Sivu: 44 / 51:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 344243444546 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1291:stä 1320:een 1520:sta
  1. #1291
    Lainaa yason kirjoitti Katso viesti
    Ostin MRA:n X-creenin lipareen touring -version ja pistin kiinni niillä välivivuilla niin korkealle kuin saa. Ajelin muutaman sata kilsaa testiajoa (köhöm..) aina välillä liparetta säätäen ja lopulta löytyi asento, jolla se jumalaton pauke yks kaks lakkasi korvista. Testattu maantiellä ja motarilla mittarilukemilla 80-140. Ei myöskään vatkaa päätä: tuolla suuremmalla nopeudella tuntuu pientä pyörrettä kypärän lakipisteessä, mutta enemmän se vatkasi vapaassa ilmavirrassa kustomillakin, joten ei häviä siinäkään aiempaan.

    Saatoin jopa pitää motarilla kypärän visiiriäkin siinä "milli auki" -asennossa ilman, että viima olisi vetänyt nenän nuhaan välittömästi. Nyt jos nousee hieman seisomaan, niin alkaa järkyttävä jytyytys ja pauke, joten aika hyvin orkkispleksi + X-creen kehittävät sopivan kuplan kuskin ympärille. Olen 196cm pitkä, joten voisin varovasti päätellä, että tuo yhdistelmä toimisi myös kaikille minua lyhyemmille...

    Loppuu kohta Varresta ongelmat. Joutuu pelkästään sitte vaan ajamaan... No, ehkä ne putket vielä huolettaa, kun ei ole alkuperäiset.

    Hyvä että löytyi sopiva setti Itse voin tuolla MRA:n touring plexillä ajella semmoista 80-90 mittari lukemaa visiiri kokonaan auki On kyllä niin nannaa kesäisin
    __________________________________________________ _______________

    Yamaha Virago 535
    Yamaha FZ6S 2006
    Honda XL1000 2004 ABS
    BMW R1200GS 2009
    Aprillia Caponord 1200 2014
  2. #1292
    Lainaa tontze kirjoitti Katso viesti
    Hyvä että löytyi sopiva setti Itse voin tuolla MRA:n touring plexillä ajella semmoista 80-90 mittari lukemaa visiiri kokonaan auki On kyllä niin nannaa kesäisin
    Hehe, tonni ajettu uudella lipalla ja ei ole valittamista. Tänään viimeksi tikkariletkassa testattu: pientä nujutusta ja huminaa vaan kuuluu, kun pleksi heiluu ajossa, mutta korvat saa kuin saakin olla rauhassa. Auton perässä turbulenssissa ajaessa huomaa kyllä, miten kovaa se melu olisi, jos sitä olisi.
    Honda XL1000V Varadero -99, Honda XL500R -84
  3. #1293
  4. #1294
    Nyt on vaihettu lopultakin Delvacit Varreen, vaihteiston toiminta parantui lupauksien mukaisesti. En ois uskonu, että noin suuri muutos pelkästään öljyn takia ja vieläpä halvemman. Koneen äänikin muuttui jotenkin sivistyneemmäksi.

    -P-
  5. #1295
    Tulipas tuossa heitettyä reilun tonnin lenkki. Tankkaillessa seurailin kulutusta ja onko kukaan haarukoinut/tutkinut moottorin kierrosten vaikutusta kulutukseen?

    Tuli semmoinen tunne, että jos ajelee isommalla pykälällä alemmilla kiekoilla, niin kuluttaisi enemmän, kuin isommilla kiekoilla ajaessa. Viimeisellä tankillisella tuli ajettua hivenen isommilla kiekoilla, niin tankatessa kulutus oli kuusi litraa, muuten kulutus pyöri 6,7-7 välissä.

    Tämä havainto perustuu yhteen tankilliseen ja voi tietty johtua muistakin asioista, mutta noin periaatteessa samalla tavalla tankkasin aina.

    -P-
  6. #1296
    Ruisku? Näiden älykkäiden ohjausten jäljiltä taloudellisuusajon tekniikka meni aivan uusiksi. Aiemminhan toitotettiin juurikin tuota liian aikaisin isommalle, ja vedätystä sillä. Ei toimi nykyään. Kone kulkee pienimmällä bensalla, kun kierrokset pysyy siellä suurimman väännön alueella. Näinhän ne toimivat kaksitahtisetkin aikoinaan, isolla pykälällä kun vedätti, niin bensaa paloi. GT380, jota pidettiin bensasyöppönä, kulki vähemmällä kuin kaverin 450 Honda, kunhan piti kierrokset riittävän ylhäällä.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  7. #1297
    Mulla on kaasaripeli tuo, -99 mallia.

    -P-
  8. #1298
    Aikalailla tuommoisia ne kulutukset taitaa olla.. Huvikseen tullut ajoittain laskettua niitä.. Muistaakseni jollakin euroopan taipalleella täydellä lastilla 5.3l/100km. Kyllä se tuonne yli 6:n menee muutoin. 08 ruiskupeli kyseessä ja sivulaukut levetä peltiboksit.

    Vähän pientä poltetta olisi jälleen semmoiselle +7000km eurotour lenkille
    [
  9. #1299
    Ei tuo nyt kauhean paha kulutus ole, jos ottaa huomioon pyörän painon ja täyden lastin laukuissa.

    Mulle tuo reilu tonnin lenkki oli jo näin aluksi ihan riittävä

    -P-
  10. #1300
    No mulla menee bensaa ihan jatkuvasti tuohon 5 litran pintaan satasella. -06 ruisku Vara.
    Ukko 115kg ja takalaukku tavaroineen. Normi kierrokset matka-ajossa tuossa 3500 tienoilla ja ihan liikenteen
    mukaan liikkuen. Sivulaukuilla tavaroineen ei juuri muutosta kulutukseen.
    Honda XL1000VA 2006
  11. #1301
    Morooo !

    ilmanputsari asiaa Pitäisi vaihtaa, mutta arveluttaa irroittaa bensaletkuja, vasemmalla puolella on selkeä vipu jonka saa OFF asentoon, onko oikealla puolella vipu sähköinen ja se lienee kiinni kun virrat poissa ? Ja onko se muuten pumppu heti siinä tankissa oikealla puolella vai ?
    __________________________________________________ _______________

    Yamaha Virago 535
    Yamaha FZ6S 2006
    Honda XL1000 2004 ABS
    BMW R1200GS 2009
    Aprillia Caponord 1200 2014
  12. #1302
    Lainaa tontze kirjoitti Katso viesti
    Morooo !

    ilmanputsari asiaa Pitäisi vaihtaa, mutta arveluttaa irroittaa bensaletkuja, vasemmalla puolella on selkeä vipu jonka saa OFF asentoon, onko oikealla puolella vipu sähköinen ja se lienee kiinni kun virrat poissa ? Ja onko se muuten pumppu heti siinä tankissa oikealla puolella vai ?
    Molemmat vivut kiinni asentoon, ne varotusvalon tunnistimen piuhat irti . Sitten letkut irti niin onkin tankki nostettavissa pois. Ei siinä muistaakseni muuta ollut...
    Honda XL1000VA 2006
  13. #1303
    Lainaa Jouni K kirjoitti Katso viesti
    Molemmat vivut kiinni asentoon, ne varotusvalon tunnistimen piuhat irti . Sitten letkut irti niin onkin tankki nostettavissa pois. Ei siinä muistaakseni muuta ollut...
    Siinäpä se, en nähnyt oikealla puolella vipua, tosin voi olla etten katsonut kovin tarkasti, joku isompi mötikkä siellä oli, olisko ollut bpumppu ? Onko siinä sitten vipu vielä jossain ?
    __________________________________________________ _______________

    Yamaha Virago 535
    Yamaha FZ6S 2006
    Honda XL1000 2004 ABS
    BMW R1200GS 2009
    Aprillia Caponord 1200 2014
  14. #1304
    Oho, onpa hyvä kysymys. Minulla -06 ruisku malli ja molemmin puolin tankkia on vivulliset hanat. Oikealla puolen
    heti niiden piuhojen vieressä.
    Ohjekirjakin sanoo : Manuaaliset polttoainehanat sijaitsevat tankin alaosassa molemmin puolin. Anna hanojen aina olla ON asennossa. OFF asento on tarkoitettu pitkäaikaiseen säilytykseen tai polttoainejärjestelmän huoltoon.
    Viimeksi muokannut: Jouni K; 28.05.2014 klo 18:57.
    Honda XL1000VA 2006
  15. #1305
    Myyntiin olisi tulossa Vuoden 2008 Varaderon naisten käsilaukun kokoiset orginal sivulaukut ja telineet. Yksi pultti taitaa olla toistaiseksi kateissa johon käyn ostamassa saman kokoisen pultin, ihan pulttiliikkeestä ja hapon tms kestävänä :P

    Paketissa siis.

    Orginal Sivutelineet.
    -Sivulaukut + ylimääräiset alumiiniset sivulaukun "sivut" :P
    -Sisälaukut.

    Tarjouksia voi laitella tulemaan
    [
  16. #1306
    Täytyy sanoa, että kyllä vaan on hyvä pyörä tuo Varadero ja kuin tehty meikäläisen raajojen jatkeeksi.

    Pyörävalinta osui ilmeisen oikeaan ja näillä näkymin fiilis on, että seuraavakin pyörä vois olla samaa mallia. Ajamisen kicksit ovat nimittäin vieläkin suuremmat kuin kolme vuotta sitten, kun aloitin ajamisen ylipäänsä :-)

    Vedin eilen muutaman tunnin "koeajon" taas, kun olin tehnyt pientä tarkistelua viikonloppuna ja edellisviikonloppuna. Maltoin tulla kotiin jo yhdentoista aikaan, joskus aiemmin olisin ajanut pikkutunneille, mutta nykyisin en enää halua polttaa kynttilää molemmista päistä samoin kuin ensimmäisenä kautena. Pääseehän sitä taas uudestaan seuraavana päivänä ajelulle ja sitä seuraavana
    Honda XL1000V Varadero -99, Honda XL500R -84
  17. #1307
    Kävin koeajamassa Varaderon ja hyvältähän se tuntui. Aluksi tosin ajattelin, että onpa vähän rauhallinen peli mutta nopeusmittariin vilkaisu palautti maan päälle
    Koeajovehkeessä oli joku orggis touringpleksi ja sen kyllä huomas. Sen verran kovat äänet oli kypärän sisällä.
    Millainen pleksi tuohon voisi olla hyvä? Ite olen 189 pitkä. Myyjä kyllä suositteli irrallisen tuulenohjaimen hommaamista pleksiin.
    Onko muuten ollut tarvetta vielä säätää venttiilejä 24 tkm huollossa?
    Honda Varadero 1000 2007
    ex.Yamaha FZ-6 2004
  18. #1308
    Lainaa wellu_76 kirjoitti Katso viesti
    Kävin koeajamassa Varaderon ja hyvältähän se tuntui. Aluksi tosin ajattelin, että onpa vähän rauhallinen peli mutta nopeusmittariin vilkaisu palautti maan päälle
    Näin kävi mullekin

    Lainaa wellu_76 kirjoitti Katso viesti
    Koeajovehkeessä oli joku orggis touringpleksi ja sen kyllä huomas. Sen verran kovat äänet oli kypärän sisällä.
    Millainen pleksi tuohon voisi olla hyvä? Ite olen 189 pitkä. Myyjä kyllä suositteli irrallisen tuulenohjaimen hommaamista pleksiin.
    Toi taitaa olla ensimmäiset 90% kokeilemista ja toiset 90% magiikkaa. Ilmavirran tulisi ohjautua joko kypärän alle enemmän rinnan korkeudelle tai sitten reippaasti kypärän yli. Ylempänä kirjoitin löytäneeni avun isosta X-creenistä, kyllä siinä tuli jokunen sata kilometriä veivattua optimaalisen kombon löytämiseksi, mutta sanotaan, että säätövaroja lipareessa ainakin riitti...
    Honda XL1000V Varadero -99, Honda XL500R -84
  19. #1309
    Muistaakseni omassa ei ollut tarvetta säädellä venoja vielä 48tkm kohdilla.

    Pitää kohta käydä täälläkin varastoja läpi mitä Varre sällä tulee myyntiin Ainakin yksi korkea "touring" visiiri
    [
  20. #1310
    Lainaa Jouni K kirjoitti Katso viesti
    Oho, onpa hyvä kysymys. Minulla -06 ruisku malli ja molemmin puolin tankkia on vivulliset hanat. Oikealla puolen
    heti niiden piuhojen vieressä.
    Ohjekirjakin sanoo : Manuaaliset polttoainehanat sijaitsevat tankin alaosassa molemmin puolin. Anna hanojen aina olla ON asennossa. OFF asento on tarkoitettu pitkäaikaiseen säilytykseen tai polttoainejärjestelmän huoltoon.
    Ahaa, mulla on vasen puoli ollut vissiin jo kolme vuotta OFF asennossa kun en ole siihen koskenut, ja se näytti olevan OFF asennossa. Pitää tänään tutkailla tarkemmin tuota oikeata puolta
    __________________________________________________ _______________

    Yamaha Virago 535
    Yamaha FZ6S 2006
    Honda XL1000 2004 ABS
    BMW R1200GS 2009
    Aprillia Caponord 1200 2014
  21. #1311
    Lainaa wellu_76 kirjoitti Katso viesti
    Kävin koeajamassa Varaderon ja hyvältähän se tuntui. Aluksi tosin ajattelin, että onpa vähän rauhallinen peli mutta nopeusmittariin vilkaisu palautti maan päälle
    Koeajovehkeessä oli joku orggis touringpleksi ja sen kyllä huomas. Sen verran kovat äänet oli kypärän sisällä.
    Millainen pleksi tuohon voisi olla hyvä? Ite olen 189 pitkä. Myyjä kyllä suositteli irrallisen tuulenohjaimen hommaamista pleksiin.
    Onko muuten ollut tarvetta vielä säätää venttiilejä 24 tkm huollossa?
    http://www.storm-motor.fi/osat/moott...o-03-vt-clear/

    Itse kävin hakemasa tuon, ja tyytyväinen oon ollut Orkkis pleksista tuli semmoset tukan vatkaukset että päänsärkyä tuli
    __________________________________________________ _______________

    Yamaha Virago 535
    Yamaha FZ6S 2006
    Honda XL1000 2004 ABS
    BMW R1200GS 2009
    Aprillia Caponord 1200 2014
  22. #1312
    http://www.palmerproducts.co.uk

    Suurin syy ilmavirran aiheuttamiin tärinöihin lie se että pleksin alta ei pääse ilma kulkemaan ja tulee sitä pyörteilyä joka vatkaa nupin sekaisin. Tuo muutossarja käy Varaeeroon ja on säädettävillä kulmilla ja korkeuksilla.
    Itse olen 190cm korkea ja kokeilin ennen tuota eri pleksejä ml. MRA ja Givin korkean pleksin. Sitten löysin tuon ja nyt on paikallaan Givin korkean pleksin kanssa ja pystyn ajamaan ilman tulppia tarvittaessa, myös visiiri auki ajaminen on mahdollista ihan matkanopeuksissa. Minulla säätö on alimmassa korkeudessaan ja pleksi pystyimmässä säädössään joten voisin kuvitella että alkuperäinen pleksikin toimisi.

    Voin vain suositella jos yhtään pyörrettä ilmenee. Valmistaja sanoo että toimii erinomaisesti myös alkuperäisen pleksin kanssa, tuota on pitänyt jo monesti kokeilla mutta en ole aikaiseksi saanut kun nykyinen ratkaisukin toimii.

    Givi tuolta jos haluaa 9cm alkuperäistä korkeamman pleksin :
    http://www.motocard.com/en/products/...006.aspx#3-184
    Honda XL1000VA 2006
  23. #1313
    Onko kukaan koskaan kuullut?
    Kaverin Varre ei meinaa lähteä käyntiin tilanteessa jossa ajon jälkeen pitää taukoa esim. puoli tuntia, niin sen jälkeen ei meinaa lähteä tulille. Vasta pitkän sahauksen jälkeen käynnistyy.
    Mulle tuli mieleen että sytytysyksikössä joku liitos prakaa, mutta mitäs luulette tai paremminkin onko ihan tietoa että tällaista olisi Varrella esiintynyt. häh.
  24. #1314
    No ei ihan tuommosta oo sattunut enkä kuullut. Onkos siinä se HISS? Itsellä sattunut siten että HISS valo ei sammukkaan eli tunnistus jää jotenkin kesken ja ei se sitten lähde. Pitää käyttää avain pois ja uudestaan yritys.
    Ei liene samanlaisesta nyt kyse, meinaan jos tunnistaminen vaan kestää jostain syystä pidempään. ?
    Honda XL1000VA 2006
  25. #1315
    Joopa joo
    Kyllä se se Hiss.i sittenkin oli. Isellänikin mun vanha varre toisinaan teki tota mutta ei nyt tullut mieleen kunnes tsekattiin ettei pensapumppukaan surahda virtoja päälle pistettäessä.
    Kyllä mää sitä vähän ihmettelinkin että varressa olisi jotain vikaa, tuohan on ominaisuus.
  26. #1316
    Lainaa Hilippa kirjoitti Katso viesti
    Joopa joo
    Kyllä se se Hiss.i sittenkin oli. Isellänikin mun vanha varre toisinaan teki tota mutta ei nyt tullut mieleen kunnes tsekattiin ettei pensapumppukaan surahda virtoja päälle pistettäessä.
    Kyllä mää sitä vähän ihmettelinkin että varressa olisi jotain vikaa, tuohan on ominaisuus.
    Itse tilasin jo hinauksen varreeni kun ei lähtenyt käyntiin. Sitten huomasin tuon että bensapumppu ei surahda, vika oli tappokatkasijassa, hapettunut sisältä.. Sitä kun napsutteli päälle ja pois niin alkoi taas pelittämään
    __________________________________________________ _______________

    Yamaha Virago 535
    Yamaha FZ6S 2006
    Honda XL1000 2004 ABS
    BMW R1200GS 2009
    Aprillia Caponord 1200 2014
  27. #1317
    No nyt on alla Varadero ja sama yksilö jota olin aiemmin koeajamassa. Pleksille kyllä pitää tehdä jotain, kun melkein tuntui repivän päätä irti. Kokeilin nyt pudotaa ensihätiin alkuperäistä pleksiä alempiin reikiin.
    Millä kierrosalueella tapaatte ajaa? 4 tonnin hujakoilla tuntuu menevä kivasti eli 80 alueella nelosvaihde tuntuu parhaimmalta.
    Renkaat on normaalit, joten hiekkatielle ei ole vielä asiaa. Ei mitään hirveitä rupukummeja varmaan tule laitettua, jottei mahtavat asfalttiominaisuudet kärsi
    Honda Varadero 1000 2007
    ex.Yamaha FZ-6 2004
  28. #1318
    Lainaa wellu_76 kirjoitti Katso viesti
    No nyt on alla Varadero ja sama yksilö jota olin aiemmin koeajamassa. Pleksille kyllä pitää tehdä jotain, kun melkein tuntui repivän päätä irti. Kokeilin nyt pudotaa ensihätiin alkuperäistä pleksiä alempiin reikiin.
    Millä kierrosalueella tapaatte ajaa? 4 tonnin hujakoilla tuntuu menevä kivasti eli 80 alueella nelosvaihde tuntuu parhaimmalta.
    Renkaat on normaalit, joten hiekkatielle ei ole vielä asiaa. Ei mitään hirveitä rupukummeja varmaan tule laitettua, jottei mahtavat asfalttiominaisuudet kärsi
    Tuolla ylempänä jotain jo kirjottelin tuosta pleksistä.
    Kokeile saada rakoa sinne pleksin alle, pidempää pulttia ja koroketta pleksin ja muovikatteen väliin... kokeilua.
    Honda XL1000VA 2006
  29. #1319
    Mulla orkkispleksi meinasi kans repiä pään irti ja sai äkkiä päänsärkyä. Koitin myös kaverin pidempää (Givi?) pleksiä eikä se ollut paljon parempi. MRA:n lipallinen toimii yläasennossaan ok. Korvatulppia tosin käyttää mielellään, koska kyllä sitä kuminaa vieläkin tulee jonkun verran. Ilmavirta ei kuitenkaan hakkaa päähän häiritsevästi. Ajan yleensä aina poutasäällä ja valoisalla visiiri auki aurinkolasit (kivenkestävät) päässä, eikä ilmavirta ole ongelma. Pleksin lipan ja visiirin alareunan väliin jää pienehkö väli korkeussuunnassa. Pituutta mulla on karvan alle kaksi metriä.

    Mullakin on ollut satunnaisia käynnistysongelmia koko pyörän omistusajan (6v), eli FI-valo jää palamaan. Sitten vaan pitää pyöräyttää hiukan konetta, ottaa virrat pois ja kokeilla uudelleen. Yleensä kerta riittää mutta kerran sai toistaa nuo temput useamman kerran. Ilmeisesti syynä on joko HISS-yksikön virtalukolta lähtevät johdot tai "ignition pulse generator", jonka vaihtamalla moni on päässyt ongelmasta eroon. Asia ei ole haitannut niin paljon että olisin vielä tehnyt sille jotain.

    Joo, mutta vieläkään ei ole tarvetta vaihtaa pyörää vaikka aika monta vuotta on tullut tällä ajettua. Polttoaineen kulutuksesta sen verran että tällä -03 ruiskumallilla kulutus on yleensä 5,5-6 l/100km. Pidemmillä reissuilla kuormattuna matkustajan kanssa on lukemat olleet usein vain viiden litran molemmin puolin. Kertooko se sitten enemmän rauhallisemmasta ajotavasta matkustajan kanssa vai siitä että silloin on tullut käytettyä ehkä vähemmän kutosvaihdetta ja enemmän vitosta (vai siitä että pidemmillä reissuilla tulee enemmän tasaista maantieajoa). Rauhallisesti tapaan aina ajella.
  30.  
  31. #1320
    Moi.
    Tarkoitus ois lähteä varrella ensi viikolla Helsingistä jäämerelle kastelemaan varpaita.Reissulle tarvitsisin karttataskun stongaan,mistä ja millaisen hankkisin.T.jp
Sivu: 44 / 51:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 344243444546 ... ViimeinenViimeinen