Tulokset 1:stä 24:een 24:sta
  1. #1
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Eli ekan ajokauden kokemusten perusteella tuollainen Sunax pitää ensikaudeksi saada! Juurikin miettinyt aika pahan vastavaloon ajon jälkeen, että jokin näkökentän yläreunan varjostin pitäisi olla. Aurinko häikäisee juuri sieltä minne en yleensä koskaan katsele, eli tuosta visiirinaukon yläreunan kohdalta ennen kun aurinko tippuu puiden taakse. Voi pentele kun ajoin Jysväskylästä Tampereelle päin niin että aurinko oli matalalla AIVAN suoraan vastapalloon tien yläpuolella puiden latvojen tasolla. Tuskaa ajaa vaikka oli aurinkolasit, joilla ajamisesta en oikein tykkää kun himmenee justiin se maisemaosasto.

    Mutta kumpi noista kannattaisi ottaa, se on tässä kysymys! Dark vai vielä tummempi Silver? Millaisia kokemuksia noista on, kun haun perusteella täällä on noita porukalla käytössä.



    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  2. #2
    Itse ostin ensin tuon Silverin ja ajattelin, että tämähän on ihan jees. Muutaman päivän päästä käytin sitä sapluunana ja leikkelin paksusta mustasta kartongista tarpeeksi alas ulottuvaa kaihdinta. Löysin optimi mitan, mutta sen jälkeen silmä- ja/tai aurinkolasien päähän laittaminen oli enemmän kuin haasteellista.

    Lopulta teippasin visiirin yläreunan. Ja olen ollut todella tyytyväinen ratkaisuuni.
  3. #3
    Eli lasien laittoa haittasi?
    Äkkiäisesti tuo aurinkolippa vaikutti tosi hyvältä
  4. #4
    ^Ei Sunax lasien laittoa haitannut vaan sen pahvista tehdyt evot.
  5. #5
    Minulla on tuo dark ja sais olla tummempi. Muuten toimii loistavasti. Ainoastaan lippa olis tuota parempi, kun tulis varjo visiirin päälle että ei olis heijastusta.
  6. #6
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Vieläkö olis käyttökokemuksia, eli oletko ollut tyytyväinen dark'iin vai kaipaisitko tummempaa esim. silver'iä?

    Vieläkin kauhulla muistelen sitä "vastapalloon ajoa", kun vesi vaan valui silmistä ja otsan lihakset kramppaili siristelystä.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  7. #7
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    No niin juu, tuli nyt toi sitten ja hyvä on, asennuksessa meinas tulla hiki, sen verran tiukkaan rakoon sitä joutu painelemaan. Välillä taittui aika uhkaavasti.. mutta ei tullu sellasta taittuneelle muoville tyypillistä samentumaa tai venymää. Pientä acrobatiaa kyllä vaati sohvalla..

    Kyllä varmaan olisin ottanut sen silverin, eli tummemman kuin tää normaali dark-tumma jos nyt saisi jälkikäteen päättää. Tämä dark on sarjassa huomaamaton. Näkökentän yläosassa kun mulla on silmälasin kehystä ja pinlockin reunaa ja sellaista näkökenttähässäkkää, niin tuo Sunax tulee niiden rommpeiden kohdille ja hiukan alemmas. Ikinä en siis tosta kohtaa katsele mihinkään ja sikäli saisi olla tummempi. Ja kyllä se tosiaan kun pikkuisen kallistaa alemmas niin saa tumman osan juuri kuviteltuun häikäisysuoja-asentoon. Hiukan hiukkaakaan ei osu rillien eteen tai mitään sellaista. Ensiajatus on että sais olla jopa hiukan alempana jotta tietää ostaneensa jotain, mutta voipi olla että tuo on justiin optimaalisessa korkeudessa, eli yleensä ei huomaa, mutta tarvittaessa siitä on hyötyä. Passiivisesti se tietty heittää varjoa ylempääkin paistavalle auringolle. Jos vaikuttaa että toi ei tarpeeksi suodata jos vaikka tietä ajavansa matkaa vastapalloaurinkoon, niin tohon voi varmaan vetää mustaa sähkömiehen teippiä tms. aika simppelisti ja on siistimpi kuin visiiriin vedettynä. Sama efekti tosin varmaan... no.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  8. #8
    Lainaa (shyhander @ Helmi. 08 2011,13:23) kirjoitti
    No niin juu, tuli nyt toi sitten ja hyvä on, asennuksessa meinas tulla hiki, sen verran tiukkaan rakoon sitä joutu painelemaan.
    Et kertoisi mistä tilasit?
  9. #9
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Joo siis ihan sieltä heidän nettikaupasta http://www.sunax.de/en/ Postikulut on nolla euroa.



    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  10. #10
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    No nythän tota pääsi kokeilemaan kun aurinko alkoi paistamaan suoraan ikkunasta! Eka fiilis oli että eihän se himmennä yhtään tuo edullisempi dark-versio. Mutta totanoin... kun auringon laittoi tummalle ja piti silmiä auki, niin erittäin kirkasta oli, mutta silmiä pystyi pitämään vaivatta auki! Kun nosti hiukka "leukaa", niin että aurinko tuli suoraan esiin niin alkoi refleksinomainen silmien räpsytetly ja lievä vetistely. Eli kyllä se nyt justiin on siinä ok rajalla ja tekee juuri sen mitä sen tarviikin. Edelleen olen innoissani ja tyytyväinen Silver olisi kuitenkin ehkä ollut sen vitosen verran parempi ostos...
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  11. #11
    Itekkin joutu tilaamaan tällasen tohon kakkos pottaan. Araille on näköjään oma mallinsa, johtuen niistä visiirin läpi viedyistä tuuletuskanavista.

    On toi ihan ehdoton värkki, ja kaikissa muissa potissa toi on mulla aina ollutkin.

    Ykköspotta ei moista tarvi, eikä se varmaan edes mahtuis kunnolla siihen "silmikkoon". Meinaan Banditin silmikko on aikas kaponen rako + savu visiiri sen verran tumma, että sillä jo melkeen hitsailisi tarvittaessa!
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  12. #12
    Lainaa (elokuu @ Joulu. 26 2010,19:21) kirjoitti
    Itse ostin ensin tuon Silverin ja ajattelin, että tämähän on ihan jees. Muutaman päivän päästä käytin sitä sapluunana ja leikkelin paksusta mustasta kartongista tarpeeksi alas ulottuvaa kaihdinta. Löysin optimi mitan, mutta sen jälkeen silmä- ja/tai aurinkolasien päähän laittaminen oli enemmän kuin haasteellista.

    Lopulta teippasin visiirin yläreunan. Ja olen ollut todella tyytyväinen ratkaisuuni.
    Teipistä ei vain taida hirveesti nähdä läpi....
    Honda CB350K4

    "Work Less - Ride More"
  13. #13
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Kyllä tuo Sunax on niin kaponen siipale, ettei siitä mitään tarttekkaan nähdä läpi... Jossei harrasta lintubongausta. Tai no kyykkykuskilla voi olla hiukan toinen tilanne, tiedä häntä.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  14. #14
    Tänään tilasin Silverin. Saapas nähdä miten asentuu Shoei Hornettiin.
  15. #15
  16. #16
    Lainaa (Mikko76 @ Helmi. 15 2011,19:28) kirjoitti
    Tänään tilasin Silverin. Saapas nähdä miten asentuu Shoei Hornettiin.
    Ja vituiks män! *

    Paketti saapui tänään mutta siellä olikin "dark" eikä "silver" niin kuin piti, prkeles!
  17. #17
    No nyt. Ralf sunaxilta lähetti mailia ja lupasi laittaa "silverin" tulemaan.

    Elikkäs multa löytyy yksi ylimääräinen korkkaamaton SUNAX® Classic dark jos joku haluaa.
    Ralffia lainatakseni: "Maybe you would like make someone happy and give the dark one to him/her as a gift?"
    Käsi ylös kuka tarvitsee!



  18. #18
    Minä laitoin viime kesänä sunaxin tumman classic mallin kypärään.

    Jos nyt saisin valita, niin laittaisin BX-mallin, jossa reunat hieman alempana.


    Mutta on tuo classic reilusti parempi kuin ei mitään.
    Huono tie, parempi mieli
  19. #19
    Lainaa (Mikko76 @ Helmi. 19 2011,11:12) kirjoitti
    No nyt. Ralf sunaxilta lähetti mailia ja lupasi laittaa "silverin" tulemaan.

    Elikkäs multa löytyy yksi ylimääräinen korkkaamaton SUNAX® Classic dark jos joku haluaa.
    Ralffia lainatakseni: "Maybe you would like make someone happy and give the dark one to him/her as a gift?"
    Käsi ylös kuka tarvitsee!
    Jatkuvasti rillien kanssa puljaavana tuo kiinnostaa. Jos vaikka otat yhteyttä yksityisviestin kautta...



    Don`t call me, I call you...

    VFR750, nuorekas kaks`kymppinen
  20. #20
  21. #21
    Lainaa (vanha @ Helmi. 15 2011,15:44) kirjoitti
    Lainaa (elokuu @ Joulu. 26 2010,19:21) kirjoitti
    Itse ostin ensin tuon Silverin ja ajattelin, että tämähän on ihan jees. Muutaman päivän päästä käytin sitä sapluunana ja leikkelin paksusta mustasta kartongista tarpeeksi alas ulottuvaa kaihdinta. Löysin optimi mitan, mutta sen jälkeen silmä- ja/tai aurinkolasien päähän laittaminen oli enemmän kuin haasteellista.

    Lopulta teippasin visiirin yläreunan. Ja olen ollut todella tyytyväinen ratkaisuuni.
    Teipistä ei vain taida hirveesti nähdä läpi....
    Joo, ethän sä monessakaan autossa siitä aurinkolipasta läpi näe? Ja sitä mä juuri hain. Suojaa horisontissa roikkuvalta auringolta.
  22. #22
    Lainaa (R@gdoll @ Helmi. 19 2011,17:04) kirjoitti
    Minä laitoin viime kesänä sunaxin tumman classic mallin kypärään.

    Jos nyt saisin valita, niin laittaisin BX-mallin, jossa reunat hieman alempana.


    Mutta on tuo classic reilusti parempi kuin ei mitään.
    Sama juttu, itse hankin tuon classic mallin, mutta bx olisi ollut parempi. Vaikka nakulla ajelee ja pää ei kovin alhaalla ole, niin classic malli ei kovin häävisti suojaa etuviistosta alhaalta tulevaa aurinkoa.
    <p>FZ1-N -08</p><p><strike>Z750 -05</strike></p>
  23. #23
    Pavel Pude:n avatar
    Liittyi Sep 2008
    Littoinen helmi paskan keskellä.
    Tuli tuossa hankittua tuo "steel" malli eli se tummin, nyt sitten ensimmäisen kerran pääsi kokeilemaan sitä tosi toimissa.
    Täytyy kyllä sanoa että oli todella toimiva aurinkolirpake, ei päässy enää aurinko killittämään tummuvan pinlockin yläreunasta missä on muutama milli pelkästään kirkasta visiiriä..
    Yamaha fz1-s
    ex Yamaha xt660x
    ex Honda CB 600 hornet
    ex Kawasaki er-6n

    Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä
    itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.
  24.  
  25. #24
    Lainaa vanha kirjoitti Katso viesti
    Teipistä ei vain taida hirveesti nähdä läpi....
    Riippunee teipistä ? Toimiskohan tässä esim autojen lasien tummennuskalvot ?)
    __________________________________________________ _______________

    Yamaha Virago 535
    Yamaha FZ6S 2006
    Honda XL1000 2004 ABS
    BMW R1200GS 2009
    Aprillia Caponord 1200 2014