Sivu: 4 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2345 ViimeinenViimeinen
Tulokset 91:stä 120:een 139:sta
    Voi jees mitä valopaäiden touhua
    Niinhän siinä nyt kävi että kovista suostutteluista huolimatta pikkurilli ei kyennyt yhteistyöhön, vaan se kuoli hiljaa kärvistellen. Suomeksi sanottuna amputaatiopäivä (ja samalla metallien poistopäivä) on 24.5.
    No mutta. Metallien poisto tarkoittaa ankaraa kuntoutusta, porkkanana prätkän haku kotiin Joten eiköhän tuo parissa päivässä kuntoudu
    Toivotaan pikaista paranemista ja hyvää kuntoutumista. Pikkurillin menetys on pientä kun kuvista päätellen täydellinen katastrofi on ollut jo aivan kintaalla.
    Honda CBR1000RR Fireblade
    Yamaha YZF-R6R (ex)
    Suzuki GSX650F (ex)
    http://mopollasuohon.blogspot.com/
    https://www.youtube.com/@Qassu78
    Lainaa (Yokozuna @ Touko. 21 2011,21:43) kirjoitti
    Niinhän siinä nyt kävi että kovista suostutteluista huolimatta pikkurilli ei kyennyt yhteistyöhön, vaan se kuoli hiljaa kärvistellen. Suomeksi sanottuna amputaatiopäivä (ja samalla metallien poistopäivä) on 24.5.
    No mutta. Metallien poisto tarkoittaa ankaraa kuntoutusta, porkkanana prätkän haku kotiin * Joten eiköhän tuo parissa päivässä kuntoudu
    Tosa on jo asenetta ja munaa paljon enemmän kuin mitä monet äijät voi sanoa et löytyy

Kova mimmi olet ja toivottavasti loput sormeet ovat enemmän yhteistyhalukkaita.
    Lainaa (TunturiTT @ Huhti. 28 2011,15:24) kirjoitti
    Lainaa (Akiva @ Huhti. 28 2011,15:01) kirjoitti
    Lainaa (Sjuggen @ Huhti. 28 2011,13:58) kirjoitti
    Jossain kesäduunissa varoittelivat isohkosta (n. 3m korkea) pylväsporasta. Siinä oli joku vanha duunari poraillut jotain isohkoa reikää hitaalla kierrosnopeudella ja ajatellut pyhkäistä hanskalla terässä pyörineen lastunpätkän pois. Lastu tarttui hanskaan joka kiristyi käteen kiinni ja kaveri oli pyörähdellyt muutaman kierroksen terän mukana, kunnes kone oli saatu pysäytettyä. Säilyi hengissä, mutta kädessä oli taitoksia suhteellisen tiheästi.

Elämä imee, ikinä ei voi voittaa ja muita latteuksia tähän perään.
    Yksi syy miksi lastuavassa työstössä ei pitäisi pitää hanskoja tai liian pitkiä hihoja.
    Tai pitkää tukkaa. Kotipaikkakunnan eräässä koulussa, opiskelija sai pikaskalpeerauksen, kun moppitukka tarttui istukkaan.
    Mie muistan aina yläasteelta puukäsityöopettajan ilmeen, kun yhdeltä oppilaalta kuoriutui päältä pois semmoinen 80-luvulla suosittu väljä villapaita.
    Tapahtumassa oli suuri draaman aihe, mutta onneksi villapaita taisi olla huonolaatuista kopiokamaa ja se paidan päälleen laittanut oppilas seisoi hölmönä sen sorvin vieressä taltta kädessä. Muuta vahinkoa ei tullut
    Oppilaalla ja opettajalla kävi hyvä tuuri.
    Yhdeksänsorminen kuittaa
    Operaation aikana loppuvaiheessa satuin heräämään kun kättä sidottiin tupon sisälle. Kauhistuin ja sanoin että -hyvänen aika, älä nyt noin isoa tuppoa siihen laita, eihän sillä kädellä voi tehdä yhtään mitään! Käsikirurgi katsoi vuoronperään minua, kättä ja muita hoitajia ja totesi -njaaha... laitetaas kaksinkertaisesti nyt sitte tuota täytettä.

Noh, nyt mulla on paketti, josta ei tällähetkellä näy edes sormien päät... Jos olisin olut hiljaa, olisin saanut paljon kevyemmän tupon, eli kättä olis pystynyt hyödyntämään

Nyt kuntouttamaan ja kohta prätkä kotiin
    Tsemiä kuntoutukseen... Itsekkin aikoinaan polvileikkauksen jälkeisellä viikolla hojohojo treenejä vetämässä.

Asennetta se kysyy ja jos/kun ei välitä muiden "herranjestas" kommenteista ni hyvä tulee. Pidä ny järki ja loput sormistasi kropassa kiinni. Voipi olla että et saa uutta samanmoista tilaisuutta.

Todennäköisesti tuurisi on nyt sitte käytetty? Muista että on kahenlaista tuuria.

-Alikersantti Lehdolla oli sitä jälkimmäistä-
    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

"Si vis pacem, para bellum"
    pikkurilli on turha sormi muutenkin, ensimmäisenä sitä paleltaakin kylmillä keleillä. Sulla ei ole enää sitä huolta Toivotaan että paranee ilman tulehduksia.
    KTM
    Muuten. Oikeasti vaikka ihmiset sanoo että se on vaan pikkurilli, niin nyt arjessa huomaa miten paljon sitä on käyttänyt kaikessa Toki sitä oppii elämään ilman sitä, mutta parissa päivässä on tullut vastaan hirveästi tilanteitakun on tajunnut että hei, en mä pysty tätäkään asiaa tekemään kuten normaalisti.

Mä luulin itsekin että pikkurilli on se vähiten käytetty, mutta sen puuttuminen vaikuttaa oikeasti ihan hirveän paljon Nyt sen vasta hiffaa.

Ja typeryyden huippu jatkukoon. Perjantaina sain tupon pois ja jäljelle jäi enää uudet juuri laitetut tikit neljään leikkaushaavaan. Lääkäri siinä sitten minut tuntien painotti muutamaa asiaa. Saunaan ei kahteen viikkoon, uimaan vasta kolme päivää tikkien poiston jälkeen ja ehdoton rasituskielto viikon ajan. No, kas kun olen tekeväinen tyyppi, lähdin siltä istumalta samana päivänä mökille riehumaan (lähinnä mökin kevätkunnostusta), illalla saunomaan ja olihan se talviturkkikin heitettävä, joten järveen vaan (oli muuten aivan sa*atanan kylmää vettä)

Kaksi tikkiä hävis mysteerisesti sen reissun aikana mutta haava on pysynyt kiinni

Miksi sitä ketjua pitää yleensäkään pestä? Tarpeeksi notkeaa öljyä vaan tippakannulla, niin ketju pysyy puhtaana itsestään. Tippakannun nokkakin saa uusia jos sen toheloi johonkin väärään väliin.

Lainaa (Yokozuna @ Touko. 30 2011,11:35) kirjoitti
    Ja typeryyden huippu jatkukoon. Perjantaina sain tupon pois ja jäljelle jäi enää uudet juuri laitetut tikit neljään leikkaushaavaan. Lääkäri siinä sitten minut tuntien painotti muutamaa asiaa. Saunaan ei kahteen viikkoon, uimaan vasta kolme päivää tikkien poiston jälkeen ja ehdoton rasituskielto viikon ajan. No, kas kun olen tekeväinen tyyppi, lähdin siltä istumalta samana päivänä mökille riehumaan (lähinnä mökin kevätkunnostusta), illalla saunomaan ja olihan se talviturkkikin heitettävä, joten järveen vaan (oli muuten aivan sa*atanan kylmää vettä)

Kaksi tikkiä hävis mysteerisesti sen reissun aikana mutta haava on pysynyt kiinni
    Miten musta tuntuu, että sun toilailuista saamme lukea täällä jatkossakin...

Mutta, kuten tuossa alempana allekirjoituksessanikin lukee: "If You Can't Be A Good Example, Be A Terrible Warning."

-Mielipiteet ovat niinkuin perseenreijät - kaikki joilla on eri mielipide kuin mulla, ovat perseenreikiä-
    -If You Can't Be A Good Example, Be A Terrible Warning-
    Lainaa (jarno73 @ Huhti. 28 2011,11:45) kirjoitti
    kaveri joskus laittoi samalla tyylillä pv suzukiin ketjuja paikalleen...,käsi lipes kytkimeltä ja sormet poikki. peukku säästyi *
    no PV suzukien kanssahan tietty sattui vaikka mitä. kaverilla meni kans sormi kun yllätys yllätys..ketjuja putsaili
    "My final offer is this: nothing"
    -Il Bastardo-
    Lainaa (VAK @ Touko. 30 2011,12:34) kirjoitti
    Miksi sitä ketjua pitää yleensäkään pestä? Tarpeeksi notkeaa öljyä vaan tippakannulla, niin ketju pysyy puhtaana itsestään.
    Noo.. mä nyt aattelin pestä ketjut öljyllä kevään tulon kunniaksi... se nyt vaan oli sellaista fiilistelyä...

Mosse: Mä vähän luulen ja Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa. Näitä toilailuja tulee
    Lainaa kirjoitti
    Noo.. mä nyt aattelin pestä ketjut öljyllä kevään tulon kunniaksi... se nyt vaan oli sellaista fiilistelyä...

Mosse: Mä vähän luulen ja Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa. Näitä toilailuja tulee
    Joko "sormi" tai paikka missä sen kuuluisi olla parani? Osta tuommonen ennenkuin lähtee koko käsi ;)

KTM
    Lainaa (zuha @ Kesä. 02 2011,12:44) kirjoitti
    Joko "sormi" tai paikka missä sen kuuluisi olla parani? Osta tuommonen ennenkuin lähtee koko käsi ;)

ja pikkuvinkkinä, kunnon ote tosta varresta, nappaa yllättävän tiukasti ketjuun kiinni
    "ei vauhti tapa,vaan äkkipysäys"
    Yamaha YZF 1000r thunderace -02
    Hieno asenne sulla

Koita ny olla uimatta ja saunomatta ettet saa vielä jotain tulehdusta kaupan päälle! Toivoo yksi sh joka ei uskaltanut avata noita linkkejä

Tsemppiä kuntoutukseen
    Kawasaki GPZS
    ^kiitos
    Ja koska sä oot sh, ymmärrät kun sanon; ongelmakohta on siis nelossormen PIP-nivel Siinä sormessa ekstensorit ei varmaan koskaan tule toimimaan kunnolla. Fleksorit toimii kaikissa sormissa, jahka niveliin saa lisää mobilisaatiota. viitossormi on amputoitu PIP-nivelen yläpuolelta nekroosin takia nelos ja kolmossormet on jäykkänä DIP ja PIP-nivelistä, kakkossormi ainoastaan PIP-nivelestä. Kaikissa sormissa MP:t toimii, niissä ei minkäänlaista muutosta. Ja mikä hienointa, ykkössormeen ei tullut naarmuakaan!

Nimimerkillä; toinen hoitsu ja urheiluhieroja
    Lainaa (Yokozuna @ Kesä. 03 2011,13:40) kirjoitti
    ^kiitos
    Ja koska sä oot sh, ymmärrät kun sanon; ongelmakohta on siis nelossormen PIP-nivel Siinä sormessa ekstensorit ei varmaan koskaan tule toimimaan kunnolla. Fleksorit toimii kaikissa sormissa, jahka niveliin saa lisää mobilisaatiota. viitossormi on amputoitu PIP-nivelen yläpuolelta nekroosin takia *nelos ja kolmossormet on jäykkänä DIP ja PIP-nivelistä, kakkossormi ainoastaan PIP-nivelestä. Kaikissa sormissa MP:t toimii, niissä ei minkäänlaista muutosta. Ja mikä hienointa, ykkössormeen ei tullut naarmuakaan!

Nimimerkillä; toinen hoitsu ja urheiluhieroja
    Mites ABC-saranat? Onko sama flygmaattinen jakotukkihäiriö kuin STD-potilaan pakokammiossa?

..ttu mä en tajunnu tosta Yokon viestistä sanaakaan *
    Litranen sisävessa

Mä tajusin osan...en kaikkea...oon katsos erikoistunut tonne mielenterveyspuolelle joten osaan kysyä että miltä susta nyt tuntuu
    Kawasaki GPZS
    Lainaa (Yokozuna @ Kesä. 03 2011,13:40) kirjoitti
    Kaikissa sormissa MP:t toimii, niissä ei minkäänlaista muutosta.
    No, mutta eikö tää olekin motoristille se tärkein asia
    "Always on the run"
    Heli: se on loistotaito osata ^^ korvienväli on paljon monimutkaisempi ja moniuloitteisempi kun muutama nivel ja niiden lihakset ja hermotukset ^^ Mutta kysymykseesi: Miltä nyt tuntuu- ei kannata vastata

Ja näille muille, pakko vähän aikaa miettiä että mitä nää on suomeksi siis oikeaoppisesti

DIP=kärkinivel, PIP=keskinivel ja MP=tyvinivel
    fleksorit=koukistajat, ekstensorit=ojentajat
    ykkössormi=peukalo-vitossormi=pikkurilli
    nekroosi=kuolio
    mobilisaatio=liike
    sormeton, ainakin melkein ....kädetön, täysin..
    Mun tube kanava:
    SSA Motors Finland

Instagram:
    ssamotorsfinland
    Moikka Yoko, aiemmin jo näitä ketjuja lueskelin ja jossain vaiheessa tajusin kuka oot tietääkös hää kuka täällä huutelee? (oot naamasta kadonnut? )

Ikävästi sul käynyt, mut sun asenteella kyllä hienosti oot selvinnyt tuosta koettelemuksesta, kunhan nyt tosiaan et saa vielä tulehtumaan sitä! Tsemppiä!
    Melkein jo arvasin, mutta paikkakunta: helsinki? En mä sitten arvannutkaan ^^ Heitä vinkkiä
    Juu, poistin itteni facesta. Meni homma vähän överiksi

Juu, ei tää sormi enää tulehu, haavat on parantuneet käytännössä täysin. Jahka mä pikkasen saan lisää liikettä nakkeihin ni avot- Mirri kotiin!
    Iihanaa! Kehräävä Mirri jalkojen välissä, hikeä,rajoja ja äärimmäinen nautinto! Mitä sitä nainen voi muuta enää toivoa?

Hain prätkän kotiin. Käsi on hyvin jäykkä, mutta parempi mitä kuvittelin. Nyt se kesä alkaa minullakin!
    Vinkki viitonen, Kivelän sairaala... D Siihen aikaan mul ei ollu vasta kuin kaks typykkää
    Toivottavasti sulla ei ole kotona sirkkeliä tai klapikonetta.
    Lähtee vielä loputkin sormet, kädet tai jalat
    Suzuki dr-z 400 sm bigbore
    KTM r.i.p
    MasterStreetRiders
    Lainaa (nato26 @ Kesä. 11 2011,11:25) kirjoitti
    Toivottavasti sulla ei ole kotona sirkkeliä tai klapikonetta.
    Lähtee vielä loputkin sormet, kädet tai jalat
    Mökillä olis moottorisaha ja klapikone... mutta minähän saan vahinkoa aikaiseksi jo mato-ongellakin

Sairasloma vaan jatkuu. Toistaiseksi vajaa 4kk takana ja todennäköisesti lisää on tulossa. Kyllä tästä vielä käsi tulee, vaikkakin hitaasti Ite olen jo aika kypsä saikkuun, kova vimma olis päästä töihin. Lääkärin mukaan kun käsi menee nyrkkiin, pääsen töihin. Sitä odotellessa... Eläköön jumppailu.

BTW, menipähän muuten tovi että pystyin taas nakkia syömään. Tapahtuneen aikoihin telkkarissa pyöri mainos jossa oli lautasella nakin palasia. Assosioin sen välittömästi omiin sormiini. Kerran olen pystynyt nakkia sen jälkeen maistamaan.
  30.  
    No jokos sormet pelaa...

ihan vaan muistutuksena kaikille jotka aikoo tehä keväthuoltoja...
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
Sivu: 4 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2345 ViimeinenViimeinen