Sivu: 3 / 11:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 323:sta
  1. #61
    Lainaa (TwinTenox @ Touko. 09 2011,00:19) kirjoitti
    Lainaa (TiPL @ Touko. 08 2011,13:10) kirjoitti
    Mulla on tämän ajokauden (n. 4000 km) ollut käytössä *Nolanin N43 Air Classic, joka istuu ainakin mun päähän todella hyvin. *Kypärähän on varustettu aurinkovisiirillä, irroitettavalla leukapalalla *ja jumalattoman suurella visiirillä ja on muutenkin muokattavissa monenlaiseksi.
    Tuo vaikuttaa hyvältä! Onko tuo leukapala oikeasti jotain sellaista ainetta, että se suojaa onnettomuudessa leukaa?

    Edit: basic ja tahto nimimerkeille kiitoksia J1 arvioista. Tosin tuo Nolan on melkein 200,00e halvempi joten se alkoi kiinnostamaan aika tavalla..
    Vaikea arvioida leukapalan kestävyyttä tosi tilanteessa. *Jonkinlaista muovia se kai on. Kovin pitkäleukaiselle kypärä ei sovellu. Itselläkin on leuka lähes leukapalassa kiinni, vaikken mikään "shumi" olekaan. *Moto1 -lehden numerosta 8/2010 löytyy aukeaman mittainen kypärän käyttötesti/ arvostelu. Kypärä näyttäisi olevan tällä hetkellä Louisilla tarjouksessa 199,95 €. Nolan n43 Air
    Alla vielä Moto1 -lehden testistä plussat ja miinukset:
    + Hyvä ilmastointi
    + Lisälaitteet helposti omille paikoilleen (johdotukset, säätimet jne.)
    + Aurinkovisiiri
    + Monikäyttöisyys
    + Hinta suhteessa erilaisiin käyttötarkoituksiin
    + Suuntavakavuus eri tilanteissa
    + Uusi Nolanin pikalukko parempi kuin aiemmat (pienempi kooltaan.)
    + Visiirin vaihtomekanismi kätevä ja helppokäyttöinen
    + Pinlock -visiiri
    + Hyvä näkyvyys (laaja näkökenttä)
    + Umpi- ja avokypärä samassa tuotteessa
    + Hiljaisuus hyvää keskitasoa

    - Monitoimikäyttöisyys tuo aina kompromisseja
    - Leukasuojan irroittamisen myötä kypärän jäykkyys heikkenee (täysin luonnollinen asia)
    - Aurinkolippa ei laskeudu (kohdallani) riittävän alas (sama ongelma kaikissa yhden kuorikoon kypärissä)
    - Kiinnityksen pikalukko painaa kurkkuun (D-lenkki on kapeampi ratkaisu)
    - Pin lockin reunat osittain näkökentässä (johtuu näkökentän laajuudesta)
    - Visiiriä ei voi pitää raollaan

    Pari omaa kommentia vielä Moto1:n plussiin ja miinuksiin.

    Pinlock- visiiristä: Itselläni ei ainakaan tullut kypärän mukana Pin lock- kalvoa, mutta visiirissä on Pin lock- "kiinnikkeet" valmiina, eli voiskohan sanoa että Pin lock ready. * *Itse en ole kokenut että pikalukko painaisi kurkkuun, enkä myöskään etteikö aurinkovisiiri laskeutuisi riittävän alas. *Tuo on totta, että visiiriä ei voi pitää raollaan. *Eli vaihtoehdot ovat täysin- auki, kiinni, tai ilman visiiriä.



    BMW R850R -02
    web: www.oilhead.org
    mail: info@oilhead.org
  2. #62
    Lainaa (Toni6v @ Touko. 08 2011,21:51) kirjoitti
    Schuberth R1: ihan mukava päässä ja kohtuu hiljainen.
    Kovassa vauhdissa ei ravistele päätä, eikä nostettakaan havaittavissa.
    Kypäränä muuten hyvä, mutta minkä tähren on visiirin huurteenestopinnoite tehty sokerista?
    Sama potta käytössä ja samat kommentit. Olin yhteydessä myyjään tuosta huurteenestosta. Se kelmu alkoi multa irtoilemaan ja olisi mennyt vaihto takuuseen, mutta en sitten jaksanut lähetellä enää Saksaan.
  3. #63
    Lainaa kirjoitti
    N43 Air Classic, joka istuu ainakin mun päähän todella hyvin. *Kypärähän

    Vaikea arvioida leukapalan kestävyyttä tosi tilanteessa. *Jonkinlaista muovia se kai on. Kovin pitkäleukaiselle kypärä ei sovellu. Itselläkin on leuka lähes leukapalassa kiinni, vaikken mikään "shumi" olekaan. *Moto1
    N71:ssä tulee leukaosa kauemmaksi ja on vastaavanlainen monikäyttökypärä. Mutta siitä puuttuu toi aurinkolippasysteemi.

    Tai tää oli omaa havaintoa kun kävin testaileen noita.



  4. #64
    En ole itse tuohon n71:een perehtynyt, enkä itseasiassa edes tiennyt, että sekin on "monitoimikypärä". Varmasti myös varteenotettava vaihtoehto. Katselin netistä kuvia n71:stä ja ainakin yhdessä kuvassa kypärässä näytti olevan aurinkovisiiri. Tiedä sitten, onko lisävaruste vai mikä. Nolan n71
    BMW R850R -02
    web: www.oilhead.org
    mail: info@oilhead.org
  5. #65
    Lainaa (Köpi @ Touko. 08 2011,22:30) kirjoitti
    Lainaa (drago @ Touko. 08 2011,00:27) kirjoitti
    Tänä keväänä ostin messutarjouksena Shark Evoline 2, tarjous suomessa oli euroopan edullisin 239 ovh 399. Muutaman sata kilometriä ajoa takana, *toimii sekä umpi että avokypäräna todella hyvin, ei pahan äänekäs umpinaisenakaan vaikka korvat ovat täysin vaimentamatta. Halusin pitemmille matkoille kypärän jota voi käyttää avonaisena ja sateen sattuessa umpinaisena ja tämä täyttää vaatimukset mielestäni hyvin.
    Hetken luulin tuota omaksi kirjoituksekseni...no, samaa mieltä olen.
    Helteiseen Italiaan olisi tarkoitus kruisata Sharkin kera, avoinena taikka umpinaisena, tilanteen mukaan.
    Bonuksena aurinkovisiiri.

    +1
    Sharkille
  6. #66
    Lainaa (TiPL @ Touko. 15 2011,14:04) kirjoitti
    olevan aurinkovisiiri. *Tiedä sitten, onko lisävaruste vai mikä.
    Kyllä siinä aurinkovisiiri on, mutta siis tuossa N43 Airissa olis myös aurinkolippa (vai miksi sitä nyt kutsutaa, lippa otalla) eli vois käyttää "krossikypäränäki" sitä ..
  7. #67
    Lainaa (mapxx @ Touko. 07 2011,21:48) kirjoitti
    suupertti c2 käytetty takuu remontissa mut sen jälkeenkin aurinkovisiirin mekanismista tulee ilmaa suoraan silmään.ei kovinkaan mukava ajella ku silmästä valuu vesi koko ajan.suupertti on ollut jäähyllä vuoden,on kyllä aivan yliarvostettu ruukku.toisin sanoen aivan paska.Nyt päässä *keikkuu xr-1100,eikä voi moittia.Melko hyvin ilmastoitu kun vertaa c2:seen.Muutenkin aivan eri planeetalta.
    c2=
    xr.1100=
    yhdyn aika pitkälti tuohon c2:n paskuuteen. kokemusta on, nyt jo urani kolmas concept tai c2 peräjälkeen ja olen jo katellut muitakin pottia välillä, mutta joskus tulee tarjous, josta ei voi kieltäytyä.

    vikoja c2:ssa:

    leukahihnan taka-apuhihnan katkeaminen niittauksestaan potan sisällä päälle laitettaessa. korjaus pikaliimalla- ko. hihnalla ei ole merkitystä paljoa.

    visiiri löystyy liian nopeasti aukipysymättömäksi. korjaus jeesusteipillä.

    aurinkovisiiri samoin. korjaus jeesusteipillä.

    sisäosan huurteenestokalvo ei kestä edes kostealla nenäliinalla pyyhkäisyä- heti kuluu pois.

    omituisuuksia:

    viheltää kun tuulee jostain suunnasta.

    leukahihna ääripitkänä ei riitä kunnolla, eräs syy niittauksen irtoamiseen.

    pikalukon olen saanut kiinni väärinpäin kiireissäni. jumittui. sain pään pois vain saksilla hihnan katkaisemalla. eiku kypärän pois, hehiö, päästä. pikalukko irtosi vasta voimapihdeillä ruuvipenkissä.

    naaman avaus vain toiselta sivulta, mutta kuluneena pitää avata kaksin käsin. kulunut naama siis.

    paha omituisuus: sateella imee sisävuorauksen kankaat ja fyllit täyteen vettä takaa ja sivuilta. potta painaa tonnin ja litisee lattialle kun painaa. korjausyritys- liimasin nahkapaloja kankaiden päälle. vielä ei kokemusta.

    sateella myös kusee sisävisiiriin vaikkei ole sumuasennossa visiiri.sumuasennossa kusee ja pitääkin kun on 2 mm rako yläosassa, jotta ilmankierto.


    hyvää: ainoa potta johon mun nenä ja leuka sopivat osumatta pottaan. helppo pitää silmälaseja. avattavan kätevyys nuuskatessa. tai oksentaessa, kokemusta on.

    aurinkovisiiri on erinomainen, jos toimii.

    on edelliset kestäneet hyvin kaksi kovaa kaatumista ja voltteja 120 kmt vauhdistakin, iskua ottivat hienosti.

    kun kuivasin kuumailmapuhaltimella yhtä sateen jälkeen, sen styroksisisus kutistui marakatin aivojen kokoiseksi. siis semmoinen pöytäpuhallin ja jätin yön yli kuivaamaan kevyesti. korjaus, vaihdoin toisen potan.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  8. #68
    Minä nyt mistään mitään tiedä, mutta itse ratkaisin pähkäilyn avo-/umpikypärän välillä ostamalla sellaisen kuin Caberg HyperX (en osaa linkittää kuvaa, katsokaa kuukkelista). *Se ei ole avattava, vaan ns. moduulikypärä, jossa on irroitettava leukaosa. Hyvin tuo on päässä pysynyt. (olin ehkä ensimmäinen, joka Suomessa tuon kypärän osti, ainakin ehkä ensimmäinen, joka osti sen Suomesta)

    Annettakoon minulle ajattelemattomuuteni anteeksi, sillä minähän olenkin vain customisti.
  9. #69
    ARAISTA vielä. Mulla on ollut useinpia. Niissä kaikissa on ollut jonkin verran tuota vetoisuus vikaa, vaikka olen kiristänyt visiirin. Nyt osti vipperin ja siinä tuulee silmiin voimakkaasti, vaikka kypärä on kaikin puolin kunnossa. Sitä vetoisuutta voi vähentää jonkin verren erilaisilla poski- ja niskapaloilla, mutta vipperissä taitaa kaula-aukko olla liian väljä meikäläiselle. Onneksi takuu pelaa loistavasti merkissä. BMW umpikupärä ei vedä mistään ja visiirin aukko on laaja mutta tuuli keikittaa päätä melkoisesti ja malli on aika erikoisen näköinen.
  10. #70

    R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinälampi
    Lainaa (Joojoo @ Touko. 24 2011,13:08) kirjoitti
    ARAISTA vielä. Mulla on ollut useinpia. Niissä kaikissa on ollut jonkin verran tuota vetoisuus vikaa, vaikka olen kiristänyt visiirin. Nyt osti vipperin ja siinä tuulee silmiin voimakkaasti, vaikka kypärä on kaikin puolin kunnossa. Sitä vetoisuutta voi vähentää jonkin verren erilaisilla poski- ja niskapaloilla, mutta vipperissä taitaa kaula-aukko olla liian väljä meikäläiselle. Onneksi takuu pelaa loistavasti merkissä. BMW umpikupärä ei vedä mistään ja visiirin aukko on laaja mutta tuuli keikittaa päätä melkoisesti ja malli on aika erikoisen näköinen.
    Auttaako leukaspoilerin käyttö tuohon? Samoin visiirin alla olevalle ilmanotolle on kaksi asentoa riippuen siitä mihin haluaa ilmavirtaa suunnata.
    Mitään en tunnusta!
    1000RR YCC #141
  11. #71
    HJC FG-15

    Hyvää:
    -turvallinen
    -kohtuu hintainen
    -ihan ok näköinen
    -näkyvyys hyvä

    Huonoa:
    -visiiri ei istu hyvin
    -äänekäs
    -välillä tuntuu ettei istu hyvin mun päähän
    -tuuletus puutteellinen
    Triumph Tiger 800 XCx -18
    ex- Triumph Speed Triple -08
    ex- Triumph Street Triple -09
  12. #72
    Lainaa (TeroT @ Touko. 24 2011,13:14) kirjoitti
    Lainaa (Joojoo @ Touko. 24 2011,13:08) kirjoitti
    ARAISTA vielä. Mulla on ollut useinpia. Niissä kaikissa on ollut jonkin verran tuota vetoisuus vikaa, vaikka olen kiristänyt visiirin. Nyt osti vipperin ja siinä tuulee silmiin voimakkaasti, vaikka kypärä on kaikin puolin kunnossa. Sitä vetoisuutta voi vähentää jonkin verren erilaisilla poski- ja niskapaloilla, mutta vipperissä taitaa kaula-aukko olla liian väljä meikäläiselle. Onneksi takuu pelaa loistavasti merkissä. BMW umpikupärä ei vedä mistään ja visiirin aukko on laaja mutta tuuli keikittaa päätä melkoisesti ja malli on aika erikoisen näköinen.
    Auttaako leukaspoilerin käyttö tuohon? Samoin visiirin alla olevalle ilmanotolle on kaksi asentoa riippuen siitä mihin haluaa ilmavirtaa suunnata.
    Ei juuri mitään vaikutista kummallakaan. Tänään sain mopokaupasta leukasuojan joka sopii hyvin araihin, en muita mistä kypärasta se on, mutta en ehtinyt kokeilla vielä toimiiko. Maahantuoja pyysi tuomaan kypärän tarkistettavaksi ja korjattavaksi jos en saa pelittämään, (taitaa lunastaa takaisin).
  13. #73
    Itselläni on Shoein Hornet DS ja olen ollut tyytyväinen. Normivisiirillä hieman höhlän näköinen, mutta light smoke visiirillä varustettuna jo varsin kivan näköinen. Ainut huono puoli minkä keksin on ne keleen muoviset ruuvit joilla visiiri sekä lippa ovat kiinni. Olisi vähän asiaa kyseisten ruuvien suunnittelijalle. On kovin tuskaista aina visiiriä irroittaessa etsiä talouden suurin ruuvimeisseli ja murjoa hentoisia muoviruuveja rikki, koska ruuvin pää on niin ihmeellisen kokoinen. Ehkä jollakulla on tähän ongelmaan sopiva ratkaisu?
  14. #74


    Tällanen tuli hommattua. Aurinkovisiiri on oikeasti paljon tummempi kuin kuvassa ja toimii hyvin. Aika kovaääninen kypärä ainakin tähän mennessä. En oo vielä saanut kovasta räpellyksestä huolimatta säädettyä visiiriä tiiviiksi. Nauraa pikkasen jostain, en vaan ihan tiiä mistä.
    Honda CB 500
  15. #75
    Arai Chaser, meluisa kai se on, mutta suihkumoottorit on jo vieneet sen verran kuuloa, että mulle ei ole meluisa.

    Kolmas kausi menossa ja myös seuraava kypärä on Arai, istuvuus meikäläisen päähän aivan omaa luokkaansa, ei edes kallein Shoei sopinut mun kupoliin. Mutta sehän ei tarkoita että Shoei olisi huono, meikäiselle ei vain sopinut.

    Joskus mopoaikaan oli jokin Agv ja siitä on hyviä muistoja, lie aika kullanut muistot, tai sitten se oli helvetisti liian iso. Eikä tämäkään tarkoita että Agv olisi huono.
    No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
    XX
  16. #76
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Jo joskus oppisin irroittamaa+asentamaan tuon Arain visiirin ilman kylmää hikeä ja räksähteleviä ääniä (kerran mekanismi on hajonnut), niin olisin ihan tyytyväinen. Enkä ole edes ns. peukalo keskellä kämmentä -tyyppi, mutta tuo visiirimekanismi on mulle utopistinen. Kypärä vaan istuu päähän kuin oma ajatus.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  17. #77
    Kyllä se ohjeen mukaan menee suht kivutta se visiiri Araissakin paikalleen.
    No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
    XX
  18. #78
    Joitakin kokemuksia:

    Shoei X-Spirit todella hyvä ja kevyt kypärä. Ilmastointi toimii.

    Shoei XR1000 tykkäsin siitä. Hintaisekseen huippu.

    Arai Chaser aika hyvä, mutta raskaampi kuin Shoei päässä.

    Arai Condor ilmasointi ei riitä, jos on kuuma keli. Huurtuu helposti.

    Muistaakseni mulla oli Arai RX7, mutta se ei istunut oikein kovassa vauhdissa. se meni sitten erään pyörän mukana.

    Viimeisin kypärä on Arai RX7 carbon. Aivan mahtavan kevyt päässä ja istuu hyvin. Näyttää olevan ilmastointia riittävästi ja jopa spoileria päällä. Kallein ja paras. Kun ajan silä 20v niin ei se enää niin kallis ole.

    Minusta molemmat on hyviä Arai ja Shoei, riippuu aivan pään muodosta kumpi on parempi. Schuberth ym. en ole kokeillut. BMW System 3 mulla oli, mutta eiköhän ne ole enemmän mp-poliisille tehtyjä, aivan älyttömän painava ajossa (vaikka ei pitäisi olla), onneksi testasin Shoeita aikoinaan.

    Edit. En ole koskaan pitänyt tulppia korvissa ja silti kuulo on nyt melkein parempi kuin 16v sitten töihin mennessä. Huppua olen pitänyt lähes aina.



    Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide 128, KTM 1290 Superduke, pari Ducatia, KTM 450, Husaberg 570, Honda CR 500
  19. #79
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Harri M. @ Touko. 25 2011,22:08) kirjoitti
    Kyllä se ohjeen mukaan menee suht kivutta se visiiri Araissakin paikalleen.
    Näin on, ja olen sen silläviisiin parikertaa saanutkin. Se vaan kun siinä ei ole mitään sellaista kiinnekohtaa/uraa/ohjuria tai mitään mikä ikäänkuin ottasi sen visiirin vastaan. Se pitää osata tuntea ja tietää ranteilla milloin visiiri on oikeassa kulmassa ja sitten ranteiden täsmällisellä kaarevalla kääntötyöntöliikkeellä juuri oikein painaa se sisään. Silmistä ei ole hyötyä, se pitää vaan tietää ja osata. Rutina ja rätinä ja kräksytys on karmeaa muutoin. Se auttaa kun ottaa sen poskilevyn irti ja katsoo miten se mekanismi toimii – ei se mikään maalaisjärjen riemuvoitto ole todellakaan Mekanismin osat on pieniä ja aika helposti hajoavia, tosin edullisia.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  20. #80
    Shoei 1100, Aivan loistava potta muuten, paitsi että silmiiin ja otsaan käy snadi puhuri vaikka kaikki räppänät on kiinni.

    eikä tuokaan häiritse muuten kuin viileillä keleillä! muuten olen todella tyytyväinen!
  21. #81
    Nyt pitää oikein kehua. HJC R-PHA 10!! Tähän mennessä paras kypärä, mitä olen päässäni pitänyt! Istuu mun päähän kuin nyrkki silmään, ellei paremmin. Todella kevyt. Pinlock toimii. Todella hiljainen. Aerodynaamiikka on loistava, kypärä ei ota pyörteitä tai muita!Istuvuuden ja keveyden ansiosta, tuntuu kuin päässä ei olisi mitään?? Vanha kypärä Shoie XR-1000, sekin hyvä, mutta tämä oli HUIPPU!
    Tuota kannattaa ehdottomasti käydä sovittamassa, jos olet kypärää hankkimassa!
    "If speed kills, I'm a dead man"
  22. #82
    Lainaa (Suiza82 @ Touko. 26 2011,15:05) kirjoitti
    Nyt pitää oikein kehua. HJC R-PHA 10!
    Mitä olet mieltä kypärän hengitysilman tuuletuksesta? Laittelin juttua tämän ketjun kakkossivulle... Itselläkin siis sama kypärä käytössä.
  23. #83
    Shoei raid vuodesta-03 päässä ollu, loistava ruukku ollu/on, jokusen vuoden meinannut sen päivittää, mut kun ei mit vikaa oo ilmenny ja ehjäkin on viel, nii mit sitä turhia... Ennen sit oli joku hjc 7 vai mikä seoli oli kyl täys paska se...
    Elä ja anna muiden roudata.
  24. #84
    Lainaa (Turder @ Touko. 26 2011,15:50) kirjoitti
    Lainaa (Suiza82 @ Touko. 26 2011,15:05) kirjoitti
    Nyt pitää oikein kehua. HJC R-PHA 10!
    Mitä olet mieltä kypärän hengitysilman tuuletuksesta? Laittelin juttua tämän ketjun kakkossivulle... Itselläkin siis sama kypärä käytössä.
    Omasta mielestä se on riittävä. Tuo hengitysilman ohjain ja alaleukasuoja kieltämättä tekee pienen taskun tuohon. Mielestäni ilma kuitenkinvaihtuu riittävästi. Ellei vaihdu niin kääntö kahvasta auttaa
    "If speed kills, I'm a dead man"
  25. #85
    Nykyinen Arai RX-7 GP ja edeltäjä (toimii edelleen varakypäränä) Arai RX-7 corsair joihin pätee molempiin samat kommentit.

    + istuu kuin hanska kouraan
    + erinomainen tuuletus
    + pinlockin kanssa ei huurru
    + turvallinen
    + DD-lukko
    - ei kaikkein hiljaisin

    Toi istuvuus spekseistä tärkein. Se vaan tuntuu oikealta omaan päähän.

    Kymmenen kautta on tullut ajeltua ilman tulppia ja vielä joku aika sitten tarkastuksessa kuulo ei ollut huonontunut.

    Nykyisen vehkeen kanssa parin ratakerran jälkeen lähti tilaukseen tulpat. Muuten tulee kyllä kuuroksi...
    XX -06 (2012 - 2014)
    Yamaha R1 -08 kilvetön (2010 - 2012)
    GSX-R 1000 k8 (2010)
    XX -08 (2008-2010)
    XX -05 (2005-2008)
    CBR 600 F4 -00 (2001-2005)
  26. #86
    Kisahommista Schubert R1.

    + Pää edelleen ehjänä vaikka turvat gps:n mukaan 140km/h vauhdista eilen. Ei edes särje päätä.
    + Visiiri pysyy raollaan itsestään myös yli 200km/h vauhdeissa ja visiiri ei huurru sateessa.
    + Sopii omaan päähän erittäin hyvin.

    Ei miinuksia. Pitänee hommata samanlainen uusi, kun tuo edellinen on vähän heikossa hapessa. Kuva
    Road racing aiheinen blogi

    Yamaha YZF-R1 -07 Kilpuri

    ex Honda CB500 -01, Suzuki GSF 1200 S -06, Hond
  27. #87
    Nolan N90:ssa on aivan järkyttävä meteli.

    Plussaa avattava, aurinkovisiiri

    Onko mitään "poppakonsteja", millä saa kypärää hiljaisemmaksi?
    Korvatulppia on aivan pakko nyt käyttää.
    Kokeili comfort neck:iäkin, vaan ei helpottanut
    Tupla-X -04
  28. #88
    Shoei Hornet DS

    + keveys
    + pieni kuorikoko
    + hiljainen, jos pleksi ei ohjaa ilmavirtaa kypärään
    + happi kulkee hyvin
    + pinlock toimii, ei pilaa näkökenttää
    + ulkonäkö lipan kanssa

    - leukaosa hyvin avoin -> kylmällä naama jäätyy
    - pieni pään aukko -> korvat rullalla kypärää laittaessa/poistettaessa



    FZ1-S Varsinainen Suomi
  29. #89
    No perkule ny sit avaudun kunnolleen....siisV*tt* ei se potan myyjä tiedä oikestaan minkä kokosta pottaa pitää myydä kunkin pään mukaan..

    oma tarinani on se että liikeessä saa kokeilla potan istuvuutta mutta myyyjä on täysin tietämätön oikeesti kuinka ison tai pienen potan pitää mulle sovittaa ja sit sanotaaan et se pitää olla Tiukka potta ja se o sitten se sopiva..

    Mutta totuuus on että Kypärän Valmistajan päänympärys mittoja pitää kahtoo eikä kuunella untuviikkoo myyjää tän suhteen..

    mitatkaa polllan koko valmistajan antamien mittojen mukaan ja sit ostetaan se kypärä päänympärys mittojen mukaan...

    itsellä on avg:een potta M kokoo ja se oli tiukka sovituksessa ja nyt se o yhtä löysä kuin lokinpaska bimmerin lasissa..

    Se oikea koko olisi ollut S koko ja Centin pienempi ku toi mikä mulle myytiin
    Maukka
  30.  
  31. #90

    R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinälampi
    Lainaa (Maukka_56 @ Kesä. 03 2011,23:14) kirjoitti
    No perkule ny sit avaudun kunnolleen....siisV*tt* ei se potan myyjä tiedä oikestaan minkä kokosta pottaa pitää myydä kunkin pään mukaan..

    oma tarinani on se että liikeessä saa kokeilla potan istuvuutta mutta myyyjä on täysin tietämätön oikeesti kuinka ison tai pienen potan pitää mulle sovittaa ja sit sanotaaan et se pitää olla Tiukka potta ja se o sitten se sopiva..

    Mutta totuuus on että Kypärän Valmistajan päänympärys mittoja pitää kahtoo eikä kuunella untuviikkoo myyjää tän suhteen..

    mitatkaa polllan koko valmistajan antamien mittojen mukaan ja sit ostetaan se kypärä päänympärys mittojen mukaan...

    itsellä on avg:een potta M kokoo ja se oli tiukka sovituksessa ja nyt se o yhtä löysä kuin lokinpaska bimmerin lasissa..

    Se oikea koko olisi ollut S koko ja Centin pienempi ku toi mikä mulle myytiin
    Joo. Myyjän vika. Mitäs tuli kyselemään. Olis pitänyt antaa sun yksin arpoa kokoa. Kait sanoit myyjälle että tää on väärä koko ja se löi kuitenkin kypärän kassiin, otti rahat lompakosta ja saattoi ovelle. On toi kyllä törkeetä!!!
    Mitään en tunnusta!
    1000RR YCC #141
Sivu: 3 / 11:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen