Sivu: 1 / 27:sta 12311 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 786:sta
  1. #1
    Olisin tiedustellut onko täällä kuinka monta naispuolista Orgilaista?? Ja mikä on ollut kipinä pyörän ja yleensä A-kortin ajamiseen?

    Itselle kipinä tuli yllätyksenä !...
    Olin aika vannoutunut jenkkiauto ihminen, vielä viime kesään asti.. Pyörät ei hetkauttanut mitenkään.....
    syy voi paljolti olla siinä ETTEN IKINÄ ollut ollu ensinnäkään minkäänlaisen 2-pyöräsen moottoriajoneuvon kyydissä!?..

    Mut viime kesänä yhtenä päivänä sitten.., jouduin ,vastahakoisesti aluksi, cbr:n kyytiin....
    ja se tunne mikä tuli niin siel kyydissä niin... Mua vietiin ja kovaa!
    Viikko siitä kyydis olosta, niin istuin autokoulun penkillä ja kk siitä niin uus kortti poltteli taskussa!!
    Ja pyörä tuli sit kans hommattua loppu kesästä -10!

    Nyt on lähinnä harmittanut vaan et oon niiiiin monta vuotta "menettänyt" hyviä ajokesiä!..
    Viimeksi muokannut: pinni; 16.08.2012 klo 21:22.
    ärkuus
  2. #2
    Se on aina kiva kuulla, että sieltä tarakalta on siirrytty ihan itse ajamaan. *

    Kortti tuli hommattua pari vuotta sitten, kun autolla ajaminen alkoi maistua puulta. Ja kannatti, nyt on ollut taas kivaa tien päällä.
    Sinisiä kirjaimia --> Harmaita kirjaimia
    Honda CBR600RR -08 --> Honda CRF250L -13
  3. #3
    Täällä ois yks "mimmi" ja ikää 25v. *

    Kipinä lähti jo polvenkorkuisena kun pääsin isän ajaman 125cc:n crossipyörän kyytiin. Ei mennyt aikaakaan kun kiipesin itse pyörän päälle (salaa eivätkä jalat osuneet edes tapeille) ja kaadoin sen betonilattialle.
    Pienen huudon ja saarnan jälkeen lupasin itselleni että kun ikää tulee niin kortin ajan ja pyörän ostan enkä kuuntele yhtään "ei" sanaa keneltäkään.
    Keräsin rahat kasaan ja marssin 16v. autokouluun ja ajoin A1-kortin ja osti maailman halvimman ja paskimman pyörän sillä rahaa ei enää ollut parempaan. (Hånda NS125R -87)

    Noh, intissä sain kunnian olla ensimmäinen nainen joka oli edes otettu moottoripyöräkoulutukseen ja hyvinhän se meni (niin skappareiden kuin miehistönkin mielen pahoittamiseksi) vaikka sainkin osakseni, sekä kuulla että nähdä, kaikki mahdolliset "nainen ei saa/voi pärjätä paskat".
    Ja kaiken lisäksi sain vielä viime vuoden MP-messuilla kuulla SA-int osaston mieheltä "ettei ole koskaan yksikään nainen koulutukseen osallistunut/läpi päässyt" ,
    OLI IHAN PAKKO "IHAN PIKKUSEN" KÄYDÄ KORJAAMASSA HERRAA.........

    Intin jälkeen alkoi koulu ja pyörää ei ollut, onneksi kuitenkin *jo kahden vuoden tauon jälkeen sain jälleen alkaa ajelemaan.. ja nyt on siitä asti menty, pyörä on vaihtunut niin kuin allekirjoituksesta näkyy mutta vaihtukoot.
    On vaan niin mukavaa!



    Ilman pyörää mutta kuinka kauan.
  4. #4
    Täällä ollaan, viime kaudella 47 tkm ja toissa kaudella 37 tkm jolloin mopoilu alko uusiks apaut 20 vuoden tauon jälkeen, vaikka oonki vasta sen... 25??

    Tervetuloo mun psta myös
    Mopovapaa vuosi

    Exät YaRRu R6R ratavinkulelu Orkku FZ1-S Mutkaporkkana CBF1000S CBF600S FZ6S Intruder 600
  5. #5
    Kolkyt ja risat, reilu puoltoista vuotta sitten kipinä harrastukseen puraisi! Sitä myöten A-kortti taskuun ja oma mopotin tuli hankittua

    Mikäpä sen ihanampaa kuin ajokelien saapuessa lähteä hellun takapaxilla tai kahdella mopolla liikenteeseen nauttimaan maisemista
    Jos kenkä puristaa, kulje avojaloin XD

    Nykyinen ~ Hayabusa K9 ~ alias haisuli

    Ex "Darth Wader" GSX-R 1000 K8
  6. #6
    Lainaa (XIII @ Maalis. 01 2011,21:26) kirjoitti
    Lainaa (-Anu- @ Maalis. 01 2011,20:56) kirjoitti
    "viime kaudella 47 tkm ja toissa kaudella 37 tkm"


    ookkonää ihan oikeesti ajellu noin paljon kaudessa ?
    Tää tietää, on se ajanut! Eihän se Anu muuta teekkään kuin liikkuu mopolla kun kelit vaan antaa hiemankin periksi

    Kova mimmi!

    Jos kenkä puristaa, kulje avojaloin XD

    Nykyinen ~ Hayabusa K9 ~ alias haisuli

    Ex "Darth Wader" GSX-R 1000 K8
  7. #7
    Jep jep... Naisihiminen täälläkin, ikää kohta 3 ja 3! Tenavasta asti istunut isukin vaihtuvien pyörien kyydissä, kaahannut kevarilla naapurin likan taloa ympäri mielenosoituksellisesti kun se ei päässyt vielä edes maantielle polkupyörällä, honda monkeylla koulumatkat ja sitten se vaan jäi kun sai ajokortin...!! Aina oon siitä omasta moottoripyörästä haaveillut ja onneksi sittemmin haaveen toteuttanut!

    Ei muutaku lämpimästi tervetuloa joukkoon!
    "Minulla ei ole ihonväriin kohdistuvia ennakkoluuloja, inhoan kaikkia ihmisiä."
  8. #8
    Lainaa (Yamaha1 @ Maalis. 01 2011,21:31) kirjoitti
    Lainaa (~Candice~ @ Maalis. 01 2011,21:28) kirjoitti
    Lainaa (XIII @ Maalis. 01 2011,21:26) kirjoitti
    Lainaa (-Anu- @ Maalis. 01 2011,20:56) kirjoitti
    "viime kaudella 47 tkm ja toissa kaudella 37 tkm"


    ookkonää ihan oikeesti ajellu noin paljon kaudessa ?
    Tää tietää, on se ajanut! Eihän se Anu muuta teekkään kuin liikkuu mopolla kun kelit vaan antaa hiemankin periksi

    Kova mimmi!


    Aika tolkuttomasti, jos ihan tän maan kamaralla olet vetäny? Oma ennätys lienee 19000km kaudessa, ja silloin ei ollu kotiloa joten ajelin kaikki ajoni MP:llä. Respect, enivei *
    Nooh, eihän toi ny niin paljon ole? Tavote oli rikkoa se 50tkm mutta vietin 4 vikaa ajopäivää landella kotilolla ja samana päivänä kun palasin marraskuussa tuli pysyvä lumi.... Ja huom, kilometrit ittessään EI ole se juttu, vaan jokasesta kilometristä nautin, eli siis ne on ilometrejä. On mulla kotiloki tos pihas mutta sillä ajan vaan pakolliset. Kaupaski käyn prätkällä

    Ja kyllä, kaikki olen ajanut kotomaassa, kaikki linjan Mikkeli-Tampere-Turku alapuolella käytännössä (kesään mahtuu mm. aika monta pk:ta , yhden reissun tein Tahkolle kesäkuussa 2009 jolloin muuten oli +4 astetta ja sato räntää...

    Ens ma 7.3.2011 olis tarkotus alottaa, kun veto päällä.... Shiiiit....

    Lainaa (Suzu-ukko @ Maalis. 01 2011,21:30) kirjoitti
    Tena rullaa ja muut koittaa kestää perässä! Tenalla myös Super kyvyt työntää muita ojasta takas tielle...
    Tiijä noist superkyvyistä sit... Mut kaveria jeesataan aina Tämän muuten VOI tulkita niin että aina kun mun kaa ajaa ni jotai sattuu



    Mopovapaa vuosi

    Exät YaRRu R6R ratavinkulelu Orkku FZ1-S Mutkaporkkana CBF1000S CBF600S FZ6S Intruder 600
  9. #9
    Lainaa (jamas @ Maalis. 02 2011,06:40) kirjoitti
    No ihan Hel...tin paljon ja vielä etelä-suomessa pyörittynä ilman mitään reissuja, mutta sehän vain hyvä jos on löytänyt harrastuksen johon ei kyllästy.

    edit. kilometrien vähyyttä osaltaan selittää kyllä se, että työn puolesta on mahdollisuus ajaa vain 3:nä päivänä viikossa.
    No siis landella Mikkelissä käytiin mopoilla vissii 3 kertaa, et johan siit tulee 1500 kilsaa apaut yhteensä... Et sinällää "reissuja" tehty kolme, muuten ne on näit pk-ajoja jne tai omalla pikku porukalla ajoja. Mut helpost ko tulee se 5-600 kilsaa päivälle ni kertyyhän nuo...

    Mä odotan että millon mä kyllästyn.... Ja mitä mä sitte teen... Mulla on ollu mahis ajaa aika vapaasti aikojen psta, tämä selittää kilsat, mutta esim. ulkomaille ei ole ollut mahista lähteä. Ehkä joskus tulevaisuudessa....
    Mopovapaa vuosi

    Exät YaRRu R6R ratavinkulelu Orkku FZ1-S Mutkaporkkana CBF1000S CBF600S FZ6S Intruder 600
  10. #10
    Hiphei! Itseeni prätkäkipinä iski about 13 vuotiaana kun isoveli osti muistaakseni vihreän kawan. Kyytiin tottakai ja se oli menoa. Tonninen Jammu ja taas kyytiin kinuamassa. * Vannoin että kun ajan autokortin, ajan A-kortin samalla. Se toteutui ja vaikka sitä omaa kultaa en jatkuvan kouluttautumisen (lue köyhyyden ) takia voinut ostaa, niin 7 vuotta kortin saamisen jälkeen marssin isoveljen kanssa ostamaan ihka ekan oman prätkäkullan, vanhan Suzuki GSX-R:n.. * Kilsoja ehti viime kesänä tulla joku 9tkm ja sitten vaihtui kulta tonniseen VTR SP1:een.. * Nyt se odottelee ajokelejä puunattuna tallissa ja en vois olla onnellisempi.. *
    ----Moottoripyörä on monessa suhteessa parempi kuin mies----

    VTR SP1 <3
  11. #11
    Melkein 10 v. "aktiivimotoristina". Ajokärpänen puraisi yhdestä kyytiläiskerrasta. Sen jälkeen ei paljon ole tullut kyydissä istuttua. Moottoripyöräily on miehen kanssa yhteinen harrastus.

    Tällä hetkellä löytyy 2 pyörää. Mutkaa, matkaa, rataa, kokoontumisia ... Parhaimmillaan on tullut 24 tuhatta ajokm vuodessa.

    Muutenkin harrastukset moottoriurheilupainotteisia. Perheestä löytyy mm. 3 moottorikelkkaa (1 oma). Mönkijää, vesijettiä jne. myös .
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  12. #12
    Tääl on yks mp-naikkonen, ikää riittävästi ja viides kesä lähtee. Tällä kertaa kahden mp:n voimin.
    BMW F800S 2010 ja CBR600F 2005 (molemmat hitaita)
    ER-6f 2006
  13. #13
    Koska kyydissä olo on pelottavaa ja epämiellyttävää niin päätin ajella itse.
    Viisi kautta takana ja kuudes lähtee kohta
    Ajokausi saisi jo alkaa....
    -Honda VFR 800X Crossrunner-
    -Kawasaki Z 750 S-
    -Suzuki GSF 600 S Bandit-


    "Elämä on ihmisen parasta aikaa" -Matti Nykänen
  14. #14
    Juu sais lumet ja kylmä hävitä jo lopullisesti, että pääsis aloitteleen kautta.

    Odottavan aika on piiiiiitkääääääää...
    ärkuus
  15. #15
    Jees, pikkulikkana sain jo pureman. Taitaa lähteä kymmenes kausi nyt liikenteeseen omalla*.



    Yamaha Tenere 700 2019 "Ghost"
    Previous bikes:*Yamaha FZS 600 2001>Honda VFR 800 V-tec 2004 ABS DCBS PGM-FI H.I.S.S Staintuned>Honda XL650V TransAlp 2002*
    *Does my bike make my butt look fast?*
  16. #16
    Ensimmäisellä kerralla muutama vuosi sitten kaverin kyydissä Espanjassa hiffasin koko moottoripyöräilyn idean. Ajatus jäi taka-alalle muhimaan, exä ei kun ymmärrä yhtään.

    Kesällä 2009 istuin uuden miesystäväni kyydissä, jotain aivan mahtavaa. Kesällä harjoittelin mökkitiellä 150cc krossimopolla ja syksyllä menin ajamaan oman kortin, sainkin sen juuri ennen lumia. Huhtikuussa haettiin mulle pyörä.

    Ilometrejä ei ehtinyt tulla kuin n 3tkm, loppukesästä sen mäntään tuli reikä ja pyörä jäi talliin odottamaan talvea ja remonttia. Siellä se on vieläkin, kohta tulee kiire. Tänävuonna miehelläkin on kokonainen kesäloma, josko päästäis tekemään reissu yhdessä.
    "On katsottava tarkkaan, mihin astuu kissa tassuillaan, itse kumminkin ne joutuu nuolemaan."
    * * * *
    Kawasaki GPZ500S -88 : 2010
    Yamaha FZS600 Fazer -99 : 2011->
  17. #17
    Moikka!
    Joo Anulta sain vihjeen tästä ketjusta (itse olis varmaa huomannukkaa ku aika alottelija orgin käyttäjä). Kiitos siitä Anulle ja kiitos ihanista popoista jotka odottelee kevättä..

    Eli mulla ikää tänä vuonna tasan 3 ja eka kokonainen kausi lähdössä käyntiin. Koko viime kesän itkin exän pyörän perää ku oli ikävä kyytii ja lopulta syksyllä päätin ajaa oman kortin ja hankin sitte jo moponki. Nyt odottaa Honda cbf 600s sysmässä tallissa et lumet katois ja pääsis ajelee..
    n 400km ehdin viime syksynä mopoa koeajaa..
    Honda cbf 600s
  18. #18
    Morjes!

    Minulla polte mopoiluun iski -07 kesällä. Aina pyörät on kiinnostaneet, mutta peli oli menetetty tosissaan, kun pääsin kunnolla kyytiin. Sitten olinkin jatkuvasti mouruamassa ajelulle. Samana kesänä ajoin myös itse ensimmäisen kerran isoa pyörää. -09 kesällä ajoin sitten kortin ja oman pyörän hankin vasta saman vuoden lopulla. Tuli laitettua Triumph Thunderbird -96. Ensimmäinen kesä kortillisena meni aika vähillä ajeluilla, muutama lyhyempi reissu miehen pyörällä.
    Nyt on siis alkamassa toinen kausi omalla pyörällä. Tuskin maltan odottaa!
  19. #19
    Tässä yksi tätyli, ikä alkaa nelosella ja pyöriä ollut talossa...ööh, aina?

    Merkkifanaatikko en ole, customit ja kyykyt käyvät, ajan siis välillä jalat ja välillä pää edellä. Ehkä kuitenkin kiireetön cruisailu kunnon customilla on sitä ominta hommaa.
    Yamaha - Suzuki - Yamaha - ja nyt Suzuki B-King 09
  20. #20
    Varhainen 3kympin kriisi iski noin 4v sitten ja kun muutaman vuoden istuin kyydissä, niin kortti piti ajaa ja oma pyöräkin saada.
    Kilsoja tuli noin 10-15tkm kaudessa.
    Tämä ajokausi jää nyt väliin tulevan perheenlisäyksen vuoksi, tai no ei vuoksi, mutta tauko tulee kummiskin. Voi olla, että pitää myödä pyörä pois, ettei iske kiusaus ajelemaan.
    Harrastus on väärä jos jää rahaa vaatteisiin ja ruokaan.
  21. #21
    Meitä naisia on yhä enenevässä määrin ohjaksissa.
    Muutama jo metusalem niinkuin minäkin ;)
    Hieno hararstus, kun vain muistaa olla varovainen.
    Liikenteessä olet yleistä riistaa ;) Noin kuvainnollisesti.
    Aloittele rauhallisesti ja viihdyt lajin parissa pitkään
    Turvallisia kilometrejä
    "People are more violently opposed to fur than leather
    because it's easier to harass rich women
    ..... than motorcycle gangs." - Unknown

    Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?
  22. #22
    Mäkin ajanut jo yli 15 kesää. Juuri vaihdoin pyörän, uusi tuli jo Suomeen....aurinko paistaa ihanasti ja sulattelee lumia. Pitää vielä jaksaa ootella, että pääsee ajeleen. Mutta kivaa tää odottaminen taas on...ei kestä kauan ja taas mennään.
  23. #23
    Tämä alotti tänään 230 kilsaa ympäri ämpäri pk-seutuu! Ihan helmee, suosittelen kaikille
    Mopovapaa vuosi

    Exät YaRRu R6R ratavinkulelu Orkku FZ1-S Mutkaporkkana CBF1000S CBF600S FZ6S Intruder 600
  24. #24
    Ajatus oli muhinut jo vuosia, mutta mukamas oli niin kallista ja vaikeeta, ettei vaan tultu mentyä koulun penkille. Sitten menin töihin sellaiseen, missä monella naisella(kin) oli omat pyörät ja pakkohan se oli kortti ajaa. Nyt on kolmas kausi alkamassa eli ihan aloittelija, (k)ilometrejä takana ekana kesänä vajaa kymppitonni ja viime kesänä surulliset pari tuhatta.

    Eka pyörä oli just tota virago-osastoa, Shadow 6oo. Ihan hyvähän sillä oli harjoitella ja saada tuntumaa, mutta kun ajelin kerran miehen matkamallilla, niin lähti Shadow myyntiin saman tein. Nyt on etsinnässä CBF 600, vaihtarina olis ollut BMV F800ST (meniköhän kirjaimet ny oikein perin), josta sain vinkkejä täältä orgin keskuteluista.

    En ole päässyt kumpaakaan ajamaan vielä, mutta kuivaharjoittelussa BMV:n polvikulma on minusta tiukempi kuin CBF:n. Päädyin etsimään sopivaa CBF:ää, vaikka en tosiaan kyllä tiedä, kumpi lopulta olisi parempi ajaa. Hintaa on vähemmän ja saahan noita vaihdettua sitten, jos ei omalta tunnu.

    Tulisipa jo ajokelit, reissuja on suunniteltu ja töihin ajattelin ajella. Viime kesä oli vähän välivuosi, kun oma pyörä oli myynnissä ja helteet tälläistä mukavuudenhaluista täti-ihmistä (36v) kiusasi kovasti.

    Kyydissä en ollut ollut ihan yhtä kertaa lukuunottamatta eli aika kuiviltaan lähdin autokouluun. Meillä oli silloin miehellä kakstahtinen piikki, millä ei ollut ajellut vuosiin ja sillä mä pärräsin pihatietä eessuntaas, kaipa silläkin naapureiden kiusaamisella pari ajotuntia säästi, kun sai pientä tuntumaa (ja taisinpa kaataakin sen kerran kahdeksikon kääntyessä tiukemmaksi kuin mun taidot). Sitten kun mä aloin ajelemaan omalla pyörällä, piti miehenkin käydä kattelee oikeita pyöriä ja siitä se lähti. Hän on jo melkein innokkaampi kuin minä, joka oikeastaan meillä nämä ilokilometrit toi kuvioihin.

    Huippuharrastus ja kamalan kivoja ihmisiä ollaan tavattu. Ja jokunenhan meillä toissa syksynä kävi kahvillakin




    Elämä on helpompaa kun osaa nauraa itselleen
  25. #25
    Onhan meitä täällä

    Itsellä ties *kuinmoneskymmenes* ajokausi menossa.

    Eikä kyllästymisestä tietoakaan.

    Syytän (tai kiitän) kaikesta tästä lähellä ollutta enduroreittiä. Eka pyörä olikin enska silloin 70-luvulla
    Mukava ku pukama...eiku mukana

    Mei tö iiköls SKRIIM!

    The Mocamaster

    Koska kortti ja leipä
  26. #26
    Heips,
    serkun mopolla kipinä lähti mummolassa 70-luvulla...kipinä eli -80 ja -90 luvuilla kyytiläisenä ollessa... kunnes 2000 -luvulla syttyi vihdoin liekki ja oma tarve ajaa. Nyt neljäs kausi alkamassa omalla pyörällä. Ensin oli Hondan CX 500 customi kaksi kesää. Viime kesänä hankin pikkubanditin (Suzuki GSF 650SA) jolla terapoin 10 000 kilsaa neljän kk:n aikana. Ens kesänä olis tarkoitus uskaltautua kolmeks viikoks meren taa ison kiven tuolle puolen * salaiseen laaksoon
    Viikonloppuna olin mopon huoltokurssilla, sovittelin ajokamppeita ja sain herkistyä ystävän mopon ääniä kuuntelemalla. Odotan kuin "pretty *woman" parvekkeella että kevät tulee ja rosmorimpsini hakee mut taas seikkailuun *



    Bandit 650SA
    Never hesitate to ride past the last street light at the edge of town.

    "When in doubt, use full throttle. It may not improve the situation, but it will end the suspense."
  27. #27
    Lainaa kirjoitti
    Nyt on lähinnä harmittanut vaan et oon niiiiin monta vuotta "menettänyt" hyviä ajokesiä *
    mä oon 5kyt ja risat ja vasta viides ajokausi alkamassa. ei kannata surra menyttä vaan nauttia olevasta ja tulevasta
    VT750C4

    "ymmärrys kasvaa kokemuksen myötä"
  28. #28
    Kolme ja kymmentä, ja viime syksynä toteutin pitkäaikaisen haaveen omasta kortista ja pyörästä.
    Uutta kautta odotellessa
    Sometimes being a bitch is the only thing a woman has to hold on to.
  29. #29
    Tervetuloa joukkoon *

    Itsellä alkaa neljäs kausi ja kovasti jo polttelee päästä ajelee *
    "Elämä on" ;)
  30.  
  31. #30
    Heippa! Parikymppinen Mansen tyttönen täällä. Ajelua takana neljä kesää, lähinnä kevareilla. Viime talvena pätkähti rajaton kortti kouraan ja nyt kuumottelisi kovasti ison pyörän osto. Oikeastaan kaivannenkin jossain vaiheessa ehdotuksia pyörän suhteen... Mutta toistaiseksi tutustun foorumiin ja koitan päästä joukkoon mukaan
Sivu: 1 / 27:sta 12311 ... ViimeinenViimeinen