Tulokset 1:stä 18:een 18:sta
  1. #1
    Tossa pääsivulla on vasemmassa reunassa "Uusimmat viestit" linkkejä. Pystyykö tätä softaa vääntämään siten, että toi linkin klikkaus ohjaisi suoraan siihen tuoreimpaan viestiin ketjussa, eikä sen ketjun alkuun? Asia kismittää erityisesti kännysurffailussa huonolla verkolla.
    Litranen sisävessa
  2. #2
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Ei pysty kohtuuvaivalla fiksaamaan, mutta korjaantuu kun koko roipe vaihtuu loppuvuodesta uuteen.
    1000
  3. #3
    Tätä vielä odotellaan, vielä linkki vie viestiketjun alkuun, ei uusimpaan viestiin

    'Kynttilä' viestit nostaa myös turhaan vanhat onnettomuusketjut etusivulle vaikka ketjuun ei ole tullut mitään asiaa.
    Moottoripyörällä voi tehdä vain kolmea asiaa. Kiihdyttää, jarruttaa ja ohjata. Keskivertomotoristi osaa näistä vain ensimmäisen. Autokoulunopettaja Pohjalaisessa 25.6.2007
  4. #4
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa k.keppi kirjoitti Katso viesti
    Tätä vielä odotellaan, vielä linkki vie viestiketjun alkuun, ei uusimpaan viestiin

    'Kynttilä' viestit nostaa myös turhaan vanhat onnettomuusketjut etusivulle vaikka ketjuun ei ole tullut mitään asiaa.
    klikkaa KESKUSTELUT linkkiä ja sen alapuolelta Uusimmat viestit ja sit haluamasi ketjun kohdalta oranssia pylpyrää mikä vie ekaan lukemattomaan viestiin.
  5. #5
    Sama ongelma uudellakin softalla. Etusivu uudet viestit linkki vie ketjun alkuun, josta tieten pääsee viimeisin viesti linkistä tuoreimpaan vastaukseen. Ei iso ongelma, mutta ainakin henk.koht. ärsyttää. Ei olisi edes järin iso korjattava? Toki hajonnee joka softapäivityksen yhteydessä uudestaan?
  6. #6
    Lainaa petke kirjoitti Katso viesti
    Sama ongelma uudellakin softalla. Etusivu uudet viestit linkki vie ketjun alkuun, josta tieten pääsee viimeisin viesti linkistä tuoreimpaan vastaukseen. Ei iso ongelma, mutta ainakin henk.koht. ärsyttää. Ei olisi edes järin iso korjattava? Toki hajonnee joka softapäivityksen yhteydessä uudestaan?
    Noin sen pitääkin toimia.
    Mene KESKUSTELU-palluraan ja siellä Uusimmat viestit, siellä klikkaukset toimii haluamallasi tavalla niistä oransseista palluroista.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  7. #7
    Laitan tähän ketjuun kun otsikko on sinne päin.

    Voisiko uusien viestien näkyvyyttä pidentää nykyisestä n. kahdesta vuorokaudesta? Eli kun on selaamatta foorumia pidempään, esim. 5 päivää, ja kun klikkaa viestiketjun uusimpia viestejä, siirrytään ketjun viestiin joka on 2 päivää vanha, vaikka aiemman kirjautumisen jälkeen olisi tullut useita viestejä ennen viimeistä kahta päivää. Rasittava aina klikata ketjun uusinta viestiä, sitten scrollata kohti ketjun alkua ja muistella, että koskas viimeksi olin kirjautuneena ja millä sivulla silloin olin ja mitkä olen näistä lukenut ja jatkaa siitä. Tämä lienee ainoa foorumi joka toimii näin, muualla voi olla vaikka vuoden kirjautumatta ja pääsee jatkamaan siitä mihin viimeksi jäi.

    Joskus vuosia vuosia sitten kysyin asiaa ja silloinen ylläpito sanoi ettei korjata, mutta nyt lienee uutta väkeä puikoissa?
  8. #8
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Turder kirjoitti Katso viesti
    Rasittava aina klikata ketjun uusinta viestiä, sitten scrollata kohti ketjun alkua ja muistella, että koskas viimeksi olin kirjautuneena ja millä sivulla silloin olin
    Kaikki maailman foorumit tekee tämän työn sun puolesta (jos olet lukenut viestejä kirjautuneena), eli klikkaat viestiketjun nimen edessä olevaa pyöreää oranssiä pylpyrää, niin selain menee automaattisesti sen viestin kohdalle mitä et ole vielä lukenut.

    Screen Shot 2020-07-03 at 9.30.54.png
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  9. #9
    Kyllä, mutta jos olen viimeksi kirjautunut ja lukenut 5pvä sitten topiccia, oranssi pallukka vie minut 2pvä vanhaan viestiin. Sitten joutuu manusti menemään 5pvä vanhaan viestiin ettei jää välistä 5-2 päivää sitten kirjoitetut viestit. Esim tuo em viestini sai kipinän siitä kun aiemmalla kerralla olin foorumilla 26.6 perjantaina. Sen jälkeen 2.7 torstaina. Kun klikkailin topicista oranssia pallukkaa, pääsin suoraan tiistaina 30.6 tulleisiin viesteihin. Kaikki viikonlopun viestit oli muka luettuina. Eikö loogisinta olisi tällöin siirtyä 26.6 tulleisiin viesteihin, koska siitä alkaa edellisen kirjautumisen jälkeen tulleet lukemattomat viestit?

    Ongelmaahan ei ole jos joka päivä tai edes joka toinen päivä käy lukemassa ketjut läpi koska tällöin pysyy tuon 2 päivän rajan puitteissa.
  10. #10
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Kaikki maailman foorumit tekee tämän työn sun puolesta (jos olet lukenut viestejä kirjautuneena), eli klikkaat viestiketjun nimen edessä olevaa pyöreää oranssiä pylpyrää, niin selain menee automaattisesti sen viestin kohdalle mitä et ole vielä lukenut.
    Ongelmahan on se, että tämä foorumi ei toimi noin, vaan se tosiaan yllättäen ja pyytämättä merkkaa luetuksi kaikki muutamaa päivää vanhemmat viestit, olitpa lukenut ne tai et, ja se on minustakin todella syvältä.
  11. #11
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Turder kirjoitti Katso viesti
    Laitan tähän ketjuun kun otsikko on sinne päin.

    Voisiko uusien viestien näkyvyyttä pidentää nykyisestä n. kahdesta vuorokaudesta? Eli kun on selaamatta foorumia pidempään, esim. 5 päivää
    Laitoin tuon nyt olemaan 5 päivää. Tai ainakin luulen, että se vipu vaikutti tuohon.
    1000
  12. #12
    Lainaa Hannula kirjoitti Katso viesti
    Laitoin tuon nyt olemaan 5 päivää. Tai ainakin luulen, että se vipu vaikutti tuohon.
    Toimii.
    Kiitos.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  13. #13
  14. #14
    Kiitos myös täältä.

    Jos tuolla asetuksella ei ole konkreettista vaikutusta palvelimen tekniseen toimintaan (niin kuin ei käsittääkseni pitäisi), niin esittäisin vielä kainon toiveen, että aikaa pidennettäisiin tuosta vielä lisää esim 14 vuorokauteen. 5pv on kuitenkin aika nuukasti jotain lomareissua, työmatkaa tms ajatellen. Asialla ei ole hoppu, eli jos nyt tehdyn muutoksen mahdollisia negatiivisia vaikutuksia halutaan seurata tms, niin se sopii kyllä.
  15. #15
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Ei tuolla arvolla pitäisi olla teknistä merkitystä. Mennään nyt tuolla 14 vuorokaudella, sitä pidempään yhtäjaksoiseen poissaoloon foorumilta ei suhtauduta enää kovin suopeasti.
    1000
  16. #16
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Hannula kirjoitti Katso viesti
    Laitoin tuon nyt olemaan 5 päivää. Tai ainakin luulen, että se vipu vaikutti tuohon.
    Mulla menee nyt 5 päivää vanhoihin viesteihin. vaik oon ne jo nähny tai lukenu.
    Et ainaki sotki sen login, mun osalta

    edit: eiku menee viel vanhempiin, sotki mulla sen täysin
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  17. #17
    Kerran se kirpaisee kun ne merkkaa uudelleen luetuiksi osioittain.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  18.  
  19. #18
    Lainaa tonttuj kirjoitti Katso viesti
    Kerran se kirpaisee kun ne merkkaa uudelleen luetuiksi osioittain.
    Mullakin tuo käyttäytyi oudosti jo tuon 5pv asetuksen jälkeen, mutta merkitse kaikki luetuksi -klikkaus tosiaan vaikutti korjaavan tilanteen.