Tulokset 1:stä 23:een 23:sta
  1. #1
    Ei osunut haulla silmiin mutta jos valmis keskustelu on niin ohjaisitteko sinne?

    Kysymys kuitenkin kuuluu että pystyykö Aprilian (tässä tapauksessa RSV1000R vm.-05) virta-avaimen uusimaan/tekemään vara-avaimen asiansa osaavassa ja hyvin varustetussa avainsuutarissa?

    Kun tuo ostamani RSV on 2-kilpinen ja kun tuo "ruttutukku" AVK tykkää nyysiä sen toisen avaimen ja sitä tuskin sieltä enää millään konstilla saa?....korjatkaa jos olen väärässä.

    Ikäväksi asian tekee se että näissähän on jo ajonestolaite ja ei nämä avaimet varmasti ilmaisia ole hommaa ne sitten mistä vaan.
    Suzuki GSX-R750 -88 -> Suzuki GSX750F -92 -> Suzuki GSX-R1100 -93 -> Suzuki TL1000R -99 -> Aprilia RSV1000R -04 -> Triumph 1050 Speed Triple -06 + Suzuki GSX-R1000 -03 (kilvetön ratalelu)-> Suzuki GSX 1300R Hayabusa -06
  2. #2
    Avainta et todennäköisesti löydä suutarilta, pitää ostaa merkiliikkeestä (n.36 €) tai tilata esim. UK merkkiliikkeestä (saa 3-4 avainta samalla hinnalla), tämän jälkeen suutarilla avainen uritus ja sen jälkeen merkkiliikkeessä avainten koodaus (tarvitsee "Master key" avaimen).
  3. #3
    Avainsuutari lupaili 75 eurolla tehdä uuden sirullisen avaimen.

    Tuo hinta sisältää siis sirullisen avain-aihion, avaimen urituksen ja alkuperäisen ajonestosirun "kloonauksen".

    Soittelin kyllä Pyörään ja Mopoon ja muistaakseni tuo alkuperäinen avainaihio maksoi paljon enemmän kuin tuon 36€ ja tosiaan sitten uritus ja koodaus päälle.

    Taidan kallistua tuon klooniavaimen kannalle.
    Suzuki GSX-R750 -88 -> Suzuki GSX750F -92 -> Suzuki GSX-R1100 -93 -> Suzuki TL1000R -99 -> Aprilia RSV1000R -04 -> Triumph 1050 Speed Triple -06 + Suzuki GSX-R1000 -03 (kilvetön ratalelu)-> Suzuki GSX 1300R Hayabusa -06
  4. #4
    Lainaa (Motari73 @ Touko. 07 2011,22:00) kirjoitti
    Avainsuutari lupaili 75 eurolla tehdä uuden sirullisen avaimen.

    Tuo hinta sisältää siis sirullisen avain-aihion, avaimen urituksen ja alkuperäisen ajonestosirun "kloonauksen".

    Soittelin kyllä Pyörään ja Mopoon ja muistaakseni tuo alkuperäinen avainaihio maksoi paljon enemmän kuin tuon 36€ ja tosiaan sitten uritus ja koodaus päälle.

    Taidan kallistua tuon klooniavaimen kannalle.
    Minulle suutari yritti ohjelmoida alkuperäistä avainaihiota, mutta ei onnistunut. Tarvitsee tuon "Master key" avaimen, että voi ohjelmoida. Kun ohjelmoidaan lisäavaimia, täytyy kaikki avaimet ohjelmoida uudestaan (max. 4kpl). Minulta löytyy yksi ylimääräinen avainaihio jos on tarvetta.
  5. #5
    Mistäs tuon "Master Key" avaimen tunnistaa?

    Kyllä mä käyn ainakin yrityttämässä, kun avainsuutari niin isoja puheli että onnistuu...
    Suzuki GSX-R750 -88 -> Suzuki GSX750F -92 -> Suzuki GSX-R1100 -93 -> Suzuki TL1000R -99 -> Aprilia RSV1000R -04 -> Triumph 1050 Speed Triple -06 + Suzuki GSX-R1000 -03 (kilvetön ratalelu)-> Suzuki GSX 1300R Hayabusa -06
  6. #6
    Ainakin kawassa master key on punanen ja muut avaimet mustia.
    BMW F650GS '04
    Entiset:
    Yamaha TZR 125 '91 -> Yamaha FZR 600 '91 -> Suzuki SV650 '05 ->
    Suzuki SV1000S '04 -> Kawasaki ZX-10R '05
  7. #7
    Lainaa (Motari73 @ Kesä. 16 2011,20:19) kirjoitti
    Mistäs tuon "Master Key" avaimen tunnistaa?

    Kyllä mä käyn ainakin yrityttämässä, kun avainsuutari niin isoja puheli että onnistuu...
    Aprilian "Master key" avaimessa on tosiaan punainen perä.
  8. #8
    Lainaa (Bemmu @ Kesä. 18 2011,09:02) kirjoitti
    Lainaa (Motari73 @ Kesä. 16 2011,20:19) kirjoitti
    Mistäs tuon "Master Key" avaimen tunnistaa?

    Kyllä mä käyn ainakin yrityttämässä, kun avainsuutari niin isoja puheli että onnistuu...
    Aprilian "Master key" avaimessa on tosiaan punainen perä.
    Kuvissa (service manual) avain oli punaperäinen, mutta nyt kun sen on nähnyt luonnossa, niin se onkin sininen.
  9. #9
    Lainaa (Motari73 @ Kesä. 16 2011,20:19) kirjoitti
    Mistäs tuon "Master Key" avaimen tunnistaa?

    Kyllä mä käyn ainakin yrityttämässä, kun avainsuutari niin isoja puheli että onnistuu...
    Jos ei onnistu suutarilla, niin ota yhteyttä.
  10. #10
    Juu otan kyllä tarvittaessa yhteyttä...ja kiitos!
    Suzuki GSX-R750 -88 -> Suzuki GSX750F -92 -> Suzuki GSX-R1100 -93 -> Suzuki TL1000R -99 -> Aprilia RSV1000R -04 -> Triumph 1050 Speed Triple -06 + Suzuki GSX-R1000 -03 (kilvetön ratalelu)-> Suzuki GSX 1300R Hayabusa -06
  11. #11
    Vanha aihe mutta sama kyssäri mielessä.

    Pystyykö sirua ohjelmoitaessa tuota punaisen avaimen puuttumista kiertämään millään? Omasta RSVRstä toi master key on kadonnut matkan varrella ilmeisesti tuonne kaiken hukkaavalle ruttutukulle.
    Route 66 matkapäiväkirja | Ducati Monster | Aprilia RSVR 1000 nakuraaseri | Yamaha Virago cafe proggis | Ducati SF 1098
  12. #12
    Lainaa freq kirjoitti Katso viesti
    Vanha aihe mutta sama kyssäri mielessä.

    Pystyykö sirua ohjelmoitaessa tuota punaisen avaimen puuttumista kiertämään millään? Omasta RSVRstä toi master key on kadonnut matkan varrella ilmeisesti tuonne kaiken hukkaavalle ruttutukulle.
    Tiiä Aprilliasta mutta ainakin Yamahaan onnistuu ilman punaista avainta.
  13. #13
    Lainaa freq kirjoitti Katso viesti
    Vanha aihe mutta sama kyssäri mielessä.

    Pystyykö sirua ohjelmoitaessa tuota punaisen avaimen puuttumista kiertämään millään? Omasta RSVRstä toi master key on kadonnut matkan varrella ilmeisesti tuonne kaiken hukkaavalle ruttutukulle.
    Siis ei tuota Master Key:tä pyörän mukana tule. Se löytyy merkkikorjaamosta missä sillä voidaan uusi avain koodata prätkälle sopivaksi.
  14. #14
    Lainaa Kontha kirjoitti Katso viesti
    Siis ei tuota Master Key:tä pyörän mukana tule. Se löytyy merkkikorjaamosta missä sillä voidaan uusi avain koodata prätkälle sopivaksi.

    Aaa. Ok. Asia selvä. Aiemmissa leluissa tuli noita kivan värisiä avaimia mukana niin luulin että tässäkin kuuluis olla semmonen...
    Route 66 matkapäiväkirja | Ducati Monster | Aprilia RSVR 1000 nakuraaseri | Yamaha Virago cafe proggis | Ducati SF 1098
  15. #15
    Moro.

    Itse teetin suutarilla, merkkiliikkeessä ei onnistunut... Suutari kaiversi avaimen ja otti alkuperäisen tyhjän sirun pois, otti Fiatin avaimesta sirun ja kopioi siihen koodin toimivasta avaimesta -> toimii.
  16. #16
    Lainaa partajy kirjoitti Katso viesti
    Moro.

    Itse teetin suutarilla, merkkiliikkeessä ei onnistunut... Suutari kaiversi avaimen ja otti alkuperäisen tyhjän sirun pois, otti Fiatin avaimesta sirun ja kopioi siihen koodin toimivasta avaimesta -> toimii.
    Jep meillä näin. Prisman suutari teki (honda accord) käytti vaan alkuperäisen avaimen sirunlukijassa joka "imuroi" siitä tiedot. Kaiversi uuden avaimen ja siirsi koodit siihen samaisella laitteella.. 63€

    Edit. Mennessä kysäisin, että onko mahdollista teettää kun punainen koodiavain on hävinnyt ja heppu vastasi ei niitä nykyään tarvitse jos on avain tallessa mistä "imuroida" tiedot. Accordissa näin muista en tiedä..
    Viimeksi muokannut: jamas; 26.01.2012 klo 08:27.
    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
  17. #17
    Itse kävin teettämässä eilen Jyväskylän Seppälän Prisman suutarilla avaimen -05 vuoden RSV:hen. Tilasivat aihion kun soitin ja kysyin, että onnistuuko teettäminen. Sitten vein vanhan avaimen suutarille ja kävin ruokakaupassa ja hain molemmat avaimet kaupasta tultuani ja toimii . Ei tarvinnu mitään master key:tä tai muita poppakonsteja. Ja hintaki oli ihan sopusuhtainen 89€ verrattuna siihen, että Bike Forumilta sanovat, että ei onnistu avaimen teettäminen kysyivät vielä ihan maahantuojalta. Siellä kerrottiin jos ei ole master key:tä niin ei voi kopioida avainta. Näin hyvin maahantuojaki tietää omista laitteestaan täällä suomen maassa.
  18. #18
    Lainaa Kontha kirjoitti Katso viesti
    Siis ei tuota Master Key:tä pyörän mukana tule. Se löytyy merkkikorjaamosta missä sillä voidaan uusi avain koodata prätkälle sopivaksi.
    Höpö höpö.
    Katana-85 ,Blade-96, R1-2001,R1-2005,10r-06, Ratalelu zx-6r,GSXR 1000 K4 ratalaite , Triumph T595 ,Superbike zx10r -04,Triumph Daytona 675, Kawasaki zx6r 2011 kilpuri
  19. #19
  20. #20
    Yamaha FJR vm -08 mukana tuli kolme avainta, yksi on punainen ja loput on mustia.

    Punainen avain on master key, tuota avainta ei saa käyttää koskaan virtalukossa.

    Ajonesto vaihtaa avaimessa olevan "vastakoodin" muistaakseni 30 sekunnin välein, silloin kun avain on virtalukossa.

    Käsittääkseni FJR:n avain pitää tilata maahantuojalta. Kun avain on kourassa maahantuoja koodaa master keyn avulla uuden oikein muotoillun avaimen. Sen jälkeen avain pitäisi toimia kunnolla.

    En tosin ole tarvinnut uutta avainta, enkä toivottavasti tarvitsekaan.
    * * * * * * * * * * *

    Tää on allekirjoitus!

    * * * * * * * * * * *
    Suzuki GS 450E (vm. 1988) -->
    Suzuki GS1100G (vm. 1983) -->
    Yamaha FJ1200ABS (vm. 1992) -->
    Yamaha FJR1300A (vm. 2008) -->
    Ei tiedä vielä
  21. #21
    Renkaiden suurkuluttaja Tonnijammu:n avatar
    Liittyi Jan 2008
    Kouvola
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa suzuki_GS1100G kirjoitti Katso viesti
    Yamaha FJR vm -08 mukana tuli kolme avainta, yksi on punainen ja loput on mustia.

    Punainen avain on master key, tuota avainta ei saa käyttää koskaan virtalukossa.

    Ajonesto vaihtaa avaimessa olevan "vastakoodin" muistaakseni 30 sekunnin välein, silloin kun avain on virtalukossa.

    Käsittääkseni FJR:n avain pitää tilata maahantuojalta. Kun avain on kourassa maahantuoja koodaa master keyn avulla uuden oikein muotoillun avaimen. Sen jälkeen avain pitäisi toimia kunnolla.

    En tosin ole tarvinnut uutta avainta, enkä toivottavasti tarvitsekaan.
    Anteeksi tietämättömyyteni, mutta viime viikolla hommasin kyseisen pyörän vm. -02. Sain myyjälta mukaani 2 mustapäistä avainta. Onko tämän vuotisessa sitä ajonestolaitetta, vai tuliko se sitten hiukka uudempiin malleihin?
    Meinaan vaan, että nämä molemmat saamani mustapäiset avaimet ovat sen verran vääntyneitä, että meinasin mennä teettämään uudet suutarilla. Onnistuuko?
    Kiitän vastauksista etukäteen
    BMW K1200R -08
    ex:KTM 990 SupermotoT 2010
    ex:FJR 1300 -02
    ex:FZR 1000 -89
    "Yeah, you're a legend in your own mind."
  22. #22
    Lainaa Tonnijammu kirjoitti Katso viesti
    Anteeksi tietämättömyyteni, mutta viime viikolla hommasin kyseisen pyörän vm. -02.
    Eikös tää foorumi ole juuri sitä varten, että voi kysellä. Ei kukaan voi kaikkea tietää.
    * * * * * * * * * * *

    Tää on allekirjoitus!

    * * * * * * * * * * *
    Suzuki GS 450E (vm. 1988) -->
    Suzuki GS1100G (vm. 1983) -->
    Yamaha FJ1200ABS (vm. 1992) -->
    Yamaha FJR1300A (vm. 2008) -->
    Ei tiedä vielä
  23.  
  24. #23
    Lainaa suzuki_GS1100G kirjoitti Katso viesti
    Yamaha FJR vm -08 mukana tuli kolme avainta, yksi on punainen ja loput on mustia.

    Punainen avain on master key, tuota avainta ei saa käyttää koskaan virtalukossa.

    Ajonesto vaihtaa avaimessa olevan "vastakoodin" muistaakseni 30 sekunnin välein, silloin kun avain on virtalukossa.

    Käsittääkseni FJR:n avain pitää tilata maahantuojalta. Kun avain on kourassa maahantuoja koodaa master keyn avulla uuden oikein muotoillun avaimen. Sen jälkeen avain pitäisi toimia kunnolla.

    En tosin ole tarvinnut uutta avainta, enkä toivottavasti tarvitsekaan.
    Fjr -08:n avaimet olivat mulla jo sen verran kärsineet, että piti uusia. Master key nyt oli niin hyvässä " tallessa" ettei tähän hätään löytynyt , mutta normi avain kloonattiin ja hyvin pelaa, samalla tehtiin sivulaukuille oma lyhyempi avain, joka ei niin herkästi vääntyile tuliaisia pullottavia laukkuja lukitessa. 70€ maksoi Oulussa virtanen ja 18€ laukkuihin. http://www.oulunsuutari.fi/
    Antaa vaan rampan kalakattaa...
    NO VOI RISTUS! ko tulee ranuja.
    Yamaha Fjr -08