Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 63:sta
  1. #1
    Terveeks

    10 vuotta takana moottoripyöräilyä Japsivehkeillä, nykyinen pyörä Honda CBR XX. Tuli taloon rouvalle pikku Sportsteri ja käynyt sillä ajamassa muutama sata kilometriä ja nyt on niin hirveä HD kuume et savu nousee korvista. Eli toivoisin apua mallivalinnassa, lähinnä kiinnostaisi tietää, että onko joissain tietyissä vuosimalleissa / moottorityypeissä jotain mitä pitäisi ottaa huomioon, haluaisin kuitenkin pyörän, joka on suht varmatoimiminen. Onko esim. merkitystä onko kaasari / ruisku, jotain muuta mitä pitäisi ottaa huomioon? Rahaa on käytettävissä n. 15 000 €. Tässä muutama vaihtoehto mitä oon kattonu:

    http://www.nettimoto.com/harley-davidson/dyna/1095916
    http://www.nettimoto.com/harley-davidson/dyna/1084261
    http://www.nettimoto.com/harley-davidson/dyna/1068146

    Eli jotain custom tyylistä kattelen, ei mitään touring mallia. Kiitoksia kovasti jos joku vaivautuu kommentoimaan..

    Jani
  2. #2
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Eipä noissa juuri eroa ole, noista ottaisin ton pinnavanteisen FXD Customin.

    Miettisin kuitenkin hiukka uudenmman hommaamista, 2006 malleihin Dyniin tuli uusittu runko ja jämäkämpi keula paksummilla 49mm putkilla ja kolmioilla ja 6-vaihteiset lootat, vuodeksi '07 tuli jo sitten koneeksikin TC96 edellisen TC88:n tilalle... no menee kyllä hifistelyksi, kaikki ne on hienoja ja hauskoja ajaa, kahden ison mukin takominen on aikamoista terapiaa
    Dirty Nasty Furriner
  3. #3
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Ai joo... fiksuinta on esittää noi kysymykset H-DCF:n boardilla;
    H-DCF Juttutupa, sieltä kysymällä saat relevanttia tietoa, täällä tuppaa olemaan hiukka tota taustakohinaa...
    Dirty Nasty Furriner
  4. #4
    Saaha tolla rahalla jo uuden 48:n.
    Vai eikö tyttöjenpyörä käy?
    Kato *ittunetistä!
    Buell XB12Ss Pirun harvinainen ku ei näitä enää tehdäkkään.
    Samas pihas on 1200 porsteri kans
    http://kouhia.pictures.fi/kuvat/
  5. #5
    EVO-koneinen softaili... tai Dyna... tai FXR, mut jos selkeesti Customia ni EVO-Softail.

    Miksikö? No Softailiin saa parhaiten valmist tehdastekoista tai pajatekoista rakentelukilkettä ja käyttökoneena EVO on parasta mitä on tuolta Milwaukeesta tullut. Eihän EVO:ssa ja TC:ssä nyt muuten niin ihmeesti ole eroa, mutta EVO:ssa ei jakopäässä ole vitjoja ja laahaimia. Ilman muuta kaasaripelinä.
    Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt ihminen voi korjata.
  6. #6
    Juu kiitoksia kommenteista

    En minä nyt osaa tehdä eroa tyttöjen ja poikien pyöristä, moottoripyörä on moottoripyörä ja tuo 48 Sportster on aivan helvetin hieno, samoin kuin Nightster, hyviä vaihtoehtoja molemmat ja jos jo 883 Sportster low antoi sellaiset ajofiilikset mitä en oo yhdelläkään japsipyörällä saanut... Jotenkin vaan oon ihastunut tuohon vm 2000 Glideen. En tiedä onko järkevää ostaa moottoripyörää ulkonäyn perusteella, mut eiköhän tää koko homma perustu muutenkin aika paljon tunnepuoleen, kuka tykkää mistäkin.

    Mut se on aivan varmaa, et Honda vaihtuu HD:ksi. Hyvää ajokautta kaikille merkistä riippumatta *

    Jani



  7. #7
    Minullakaan ei ole HD:stä kokemusta. Olenhan toki nähnyt ja kuullut ja paria ajanutkin, mutta en ikinä omistanut tahi rakennellut.
    Ekaksi tulisi mieleen, jos sellaisen hommaisin, että softail, esim. 1600 *night train tai v-rodi vois olla semmosia oikein messeviä pelejä! *
    Minä olen nykyisin semmonen kermaperse, että en enää kaasaripelejä kelpuuta.
    Kuulemma ovat pirteiksi myös kehuneet noita twin cameja ja rodia tottakai!

    ....ja tää menee kyllä ihan mutulle jo, mutta softaileissa taitas olla kuitenkin myös aikas lailla hyvin tuota rakentelupotentiaalia....tietty onhan sitä joka hoodessä, mutta ainakin tuo softin takahaarukkaratkasu näyttää sellaiselta, että se suorastaan vaatii leveää takaläskiä. Varmasti on laitettavissa vaikka johonkin sellaiseen malliin missä on stereona iskarit sivuilla, mut teetättääkö moinen sitten enempi työtä
  8. #8
    Lainaa (Jankku73 @ Huhti. 23 2011,18:39) kirjoitti
    En tiedä onko järkevää ostaa moottoripyörää ulkonäyn perusteella, mut eiköhän tää koko homma perustu muutenkin aika paljon tunnepuoleen, kuka tykkää mistäkin.
    Hei, täs maas on talvi ja kallista ja kaikkea, et ihan oikeasti tuskin on millekään moottoripyörälle oikeasti mitään muuta järkisyytä kuin Ma_Tahtoo! Jos tiedät minkämoisen tahdot, niin yhtälöhän on hyvin helppo! Ulkonäkö on parhait perusteit näis härveleissä.
    Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt ihminen voi korjata.
  9. #9
    Lainaa (JTS @ Huhti. 23 2011,19:50) kirjoitti
    Minä olen nykyisin semmonen kermaperse, että en enää kaasaripelejä kelpuuta.
    En minäkään autoissa tai venekoneissa, mut HooRee on oikeasti halavatusti simppelimpi laite minkä kanssa elää ilman ruiskua. HooDees on kuitenkin vain se yks kaasari ni se ei esmes mene synkasta, ku keskenään on paha olla epätahdissa. Struutta tuo helkutisti lisää vika-altista elektroniikka ja muita turhia komponentteja.
    Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt ihminen voi korjata.
  10. #10
    Lainaa (ma^ko @ Huhti. 23 2011,19:56) kirjoitti
    En minäkään autoissa tai venekoneissa, mut HooRee on oikeasti halavatusti simppelimpi laite minkä kanssa elää ilman ruiskua. HooDees on kuitenkin vain se yks kaasari ni se ei esmes mene synkasta, ku keskenään on paha olla epätahdissa. Struutta tuo helkutisti lisää vika-altista elektroniikka ja muita turhia komponentteja.
    Se voi olla kyllä totta ja varmasti tulee tuolta rivi 4 kaasarijumpasta tuo ruiskun kannatus jne.

    En oo kuullu, enkä kyselly, mut mites nuo ruisku tc koneet sit pelailee? Kai ne silti aika huolettomia on?
  11. #11
    Lainaa (ma^ko @ Huhti. 23 2011,19:56) kirjoitti
    Lainaa (JTS @ Huhti. 23 2011,19:50) kirjoitti
    Minä olen nykyisin semmonen kermaperse, että en enää kaasaripelejä kelpuuta.
    En minäkään autoissa tai venekoneissa, mut HooRee on oikeasti halavatusti simppelimpi laite minkä kanssa elää ilman ruiskua. HooDees on kuitenkin vain se yks kaasari ni se ei esmes mene synkasta, ku keskenään on paha olla epätahdissa. Struutta tuo helkutisti lisää vika-altista elektroniikka ja muita turhia komponentteja.
    Allekirjoitan kyllä tämän, enemmän elektroniikkaa = enemmän mystisiä sähkövikoja. Ei taida onnistua prätkän buuttaus niinku tietokoneen et virrat pois ja muutama kirosana ja taas toimii, ehkä...

    Jani



  12. #12
    Itse ajelen rivi-nelos koneisella japsilla, eikä mulla ole kuin lyhyt ajokokemus yhdellä 883 HD:lla viime kesältä. Oli kyllä mielenkiintoisen ristiriitaiset tunteet herättävä pyörä. *Toisaalta tuntui että tää on aivan hirveä paska ja silti tunne ajaessa oli että v..tu tää on hienoo. *Kaikki asiat ei vissiin oo aina järjellä selitettävissä.



    BMW R850R -02
    web: www.oilhead.org
    mail: info@oilhead.org
  13. #13
    Lainaa (ma^ko @ Huhti. 23 2011,19:53) kirjoitti
    Hei, täs maas on talvi ja kallista ja kaikkea, et ihan oikeasti tuskin on millekään moottoripyörälle oikeasti mitään muuta järkisyytä kuin Ma_Tahtoo! Jos tiedät minkämoisen tahdot, niin yhtälöhän on hyvin helppo! Ulkonäkö on parhait perusteit näis härveleissä.
    Järkisyytä en löydä minäkään umpimotoristina tälle lajille

    Tänään just viimeks kaffeella "paikallisessa" totesin yhdelle fillaristille: Sulla on sentään jotain hyötyy tosta lajista (kuntoilu), mulla on vaan kivaa

    Alkuperäiseen: niin samanlaisia kaikki linkin pyörät. Ota ihan mikä vaan, sairastut kuitenkin tautiin ...ja alat muunnella sitä pyörää
    Mukava ku pukama...eiku mukana

    Mei tö iiköls SKRIIM!

    The Mocamaster

    Koska kortti ja leipä
  14. #14
    Lainaa (TiPL @ Huhti. 23 2011,20:24) kirjoitti
    Itse ajelen rivi-nelos koneisella japsilla, eikä mulla ole kuin lyhyt ajokokemus yhdellä 883 HD:lla viime kesältä. Oli kyllä mielenkiintoisen ristiriitaiset tunteet herättävä pyörä. *Toisaalta tuntui että tää on aivan hirveä paska ja silti tunne ajaessa oli että v..tu tää on hienoo. *Kaikki asiat ei vissiin oo aina järjellä selitettävissä.
    Veit sanat suustani, Hondan jälkeen tuntui et ei kulje mihinkään, jousitus pohjasi aina välillä yms. mut silti oli hymy korvissa aina ajolenkin jälkeen, jotenkin sai aivan uuden fiiliksen moottoripyöräilyyn. Moottoripyöräily ylipäätään ei taida olla järjellä selitettävissä...
  15. #15
    Itsellä kävi sama homma tässä viime viikolla. Viime vuodet on menty kyykyillä ja motoilla. Nyt sitten tuli se MA-TAHTOO efekti ja kaks päivää on nyt menty V-Rod musclella ja hymy ooon leveä. Eihän tuo mikään raketti edellisiin verrattuna ole mutta ehdottomasti mukavin peli jos haluaa ajella sellaisia nopeuksia että kortti pysyy taskussa
    "Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
  16. #16
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Softi vs Dyna vs Spora: Kaveri vertasi suht' osuvasti Sporan olevan kuin ajaisi ratakiskolla, Softi kuin keinutuoli ja Dyna lähinnä "normaalia" moottoripyörää.
    Ei mikään ole toistaan parempi, kaikki erilaisia mutta silti samanlaisia. Itse valitsin aikoinaan Dynan ajettavuuden vuoksi; spora oli myös mielessä mutta kaksipäällä Dynassa on rutosti enemmän tilaa.

    Ja tosi on että noilla nauttii ajamisesta laillisilla nopeuksilla, muuta kuin potkaisee hauskan "klonks" äänen säestämänä ison sisään ja alkaa nautiskelemaan elämästä ilman stressiä

    Mulla olis muuten mökillä FXD Sportin säädettävät takapamput joutilaana jos joku tarttee, ei ne nyt mitkään Öhlinsit ole mutta paremmat kuin vakiot joissa pelkkä esijännitys.
    Dirty Nasty Furriner
  17. #17
    Lainaa (JTS @ Huhti. 23 2011,20:00) kirjoitti
    En oo kuullu, enkä kyselly, mut mites nuo ruisku tc koneet sit pelailee? Kai ne silti aika huolettomia on?
    Onhan ne, jos pitää stockina ja vaihtaa öljyt/filsut ajallaan ni satkun paikkeil vois tsekata ne laahaimet ja sit taas mennä. Noi vaan harvoin osaa kovast kauaa pysyä ihan stockina niin ruisku tuo lisää haasteita kaikkiin isompiin muutoksiin.
    Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt ihminen voi korjata.
  18. #18
    Lainaa (ma^ko @ Huhti. 23 2011,23:19) kirjoitti
    Lainaa (JTS @ Huhti. 23 2011,20:00) kirjoitti
    En oo kuullu, enkä kyselly, mut mites nuo ruisku tc koneet sit pelailee? Kai ne silti aika huolettomia on?
    Onhan ne, jos pitää stockina ja vaihtaa öljyt/filsut ajallaan ni satkun paikkeil vois tsekata ne laahaimet ja sit taas mennä. Noi vaan harvoin osaa kovast kauaa pysyä ihan stockina niin ruisku tuo lisää haasteita kaikkiin isompiin muutoksiin.
    No ekana mullekkin mieleen tuli, että jos pihassa tuommonen kampe ois, niin varmaan siihen tulis äkkiä kaikkea pientä hengitysparannusta ja tuota tuota...hhhmm kohta se ois jo 2 litrane ja... *

    No joo varmaan perus putki ja bensansaanti virit tulis tehtyy, en *minä tuommosta kuitenkaan ihan äärivirittämiseen hommais...enempi naatiskeluun *
  19. #19
    Lainaa (ma^ko @ Huhti. 23 2011,19:56) kirjoitti
    Lainaa (JTS @ Huhti. 23 2011,19:50) kirjoitti
    Minä olen nykyisin semmonen kermaperse, että en enää kaasaripelejä kelpuuta.
    En minäkään autoissa tai venekoneissa, mut HooRee on oikeasti halavatusti simppelimpi laite minkä kanssa elää ilman ruiskua. HooDees on kuitenkin vain se yks kaasari ni se ei esmes mene synkasta, ku keskenään on paha olla epätahdissa. Struutta tuo helkutisti lisää vika-altista elektroniikka ja muita turhia komponentteja.
    Silti se "tiuuuuuuuuu" ja sit patatatata! rulaa.
    Eli struutan ääni, kun kerää paineet ja sit tulille.
    Ja talvisäilytyksestäkin pari pyörähdystä ja käyntiin.
    Ei sahaamista.
    <p>Vanha patu..</p>
  20. #20
    Lainaa (barfly @ Huhti. 26 2011,14:12) kirjoitti
    Silti se "tiuuuuuuuuu" ja sit patatatata! rulaa.
    Eli struutan ääni, kun kerää paineet ja sit tulille.
    Ja talvisäilytyksestäkin pari pyörähdystä ja käyntiin.
    Ei sahaamista.
    Niin, mitä kukin arvostaa. Eipä mun kaasutin EVOa tarvinnut lainkaan sahata ja aiemmat kun oli ilman sähköstarttia niin ei mitään ongelmaa säilytyksen jälkeen potkasta käyntiin... puolilämmin kihvelipää teki joskus hieman hikeä...
    Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt ihminen voi korjata.
  21. #21
    Ei tarvinnu sahata munkaan kaasari-Evoa.. lähti kun palmun alta vaikka hetkee aikasemmin oli levällään koko keksintö.
    Tyyli ennen tarkoitusta.
  22. #22
    No niin, viimein pitkä odotus ja tulisilla hiilillä olo päättyi, Honda meni uuteen kotiin ja tilalle hankin sitten -09 Dyna Street Bobin. Vähän meni budjetti yli, mut sekunttiakaan en ole katunut hankintaa. Reilut 500 km opeteltu ajamaan vähän erilaisella ajoasennolla, tapit siirretty eteen ja muutaman kerran potkinut tyhjää vaihdepoljinta etsiessä ku pitänyt lähteä liikkeelle * Honda oli kyllä pirun hyvä pyörä kaikinpuolin, mut luulen et ikävä ei tuu missään vaiheessa. Ennen mentiin vähän pää edellä, nyt mennään sit jalat edellä, mut pääasia et mennään ja kivaa on *

    Jani



  23. #23
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Onneksi olkoon!
    Joo kestää se hiukka se tappien "automaattinen" löytyminen mutta voi helvetti että se on rentoa kyytiä kun ne sitten löytyy *



    Dirty Nasty Furriner
  24. #24
    jos sattuu käymään niin, että et totukkaan etutappeihin, niin tsekkaappa onko rungossa valmiit kiinnikeet ns. keskitapeille, myös crossitappeina tunnetuille. näihin sopivia tappeja saa sit kyllä halvalla hommattua. aika makuasia kummista tykkää enempi, enemmistö taitaa olla etutappien kannalla, toki voihan laittaa niinkin että keskitapit + highway pegs
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  25. #25
    Liittyi Jun 2007
    Tukholma (entisii kouvola-korialaisii)
    Lainaa (Naakka @ Huhti. 23 2011,20:38) kirjoitti
    Järkisyytä en löydä minäkään umpimotoristina tälle lajille *

    Tänään just viimeks kaffeella "paikallisessa" totesin yhdelle fillaristille: Sulla on sentään jotain hyötyy tosta lajista (kuntoilu), mulla on vaan kivaa *
    Mutta tuohan riittää! Että on vaan kivaa.

    Yamaha XV1600 WildStar
    Moto Guzzi 1000 SP III
    BMW K100 RS
    Moto Guzzi V65 Lario
    Yamaha FJ1100
    Moto Guzzi V35III
    Suzuki GR650
    Honda CB400N
    Solifer Speed


    "Bara döda fiskar följer strömmen"
    "Your crash, is my cash"
  26. #26
    Aihetta lainaten ja sivuten. Kuvittelin, että tämä kesä menisi ilman kaksipyöräistä (perheenlisäystä tulossa), mutta joku ihme minua vetää hd:n suuntaan. Kävin eilen koeajamassa ensimmäistä kertaa kyseisen merkin laitteen (-94 evo fxrs sport?) ja tykästyin leppoisaan pätkytykseen ja yleiseen fiilikseen.

    Nyt sitten mietityttää, että millainen hd olisi järkevintä hankkia. Budjetti on kohtuu tiukka, joku 12t voisi olla ylärajana. Kyseisellä hinnalla saa asiallisesti laitetun -94-96 evo dynan tai vaihtoehtoisesti reilusti ajetun -00-02 twin cam dynan. Kumpi noista olisi järkevämpi vaihtoehto? TC:ssä on omat murheensa, mutta paukkua niissä on vähän enemmän. Tosin evostakin taitaa saada ihan tarpeeksi kohtuullisilla piristyksillä.

    Ajoni ovat todennäköisesti lähinnä työmatkoja ja rauhallisia päiväreissuja ja kilometrejä ei montaa tuhatta vuodessa tule. Tältä pohjalta kilometreillä ei ole merkitystä kuin myydessä, paljon ajettua ei tahdo saada myytyä.

    Koeajamani -94 oli keskitapeilla ja mietinkin, että millaiset etutapit ovat vähänkään pidemmällä matkalla, jos siis päätyy versioon jossa on sellaiset. Entä riittääkö yksi etujarrulevy vai tuleeko sen kanssa liikaa yllättäviä tilanteita?



    Ei riemulla rajaa kun pappiksella ajaa!
  27. #27
    Jotenkin tuntuu että EVO koneiset pitävät paremmin hintansa, ainakin loppupään mallit (97-99) verrattuna TChen. Potentiaalia evossa on TCn pieksämiseen jos sitä haluaa. Ajotuntumalta evo on mukavampi pitemmän iskun takia, on minusta sitkeämpi, tosin suorituskyvyllä ei ole mulle paljon merkitystä kunhan 120 pääsee.
    Näin ajattelee kaveri jola on itsellä evo, muut saavat olla muuta mieltä.
    1997 HD Road King
    1994 BMW R100R
  28. #28
    Vanha juttu jo mut vastaan silti. Edellinen mopo oli 2004 Ultra TC88 ruiskukoneella, nyt jonkin verran kustomoitu 1997 Softail S&S:n 124 kaasarikoneella. Iskutilavuudesta ja iskunpituudesta johtuen, vääntöä on aivan eri tavalla. Ja onhan tää Softail kevyempikin! 60 km/h:sta ylöspäin mennään nyt vitosvaihteella. Ei se mitenkään hyökkää siitä, mut ei toisaalta pompikaan niinkuin lyhytiskuisempi.

    Varjopuolena on ankara tärinä tietyillä kierrosnopeuksilla sekä kaikenlainen pikku laitto mitä tuohon tulee (kaasarin säätöä ja pulttien kiristelyä lähinnä), mut jotenkin pervolla tavalla tää on paljon kivempaa

    Ja mitä merkkeihin tulee, niin en oikein näe itseäni enää japskin puikoissa.
    Heritage Softail -97 + S&S 124" (2030 CC)
  29. #29
    Näimpä,osu yksi hyvä kirja käteen jonka kirjoitellu kokenut, kymmeniä vuosia hd:a ajanu ,Let"ride Sonny Bargerin opas moottoripyöräilyyn oli kirjan nimi,painettu 2011,
    kirjan kertomukset hd:sta ja pyöriin yleensäkin liittyvistä asioista mielenkiintoiset,omat ennakkoluulot tosin hiukka vahvistuivat merkkiä kohtaan tuon luettua,hyvää iltalukemista.
  30.  
  31. #30
    Lainaa (JARIK @ Syys. 01 2011,23:36) kirjoitti
    Näimpä,osu yksi hyvä kirja käteen jonka kirjoitellu kokenut, kymmeniä vuosia hd:a ajanu ,Let"ride Sonny Bargerin opas moottoripyöräilyyn oli kirjan nimi,painettu 2011,
    kirjan kertomukset hd:sta ja pyöriin yleensäkin liittyvistä asioista mielenkiintoiset,omat ennakkoluulot tosin hiukka vahvistuivat merkkiä kohtaan tuon luettua,hyvää iltalukemista.
    Taitaa Sonnylla olla kirjasta päätellen uusi sponsori ja vanhaa kohtaan jotain hampaan kolossa?
    Fireball
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen