakeja tieten tahtoen ja seuraukset tietäen, niin oli olosuhteet mitkä tahansa niin siinä ottaa aina tietoisen riskin että voi jäädä kiinni. Joten jos näin käy niin sitten olis hyvä pystyä myös hyväksymään se että ne mahdolliset seuraukset kuten esim. ansion menetys on ihan oma moka eikä syyttää esim. valtiota asiasta
    Jos nyt lainsäädännön lähtökohtana on asettaa samasta rikkeestä samantasoinen rangaistus, niin onko esimerkiksi tämä sinun mielestäsi tasa-arvoinen rangaistus :

    Henkilö A ajaa 40 kilometriä tunnissa ylinopeutta tai vaihtoehtoisesti 3 pientä ylinopeussakkoa vuoden sisään ja kortti otetaan pois kuukaudeksi. Ko. henkilö ei tarvitse työssäkäyntiin ajokorttia ja ajaa muutoinkin vuodessa 10 tuhatta kilometriä.

    Henkilö B tekee samat rikkeet ja rangaistus on kortin poisotto kuukaudeksi. Ammatiltaan henkilö B on taksikuski joka ajaa vuodessa satatuhatta kilometriä. Tässä yhteydessä häneltä otetaan ammattiajolupa pois kuudeksi kuukaudeksi kuten laki määrää ja työteko siis estyy puoleksi vuodeksi.

    Kun kyseessä on sama rike, niin ovatko nämä henkilöt mielestäsi saaneet tasa-arvoisen rangaistuksen?
    Rangaistus on tasa-arvoinen, koska tämä ammattikuljettaja tietää tasan tarkkaan mitä omista tekemisistä seuraa. Ammatikseen ajavalla tulisi olla tieliikenteessä hieman toisenlainen moraali, kuin muilla tielläliikkujilla.

    Samalla tavalla niitä muistakin rikoksista seuraa erinäisiä asioita ammatin vuoksi. Poliisi irtisanotaan lähes jokaisesta rikoksesta. Todella monet virkasuhteet irtisanotaan rikoksen vuoksi. Tavallinen työssätallaaja tuskin saa potkuja, jos jonkun kadulla hakkaa. Nämäkin virkamiehet sen tiedostavat.
    CBR600F 2004
    Z750 2009
    MT-09 2014
    1290 Super Adventure S 2017
  20. #110
    Lainaa (Goofy S @ Elo. 03 2011,23:43) kirjoitti
    On tietysti ihan oma moka jos joku satasen alueella ajaa kahtasataa tutkaan. Tällöin pitää syyllinen hakea peilistä.

    Mutta, kuukauden sisällä olen 2 kertaa ajanut tutkaan pienellä ylinopeudella (80 alueella 91 ja 93) täysin vahingossa, ajatuksissani, huomaamatta rajoituksen muuttuneen.
    Kun on huono tuuri niin on huono tuuri.
    Kuten tiedätte, 3 rikesakkoa vuoden aikana vie automaattisesti kortin.
    Siis rikesakko riittää. Eli jos seuraavan 11 kuukauden aikana pidän kännykkää kädessä ajaessani autoa, menetän ajokorttini kuukaudeksi.

    Älkää oikeesti tulko sanomaan ettei saa nillittää!
    Ihan satavarmasti kritisoin rangaistuksen mielekkyyttä!
    Vähän sama homma, keväällä 80 alueella 88 lapun mukaan ja nyt kesällä 60 alueella 68 lapun mukaan.
    Kaks lastakin mulla on ja näissä kaikissa yhdistävänä tekijänä hidas nosto, lasten osalta mul*un ja ylinopeuksien osalta kaasujalan
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  21. #111
    Eli näin ketjun aloittajana kerron nyt tuomion mikä minulle luettiin:

    Ylinopeus oli siis 177km/h @ 80km/h nopeusrajoitus eli törkeä liikenneturvallisuuden vaarantaminen. Tein vastoin tämän foorumin/ketjun neuvoja ja halusin käsittelyn kirjallisena. Tiesin osaavani kirjoittaa tekstiä niin vakuuttavasti ja vetoavasti, että on aivan sama menenkö paikan päälle vai en. Muutenkin kun tämän naaman näkee niin vakuuttavuus loppuu kun seinään Tein oikean päätöksen. Tämän parempaa tuomiota olisin tuskin voinut saadakaan, poislukien sen, että olisin saanut ajokiellon ehdollisena mikäli ylitys olisi ollut vähän hillitympi.

    Tuomio: 3 kuukautta ja 7 päivää ajokieltoa + 80 päiväsakkoa.

    Mielestäni todella hyvä tuomio ottaen huomioon, että 3 kuukautta on minimiaika ajokiellolle, joka määrätään törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta. Syyttäjän vaatimukset olivat vähintään 6 kuukautta ajokieltoa ja 30 päivän ehdollinen vankeusrangaistus + sakot. Ehdollinen kyllä jo ampui mielestäni pahasti yli, mutta kai sitä vaatia saa.

    Oikeus katsoi, että en ole aiheuttanu toiminnallani vaaraa muulle liikenteelle ja ylinopeus on ajettu lyhyellä matkalla, hyvällä kelillä, hyväkuntoisella ja suoralla tiellä ym. Lisäksi tarvitsen työssäni korttia ja se vaikuttaa taloudelliseen tilanteeseeni suuresti, joten ajokielto asetettiin vähimmäiskeston tuntumaan.

    Kirjoitin siis tuomioistuimeen kirjelmän, jossa kerroin omasta mielestäni lieventävät asianhaarat ja muut seikat. Lisäksi jeesustelin tuntuvasti ja näytin, että kadun tekoani ja noudatan normaalisti nopeusrajoituksia erityisellä tarkkuudeella. Kaikkea en jaksa edes selittää..

    Noh.. Hyvä näin *



  22. #112
    Aika paljon saisi puuhastella tieliikenteen ulkopuolella, että saisi 80 päiväsakkoa kasaan, kortin menetyksestä puhumattakaan.

    Osasuorituksena voisi kokeilla tuollaista:


    Joka tahallaan harjoittaa luvanvaraista rautatieliikennettä ilman asianmukaista toimilupaa, on tuomittava luvattomasta rautatieliikenteen harjoittamisesta sakkoon.


    Eli vetele omalla junalla vaikka hki-oulu väliä ja rahasta vielä matkustajistakin.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  23.  
  24. #113
    Lainaa (vetomies @ Elo. 17 2011,14:06) kirjoitti
    Aika paljon saisi puuhastella tieliikenteen ulkopuolella, että saisi 80 päiväsakkoa kasaan, kortin menetyksestä puhumattakaan.

    Osasuorituksena voisi kokeilla tuollaista:


    Joka tahallaan harjoittaa luvanvaraista rautatieliikennettä ilman asianmukaista toimilupaa, on tuomittava luvattomasta rautatieliikenteen harjoittamisesta sakkoon.


    Eli vetele omalla junalla vaikka hki-oulu väliä ja rahasta vielä matkustajistakin.
    Niin mutta jos tuota tekeekin vahingossa niin eipä sitten mitään. Tieliikenteessä tahallisuus tai tahattomuus ei vaikuta sanktioihin.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234