Niinhän siinä nyt kävi että kovista suostutteluista huolimatta pikkurilli ei kyennyt yhteistyöhön, vaan se kuoli hiljaa kärvistellen. Suomeksi sanottuna amputaatiopäivä (ja samalla metallien poistopäivä) on 24.5.
No mutta. Metallien poisto tarkoittaa ankaraa kuntoutusta, porkkanana prätkän haku kotiinJoten eiköhän tuo parissa päivässä kuntoudu
![]()
Toivotaan pikaista paranemista ja hyvää kuntoutumista. Pikkurillin menetys on pientä kun kuvista päätellen täydellinen katastrofi on ollut jo aivan kintaalla.
Honda CBR1000RR Fireblade
Yamaha YZF-R6R (ex)
Suzuki GSX650F (ex)
http://mopollasuohon.blogspot.com/
https://www.youtube.com/@Qassu78
Tosa on jo asenetta ja munaa paljon enemmän kuin mitä monet äijät voi sanoa et löytyy(Yokozuna @ Touko. 21 2011,21:43) kirjoitti
Kova mimmi olet ja toivottavasti loput sormeet ovat enemmän yhteistyhalukkaita.
Mie muistan aina yläasteelta puukäsityöopettajan ilmeen, kun yhdeltä oppilaalta kuoriutui päältä pois semmoinen 80-luvulla suosittu väljä villapaita.(TunturiTT @ Huhti. 28 2011,15:24) kirjoitti
Tapahtumassa oli suuri draaman aihe, mutta onneksi villapaita taisi olla huonolaatuista kopiokamaa ja se paidan päälleen laittanut oppilas seisoi hölmönä sen sorvin vieressä taltta kädessä. Muuta vahinkoa ei tullut
Oppilaalla ja opettajalla kävi hyvä tuuri.
Yhdeksänsorminen kuittaa
Operaation aikana loppuvaiheessa satuin heräämään kun kättä sidottiin tupon sisälle. Kauhistuin ja sanoin että -hyvänen aika, älä nyt noin isoa tuppoa siihen laita, eihän sillä kädellä voi tehdä yhtään mitään! Käsikirurgi katsoi vuoronperään minua, kättä ja muita hoitajia ja totesi -njaaha... laitetaas kaksinkertaisesti nyt sitte tuota täytettä.
Noh, nyt mulla on paketti, josta ei tällähetkellä näy edes sormien päät... Jos olisin olut hiljaa, olisin saanut paljon kevyemmän tupon, eli kättä olis pystynyt hyödyntämään
Nyt kuntouttamaan ja kohta prätkä kotiin![]()
Tsemiä kuntoutukseen... Itsekkin aikoinaan polvileikkauksen jälkeisellä viikolla hojohojo treenejä vetämässä.
Asennetta se kysyy ja jos/kun ei välitä muiden "herranjestas" kommenteista ni hyvä tulee. Pidä ny järki ja loput sormistasi kropassa kiinni. Voipi olla että et saa uutta samanmoista tilaisuutta.
Todennäköisesti tuurisi on nyt sitte käytetty? Muista että on kahenlaista tuuria.
-Alikersantti Lehdolla oli sitä jälkimmäistä-
Kawasaki 550 -83 Limited Edition
Grumpy Old Fart
"Si vis pacem, para bellum"
pikkurilli on turha sormi muutenkin, ensimmäisenä sitä paleltaakin kylmillä keleillä. Sulla ei ole enää sitä huoltaToivotaan että paranee ilman tulehduksia.
KTM
Muuten. Oikeasti vaikka ihmiset sanoo että se on vaan pikkurilli, niin nyt arjessa huomaa miten paljon sitä on käyttänyt kaikessaToki sitä oppii elämään ilman sitä, mutta parissa päivässä on tullut vastaan hirveästi tilanteitakun on tajunnut että hei, en mä pysty tätäkään asiaa tekemään kuten normaalisti.
Mä luulin itsekin että pikkurilli on se vähiten käytetty, mutta sen puuttuminen vaikuttaa oikeasti ihan hirveän paljonNyt sen vasta hiffaa.
Ja typeryyden huippu jatkukoon. Perjantaina sain tupon pois ja jäljelle jäi enää uudet juuri laitetut tikit neljään leikkaushaavaan. Lääkäri siinä sitten minut tuntien painotti muutamaa asiaa. Saunaan ei kahteen viikkoon, uimaan vasta kolme päivää tikkien poiston jälkeen ja ehdoton rasituskielto viikon ajan. No, kas kun olen tekeväinen tyyppi, lähdin siltä istumalta samana päivänä mökille riehumaan (lähinnä mökin kevätkunnostusta), illalla saunomaan ja olihan se talviturkkikin heitettävä, joten järveen vaan(oli muuten aivan sa*atanan kylmää vettä)
Kaksi tikkiä hävis mysteerisesti sen reissun aikana mutta haava on pysynyt kiinni
Miksi sitä ketjua pitää yleensäkään pestä? Tarpeeksi notkeaa öljyä vaan tippakannulla, niin ketju pysyy puhtaana itsestään. Tippakannun nokkakin saa uusia jos sen toheloi johonkin väärään väliin.
Miten musta tuntuu, että sun toilailuista saamme lukea täällä jatkossakin...(Yokozuna @ Touko. 30 2011,11:35) kirjoitti
Mutta, kuten tuossa alempana allekirjoituksessanikin lukee: "If You Can't Be A Good Example, Be A Terrible Warning."
-Mielipiteet ovat niinkuin perseenreijät - kaikki joilla on eri mielipide kuin mulla, ovat perseenreikiä-
-If You Can't Be A Good Example, Be A Terrible Warning-
no PV suzukien kanssahan tietty sattui vaikka mitä. kaverilla meni kans sormi kun yllätys yllätys..ketjuja putsaili(jarno73 @ Huhti. 28 2011,11:45) kirjoitti
"My final offer is this: nothing"
-Il Bastardo-
Noo.. mä nyt aattelin pestä ketjut öljyllä kevään tulon kunniaksi... se nyt vaan oli sellaista fiilistelyä...(VAK @ Touko. 30 2011,12:34) kirjoitti
Mosse: Mä vähän luulen jaTyhmästä päästä kärsii koko kroppa. Näitä toilailuja tulee
![]()
Joko "sormi" tai paikka missä sen kuuluisi olla parani? Osta tuommonen ennenkuin lähtee koko käsi ;)kirjoitti
![]()
KTM
ja pikkuvinkkinä, kunnon ote tosta varresta, nappaa yllättävän tiukasti ketjuun kiinni(zuha @ Kesä. 02 2011,12:44) kirjoitti
![]()
"ei vauhti tapa,vaan äkkipysäys"
Yamaha YZF 1000r thunderace -02
Hieno asenne sulla
Koita ny olla uimatta ja saunomatta ettet saa vielä jotain tulehdusta kaupan päälle! Toivoo yksi sh joka ei uskaltanut avata noita linkkejä
Tsemppiä kuntoutukseen![]()
Kawasaki GPZS
^kiitos![]()
Ja koska sä oot sh, ymmärrät kun sanon; ongelmakohta on siis nelossormen PIP-nivelSiinä sormessa ekstensorit ei varmaan koskaan tule toimimaan kunnolla. Fleksorit toimii kaikissa sormissa, jahka niveliin saa lisää mobilisaatiota. viitossormi on amputoitu PIP-nivelen yläpuolelta nekroosin takia
nelos ja kolmossormet on jäykkänä DIP ja PIP-nivelistä, kakkossormi ainoastaan PIP-nivelestä. Kaikissa sormissa MP:t toimii, niissä ei minkäänlaista muutosta. Ja mikä hienointa, ykkössormeen ei tullut naarmuakaan!
Nimimerkillä; toinen hoitsu ja urheiluhieroja![]()
Mites ABC-saranat? Onko sama flygmaattinen jakotukkihäiriö kuin STD-potilaan pakokammiossa?(Yokozuna @ Kesä. 03 2011,13:40) kirjoitti
..ttu mä en tajunnu tosta Yokon viestistä sanaakaan *![]()
Litranen sisävessa
Mä tajusin osan...en kaikkea...oon katsos erikoistunut tonne mielenterveyspuolelle joten osaan kysyä että miltä susta nyt tuntuu![]()
Kawasaki GPZS
No, mutta eikö tää olekin motoristille se tärkein asia(Yokozuna @ Kesä. 03 2011,13:40) kirjoitti
![]()
"Always on the run"
Heli: se on loistotaito osata ^^ korvienväli on paljon monimutkaisempi ja moniuloitteisempi kun muutama nivel ja niiden lihakset ja hermotukset ^^ Mutta kysymykseesi: Miltä nyt tuntuu- ei kannata vastata
Ja näille muille, pakko vähän aikaa miettiä että mitä nää on suomeksisiis oikeaoppisesti
DIP=kärkinivel, PIP=keskinivel ja MP=tyvinivel
fleksorit=koukistajat, ekstensorit=ojentajat
ykkössormi=peukalo-vitossormi=pikkurilli
nekroosi=kuolio
mobilisaatio=liike
sormeton, ainakin melkein ....kädetön, täysin..![]()
Mun tube kanava:
SSA Motors Finland
Instagram:
ssamotorsfinland
Moikka Yoko, aiemmin jo näitä ketjuja lueskelin ja jossain vaiheessa tajusin kuka oottietääkös hää kuka täällä huutelee? (oot naamasta kadonnut? )
Ikävästi sul käynyt, mut sun asenteella kyllä hienosti oot selvinnyt tuosta koettelemuksesta, kunhan nyt tosiaan et saa vielä tulehtumaan sitä! Tsemppiä!![]()
Melkein jo arvasin, mutta paikkakunta: helsinki? En mä sitten arvannutkaan ^^ Heitä vinkkiä
Juu, poistin itteni facesta. Meni homma vähän överiksi![]()
Juu, ei tää sormi enää tulehu, haavat on parantuneet käytännössä täysin. Jahka mä pikkasen saan lisää liikettä nakkeihin ni avot- Mirri kotiin!
Iihanaa! Kehräävä Mirri jalkojen välissä, hikeä,rajoja ja äärimmäinen nautinto! Mitä sitä nainen voi muuta enää toivoa?
Hain prätkän kotiin. Käsi on hyvin jäykkä, mutta parempi mitä kuvittelin. Nyt se kesä alkaa minullakin!![]()
Vinkki viitonen, Kivelän sairaala...D Siihen aikaan mul ei ollu vasta kuin kaks typykkää
![]()
Toivottavasti sulla ei ole kotona sirkkeliä tai klapikonetta.
Lähtee vielä loputkin sormet, kädet tai jalat![]()
Suzuki dr-z 400 sm bigbore
KTM r.i.p
MasterStreetRiders
Mökillä olis moottorisaha ja klapikone... mutta minähän saan vahinkoa aikaiseksi jo mato-ongellakin(nato26 @ Kesä. 11 2011,11:25) kirjoitti
Sairasloma vaan jatkuu. Toistaiseksi vajaa 4kk takana ja todennäköisesti lisää on tulossa. Kyllä tästä vielä käsi tulee, vaikkakin hitaastiIte olen jo aika kypsä saikkuun, kova vimma olis päästä töihin. Lääkärin mukaan kun käsi menee nyrkkiin, pääsen töihin. Sitä odotellessa... Eläköön jumppailu.
BTW, menipähän muuten tovi että pystyin taas nakkia syömään. Tapahtuneen aikoihin telkkarissa pyöri mainos jossa oli lautasella nakin palasia. Assosioin sen välittömästi omiin sormiini. Kerran olen pystynyt nakkia sen jälkeen maistamaan.![]()
No jokos sormet pelaa...
ihan vaan muistutuksena kaikille jotka aikoo tehä keväthuoltoja...![]()
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout