Oisko tää: Akkaralli ?(Redo @ Touko. 29 2011,10:03) kirjoitti
Apua mul on huomenna käsittely ja inssi, jännittää ihan tuhottomasti![]()
Kawasaki 454 LTD '90
Juu, sydän voi tykyttää ja mutka voi mennä ojan puolelle... näin kävi minulle viikko sitten. Kuten totesit, kannattaa hidastaa ajoissa.(Redo @ Touko. 21 2011,22:34) kirjoitti
Ajoin liian kovaa mutkaan, joka kääntyi suorassa kulmassa. Löysin ojan pohjalta itseni ja pyöräni. Kiitän leveää ojanpiennarta ja hyviä mp-varusteita, ettei käynyt pahemmin! Nyt ei ajella kuukauteen, kun nilkasta meni nivelsiteet ja siihen tuli murtuma. Ajellaan sitten taas sen jälkeen. *Nautinnollisia ajohetkiä kaikille prätkämimmeille!
Aloitteleva ER-6n kuski
Täällä kanssa yksi mimmi.
Kortti on ollut taskussa kaksi kesää ja nyt alkaa kolmas. Viime kesänä ei paljon kilometrejä kertynyt kun rakennettiin talo loppuun mutta tänä kesänä toivottavasti sitäkin enemmän
Vähän noi neljä lasta ja vuorotyö haittaa harrastamista mutta kyllä sitä aina jossain välissä ehtii ajelulle ja töihinkin olisi tarkoitus kulkea pyörällä niinä päivinä kun muksuja ei tarvi viedä hoitoon.
Vielä kolme vuotta sitten en edes suostunut menemään miehen kyytiin ja sit kerran menin ja se oli siinä. Kaverin kanssa autokouluun ja kortti tuli![]()
Vähän toi ajaminen hirvittää talven jälkeen...tuntuu että pellolla ollaan niin että tömähtää mutta nyt jo parin kerran jälkeen on tullut lisää varmuutta ja luottoa siihen että: hei, tää oikeesti kääntyy mihin mä haluankin
Turvallisia kilometrejä meille kaikille!
Ai niin..pyöränä oli ensin semmonen kiinancustomi (joo ollaan köyhiä sairaanhoitajia sekä minä että mies) Ja nyt on Kawasaki GPZ mutmut joku customi on haaveissa tulevaisuudessa.
![]()
Kawasaki GPZS
Täällä kanssa noviisi ilmottautuu, aiemmin jo kirjottelinkin omaa aloitusta mutta hyppään nyt tähänkin ketjuun. *
Eli siis ikää löytyy kolme kymmentä, muksuja neljä ja mopokuumeinen ukon retale joka päätti että nyt se vihdoin ajaa kortin niin mopoksi ostettiin viime tiistaina kawan gpz 500s ja nyt oon öiseen aikaan koittanut ajella ja muistella kuinka tuota kaks pöörästä nyt ajetaan *A1-kortin ajoin 17kesäisenä, edellisenä syksynä sillo jammun piikin ostin, enkä kyllä yhtään osaa sanoa miksi, tutuilla ei oo pyöriä ollu enkä oo kyydissäkään istunut mutta jostain sain päähäni pyörän ostaa. Itse jouduin kortin ja pyörän maksamaan, töihin siis vaan heti peruskoulusta *
Kevarilla siis ajelin kaks kesää, sen jälkeen en ole ajanut metriäkään millään enkä kyydissä istunut, ennen kuin nyt sit tällä viikolla.. Huih kamala että onkin jännittävää puuhaa, ens viikolla kun saa vielä varusteet ja renkaat kunnollisiksi niin pääsee ajamisen makuun *![]()
Seuraava viikko onkin sit lomaa jollon tarkotus suunnata keskiseen suomeen sukuloimaan, ukko saattaa rykmentin kanssa jäädä sinne muutamaks päiväks niin mä saan sit töiden jälkeen päristellä niin paljon ku sielu sietää *![]()
Ukko siis ajamassa korttia, lupahakemuksen käsittelyssä menee vielä kolmisen viikkoa, sen jälkeen tapellaan mopovuoroista *
Minäpä kävin viime tiistaina ensimmäisellä MP-teoriatunnilla! Oli tarkoitus viedä jo keskiviikkona tarvittavat dokumentit autokoululle, jotta olis saanu varattua ensimmäisen ajotunnin. Kohtalo päätti toisin ja työkaveri sairastui, jolloin minä vastuussa olevana jouduin jäämään paikkaamaan. Huomenna vien dokumentit koululle vaikka läpi harmaan kiven ja varaan ekan ajotunnin! Nih! :)
Kiva kuulla etten ole ainut (hullu) suurperheen äiti joka ehdoin tahdoin vaarantaa itsensä aloittamalla näin hullun harrastuksen. Suunnilleen tota mieltä oli yksi "kaveri" kun autokouluun ilmottauduin.
Miehelläkin pyörä niin on se turvallisempaa ajaa kahdella pyörällä kuin yhdellä jos kolari on tullakseen niin saattaa edes toinen jäädä henkiinTähän tyyliin vastasin.
Kawasaki GPZS
Rohkeasti sitten mukaan orgin ratapäiville ja koulutusryhmään, missä saa hyviä oppeja juurikin mutka-ajoa varten. Parhaassa tapauksessa jää nuo ojanpohjat koluamatta, kun on päässyt treenaamaan tilanteita radalla.(EijaH @ Touko. 29 2011,20:59) kirjoitti
Sinisiä kirjaimia --> Harmaita kirjaimia
Honda CBR600RR -08 --> Honda CRF250L -13
Niin hyvät Mimmit
Vietän vuorotteluvapaata ja olen kotosalla päivät kun ukko on duunissa ja mukulat koulussa.
Jos joku kaipaa päivisin ajeluseuraa niin ilmoittautukaa, mä voin lähteä.
Asustelen Espoossa.![]()
![]()
-Honda VFR 800X Crossrunner-
-Kawasaki Z 750 S-
-Suzuki GSF 600 S Bandit-
"Elämä on ihmisen parasta aikaa" -Matti Nykänen
No mä venailen eläkepäätöstä ja kotona että hep, ajelen päivisin(Ertzi5 @ Touko. 29 2011,22:05) kirjoitti
Ens vko pikkasen busy mut sitte... Koodaillaan?
Hesassa asustelen ja kivoi reittei on muistissa itään ja länteen, kiitos pk-vetureiden![]()
Mopovapaa vuosi
Exät YaRRu R6R ratavinkulelu Orkku FZ1-S Mutkaporkkana CBF1000S CBF600S FZ6S Intruder 600
Läpi meni kokeet![]()
Vettä tuli melkeen kaatamalla inssissä, että ei mikään nautinto
Ja kawan seisonta päättyi elikkä![]()
Kawasaki 454 LTD '90
Onneasitten ei muuta kuin ilometrejä nielemään...
![]()
-Kawasaki Z 750 S-
Radalle ajamaan ei sinänsä ole hinku, mutta koulutus mielessä se olisi varmasti hyvä juttu...Pitänee katella jos sattuisi hyvään rakoon et kerkeis !
Yamaha FZ6-S 2006 (2012)
Kawasaki ER-5 *2002 (2011)
Onnea kaikille uusille kortin saaneille ja tulevillekin sekä turvallisia kilometrejä.
Jos sinulta vielä puuttuu pyörä niin minulla olisi myynnissä hyvä sellainen, niin ensipyöräksi kuin muutenkin. Minulla harrastus vaihtunut ja päätin luopua pyörästäni. Kivaa touhuahan se on ,mutta minkäs teet kun elämä pyörittää välillä niin kovaa ettei aikaa vaan jää kaikkeen kivaan vaikka tahtoiskin. Onneksi perheeseen jää kuitenkin vielä miehen pyörä..
Jos kiinnostaa niin laittakaa viestiä tai tuolla myyntiosastolla on linkki nettimotoon mistä näkee millaisesta on kyse.
Onnea Zeija![]()
Nyt vaanja turvallisia kilometrejä!
Ps. kaksi viikkoa ja vajaa 2000 km![]()
Välillä ajamisen lomassa eksyy foorumillekin. Pari vuotta taaksepäin tuli ajettua A-kortti, kun kyllästyin katselemaan mieheni niskaa kaiken kesää. Enhän minä persjalaka mitään tuon körilään takaa näe. Pienellä sievällä erkkakuutosella päristelen sunnuntaisin kivassa säässä eli kilometrejä kertyy kun kertyy. Vähän tuo polttelisi uutta pyörääkin, mutta vaihtoehdot 153 cm hukkapätkälle ovat hivenen vähissä. Enimmäkseen tulee ajettua miehen kanssa samaa matkaa ja nyt kun saimme toimivan kypäräpuhelinyhteyden, niin voi höpöttää koko ajan jotain turhaa.
Näkyillään tien päällä *
Blondeilla on aina kivempaa
Eilen oli käsittelyt ja inssi, molemmat nätisti läpi.
Hitto että mä olen ylpeä itsestäni. Tänään huolto omalle pyörälle ja illalla opettelemaan sillä ajoa.![]()
I ride the Lightning (XB9S -03)
Mahtifiilis, eikö olekin? Tervetuloa baanalle(Silver Bride @ Kesä. 10 2011,09:41) kirjoitti
![]()
"What a splendid head, yet no brain"
Between rides
Suzuki gsr750 '11 -Valo-
Kawasaki z750 '10 -Martti-
Kawasaki er5 '05 -Eki-
http://www.facebook.com/profile.php?id=668811368
Ihan käsittämätön fiilis vielä tänäänkin. Reilut 20 vuotta mä ehdin kortista ja pyörästä haaveilla ennen kuin toteutui.
Kiitokset, morjestellaan kun kohdataan.![]()
Täytyy mun myös liittyä tähän ketjuunA kortti tuli hankittua kolme vuotta sitten ja pyörä pari kesää sitten, kun ei enää malttanut aina olla kyydissä, vaan piti itse päästä kurvailee.
Pyörän vaihdoin just, nyt alla erkkakutonen. Tuli samalla mukava reilun 600km viikonloppureissu ajeltua. Työmatkat taittuu pyörällä ja välillä ne tuppaa vähän venymäänkin, jos sää suosii.
Minkäslaisia varusteita muilla mimmeillä on käytössä?
Itse olen ehtinyt hankkia vasta kypärän ja hanskat... Takki ja housut pitäisi ostella myös, kun vaan rahaa saa kerättyä kasaan. Ei ole kovin fiksua mun ajella tuolla farkut ja ohut nahkarotsi päällä kun tuota konttaamista tulee todistetusti harrastettua.![]()
Rukan Gore-texit ja nahkatakki lisänä. Kypärä on Schuberth C3 ja hanskoja niin monet että voisi vaikka perustaa myymälänMonet lojuu käyttämättöminä kaapissa. Sitten on erinäinen määrä erilaisia buffeja, kypärämyssyjä ja kaulasuojia...Kaikkea sitä kerääntyy kun muka tarvii
![]()
-Kawasaki Z 750 S-
Minkäkokoinen oot? Mulla olisi joutilaana, ja poistuu kaapista aika edukkaasti, viime keväänä ostettu, ~4000km ajettu naisten musta gore-tex-asu, takki alpinestar ja housut MP-asu. Kokoa 38.(Silver Bride @ Kesä. 16 2011,13:40) kirjoitti
Yamaha R1 '06
Melkein 159-senttinen, yleensä XS / 34 -kokoa käyttävä pygmi.(R1ivattu @ Kesä. 16 2011,14:37) kirjoitti
Richan Libertyjä olen harkinnut pöksyiksi, pitäisi vaan etsiä paikka missä niitä pääsee sovittelemaan.
Ok. No jos kaipaat vedenpitävää telttaa niin tiedät mistä mut löytää(Silver Bride @ Kesä. 16 2011,14:58) kirjoitti
![]()
Yamaha R1 '06
Jep.(R1ivattu @ Kesä. 16 2011,15:02) kirjoitti
Vedenpitävä teltta päällä tuli kortti ajettua. Koulun pienimmät ajovarusteet oli paksulla vuorilla varustetut ja vedenpitävät. Sekä kokoa S. Miesten S. Tuli vähän jarruvarjomainen olotila isommissa nopeuksissa.
Täältä löytyy yksi goretex-ajopuku, kahdet hanskat (viileälle ja lämpimälle kelille eri), kypärähuppu, vedenpitävät ajokengät. Niin ja kypärä tietty, minkä haluisin vaihtaa parempaan.(Silver Bride @ Kesä. 16 2011,13:40) kirjoitti
Näillä mennään oli sitten +7 tai +27 astetta. Lukenu niin kamalia juttuja mitä on käynyt jos kaatunut, niin ei tulisi mieleenkään lähteä farkuissa liikenteeseen vaikka mieli tekisi, kun esim. terassille olis menossa käymään.
Pienenä lisänä kypäräpuhelin ja korvatulpat nykyään, suosittelen kaikille varsinkin suurilla teillä ajaessa, vaimentaa mukavasti tuulen huminaa kypärän sisällä![]()
Yamaha FZ6-S 2006 (2012)
Kawasaki ER-5 *2002 (2011)
Itsellä on Sweepin goretexasu. Hyvä kun siinä on irrotettavat vuoret. Ajokauden alussa ei palellu ja keskikesällä ei totaalisesti paistu. Ostin lisäksi nahkatakin jota pidän em. gorehousujen kanssa. Löytyi sopivan kokoinen hyvillä suojilla oleva.(Silver Bride @ Kesä. 16 2011,13:40) kirjoitti
MP-asun prätkäsaappaat, ensin meinasin kyytiläisenä jättää ostamatta, mutta ukko ostatti samalla kertaa kaikki. Ja hyvä niin, oli koko satsi sitten kun oman kortin ja pyörän hankin. Marushinin kypärä, tuntui olevan ainut päähän istuva ja hyvä on ollut.
Rystyssuojalliset prätkähanskat mulla on kylmemmille keleille, ja toiset ohuemmat hanskat helteille. Nuo ohuet ei vaan ole oikein suojaavat ja olen etsinyt parempia. Mistään vaan ei tunnu löytyvän hyviä, tämmöiseen pienikämmeniseen pitkäsormiseen käpälään.
"On katsottava tarkkaan, mihin astuu kissa tassuillaan, itse kumminkin ne joutuu nuolemaan."
* * * *
Kawasaki GPZ500S -88 : 2010
Yamaha FZS600 Fazer -99 : 2011->
Mä siis vasta-alkaja tällä saralla, mut yks akiton nahkapuku löytyy ja sit heldin takki ja richan housut (jotka muuten sopi nahkatakin kanssa yksiin kiinnityksellä, nahkahousuja en oo vielä käyttänyt kun niit tartteis fiksailla et menee kiinni.. ) osittais nahkaset hanskat joissa rystyssuoja, ja tartteisinkii koko nahkaset ku ei kestä nivelet hujua, ei oo vaan sopivia löytynyt vielä ku niit kaameita tanttaroita en taho, ei taivu sirmet ja hankala olla niiden kans... Ajosaappaat taitaa olla biltsikasta, kypärähuppu tietty suojaamassa hjc:n kypärää (joo joo sisukset voi pestä, mut mua laiskempaa "suur"perheellistä saa hakea =P )
Hakusassa on vielä mustat ajohousut, nyt vaan menikin rahat auton vaihtoon niin tarttee vielä tässä tuumailla..
Mahtava keli ois ajella, hitto ku tarjoutu tilaisuus lähteä ilmasiks kattoo Bon Jovia, mutta keli on ku morsian joten taitaa tuo tähti jäädä näkemättä ja lippu käyttämättä..![]()
Mie ostin viime elokuussa ton moposkootterin, pikku hernepyssyn mikä ei kulje mihinkään ja jota voi ajella ilman A:ta. Oli itsestään selvyys, että isompi pyörä tulee joskus alle ja koska mopon käyttötarkoitus oli työmatkat, ja työmatka oli silloin pitkä, niin ostin ennen mopoa ajovarusteet.
Eli kypärä, kypärähuppu, takki, housut, hanskat sekä kengät. Kenkien mallia en muista, vedenpitävät kuitenkin ovat. Housut sekä takki ovat jofaman, core tex:iä toki. Hanskoja on nyt kahdetkin parit käytössä. Kypärä on mp-asun mattamusta umpinainen. Ja kyllä, on tosi mukava ajaa skootterillakin noissa varusteissa, kun pieni vesisade ei tunnu yhtään missään. Kauhulla katselen teinityttöjä pikku shortseissa ja topeissa skoottereidensa selässä. Pahaa jälkeä tulee varmasti jos kaatuu.
Nyt on kiva ajella autokoulussa A:ta korttiin, kun on omat ajovarusteet, joiden kanssa on jo sinut. ja tulipahan jaettua hankintakustannuksia pidemmälle ajalle. Uuden kypärän ostan kyllä heti kun saan isomman pyörän alle, tuo mattamusta värinä ei todellakaan ole hyvä valinta. Olen vähän suunnitellut neonkeltaista Arai:n kypärää seuraavaksi. ;)
Toinen ajotuntini on juhannuksen jälkeen tiistaina. Jännittää vielä enemmän kuin ekalle ajotunnille mennessä. Eka ajotunti kun tuntui menevän täysin päin sitä. Mutta kyllä mie sen kortin saan, kun kaikki muutkin ovat saaneet! Vaikka sitten muutaman lisätunnin kautta.
Kawa ER-6F vm. 2013
ex. Honda CBR600f vm. 2006
ex. Kawa ER-6N