Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 40:sta
  1. #1
    Löytyykö yhtään vakuutusyhtiötä joka huomioisi mitenkään sitä, että jos omistan vaikka kolme moottoripyörää ja yhden auton, niin ajan niistä vain yhdellä kerrallaan?
    Vakuutusyhtiöiden laskurit eivät tuota huomioi mitenkään, eivätkä virkailijat liene sen fiksumpia?
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  2. #2
    Lainaa (vetomies @ Helmi. 22 2011,15:44) kirjoitti
    Löytyykö yhtään vakuutusyhtiötä joka huomioisi mitenkään sitä, että jos omistan vaikka kolme moottoripyörää ja yhden auton, niin ajan niistä vain yhdellä kerrallaan?
    Vakuutusyhtiöiden laskurit eivät tuota huomioi mitenkään, eivätkä virkailijat liene sen fiksumpia?
    Ei taida löytyä, kelpais mullekin. Viime kesän rumba kierrättää pyöriä seisonnassa/ajossa aiheutti sen, että olen saanut kymmeniä kirjeitä ja millään ei pysy laskuissa onko kaikki maksut menneet lopulta oikein (kirjeitä/laskuja taitaa olla tullut yli 30 kpl...). Eikä mulla ole kuin kolme kilvellistä pyörää...



  3. #3
    Ei Suomessa. Joissakin muissa maissa näin on, muistaakseni ainakin Sveitsissaä.
    'pääasiassa ei huvita yhtään mikään, mutta v***ttaa kaikki'
  4. #4
    Eräs vaihtoehto jota olen miettinyt olisi se, että laitan enskan pois liikenteestä touko- kesä- ja heinäkuuksi, mutta mitenkähän paljon lie tuo sitten maksuihin mitään vaikuttaa?

    V:u järjenköyhää touhua kyniä moninkertaisina maksut vaikka ei pysty osoittamaan edes yhtä tekijää millä voisi perustella edes korkeamman maksun, kuin mitä kalleimmassa kulkuneuvossa on.

    Jossain vaiheessa varmaan joku (en tietenkään minä) alkaa tosissaan miettiä, miten saisi hyvitystä vuosikymmenien aikana maksamistaan kymmenistä tuhansista euroista.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  5. #5
    Lähivakuutus on sellainen jolla ei ole minimimaksuja ja saat seisontaan,ainakin viime kyselyn mukaan olen vaihtamassa koko kakun sinne,3 pyörää vakuutuksissa,kelkka ja kolme autoa joista kaksi on nyt liikenteestäpoistossa.Kysy sieltä,eihän se mitään maksa.
    Sveitsissä ainakin oli joskus vakuutus jolla vakuutettiin omistaja/kuski ja yhdellä vakuutuksella voi ajaa koko repertuaarilla.Eihän se tarvitsisi muuta kuin yhtiölle listan niistä ajoneuvoista jonka vakuutus kattaa ja siirrettävät kilvet. Ei olisi kauhean vaikeaa.

    Ps.Kuukausi on se minimiseisonta-aika jolloin maksu katkeaa,vakuutuksiin voit ottaa vaikka viikonlopuksi.
  6. #6
    Turvassa muinoin mp-erikois-ihme tota oikein yritti, mutta kilpistyi heti isommilla pomoilla periaatteelliseen kieltoon. Sivistysmaissa, kuten Itävallassa, olen nähnyt, miten kilvet vaihtuu autosta toiseen, kun vakuutus on henkilö- eikä ajoneuvokohtainen.
    Tämä, kaikkeen alistuva kansa, saa jaksaa maksaa, iäti.

    Mullakin on noita vempeleitä 6 ja kohta 7, mutta lähtevät siitä, että joku muu ajaa, kun minä en.
    ... jotain piti muistaa
  7. #7
    Lainaa (seku @ Helmi. 22 2011,16:49) kirjoitti
    Turvassa muinoin mp-erikois-ihme tota oikein yritti, mutta kilpistyi heti isommilla pomoilla periaatteelliseen kieltoon. Sivistysmaissa, kuten Itävallassa, olen nähnyt, miten kilvet vaihtuu autosta toiseen, kun vakuutus on henkilö- eikä ajoneuvokohtainen.
    Tämä, kaikkeen alistuva kansa, saa jaksaa maksaa, iäti.

    Mullakin on noita vempeleitä 6 ja kohta 7, mutta lähtevät siitä, että joku muu ajaa, kun minä en.
    Sen vielä melkein ymmärtäisi, että maksaisit 6- tai 7-kertaista vakuutusmaksua mutta sitä ei, että bonukset häviävät kaikista muista laitteista.
    Käytännössä siis 70-pappabonuksilla ajelevat varovaiset kuskit, kuten minä, maksavat kahdesta pyörästä noin nelinkertaista vakuutusmaksua verrattuna siihen, että ajelisi yhdellä prätkällä.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  8. #8
    Lainaa (vetomies @ Helmi. 22 2011,17:06) kirjoitti
    Käytännössä siis 70-pappabonuksilla ajelevat varovaiset kuskit, kuten minä, maksavat kahdesta pyörästä noin nelinkertaista vakuutusmaksua verrattuna siihen, että ajelisi yhdellä prätkällä.
    Tarkoitatko kaskoa vai pakollista liikennevakuutusta?
    Born to Lose - Live to Win
  9. #9
    Tuttua vakuutuspyörittelyä, minulla on IF:ssä ja siellä ainakin saa tämän perinteisen vakuutuksen. Ei kai siinä muu auta kun pitää aina yhtä pyörää se yli 30 vrk:tta levossa. Alennusta sieltä saa keskittämisestä.

    En ole vakuutuskauppias. Aikoinaan kilpailutin ahkeraan, mutta eipä siitä juuri hyötyä ollut, yleensä se "säästö" meni kun piti uudelleen rekisteröidä.

    Ei ole ollut niitä kokovuoden vakuutuksia, kun ne minun tapauksessa tulee huomattavasti kalliimmaksi.

    Niin ja nyt puhutaan liikennevakuutuksesta. Nämä kaskot ja osakaskot jne ovat ihan oma tarinansa. Pääsääntöisesti otan kaskon vain sille ajalle kun ajelen Euroopassa, muutoin ei juurikaan kannata pitää. Palo ja varkauskin (osakasko) on siinä ja siinä, enempi tavanvuoksi.



    <p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988&nbsp; _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
  10. #10
    Lainaa (Arlington_Beech @ Helmi. 22 2011,17:09) kirjoitti
    Lainaa (vetomies @ Helmi. 22 2011,17:06) kirjoitti
    Käytännössä siis 70-pappabonuksilla ajelevat varovaiset kuskit, kuten minä, maksavat kahdesta pyörästä noin nelinkertaista vakuutusmaksua verrattuna siihen, että ajelisi yhdellä prätkällä.
    Tarkoitatko kaskoa vai pakollista liikennevakuutusta?
    Pakollista liikennevakuutusta. Kaskoa ei missään laitteissani ole, paitsi varkaus-palo-hirvieläin osakasko käyttöautossa.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  11. #11
    Turvalla on käytössä kuukauden minimimaksu vaikka ajaisit yhtenä päivänä,jotain 140 euroa.Että se siitä yhtiöstä.
  12. #12
    Pohjantähdessä mulla mopo seisonnassa: eka minimimaksu oli 13e, nyt tuli seuraavan reilun vuoden vakuutusmaksut, yht noin 11e. En tiijä oliko tästä mitää hyötyä tai olinko edes oikeassa mut elämä on jos on. *

    edit: hetken miettityäni.. olinkin ehkä väärässä! Ei pitäis aina avata suutaan kun ei tiedä edes mistä puhutaan. Nooh siis joo seisonta-ajan hinnasto tuo edellinen



    Kohti ääretöntä - ja sen yli!
  13. #13
    Termi jota kannattaa kysyä on ryhmävarastovakuutus ja sitten ajolupaoikeus itselle. Aikanaan ainakin kun mulla oli viis tai kuus kilvis olevaa autoa ja toinen mokoma prätkiä(ja ei lapsia) niin ryhmävakuutus, eli sama mikä autojoppareil on kalustolleen, maksoi vähemmän kuin yhden auton ja prätkän vakuutus ja siinä millä ajoit oli kaskokin aina päällä. Mut nykykäytäntöä/hintatasoa tuon ryhmävakuutuksen suhteen en tiedä, mutta kyselemällä selvinnee.
    Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt ihminen voi korjata.
  14. #14
    Lainaa (rellonen @ Helmi. 22 2011,19:12) kirjoitti
    Turvalla on käytössä kuukauden minimimaksu vaikka ajaisit yhtenä päivänä,jotain 140 euroa.Että se siitä yhtiöstä.
    mä en ole tuota huomannut, eli mitenkähän se oikeasti lasketaan? Siitä olen varma etten ainakaan viikosta ole noin paljoa maksanut. Pyörät ovat olleet vaihtelevasti 1vko-2kk ajossa ja välissä väh. 1kk seisonnassa.
  15. #15
    Lainaa (zpete @ Helmi. 22 2011,22:20) kirjoitti
    Lainaa (rellonen @ Helmi. 22 2011,19:12) kirjoitti
    Turvalla on käytössä kuukauden minimimaksu vaikka ajaisit yhtenä päivänä,jotain 140 euroa.Että se siitä yhtiöstä.
    mä en ole tuota huomannut, eli mitenkähän se oikeasti lasketaan? Siitä olen varma etten ainakaan viikosta ole noin paljoa maksanut. Pyörät ovat olleet vaihtelevasti 1vko-2kk ajossa ja välissä väh. 1kk seisonnassa.
    Condori seisonnassa melkein vuoden;kahtena päivänä (veteraaniralli) ajossa, 137 euroa....... siitä taas seisontaan.
  16. #16
    Lainaa (rellonen @ Helmi. 22 2011,19:12) kirjoitti
    Turvalla on käytössä kuukauden minimimaksu vaikka ajaisit yhtenä päivänä,jotain 140 euroa.Että se siitä yhtiöstä.
    Minulla on pyörät Turvassa ja vekslaamista on. Vakuutuslappuja tulee niin maksua kuin hyvitystä siihen tahtiin, ettei perässä meinaa pysyä. Mutta siellä se onnistuu, kun seisontahyvitysta saa huhti-lokakuun väliseltä ajalta. Sillä tavalla saa hyvän säästön vuoden aikaina.

    Minulle tuli toisesta pyörästä joku "talvivakuutusmaksu tai jotain" lokakuussa. Soitin ja laitoin pyörän heti lokakuun puolella seisomaan, samalla jatkoin seisonta-aikaa pikkuisen huhtikuun puolelle, niin siitä "talvivakuutusmaksusta" tuli hyvitys. Näin ainakin Turvan täti neuvoi.
    Ihan varma en ole voitinko vai hävisinkö, mutta ainakin yritin. Voihan se olla, että se maksu on piilotettu muihin vakuutuslappuihin, mutta niistä ei ota selvää edes oppineempi olternmanni.

    *kele kun jostain / joskus saisi henk.kohtaisen vakuutuksen. Sais ajaa omilla mopoilla ilman mitään ihme säätämistä.
  17. #17
    Lainaa (seku @ Helmi. 22 2011,16:49) kirjoitti
    Sivistysmaissa, kuten Itävallassa, olen nähnyt, miten kilvet vaihtuu autosta toiseen, kun vakuutus on henkilö- eikä ajoneuvokohtainen.
    Miten se vakuutusmaksu mahtaa muodostua? Jos esim. 1. pyörän vuosimaksu 100 € ja toisen 1000 €, niin keskarvoko eli 550€?
    'pääasiassa ei huvita yhtään mikään, mutta v***ttaa kaikki'
  18. #18
    Lainaa (TripleTwin @ Helmi. 23 2011,08:49) kirjoitti
    Lainaa (seku @ Helmi. 22 2011,16:49) kirjoitti
    Sivistysmaissa, kuten Itävallassa, olen nähnyt, miten kilvet vaihtuu autosta toiseen, kun vakuutus on henkilö- eikä ajoneuvokohtainen.
    Miten se vakuutusmaksu mahtaa muodostua? *Jos esim. 1. pyörän vuosimaksu 100 € ja toisen 1000 €, niin keskarvoko eli 550€?
    Joissain sivistysmaissa missä olen asunut (en Itävallassa), vakuutusmaksu nousi jotain 10%, jos otti toisen ajoneuvon. Eli maksu kalleimman mukaan ja lisät ilmaiseksi tai pienellä lisämaksulla.
    Ainoastaan Suomessa taitaa olla mahdollista, että maksu nelinkertaistuu, jos ajat osan ajasta halvemman vakuutusmaksun pyörällä.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  19. #19
    Internetin aikakaudella ei luulisi olevan vaikeaa vaakuutusyhtiöiden kehittää järjestelmää, jonne logattaisiin sisään ja kerroittaisiin millä esim. kolmesta pyörästä aikoo tänään ajaa. Täältä tieto menisi poliisin yms. viranomaisten rekisteriin reaaliajassa.

    Liikennevakuutusmaksut menisivät kalleimman pyörän mukaan, kaskot maksettaisiin kaikista pyöristä erikseen.

    Heti kun kehitätte toimivan systeemin usean pyörän omistajalle lupaan hankkia pari pyörää lisää.

    Vinkki pyöräkauppiaille: Voisitte lobata jotain tämän tyylistä järjestelmää eteenpäin vakuutusyhtiölle, niin saatte pyörien myynnin taas uuteen nousuun.





    //CBF600SA -11
  20. #20
    ^ keinoja olis monia, suht. yksinkertaisiakin, mutta tahdosta se taitaa olla kiinni. Väittävät nuo yhtiöt, että pyörien (liikenne?)vakuuttaminen ei tällä hetkellä ole kovinkaan kannattavaa toimintaa. Siksipä ei taida ketään kiinnostaa tuollainen tuotekehittely joka ajaa vakuutusmaksuja selkeesti alaspäin.
    Voisin arvailla, että tuo saattaisi vaatia lakimuutostakin liikennevakuutuslakiin?
  21. #21
    Lainaa (vetomies @ Helmi. 23 2011,09:31) kirjoitti
    Joissain sivistysmaissa missä olen asunut (en Itävallassa), vakuutusmaksu nousi jotain 10%, jos otti toisen ajoneuvon. Eli maksu kalleimman mukaan ja lisät ilmaiseksi tai pienellä lisämaksulla.
    Ainoastaan Suomessa taitaa olla mahdollista...
    Kehtaatko listata muutaman maan, missä tuollainen systeemi on käytössä?

    Taitaa kuitenkin olla niin, että aika harvassa paikassa toimitaan noin. Kilpienvaihto olisi kyllä reilu systeemi. Toki siinäkin usein tulisi vielä vapaaehtoisten vakuutusten maksut sen lisäksi, mutta siltikin. Jostain saksalaisesta lehdestä luin, että sielläkin oli ainakin jotain suunnitelmia.

    Vakuutusyhtiöiden päätettävissä tuollainen homma ei kuitenkaan ole, ei meillä eikä muualla, joten siitä vaan kevään vaaleihin lobbaamaan...
  22. #22
    Olen kysellyt tällaista niin usein ja useammasta yhtiöistä erisuuruisilta päälliköiltä. Joskus on jopa neuvottu perustamaan yritys ja siihen jonkinlainen vakuutus. Mutta kun sekin on varmaan muuttunut nyt kun autoliikkeetkin käyttävät tarrakilpiä.
    Jos joku yhtiö tällaisen kehittää niin vaihdan heti siihen yhtiöön.
    Itsellä menee 700 eur kuukaudessa vakuutuksiin, vaikka osa vehkeistä on vain osan ajokautta liikenteessä ja kaskotkin vain kahdessa Ducatissa ja autoissa. Neljät 70% bonukset onneksi kerättynä. Harrastus loppuisi kokonaan, jos bonusjärjestelmä lakkautettaisi tai ei saisi enää keskeytyviä vakuutuksia.

    USA:ssa homma menee kuulemma niin, että kalleimmasta vakuutuksesta menee täydet, seuraavasta puolet ja kolmannesta vehkeestä enää murto-osa.

    Kumma kyllä, että joka vuosi vakuutusmaksut nousevat 5-13%, vaikka korvauskustannukset tai ainakin vahinkojen määrät laskevat. Kaikki vakuutusyhtiöt myös tekevät tietääkseni hyvää tulosta.

    Olisin valmis vaikka kymmenkertaistamaan omavastuun, jos mälli sattuisikin jollekulle muulle kuin mulle ja saisin siten halvemmat liikennevakuutukset. Kai nykyaikana ajokorttitietoihin voisi lisätä vakuutetut ajoneuvot.
    Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide 128, KTM 1290 Superduke, pari Ducatia, KTM 450, Husaberg 570, Honda CR 500
  23. #23
    Lainaa (mikkoyli @ Helmi. 23 2011,18:03) kirjoitti
    Olen kysellyt tällaista niin usein ja useammasta yhtiöistä erisuuruisilta päälliköiltä. Joskus on jopa neuvottu perustamaan yritys ja siihen jonkinlainen vakuutus.
    Tuo on se neuvo, jonka minäkin sain. Firman lopettaminen ei kuitenkaan ole ihan yksinkertaista ja kun ikä kohta tekee mahdolliseksi sen, että voi siirtyä kokopäivätoimiseksi moottoripyöräilijäksi, jätän tuon houuttelevan vaihtoehdon toteuttamatta.
    ... jotain piti muistaa
  24. #24
    Lainaa (nipo @ Helmi. 23 2011,13:56) kirjoitti
    Lainaa (vetomies @ Helmi. 23 2011,09:31) kirjoitti
    Joissain sivistysmaissa missä olen asunut (en Itävallassa), vakuutusmaksu nousi jotain 10%, jos otti toisen ajoneuvon. Eli maksu kalleimman mukaan ja lisät ilmaiseksi tai pienellä lisämaksulla.
    Ainoastaan Suomessa taitaa olla mahdollista...
    Kehtaatko listata muutaman maan, missä tuollainen systeemi on käytössä?

    Taitaa kuitenkin olla niin, että aika harvassa paikassa toimitaan noin. Kilpienvaihto olisi kyllä reilu systeemi. Toki siinäkin usein tulisi vielä vapaaehtoisten vakuutusten maksut sen lisäksi, mutta siltikin. Jostain saksalaisesta lehdestä luin, että sielläkin oli ainakin jotain suunnitelmia.

    Vakuutusyhtiöiden päätettävissä tuollainen homma ei kuitenkaan ole, ei meillä eikä muualla, joten siitä vaan kevään vaaleihin lobbaamaan...
    Ainakin viime vuosituhannella "multi-car insurance" oli sekä Ranskassa, että Englannissa huomattavasti halvempi kuin autojen vakuuttaminen erikseen ja vakuutukset olivat vain minulle (muita kuskeja, esim nuorisoa olisi saanut vakuutettua huomattavalla hinnankorotuksella).
    Hommahan on nimenomaan vakuutusyhtiöiden päätettävissä, koska he saavat hinnoitella vakuutuksensa miten haluavat. Minulle kelpaisi hyvin vaikka 10000 euron omavastuu suojatilille tallennettuna, jos sillä saisi jotain tolkkua kulkupelien vakuutuksiin.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  25. #25
    Tää homma on yleisesti Suomessa prseestä. Väittäisin jopa, että on sosialismin jäänne, eihän kukaan voi omistaa useampia ajoneuvoja...

    Olen kuitenkin kuullut, että "alan miehille" voidaan paketoida vakuutukset nippuun. Pienituloisena ja -vakuutusmaksuisena olen kuitenkin tuon populaation ulkopuolella.

    Täytyy kuitenkin muistaa, että useampien ajoneuvojen ihmiset ovat vakuutusyhtiöille ajoneuvovakuutuksissa ns. kermankuorintakohteita. Heppu panostaa harrastukseen, no silloin se maksaa myös vakuutuksia "mielellään". Kermankuorinnasta on vaikea luopua. Ennustan, että useampien mp:n kohtuullista nippuvakuutusta ei tule tarjoamaan markkinajohtaja...

    Pitäisiköhän pyytää vakuutustarjous ulkomailta?



    DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) vaihdettu,
    S1000RR[21]+(KTM 690 Enduro r[14])
  26. #26
    Lainaa (Anatooli @ Helmi. 23 2011,19:19) kirjoitti
    Pitäisiköhän pyytää vakuutustarjous ulkomailta?
    no mitäpä sitä netissä arvuuttelet, senkus pyydät.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  27. #27
    Juu, Pecha.

    Sä tiedät kuitenkin tämänkin asian niin ei Sulla olisi hyviä vinkkejä?
    DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) vaihdettu,
    S1000RR[21]+(KTM 690 Enduro r[14])
  28. #28
    Ei onnistu liikennevakuutukset ulkomailta vai onko EU muutattanut asiaa viime aikoina?
    Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide 128, KTM 1290 Superduke, pari Ducatia, KTM 450, Husaberg 570, Honda CR 500
  29. #29
    No Hollannissa toimiva Alessie-niminen firma tarjosi ainakin 3,5 vuotta sitten kaukomaanreissuille jonkinmoista liikennevakuutusta (siis Suomeen rekisteröityyn pyörään). Toinen eurooppalainen optio olisi ollut www.tourinsure.de ..mutten sitten lopulta ottanut kumpaakaan, koska ne ei kuitenkaan olisi olleet voimassa kaikissa maissa, mihin olin menossa. Enkä yhtään tiedä, tarjoavatko myös ns. ´normaaleja´ vakuutuksia Suomeen, mutta kysyminen ei varmaan maksa mitään. Ja onhan noita vakuutusyhtiöitä pilvin pimein, useimmat varmaankin ohjaa sinut takaisin Suomeen, muttei välttämättä kaikki.



    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  30.  
  31. #30
    vakuutukset joo...

    mullon molemmat mopot pölhölässä kun se on mulle ihan ylivoimaisen halvin...

    tapiolassa sanoivat, taas, ettei liikennevakuutusten hinnpoissa ole eroja kun ne on lakisääteisiä... hehheh...

    taas oli ihan älyttömät erot pohjolan hyväksi kun ton husun vakuutin , pohjolan hinta 347, seuraavaksi "halvin" yli 600€

    bonuksia arvottiin tällä kertaa 20% (viimex35%) vaikka oli jo maxin vakuutus valmiiks siellä ja yx tapaturma et sai keskittämisalen...

    suomen vakuutusyhtiöt on ihan
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen