Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 41:sta
  1. #1
    Noniin tuli sitten ostettua tommonen 690 sm r. Kilsoja on tullut ekan viikon aikana mittariin n. 1200 ja alkas olemaan aika varailla tota 5000 kilsan huoltoa että sais takuut säilymään laitteessa. Ja täällä Etelä-Savosta ei taida kyseiselle merkille valtuutettua huoltoa löytyä?? Missäs muut on kottaraisia tältä suunnalta huollattaneet?? Mitä on maksanut?? Ja mitä mieltä yleensäkin palvelusta?? * *
  2. #2
    Saman langan alta kysyisin myös, että onko porukka huollattanut Kottaraista muualla kuin valtuutetussa huollossa ja mikä mahtaa olla takuun laita sen jälkeen?

    Paljonko muiden LC8:n 1000km:n huolto on kustantanut? Oma summa hipoi lähes tähtitieteellistä ottaen huomioon, jos ei muuta tehty kuin ohjekirjassa mainitut kohdat.
    990 SM-T -11
    FZ1-N -07
    ZX-9R F2P -04
    CBR 600 F4 -00
    NSR 125R -94
  3. #3
    Oman SM-T:n 1000km huolto kustansi n. 200€ Moto Kokkolassa. Motorexit sisälle ja uudet suodattimet, vikamuistin tarkistus + vähän momenttien ja ketjujen kiristelyä. Oisko ollut joku 2,5 tunnin homma.

    Edit: Kuitista tarkistettuna olikin töitä 1,5h ja hintaa koko hommalle 174€. Työ 97,5€ ja tarvikkeet 76,5€.



    KTM SMT 990 2010
  4. #4
    Perhana, BW raapaisi kortilta 50€ vielä päälle. Edellisen pyörän tonnin tarkastus kustansi 90€.
    990 SM-T -11
    FZ1-N -07
    ZX-9R F2P -04
    CBR 600 F4 -00
    NSR 125R -94
  5. #5
    Itse olen huoltanut. Siitä huolimatta 690:n bensapumppu ja murtunut pakokäyrä meni takuuseen.
    Mikkelin suunnalle: jos et muuta keksi, niin Lappeenrannassa PWR-moto taitaa olla virallinen kotarihuolto.
  6. #6
    Paljonkos porukalla on kustantanu 10tkm huolto?
    Nii ja pyörä on 690 smc.
    690 SMC
  7. #7
    Öljyjä ei saa manuaalin mukaan itse mennä vaihtamaan takuun aikana. Lainsäädäntö vain on toista mieltä.

    Minen ainakaan rupia maksamaan satoja euroja tommosesta hommasta, joka vielä tehdään pahimmassa tapauksessa väärin.

    Nimim. liikaa öljyä, ketjurataspaketti melekeen pilalla ja rasvat taka-akselista huitsin nevadassa, never again. Ja pillun posket ne mitään momentteja tai muutakaan tarkastaneet. Rahaa kyllä osataan pyytää.

    Eiköhän se ole ihan selvä homma kun vähän viitsii itse dokumentoida mitä on tehnyt ja vaihtelee öljyt itse.
  8. #8
    Lainaa (Le Motard @ Touko. 16 2011,20:10) kirjoitti
    Öljyjä ei saa manuaalin mukaan itse mennä vaihtamaan takuun aikana. Lainsäädäntö vain on toista mieltä.

    Minen ainakaan rupia maksamaan satoja euroja tommosesta hommasta, joka vielä tehdään pahimmassa tapauksessa väärin.

    Nimim. liikaa öljyä, ketjurataspaketti melekeen pilalla ja rasvat taka-akselista huitsin nevadassa, never again. Ja pillun posket ne mitään momentteja tai muutakaan tarkastaneet. Rahaa kyllä osataan pyytää.

    Eiköhän se ole ihan selvä homma kun vähän viitsii itse dokumentoida mitä on tehnyt ja vaihtelee öljyt itse.
    Tulee vähän OT, mutta aihetta sivuten kuitenkin.

    Viime viikolla tein ekaa kertaa Super Dukeen öljyhuollon. Valutin öljyt huolellisesti lämpimästä koneesta pois, välillä pyörää kallistellen, että tulisi ne viimeisetkin tipat. Ja tulihan sieltä yllättävän paljon vielä kallistelemalla. Öljy sai vielä kaikessa rauhassa valua, kun huolellisesti puhdistin proppujen magneetit ja kaikki kontaktipinnat. Jokaisen pultin ja propun kiristin vielä service manuaalin antamaan momenttiin, kun aikoinaan tuli prätkiä varten hankittua pieni momenttiavain isomman kaveriksi. Öljyksi valitsin valmistajan suosittaman ja öljynsuodattimeksi alkuperäisen.

    No, ehkä tämä menee jonkun mielestä jo liioittelun puolelle, mutta kun harrastuksen kannalta ottaa, niin olipahan taas mukavaa puuhastelua kauniina iltana. Lisäksi voi hyvillä mielin sanoa, että ei yhdessäkään huollossa tehdä tuota hommaa yhtä huolellisesti, kuin itse tein. Toki sellainen olisi kustannustenkin takia jo mahdotonta, enkä sellaista odotakaan, mutta kuitenkin.

    Kun itse tekee, niin tietää, mitä saa. Ja kun joskus tuosta pyörästä luovun, niin tiedän, että uusi omistaja saa siitä viimeisen päälle huolletun pelin, vaikka ei huoltokirjasta löydykään merkkihuollon leimaa. *
  9. #9
    Itse aloin pitämään huoltovihkoa johon merkitsen tekemäni huollot ja nitasen samaan sivuun vielä kuitin tarvikkeista kiinni.
    Öljyt vaihdan 2500 km:n välein,ei maksa paljoa,saa touhuta ja onhan se öljy moottorin henkivakuutus. 10 tkm:n huollot ajattelin teetättää liikkeessä,siinä on kuitenkin venttiilien tarkistus ohjelmassa.
  10. #10
    Entäpäs kympin huoltohinnat, missä luokassa pyörii?`

    Tonnin huolto RC8:n viime syksynä maksoi 300€ BW:ssä ja tunkivat koneeseen vielä Hondan GN4 öljyt. Nyt kun tulee eka kympin huolto, voisi kokeilla jotain muuta puljua. Suosituksia?
    I'm not complete idiot, still missing some parts!
    Honda VFR 800 V-Tec & Yamaha XS650
    (exät Harley-Davidson FLSTF Fat Boy, KTM RC8, VTR SP-1, CBR 954 RR, CBR1000F, Kawasaki KX125)
  11. #11
    Itse itselleni vastaten. Saman +-300€ on myös kympin huolto. BW:ssä kuukauden jonot molemmissa toimipisteissä, mutta täälläkin näemmä suositteluja saaneessa Racingbike Sidecarissa vain viikon jono. Sinne siis.
    I'm not complete idiot, still missing some parts!
    Honda VFR 800 V-Tec & Yamaha XS650
    (exät Harley-Davidson FLSTF Fat Boy, KTM RC8, VTR SP-1, CBR 954 RR, CBR1000F, Kawasaki KX125)
  12. #12
    Käytin pikkuduken ensihuollossa Racingbikessä. Soittelin ensin Bike Worldiin pari päivää ja kun lopulta sain vihaisen sihteerin kiinni, hän kertoi että huollossa henkilöstöpula ja kauhea kiire; juhannuksen jälkeen saisi huoltoa. Pyörässä jo 1000 mittarissa, Racingbikestä sitten löytyi parin päivän päähän aika.

    Huolto tehtiin odottaessa (ajoin Helsingistä ja huoltoaika 2.5h joten odotin mielummin paikan päällä). Loppuhinta oli vajaa 200 ja tähän sisältyi 2.15h työt KTM:n listan mukaan (ensihuollossa kaikenlaista kiristelyä ja tarkistelua), öljyt (Power Synt) ja suodattimet. Juttutuokio tuli kaupan päälle ja hyvä fiilis jäi, ainoa miinus tuo välimatka, kun ei se moottoritie ilman katteita ole kauhean hauskaa

    Talvisäilytystäkin kuulemma tarjotaan ja samalla tekevät kausihuollon, joten sekin asia on tältä vuodelta ratkaistu. Talvisäilytyksen hinta oli myös ihan kilpailukykyinen 100-jotain ja säilytys onnistuu vaikka heinäkuuhun asti, ei tarvi olla huhtikuun alussa hakemassa. Jälleen hieman hankaluuksia tuottaa välimatka jos ei ole kulkuneuvoa jolla viedä ja hakea pyörä, mutta vaivataan sitten kavereita.
    ex-636B '03 -> ex-R1 '05 -> ex-690 Duke R '11 -> ex-1190 RC8 '08 -> polkupyörä
  13. #13
    Lainaa (sunshine @ Kesä. 09 2011,16:32) kirjoitti
    ainoa miinus tuo välimatka, kun ei se moottoritie ilman katteita ole kauhean hauskaa
    No hittoakos motaria päristelet, tuleehan tänne Rajamäelle pikkuteitäkin!

    edit. Kyllä minä jaksan tuota BikeWorldia ihmetellä. Puljua on haukuttu iät ja ajat totaalip*skaksi, mutta silti vaan ruuhkaa riittää.



    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  14. #14
    Lainaa (wekkuli @ Kesä. 09 2011,16:38) kirjoitti
    Lainaa (sunshine @ Kesä. 09 2011,16:32) kirjoitti
    ainoa miinus tuo välimatka, kun ei se moottoritie ilman katteita ole kauhean hauskaa
    No hittoakos motaria päristelet, tuleehan tänne Rajamäelle pikkuteitäkin!

    edit. Kyllä minä jaksan tuota BikeWorldia ihmetellä. Puljua on haukuttu iät ja ajat totaalip*skaksi, mutta silti vaan ruuhkaa riittää.
    OT:ksi menee mutta tosiaan ihan mukavasti meni vanhan pyörän vaihto Bikeworldiin. Vanha sisään ja uusi ulos, ei nettimotoa ja virolaisia koeajajia yms. Toki minulla olisi ollut mahdollisuus saada pyörästä enemmän rahaa yksityisesti myymällä, mutta annan myös kätevyydelle rahallista arvoa.

    Nää myynninjälkeiset palvelut ei sitten kai niin hyvin luistakaan, mutta onneksi on tuo Racingbike tai kottaraisen kanssa olisi pulassa kun ei huoli JV, Ville tai vissiin kukaan muukaan.
    ex-636B '03 -> ex-R1 '05 -> ex-690 Duke R '11 -> ex-1190 RC8 '08 -> polkupyörä
  15. #15
    Mulla on kyllä aina toiminu BW Helsinki/Espoo kiitettävästi joka asiassa.

    Eikö 1000 huoltoa muka tehdä enää nykyään pikahuollossa? Kaikki "pienet" huollot ainakin ennen meni pikahuoltoon ja "isot" missä venttiilien käpistelyä tms. ajanvarauksen kautta.

    Täytyypä käydä kysymässä meneekö RC8:n 10K huolto pikana vai ei, vanhan mallin mukaan jos toimitaan niin menee pikana, 20K sitten ajanvarauksen kautta.



    RC8
    Don't call me stupid, I'm insane!
  16. #16
    Ilmeisesti venttiilivälykset tsekkaavat tuossa kympin huollossa, aikaa ne ainakin halusivat varatuttaa sekä Racingbikessa että BW:ssä. BW:n jono vaan oli huikea, siksi Klaukkalaan. Hinta oli molemmissa samaa luokkaa.

    Toi tonnin sisäänajohuolto vaati kanssa ajanvarauksen. Näin ainakin viime elokuussa kun käytin BW:ssä.
    I'm not complete idiot, still missing some parts!
    Honda VFR 800 V-Tec & Yamaha XS650
    (exät Harley-Davidson FLSTF Fat Boy, KTM RC8, VTR SP-1, CBR 954 RR, CBR1000F, Kawasaki KX125)
  17. #17
    No sitten on hommat muuttuneet ei ennen tollasta pöllöilyä ollu. Onko niillä enää ollenkaan pikahuoltoa? Ja jos on niin mitä siellä sitten tehdään? Täytetään pissapoika ja putsataan pleksi?

    No kävinpä nettisivuilla ja siellä ainoastaan Vantaalla mainitaan pikahuolto. Vantaalla en ookkaan huollossa käyny enkä taida mennäkkään. Pitänee ruveta aihimaan aikaa Klaukkalaan...



    RC8
    Don't call me stupid, I'm insane!
  18. #18
    Lainaa (compinho @ Kesä. 10 2011,12:12) kirjoitti
    Klaukkalaan...
    Racingbike Sidecar muutti viime talvena Rajamäelle.

    http://www.racingbikesidecar.fi/
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  19. #19
    No hemmetti, enpäs huomannutkaan tuota

    Pikkasen kasvaa matka pidemmäksi, mutta taitaa silti olla lähin kottaraishuolto mihin saa aikojan noin lyhyellä varoitusajalla. Odoteltava siellä tai vietävä edellisenä päivänä.
    I'm not complete idiot, still missing some parts!
    Honda VFR 800 V-Tec & Yamaha XS650
    (exät Harley-Davidson FLSTF Fat Boy, KTM RC8, VTR SP-1, CBR 954 RR, CBR1000F, Kawasaki KX125)
  20. #20
    Kävin äsken SuperDuken kanssa tuolla Rajamäellä 1000 km:n huollossa. Hintaa tuli 170e.
  21. #21
    Pysykää poissa bw vantaan huollosta. Jäätävää hinnoittelua tolle superduken ensihuollolle. makso 288e vrt. edellinen postaus 170e. 70e öljyt ja työt 180e. loput tuli jostain pikkuosista.
    nykyinen: ...
    entinen: KTM sd -09
  22. #22
    Kai se BikeWorld Vantaa pärjää pelkästään mainion ja helpon sijaintinsa ansiosta. Se kun on kunnossa, niin kaikki muu voi olla silkkaa p*skaa ja asiakkaan halveksuntaa & rahastusta.

    Siellä on aina ollut sellainen fiilis, että sinä asiakas olet vain häiriöksi ja kaikki olisi helpompaa ilman asiakkaita. Silti on aitaus täynnä huoltoaan odottelevia motoja. Näin oli jo kymmenen vuotta sitten. Ei jummarra.
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  23. #23
    Oppiminen maksaa näköjään rahaa...
    nykyinen: ...
    entinen: KTM sd -09
  24. #24
    No sen verran täytyy taas kehua BW Espoota lisää että tänään kävin kysymässä 10K huoltoa ja täyteen kalenteriin ilmestyi reikä ensi tiistaille. *

    Voi maksaa enemmän kuin Rajamäellä mutta lyhyt välimatka ja hyvät julkiset yhteydet sekä himaan että duuniin painaa selkeästi enemmän kuin hinta, ei mene koko työpäivä ketuiksi huollon kanssa.
    RC8
    Don't call me stupid, I'm insane!
  25. #25
    EI mullakaan missään nimessä ole mitään pahaa sanottavaa BW Espoosta. Aina olen saanut hyvää tai loistavaa palvelua. Lupasivat ne mullekin nytkin katsoa slottia lähempää, jos en löydä muualta aikaa, mutta varasin sitten Racingbike Sidecarilta, kun luulin sen olevan Klaukkalassa. Nyt painaa vaakakupissa se, että haluan sen kympin huollon ennen ensi viikonlopun Motoparkin keikkaa.
    Viimeksi antoivat Espoosta ihan sijaispyöränkin huollon ajaksi pyytämättä. Aika mahtista.

    Vantaan BW:n palvelun tasosta en tiedä, kun en sieltä ole palvelua saanut vielä.
    I'm not complete idiot, still missing some parts!
    Honda VFR 800 V-Tec & Yamaha XS650
    (exät Harley-Davidson FLSTF Fat Boy, KTM RC8, VTR SP-1, CBR 954 RR, CBR1000F, Kawasaki KX125)
  26. #26
    Jotenkin tuntuu, että espoon ja vantaan välillä on eroja. BW vantaan myyntipuolen henkilökunta on tosijees. Huoltopuoli on erillinen yritys BW:n tiloissa, jos en nyt väärin ymmärtänyt.

    Onhan se totta, että huollon läheisyydestä voi maksaa hieman ylimäärästä, mutta 120e siitä on mun mielestä vähän liikaa. Sillähän ottaa jo taksin rajamäeltä helsinkiin ja takasin.

    Noh mene ja tiedä sit... tärkeintä on, että pyörä tikissä ja pääsee päristelemään!
    nykyinen: ...
    entinen: KTM sd -09
  27. #27
    Lainaa (Le Motard @ Touko. 16 2011,20:10) kirjoitti
    Öljyjä ei saa manuaalin mukaan itse mennä vaihtamaan takuun aikana. Lainsäädäntö vain on toista mieltä.
    Tuohan siis tarkoittaa että takuuaikana manuaalin mukaiset huollot pitää suorittaa KTM-jälleenmyyjän huollossa tai takuu katkeaa. Eli jos huoltovälin välillä haluaa itse vaihtaa öljyt niin siitä ei sais takuu raueta. Paitsi tietenkin jos ja kun todetaan että kaadoit moottoriin hiekkaa ja asensit suodattimen väärinpäin. Paitsi jos et sano mitään niin vika löytyy ihan muualta.

    Moniko on tajunnut että jos pyörän huoltoväli on 7500km tai 1v niin se kausihuolto pitää tehdä vaikka kilsoja olisi mennyt kuinka vähän?
    Löytysköhän racingbiken valikoimasta öljynvaihto + tarkistushuolto käytetyn pyörän ostajalle joka ei halua odotella 7000km päähän että yllätykset paljastuu?
    990 SM -08
  28. #28
    Lainaa (NinjaSamu @ Kesä. 15 2011,06:01) kirjoitti
    Lainaa (Le Motard @ Touko. 16 2011,20:10) kirjoitti
    Öljyjä ei saa manuaalin mukaan itse mennä vaihtamaan takuun aikana. Lainsäädäntö vain on toista mieltä.
    Tuohan siis tarkoittaa että takuuaikana manuaalin mukaiset huollot pitää suorittaa KTM-jälleenmyyjän huollossa tai takuu katkeaa.
    Takuu voi katketa, mutta ei virhevastuu. Eli jos pyörään tulee 2v sisällä vikaa, niin myyjän on turha vinkua muualla tehdyistä öljynhuolloista, eivät ne virhevastuuta katkaise, ellei sitten myyjä pysty todistamaan että pyörään tullut vika on johtunut huollon puutteesta tai virheellisesti tehdystä huollosta.
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  29. #29
    Lainaa (Hannupa @ Huhti. 26 2011,09:50) kirjoitti
    Noniin tuli sitten ostettua tommonen 690 sm r. Kilsoja on tullut ekan viikon aikana mittariin n. 1200 ja alkas olemaan aika varailla tota 5000 kilsan huoltoa että sais takuut säilymään laitteessa. Ja täällä Etelä-Savosta ei taida kyseiselle merkille valtuutettua huoltoa löytyä?? Missäs muut on kottaraisia tältä suunnalta huollattaneet?? Mitä on maksanut?? Ja mitä mieltä yleensäkin palvelusta?? * *
    Ajelet Hane vaan tänne meille päin kyläilemään ja kysyt Motopalvelusta huoltoaikaa/hintaa.Meiltä Orimattilaan n.60km mutkaista asfalttia pitkin.Voin lähtä kaveriksi näyttämään tietä ja hölmöilemään huollon ajaksi
    Otetaan vaikka jotkut Kotarit koeajoon huollon ajaksi..
  30.  
  31. #30
    Nyt on kokemus Racingbikesta ja voin kyllä varauksetta suositella. Sinne suuntaan itse seuraavallakin kerralla. Hintaakin kympin huollolle jäi vain 210€.

    Mitä tuohon öljynvaihtoon tulee, niin huoltomies ihan suositteli vaihtamaan öljyt kerran ennen seuraavaa kympin huoltoa. Eikä vaikuta takuisiin, milläs sen kukaan edes todistaa että olet sinne litkut vaihtanut.
    I'm not complete idiot, still missing some parts!
    Honda VFR 800 V-Tec & Yamaha XS650
    (exät Harley-Davidson FLSTF Fat Boy, KTM RC8, VTR SP-1, CBR 954 RR, CBR1000F, Kawasaki KX125)
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen