Ryhmä kasvaa kivasti, ei muuta kun pientä esittelyä ja kuvia kehiin![]()
Yamaha FZ8-N
Tuli taas vaihteeks viime viikon lopussa käytyä kattoos ajohanskoja, ja taas mentiin viikonlopun päälle 600km ilman hanskoja kun ei ole vieläkään löytynyt sopivia. Mitä muut naikkoset käyttää kun ns miesten hanskat on liian isot myös pienimmät koot ja naisten hanskat taas liian kapeita (joo räpylä on käsi).. Ne yhet ainoot mitkä on ni tuntuu siltä että ajais lautailuhanskat kädessä kesällä (eli ne kulkee takaboxissa jos edes tulee mukaan reissuun) mutta mä tahtoisin sellaset mielellään nahkaset, ohuet, ja jollakin kalvlla (goretex, d-dry tms) hanskat, ei mitään järjettömiä rystysmohkuja vaan sellaset näppärätVinkkej kaipaillaan...
Drive fast, die young. We live only once - Live it to 110%
[img]C:\Users\nina\Pictures\2010-11-16 R6\21042011.jpgm.jpg[/img]
Tolla mennään, Ja ikää voi ketjun alusta hakea
ärkuus
Mul on Sinisalon nahkaset naisten hanskat, hyväks todennu itelle(PikkuMyy @ Elo. 01 2011,19:12) kirjoitti
Timmit tosin on ja rystysis on "mohkut"
, mut minust tyylikkäät!
Ei tosin kaikkein ihanimmat tosi helteillä,....
Mulla kun on kans tosi pienet kädet, muttei tosin ole ongelmaa ole ollut löytää sopivia.
ärkuus
Mulla on nyt käytössä ohkaset, nahkaset ja näppärät sekä rystyspatilliset (toistaseksi toimivalla) kalvolla. Kuva(PikkuMyy @ Elo. 01 2011,19:12) kirjoitti
Dainesen (rs yu zu lady) nahkahanskat taisin tilata puvun oheisena italiasta, ovat erittäin sopivat, ilmavat ja mukavat kuivilla kesäkeleillä. Niitä löytyy näemmä suomestaki.
Ixs:n gorehanskat (vissiin narius, xs unisexmallia) puolestaan menee käteen aina silloin ku ei aurinko paistaa (ei nekään mitkään möhkylät ole). Lisäksi pitäs hankkia vielä oikeasti lämpimät hanskat kevään ja syksyn ajeluihin.
Kawasaki ER-6n '06
Itsellä käytössä, säällä kuin säällä, Rukkan x-trafit Apollo -käsineet. hyvä tuntuma ja asialliset suojatkin. Kliks(PikkuMyy @ Elo. 01 2011,19:12) kirjoitti
Hakusessa on pykälää järeämmällä suojauksella toiset hanskat. [jeesustelua]Itse en lähde pyörällä enää mihinkään, edes vähän tai lähelle ja varovasti ilman asianmukaisia ajovarusteita, joihin luen kypärän, ajokenkien, selkäpanssarin ja ajoasun lisäksi suojalliset hanskat. Kun hiljaisessakin vauhdissa peltoon kellahtamisella sai itsensä siniseksi ja ajosaappaasta tukirakenteen poikki, on ehtinyt miettimään moneen kertaan montako luuta jalasta olisi ollut tuusana jos sitä penkereen karkeutta olisi kontannut tutkimassa lenkkarit jalassa. Ja etenkin, olisiko kevyemmillä kamoilla saavutettu mukavuus riskin arvoista. Minusta ei ole.[/jeesustelua]
Yamaha R1 '06
Lindstrands hanskat
Noilla mä oon tän kesän ajellu, loistavat kädessä ja hyvin suojaavat. Eikä mun räpylät mitkään isot ole, kokoa 6-6,5.
Edit: linkki toimivaks
Kawasaki ER-5 1998 aka Romulus 2010-2012
Kawasaki ZX-6R 2003 (636 Ninja) aka Pimu 2012-2014
Suzuki GSXR-600 2009 aka no name yet 2014-
61.
Pyöränä musta Suzukin paholainen, joka tosin on olltu tallissa viime syksystä, ittellä ajotauko perheenlisäyksen takia.
Mutta ensi kesää odotellessaja pyyntöä FB-ryhmään pistetty.
Harrastus on väärä jos jää rahaa vaatteisiin ja ruokaan.
62.
Laitoin minäkin pyynnön tuonne FB-ryhmään niin esittäydytään nyt sitten tännekin
Nyt on ikää 28 vuotta kertynyt ja kolmatta kesää pyörällä ajelen. Pyöränä CBR600F (ja haaveissa Ducati monster, jospa sen saisi 30-vee lahjaksi itselleen ostettua). Innostus moottoripyöriin on ollut teinistä lähtien vaikka ei lähiperheessä kellään ole pyörää ollut, koskaan en tarakallakaan ole matkustanut. Aikoinaan auton ajokorttia ajaessa koitin kinuta vanhemmilta rahoitusta myös mp-korttiin mutta isä vain totesi että "ne on liian vaarallisia vehkeitä sulle". viimein sitten muutama kesä sitten kun oli rahaa säästössä ja kesäloma edessä niin päätin ajaa kortin
Ex CBR 600F
Ducati Monster 620
62 naismotoristia ilmoittautunut tämän foorumin sekaan, wow! Toivottavasti kohta ilmaantuu jo 63. nainen.
Oli ikävää luettavaa kun joku kertoi moponsa ollessa huollossa, että (m)asentaja oli puhunut mp:n tekniikat mukana olleelle miehelle eikä naispuoliselle motoristille, jonka motoa huolsi!
Itselläni ei olisi pinna moista sietänyt vaan olisin varmasti kivahtanut asiasta samantien.
Liikkeissä, ainakaan täällä pk-seudulla, en ole vastaaviin asennevammaisiin törmännyt kun olen tuon mieheni kanssa liikkunut, aina on kysytty että "kumpi teistä on asiakas vaiko molemmat?"
Suzuki Gsxr 1000cc
Honda CBF 1000cc
Honda CBF 600 N
Kawasaki 500 EN
Yamaha 250 Virago
Suzuki GS 500
Kawasaki 250, vm 1972 3-cylinder
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin."
Jaa, 63 meinas tulla kaksi kertaa, yksikin taitaa riittää. PikkuMyylle terveisiä, kiva että Tampereella on muitakin naismotoristeja joilla on ZX6R. Minulle se ei kyllä käy ainakaan pieneksi
------------------
Kawasaki Ninja250r -> Kawasaki Er6n -> Kawasaki ZX6R
Mäkään en oo tainnu vielä mitään numeroa otsaani piirtää, niin 65.
Yamaha R1 '06
66
Ja oonkin sitten niin tosi uusi sekä foorumilla että tiellä.
Pyörä ostettu lauantaina ja nyt kaksi kertaa ajettu yhteensä noin 100 km. Tänään sitten taas vähän lisää.
Ai niin alkuperäiseen viestiin vastaten... Kipinä pyöräilyyn ollut kai aina mutta vasta nyt 40 v. tuo sitten tuli tosissaan toteutettua) Piru et on jänskää !!
GSX600F -04
Tiger -15
täältäkin lähetetty anomus vetämään fb-ryhmäänkiva ois saada joskus ajoseuraa Kymenlaakson alueelta ( itse asun Kotkassa) ni ei tarviis aina iteksiin kruisailla
kawasaki zzr 600
*kukaan ei ole hyödytön. Aina voi olla edes huonona esimerkkinä*
*Ken leikistä suuttuu, se ottakoon diapamin*
Ei se fyyssiseltä koolta jää pieneksi mullekkaan, nippa nappa yltää hyvällä tsäkällä molemmat päkijät maahan samaa aikaa, mutta harvemmin, mutta se lähtee kiihtymään kun kuollut heinäpaali(shortie @ Elo. 03 2011,07:55) kirjoitti
![]()
Drive fast, die young. We live only once - Live it to 110%
71.
Sain aikaiseksi rekisteröityä, jonkin verran lueskelemassa jo käynyt. Ikää on 27 vuotta ja Savossa asustelen. Mies ajoi kortin tänä kesänä ja minulla on luultavammin seuraavalla viikolla kortti taskussa, jos vaan kokkeet mennöö läpi. Pyöräkuume on kova ja ajokuume vieläkin kovempi![]()
72.
Täälläkin kortti tulossa toivottavasti ensi viikolla, minkä jälkeen ehtii vielä vähän päristelemään ennen jääkelejä.![]()
Honda CBR 600 F3 -95
Ei mittää ku onnea vaan ja(Aa-si @ Elo. 17 2011,16:02) kirjoitti
![]()
Sometimes being a bitch is the only thing a woman has to hold on to.
...niijuuja tiedän kyllä, että täällä on myyntifoorumit ihan erikseen, mutta kerrottakoon nyt leideillekin, että myynnissä olis Honda CBF 600n. Mukava ensipyörä naisimmeiselle.
Itsellä on hakusessa räyhäkämpi peli. Yv:tä vaan jos kiinnostaa jotakuta niin kerron lisää.
![]()
Sometimes being a bitch is the only thing a woman has to hold on to.
Nyt on kortti täälläkin taskussa ja "pikku" kuussatanen alla. Tänään kävin jo ensipöristelyt tekemässä.![]()
Honda CBR 600 F3 -95
Antakeehan vinkkiä prätkämimmit, minkälaista pyörää kannattais katsella miehen kanssa yhteiskäyttöön? Ollaan mietitty Suzuki SV 650. Eli miekkonen sai kortin myös tänä kesänä , mutta on ajellut jo räyhäkämmilläkin pyörillä, mutta lupaa joustaa jotta löytyisi yhteinen ajokki kummallekin mieluisa. Kolme poikasta löytyy, niin kaksi pyörää meille on liikaa, kun harvoin kuitenkaan päästään yhtäaikaa liikkeelle ja onhan se budjettikysymyskin. Itselläni on koulumatkaa 80 km ja haaveena ois kevväällä sitä suhata pärrällä. Meillä on kaverin pyörä hoidossa, itse asiassa kaksikin,joten eilen ajelin Honda CX 500:lla vuosimallia 83. On tuo vanha pyörä aika vinkeä autokoulun uudenkarhean kawasakin jälkeen. Kaasu hirtti kiinni kun lähdin ekaa keraa ajelulle eilen, miekkonen laittoi kaasun kuntoon, niin jo hiukan paremmin ajelut onnistui.
Mun mielestä voit ainakin suoraan sulkea pois Kawasaki ER-5:n.
Itsellä kyseinen pyörä vm. 2002 ekana pyöränä ja kaksin ajaessa huono, esim. hieman ahdas. Yksin ajaessa "ihan ok" aloittelevalle, mutta itse jo toivon suurempaa (tämän kesän ajanut tuolla). Pyörä myös jotenkin hintelän /heikon oloinen, ehkä hieman jäykempi rakenteinen olisi parempi, esim. Yamaha Fz-6. ...Tosin en ole ajanut kyseistä pyörää ikinä itse joten en osaa sanoa siitä sen tarkemmin.
Lisäksi ER-5 alkaa kovassa vauhdissa heittelehtiä (voplata?), joten jos miehesi haluaa ajaa kovempaa tms niin tuo ei ole kyllä senkään puolesta hyvä pyörä.
Juu, en ole mitenkään katkera että mulla nyt sattuu tämmönen pyörä olemaan, mutta vaihtoa tässä harkittu
Edit: Suzuki voi olla hyvä vaihtoehto, ei ainakaan jää heti pieneksi moottorin puolesta ja varmaan löytyy hieman tehoja myös vauhtien ottoon jos niitä haluaa kokeilla
Yamaha FZ6-S 2006 (2012)
Kawasaki ER-5 *2002 (2011)
73
Kortti tuli ajettua muutaman takapenkkivuoden jälkeen kun harmitti etten voinut talouden toista ajoneuvoa ajaa. Kuudetta kesää alla on SV650 joka koki viime talvena kasvojen kohotuksen ja parannusta tekniikkapuolelle. Sitä ennen meni pari kesää vanhan 1100 GSX:n kanssa opetellessa (kiva pyörä mutta painava). Jos joku on vailla, niin Tampereen lähimaastosta saattaisi saada 3kympin paremmalla puolella olevaa ajoseuraa
SV:tä täytyy kehua naismotoristin näkökulmasta. Näppärä, kevyt ja jalat yltää maahan. Eikä sillä jalkoihinkaan ole jäänytAinoa miinuspuoli henkilökohtaiselta kannalta on kakspäällä ajaminen. Onnistuu, jos on tottunut korkeaan takapenkkiin ja sen vaikutukseen pyörän hallintaan. Iästä (ja katsojasta) riippuen ulkonäkökään ei ihan parhaasta päästä (mun -99 puolikatettu oli ruma kun mikäkin ennen tuunausta mutta ei se vauhtia haitannu
)
Mä vaihdoin vm. 98 Suzuki GS500E:n tuohon Yamahan FZ6-S:ään (vm. 2004) heinäkuun alussa, eli nyt reilun kuukauden ajellut sillä. Mitään pahaa sanottavaa en kyllä pyörästä keksi. Etupäätä madallettiin minulle hieman, että ylettyy paremmin maahan /helpompi siirrellä. Painoa sillä on kyllä, joten joudun vähän ennakoimaan mihin pysäköin mutta tosiaan kun vähän etukäteen miettii niin ei ongelmaa. Mulla myös tuo edellinen pyörä oli vauhdissa hieman epävakaa, mutta FZ6:sta ainakin tää S-malli eli edestä katetumpi ohjaa tuulen hyvin ettei vispaa.(Redo @ Elo. 18 2011,09:42) kirjoitti
Jostain luin että ihmiset oli kaivanneet "alakierroksille enemmän vääntöä" ja tästä olen samaa mieltä. Samoin äänet vois olla vähän rouheemmat.Mutta muuten ei valittamista!