Tulokset 1:stä 6:een 6:sta
  1. #1
    Emännän kanssa ollaa ensipyörää ostamassaa ja tuo CBF vaikuttaa tähän menneessä parhaalta vaihtoehdolta. Pyytäisin kokeneita kertomaan pyörästä, hyvät ja huonot kokemukset ja jos tolle mallille löytyy muilta merkeiltä varteenotettavia kilpailijoita niin mitkä. Kiitos paljon jo etukäteen.
    PS. jos on pyörä myynnissa niin *laittaakaa ihmees linkki, kuvia yms.



  2. #2
    Tästä taisikin jo olla keskustelua aiemmin. Yhä suosittelisin 1000 cc mallia ko. moposta, varsinkin kaksi päällä ajeluun.
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  3. #3
    Meille hankittiin pääasiassa puoliskon käyttöön tuollainenCBF600S ABS versio. Pyörä on hyvin samanlainen kuin esim. Suzukin Bandit 650 ja tarkoitettu peruspyöräksi aloitteleville motoristeille.

    Pyörä on jonkin verran säädettävissä eri kokeisten kuskien tarpeisiin. Satulan korkeus on kolmiportainen 77,5-81,5cm. Myös tuon S-mallin tuulilasin korkeutta voi muuttaa.

    Jarrut on todella hienot ja mielestäni kannattaakin ehdottomasti hankkia se ABS jarrullinen versio. Olen testaillut jarruja ja vaikka jarruttelisi asfaltin päällä olevalla soralla niin nuo combined ABS:t pysyvät loistavasti "mukana", kunhan kuskilla vaan riittää kanttia puristaa kunnolla kahvasta.

    Ajettavuus on polkupyörämäisen helppo. Kun tankki on täynnä, pyörä on ehkä aavistuksen yläpainoinen aloittelijalle.

    Tehoa ei ole kuin se +70hp, mutta ei sillä jalkoihin siltikään jää. Vaihteisto on lyhyeksi välitetty, minkä vuoksi moottori jaksaa vetää 6-vaihteella 40km/h:stä ylös nikottelematta. Toisaalta moottoritienopeuksissa kierroksia on koneessa jo melko paljon. Kone myös tärisee jonkin verran yläkierroksilla, verrattuna ainakin omaan tärinättömään Blackbirdiini.

    Pyörä on valmistetaan muiden Eurooppaan markkinoille myytävien nakujen tapaan Italiassa, mutta moottorit kuitenkin tulevat valmiiksi kasattuna Japanista. *



    //CBF600SA -11
  4. #4
    Lainaa (SPL @ Touko. 30 2011,11:04) kirjoitti
    Pyörä on valmistetaan muiden Eurooppaan markkinoille myytävien nakujen tapaan Italiassa
    Espanjassa.

    Tai en tiedä josko niitä Italiassakin tehtäisiin, on mulla italialainenkin Honda ollut (CB500), mutta ainakin oma -04 CBF:ni on Espanjassa valmistettu.

    Kuluiltaan edullinen ja kaikinpuolin huoleton laite on CBF600S. Itselläni se on jo kuudetta kesää. Oma käyttöni ei ole jokapäiväistä vaan silloin tällöin 200-500 km lenkkejä pienempiä teitä kierrellen ja tuohon käyttöön on ollut mielestäni sopiva laite. Pisin päivämatka on ollut 800 km ja ilman tuskia on mennyt. Yksin ajeluun sopiva, kaksi päällä ja jos vielä perälaukussakin on tavaraa niin tuntuu meno melko huteralta.
  5. #5
    Lainaa (Pande_K @ Touko. 30 2011,17:38) kirjoitti
    Lainaa (SPL @ Touko. 30 2011,11:04) kirjoitti
    Pyörä on valmistetaan muiden Eurooppaan markkinoille myytävien nakujen tapaan Italiassa
    Espanjassa.

    Tai en tiedä josko niitä Italiassakin tehtäisiin, on mulla italialainenkin Honda ollut (CB500), mutta ainakin oma -04 CBF:ni on Espanjassa valmistettu.

    Kuluiltaan edullinen ja kaikinpuolin huoleton laite on CBF600S. Itselläni se on jo kuudetta kesää. Oma käyttöni ei ole jokapäiväistä vaan silloin tällöin 200-500 km lenkkejä pienempiä teitä kierrellen ja tuohon käyttöön on ollut mielestäni sopiva laite. Pisin päivämatka on ollut 800 km ja ilman tuskia on mennyt. Yksin ajeluun sopiva, kaksi päällä ja jos vielä perälaukussakin on tavaraa niin tuntuu meno melko huteralta.
    Oma CBF ja kaverin Hornet on valmistettu Atessassa Italiassa.

    F = Atessa factory in Italy
    Linkki

    Googlella löytyi uutinen että Hondan Espanjan tehdas olisi suljettu 2009?

    Linkki
    //CBF600SA -11
  6.  
  7. #6
    Kiitos linkistä! Ton mukaan kyllä minunkin CBF:ni olisi Italiassa valmistettu, vaikka joskus aikoinaan merkkiliikkeen kaveri tulkitsi runkonumeron perusteella espanjalaiseksi ja joku lehden koeajokin kertoi samanlaisen pyörän valmistusmaaksi Espanjan. Itse pyörässä en ole hoksannut merkintää valmistusmaasta, siinä aikaisemmassa CB:ssä oli emäputkessa näkyvä Made in Italy -lätkä.

    Ja aloittajalle niitä kokemuksia: minä kun kaikenlaisia juttuja kirjaan ylös, niin bensankulutus on minun ajossani ollut vuosien varrella 4,5 - 4,7 litraa/100 km (jos se nyt prätkäillessä mitään merkkaa).