Tulokset 1:stä 22:een 22:sta
  1. #1
    Onko kellään muulla tullut mieleen testata vanhan paperikartan korvaaminen ipadilla? Mitenköhän mahtaa kosketusnäyttö pelittää tankkilaukun muovikalvon läpi? Aina reissuissa järkeillyt, että tuohon paperikarttaan kun saisi jotenkin paikannuksen, josta näkee missä mennään, niin olisi kova juttu, mutta tuolla konstillahan se saattaisi olla mahdollista.
    Piti hankkia rikkinäisen zumon tilalle uusi, mutta enpäs taidakkaan, kun tuli tilattua jo ipad.
    Kerron omia kokemuksiani tänne, kunhan laite on saapunut.
    https://www.youtube.com/@OnhanVielaPitkaMatka
    https://www.tiktok.com/@onhanvielapitkamatka
  2. #2
    Kapasitiivinen näyttö ei todennäköisesti toimi ollenkaan tankkilaukun kalvon läpi.
    Mitä?
  3. #3
    Ohuemman muovin läpi tuntuu toimivan, joten kokeilla kannattaa ainakin. Se ei taida olla se suurin ongelma. Hanskat kädessä se ei kuitenkaan toimi.

    Olenpa kuullut joskus, että joku olisi ommellut hanskoista läpi johtavaa lankaa jolloin kapasitiivinenkin näyttö toimii. Haittana tuossa on toki se, että mahdolliset gore kalvot ovat sitten gore seuloja tuon ompelun jälkeen.

    Kerrohan käyttökokemuksia kun pääset tien päälle, tuo suuri ja helposti hallittava kartta olisi kovin kiinnostava ominaisuus tien päällä. Paikannuksella tietysti.
  4. #4
    Sama ajatus on ollut. Nyt kun uutta tankkialaukkua olen ostamassa niin otan iPadin mukaan jotta voi testata.
    iPadista saa puhututut ajo-ohjeetkin BT:llä kypärään.
    Tämä ominaisuus puuttuu mun Garmin 550-navista.

    Hyvä että aikoinaan tuli iPhoneen hankittua Navigonin koko euroopan navigointisofta koska se skaalautuu iPadille oikein. TomTomin vastaava ei taida toimia iPadissä?

    Täytyypä kirjotella kokemuksia ja laittaa kuvia ensviikolla miten tuo toimii.
    Life is an adventure that requires correct equipments.
    'R1200GSA
  5. #5
    just juteltiin eilen kaverin kanssa tästä asiasta. Mun ipad ainakin mahtu just ja just siihen kartalle tarkoitettuun muovitaskuun. Ei toiminut läpi muovin edes ilman hanskoja. Toinen ongelma voi olla se, että kuinka hyvin se sieltä näkyy kun aurinko paistaa. Akunkestohan tuossa ipadissa on loistava 10h ! Pistän myös kokemuksia, kun ehtii testaamaan.
    Hakusessa..
  6. #6
    Lainaa (sjoob @ Touko. 06 2011,13:19) kirjoitti
    just juteltiin eilen kaverin kanssa tästä asiasta. Mun ipad ainakin mahtu just ja just siihen kartalle tarkoitettuun muovitaskuun. Ei toiminut läpi muovin edes ilman hanskoja. Toinen ongelma voi olla se, että kuinka hyvin se sieltä näkyy kun aurinko paistaa. Akunkestohan tuossa ipadissa on loistava 10h ! Pistän myös kokemuksia, kun ehtii testaamaan.
    Meinaakko että aipädi pelittää 10h kun luukuttaa gpssää jatkuvatoimisesti? Metkaa jos näin on mut kuulostaa vähän epäilyttävältä.

    Pyörästä virrat ipadille?
    Yamaha FZS 1000cc
    Ex: Kawasaki er-5
  7. #7
    Lainaa (JeTi @ Touko. 06 2011,13:24) kirjoitti
    Meinaakko että aipädi pelittää 10h kun luukuttaa gpssää jatkuvatoimisesti? Metkaa jos näin on mut kuulostaa vähän epäilyttävältä.

    Pyörästä virrat ipadille?
    GPS:llä ei varmaan niin pitkään toimi. Leffakäytössä (mpeg) se toimii melkein tuon 10h joten on siinä aika sitkeä akku.

    Itse kyllä meinasin virran ottaa tökkelistä.
    Life is an adventure that requires correct equipments.
    'R1200GSA
  8. #8
    Lainaa (JeTi @ Touko. 06 2011,13:24) kirjoitti
    Lainaa (sjoob @ Touko. 06 2011,13:19) kirjoitti
    just juteltiin eilen kaverin kanssa tästä asiasta. Mun ipad ainakin mahtu just ja just siihen kartalle tarkoitettuun muovitaskuun. Ei toiminut läpi muovin edes ilman hanskoja. Toinen ongelma voi olla se, että kuinka hyvin se sieltä näkyy kun aurinko paistaa. Akunkestohan tuossa ipadissa on loistava 10h ! Pistän myös kokemuksia, kun ehtii testaamaan.
    Meinaakko että aipädi pelittää 10h kun luukuttaa gpssää jatkuvatoimisesti? Metkaa jos näin on mut kuulostaa vähän epäilyttävältä.

    Pyörästä virrat ipadille?
    No eipä se siitä kauaksi jää! Riippuen tietysti kuinka kirkkaalla joutuu näyttöa pitämään. Tossa kestää akku oikeesti sen mitä luvataankin. Vai onko sun ipadissa huono akku?
    Hakusessa..
  9. #9
    Joskus kokeilin autonavia tankkilaukun karttakotelossa. Ei hyvä paikka, sanoisin jopa hengenvaarallinen..
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  10. #10
    Lainaa (sjoob @ Touko. 06 2011,13:30) kirjoitti
    Vai onko sun ipadissa huono akku?
    No en omista yhtäkään applen härveliä. Varsiknaa millää ipadilla tekis mitään ;)

    Mä oon vähän semmonen oldsk00l kuski, että en tykkää edes mistään gps vehkeistä. Se on hauskempaa kartan ja kompassin avulla kruisailla. Ja jos eksyy ni mitäs sitte? "joutuu" ajaa enempi? *

    Mut ei siinä, mielenkiintonen keskustelu tää on seurattavaks!

    Sori, meni ihan offtopicics..
    Yamaha FZS 1000cc
    Ex: Kawasaki er-5
  11. #11
    Lainaa (JeTi @ Touko. 09 2011,13:04) kirjoitti
    Lainaa (sjoob @ Touko. 06 2011,13:30) kirjoitti
    Vai onko sun ipadissa huono akku?
    No en omista yhtäkään applen härveliä. Varsiknaa millää ipadilla tekis mitään ;)

    Mä oon vähän semmonen oldsk00l kuski, että en tykkää edes mistään gps vehkeistä. Se on hauskempaa kartan ja kompassin avulla kruisailla. Ja jos eksyy ni mitäs sitte? "joutuu" ajaa enempi? *

    Mut ei siinä, mielenkiintonen keskustelu tää on seurattavaks!

    Sori, meni ihan offtopicics..
    Näin tämän asian oletinkin
    Hakusessa..
  12. #12
    Nostetaanpa ylös tämä. Testailiko kukaan iPadia karttana viime kesänä?
    Jarrut on vauhdin surma!
    Kyllä siinä muavia pitää olla!

    Yamaha YZF-R1 -09
  13. #13
    Lainaa Moto^ kirjoitti Katso viesti
    Nostetaanpa ylös tämä. Testailiko kukaan iPadia karttana viime kesänä?
    Testasin, ja totesin ettei siitä tule Garminin korvaajaa.
    Life is an adventure that requires correct equipments.
    'R1200GSA
  14. #14
    Lainaa Moto^ kirjoitti Katso viesti
    Nostetaanpa ylös tämä. Testailiko kukaan iPadia karttana viime kesänä?
    Jos tarkoitat iPadin käyttöä navina, niin minä testasin. Komppaan tätä:

    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    Joskus kokeilin autonavia tankkilaukun karttakotelossa. Ei hyvä paikka, sanoisin jopa hengenvaarallinen..
    Ja perusteena se, että katseen joutuu laskemaan aivan liian alas aivan liian kauaksi aikaa, jotta siitä iPadin näytöstä pystyisi mitään katsomaan esim. auringonpaisteessa.

    Jos taas tarkoitat ihan kartta-karttana, niin siihen se taas sitten sopii mainiosti, kun ei tarvitse olla karttoja levittelemässä ja etäisyyden mittaaminen onnistuu helposti. Toki... motoristin "rullavihkokartta" on silti aika näppärä.
    "Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
    Tallissa: 350EXC-F
    Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
  15. #15
    Tuli tuota viime keväänä kokeiltua ja tuli samalla todettua, että perinteinen paperinen gt kartta + garmin zumo on vaan peto yhdistelmä. Kosketusnäyttö toimi kyllä moitteettomasti karttataskun kalvon läpi. Muistaakseni ipadin näyttö ei näkykynt kovin hyvin kalvon läpi varsinkaan aurinkoisella ilmalla, kun kalvo aaltoilee jonkin verran epätasaisesti. Mainio laite toki muuten reissuissa ajanvietteeksi ajoajan ulkopuolella.
    https://www.youtube.com/@OnhanVielaPitkaMatka
    https://www.tiktok.com/@onhanvielapitkamatka
  16. #16
    Tankkilaukun päältä umpipotasta pitkään navia tuijottaneen bongaa siitä, kun hän ajaa niin
    pää kenossa että visiiriaukko on pystysuunnassa.

    Kypärän poistamisen jälkeen toinen silmä katsoo itään, toinen länteen......
    vaikka etelän suunnasta lähestyisi JLO nelinkontin ja peruuttamalla .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  17. #17
    Lainaa JeTi kirjoitti Katso viesti
    No en omista yhtäkään applen härveliä. Varsiknaa millää ipadilla tekis mitään ;)

    Mä oon vähän semmonen oldsk00l kuski, että en tykkää edes mistään gps vehkeistä. Se on hauskempaa kartan ja kompassin avulla kruisailla. Ja jos eksyy ni mitäs sitte? "joutuu" ajaa enempi? *

    Mut ei siinä, mielenkiintonen keskustelu tää on seurattavaks!

    Sori, meni ihan offtopicics..
    Tämä ei kyllä pidä kohdallani paikkaansa. Kartan kanssa löytyi paikat helpohkosti mutta gepsillä on päässyt paikkoihin joista ei ole edes unta nähnyt. Mutta oikein
    R100R -92 >> R1100RS -93 >> K1200GT -03 >> R1200GSA -11 >> R1200GSA -16
  18. #18
    Lainaa WMB kirjoitti Katso viesti
    Kartan kanssa löytyi paikat helpohkosti mutta gepsillä on päässyt paikkoihin joista ei ole edes unta nähnyt. Mutta oikein
    Joo noi gepsit toimii välillä tosi surkeasti.
    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
  19. #19
    iPadi saapuu taloon ensi viikolla. Tarkoitus olisi käyttää sitä vain ihan karttapohjana, ei niinkään navigaattorina. Tuossa todennu,että paljon helpommin pysyy kartalla kun seurailee kartalta menoa kuin, että seuraisi orjallisesti navigaattoria. Saas nähä tarviiko virittää 12V ulosottoa latuuta varten, jos tulee ajettua pitempiä siivuja päivässä gps päällä...no tuon näkee sitten

    Kiitoksia vastanneille!
    Jarrut on vauhdin surma!
    Kyllä siinä muavia pitää olla!

    Yamaha YZF-R1 -09
  20. #20
    Lainaa Moto^ kirjoitti Katso viesti
    iPadi saapuu taloon ensi viikolla. Tarkoitus olisi käyttää sitä vain ihan karttapohjana, ei niinkään navigaattorina. Tuossa todennu,että paljon helpommin pysyy kartalla kun seurailee kartalta menoa kuin, että seuraisi orjallisesti navigaattoria. Saas nähä tarviiko virittää 12V ulosottoa latuuta varten, jos tulee ajettua pitempiä siivuja päivässä gps päällä...no tuon näkee sitten

    Kiitoksia vastanneille!
    Meinasitko siis seurata iPadin näyttöä ajon aikana, jos kerran latausvirralle on tarvetta?

    Jos ei ole tarvetta pyörittää mitään ajon aikana, vaan esim. vain tauoilla selata karttaa, niin et taatusti tarvitse lisävirtaa.
    "Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
    Tallissa: 350EXC-F
    Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
  21. #21
    Nyt olis mahdollisuus saada ipadiin tomtomin navigaattori ohjelma reilu 40e. Onko kukaan käyttäny kyseistä ohjelmaa? Onko hyvä ajatellen mp käyttöä?
    Honda Varadero -01
    ex:Suzuki GSX 600F -98
    ex:Yamaha TZR 125 -91
  22.  
  23. #22
    MotOrg ry:n hallituksen pj marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainataan tätä ketjua vähän.
    Jonyman sun yksityisviesti laatikko on täynnä, joten en saa sinne lähetettyä viestiä. Se johto olis mulle just passeli ja voisin tulla sen perjantaina hakemaan kun tietäis vaan että mistä
    Elämä on onneksi mutkikasta
    Suihkuvastaava