Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 53:sta
  1. #1
    Nyt se olis ihan oikeasti edessä, ensimmäisen moottoripyörän osto mutta... Mistä ihmeestä tiedän mikä kannattaa ostaa *

    Mun henkilökohtaiset tiedot moottoripyöristä on suht suppeat, kokemukset kaksipyöräisitä rajottuu lähinnä fillarilla ajoon räpättimen kanssa * Viime kesän lopulla sain kortin, inssin ajoin Honda 500 CB:llä ja sen jälkeen muutaman lyhyemmän reissun Yamahan XJ 600 Diversionilla. Eli kokemukset suht rajalliset. Hondalla tykkäsin ajaa eikä tuo Diversionikaan minkään hullumman tuntuinen ollut, hieman painavahko ja kömpelö mutta tietty alkeelliset ajotaidotkin saa pyörän tuntumaan kömpelöltä

    Se mitä toivelistalla tällä hetkellä pyörän ominaisuuksista on, on se että se olisi kevyehkö ja näppärä käsitellä. Olen 170cm 55kg hentonen nainen joten... Vakuutusten pitäisi olla suht järkevissä summissa eikä kulutuksenkaan näillä bensan hinnoilla tarvis paljon kympinkään yli mennä. Niskat mulla on aika romuna jo valmiiksi eli pyörä ei voi olla kyykky. Tarkoituksena on ostaa pyörä useammaksi vuodeksi ja mahdollisimman huoltovapaa se saisi olla.

    Neuvoja olen kysellyt ja niitä saanut, mutta toisistaan suuresti eriäviä Yhteen tiettyyn Hondan CB:hen iskin silmäni mutta sitä ei kuulemma kannata ostaa kun on vain kaks pyttynen, nelipyttyinen olisi parempi. Se mulle ei selvinnyt, että miksi neljä on parempi kuin kaksi. Myös vesijäähdytteistä suositeltiin karttamaan... Ketju- vai kardaanivetoinen? A-PU-VA!

    Toivoisin lisää mielipiteitä ja perusteluita miksi joku on ehdoton nounou ja toinen must hankinta
    You might win one battle... But know this, I'll win the fucking war!
  2. #2
    Tuossa on aluksi vähän vääntöä keskiluokan pyöristä.
    ORG keskustelee



  3. #3
    Aika puolueellisia suosituksia olet saanut jos kakspyttynen on nou-nou ja ilmajäähy pitää ehdottomasti olla. Ei mun mielestä noilla ole hirveästi painoarvoa pyörää valitessa. Paljonko sulla on budjetti pyörän suhteen?

    Nyt kun lumi on vielä maassa niin kiertele liikkeitä läpi ja käy istumassa niiden pyörien päällä. Siitä voi yllättävänkin helposti löytää jonkun mikä ei omalle kropalle sovi ollenkaa, kun taas joku voi tuntua ns. kotisohvalta. Kauhean lyhyt sä et ole joten sen puolesta valinnanvaraa on jonkun verran enemmän. Mitä siihen painoon tulee niin kaikki nää tuntuu raskailta kun paikallaan heiluttelee, mut kyllä varmaan iso osa 500-600cc pyöristä on katuketteriä: ei niitä voimalla kieputeta *

    Tässä yksi mahdollinen listaus

    Ja sieltä kun poimit pari vaihtoehtoa niin muista verrata niitä myös esim. tähän
    Litranen sisävessa
  4. #4
    Täällä

    Siinä on varmasti helppo pyörä, jos ei ole ajokokemusta yhtään.


    Itsellä ei ole tekemistä tän pyörän kanssa yhtään, eli ei ole mainos.



    Honda VTR 1000 f

    All for one

    Tom *& Jerry team
  5. #5
    Noilla spekseilla suosittelen lämpimästi Suzuki gsx-f 600/750.

    Takuuvarma ja huoltovapaa kone. Kohtuu ketterä pyöritellä ja rittävästi kulkua ekaksi pyöräksi. Ajoasento tuossa on aika pysty. Itse pyörittelin 20k kyseisellä pelillä.

    Varsinkin vanha malli on tosin susiruma teekuppi. Mutta uudempaakin saa jo aika kohtuuhinnalla.

    Tosin, jos nyt olisin itse hommailemassa ekaa pyörää, ottaisin varmaankin jonkun kotarin 690 supermotoista. Noilla oppii pyörän käsittelystä huomattavasti enemmän kuin katetulla pyörällä.
    Yamaha DT 125 - Suzuki GSX-F 600 - Ducati SS 900 - Kawasaki ZZR 1400 - KTM 990 SMR- CB1000r - Moto Morini Corsaro 1200 Veloce
  6. #6
    Ääni tonne Kawasaki ER-5/ER-6 suuntaan. Muutama tuttu daami hankkinut sellaisen ekapyöräksi ja kaikki kehuneet jälkeenpäin onnistunutta valintaansa jolla harrastuksen aloitus onnistui ja oli mukavaa.

    Tietty Honda CB500 on samaa maata ER5:n kanssa,samoin Suzukin GS 500, makuasia minkä niistä hankkii.

    Kakspyttynen hyvä kone, älä usko mitä kaikki urpot sulle syöttää. Hyvin kuljettaa ja on luotettava ja edullinen huoltaa, vie vähän bensaa, jne.jne.



  7. #7
    Budjetin katto mulla on 2500€, jos oikea helmien helmi löytyy niin 3000€ pystyn maksamaan syömällä lopun kevään pieniä kiviä

    Ei tuo Kawan ER-5 hullummalta näytä, täytyy siis joku viikonloppu lähteä isompaan kylään kapoille pyötiä istumaan

    Ei tästä ainakaan helppoa ole tehty yksin pyörää ostavalle naiselle
    You might win one battle... But know this, I'll win the fucking war!
  8. #8
    Lainaa (Zirda @ Tammi. 28 2011,07:43) kirjoitti
    Mistä ihmeestä tiedän mikä kannattaa ostaa *
    Et mistään. Vain sinä voit päättää, mitä haluat ja edellytät pyörältäsi, ja paljonko olet valmis sijoittamaan. Niiden on synnyttävä oman "tutkimustyösi" seurauksena, tai sitten ostat jotain melkolailla randomilla, ja toivot että tuli hyvä.

    Hyvä on toki muistaa sekin, että pyörää voi myös joskus vaihtaa, eli ensimmäisen valinnan ei ole mikään pakko olla "pyörä loppuiäksi". Ja jos puhe on sopivan verran käytetyistä, ei rahallinen tappiokaan ole välttämättä niin iso. Uusien hinta toki tippuu aluksi vauhdilla.

    Vesijäähdytyksen karttaminen on muuten tänä päivänä kohtalaisen omituinen ´neuvo´ - jollet sitten aio ajaa esimerkiksi Siperian halki talvisaikaan... *

    Näissä neuvomisissa on muutenkin sellainen peruspropleema, että yleensä kaikki kehuu omiaan TAI niitä pyöriä, minkä tyyppisistä itse sattuu tykkäämään. Mutta sinäpä et välttämättä tykkääkkään juuri saman tyyppisistä.

    Sopivan edullinen & melko moderni moottoripyörä, ja ehkäpä vielä liikkeestä ostaen (olkoonkin että hinta yksityisellä voi olla pikkuisen parempi, mutta silloin on vain "perävalotakuu") niin on kaupanteon riskit omasta vinkkelistäsi minimissä.

    Parasta olisi tietysti päästä myös koeajolle, mutta se ei taida aivan vielä onnistua. Ja koeajokelien alkaessa myös mp-kuume kipuaa tappiinsa, hintavaikutus ei ehkä nykyisessä taloustilanteessa ole suurensuuri, mutta hintalaatusuhteeltaan hyvät yksilöt voi liikkua silloin ripeästi. Tosin jos malli on yleinen, niin vaihtoehtojahan riittää.

    Jätä myös fyffeä varusteisiin, renkaisiin, huoltoihin vakuutuksiin ja bensoihin.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  9. #9
    Tuosta soittaisin, nettimopo

    youtube

    Kawa ei ole minun, enkä ole omistanut kawaa, mutta omistajat ovat tykkänneet -Jospa joku kawan omistaja voisisi valaista asiaa ja tarkistaa onko tuossa kawassa kaikki ok. Onnea pyörän etsintään



    "Little dirt never hurt anybody." - MacGyver
    "vrsca 1130cc & vrscdx 1250cc v2 HD"
    "Maximum speed: 58 knots V6 YAMAHA"
  10. #10
    Täältä kans iso ääni er6:lle!! On varmasti riittävän tehokas ja menevä laite ja jopa hyvän näkönen!... ja ite vannon kyllä 2-pyttysten nimeen jo pelkästään sen tehontuoton takia! Ei tarvii huudattaa punarajalle että saa sen huipun irti ja sit mennäänki jo +200 eikä ole vielä nelonen tuvassa... (tämähän on siis näitä ikuisuus vääntöjä, johon ei tule ikinä päätöstä, eikä varmuutta et kumpi tai mikä nyt on se autuaaksi tekevä ratkaisu. 1,2,3 vai neljä pyttyä). Kaikkia noita näkee liikenteessä ja ihan jokaisella on yhtä leveä hymy vastaantullessa
    Sopivasti täysillä!!

    749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
  11. #11
    ei taida budjetti venyä ihan er-6:seen saakka?, pyöränä kylläkin hyvä valinta...
    "Little dirt never hurt anybody." - MacGyver
    "vrsca 1130cc & vrscdx 1250cc v2 HD"
    "Maximum speed: 58 knots V6 YAMAHA"
  12. #12
  13. #13
    Kun olen itse mopoa hankkimassa, kulkee prosessi suunnilleen näin:
    Määritä ensin BUDJETTI. Tähän täytyy mopon lisäksi ottaa huomioon kypärä & asusteet (jos niitä ei jo ole), varusteet ja vakuutusmaksut.
    Itse tiedän millaista mopotinta olen etsimässä, joten voin heti rajata pois kaikki muut vaihtoehdot. Sinun pitää yrittää päättää minkä tyylinen pyörä miellyyttää ajatuksena eniten, naku, custom, enduro tai supermoto. Tähän vaikuttaa omalla kohdallani mopon pääasiallinen käyttö ja ULKONÄKÖ. Jos ei peli ole "oman näköinen" niin ei siihen oikein syty. Toisia voi tietysti oppia rakastamaan, vaikka susirumia olisikin (esim. BUSA) *
    Jos käytettyä mopoa olet etsimässä, niin tee nettihaku budjettiraameja käyttäen, jotta saat selville, millaisia vempeleitä hintaluokassa on tarjolla. Kotimaisten sivujen lisäksi voi käyttää mobile.de ja ebay - sivuja noin tutkimusmielessä, jos sieltä löytyy just se oma mopo, jota voi sitten Suomesta metsästää.
    Rajaa vaihtoehdot 3-4 suosikkiin. Vertaile suosikkeja ja laita paremmuusjärjestykseen. Tässä kohtaa tulee kuvioon laatu- luotettavuus- käyttökustannus ja mukavuustekijät. Esimerkiksi kardaani vs. ketju yms. kysymykset. (Itse sanoisin tähän, että kardaani on huomattavasti helpompi, ketjut vaativat enemmän huoltoa).
    Asian tiimoilta pitää tehdä aika paljon tutkimustyötä, mutta täältä foorumilta asiantuntemusta varmasti löytyy, kun esittää oikeita kysymyksiä. Eli ei kannata kysyä esimerkiksi, että "onko honda shadow hyvä", koska saat 100 vastausta, että on ja 1000 vastausta, että ihan paska, osta gixxeri/blade, tai joku muu. *

    Viimeinen ja TÄRKEIN vaihe on käydä koeajamassa mahdollisimman monta suosikeistasi, tai ainakin koeistumassa, että varmistut siitä, että pyörä sopii ns. "hanskaan".

    Ei muuta, kuin





    *
    H-D Electra Glide Standard -09
    Victory Hammer -10
    Triumph Speed Triple 1050 -06
    K6 BUSA, Yoshimura + K&N
    CBR 1000F -93
    CB900C -81
    CBR900F -82
    Yamaha YX600 Radian -86
  14. #14
    Googlaapa Kawasaki LTD ja vaikka 450 aika monen naisen ensipyörä, halpa ja hyvä!
    "Minulla ei ole ihonväriin kohdistuvia ennakkoluuloja, inhoan kaikkia ihmisiä."
  15. #15
    Vähäsen lisää massia budjettiin ja Gladius alle! Suzuukki glaadius.
    Truth, Knowledge, Knackered Sliders
  16. #16
    ^ Vanhin "Gladde" on muistaakseni -09 mallinen... jos se on vielä pitkän hintainen, niin SV650 nakumallia löytyy vanhempaa/huokeampaa ja samalla koneella. 99-02 oli kaasareilla, ja siitä eteenpäin ruiskulla (=parempi, ei tosin suurta eroa).

    Itselläni oli pitkään SisäVessan puolikatteellinen 650S-versio, mutta jos kyykkiminen ei sovi, niin nakuversiossa ajoasento on hieman pystympi. Makuasioita, mutta itse pidän tuosta twinimoottorista todella paljon, ja kestävän maineensakin se on ansainnut.

    Useimpia pyöriä muuten pystyy tarvittaessa madaltamaan mm. takajousituksen "koiranluiden" pituudella pelaamalla. Lisää asiasta tietää esimerkiksi Tuusmotor Hyrylässä.



    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  17. #17
    Onko sulla muuten Zirda ajokamat jo hankittu vai pitääkö nekin saada tohon budjettiin?
    Litranen sisävessa
  18. #18
    Fiiliksellä kannattaa mennä.
    Mahd paljon koeajopäiviä ja otat sen mikä aidosti sillä hetkellä sytyttää, jossain vaiheessa vaihdat kuitenkin.
    Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
  19. #19
    En kyllä customia ensipyöräksi hankkisi, vaikka onkin matala. Sen verran vaikeampi on käsitellä hiljaisissa vauhdeissa kuin esim. perus katupyörät. Muutaman vuoden vanha Erkki menis sulla budjettiin hienosti.

    Tampereen Heinolla näyttää olevan myynnissä meidän äiteen ensipyörä. Pituutta hänellä on 164 cm ja aloitti keväälllä -09 harrastuksen. Tuolla oli helppo päästä sisään moottoripyöräilyn ihmeelliseen maailmaan

    http://www.motopalsta.com/kauppiaat/.../15/1/111265/0
    Family toys:
    Ducati 1299 Panigale S 2016
    BMW S1000RR 2011


  20. #20
    Custom on ensipyöränä vallan mainio.
    "Minulla ei ole ihonväriin kohdistuvia ennakkoluuloja, inhoan kaikkia ihmisiä."
  21. #21
    Lainaa (Customgirlie @ Tammi. 28 2011,15:44) kirjoitti
    Custom on ensipyöränä vallan mainio.
    Paitsi useimmiten painoltaan, ja ohjauksensa geometrian osalta parkkipaikkanopeuksissa.

    Vaan eipä silti, kyllähän sellaisellakin VOI aloittaa.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  22. #22
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Lainaa kirjoitti
    Budjetin katto mulla on 2500€, jos oikea helmien helmi löytyy niin 3000€
    Melkein skippaisin GS500:en ja katselisin SV650:stä jos kerran aiot useamman vuoden ajella pyörällä.

    Itse päätyisin tolla budjetilla luultavammin VFR750F:ään, en vain ole varma miten koko passaisi sulle. Tehot ainakin riittäisi, kone on varmatoiminen ja pyörässä mukavan rento ajoasento.
    VFR 750F 1994



    Dirty Nasty Furriner
  23. #23
    Lainaa (viltsu81 @ Tammi. 28 2011,13:58) kirjoitti
    Onko sulla muuten Zirda ajokamat jo hankittu vai pitääkö nekin saada tohon budjettiin?
    Ajokamat on ostettu jo vuosi sitten, kortin ajoin omilla vehkeillä kun kyytiläisenä istuessa innostuin viimein vanhempana toteuttaan ikuisen haaveen mopokortista. Oli hupaisaa istua lähes 3-kymppisenä teinipoikien kanssa teoriatunneilla

    Kiitoksia hyvistä vinkeistä ja ehdotuksista, täytyy käydä liikkeitä kiertämässä ja ihastuttamassa myyjäsetiä typerillä kysymyksillä Palaan tänne niiden kaikkein noloimpien kysymysten kanssa teitä ilostuttamaan
    You might win one battle... But know this, I'll win the fucking war!
  24. #24
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Onhan tuolla Hämeenlinnassa populaa, kai sieltä joku voi lähteä tuopin tai parin hinnalla suodattamaan myyjien puheista ylimääräiset korulauseet pois...
    Dirty Nasty Furriner
  25. #25
    Lainaa (Zirda @ Tammi. 28 2011,07:43) kirjoitti
    Se mitä toivelistalla tällä hetkellä pyörän ominaisuuksista on, on se että se olisi kevyehkö ja näppärä käsitellä. Olen 170cm 55kg hentonen nainen joten... Vakuutusten pitäisi olla suht järkevissä summissa eikä kulutuksenkaan näillä bensan hinnoilla tarvis paljon kympinkään yli mennä. Niskat mulla on aika romuna jo valmiiksi eli pyörä ei voi olla kyykky. Tarkoituksena on ostaa pyörä useammaksi vuodeksi ja mahdollisimman huoltovapaa se saisi olla.

    Neuvoja olen kysellyt ja niitä saanut, mutta toisistaan suuresti eriäviä Yhteen tiettyyn Hondan CB:hen iskin silmäni mutta sitä ei kuulemma kannata ostaa kun on vain kaks pyttynen, nelipyttyinen olisi parempi. Se mulle ei selvinnyt, että miksi neljä on parempi kuin kaksi. Myös vesijäähdytteistä suositeltiin karttamaan... Ketju- vai kardaanivetoinen? A-PU-VA!
    - 4-sylinterisissä tyypillisesti enemmän tehoa, mutta jos se ei oo tärkeää niin miksi vaivautua. monet diggaa 2-sylinterisen fiiliksestä.
    - nestejäähdytys periaatteessa lisää mahdollisten rikkoutuvien osien määrää, mutta tämä enempi teoretisointia. pitää vaan tsekata että ei oo vuotoja ja että jos säilyttää talven kylmässä että nesteen pakkaskestävyys on ok. itse kyllä suosin ilmajäähdytystä fiilissyistä.
    - kardaani päästää jatkuvasta ketjujenrasvaustarpeesta, mutta on hiukan hintava toteuttaa. halvemman pään mopot järestään ketjulla.

    sun pitää vähän pohtia millaseen ajoon pyörä tulis. ehdotetut cb, erkki yms kait käyvät yleispyörämäisesti melko hyvin lähes kaikkeen. jos soratietä tietää tulevan paljo, niin sit ehkä vähän enduromaisempaa. jos taas amerikanstuukki kiinnostaa niin tarjolla on virago, savage yms. ovat vaan tyypillisesti hiukan hankalampia kävelyvaihdissa käsitellä kuin yleispyörät.

    no lähes minkälaisella vaan pääsee alkuun. pyörän ilmeen pitäisi kuitenkin vastata mielikuvaa tulevasta sikamageesta itsestä mopoilemassa. tää auttaa siihen ettei tulis vaihtokuumetta heti parin ekan kuukauden jälkeen.

    pyörämallia enemmän huollontarpeeseen vaikuttaa millaisella pidolla ko pyöräyksilö on ollut.

    edit: http://www.bajahill.net/mposto.html



    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  26. #26
    Lainaa (maRk1 @ Tammi. 28 2011,10:12) kirjoitti
    Tuosta soittaisin, nettimopo

    youtube

    Kawa ei ole minun, enkä ole omistanut kawaa, mutta omistajat ovat tykkänneet -Jospa joku kawan omistaja voisisi valaista asiaa ja tarkistaa onko tuossa kawassa kaikki ok. Onnea pyörän etsintään *

    Itselläni oli ZR-7, tykkäsin kovasti ja pari kautta sillä ajelin ilman mitään ongelmia. Tehokkuus oli ainoa syy miksi vaihdoin nykyiseen Zetaan..

    Komppaan ehdottomasti ZR-7:aa ensipyöräksi.
    Sininen Kawasaki Z750S
  27. #27
    Hommaa se kyykky, koska kyykyllä ajava muija on . Itse aina yritän kiivetä selkään, jos saan kiinni...
    Truth, Knowledge, Knackered Sliders
  28. #28
    Lainaa (tirkko @ Tammi. 28 2011,17:32) kirjoitti
    Lainaa (maRk1 @ Tammi. 28 2011,10:12) kirjoitti
    Tuosta soittaisin, nettimopo

    youtube

    Kawa ei ole minun, enkä ole omistanut kawaa, mutta omistajat ovat tykkänneet -Jospa joku kawan omistaja voisisi valaista asiaa ja tarkistaa onko tuossa kawassa kaikki ok. Onnea pyörän etsintään *

    Itselläni oli ZR-7, tykkäsin kovasti ja pari kautta sillä ajelin ilman mitään ongelmia. Tehokkuus oli ainoa syy miksi vaihdoin nykyiseen Zetaan..

    Komppaan ehdottomasti ZR-7:aa ensipyöräksi.
    Jep, pyörä on helppo ajaa ja huoltaa. Painoa on tietysti enemmän kuin viissatasissa mutta ei möhkö kuitenkaan. Vakuutuksetkaan ei päätä huimaa. Bensan kulutus kohtuullinen. Linkin pyörä kyllä kiiltelee kuvissa mutta lopullisen kunnon näkee vasta paikanpäällä. Vilkut vaihdettu kirkkaisiin ja takarappis modattu. Peilit vaihdettu ja vanteiden sivut kiilloitettu. Kilometrit ei liene ongelma tuolle moottorille, huoltohistoriasta ei tosin tietoa...
    Kahteen ja puoleen omistaja jo jollekin sitä lupailee. Mallina suosittelen. Yksilön kohdalta oma päätös.
  29. #29
    Pyörän painoa ei kannata pelätä. Heti kun pääsee liikkeelle, niin se ei tunnu missään, jos et heti radalle meinannut lähteä.

    Sporttinen Touring esim. VFR voisi olla hyvä vaihtoehto, niin oppii. Painoa ja tehoa on riittävästi, muttei liikaakaan.

    http://www.youtube.com/watch?v=iU4B5...eature=related



  30.  
  31. #30
    Tee näin:

    Ota kaveriksi henkilö,joka ymmärtää pyörien tekniikan päälle ja valitse
    itse sopiva peli mikä sinua miellyttää.
    Löydettyäsi miellyttävän kaverisi katsoo tekniikan ja pyörän kunnon
    kannattaako ostaa.
    Nyt sinulla on itsellesi sopiva ja hyväkuntoinen pyörä.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen