Sivu: 9 / 27:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 789101119 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 241:stä 270:een 786:sta
    48.

Mopoiluinnostus lähti exän takapenkiltä ja opiskelukaverin innostuksesta. Mopon ostin ensin vuodeksi alle v. 2006 kun autokoulussa olivat sitä mieltä, että siltä pohjalta on helpompi lähteä ajamaan A-korttia kuin ihan kylmiltään. Mopo vaihtui 535 Viragoon v. 2007 ja kortti tuli silloin. Totesin kans Aata ajaessani, että ratsastuksen myötä tutuksi tulleesta katseen suuntaamisessa ja pään kääntämisestä ja sen vaikutuksista ym. on ollut enemmän hyötyä kuin autolla ajamisesta pyörän käsittelyä ajatellen, mutta tottakai autoilukokemuksella on helpompaa lähteä tiellä liikkumaan pyörälläkin, kun liikenteessä toimiminen itsessään ei ole uutta.

Virago vaihtui isompaan Zetaan reilu vuosi sitten. Aivan mahtava pyörä, just mulle sopiva. Madalsin vähän ja tuunautin ajosaappaisiin sentin lisää korkoa niin on ylettyy kantapäätkin maahan eikä tarvi niin tarkkaan katsoa mihin voi pysähtyä. Uuteen ajoasentoon oli kova kyllä totutteleminen.

FB-ryhmää vaan pystyyn ja ajeluillekin voisin lähteä. En oo tähän asti uskaltautunut orgin ajeluille, vaikka monta kertaa on pitänyt lähteä.
    Täältä ilmottautuisi yksi hämäläinen prätkämimmi.
    Toinen ajokausi vasta meneillään ja vieläpä piikillä.

Aivan pikkulikasta lähtien olen ollut kakspyörästen ihannoija (isäni matkassa aina kulkenut ja touhunnut), ja 10 v. olin kun ekan mopetin sitten sain (Tunturi Break o/). Siitä se sitten alkoi, eikä loppua näy.
    Kun ikää tulee lisää, kortti vaihtuu isoon A:han ja pyörä suurempaa.

Paljon kun täällä on myös ollut sitä keskustelua ettei jalat oikein tapaa pyörän selästä maahan, niin olen itse sellainen. Pituutta vajaa metri 60.
    Madallussarjoihin tutustuttava tulevaisuudessa.
    50 ilmoittautuu.Ikää 30 ja kortti taskussa viime kesästä.Sitä ennen on tullut harrasteltua enemmänkin moottorikelkkailua.
    Suzuki gs500e alla vm.91
    Pikkuisen on pyöräkuumetta,mutta loppuu kun painaa tyhjän lompakon ohtaan
    Minulla olisi naisten ajotakki myyntiin lähdössä. Melkein käyttämätön 36 kokoa oleva kangastakki. Selkä-, olka- että kyynässuojat on. Tukeva, sateen pitävä, toimii kylmällä että lämpimälläkin kelillä.
    Takki on musta, jossa on hihoissa ruskeat viirut. Muitakin pieniä yksityiskohtia on.

Kiinnostuneita?
    Lainaa (Zeija @ Heinä. 26 2011,16:55) kirjoitti
    Vedessä seisova hauva lähetti juuri pyynnön
    200cc+250cc
    Niin joo, mäkin lähetin pyynnön, mutta mistä sitä tietää, kuka siellä pyytelee...?
    Eli silmä laittoi pyynnön aamupäivällä.
    No 51 sitten täällä, Euran liepeillä.
    No mäkin haluan fb -ryhmään ja sitten kaikenlaisiin muihinkin ryhmiin mukaan *..

Olen saanut a-kortin joskus "kaupan päälle" kun ajoin b-korttia.. Siitä saa laskee hiukan tän prätkämimmin ikää .. Ja motskarit on mun juttu!

Mulla on toinen kausi menossa vasta ja pyöräkään ei ole mikään kovin iso, mutta kyllä mä perässä lupaan (yritän) pysyä kaikin keinoin.. *

Laitoin pyynnön päästä PrätkäMimmit.ORG!iin..

Oletteko huomanneet tai törmänneet tähän ilmiöön että mopoileva nainen on jollain lailla kummajainen? Kaikennäköistä setää tulee ihmettelemään, päivittelemään ja neuvomaan kun huoltsikalle pysähtyy..? Itselläni ehkä paras kommentti oli, että ' oletpas sinä reipas tyttö!'
    Sometimes being a bitch is the only thing a woman has to hold on to.
    Lainaa (Anfiska @ Heinä. 27 2011,16:18) kirjoitti
    Oletteko huomanneet tai törmänneet tähän ilmiöön että mopoileva nainen on jollain lailla kummajainen? Kaikennäköistä setää tulee ihmettelemään, päivittelemään ja neuvomaan kun huoltsikalle pysähtyy..? Itselläni ehkä paras kommentti oli, että ' oletpas sinä reipas tyttö!'
    Joo! Mä olen huomannu vastaavia juttuja..!

Ja kuitenkin naisia alkaa pyörän päällä näkeen jo aikasta paljon...

Esim. jonkin sortin liikennevalo käyttäytymistä oon ihmetelly autoilijoilta?? Joko sitä naureskellaan tai kummastellaan, kun nainen puikoissa,mut jos olis mies pyöräl auton edessä/sivulla, niin sit ihailtais. Eikö?..

TAI sit se naureskelu VAAN oikeesti johtuu minusta ja mä sit OLEN vissiin naurettavan näköin prätkän seläs!!!
    ärkuus
    Lainaa (pinni @ Heinä. 27 2011,16:44) kirjoitti
    TAI sit se naureskelu VAAN oikeesti johtuu minusta ja mä sit OLEN vissiin naurettavan näköin prätkän seläs!!!
    Ei, vaan aivan uskomattoman mageen, sitä ne iloissaan huokailevat *
    Yamaha FZ8-N
    Mulle, nyt ku ostin ton Hayabusan ( ), tulee tosi moni kertomaan sen valmistuksen historiaa ym. Hassua
    Tänään ärsytti kun oltiin korjaamolla, mieheni oli mukana, ja juttelin sille korjaajahemmolle tosta pyörästä niin se vastas mun miehelle kaikkiin mun kysymyksiin ja kerto sille mitä pyörälle tehtiin, vaikka hyvin ties et mopo on mun. Räyh.
    Lainaa (MP-Nasu @ Heinä. 27 2011,18:51) kirjoitti
    Tänään ärsytti kun oltiin korjaamolla, mieheni oli mukana, ja juttelin sille korjaajahemmolle tosta pyörästä niin se vastas mun miehelle kaikkiin mun kysymyksiin ja kerto sille mitä pyörälle tehtiin, vaikka hyvin ties et mopo on mun. Räyh.
    Tollaseen olen miekin törmännyt, mutta vaan mopoliikkeissä. Paras oli kun olin uutta kypärää ostamassa, niin mun miehelle se myyjä sitä pottaa esitteli, vaikka minä sitä siinä sovittelin. Noh, asiakas äänesti jaloillaan sillä kertaa. *
    <p>Hävittäjälentelijä vuodesta 2011. Supermatoilija vuodesta 2008.</p>
    Onko se sitten 52?

Olen melko tuore tällä "alalla". Vanha ikiaikainen ABC -kortti on jolla saisi kai ajaa melkein vaikka mitä, mutta varoen on pyörän kanssa mentävä ja mennään.

Olen kai aina haaveillut motskarista - jäin leskeksi reilu kolme vuotta sitten ja erinäisten vaiheiden jälkeen pääsin kyytiläiseksi. Eihän siitä kyydistä sen kummempaa suhdetta tullut, mutta kipinä jäi.. Kävin autokoulussa ottamassa pari ajotuntia (hurja kokemus oli ) ja ostin ikäänkuin sokkona arvokkaasti ikääntyneen ensipyöräni jonka mittariin ei vielä kovin paljon kilometrejä ole tullut.

Olen ollut hiukka arka lähtemään mihinkään kokoontumisiin, kun ei tuota kokemusta tosiaan vielä paljon ole - kiinnostusta kyllä olisi! Kun vielä asuu hiukkasen syrjässä, ei tule kovin helposti lähdettyä yksinkään ajelemaan ilman "syytä". Asustelen Pirkanmaalla, Hämeenlinnassa käyn töissä. Eli aionpa seurailla mitä tällä palstalla tiedotellaan ja pistin pyyntöä tuonne fb:nkin puolelle äsken.

Aurinkoisia ajelukelejä!
    Suzuki GS 500 E -89
    Honda VT750C -04
    53

Aina ollut unelmana kortti ja oma pyörä... joskus nuorena tuli istuttua kyytillä paljonkin.
    No vuodet kului ja lapsikin kasvoi sen verran isoksi, jotta alkoi jäämään aikaa enemän omiinkin juttuihin
    Joten 2005 ajoin kortin ja ostin pyörän.
    Ja siitä en enää luopus, on se vaan hiin hienoa hommaa *
    Kilometrejä kertynyt vähän kesästä riippuen n. 6000 - 1000 kaudessa.
    Suzuki Bandit 650S -05
    54.
    Voi olla että mun ajelut jää kyllä vähäseen tänä kesänä, mutta jos sitten seuraavana kun tuo tuleva prätkämimmi olisi hiukan isompi niin vois päästä helpommin liikkeelle kun olis enemmän hoitajia Isä on kyllä luvannut että mennään vielä tänä kesänä vuokraamaan mulle pyörä ja ehkä jopa parin viikon sisällä pitäis päästä kokeileen melkein kahden vuoden tauon jälkeen Hiukan jännittää jo valmiiks Tarkotus oli aiemmin että päästäis pienelle reissullekin, mutta saas nähdä toteutuuko se.
    Laitoin myös pyynnön fb:seen.
    Mulle, nyt ku ostin ton Hayabusan ( ), tulee tosi moni kertomaan sen valmistuksen historiaa ym. Hassua
    ...mutta sait bussin sentään hankittua... Itse olen tässä yhtä räyhäkämpää kyykkyä kuolannut niin kaikilta miespuolisilta tulee kommenttia tyyliin ' älä nyt sitä osta, tapat ittes..'
    ...tai sitte se johtuu mun luonteesta
    Sometimes being a bitch is the only thing a woman has to hold on to.
    Kummasti juu muuttuu asenteet nais-"bussikuskia" kohtaan *
    Ihan samanlainen mopo tuo on kun muutkin- itseasiassa vaan helvetin paljon helpompi/parempi ajaa ja se "kahvan kääntäminen" on ihan stongan ja penkin välissä- ei se mihinkään "karkaa" ilman käskyä!
    Päinvastoin- alkaa tulee ton kortin menettämisen kanssa suurimmat ongelmat *..tota kun on NIIN kiva "ryntäyttää" *
    Piikki Suitsa, 500 Z Kawa, 550 ja 1100 Zephyr Kawa, 1300-X4 Honda, 1000f CBR Honda ja nyt K5 Hayabusa
    55.
    Katupyöräilyn ohella on alkanu hiiskatisti kiinnostaa endurojutut.
    Esittäytyny olen tainnukki joskus tuolla leidien omassa loossissa.
    Kawasaki ER-6n '06
    56

Vanha ikiaikainen AB-kortti ajettu 90-luvun alussa, 2004 aloitin tämän harrastuksen eli 8 kesä käynnissä ja pari kuukautta sitten tuli ostettua toinen pyörä.
    Mä laitoin kanssa pyynnön päästä fb-ryhmään, jos ylläpitäjä ihmettelee niin mä oon se puuladossa juhlapuku päällä moottoripyörään nojaileva tyyppi

Eka pitempi reissu takana, parituhatta kilometriä pyöräilyä Ruotsinmaalla yksin. Kivaa oli ja reissu meni hienosti! Pari motoristia ihmetteli, että olenko ihan tosiaan yksin reissussa, mutta suurin osa ilmoitti ihastuksensa asiaa kohtaan. Mukavia ihmisiä tuli kyllä tavattua tien päällä!
    Yamaha FZ6-S 2004
    Kirjotellaapas tännekkin, en jaksanut ihan koko ketjua lukea... alotetaan vaikka esittäytymäisellä, ole 24w tyttö (en mä oo vielä niin vahna et vois olla nainen ) ja A-kortti ollut taskussa jo ikuisuus, ja hinku ajaa lähti jostakin pusikosta (ei kukaan lähipiirissä ole ajanut) joskus teiniäkin pikkusempana... Nyt siis sain tänä kesänä ekan oman pyörän hankittua, ZX-6R... On mulla ollut piikki, TZR mutta se on aivan eri asia... Tuo ninja vaan rupee nyt jo tuntuu pikkuselta, ja kattelenkin jo isompaa Suomenruotsalainen olen alkuperääni mutta pirkanmaalla asun nykyään...

Ja sit jos pirkanmaalla tampere lähimaastoineen on joku joka haluis lähtee joskus mun kanssa ajelee niin ilmotelkoot

Miittiinkin olisin halukas tulemaan jos ja kun sellanen jossakin sovitaan...

Niin joo ainii 57...

muoks, nii joo fb:ssä, saako liittyä vai pitääkö odotella ja ruveta kirjotteleen aktiivisesti?

Drive fast, die young. We live only once - Live it to 110%
    PikkuMyy: Sinne vaan ryhmään mukaan!
    Kawasaki 454 LTD '90
    59

Kortti ollut taskussa muutaman viikon ja jokunen sata kilometriä ajoa takana. Kyydissä tuli muutama vuosi sitten istuttua enemmänkin ja siitä se ajatus kai sitten lähti kun tuntui jo silloin et olis ollu niin paljon mukavampaa päästä ajamaan itse

Jos Savon suunnalta on muitakin niin ois kiva saada ajoseuraa. Ja jos jonkunlaista miittiä ois tarjolla niin ei kovin paljoo tartteis houkutella et sais meikäläisen mukaan *
    Lainaa (Anfiska @ Heinä. 27 2011,23:58) kirjoitti
    ...mutta sait bussin sentään hankittua... Itse olen tässä yhtä räyhäkämpää kyykkyä kuolannut niin kaikilta miespuolisilta tulee kommenttia tyyliin ' älä nyt sitä osta, tapat ittes..'
    ...tai sitte se johtuu mun luonteesta * *
    Samaa kommenttia mäkin sain ensin, ja rupesin jo katteleenki sit muita pyöriä, kunnes toi siippa sai mut muutamalla sanalla järkiini. Se ihmetteli et miks kattelen pienempiä pyöriä ja kun kerroin ni se sano, että mitä helvettiä mä muita kuuntelen, et itestä se kiinni on et mitä nopeutta ajaa, ja että jos haluun bussin ni ostan bussin. Ja katsokaa, bussi tuli
    Lainaa (*cebarimimmi* @ Heinä. 28 2011,00:19) kirjoitti
    Ihan samanlainen mopo tuo on kun muutkin- itseasiassa vaan helvetin paljon helpompi/parempi ajaa ja se "kahvan kääntäminen" on ihan stongan ja penkin välissä- ei se mihinkään "karkaa" ilman käskyä!
    Tää on muuten ihan totta! Mulla oli aikasemmin 600 Yamaha, ja toi Bussi on siihen verrattuna NIIIN paljon parempi ja helpompi ajaa, kun se menee mutkiinki ku juna. Mä rakastan sitä
    Kutsu facebook-ryhmään lähti

Joo tosta ihmettelystä täytyy sanoa sen verran että itse kuulin kerran liikennevaloista "kato se on nainen!". Tais kyllä olla jotain mopopoikia :-D ..Että se siitä ihailusta!

Kaupoissa hmm pääasiassa saanu hyvää palvelua, ei ainakaan muistu mieleen mitään tapauksia
    Yamaha FZ6-S 2006 (2012)
    Kawasaki ER-5 *2002 (2011)
  30.  
    60.

Pyöränä on Honda CBF 600 S ja tykkään siitä kovasti.
    Kortin ajoin viime syksynä ja tänä kesänä on tullut jonkiverran päristeltyä. Norjan reissu on tänhetkisistä pisin ja kivaahan tuo oli. FB:n ryhmäänkin just hyväksyttiin
    Morotellaan kun kohdataan
Sivu: 9 / 27:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 789101119 ... ViimeinenViimeinen