Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 57:sta
  1. #1
    Morjensta!

    Minulle on varattu ensi viikolle aika silmien laserleikkaukseen, lasik malliseen

    Onko muille orggilaisille tehty silmäleikkauksia, ja onko niistä millaisia kokemuksia? Onko esim. silmien kuivumista ajoviimasta yms.?

    Jospa ei sitten tarvitse enää aamuisin pidätellä hengitystä ajaessa, jottei mene rillit huuruun.. *
    KTM 1090 Adventure R '17

    Exät:
    - Aprilia Tuono 1000R '07
    - Honda VTR Firestorm'02 "Red Devil"
    - Yamaha FZ1-S '07
    - Yamaha YZF600R Thundercat
    - KTM 640 LC4 (palveluksessa)
    - Yamaha DT 125
    - Tunturi Start

  2. #2
    Minulle tehtiin juurikin tuo kyseinen leikkaus pari vuotta sitten. Olen ollut todella tyytyväinen leikkaukseen. Ensimmäiset viikot ovat niitä hankalampia kuivumisen suhtee ,silmiin saa tipotella useaan kertaan päivässä niitä lääkkeitä. Mutta tuskin viima niitä paljon enempää kuivattaa, jos umpipotta päässä ajelee.
    ZR-7N
  3. #3
    Minulle tehty silmäleikkaus myös, voin vain suositella ja kehua! Ei ole minulla ollut ongelmaa silmien kuivumisen kanssa, tosin kuten JONiE mainitsi, itse leikkauksen takiahan silmiin joutuu usein laittamaan silmätippoja.

    Paljon helpompi olla kypärän kanssa ja muutenkin, lykkyä tykö leikkaukseen =)
    Yamaha FZ6S -> Honda CBR 1100XX Super Blackbird -> Kawasaki ZZR 1400 '07
    Nälkä kasvaa syödessä ;)
  4. #4
    Ja täällä myös on tehty laserointi -5 silmistä ---> priimaksi. Suosittelen.
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

    "Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
  5. #5
    Leikkaus tehtiin itelle kans joku vuosi sitten, kaikki meni hyvin. Ajaminen ei mitään silmiä kuivattanut eikä muutenkaan silmät pahasti kuivuneet mut tippoja tuli käytettyä ohjeiden mukaisesti kiltisti. Sellainen juttu tuosta jäi että silmät hiukan verestaa kun käy saunassa mut paremmaksi menee kokoajan ja eiköhän lopulta mene ohi kokonaan.

    Ja on kyllä helppo toimenpide, itellä ei mitään vaivaa leikkauksen jälkeen. Paljon vittumaisempi oli ne kokeet ennen leikkausta kun laitettiin jotain tippoja silmiin mitkä teki niistä helvetin valonarat, eivät olleet mitään varoittaneet tippojen vaikutuksesta. Olin polkupyörällä sillon liikenteessä ja kirkas aurinkoinen keli oli ja oli kyllä ihan vitusta ajella toimenpiteen jälkeen, nähny mitään kun Turun keskustassa suhaili. Ois voinu varottaa et aurinkolasit olis asiaa.
    Ducati Streetfighter 1098 '10
    ex Ducati Monster S2R 1000 '07
  6. #6
    Itellä kanssa lasik leikkaus tehty noin vuosi sitten ja kuten edellä todettiin niin ei voi muuta kuin suositella Ainut miinus että pimeänäkö heikkenee aika tavalla, mutta valothan on keksitty...
    Itellä ei myöskään ollut mitään ongelmia kuivumisen kanssa, kunhan vaan kaikki määrätyt tipat otti ajallaan.
    ZX-6R 2005 --> GSX-R 1000 K8
  7. #7
    Minulle leikkaus tehtiin n. 7 vuotta sitten. Tyytyväinen olen ollut, koska silmälaseista pääsin eroon, mutta kuivasilmäisyys vaivasi kyllä aika pitkään leikkauksen jälkeen. Se ilmeni eniten aamuisin, kun yritin saada silmäni auki. Enemmän viimat haittasi ennen leikkausta, kun pidin piilareita.
    Nyt olen huomannut, että näkö on heikentynyt uudelleen ja mieli tekisi kyllä leikkuuttaa silmät toistamiseen, jos se vain on mahdollista. Ja hämäränäkö kyllä on tosiaan huono. Tosin en muista, oliko se huono jo ennen leikkausta...
  8. #8
    pari kuukautta sitten tehtiin lasik leikkaus. Ei ongelmaa ainakaan ajelussa kun kokeilin viikonloppuna. Kuukauden tiputtelin kosteusgeeliä kerran tuntiin hereillä ollessa nyt kolmen neljän tunnin välein. Käskettiin käyttää useasti niin oikein kiiteltiin kuukausikontrollissa kun ei ollut ongelmia. Eli no problem leikkaukseen vaan.
  9. #9
    LASIK-leikkaus puolitoista vuotta sitten. Pientä kuivumista pari ensimmäistä viikkoa, sitten ei mitään probleemia. Ei ole kaivannut prillejä.

    Mutta siinä leikkaushuoneessa kyllä meinasi tulla äitiä ikävä. Onneksi tuli oltua jo leikattujen kanssa samassa tilassa ennen leikkausta ja se lääkärikin oli kuin aasi-Ihaa Nalle puhista tyyliin "no jos nyt vielä yksi tänään".

    Herätti tarpeeksi luottamusta. *
  10. #10
    Lainaa (Mikuni @ Touko. 03 2011,17:46) kirjoitti
    Paljon vittumaisempi oli ne kokeet ennen leikkausta kun laitettiin jotain tippoja silmiin mitkä teki niistä helvetin valonarat, eivät olleet mitään varoittaneet tippojen vaikutuksesta. Olin polkupyörällä sillon liikenteessä ja kirkas aurinkoinen keli oli ja oli kyllä ihan vitusta ajella toimenpiteen jälkeen, nähny mitään kun Turun keskustassa suhaili. Ois voinu varottaa et aurinkolasit olis asiaa.
    Aijaa, mulle ei laitettu mitään tippoja *
    Piti vaan työnnellä naamaa erilaisiin laitteisiin, vaikeinta oli tuijottaa kirkasta sinistä palkkia joka vilkkui ja alkoi pyörimään.. *

    Eniten koko leikkaushommassa minua ahdistaa tuo "mekaaninen höylä", jolla läppä tehdään *

    Missäpäin maailmaa teille on noita leikkauksia tehty?
    Oma aika on varattu jyväskylä medilaseriin.
    KTM 1090 Adventure R '17

    Exät:
    - Aprilia Tuono 1000R '07
    - Honda VTR Firestorm'02 "Red Devil"
    - Yamaha FZ1-S '07
    - Yamaha YZF600R Thundercat
    - KTM 640 LC4 (palveluksessa)
    - Yamaha DT 125
    - Tunturi Start

  11. #11
    Lainaa (Kaimaani @ Touko. 03 2011,19:02) kirjoitti
    Mutta siinä leikkaushuoneessa kyllä meinasi tulla äitiä ikävä.
    Onneksi tuli oltua jo leikattujen kanssa samassa tilassa ennen leikkausta ja se lääkärikin oli kuin aasi-Ihaa Nalle puhista tyyliin "no jos nyt vielä yksi tänään".

    Herätti tarpeeksi luottamusta. *
    Haha!

    Oon kyllä kans käsittänyt että noissa paikoissa on aikamoinen liukuhihna-meininki *
    KTM 1090 Adventure R '17

    Exät:
    - Aprilia Tuono 1000R '07
    - Honda VTR Firestorm'02 "Red Devil"
    - Yamaha FZ1-S '07
    - Yamaha YZF600R Thundercat
    - KTM 640 LC4 (palveluksessa)
    - Yamaha DT 125
    - Tunturi Start

  12. #12
    Leikattu jo kivikaudella eli joskus 90-luvulla. Toista piti leikata pariinkin kertaan. Ei oo kuivaa ja löytää vieraaseenkin kylppäriin muutenkin käsikopelolla.
  13. #13
    Lainaa (JONiE @ Touko. 03 2011,20:23) kirjoitti
    Lainaa (Kaimaani @ Touko. 03 2011,19:02) kirjoitti
    Mutta siinä leikkaushuoneessa kyllä meinasi tulla äitiä ikävä.
    Onneksi tuli oltua jo leikattujen kanssa samassa tilassa ennen leikkausta ja se lääkärikin oli kuin aasi-Ihaa Nalle puhista tyyliin "no jos nyt vielä yksi tänään".

    Herätti tarpeeksi luottamusta. *
    Haha!

    Oon kyllä kans käsittänyt että noissa paikoissa on aikamoinen liukuhihna-meininki *
    Leikkaus on kyllä niin helppo kun olla ja voi, alle 10 minuuttia siihen taitaa mennä kaikkinensa itse leikkaussalissa? Ja leikkaukseen meneville voi sanoa että nää jutut kuulostaa paljon hurjemmilta mitä on, silmäthän on puudutettu tuossa niin senkus makoilee vaan pöydällä. Sitä miten hyvin sietää silmien sorkkimista puudutuksesta huolimatta saattaa tosin auttaa että on käyttänyt piilareita, ite olin n. 5 vuotta käyttäny piilareita ennen leikkausta.
    Ducati Streetfighter 1098 '10
    ex Ducati Monster S2R 1000 '07
  14. #14
    Emännälle tehtiin pari vuotta sitten, femtolasikilla. Tuossahan ei käytetä terää vaan läppäkin tehdään tarkasti laserilla. Ei ole kärsinyt hämäränäköongelmista.

    Yleensähän nuo hämäränäköongelmat ja flaret ja glaret johtuu siitä että hämärässä pupilli laajenee operoidun alueen yli tai reunalle josta tulee sitten ongelmia.

    Kuivumisesta kärsi jonkin aikaa (puoli vuotta?), eli tippoja kului ahkerasti, mutta hällä oli vastaavia ongelmia aikaisemminkin, erityisesti piilareitten kanssa.

    -7 ja -8 luokasta nollille, tai siis ykköselle, miten näitä oikein pitäisi ilmoittaa, tarvittava korjaus siis nolla ja näkö 1.0. Ei ole päivääkään katunut.

    Kallishan tuo oli kuin mikä, mutta tulee pitkän päälle jopa halvemmaksi, ainakin noilla vahvuuksilla. Ei ne uudet rillit ja vahvuuksilla olevat arskatkaan mitään halpoja olleet kun linssit piti aina tilata erikoishiottuina tms.
    Speed Triple
  15. #15
    Kiva että ei ihan mitään kauhukertomuksia, huomenna menossa
    tarkastukseen...
    Jos kaikki OK, niin leikkaus pikaisesti.
  16. #16
    Kävin operaatiossa -97 ja -98, siihen aikaan tehtiin silmä kerrallaan. Likinäköisyyttä oli jotain -6 paikkeilla ja hajataittoa päälle.

    Tuloksena näontarkkuus todella hyvä, eikä muita oheishaittoja kuin pienet heijastumat kirkkaiden valolähteiden ympärillä pimeässä.

    Nyt alkaa sitten mieluummin jo käyttämään lukulaseja kun nettiä kännykästä tihrustaa, ja pikkaisen on miinusta tullut toiseen silmään (-1.5) joten tuli hommattua kakkulat porojen väistelyyn pimeällä. Päiväsaikaan laseille ei ole minkäänlaista tarvetta ainakaan vielä. Saa sitten nähdä kun viisikymppiä ylittyy muutaman vuoden päästä.

    Mun mielestä rahojansa tuskin voin fiksummin käyttää kun laittamalla ne leikkaukseen, varsinkin jos likinäköisyyttä on niin paljon ettei ilman laseja pärjää ollenkaan.
    R1 + FJR
    + lelut monttuun ja mönkimiseen sekä tonkimiseen
  17. #17
    Vaikeinta itse siinä leikkaustilanteessa oli minusta se yhteenkohti tuijottaminen. Silmä tuntui liikkuvan väkisinkin, kun yritti olla oikein tolkkuna, ettei liikkuisi. Minulta ei leikattu molempia silmiä samalla kertaa, vaan noin kuukauden välillä. Ensimmäinen silmä ei ollut ollenkaan kipeä leikkauksen jälkeen, mutta toinen, dominoiva silmä, särki kyllä vietävästi muutaman päivän. Tramaleja meni muutamia.
  18. #18
    Zyoptik-Lasik -leikkaus tehtiin Medilaserissa jotakuinkin viisi vuotta sitten. Hetkeäkään en ole katunut. Antibioottitippoja pari viikkoa (varmuuden vuoksi), sitten kosteuttavia tippoja vähitellen vähentäen käyttö n. 1,5 vuotta. Sen jälkeen ei ole tarvinnut eikä ole ongelmia. Myös hajataitto korjattiin pois, mutta sitä on pikkaisen tullut takaisin - eli täydellinen näkö ei ole. Mutta enpä tosin silmälasejakaan tarvitse, joten supertyytyväinen edelleen olen Ja mitään kipuja ei ollut ja jo seuraavana päivänä näkö oli kunnossa (leikkauspäivänä silmät vetisteli, mutta näki tietty muuten jo hyvin).



    you say i'm a bitch like it's a bad thing..!?
  19. #19
    Vaimolle tehtiin talvella 2005 ja vähän aikaa kärsi kuivista silmistä --> tippoja. Huhtikuusta alkaen ei mitään ongelmia ulkoilussa, mopoilussa. hiihdossa ym. Toki hiihtoa kokeili vasta seuraavana talvena...
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Grizzly 450 02/2009 lumitöissä
  20. #20
    Mullekin tehtiin LASIK joku 5-6 vuotta takaperin enkä ole päivääkään katunut.
    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
  21. #21
    Viime marraskuussa leikattiin silmät ja tippoja tiputtelen silloin tällöin vieläkin, mutta ensimmäisessä lyhyessä lenkissä nyt mopolla ei ainakaan mitään negatiivisia tuntemuksia. Samoin jääkiekot menny ilman mitään ongelmia jo koko kevättalven.
    Ja itse leikkausta suosittelen kans ehdottomasti jos sattuu hiukankaan kiinnostamaan.

    Hiukan pahaan aikaan oot tietty liikkeellä, kun jonkin aikaa se kuivuminen vaivaa silmiä ja mopolla ajo voi alkuun olla aika aavemaista jo pelkästään ajatuksen takia et silmiä on roplattu ja alkuun ne tahtoo hiukan kuivua.

    Olikohan kolme kuukautta joka tapauksessa joku ohjesääntö, että niitä tippoja pitäis tiputella ja aurinkolasien käyttöä taidettiin suositella jopa vuoden verran leikkauksesta, mutta onhan noissa joissain Schuberteissa jo integroitu aurinkovisiirikin, niin ei tartte lasien kanssa pelata enää.
    Ei auta poru eikä selite, kun käyntiin lähtee Homelite

    Bitit on pc:stä...
  22. #22
  23. #23
    Itse kans olen suunnitellut, että menen leikkauttamaan silmäni. Näkö on huonontunut paljon viimeisen 5 vuoden aikana. Silmälaseja en ole ikinä käyttänyt eikä ole sellaisia aikomuksiakaan. Pärjään ilman laseja, mutta välillä tulee tilanteita joissa huomaa, että huono näkö häiritsee. Tienviitat yms.
    R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
  24. #24
    Pari vuotta sitten -10 ja -8 korjautui ekalla vedolla ilman laseja toimivaksi. Paljon iisimpi erityisesti talvella kelkkahommissa. Ja saunassakin tunnistaa vieruskaverin ilman jutustelua.

    Jos olisi ollut urheiluhenkinen, kotiin (JKL-Mikkeli) olisi voinut ihan hyvin ajaa, aivan uskomaton tunne!

    Ekat kuukaudet oli töissä aika horroria, kun leikkauksessa mentiin tarkoituksella vähän kaukonäköisyyden (?, siis +-korjaus) puolelle. Piti pitää lukiessa Tiimarin laseja, ja välillä tuntui ettei näe näytöstä (24") mitään miltään etäisyydeltä.

    Hämärässä erityisesti tietöiden yhteydessä kaikki heijastimet on ihan /C:stä, erityisesti pitkillä valoilla ajaessa, vieläkin. Eli siihen tiettyyn valon "siromiseen" saat varautua, mutta enemmän leikkauksessa on plussia kuin miinuksia. Pamit vaan huuleen ja pöydälle!
    Husqvarna Vitpilen 401 -22
    ex-GSX-R 750 K6
    ex-SV1000S K5
  25. #25
    Tulos säilynyt hyvänä ööö 7 vuotta. Hämäränäkö ok mutta aurinkolaseja pitää käyttää jos on vähänkään kirkkaampaa. Hyvin pieni riesa verrattuna aiempaan sanka/piilolasirumbaan.
    BMW K1300S -13
    Ducati Multistrada 1200S -15
    BMW R1200GS -13
    BMW K1300S -09
    BMW R1200GS -07
    BMW R850R -04
    Yamaha RD 125 -85
    Tunturi Start -??
  26. #26
    Vuonna -97, itse operaatio yllättävän helppo vaikka pelkäsin silmien ronkkimista,

    Pari vuotta sitten molemmissa silmissä todettu kaihi, ikää reilu 30 v. Melko todennäköisesti kaihi johtuu leikkauksesta, sitä ei pysty varmasti sanomaan mutta en ole ainoa jolle niin on käynyt.
    Mä laitan sen kyllä joskus...

    XX -04
  27. #27
    Aika moni näkyy korjautuneen "ilman laseja pärjääväksi". Voisiko joku täsmentää mitä tuo tarkalleen tarkoittaa?
    Itselläni on niinkin "hyvä" näkö kuin -1,5 huonommassa silmässä, ja ehdottomasti pärjään ilman laseja, mitä nyt tienviittojen yms lukeminen vaatii on hankalaa matkan päästä (ja viime viikko pitikin olla ilman kun unohdin lasit parin sadan kilometrin päähän...). Mutta vaikka ilmankin pärjää, mieluummin pidän laseja, on se mukavampi nähdä kunnolla kauemmaskin..
    (ja juu, eipä tulisi mieleenkään näillä vahvuuksilla antautua operoitavaksi, vaimo sen sijaan on miettinyt asiaa...)
  28. #28
    Vakavassa mietinnässä on. Pääsisi eroon laseista ja piilareista. Femtolasikia olen miettinyt, kovasti tuntuu olevan ihmiset tyytyväisiä tuloksiin.
    Yamaha Tenere 700 & R6R
  29. #29
    Lainaa (-kepa- @ Touko. 04 2011,17:36) kirjoitti
    Itse kans olen suunnitellut, että menen leikkauttamaan silmäni. Näkö on huonontunut *paljon viimeisen 5 vuoden aikana.
    Kannattaa muistaa, että näkö ei saa olla muuttunut muutamaan vuoteen ennen kuin tuonne menee. Ei järkeä mennä leikkaukseen, kun vielä näkö muuttuu.
    xxx
  30.  
  31. #30
    2010 alkuvuodesta kävin Mehiläisen Femtolasikissa. Lähtökohtana oli -10 paikkeilla molemmissa silmissä ja rillit olleet yli 20 vuotta. Eipä ole tarvinnut katua.

    Broidi kävi samassa minun jälkeen ja kuntoon tuli, samoin duunista 2 käynyt myös Mehiläisessä minun jälkeen, toinen eilen ja ei se tänään montaa kertaa ole seinää päin kävellyt.



    FZ1-S -09 -> S1000RR 2010 + S1000XR
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen