Sivu: 3 / 27:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234513 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 786:sta
  1. #61
    Täällähän on enemmän naisia kuin olis uskonutkaan.

    Itellä innostus on ollut jostain syystä koko iän. Lapsena ajettiin mökillä pappatuntureilla siitä asti kun jalat ylettyi maahan, tai vähän jo sitä ennenkin. 2004 ajoin B-kortin yhteydessä A-kortin ja vannoin että kyllä mä vielä joskus ostan omankin pyörän. 2009 elokuussa sitten vihdoin oma pyörä alle ja nyt olis kauhea polte vaihtaa jo vähän parempaan.

    Tänään kävin osteleen osia ja kuolaamassa liikkeiden pyörävalikoimia. Tarkotuksena opetella ite huoltamaan pyörää, pari kertaa tehty jo isoveljen vahtiessa vieressä mutta hitto kun ei mun kallooni jostain syystä jää nämä asiat niin hyvin että osaisin vielä itekseen tehdä keväthuoltoa.. Hetken joutuu siis vielä odottelemaan veljen apuja, ennenkuin pääsee alottamaan kauden.
  2. #62
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (taruha @ Huhti. 20 2011,17:27) kirjoitti
    mutta hitto kun ei mun kallooni jostain syystä jää nämä asiat niin hyvin että osaisin vielä itekseen tehdä keväthuoltoa..
    Sillä pääsee jo pitkälle, kun muistaa että ruuvit ja mutterit kierretään kiinni päivän edetessä, eli samaan suuntaan kuin kello käy (yleensä). Sillä pääsee jo alkua pidemmälle rikkomatta mitään.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  3. #63
    Tervehdys kaikille!
    Täällä päin Kaakon kulmalta alotteleva motoristi, ikää 22 tänä vuonna. Ensimmäinen pyörä hankittu vajaa kuukausi sitten ja nyt vaan kovaa ajoa *
    Lueskelin aikaisempia viestejä ja itse ainakin innostuin ajatuksesta että järjestettäisiin naisten kokoontuminen, olisi kiva tavata samanhenkisiä ihmisiä ! ...Täällä päin Suomea ainakin tuntuu olevan harvassa naismotoristit.
    Yamaha FZ6-S 2006 (2012)
    Kawasaki ER-5 *2002 (2011)
  4. #64
    Täällä olis kohta pyöreet 3 ja 0 joka on juurikin vuosien haaveilujen jälkeen saanut oman kakspyöräsen alle. Teinivuodet meni kyydissä istuen kunnes neljä vuotta sitten päätin ajaa kortin äitiysloman kunniaksi ja vielä siitäkin harrastus sai odottaa näihinpäiviinasti, koska viikko kortin saannista ilmoitti kuopus olevansa tulossa
    Ajokokemusta on siis kertynyt huikeat 500 ilometriä
    Vielä jännittää ja hieman pelottaakin ajella, mutta eiköhän se tästä lähde sujumaan
  5. #65
    Lainaa (*Kaisan* @ Huhti. 18 2011,11:38) kirjoitti
    ]Olen ilolla seurannut naisjäsenten määrän kasvua Orgissa ja voitaisiinhan sitä vaikka pelkille Orgin naisille suunnattua miittiäkin joskus järjestää, nyt kun meitä alkaa olla aikas paljon...
    [/QUOTE]
    kannatetaan ja mukana ollaan
    HONDA CBF 1000F
  6. #66
    Tätäkin lukiessa huomaa, että kyllä se monella naisella on innostus lähtenyt kyydissä istumisesta, kuten myös allekirjoittaneella.

    Miten on ajojen laita naisilla, mielenkiinnosta kyselen että onko moottoripyörällä ajelut lähinnä huvin vuoksi vai työmatkoja jne. ?
    Itsellä moottoripyörän lisäksi vain polkupyörä, eli kyllä kesällä lähestulkoon kaikki ajot (kauppareissusta lähtien) menee moottoripyörällä. Siinä se onkin taiteilua saada mahtumaan boksiin ja reppuun kolme kassillista ostoksia
    Yamaha FZ6-S 2006 (2012)
    Kawasaki ER-5 *2002 (2011)
  7. #67
    Moi vaan kaikille! *

    Tää taitaa olla mun eka viestini tälle palstalle, joten aika noviisi täälläkin. Innostus lähti mullakin tarakalta, nyt on ajotunteja takana jo jokunen ja parin viikon päästä pitäis kortti olla kädessä (Siis jos käsittely alkaisi sujumaan)

    Pikkuveljellä oli joskus 90-luvun alkuvuosina automaatti Solifer, jolla yritin opetella ajamaan, heikoin tuloksin ja muuten ajokokemusta on kertynyt parilta Thaikkulan reissulta skootterilla, joten aika kylmiltään mä lähdin korttia suorittamaan.

    Pyöräkin jo löytyy, vm-83 Yamaha XV750 SE. Isäntä oli customia vastaan (sen mielestä jalat eellä mennään vaan ruumisarkussa) mut kait mussa sen verran rokkarihenkeä on, etten edes muuta harkinnut ja kyllähän toi reumakin sen verran vaikuttaa, etten mielellään kovin pitkiä aikoja ole polvet koukussa.

    Mullakin on muute tavallista isommat pohkeet ja kenkien etsiminen tuotti hankaluuksia, mut täältä Jyväskylästä löytyi Kuvalta yksi buutsimalli ja Bike Forumista bikerit, jotka menivät jalkaan ilman kiroilua. Autokoululla olis ollut jotain ajokenkiä, mut jalka ei suostunut edes nilkan kohdalta menemään kenkään, joten omat oli vihdoinkin hankittava. Viime kesän istuin kyydissä Haltin talvikengissä *
  8. #68
    Lainaa (Wolferin @ Maalis. 26 2011,14:44) kirjoitti
    Olen ilolla seurannut naisjäsenten määrän kasvua Orgissa ja voitaisiinhan sitä vaikka pelkille Orgin naisille suunnattua miittiäkin joskus järjestää, nyt kun meitä alkaa olla aikas paljon...
    Meitsi on messissä!

    Eiku oho...
    Massey Ferguson 148 hupiin.
    MB Atego romunkuljetin velvollisuuksiin.
  9. #69
    Sanoisin noista buutseista, etta kannattaa kuitenkin katsoa naisten malleja; miehillahan lihakset ovat kapeampia ja pidempia, ja jalkatera on leveampi ja lattanampi, joten viela vaikeampi on saada sopivaa buutsia.

    Oxtar tekee hyvia saappaita naisille, omissani on seka nauhat, etta velcro-kiinnitys, eli ne saa niin tiukalle ja/tai loysalle kuin haluan. Niilla on myos mukava kavella/seista tuntikaupalla.
  10. #70
    Lainaa (Redo @ Touko. 09 2011,11:22) kirjoitti
    Miten on ajojen laita naisilla, mielenkiinnosta kyselen että onko moottoripyörällä ajelut lähinnä huvin vuoksi vai työmatkoja jne. ?
    Heti kun kelit sallivat, aloin kulkea työmatkat pyörällä (pyöreästi 25 km yhteen suuntaan). Arkena ei pahemmin muuten tule ajeltua, tai no epäsäännöllisesti saatetaan käydä miehen kanssa esim. jonkun luona iltakahvilla niin että lähdetään pyörillä liikenteeseen. Viikonloppuisin tulee sitten ajeltua huvikseen sen verran mitä ehtii, tuo koira kyllä rajoittaa jonkin verran ja pitää tyytyä ihan vaan päiväseltään tehtyihin lenkkeihin.
    Yamaha YBR -> Yamaha XJ600N
  11. #71
    Lainaa (Redo @ Touko. 09 2011,11:22) kirjoitti
    Miten on ajojen laita naisilla, mielenkiinnosta kyselen että onko moottoripyörällä ajelut lähinnä huvin vuoksi vai työmatkoja jne. ?
    No itsellä ajelut on vain lähinnä "huviajeluita", kun työmatkaa on jotain alle kilsa... * vaik varmaan löytyy semmoikin tosimotoristi mikä tuommosenkin matkan ajelis töihin
    ärkuus
  12. #72
    Täältä löytyy yksi prätkämimmi (ainakin tuleva sellainen )

    Korttia ei vielä ole, mutta pian on! Ja pyörän hain viime viikolla.
    Ikää mulla 25 ja pienestä pitäen olen ollu sitä mieltä että kun musta tulee iso haluun prätkän!

    Ajelut varmaan jää huviajeluiksi, työmatkat vois heinäkuussa mennä kun mies on lomilla ja lapset kotona, ei tarvii niit kuskata hoitoon. Meillä kun mä olen ainut ajokortillinen&autollinen niin hoidan nuo kaikkien kyyditykset.
    Kawasaki 454 LTD '90
  13. #73
    Penskat tankille ja menoks ! ...Okei ehkä ei. Tai hankit sivuvaunun, siinähän ne tulee vierellä
    Yamaha FZ6-S 2006 (2012)
    Kawasaki ER-5 *2002 (2011)
  14. #74
    Liitynpäs joukkoon minäkin.
    Ensimmäistä viestiä tälle foorumille kirjoitan eli olen noviisi täällä, pyöräkorttiakaan ei vielä ole eli motoristina vasta noviisi olenkin. Mopolla tuli silloin teininä ajeltua mutta siitä on sen 15 vuotta jo aikaa... Kortti on hankinnassa, ensimmäiset teoriat takana ja reilun tunnin päästä ensimmäinen ajotunti. Saa nähdä miten akalle käy... Vähän meinaa jännittää.
    I ride the Lightning (XB9S -03)
  15. #75
    Mun käsittelykoe siirtyy ens viikolle. Eilinen tunti peruuntui kun opettaja oli lukinnu pyörät yhteen ja unohtanu avaimen kotiin. Ja nyt sit tehään niin et on kärittelykoe ja inssi samalla, hui kauheeta.

    Kawasta otin viikonloppuna penkin irti kun päätis et tarttee vähän madaltaa, se olikin helppo homma. Se on alkuperäsesti ollukki matalampi sinne on vaan laitettu vähän lisä täytettä ja tehty uus päällinen niin lisä täyte vaan pois. Nytyltää jalat ihan kunnolla maahan eikä just ja just
    Ens vkl otan tankin irti ja putsaan ja korjaan bensahanan.
    Onnes toi mun mies on ropannu mopoi niin se tietää miten tommoset menee, mä oon tähän mennes perehtyny vaan autojen ropaamiseen. Ja onhan mulla korjausopas tohon niin en ihan pulassa oo!

    Ja ens viikolla jos ois kortti taskussa niin
    Kawasaki 454 LTD '90
  16. #76
    Lainaa (Zeija @ Touko. 17 2011,05:30) kirjoitti
    Ja ens viikolla jos ois kortti taskussa niin
    Pidetään peukkuja, että kortti tulee kerrasta Mä sain omani eilen, pikkuisen meinasi hitaassa pujottelussa jalka lipsahtaa maahan, mut onneksi sain tilanteen pelastettua viime tipassa... Onneksi oli mukava setä ottamassa tutkintoa vastaan *
  17. #77
    Hidas pujottelu on kyllä tosi vaikeaa ! Sain sen kyllä inssissä ekalla läpi, mutta nyt kun on oma pyörä ja oon kokeillu sitä normaalissa ajossa, niin kyllä se jalka vaan maahan menee !

    Ihan älytöntä, miks se pitää edes olla osana inssissä
    Yamaha FZ6-S 2006 (2012)
    Kawasaki ER-5 *2002 (2011)
  18. #78
    Lainaa (Redo @ Touko. 17 2011,16:57) kirjoitti
    Hidas pujottelu on kyllä tosi vaikeaa ! Sain sen kyllä inssissä ekalla läpi, mutta nyt kun on oma pyörä ja oon kokeillu sitä normaalissa ajossa, niin kyllä se jalka vaan maahan menee !

    Ihan älytöntä, miks se pitää edes olla osana inssissä
    Juu, hölmöltähän se kuulostaa, hidasajot ja pujottelut, mut kyllähän se on tärkeimpiä asioita osata ja just että tietää kuin pyörää pystyy hallitsemaan (tai yrittää ainenki ) ja kuin se pyörä suurinpiirtein käyttäytyy *

    Kuka vaanhan osaa Kovaa ja Suoraan ajaa!!
    ärkuus
  19. #79
    Lainaa (Redo @ Touko. 17 2011,16:57) kirjoitti
    Hidas pujottelu on kyllä tosi vaikeaa ! Sain sen kyllä inssissä ekalla läpi, mutta nyt kun on oma pyörä ja oon kokeillu sitä normaalissa ajossa, niin kyllä se jalka vaan maahan menee !

    Ihan älytöntä, miks se pitää edes olla osana inssissä
    Mulle ope tolkutti koko autokoulun ajan että kääntösäde + metri, onneksi tarkistin asian aken sivuilta, siellä mainitaan että rajoittamattomassa A luokassa kääntösäde + 2 metriä... ei se katsastuskonttorin setä kyll kovin tiukkis ollut
  20. #80
    Täällä myös ilmoittautuu yksi nainen.
    Korttia eikä pyörää vielä ole kylläkään. Mulla on tää viikko enää wanhaa työtä jäljellä ja ens viikolla aloitan uuden. Toivon, että saisin senverta hyvän lopputilin tosta vanhasta työstä kesäkuussa, että voisin samantien ilmoittautua autokouluun ajamaan A-korttia. Ja sitten heti kypärä kädessä nöyränä pankkiin hakemaan lainaa pärrää varten. Olen vähän miettinyt tota Kawan Ninjaa 250 ensipyöräksi. Saa sitten nähdä, kun on kortin ajanut ja pääsee vähän koeajelemaankin, että tuntuuko 250 liian pieneltä sittenkin. Vakuutusmaksut painaa paljon vaa'assa, mihinkään järjettömiin kun ei ole varaa.

    Tällä hetkellä alla on tollanen moposkootteri. Jos jokin hyvä puoli siitä pitää hakea, niin ainakin sen kanssa oppii tarkkailemaan liikennettä. Silmät saa olla takana ja jokapuolella jatkuvasti, senverta kaheleita nuo kotilokuskit on. Aina olen autotiellä ton kanssa madellut, en todellakaan tykkää, että mopoillaan kevyen liikenteen väylillä. Ja nyt aloitan rohkeasti moikkaamaan org-morotuksella vastaantulevia pärräkuskeja, saas nähdä kuinka moni moikkaa skootteria takaisin.

    Mistä kärpänen lähti? No kyllä se lähti tossa viisi vuotta sitten, kun seurustelin pari kuukautta kesäkuukauksien aikana yhden miehen kanssa, kellä oli pärrä. Sehän vei mut kolme kertaa ajelulle ja olin ihan myyty! Tahtoo, tahtoo oman! Nämä keväät ovat ehdottomasti pahinta aikaa. Ja joka vuosi tämä vain pahenee. Kyllä mie kaivan ne rahat vaikka kiven alta, että sen kortin saisin ajettua tänä kesänä! Vaikka nykyinen puoliso kattoo pahalla silmällä, ei tykkää prätkistä, niin pirut minä siitä ja sen mielipiteestä!



    Kawa ER-6F vm. 2013
    ex. Honda CBR600f vm. 2006
    ex. Kawa ER-6N
  21. #81
    Multa peruuntui kaks ajotuntii tält viikolta, ma ja ti ja saas nähä miten tänään käy. Ope oli lukinnu kaks pyörää yhteen ja sit vkl siivonnu autoaan ja kadottanu sen lukon avaimen...
    Eli ei käsittelykoetta täl viikolla, varas mulle sekä käsittelyn että inssin 30.5. Eli ei ihan ens viikkoon kerenny saamaan

    Piti ottaa pekkanen töist tohon kun on 8.00ajo ja sit 8.45 koe, meinasin ens et siihenhän riittäis et ottais puolikkaanpekun, mut sit mietiskelin et kuis pal sit v*tuttaa jos se koe ei mee läpi.
    Ja jos yrittäis saada pikku-e ajon siihen samal päiväl et saa sen uuden kortinki sitte!
    Kawasaki 454 LTD '90
  22. #82
    Heips!

    Täällois kanssa yks mimmi ja just pyöräkoulu kesken, teoriat ja pari ajotuntia käytynä, perjantaina taas lisää . Eilen kävin ostamassa jo hyvin pitkälti kaikki tarpeelliset ajokamat, mutta pyörä vielä toistaiseksi puuttuu.. *

    Suzukin gsx-f:ää olen vähän "sillä silmällä" katsellut, joten eiköhän se sellainen tule tässä jossain vaiheessa. Pitkältä tuntuu vielä matka siihen, että tuollaista osaisi ihan oikeasti ajaa ja hallita, mutta ehkäpä se siitä... *

    Muokattu vähän "nätimmäksi".



    Yamaha FZ6S 2005
  23. #83
    Heippa!

    Hienoa että meitä on näin paljon!
    Mulla innostus lähti kaverin moposta, omaa kun en saanut.. Vähän ennen kuin täytin 16 rupesin kinuamaan kevarikorttia, johon rakas isäni sanoi että, sitä sä et tuu ikinä saamaan, se on tappovehe! Otin tilalle autollisen poikakaverin *

    Muutama vuosi sitten tapasin exäni jolla oli pyörä ja siltä sitten heti kyytiä kinuamaan. Vastaus oli "mä en kyyditä",
    ajattelin että siinäpä outo jätkä!! Pehmitin sitä koko talven ja pääsin kuin pääsinkin seuraavana kesänä kyytiin. Parin kyydin jälkeen totesin että, mä rakastan vauhtia, mut eihän kyykyn takapenkiltä mitään näe, mä haluun ajaa ite!
    Ja eikun kouluun ja kortti taskuun!

    Eka kesä tuli ajettua exän Yamaha R1:llä ja jo seuraavana keväänä ostin oman kullan Ducati Monsterin *
    Nyt alkoi kolmas ajokausi ja kivaa on ollut! Viime kesänä kävin ekan kerran radalla ja totta se on, rataajo on parasta mitä mies (myös nainen) voi tehdä nahkahousut jalassa! *

    Oikein mukavia kilometrejä kaikille! *
  24. #84
    Moi vaan!

    Nyt vasta huomasin tän ketjun!
    Täällä siis 29-vee tyttönen, toista kesää oman mopon selässä. 3 vuotta sitten ostettiin miehelle moottoripyörä kun se on siitä aina haaveillut. Istuin kesän kyydissä, rakastuin hommaan ja syyskuussa 2009 ajoin itselleni kortin. Koskaan ennen en ollut moottorikäyttösiä kakspyöräsiä ajanut, joten hiukan jännitti kyllä, mutta hyvin sujui!

    Ostin ensin Thundercatin ja nyt viikko sitten siirryin Hayabusan onnelliseksi omistajaksi. Ja ei, en oo niin hyvä kuski että saisin siitä pyörästä oikein mitään irti, mutta musta se on kaunein kyykky mitä maa päällään kantaan, niin pitihän semmonen saada Jossain vaiheessa toivottavasti opin ajamaan niin hyvin, että vois vähän kokeilla miten se kulkee..

    Miittiin oisin valmis myös minä, vaikka ujohko olenkin!
  25. #85
    Hei naiset!

    Juu, kipinän voi saada tähän hommaan... Kipinä omaan ajamiseen syttyi vuosi sitten keväällä, kun olin EAK:lla mukana takaistuimella. Sitä ennen ajeltiin muutama kesä Suomessa ja ympäri Eurooppaa ja olen tykännyt lajista. Jopa tyttönen 50 + voi opetella ajamaan moottoripyörällä ilman, että on aiempaa ajokokemusta näillä peleillä. Kortti oli jo taskussa, mutta taito puuttui! Olen opetellut tänä keväänä ajelemaan ja kivalta tuntuu! Muutaman ajo-opettajan ohjaaman illan jälkeen omaa harjoittelua ja sitten lähdin ajelemaan... opeteltavaa on ja mukavaa menoa!

    Suosittelen kaikille (myös takana istuville) EAK:ta! Se lisää turvallista ajoa sekä yhteistyötä ajajan ja takana istuvan välillä ajon aikana!
    Aloitteleva ER-6n kuski
  26. #86
    Hei kaikille prätkämimmeille!

    Hetki sitten rekisteröidyin foorumille ja tässä tulee ensimmäinen viesti. Kipinän mopoiluun sain 16-vuotiaana istuessani silloisen poikaystävän tarakalla ja hetihän se piti sitten kortti itselleen ajaa. Täysi-ikäisyyden (ja tämän suhteen loppumisen..) jälkeen ei olekaan tullut ajeltua yhtä ainutta kilometriä, mutta aina on elänyt haave hankkia oma moottoripyörä jokin kaunis päivä. Sitten tulikin moottoripyöräilemätön mies kuvioihin ja lapsiakin kaksi kappaletta, joten ei ole oikein ollut tilaisuutta toteuttaa tätä haavetta.

    Ennen kuin nyt. Mies on ajokoulussa ajamassa itselleen A-korttia ja tutulta löytyi mukavasti myynnissä oleva pyörä, jonka kävin eilen ostamassa itselleni. Koeajo meni juuri siten miten voi olettaa, kun lähtee 15 vuoden tauon jälkeen ajamaan ja vielä isommalla pyörällä kuin millä on kortin ajanut. Pyörä toimitetaan minulle huomenna, mutta kova hinku olisi päästä vaikka jollekin kurssille harjoittelemaan ajoa, etenkin se hidas ajaminen ja kaikki väistämiset tarttisi saada tuonne selkärankaan. Oppiihan sitä ajamallakin varmasti, mutta pikkuisen tekisi mieli saada vahvistusta omille ruosteisille taidoilleen.

    Eli tästä se lähtee, vihdoin ja viimein unelma omasta pyörästä on toteutunut!
    Yamaha FZ6-S 2004
  27. #87
    Joukko kasvanee koko ajan !

    Tänään tuli ajeltua 370 km ja meinasinpa yhdessä mutkassa vetää ojan puolelle, meni "vähän" pitkäks ! No, hengissä ollaan eikä mitään siis käyny kun sain hidastettua ajoissa. Vähän sydän tykytti sen jälkeen ja nopeudet laski (onneksi).

    Varovaisia kilometrejä kaikille !
    Yamaha FZ6-S 2006 (2012)
    Kawasaki ER-5 *2002 (2011)
  28. #88
    Hienoa saada kauniimman sukupuolen edustajia riviin ! Tänä kesänä rakennusprojekti vie aikaa pyöräilyltä. Alunperin oli tarkoitus hankkia toinen pyörä ajoon kesäksi, mutta se siirtynee ensi kesälle. Ei vaan yksinkertaisesti ole aikaa ajaa...
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  29. #89
    Hei tuli semmonen mieleen, että onkos kukaan tietonen jostain naisten kokoontumisajoista, Porvoon seudulla viikko ennen juhannusta ?

    Olin paikallisen Motonetin pihalla tuossa varmaan kuukausi sitten ja joku nainen tuli semmoisesta kertomaan ?
    ...Tosin mulla taitaa olla töitä just silloin, mutta ajattelin et jos joku tietäisi tarkempaa tietoa
    Yamaha FZ6-S 2006 (2012)
    Kawasaki ER-5 *2002 (2011)
  30.  
  31. #90
    Hei kaikille, olen uusi ja juuri aloittanut A-kortin ajamisen. Ikää löytyy 39vuotta, aikaisempi ajokokemus on 1980-luvulta Solifer-mopolla mökillä. Ajoa opettelemaan ja korttia hankkimaan lähdin kun mies pitkän tauon jälkeen hankki meille Honda kuussatasen tuossa ennen äitienpäivää.

    Tämä palsta on erinomaisen hyvä, olen lueskellut ketjuja todella paljon ja naurahtanutkin välillä. hyvin on sana välillä hallussa!
Sivu: 3 / 27:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234513 ... ViimeinenViimeinen