Sivu: 1 / 48:sta 12311 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 1434:sta
  1. #1
    Morjensta moro!Tuli ostettua tuommonen -03 vuosimallin 1000 kuutioinen Varadero,perinteiseen tapaan huoltokirjaa ei mukana tullut,mutta sattuuko mistään löytymään huolto-ohjelmaa?
  2. #2
    Tosta saa, kikkailua pikkusen mutta saapi kumminkin.

    Vikase samalla tämä

    Ja tervetuloa Varapyöräilemään *


    t:kekke



    Varadero XL1000V -09
    'I don't want to believe, I want to know.'
    SS1000 -2010
    SS2000F -2011
  3. #3
    http://www.hondabikes.fi/jalleenmyynti-ja-huolto/1000-cc
    Honda cbr 954 rr -03

    kyykyllä kunnes maha ei enään mahu kyytiin
  4. #4
    Sehän kävi nopeasti.TÄNKS!
  5. #5
    Jatkan tätä topicia, kun en viitsi luoda uutta.

    Onko kukaan asentanut Varren kaatumarautoihin sellaisia jalkatukia, jossa saisi koipia oikoa? Löytyykö markkinoilta sellaisia all in one -sarjoja?

    Entä onko kukaan korottanut penkkiä... pitäisi saada 5-8 cm lisää tilaa näille penteleen koiville! Erilaisia ratkaisuja etsiskelemässä.

    Dänks.

    Shrek
  6. #6
    @shrekfin:
    käy katsomassa kansainväliseltä varadero forumilta tämmöinen (siellä on linkit ja kuvat, mutta pitää logata sisään nähdäkseen kuvat).



    Taidan itse laittaa jotain samantapaista, ainakin pidemmillle reissuille

    Kliks



    Jiihaa wannabe-enska!! Honda VFR 1200 XD
  7. #7
    Täältä saa komeita satuloita. Tekevät vanhalle rungolle. Suunnitelmissa ensi talvena lähettää jakkara tuonne.
    Suzuki DL1000 V-Strom






  8. #8
    Moro,

    Kaverin puolesta tässä kyselen. Onko kukaan vaihtanut uudempaan varaderoon sport/touring (esim. pilot road2 tms) renkaita?

    Miten pyörän käytös muuttia öljysoralla? Ja kaikki huomiot ovat tervetulleita.
    zx-10R 2011 ex: gsx-f 600 -05, z750s -06, gsx-r 1000 k5, gsx-r 1000 k9.
  9. #9
    Terve.
    Uuteen 0km ajettuun vaihdatin suoraan kaupassa Tourancet. Eivät ole varsinaisesti sporttia/toureria mutta jo ne muuttavat pyörän aivan toiseksi. Originaalit TrailWingit ovat aivan kauheaa sontaa, noista on verkko pullollaan käyttäjien haukkumisia.

    Mulla oli aikanaan 06 varadero johon otin Trailien jälkeen Tourancet ja ero oli todella huomattava.

    Jos Varapyörällä haluaa ajaa "polvimaassa" vaatii melkeen etupään jousien vaihdon ja taakse Öhlins, sitten alle joku sporttirengas niin avot.

    t:kekke
    Varadero XL1000V -09
    'I don't want to believe, I want to know.'
    SS1000 -2010
    SS2000F -2011
  10. #10
    Onko kokemuksia alppiteistä varrella? Onko syytä vaihtaa eturatas yks tai kaks piikkiä pienemmäksi? Ajattelin vaihtaa jokatapauksessa ainakin yhden pienemmäksi, mutta olisko kaks piikkiä pienempi parempi vai no???
    Vfr12f,250exc
  11. #11
    Norjan vuonojen teitä olen ajellut Varapyörällä.
    2 päällä laukut täynnä + tankkilaukku, en kaivannut missään vaiheessa kyllä pienempää eturatasta. En nyt muista osasinko silloin niin vääntöä/tehoa ajatellakaan, oli niin paljon katseltavaa kokoajan. Jos pienempi ratas olisi osoittautunut tarpeelliseksi muistaisin asian kyllä. Kai tuo on semmonen että se kannattaa ihan kokeilla, jos tykkää niin.......
    Epäilen että 2 piikkiä pienempi on kyllä joka tilanteeseen liikaa.

    Jos sen 15T:n vaihtaa, moottoritienopeudessa myös tietty kierrokset nousee + mittarivirhettä tulee, mikä on kyllä speedohealerillä hoidettavissa. Tuolla kansainvälisellä forumilla on jotain juttua *aiheesta. Ainakaan wanhaan 5 vaihteiseen eivät ihmiset suosittele, nousee matkanopeuksilla kierrokset sietämättömästi.

    t:kekke
    Varadero XL1000V -09
    'I don't want to believe, I want to know.'
    SS1000 -2010
    SS2000F -2011
  12. #12
    Joo kiitoksia. Ajattelin, jotta noilla mutkilla pärjäis 2. ja3 vaihteella ehkä jouheammin. Voishan noita rattaita vaihtaa vaikka reissun ajaksi, taitaa olla aika pikkuhomma.
    Mäkin olin Norjassa viimekesänä pakaasit päällä ja rauhallisesti ajelin enkä siinä mitään muuta kaivannut, mutta jos oikein niinkuin ajaa niin siihen malliin aattelin.
    Mutta, täytyypi kokeilla ja ihmetellä.
    Vfr12f,250exc
  13. #13
    @ W-P: ei taida edes löytyä kahta piikkiä pienempää eteen, ei ainakaan helpolla...

    Minulla on piikkiä pienempi edessä ja se on kyllä minulle sopiva muutos! Paljon parempi ajaa kaupungissa/hiekkateillä/radalla, eikä kierrä Suomen motarivauhdeissa liikaa. En taida tarvita vakiovälityksiä enää ikinä! Välitys muuttuu n. 7% tiheämmäksi, joten sekä nopeus- että matkamittari näyttää sen verran liikaa...

    Minä siedin aikani, sitten ostin SpeedoHealerin Stromilta.

    @madman78: ei taida juuri ollenkaan muuttaa pyörän käytöstä öljysoralla, varsinkaan alkuperäisrenkaisiin verrattuna. Asfaltilla voipi olla huomattavasti parempi...

    Tapit saa (näköjään) maahan niin trailwingeillä, battlewingeillä, BT20:llä, ContiTKC:llä ja ContiTA:lla, renkaista se ei taida olla kiinni.
    [Ajelin muuten viime kesänä erään tekijämiehen takana Ahvenistolla kun hän antoi kunnolla happea vanhalle BMW 80 gessulle --> hänellä oli alla heidenaun nappikset. Arvatkaapa oliko mutkavauhti kohdillaan... * ]

    Ehkä se on niin että jos haluaa ajaa polvi maassa niin sitten kannattaisi laittaa varadero talliin ja hakea jostain joku toinen pyörä...
    Jiihaa wannabe-enska!! Honda VFR 1200 XD
  14. #14
    Tässähän voisi olla aineksia "yleiseksi varadero topiciksi" jos kiltti moderaattori niittaisi tämän tuonne ylös muiden malli topickkien joukkoon.
    Suzuki DL1000 V-Strom






  15. #15
    Juu +1 W-P:n idealle.

    -kekke
    Varadero XL1000V -09
    'I don't want to believe, I want to know.'
    SS1000 -2010
    SS2000F -2011
  16. #16
    Dodii! Nyt olis ruuvailtu touratech käsisuojat, garminille teline ja sähköt. Ei puutu enää kuin kesä.
    Suzuki DL1000 V-Strom






  17. #17
    Kesä ? Who needs it....
    Just kävin jytäämässä semmosen 70km, ja lumisade alko vasta tossa ihan kotinurkalla

    Otitko Garminin sähöt muuten suoraan akulta vai niin että tottelee virta-avainta ? Mulla on suoraan akulta ja pelkäänpä että tarvii muuttaa kytköstä niin että poweri kuolee kun avaimen säätää ohville.

    -kekke-
    Varadero XL1000V -09
    'I don't want to believe, I want to know.'
    SS1000 -2010
    SS2000F -2011
  18. #18
    Suoraan patteriin tökkäsin piuhat minäkin.
    Suzuki DL1000 V-Strom






  19. #19
    Lainaa (TiuSo @ Maalis. 28 2011,21:01) kirjoitti
    @ W-P: ei taida edes löytyä kahta piikkiä pienempää eteen, ei ainakaan helpolla...
    Ok, tänks. Täytyy ottaa listalle tuo ratashomma.
    Vfr12f,250exc
  20. #20
    W-P, ...silläkin uhalla että alan kuulostamaan papukaijalta, niin:

    Stormilta niitä saa...

    (siinä on se hyvä puoli että SpeedoHealerin saa samalta tiskiltä
    )
    Jiihaa wannabe-enska!! Honda VFR 1200 XD
  21. #21
    Lainaa (TiuSo @ Maalis. 29 2011,20:34) kirjoitti
    W-P, ...silläkin uhalla että alan kuulostamaan papukaijalta, niin:

    Stormilta niitä saa...

    (siinä on se hyvä puoli että SpeedoHealerin saa samalta tiskiltä
    )
    Et ala kuulostamaan papukaijalta eikä haittais yhtään. Mun ikäiselle kun täytyy alkaa toistelemaan asioita vähän samaan malliin kuin junioreille

    Mutta jep, katsoin Stormilta; 99e SpeedoHealer. Etsiskelen vielä millä hinnalla tarjoavat etelämpänä. Olis muutakin tilattavaa (etujouset/takaiskari/virran ulosotto/kahvalämppärit/sliparit/yms), niin tulis ehkä samassa postissa. Täytyy kuitenkin harkita, kuinka paljon kannattaa alkaa 05/40tkm mallia enää tuunailemaan. Saattais olla järkevämpää vaihtaa uudempaan ja laitella sitten sitä.
    Vfr12f,250exc
  22. #22
    Mitenköhän menee jos laittas tuon 15T eturattaan.
    Tiedän itseni, en jaksa katella mitään isoa mittarivirhettä.
    Se siis vaatisi Speedohealerin, muttakun muttakun.....
    Tulee tuo healer ilmeisesti kiinni siihen vapaana olevaan ecun piuhaan ??
    Mullakun on siinä liittimessä jo Gipron vaihdenäyttö. **
    Onkohan noihin saatavilla jotain haaroittimia *

    W-P, muista ainakin tsekata että kaikki osat jotka tilaat on sitten yhteensopivia tulevan uuden Varaderosi kanssa *



    Varadero XL1000V -09
    'I don't want to believe, I want to know.'
    SS1000 -2010
    SS2000F -2011
  23. #23
    Lainaa (Kekke @ Maalis. 30 2011,00:55) kirjoitti
    Mitenköhän menee jos laittas tuon 15T eturattaan.
    Tiedän itseni, en jaksa katella mitään isoa mittarivirhettä.
    Se siis vaatisi Speedohealerin, muttakun muttakun.....
    Tulee tuo healer ilmeisesti kiinni siihen vapaana olevaan ecun piuhaan ??
    Mullakun on siinä liittimessä jo Gipron vaihdenäyttö. **
    Onkohan noihin saatavilla jotain haaroittimia *

    W-P, muista ainakin tsekata että kaikki osat jotka tilaat on sitten yhteensopivia tulevan uuden Varaderosi kanssa *
    En tiedä tuosta kytkennästä; jossain jo vilahti kytkentäohje kun surffailin ja etsiskelin laitetta. Kyllä tuo rattaanvaihto vaatii mun mielestä tuon Speedon. Eihän sitä voi ajossa koko ajan laskeskella todellista nopeutta (vaikka kuka sitä mittaria nyt niin aina muutenkaan... ). eikös mittariinkin tule jo lisäkilometrejä melkosen paljon.

    -07 mallista uudempaan näytti olevan jotain muutosta; oliskos ne juuri noissa sähkövempeleissä?, mutta onko noissa sen kummempaa eroa kuin ABS/ei ABS, SD01 tai SD02. Taitaa olla samanlaisena pysynyt viime vuodet
    Vfr12f,250exc
  24. #24
    Lainaa kirjoitti
    *) W-P: En tiedä tuosta kytkennästä; jossain jo vilahti kytkentäohje kun surffailin ja etsiskelin laitetta. Kyllä tuo rattaanvaihto vaatii mun mielestä tuon Speedon. Eihän sitä voi ajossa koko ajan laskeskella todellista nopeutta (vaikka kuka sitä mittaria nyt niin aina muutenkaan... ). eikös mittariinkin tule jo lisäkilometrejä melkosen paljon.

    -07 mallista uudempaan näytti olevan jotain muutosta; oliskos ne juuri noissa sähkövempeleissä?, mutta onko noissa sen kummempaa eroa kuin ABS/ei ABS, SD01 tai SD02. Taitaa olla samanlaisena pysynyt viime vuodet



    Tosta ja tosta ainakin hyvää osviittaa siihen mitä muuttui 07-->

    On muuten artikkelissa aika prkl hienon värinen Dero.

    ps: tarvii alkaa varmaan taas "bodaamaan" en meinannu prkl kipeellä polvella saada mopoa tuplajalalle tänään kun lenkiltä tulin

    t:kekke



    Varadero XL1000V -09
    'I don't want to believe, I want to know.'
    SS1000 -2010
    SS2000F -2011
  25. #25
    Lainaa (Kekke @ Maalis. 30 2011,01:37) kirjoitti
    Tosta ja tosta ainakin hyvää osviittaa siihen mitä muuttui 07-->
    Näytti olevan lähinnä kosmeettisia muutoksia. Ehkä bentsiininäyttö ja katalysaattorisysteemi niitä vaikuttavimpia

    PS. Oli tuo yleinen foorumi-idea Mikko76 esittämä.....
    Vfr12f,250exc
  26. #26
    Moro, mallimuutoksista sen verran että ei muuten ole bensamittaria vieläkään (ei edes 2007 -->).

    Minulla oli 2006 malli, ja erona nykyiseen (2007 ABS) on kulku ja jousitus. Mittaristo muuttui vähän ja satulan lukko siirtyi (typerästi) takalampun alle. Jousitus muuttui ihan oikeasti paremmaksi (en minä osaa sitä sen tarkemmin sanoa, ehkä jotenkin näin: esim. takajousitus on herkempi ja pehmeäliikkeinen mutta kuitenkin vähän progressiivisempi ja kantaa paremmin kuormaa), ja sellainen riivatun nykiminen pikkukierroksilla ei vaivaa tätä uudempaa (tai sitten olen vaan tottunut).

    2006 mallinen teki joskus sitä että se tilttasi esim. liikennevaloista lähdettäessä parin metrin päässä, jolloin tuli kiire painaa se lennosta takaisin käyntiin tai pysähtyä tarjoamaan jalkaa maahan (siis tyypillisesti keskelle risteystä...). Ei kiva ominaisuus ja taisi olla tyypillistä joillekin yksilöille, erityisesti kun kone ei ollut vielä täysin lämmin (3 palkkia). Erään korjaamopäälikön mukaan 2003 - 2006 malleja oli tosiaan kahdenlaisia: ne jotka teki sitä ja ne jotka ei --> eikä oikein tiedetty miten se olisi fixattu...

    SpeedoHealer kytketään nopeussensorin liittimeen, joka löytyy oikeanpuolen sivuposken alta lähellä takajarrunestesäiliötä. Sellainen vaalea kolminapainen liitin, takimmaisen jarrumodulaattorin vieressä (ei, en minä sitä nimeä ole keksinyt..). Minulla (2007 ABS) se liitin oli piilotettu mustan kumisukan sisään mutta kyllä se löytyi, Haynesin opas on hyvä apu! Kyseisen oppaan mukaan absittomassa mallissa liitin näkyy heti kun ottaa oikean sivuposken pois.

    Tulin ulkoa lumitöistä, saas nähdä oliko viimeinen kerta tänä keväänä!!

    Noissa edellisissä linkeissä on muuten tosi hyvänvärinen Varadero! *
    Jiihaa wannabe-enska!! Honda VFR 1200 XD
  27. #27
    Lainaa (TiuSo @ Maalis. 30 2011,11:58) kirjoitti
    2006 mallinen teki joskus sitä että se tilttasi esim. liikennevaloista lähdettäessä parin metrin päässä, jolloin tuli kiire painaa se lennosta takaisin käyntiin tai pysähtyä tarjoamaan jalkaa maahan (siis tyypillisesti keskelle risteystä...). Ei kiva ominaisuus ja taisi olla tyypillistä joillekin yksilöille, erityisesti kun kone ei ollut vielä täysin lämmin (3 palkkia). Erään korjaamopäälikön mukaan 2003 - 2006 malleja oli tosiaan kahdenlaisia: ne jotka teki sitä ja ne jotka ei --> eikä oikein tiedetty miten se olisi fixattu...
    Jep,mun *-05 tekee tuota ja on muuten välillä meinannut käydä köpelösti/nolosti. Nyt on jo tottunut luistattamaan ja antamaan reilummin kaasua noissa tilanteissa. Ikäänkuin herätän koneen henkiin ennen liikkeelle lähtöä (niinkuin nyt aina muutenkin tehdään, mut vielä vähän reippaammin). Paha paikka, kun veto lähtee kesken kaarroksen risteyksessä...
    Lyökö se jostain syystä ruiskun kiinni, enpä tiedä...
    Jos tuo ruisku ei vaan "ehdi" mukaan tuohon lähtöön
    Voisko tuo välityssuhde vaikuttaa ; jos vaikka 15 piikkinen auttais?

    Minkäs värinen se sun mopo olikaan



    Vfr12f,250exc
  28. #28
    Lainaa (W-P @ Maalis. 30 2011,13:28) kirjoitti
    Lainaa (TiuSo @ Maalis. 30 2011,11:58) kirjoitti
    2006 mallinen teki joskus sitä että se tilttasi esim. liikennevaloista lähdettäessä parin metrin päässä, jolloin tuli kiire painaa se lennosta takaisin käyntiin tai pysähtyä tarjoamaan jalkaa maahan (siis tyypillisesti keskelle risteystä...). Ei kiva ominaisuus ja taisi olla tyypillistä joillekin yksilöille, erityisesti kun kone ei ollut vielä täysin lämmin (3 palkkia). Erään korjaamopäälikön mukaan 2003 - 2006 malleja oli tosiaan kahdenlaisia: ne jotka teki sitä ja ne jotka ei --> eikä oikein tiedetty miten se olisi fixattu...
    Jep,mun *-05 tekee tuota ja on muuten välillä meinannut käydä köpelösti/nolosti. Nyt on jo tottunut luistattamaan ja antamaan reilummin kaasua noissa tilanteissa. Ikäänkuin herätän koneen henkiin ennen liikkeelle lähtöä (niinkuin nyt aina muutenkin tehdään, mut vielä vähän reippaammin). Paha paikka, kun veto lähtee kesken kaarroksen risteyksessä...
    Lyökö se jostain syystä ruiskun kiinni, enpä tiedä...
    Jos tuo ruisku ei vaan "ehdi" mukaan tuohon lähtöön
    Voisko tuo välityssuhde vaikuttaa ; jos vaikka 15 piikkinen auttais?

    Minkäs värinen se sun mopo olikaan
    Eikös toi tilttaus ole vähän niinkuin "ominaisuus"

    VTR teki samaa aikoinaan
    WildStar rumble in skräddarskog

    ex. busa
    K12RS
    XJR1300
    VTR
    HORNET900
    SPEEDMASTER
    AMM.BONNE
    FMX650
    CR250
    XR250
    BETA250
  29. #29
    Lainaa kirjoitti
    TiuSo Lähetetty Maalis. 30 2011,11:58
    SpeedoHealer kytketään nopeussensorin liittimeen, joka löytyy oikeanpuolen sivuposken alta lähellä takajarrunestesäiliötä. Sellainen vaalea kolminapainen liitin, takimmaisen jarrumodulaattorin vieressä (ei, en minä sitä nimeä ole keksinyt..). Minulla (2007 ABS) se liitin oli piilotettu mustan kumisukan sisään mutta kyllä se löytyi, Haynesin opas on hyvä apu! Kyseisen oppaan mukaan absittomassa mallissa liitin näkyy heti kun ottaa oikean sivuposken pois.

    Hemmetin hyvä, kiitos tiedosta TiuSo.
    Taidan laittaa T15 ja healerin tilaukseen, rataskin hjuva vaihtaa näin alkuun kun ketjut on vielä täysin pop.
    Varadero XL1000V -09
    'I don't want to believe, I want to know.'
    SS1000 -2010
    SS2000F -2011
  30.  
  31. #30
    Lainaa (-RUMBLE- @ Maalis. 30 2011,13:46) kirjoitti
    Eikös toi tilttaus ole vähän niinkuin "ominaisuus" *

    VTR teki samaa aikoinaan *
    Varmaankin; ja jos nuo insinjöörit sitä ei aikoinaan pystynyt ratkaisemaan niin sitten en kyllä varmasti minäkään. Toisaalta, jos se on korjaantunut 07 mallista niin ehkä sille on löytynyt syy...

    yhtäkaikki, aurinko lämmittää mukavasti..
    Vfr12f,250exc
Sivu: 1 / 48:sta 12311 ... ViimeinenViimeinen