Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 43:sta
  1. #1
    K@zzu:n avatar
    Liittyi Sep 2008
    Upplands Väsby Sverige N 59°31'11.22 E 17°54'32.93
    Minä ainakin olen pettynyt laitteeseen. Esim. norjassa laite sulkee itsensä lähes jokaisesta vähänkin pitemmästä tunnelista ulos ajettaessa. Pienempiä mutkateitä ajettaessa laite käskee kääntymään lähes joka mutkassa?? Tiedän ennestään että mutkassa pitää kääntyä mutkan suuntaan muuten löytää itsensä jostain pellolta tai pahemmassa tapauksessa metsästä tai jostain h..vetin suuresta kivestä. Minulle riittäisi jos navi kertoisi risteyksissä jos tarvitsee kääntyä tai sitten ei mutta ei joka h..vetin mutkassa tarvii toitottaa että känny vasempaa tai käänny oikeaan. Ja tietenkin saa antaa tietoja kuinka pitkästi on seuraavaan risteykseen jne jne. Onko muilla samanlaisia ongelmia, vai onkohan nuo käyttäjävikoja???
    K@zzu
  2. #2
    ...ittellä ei vastaavia ongelmia. Tosin en ole vielä Norjassa kokeillu. Sen verran toki tiiän, että tunnelissa kyllä ei tehot riitä satelliiteissa kiinni pysymishen, eli varmasti heittää ittensä ns. pelistä pois. Tuon toki tekkee mm. Rovaniemelläki kun nelostien montun läpi ajaa ja se on katettu nykyhhän. Eikä ole kuin muutaman satametriä pitkä. Norjassa kun nuo tunnelit oli ainaki viime kesänä jopa toistakymmentä kilometriä pitkiä.
    Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7

    319km/h Hallin kentällä 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla
  3. #3
    Kartta ongelmia eli valitukset vaan kotimaisen Nokian suuntaan! Viimeisin karttapäivitys joulukuulta on aikamoista potaskaa, toivottavasti seuraava on parempaa laatua.

    Ai niin, joukuulla tuli myös zumon softa päivitys, jossa ongelmia teiden nimien sanomisen kanssa ja muuta kivaa. Eli tuon kun ottaa pois päältä eli vaihtaa toisen mimmin juttelemaan niin ei enää sulje itseään. Ennen kuin päivittää uutta softaversiota zumoon, kannattaa odottaa kootut kommentit täältä.

    Itse en päivitystä tehnyt kun luki nuo kommentit tuolta.



    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    KTM 690 Enduro R
  4. #4
    K@zzu:n avatar
    Liittyi Sep 2008
    Upplands Väsby Sverige N 59°31'11.22 E 17°54'32.93
    Lainaa (iaj @ Helmi. 26 2011,20:36) kirjoitti
    Ai niin, joukuulla tuli myös zumon softa päivitys, jossa ongelmia teiden nimien sanomisen kanssa ja muuta kivaa. Eli tuon kun ottaa pois päältä eli vaihtaa toisen mimmin juttelemaan niin ei enää sulje itseään. Ennen kuin päivittää uutta softaversiota zumoon, kannattaa odottaa kootut kommentit täältä.

    Itse en päivitystä tehnyt kun luki nuo kommentit tuolta.
    Tämä on muistaakseni jo kolmas softaversio ja aina vaan sama ongelma. Onneksi vehkeellä on kahden vuoden takuu. Pitää testata vielä laitetta kunhan ilmat lämpiää niin että pääsee mopolla liikkeelle. Niin ja kiitos nopeista kommenteista, ja antaa tulla lisää kokemuksia kyseessä olevasta laitteesta.
    K@zzu
    K@zzu
  5. #5
    Siellä voi myös olla muistissa asetukset solmussa.

    Tämä voi auttaa noihin eli
    1. laitteesta virta pois
    2. paina näytön oikeaa ala kulmaa ja samaan aikaan virta päälle
    3. jatka painamista 3-5 sekuntia kunnes rebootti alkaa

    Tämä resetoi laitteet tehdasasetuksille.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    KTM 690 Enduro R
  6. #6
    Garminiinkin liittyvä kysymys, eli onko kukaan törmännyt adapteriin joka muuntaisi "standardi tuplaplugi" -liittimen kuuloke/mikrofoni yhdistelmälle. Ideana siis kytkeä MP käytössä Zumo 660:n erillisiin mikki- ja kuulokeliittimiin yksinkertainen 3,5 mm (iPhone) stereo headset johon on integroitu mikrofoni. Eli vähän niin kuin tuo kuvassa oleva "lentokoneadapteri", mutta 3,5mm (output) / 2,5mm (input) plugeilla varustettuna:

    Ongelmana on tosiaan se, että niin ajaja kuin kypärätkin vaihtuvat usein joten kaikenlaiset kiinteästi asennettavat kypäräkuuloke-/mikrofonisarjat eivät tule kysymykseen. Toinen syy on se, että kypärän sisällä halutaan käyttää "earphones built-in to ear plugs" -tyyppisiä streokuulokkeita.

    Jos tuollaisen integroidun nappikuulokemikin liittäminen adapterilla ei ole mahdollista niin toinen vaihtoehto olisi erillisen yksinkertaisen ja pienikokoisen (noise-canceling) mikrofonin löytäminen nappikuulokkeiden kaveriksi. Mikrofoniosan voisi esim. velcrotarralla kiinnittää puolikiinteästi kypärään ja siinä pitäisi olla suht lyhyt kypärän sisä tai ulkopuolelle jäävä liitäntäjohto johon voi taas tarpeen mukaan kytkeä Zumon plugiin käyvän standardi välikaapelin.
    X-määrä erilaisia Vee configuraatioita
    Diligentia, Vis, Celeritas!
  7. #7
    Hieman viimeisen kysymyksen vierestä vastaus. Meillä oli viikon verran vuokrapyörissä tuo zumo 660 ja siinä vaan äänet päällä. kaupunkiajossa sen kuulee helposti vaikka tulpat korvissa. maantiellä 80 vauhdissa kuulee ihan hyvin, motarilla ei kuule.
    Ihan vaan sillä mainitsin, kun sanoin yhdelle kaverille jolla tuo sama zumo, että meillä oli äänet koko ajan päällä ja hän sanoi ettei ollut koskaan edes kokeillut moista.

    jussi
  8. #8
    Keväästä asti ollut Zumo 660 ja tätä mieltä olen:

    - tunneleissa tosiaan hävittää satelliit, mutta ei kaikissa. Esim Sveitsissä joissain lienee jonkin sortin toistimet. Tästä ei suurempaa hätää, koska löysi itsensä yleensä nopeasti.
    - autobahneilla yms vastaavilla fiksu piirre on näyttää liittymän valokuva, josta pitäisi tyhmemmänkin osata valita oikea väylä. Pelasi hienosti.
    - mulla ei kyllä kehottele kääntymään itsestään selvissä paikoissa. Sen sijaan välillä jättää epäselvissä tapauksissa turhan paljon kuskin pääteltäväksi. Saattaa johtua huonosta epäselvästä karttadetaljista. Karttoina kylläkin viimeiset tämän kevään päivitykset.
    - bluetooth-synkka ainakin iPhonen kanssa on täysi vitsi. Puhelut saa kyllä jollakin tavalla toimimaan Garminin läpi, mutta oma ääni menee pätkittynä kuin kaivosta vastapuolelle, vaikka vastapuolen ääni tuleekin takaisin siedettävästi. Samoin iPhonen puhelinluettelon synkkaus Garminin kanssa menee lottokoneen tarkkuudella eli soittavan numeron näyttöön valitaan milloin mikäkin numero kännyn luettelosta. Ulospäin soittoa Garminin kautta en saanut koskaan toimimaan... Voipi olla tietysti se, että mulla on iPhonessa pari tuhatta yhteystietoa ja kahdessa eri luettelossa, joka näyttää olevan liikaa Garminille.
    - nyt kun käytän Garminia pelkkänä navigaattorina, enkä minään keittiön yleiskoneena, olen siihen ihan tyytyväinen.

    t. pozo
    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  9. #9
    Ei se 660 mullakaan pelitä iphonessa. Nokialaisen sentään löytää ja sekin ikivanha kapula. Ihmeellisen monta väärin kirjoitettua paikan / kadunnimeä on mahtunut myöskin tietoihin. Hyvä esim. on kehä lii (3) Voisivat päivittää tuota karttojen latautumisnopeutta myöskin mielestäni.



    F800GSA
  10. #10
    Olisiko foorumilla tietoa onko 660:ssä joilllakin aiemmilla versioilla esiintynyttä taustavalon pimentymisongelmaa pohjoiseen mentäessä? Mun sumo pimeni tänään välillä Rovaniemi-Pello, heitin romun takapaksiin ja ajattelin että olkoon, *kele. Seuraavalla tauolla vähän ennen Muoniota tein kvg:n ja pistin laitoksen takaisin telineeseen. No taustavalo syttyi kuin ei mitään ja ainakin tänne Kilpisjärvelle asti sumo pelasi oletetusti... Eli onkohan laitteessa ongelma vai onko tämä vain "ominaisuus"?
  11. #11
    Kaikenlaista kiusaa on ollut, mutta onneksi sain tuon viimeisen päivityksen myötä vehkeen toimimaan. Eli omasta näkökulmasta voin suositella tuota viimeistä softaversiota. Kännykkä on sitten eri asia (Nokia E51). Joskus toimii, joskus ei (yleensä ei). Lisäksi minulla on muistikortilla mp3:ia joita on kiva kuunnella jos on radiossa huono kuuluvuus. Tuo muistikortti tuntuu joskus häviävän (olen koittanut eri korttejakin).

    Muuten laite pelittää niinkuin kuuluukin. Reissun päällä reittisuunnittelu on aika tuskallista, joten olen päätynyt pikkuläppäriin, jolla homma menee paljon helpommin.



    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  12. #12
    Lainaa (upnjussi @ Heinä. 05 2011,12:51) kirjoitti
    kaupunkiajossa sen kuulee helposti vaikka tulpat korvissa. maantiellä 80 vauhdissa kuulee ihan hyvin, motarilla ei kuule...
    Esim tollasilla tai noilla kuulee hyvin tilanteessa kuin tilanteessa. Kun sais vielä tuon mikkihomman ratkastua. Yllättävän vaikeaa on näköjään löytää yksinkertaista, pienikokoista perusmikkiä johon saisi 2,5mm standardi välipiuhan kytkettyä.
    X-määrä erilaisia Vee configuraatioita
    Diligentia, Vis, Celeritas!
  13. #13
    Lainaa (s&s @ Heinä. 05 2011,20:19) kirjoitti
    Olisiko foorumilla tietoa onko 660:ssä joilllakin aiemmilla versioilla esiintynyttä taustavalon pimentymisongelmaa pohjoiseen mentäessä? Mun sumo pimeni tänään välillä Rovaniemi-Pello, heitin romun takapaksiin ja ajattelin että olkoon, *kele. Seuraavalla tauolla vähän ennen Muoniota tein kvg:n ja pistin laitoksen takaisin telineeseen. No taustavalo syttyi kuin ei mitään ja ainakin tänne Kilpisjärvelle asti sumo pelasi oletetusti... Eli onkohan laitteessa ongelma vai onko tämä vain "ominaisuus"?
    Ja tänään alaspäin lasketellessa sama homma, vähän Sodankylän jälkeen taustavalo pimeni... Tällä kertaa annoin olla telakassa, 40-50 km myöhemmin valo syttyi taas. Hieno vehje.
  14. #14
  15. #15
    Minulla on nyt ollut Zumo reilun puolitoista vuotta. Silloiseen ohjelmaversioon olin melko tyytyväinen mutta nyt uusin versio on tehnyt siitä surkean. Ensiksi se valittaa lähes kaikesta "ulkoinen sähkösyöttö poikki", Sclan team set ei enää suostunut parittumaan ja siitä johtuen näköhavainnolla ajaessa tuli ongelmaksi lähekkäisten risteysten kanssa Zumon näytön meneminen "valkoiseksi" uudelle zoomauksen kanssa ja "voil'a" risteys meni väärin.
    Tietysti olisi voinut määritellä automaattizoomauksen pois päältä mutta siitäkin on omat haittansa kun ajelee pienempiä teitä eikä aina viitsisi olla Zumoa säätämässä. Zumon softan tekiöille minulta
    R100R -92 >> R1100RS -93 >> K1200GT -03 >> R1200GSA -11 >> R1200GSA -16
  16. #16
    Lainaa (WMB @ Heinä. 18 2011,10:51) kirjoitti
    Minulla on nyt ollut Zumo reilun puolitoista vuotta. Silloiseen ohjelmaversioon olin melko tyytyväinen mutta nyt uusin versio on tehnyt siitä surkean. Ensiksi se valittaa lähes kaikesta "ulkoinen sähkösyöttö poikki", Sclan team set ei enää suostunut parittumaan ja siitä johtuen näköhavainnolla ajaessa tuli ongelmaksi lähekkäisten risteysten kanssa Zumon *näytön meneminen "valkoiseksi" uudelle zoomauksen kanssa ja "voil'a" risteys meni väärin.
    Tietysti olisi voinut määritellä automaattizoomauksen pois päältä mutta siitäkin on omat haittansa kun ajelee pienempiä teitä eikä aina viitsisi olla Zumoa säätämässä. Zumon softan tekiöille minulta *
    Kannattaa päivittää laite niin osa ongelmista poistuu.
    Suzuki K6 1000
  17. #17
    Lainaa (WMB @ Heinä. 18 2011,10:51) kirjoitti
    Minulla on nyt ollut Zumo reilun puolitoista vuotta. Silloiseen ohjelmaversioon olin melko tyytyväinen mutta nyt uusin versio on tehnyt siitä surkean. Ensiksi se valittaa lähes kaikesta "ulkoinen sähkösyöttö poikki",
    Tuo "ulkoinen sähkönsyöttö poikki" on versiossa 4.20 korjattu, mutta mm. "mykistysvika" on edelleen.
    Siis kun ruksaa myksityksen päälle, niin volyymi menee nollaksi. Pitää naputella rosentit aina uudellee kun ottaa mykistysruksin pois.
  18. #18
    Ihan kiva valinta. Toivottavasti näytöstä saa selvää ulkona...
    Peilaa jo tossa videossa lupaavasti.

    Mulla "mopokäyttöön" tarkoitettu Becker Crocodille sumeni täysin Bagsconnectionin pussissa. Ei siitä tosin saanut kunnolla selvää ilman pussiakaan. Autonavi.
    "Ei tässä iässä enää jaksa aikuistua..."
  19. #19
    Lainaa (s&s @ Heinä. 05 2011,20:19) kirjoitti
    Olisiko foorumilla tietoa onko 660:ssä joilllakin aiemmilla versioilla esiintynyttä taustavalon pimentymisongelmaa pohjoiseen mentäessä?
    Toi oli ainakin 550:ssa bugi joskus pari vuotta sitten, joka korjautui päivityksellä. Olisikohan 660 eri koodiperhettä jossa bugi vielä on mukana?

    Taustavalo sekosi siis kun siirtyi alueelle jossa aurinko "ei laske" koko vuorokauden aikana. Joku sisäinen yö/päivä-laskentarutiini meni tuosta tilttiin ja laittoi valon pimeäksi.



  20. #20
    Lainaa (Tosikko-vm50 @ Heinä. 18 2011,10:44) kirjoitti
    Lainaa (WMB @ Heinä. 18 2011,10:51) kirjoitti
    Minulla on nyt ollut Zumo reilun puolitoista vuotta. Silloiseen ohjelmaversioon olin melko tyytyväinen mutta nyt uusin versio on tehnyt siitä surkean. Ensiksi se valittaa lähes kaikesta "ulkoinen sähkösyöttö poikki",
    Tuo "ulkoinen sähkönsyöttö poikki" on versiossa 4.20 korjattu, mutta mm. "mykistysvika" on edelleen.
    Siis kun ruksaa myksityksen päälle, niin volyymi menee nollaksi. Pitää naputella rosentit aina uudellee kun ottaa mykistysruksin pois.
    Mulla on bemarin versio tuosta. Se kanssa valittaa välillä tuosta virransyötöstä. Jos tuon käyttiksen päivittää, niin häviääkö samalla bemarin omat systeemit? Esimerkiksi kahvarullalla saa valkattua onko näyttö päällä, zoomattua ym. Ei uskalla koittaa...
    Dixi et animam levavi
  21. #21
    Lainaa (Talttapää @ Heinä. 30 2011,00:53) kirjoitti
    Lainaa (s&s @ Heinä. 05 2011,20:19) kirjoitti
    Olisiko foorumilla tietoa onko 660:ssä joilllakin aiemmilla versioilla esiintynyttä taustavalon pimentymisongelmaa pohjoiseen mentäessä?
    Toi oli ainakin 550:ssa bugi joskus pari vuotta sitten, joka korjautui päivityksellä. Olisikohan 660 eri koodiperhettä jossa bugi vielä on mukana?

    Taustavalo sekosi siis kun siirtyi alueelle jossa aurinko "ei laske" koko vuorokauden aikana. Joku sisäinen yö/päivä-laskentarutiini meni tuosta tilttiin ja laittoi valon pimeäksi.
    Samaa mietin, siis että olisiko 660 koodin pohjaversio haarautunut ennen 550:n taustavalobugin korjausta eikä sitten kukaan hoksannut fiksata 660:een...
  22. #22
    Miten on muilla tuon Zumon 660 kanssa, jos ei ole reititys päällä niin zuumaako automaattizuumaus kartat sille mallille, että näkyy pikkutiet ja niiden nimet. Minun laiteessa enen oli niin mutta nyt jostain syystä automaattizuumaus zuumaa niin kauas, että ei näy pikkuteitä eikä niiden nimiä. Käsizuumaus kyllä toimii. Asetuksena aivan sama onko jälki ylös tai 3D ja tietysti automaattizuumaus. Huolossa ei noteerattu mitenkään, vaan ilmoitetiin vain , että käytä "jälki ylös asetuksia". Pystyykö tuolle automaattizuumaukselle antamaan jotain oletusarvoa. Liikutaessa ilman reitritystä olisi kiva tietää missä on eikä vain jotain yleiskarttaa, näinhän oli aikaisemmin.
  23. #23
    Kauriinmetsästäjä riisor:n avatar
    Liittyi Apr 2007
    Kytäjä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa lp1234 kirjoitti Katso viesti
    Miten on muilla tuon Zumon 660 kanssa, jos ei ole reititys päällä niin zuumaako automaattizuumaus kartat sille mallille, että näkyy pikkutiet ja niiden nimet. Minun laiteessa enen oli niin mutta nyt jostain syystä automaattizuumaus zuumaa niin kauas, että ei näy pikkuteitä eikä niiden nimiä. Käsizuumaus kyllä toimii. Asetuksena aivan sama onko jälki ylös tai 3D ja tietysti automaattizuumaus. Huolossa ei noteerattu mitenkään, vaan ilmoitetiin vain , että käytä "jälki ylös asetuksia". Pystyykö tuolle automaattizuumaukselle antamaan jotain oletusarvoa. Liikutaessa ilman reitritystä olisi kiva tietää missä on eikä vain jotain yleiskarttaa, näinhän oli aikaisemmin.
    Automaattizoom ei tosiaan toimi ihan parhaalla mahdollisella tavalla silloin, kun reititys ei ole päällä. Taitaa (mutua) zoomaus perustua nopeuteen tuolloin. Itse olen todennut että mopokäytössä autozoom on paras pitää pois päältä, koska on helpompi lukea tien profiilia kun zoom on vakio (käytän 120m). Autoillessa pidän autozoomia päällä ja molemmissa "jälki ylös".
    Reissulla ei sitten ole kusitaukoja emmekä pysähdy syömään

    >> PK-letkaohjeet <<

    Ducati SFV4S
  24. #24
    Saako ton zumon äänet bt:n kautta iphoneen? Tarkoitus olisi kuunnella musiikit puhelinen kautta korvanapeilla ja saada navin opasteet samoihin kuulokkeisiin.
    GSX 1400 -07
  25. #25
    Lainaa tomoxi kirjoitti Katso viesti
    Saako ton zumon äänet bt:n kautta iphoneen? Tarkoitus olisi kuunnella musiikit puhelinen kautta korvanapeilla ja saada navin opasteet samoihin kuulokkeisiin.
    Ei saa. Mutta toiseen suuntaan pitäisi onnistua jos Zumossa on äänen lähtöliitin korvanapeille.

    Itse käytän Scalan G4 kypäräpuhelinta ja olen parittanut puhelimen ja navin erikseen siihen. Toimii mulle.

    -Pera
  26. #26
    Kiitos, eli tarvii hankkia kypärä puhelin ns. Turhaan jos haluaa navin äänet kuuluviin. Taidan ajaa ilman ääniä.
    GSX 1400 -07
  27. #27
    Hello!, Itselläni on Nuvi550 ja vielä pelittää.... aattelin tuossa, että jos ostan uuden nykyaikaisen garminin esim Zumo590?. Onko muita hyviä ehdotuksia?
  28. #28
    Ajelin viitisen vuotta Zumo 660:lla ja se pelitti jokseenkin hyvin.
    Viime kesänä päivitin Zumo 390LM:een ja kokemukset siitä kyllä hyvät. Pariutuu mukisematta mös vanhan Lumia800:n kanssa.
    Kypärässä Scalarider G4.
    -MK-
  29. #29
    Vaihdoin aikanaan mallista 550 malliin 660, kun muisti ei enää riittänyt koko Euroopalle. Käyttöni on puhtaan visuaalista ilman ääniä tai puhelinkytköksiä, joten niihin liittyviä ongelmia ei ole tullut vastaan. Navina 660 on edeltäjäänsä parempi (kuvat risteysalueista ja kaistaopastus) ja huonompi ...

    Suurimpana ärsytyksen aiheuttajana on 660:n näytön tapa alkaa pyöriä kuin puolukka *#&¤@ssä ajettaessa erittäin hitaasti - kuten ulos pihoista ja parkkialueista tai puuroisessa kaupunkiruuhkassa. Pyöriminen estää erittäin tehokkaasti arvioimasta mihin suuntaan pitää pyrkiä. ellei sattumalta tullut katsoneeksi ruudulle ennen rullaamisen alkamista. Aina se ei ole edes mahdolista, jos on vaikka tullut ulos autohallista, kapean kadun katveesta tai madellut risteykseen muuta liikennettä väistellen. Näytön rauhoittuminen vaatii gps-viiveen takia noin 10-15 metrin liikkumisen kävelynopeutta lujempaa, joten sillä matkalla voi olla jo missannut käännöksen.

    Toivomuslistalla (edellämainitun korjaamisen lisäksi) olisi mahdollisuus saada sama valintalogiikka asetettua navigaattorille ja Basecamp-ohjelmalle, jolla suunnittelen reitit. Nyt navin logiikka poikkeaa sen verran, ettei se noudata samaa "vältä valtaväyliä" -logiikkaa kuin millä tein reitin softassa. Siksi ei voi olla varma, että päätyy samoille teille asettamatta ylimääräisiä kauttapisteitä lähtö- ja kohdepisteiden väliin. Toki voisi pakottaa navin ajamaan tarkasti suunnitellun reitin, mutta silloin se sekoilee esimerkiksi etsittäessä bensistä reitin ulkopuolelta.

    Muuten olen ollut himmeliin ihan tyytyväinen. Olen kuitenkin samaa mieltä niiden kanssa, joiden mielestä Garminin softakehitys laahaa vakavasti jäljessä.
    "Vanheneminen on pakollista, aikuistuminen valinnaista."
  30.  
  31. #30
    Itse vaihdoin 660:n 590LM:ään. Minua häiritsi että kartan yksityiskohtia ei näkynyt muuta kuin vasta sitten kun zuumasit hyvin lähelle, joten reitin teko oli aika työlästä. Siksi työlästä että kun syötit ensin vaikka vain lähtöpisteen ja sitten loppupisteen oli aika hankala selvittää mitä teitä pitkin reititys meni (kun oli kyseessä joku muu kuin päätie). Tämän takia hommasin pc:n reitin tekoon. Nyt tässä 590LM on parempi näyttö (isompi ja tarkempi) jossa yksityiskohdat näkyvät selkeämmin. Teen vieläkin mieluiten reitin pc:llä, mutta homma onnistuu tarvittaessa myös navilla ilman että tulee yllätyksiä sitten kun lähdet matkaan. Myös tuntuu siltä että äänet pelittävät Scala Riderin kanssa paremmin tällä uudella. 660:n kanssa oli aina jotain hämminkiä ja paljon eroa eri softaversioiden kanssa.
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen