oliskos vaihtoehtoja antaa ekaksi pyöräksi
nainen
lyhyt (n.165cm)
eka MP
ei ajokokemusta
ei kovin pidä tyylistä esim yamaha virago!!
Gsx 1441r
Ei se 165cm mikään kääpiömitta ole *
Itse myös 165 ja aloitin aikanaan CBR600F:lla, nykyään alla Suzuki SV1000S. Kantapäät ei ole menny maahan asti kummassakaan, mutta hyvin on pärjätty *
...tietysti jos jalat on suhteettoman lyhyet ja selkä vastaavasti pitkä, voi miettiä pyörän madaltamista tai muita vaihtoehtoja.
Yöllä syöminen on kai yhtä harmitonta kuin unissakäveleminen?
Reissunainen & SV1000S
GS500E tai F.
Oma Kymppi on kuolannut tuota Gladiusta *huolestuttavalla paatoksella. Pituutta on siinä 172. Ainakin Satulaa madaltamalla "modaamalla" tuon pitäisi mennä kivasti myös lyhyemmälle. Pidän itseäni kohtuu kokeneena motoristinä +26v ajellut jos jonkinlaista virveliä. Imho tuo sopii naiselle muutenkin mukavasti.
-k-
<KTM 1290 Superadventure S -23>
'The Man who invented "autocorrect", has passed away, Restaurant in piece.'
SS1000 -2010
SS2000F -2011
Pitää nyt vähän mainostaa kun emännän mopotin ois kaupan.
Kawasaki zzr 250
Ei mikään raketti, mutta tuolla hän opetteli ajamaan ja varsin hyvin palveli 2 kautta, tätä ennen ei emäntä ollut ajanut edes vespaa ja nyt sitten tarkotus siirtyä isompaan. Ittellä on 99` 650 sv ja siitä ei yltä emännällä kun varpaan kärjet maahan mutta tuon päältä ylttää tarpeeksi.
Tuossa on tehoa siis 24kW et voi ajella vaikkapa pikku a:lla
Mutta siis ei mikään raketti mutta kyllä se sillä hyvin perässä tuli mutkapätkälläkin
BRAAAAPB...
Ajokengät jossa on kiilakorkoa, oli mun mielestä hyvä vaihtoehto joskus kun sellasilla ajelin.
Ruumiinosien pituuden lisäks maahan ylettymiseen vaikuttaa myös pärrä. Ja siis ihan pärrän mm. penkin muotoilu. Saahan niitä penkkejä sitten itekkin madallettua ja pyörää madallettua. Toisaalta, toiset pärjää vaikkei ylettyis kun toisen jalan varpaat maahan!
Vaihtoehtoja pyöriin kysyit alotusviestissäs ja niitä tulet varmasti tältä foorumilta saamaan. Makuja on kuitenkin monia, samoin budjetteja. Katsele ja kuuntele pyörinä livenä, ja tutustu niihin mitkä näyttää hyvältä. Kysele rohkeesti. Lueskele pyörien ominaisuuksia ja mieti minkälaisesta ajamisesta saattaisit tykätä. Toisaalta, vaikka ostaisitkin pyörän ja tulisit tulokseen että haluat jotain muuta niin kyllä erilaisia pyöriä maailmassa riittää jos pyörät vielä ekan kokemuksen jälkeen kiinnostaa.
Ostin ekan pyörän tolla tutustumistekniikalla (kawasaki ninja 250R), tokan pyörän ostin koska se vaan oli niiiiiin hieno ja siinä oli enemmän paukkuja (suzuki gsx-r 600).
Ja olen 164,5cm![]()
Kohti ääretöntä - ja sen yli!
Meillä myynnissä nyt
600F
Ollut 160cm naisella ajossa ekana pyöränä.
Ajettu inssiajo ekalla läpi![]()
Hallitusaktiivi,EVP
Honda CBR1000F 1991
Toyota Celica 1990
Minä oon n.167cm pitkä ja eka pyörä oli gsxr600. Ei yltänyt kantapäät yhtäaikaa maahan mutta eipä se haitannut. Jos tarvii peruuttaa niin saa sen pyörän siirrettyä työntämälläkin. *![]()
Oikoluku on aivan truha, sillä minä en tee kosaan vihreitä.
GSX-R600 K4, GSX-R1000 K3
Honda CBF 500 on myös hyväksi todettu. Perusvarmaa Honda-tekniikkaa. Penkki on sen muotoinen, että ylettyy helposti maahan, ajo-ominaisuudet hyvät aloittelevalle motoristille, ja moottorin käytös muutenkin sopivan rauhallinen ja helppo. Jos on mahdollisuus löytää ABS versio, niin ehdottomasti sellainen. Suomessa niitä vaan on vähänlaisesti.
Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
Tuo pituus ei rajoita pyörävalintaa ollenkaan. On tullu nähtyä kompakteja naisihmisiä vaikka millasten pyörien selässä ja pystyssä nuo on pysynyt. Ja kai sitä tehokkaallakin pyörällä voi alotella, ajelee vaan rauhassa.
YZF 750R -> SM 610 -> SMC 690 -> 250 TE -> CB 350 & GSX1300R
Tuttu myi R1:stä ja sitä kävi lyhytkasvuinen mies koeajamassa. Pysähtyessä toinen jalka maahan ja toinen lepäs satulan päällä. Ei pituus pyörävalintaa rajoita!
Meillä emäntä tykästyi kawasakin er6n pyörään lähinnä juuri tuon helpon käsiteltävyyden takia, hän 162cm.. nyt alkaa kolmas kesä tuolla pyörällä eikä vielä ole ainakaan kyllästynyt malliin.
Pituutta sulka päässä 162cm, eka moppeli oli ER6f, oli erinomaisen hyvä pyörä harjoitella - kohtuu kevyt ja matala, ja saatavilla myös madallusosia (penkkiä ja palikkaa).
Nyt alla '06 R1, jota alkuun olin madalluttamassa, mutta peruin homman. Tulin siihen tulokseen, että pyörän käsittely, ja siirtely päältä, on tällä fyysisellä koolla tekniikkalaji, ja ennenkaikkea uskon asia - pitää uskoa ja luottaa siihen että itsellä on homma hanskassa, ja vielä parempi jos tuon uskon lisäksi tietää mitä ja miten on tekemässä. Vaikka molemmat jalat yltää kunnolla maahan niin pyörän saa kyllä nurin - se ylettäminen ei ole autuaaksi tekevä asia kun alla on pari sataa kiloa massaa joka haluaa pysähdyksissäollessaan olla, painopisteestä riippuen, nopeammin tai hitaammin kyljellään.
Suosittelen ohjattuja harjoituksia jotta pyörän käsittely etenkin hitaassa ajossa tuntuu hyvältä, ja siltä että kuski vie mopedia eikä päinvastoin.
Yamaha R1 '06
Meidän mammalla suzuki gs 500e (158cm) ja on se mun honda blackbirdilläkin tykännyt kurvailla,vaikka ei molemmat jalat ylläkkään maahan(varpaillaan toinen) hyvin sujuu.ajokokemusta taitaa olla alle tuhat km.Samanlailla ne tytöt osaa/pystyy isoakin pyörää kääntämään.Joskus paremmin kun jätkät![]()
No mä olen 162cm ja ekaa kokonaista ajokautta aloittelen tässä just
Ja ekaks pyöräks hommasin yamaha YZF R6:en....
Jalat yletti maahan nippanappa, mut talven aikana madallettiin 2cm, kun löytyi vielä edullinen madallussarjakin!!!(vaikkei hinta niin ollutkaat tärkeä, kun tulin tulokseen että kyseisen pyörän haluan pitää, että oman turvallisuuden vuoksi madallettiin..
)
Ja Nyt Ylttää!! eli 2cm:n madallus auttaa paljon...,jos viitsii nähdä vaivaa ja aikaa![]()
![]()
ärkuus
Meillä on perheen kaikki naiset ketjun aloittajaa lyhyempiä ja löytyy GS500E, CB500 Sport ja CBR600F. Äitin suzukissa on jousituksia säädetty, jotta jalat yltää paremmin maahan ja omassa CB:ssä on satulaa hiukan muotoiltu samasta syystä. Näillä pikkuviilailuilla ollaan kaikki pärjätty oikein mainiosti.
Nöpö.
Rouvalle hommattiin juuri ER5 josta jouduttiin madaltamaan penkkiä jotta ylettyy maahan, nyt vasta 150km takana. Ainakin vielä on tyytyväinen. Katsotaan sitten kesän jälkeen mielipide uudestaan.
Rouvalla mittaa 157cm
Lisätty rouvan pituus.
Mielipiteeni vain omiani, eikä minua kiinnosta mitä muut niistä ajattelee. Tietoisesti en kuitenkaa loukkaa ketään tai mitään.
Yamaha FJR 1300A -08
163 cm + Kawasari er6f + kengissä korotetut pohjat
er6f:ään saa madalletun penkin
Vaikka toiset sanookin ettei pituus vaikuta pyörän valinnassa niin olen eri mieltä.
Huomattavasti mukavampaa ajoa on jos ei tarvitse miettiä miten pysähtyy jos on esim. kuoppia vastassa jne.
Itse olen lyhyt ja modasin satulan hiukan matalammaksi vaikka pyörä on mielestäni matalin malli eli XJ 600 S Diversion.
Toki pystyn korkeampia pyöriäkin ajamaan mutta on melkoista sompailua kaupunkialueella.
Ja mittana on 160 cm sulkahattu päässä.
ZX-9R -95
Ex YZF 750 R -95
Ex FZR 1000 -92
Ex FZS 600 -01
Ex XJ 900F -93
Ex XJ 600 S Diversion -96
Kukahan nää mutkat oikein määrää..
Harley Davidson Sportster ... Low?
Jos tykkää maatalouskoneilla ajella, niin Bemaria saa matalia malleja. Aika monestakin mallista.
![]()
BMW F800S 2010 ja CBR600F 2005 (molemmat hitaita)
ER-6f 2006
Er6f on aika hyvä lyhyelle ja vähemmän ajaneelle kuskille. Kapea ja kevyt pyörä, johon saa madallusta mukavasti jo matalalla penkillä. Sinänsä se että yltää varpaat tai päkiät maahan on riittävä mutta mukava tietysti olisi jos yltäisi jalkapohjat ihan kokonaan. Mutta kun pituutta ei ole kuin 158 cm niin pitää sitten tyytyä varvistelemaan. Toinen asia on sitten se että pitäisi myös käsien yltää mukavasti ja selällä olla sopiva asento. Ei auta jos kintut yltää maahan jotenkuten jos muuten joutuu rötköttämään tankin päällä hankalasti yltääkseen pyörän sarviin...
ei mutta tuohan kuulostaakin kivalta tavalta harrastaa moottoripyöräilyä...(Jortsi @ Huhti. 29 2011,14:40) kirjoitti
![]()
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Jep, esim f650gs:n satula taitaa laskeutua jonnekkin 75cm:n tienoille matalimmalla vakio satulalla ja madaltavilla koiranluilla (olisko nämäkin ollut tehtaan varusteita?)...(Nasu @ Huhti. 30 2011,10:00) kirjoitti
Ekaksi pyöräksi suosittelen lämpimästi ER-6(n). Oma peli oli madallettu. Helppo ajaa ja käsitellä. Ei tartte jännittää. Oiva peli opetella mopoilun saloja. Pituutta mullakin huimat n. 162 cm.(ford72 @ Huhti. 29 2011,05:44) kirjoitti
Peli vaihtui juuri yhden ajokauden jälkeen ripeämmin liikkuvaan
![]()
FZ1-S '07
ER-6n '06
Ducati Monster. Tosi matala ja voi vielä madaltaakiin.
Mut ei 165 cm kyllä mielestäni mikään lyhyt ole... Tietty, jos moottoripyörällä ajamisen edellytys on, että molemmat jalat yltää kantapäistäkin maahan, niin sitten... Mutta oikeasti riittää kun varpaankärjet saa maahan. Ei sitä pyörää jaloilla päällä lykkimällä tarvitse siirtää.
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Tällä tytöllä pituutta 162cm ja pyöränä -06 CBR600F. Alkuun tuntu korkeelta ja raskaalta, ehdin jo madallussarjaaki harkitsemaan, mutta sitten siihen alko tottua. Nyt tuntuukin just omalta - koitan vaan tässä miettiä että meneekö mulla yhtäaikaa varpaat vai jopa päkiät maahan.. *![]()
Vähän joutuu toki katseleen tien kaltevuutta/kuoppia pysähtyessä. Mopon siirtely ei myöskään onnistu selästä käsin ellei tie kallistu sopivasti siirtosuuntaan, mut ei se oo paha sieltä selästä hetkeksi nousta ja taluttaa.
Sillä on mentävä mitä on "annettu". Sitäpaitsi, sitähän sanotaankin että ei se pituus vaan se paksuus...
![]()
Ite arkajalkana tulin ensipyöräksi valinneeksi Ninja 250R:n. Halusin kyykkymallisen pyörän, mutta arastelin hieman isompaa heti ottaa. Ajokokemusta ku elämässä oli tasan ne autokoulun tunnit. Enkä edelleenkään kadu päätöstä, vaikka tosin sit kesän loputtua pyörä vaihtuikin kusiaiseen. Ninja 250R kun oli yllättävän pysty ajoasennoltaan, matala ja kevyt niin sitä oli erittäin helppo käsitellä. Eikä tarttenu jännittää lähteekö käsistä
Seuraava pyörä oli sitten R6R, jota en madalluttanut, mutta siinä tosin sitten hieman kavennettiin satulaa, jotta yltäisin vähän edes paremmin maahan. Ei sitä pyörää päällä istuen taaksepäin pystynyt liikuttamaan jos vähänkin oli kaltevuutta, mutta eipä sen niin väliä ollu. Erinomainen pyörä ja varmasti taas seuraava valinta, kun pyörää hankin.
Sen jälkeen ajokkina on ollut 600cc gixxu, jossa istuinkorkeus oli inan matalampi kuin R6R:ssä ja myös R1, jota taas ei mitenkään madallettu tai satulaa kavennettu, kun varmuutta oli ettei kaivannut sen ihmeemmin maahan ylttämistä - kunhan päkiät kosketti maata niin se riittiMutta tosiaan vaikka sitä kilosta tuli koetettua, niin siitä huolimatta seuraava pyörä on varmasti se kusiainen - vaikka nyt tulee älähdystä, ettei semmoinen ny käy *
Niin ja pituutta on 166cm
you say i'm a bitch like it's a bad thing..!?