Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 77:sta
  1. #1
    Ensi kesänä olis periaatteessa mahdollisuus tuoda pyörä tai auto mukana Euroopasta . Mutta kannattaako tuonti enää nykyisin? Enää kun ei tunnu laivalasteittain olevan käytettyjä mopojakaan sieltä tänne rahdattu...

    Entäs sitten hieman off topiccina auton tuonti?

    Millaisia laitteita kannattaisi lähinnä kustannusmielessä tuoda esim. Saksasta?
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  2. #2
    Nopeita pikavoittoja tavoittelevien ei mielestäni kannata enää tuoda autoja/pyöriä saksasta, niiden aika on ohi.

    Itse olen viime vuodet hakenut käyttikseni saksasta lähinnä paremman tarjonnan vuoksi. Viimeisimmän hain syyskuussa, ei tullut käytännössä yhtään halvemmaksi mutta sain juuri sellaisen kuin halusin. ( väri/varusteet/km jne jne.. ).
  3. #3
    Sellainen on käväissyt mielessä että jos lentää johonkin, ostaa sieltä pyörän ja yhdistää eurotourin ja ajelee takaisin Suomeen.
    Ei tulisi niin kauheasti ajamista, voisi ajaa kauempaa Suomeen ilman että käy puuduttamaan

    Tiedä sitten mimmosta vakuutussäätöä jne vaatisi että onnistuu, tai onnistuuko.
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  4. #4
    itse hain pyörän juuri tuon tarjonnan takia ja oli se hintakin jonkin verran edelleen halvempi mitä täällä suomessa. Täällä ei juuri ollut kun ylihintaisia vehkeitä enää kaupan kun itse lähdin uutta pyörää etsimään. Virosta hain lopulta pyörän ja tyytyväinen oon ollu. Ekana kesänä ehdin ajaa vain 2800km mutta ei mitään ongelmia edes älyttömillä helteillä...
    Honda cbr Fireblade 954 vm 2003
    Honda VTR 1000F vm 2000
    Honda cbr 600F vm 1992
    Yamaha Virago 535 vm 1999
  5. #5
    Itse olen juuri tiukasti tutkaillut noita auto asioita ja auton tuontia.
    Uudenkarheassa 2010 Audi A4/A6 Allroad hintaeroa ei tuodessa ole kuin pari tonnia maksimissaan, mutta nuo Saksan pelit ovat järjestään paremmin varusteltuja.
    Mikäli oman käytetyn saan kohtuuhinnalla menemään markkinoille, ajattelin ihan kokemuksena yhden suht´tuoreen auton Saksasta tuoda. Säästöä ei paljoa tule, mutta samalla rahalla saa enemmän varusteita kiesiinsä. Ei tuonnissa näyttäisi yksityishlölle enää tiliä tulevan. Isoilla kaupallisilla tuojilla tilanne on hieman eri.
    .
  6. #6
    Jos ansaintamielessä aikoo tuoda, niin ei siinä isoja summia pääse enää tienaamaan. Tunnen pari tyyppiä jotka noita autoja vielä raahaa "yksityishenkilönä" ilman turhia sivukuluja eikä heillekään paljoa jää käteen per auto. Ja joskus joutuvat pitkäänkin pitämään itsellään sitä autoa ennenkuin käy kaupaksi hyvään hintaan, eivät siis hae välttämättä vain tilauksesta vaan hakevat aina uuden kun edellinen on myyty.

    Omaan käyttöön kannattaa hakea, enempi valikoimaa ja saa sellaisen kuin haluaa, yleensä suht edullisesti mutta paremmilla varusteila kuin halvimmat täällä.
  7. #7
    Ehkä mahdollinen "tili" olisi tehtävissä joidenkin (melko) harvinaisten mallien (ns. eksoottiset merkit, jotkut japsien erikoismallit) kohdalla, joita ei Suomessa ole paljoakaan liikkeellä. Mutta ongelma on siinä, että jos tuo liian harvinaisen mallin, niin niitä ei välttämättä ole Suomessa myynnissä -> ei sen hetkistä hintaeroa, jolla voisi tehdä rahaa.

    Jos tuo vaikka jonkun Ducati 996R:n myytäväksi Saksasta Suomeen. Mahdollinen ostaja katsoo ensin mitä ne maksaa Suomessa. Jos (ja kun) ei löydy yhtään myynnissä, joten Mobile.de auki ja saa siitä hintareferenssin, joka kuitenkin vastaa hinnaltaan hyvin pitkälti sitä juuri tuotua pyörää, joten paha mennä tekemään suurempaa voittoa koska ostaja tietää hintatason Saksassa. Verot ja tuontikulut saa laskettua/arvioitua melko tarkasti, joten ainoa käteenjäävä osuus voisi olla vaivanpalkka pyörän tuonnista. Yksilöerot jne. muuttujat voivat tuoda vähän eroa suuntaan tai toiseen.

    Vähän sekava esimerkki, mutta tuo tapahtui tuttavalleni, joka yritti tehdä rahaa tuomalla harvinaisen pyörän. Ei ollut yhtään vastaavaa Suomessa myynnissä, joten joutui myymään pyörän käytännössä tyyliin Saksan hinta+verot+tuontikulut. Kalliimmalla hinnalla ensimmäinen ostajakommentti oli "Saksasta saa tähän ja tähän hintaan plus tuontikulut...". Lopulta käteen jäi vain pieni vaivanpalkka (joka käytännössä oli yhtäkuin lentolippu Saksaan, tilapäisen rekisteröinnin maksut, lauttamatka Rostock-Helsinki ja vähän bensarahaa).

    Uusien autojen hinnat tippuvat Saksassa aika nopeasti ja itse ehkä toisin 2-5 vuotta vanhan hyvin varustellun auton (esim. Audi, BMW, MB, Porschen jotkut mallit). Noissa saisi aika hyvin rahoilleen vastinetta, usein uudenveroisen pelin monen kymmenen prosentin alennuksella verrattaessa uuteen autoon. Tosin Porschet pitävät hinnan kyllä aika hyvin.
  8. #8
    Naapurin mies toi viime viikolla Saksasta golfin (m-2009).
    Hinnaksi näyttäisi tulevan veroineen 16000€.Tarjonta oli melkein
    rajaton.Väri kilometrit malli ja varusteet sai valita lähes mieleisekseen.
    Uskoisin hänen tehneen noin 3k€:n tilin.
  9. #9
    Tuonti ei käytetyn pyörän osalta ole kovin järkevää, eikä yksittäisen pyörän tuonnilla tehdä "tiliä". Suomessa on käytettyjen pyörien ylitarjontaa joka on laskenut täällä hintoja. Jos kuvittelee saavansa taloudellista hyötyä niin se riippuu täysin ostohinnasta, kaikki muut kulut sen jälkeen on "kiinteät", rahti, autovero, katsastus. Toki kannattaa ostohetkellä muistaa ettei halvalla hyvää saa.
  10. #10
    Muutamat customit on sellasia mitkä näyttäis euroopassa olevan ihan kelpohintasia, Suomessa vastaavasti ja järjestään jopa 5000€ kalliimpia!!

    Joissain vekottimissa on paljonkin eroja...tosin katsoohan verottaja Suomen hintatason kun tsiigailee ko. pyörämallin hintoja Suomessa, mutta kai siinä joku hinta katto verossa käytetyn kohdalla on??

    Ja tietty perusrivijapsia on aika edukkaasti Saksassa tarjolla, mutta saa niitä suomestakin edullisesti, eli uskon että ei hyvin isoja voittoja tehdä kun juuri tiettyjen tapausten kohdalla..

    Edit: lisätäämpä vielä, että edellinen pyöräni oli tuonti ja puhdasta "voittoa" kaikkien kulujen jälkeen Suomen hintoihin tuli n. 500€ - 1000€ riippuu mihin vertaa, tuo tonni on ehdoton maksimi, joten en nyt tiedä käykö kukaan tuollasen 500€ hintaeron takia juuri hinnanvuoksi pyörän ulkomailta, tietty rahaahan se 500€ on myös mutta...



  11. #11
    Lainaa (JTS @ Tammi. 18 2011,19:04) kirjoitti
    Muutamat customit on sellasia mitkä näyttäis euroopassa olevan ihan kelpohintasia, Suomessa vastaavasti ja järjestään jopa 5000€ kalliimpia!!
    Kerro millä customilla saa 5.000,-€ niin tuon pari-kolme kun seuraavan kerran käväisen
  12. #12
    Lainaa (psi @ Tammi. 18 2011,19:30) kirjoitti
    Lainaa (JTS @ Tammi. 18 2011,19:04) kirjoitti
    Muutamat customit on sellasia mitkä näyttäis euroopassa olevan ihan kelpohintasia, Suomessa vastaavasti ja järjestään jopa 5000€ kalliimpia!!
    Kerro millä customilla saa 5.000,-€ niin tuon pari-kolme kun seuraavan kerran käväisen
    Ihan pikasena esimerkkinä vaikka Suzukin VZ 1600 marauder
    Suomessa ko. pyöriä nettimotossa tällähetkellä 5 myynnissä 9900€-12 890 €
    Mobile.de pikaseen vilkastuna on nyt 6750€ alkaen

    Suomen nettimoton n.9500km ajettu 11 900€
    Mobile.de n.9500 ajettu 6750€
    (ei sikäli nuo kilsat, mut jos miettii verotusta kun siinä ne kilsatkin huomioidaan)

    Samankaltaista on noissa Suzukin 1800 intikoissa, halvimmat 6900-8000 saksassa, suomessa 12 000-15 000€

    Ihan osviittana heittelen nyt noita, tapauskohtasesti kaikki toki mut helposti saa 5000€ hintaeron....eli siis tuosta puhun, vai käsititkö, että verot Suomessa maksettuna 5000€ hintaeroa??

    Oliko noissa käytetyissä joku verokatto? oon kuullu jostain 3000€ eurosta?? eli jos nyt tulis vaikka 2500 tuommoseen 7000€ pyörään niin kyllä siinä jo pari kolme tonnia säästäs massia jos vaikka halvimpiin Suomessa vertaa...
  13. #13
    Yksi mielenkiinto olis tuoda kilvetön ratapyörä... Nykyiset ei niin hyvin sovellu ratailuun ja sinnekin ehkä himottais päästä .
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  14. #14
    Toissakesänä tuli haettua. Kannattaa. (Toki riippuu minkälaista/mitä pyörää hakee )



    Ducati Monster
  15. #15
    Lainaa (JTS @ Tammi. 18 2011,20:42) kirjoitti
    Lainaa (psi @ Tammi. 18 2011,19:30) kirjoitti
    Lainaa (JTS @ Tammi. 18 2011,19:04) kirjoitti
    Muutamat customit on sellasia mitkä näyttäis euroopassa olevan ihan kelpohintasia, Suomessa vastaavasti ja järjestään jopa 5000€ kalliimpia!!
    Kerro millä customilla saa 5.000,-€ niin tuon pari-kolme kun seuraavan kerran käväisen
    Ihan pikasena esimerkkinä vaikka Suzukin VZ 1600 marauder
    Suomessa ko. pyöriä nettimotossa tällähetkellä 5 myynnissä 9900€-12 890 €
    Mobile.de pikaseen vilkastuna on nyt 6750€ alkaen

    Suomen nettimoton n.9500km ajettu 11 900€
    Mobile.de n.9500 ajettu 6750€
    (ei sikäli nuo kilsat, mut jos miettii verotusta kun siinä ne kilsatkin huomioidaan)

    Samankaltaista on noissa Suzukin 1800 intikoissa, halvimmat 6900-8000 saksassa, suomessa 12 000-15 000€

    Ihan osviittana heittelen nyt noita, tapauskohtasesti kaikki toki mut helposti saa *5000€ hintaeron....eli siis tuosta puhun, vai käsititkö, että verot Suomessa maksettuna 5000€ hintaeroa??

    Oliko noissa käytetyissä joku verokatto? oon kuullu jostain 3000€ eurosta?? eli jos nyt tulis vaikka 2500 tuommoseen 7000€ pyörään niin kyllä siinä jo pari kolme tonnia säästäs massia jos vaikka halvimpiin Suomessa vertaa...
    Ymmärsin väärin kirjoittamasi, harmi, bisnes pilalla
    Verokatto 3000,-€ suomessa, älä nyt naurata
  16. #16
    Lainaa (psi @ Tammi. 18 2011,22:59) kirjoitti
    Lainaa (JTS @ Tammi. 18 2011,20:42) kirjoitti
    Lainaa (psi @ Tammi. 18 2011,19:30) kirjoitti
    Lainaa (JTS @ Tammi. 18 2011,19:04) kirjoitti
    Muutamat customit on sellasia mitkä näyttäis euroopassa olevan ihan kelpohintasia, Suomessa vastaavasti ja järjestään jopa 5000€ kalliimpia!!
    Kerro millä customilla saa 5.000,-€ niin tuon pari-kolme kun seuraavan kerran käväisen
    Ihan pikasena esimerkkinä vaikka Suzukin VZ 1600 marauder
    Suomessa ko. pyöriä nettimotossa tällähetkellä 5 myynnissä 9900€-12 890 €
    Mobile.de pikaseen vilkastuna on nyt 6750€ alkaen

    Suomen nettimoton n.9500km ajettu 11 900€
    Mobile.de n.9500 ajettu 6750€
    (ei sikäli nuo kilsat, mut jos miettii verotusta kun siinä ne kilsatkin huomioidaan)

    Samankaltaista on noissa Suzukin 1800 intikoissa, halvimmat 6900-8000 saksassa, suomessa 12 000-15 000€

    Ihan osviittana heittelen nyt noita, tapauskohtasesti kaikki toki mut helposti saa *5000€ hintaeron....eli siis tuosta puhun, vai käsititkö, että verot Suomessa maksettuna 5000€ hintaeroa??

    Oliko noissa käytetyissä joku verokatto? oon kuullu jostain 3000€ eurosta?? eli jos nyt tulis vaikka 2500 tuommoseen 7000€ pyörään niin kyllä siinä jo pari kolme tonnia säästäs massia jos vaikka halvimpiin Suomessa vertaa...
    Ymmärsin väärin kirjoittamasi, harmi, bisnes pilalla
    Verokatto 3000,-€ suomessa, älä nyt naurata
    Minä olen varmaan sekottanut johonki sellaiseen pykälään tuon verokaton, että mikä tulkitaan uudeksi ajoneuvoksi jolloin sellaiseen tulee vero uuden ajoneuvon mukaan jne.

    Niin eihän ne yleensä kovin paljoa halvemmaksi voi tulla, koska vertaavat Suomen hintoja ja onhan niitä nettimotossakin vedätysilmotuksia joilla saadaan ns. suomen hintoja alaspäin.
  17. #17
    Lainaa (JTS @ Tammi. 19 2011,09:41) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Minä olen varmaan sekottanut johonki sellaiseen pykälään tuon verokaton, että mikä tulkitaan uudeksi ajoneuvoksi jolloin sellaiseen tulee vero uuden ajoneuvon mukaan jne.

    Niin eihän ne yleensä kovin paljoa halvemmaksi voi tulla, koska vertaavat Suomen hintoja ja onhan niitä nettimotossakin vedätysilmotuksia joilla saadaan ns. suomen hintoja alaspäin.
    Hei me elämme Suomessa, sellaista käsitettä kuin verokatto ei ole olemassakaan
  18. #18
    Onko jossain hyvät ohjeet mitä kaikkia toimenpiteitä vaaditaan, kun tuo ajoneuvon itse ulkomailta suomeen? Joku muistilista tyyppinen olis hyvä. Sit vielä lisäks kun olis tarkentavia ohjeita tulleista, ulkomaan vakuutuksista ym. asioista.

    Kiinnostais 300-sarjan Bemari coupe jollain kohtuullisen isolla moottorilla.
    Tunturi Senator > Tunturi Tiger > Piaggio NRG PureJet > Honda CBR1000RR RR8
  19. #19
    timo1:n avatar
    Liittyi Sep 2007
    Matkalla jossain Suomessa...
    Onko tuo homma joskus kannattanut verottajan ja tullin toimesta?
    GHOSTWRITER
  20. #20
    minä olen tuonut *joitakin pyöriä,olen valinnut semmoisia mitä on rakennettu jo valmiiksi kaikenlaisilla kilkkeillä tai sitten harvinaisempia täällä.kaikista oon parin käyttö vuoden saanut enenmmän kun ite maksoin veroineen ja rek.maksuineen.
    verot on pudonnut nyt niin ettei ole edes kova kipukynnys niin kuin joskus 2000.
    jos meinaa lähteä yksityisen kanssa kauppoihin niin kannattaa olla varovainen ite en maksa edes käsirahaa vaan katselen valmiiksi jonkun vaihtoehdon liikkeestä jos käy niin ettei gyntterin tarjooma pyörä olekaan sitä mitä pitäis(kuvat esim.otettu 2v ja paria kaatumista ennen).
    oon kyllä ollut tyytyväinen ostoksiini joista yhdellä ajelen edelleen eikä edes kutita vaihtaa mihinkään
    Hondax-11
    Honda CB750K vm-80/83.museo mp
  21. #21
    Itse tilasin liikkeen myynti-ilmoituksen / nettikuvien perusteella vm. 97 BMW:n Italiasta eikä ole tarvinnut katua. Suomalainen kaveri oli välikätenä, kun minulta tuo italiankielen opinnot oli jäänyt väliin. Kustannuksista...pyörä tingitty X€, rekkarahti 300€, rekisteröintimaksu kilpineen noin 150€, vero 1000€ (tulli.fi käytettyjen ajoneuvojen / moottoripyörien verotuspäätökset ) siinä vaiheessa tuntipyöräni yhteiskustannus olivat Suomen pyyntihinnan vastaavaan pyörään verrattuna 2500€ *edullisempi. Myin pyörän ajokauden jälkeeen syksyn hintatasolla ja kaikkikkien ajokauden kustannusten jälkeen jäin vielä 1000€ voitolle....ja joku vielä sanoo ettei kannata. Muista en tiedä, mutta tuon kokemuksen rohkaisemana tilasin vuotta nuoremman Bemun samaiselta myyjältä.
  22. #22
    Lainaa (savon jussi @ Tammi. 19 2011,18:22) kirjoitti
    minä olen tuonut *joitakin pyöriä,olen valinnut semmoisia mitä on rakennettu jo valmiiksi kaikenlaisilla kilkkeillä tai sitten harvinaisempia täällä.kaikista oon parin käyttö vuoden saanut enenmmän kun ite maksoin veroineen ja rek.maksuineen.
    verot on pudonnut nyt niin ettei ole edes kova kipukynnys niin kuin joskus 2000.
    jos meinaa lähteä yksityisen kanssa kauppoihin niin kannattaa olla varovainen ite en maksa edes käsirahaa vaan katselen valmiiksi jonkun vaihtoehdon liikkeestä jos käy niin ettei gyntterin tarjooma pyörä olekaan sitä mitä pitäis(kuvat esim.otettu 2v ja paria kaatumista ennen).
    oon kyllä ollut tyytyväinen ostoksiini joista yhdellä ajelen edelleen eikä edes kutita vaihtaa mihinkään
    Olen tuonut pyöriä saksasta vuodesta -98 alkaen, kaupallisessa mielessä. Näiden vuosien aikana suomessa on autoveroasiassa tapahtunut monia muutoksia. Muutokset ovat olleet sekä hyviä että huonoja jos asiaa katsotaan bisneksenä. Tänä aikana on myös taloudessa ollut nousua ja laskua joka näkyy toisinaan viiveenä ja toisinaan jutut tulevat etuajassa. Tuonin kannttavuutta kun miettii ei kannata katsoa muutaman vuoden takaisia juttuja vaan pitää katsoa nykyhetkeä tai vaikka kuusi kuukattta eteenpäin. Se mikä kannatti keväällä 2008 saattaa olla keväällä 2011 tappiollista.

    Siis, ei käyttettyjen pyörien tuonnissa nykyhetkessä "paljoa" ajautusta ole, ehkä enemmänkin uusien
  23. #23
    Mites ne menee nykyään ne tarrakilpipelleilyt ja sen semmoiset? nykyinen auto tuotu saksasta 2003 ja silloin piti väkisin ostaa ne tarrat (tosin auto oli keltapäisillä kilvillä, niillähän ei olisikaan saanut ajaa). saako nykyään ajella niillä saksan punapäisillä (export)kilvillä niin kauan kuin ne on voimassa, ja sitten tarrat tarvittaessa? ja satamassa tullissa samat liput ja laput täyttäen jne?

    autoa vois ehkä vähän päivittää pikkuhiljaa..
    Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
    minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
  24. #24
    Juurikin näin.

    Eli niillä punapäisillä niin kauan kun Teutoonien vakuutus on voimassa, sitten hankkimaan tarrakilvet ja toki vakuutus suomesta.
    TBD
    --------------------
    Honda CBR 1100 XX
    Honda CBF 1000 F
    Triumph Sprint ST 1050
    Suzuki GSX-F 750
  25. #25
    Ne tarrakilvet saa nykyään katsastuskonttorilta, ei tullista.
    Myös keltareunaiset kilvet voimassa Suomessa erääntymispäivään saakka (sis. liikennevakuutuksen).
    Elämässä täytyy olla muutakin kuin se, että saa kaiken.
  26. #26
    Onko kukaan käynyt pyörää briteistä? Onko siellä samanlaista pelleilyä tuon kilven kanssa vai myykö yksityiset pyöränsä kilpineen? Meinaan vaan, että jos lomareissu suuntautuis sinne, lento Lontooseen, pyörän osto ja lautalla Norjaan josta ajamalla kotiin. Onnistuuko ja millanen paperikasa pitää tehdä homman hoitamiseksi? Ja miten vaikea prosessi pyörän siirto omille nimille on Englannissa?
  27. #27
    ^Brittipyörään pitää ainakin vaihtaa valot. Lähivalojen 'dippi' on väärään suuntaan.
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  28. #28
    Lainaa (Pahus @ Touko. 09 2011,13:58) kirjoitti
    Onko kukaan käynyt pyörää briteistä? Onko siellä samanlaista pelleilyä tuon kilven kanssa vai myykö yksityiset pyöränsä kilpineen? Meinaan vaan, että jos lomareissu suuntautuis sinne, lento Lontooseen, pyörän osto ja lautalla Norjaan josta ajamalla kotiin. Onnistuuko ja millanen paperikasa pitää tehdä homman hoitamiseksi? Ja miten vaikea prosessi pyörän siirto omille nimille on Englannissa?
    Viime vuonna toin viisi ja juuri huusin tämän vuoden ensimmäisen Ebaysta.Ajattelin sille vielä saada matkaseuraa pari kappaletta.Eli kannattaa.Valikoima huomattavasti laajempi.
    Pyörillä ajettu huomattavasti vähemmän ja kaikkien kulujenkin jälkeen säästää yleensä tonnin tai kaksi per pyörä.

    Ja joitain pyöriähän ei Suomesta saa lainkaan.
    Se voittaa jolla on kuollessaan eniten leluja.
  29. #29
    Lainaa (vma @ Tammi. 18 2011,15:14) kirjoitti
    Itse olen juuri tiukasti tutkaillut noita auto asioita ja auton tuontia.
    Uudenkarheassa 2010 Audi A4/A6 Allroad hintaeroa ei tuodessa ole kuin pari tonnia maksimissaan, mutta nuo Saksan pelit ovat järjestään paremmin varusteltuja.
    Mikäli oman käytetyn saan kohtuuhinnalla menemään markkinoille, ajattelin ihan kokemuksena yhden suht´tuoreen auton Saksasta tuoda. Säästöä ei paljoa tule, mutta samalla rahalla saa enemmän varusteita kiesiinsä. Ei tuonnissa näyttäisi yksityishlölle enää tiliä tulevan. Isoilla kaupallisilla tuojilla tilanne on hieman eri.
    Juuri näin. Pääsääntöisesti autopuolella etu tulee varustelusta, joka on pääsääntöisesti ihan eri tasolla kuin kotimaisissa.
    <p>2002-2014</p>
  30.  
  31. #30
    En lukenut kaikkia viestejä, mutta horisen nyt tänne kuitenkin kun satuin ostamaan tuossa puolen vuoden sisään pari Das Autoa perheeseen, vuosimallit 2003 ja 2004. Hintaluokassa <12k eur ei käytännössä minkäänlaista kustannusten säästöä jos Saksasta hakee, toki jos on mahdollista yhdistää lomaan eikä muutenkaan ole kiire niin sitten Siperiaa parempi valikoima on ehdoton plussa. Samoin jos on huomattavasti kalliimpi ajoneuvo kyseessä niin säästöä voi tulla reilustikin.

    EDIT: Kilvettömän ratapyörän tuonnissa mielestäni sama show, eli ainakin valikoima on merkittävästi laajempi kun Suomessa. Vähän eksoottisempaakin hynnää on ratakuntoon laitettuna myynnissä.



    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

    RC36 > RC51
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen