Kyseisistä Bemareista kokemuksia kaipaisin. Hyvät ja huonot puolet jne. Minkä verran mahtuu bensaa tankkiin? Onko hihnassa vaihtoväli, vai onko "ikuinen" - onko lastentauteja? Toimiiko moottorinohjaus vakiona OK?
Harmittaa hiukan kun en tajunnut näitä miettiä syksyllä. 80hv vaikuttaisi riittävältä, R2:sta olen aina pitänyt, hihnaveto, sivulaukut saa suoraan sopivat, ajoasento lienee pystyhkö, kahvalämppärit on usein vakiona jne. Vaikuttaisi nappivalinnalta sekä työmatkoille, että mutkateille ja myös pidemmälle reissulle.
Kaikki informaatio siis kiinnostaa. Lisäksi jos omistat tällaisen ja olet vaihtamassa / myymässä sitä ja kiinnostaa Triumph Scrambler (tai ehkä tuo Buell, riippuen hinnoista), niin YV:llä voidaan miettiä kauppoja. (tai sp sweden (at) luukku.com.
Retired
Oliko sulla tästä jo tieto??
http://www.nettimoto.com/bmw/f/1013049
Tällä on ainakin päästelty "pitkiä siivuja"
Ässästä sais aika makeen
Kari
Viime kesä tuli tuollaisella S mallilla ajeltua. Ei se mikään kyykky ainakaan ole. Minusta ihan toimiva paketti. Bensaa menee 16l tankkiin, mutta jos nyt oikein nätisti ajelee niin sillä menee hipposen yli 400km, itse pääosin pääsin 300-350km/tankki.
Kahvalämppärit on vakiona ja saahan siihen ne jalkapallon näköiset bemarin laukutkin. Hiilikuitua löytyy mukavasti.
*...jos niinkun sille tielle erehtyy...
Josko jossain tuossa on onnistuttu niin minusta se kate on hyvin suunniteltu, suojaa ajossa hyvin, ei tuuli ravista eikä tule pyörteitä mihinkään kohtaan.
edit: Hihna kuulemma tarkistetaan ekan kerran 30000km:n huollossa ja sen jälkeen se vaihdetaan jos tarvii. Tiedän yhden kenelle tuossa kohdassa sanottiin, että vielä menee toisen samanverran ellei sinne onnistu kiveä tms.. saamaan. Ilmeisen hyvin suojattu kuitenkin.
BMW F800S 2010 ja CBR600F 2005 (molemmat hitaita)
ER-6f 2006
ST:llä takana nyt 48,9 tkm. Uudesta asti ollut minulla, joten tiedän kaiken mitä on tehty. Vaihdenäytön potentiometri ja ajon eston anturi on vaihdettu. Jälkimmäinen oli sellainen vika, että jätti tien päälleTien päälle olen jäänyt myös ajotietokoneen jäljellä olevan ajomatkan näytön takia eli se ei näytä oikein. Eipä tuosta ole ongelmaa, kun oppii tuntemaan asian. Tietysti huono homma, että mittaus ei toimi.
Ajoasennosta sen verran, että ST:ssä se on suorempi verrattuna S:ään ja siitä syystä valitsin ST:n. ST:ssä on myös hieman suojaavampi kate (korkeampi pleksi sekä alakatteet, jotka suojaavat vähän jalkoja). ST siis sopii milestäni matka-ajoon paremmin. Yleisesti voisi todeta, että markkinoilla ei ole toista kevyttä ketjutonta matkapyörää.
Tehosta voisin mainita, että BMWn ilmoittama teho on takapyörällä. Olen lukenut S:stä ja ST:stä useita testejä ja niissä mitattu takap. teho on ollut 85-92 hv. Ei tarvitse maksaa vakuutusmaksuja minkään myyntiesitteen "höpö-höpö" hevosvoimien takia
Hihnan vaihtoväliksi on ilmoitettu 40tkm, mutta selvitellessäni asiaa Heinolta, siellä todettiin, että hihnoja ei ole vaihdettu. Jätin siis hihnan vaihtamatta, kun se näytti olevan kunnossa. Muutoinkaan hihnaa ei ole edes säädetty tähän mennessä.
Polttoaineen kulutus on todella pieni. Suomen maantienopeuksissa pääsee helposti alle 4l/100km, joten vaikka tankki on vain 16l, niin toimintasäteeksi tulee kuitenkin yli 400 km. Muutonkin huoltokustannuksiltaan edullinen peli. Oikein yllätyin siirtyessäni japsista BMWen, että sehän onkin järkipyörä!
Lopuksi totean, että pyörä on ollut minulle oikea vaihtoehto matkaan ja mutkatielle. Alussa mainittujen vikojen korjauksen jälkeen pyörä on toiminut moitteetta. Matka siis jatkuu!
BMW F800 ST
Honda CBF600 S
Yamaha XJ600 S Diversion
Vielä kun tuon alakatteen saisi hiilikuituisena.(Garba @ Joulu. 03 2010,00:45) kirjoitti
![]()
BMW F800S 2010 ja CBR600F 2005 (molemmat hitaita)
ER-6f 2006
Kiitoksia! Katsotaan josko ens kaudeksi löytyisi tällainen jostain sopivasti.
Retired
Vielä lisäys matkailuosioon.
Ajelin syyskuun alussa emännän kanssa F 800 ST:llä Saksan halki ja Alppien sekä Dolomiittien yli Italiaan. Kaksi aikuista + Givin laukut matkavarusteineen, eikä kertaakaan tullut olo, että pyörän ominaisuudet loppuisivat. Hyvin pelasi moottori, jousitus, jarrut ja kaikki. Keskikulutus näissä oloissa oli 4,3 litraa sadalla, järjestään yli 300 km tankillisia.
Niin, ja on sillä käyty radallakin![]()
![]()
24000 km:n jälkeen edelleen erinomaisen tyytyväinen.
-Anssi
Aikoinaan hävitin F 800 R:n pian pois, kun se putken röpinä ärsytti. Siinä oli Acrapovich, jonka ääni ei pahemmin alkuperäisestä poikennut. Jos sen saisi edes vähän toisenlaiselta kuulostamaan, voisi tuo ST olla tosiaankin ihan käypänen matkapeli. Onko joku saanut soundin toisenlaiseksi ja tällä en tarkoita desibelejä ?
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
Ajelin kaksi kautta 800 ST:llä. Teknisesti ja ajamisen kannalta oivallinen pyörä.
Itse ryydyin laukkujen kanssa touhuamiseen. Puolipehmeät haitarimaiset sivulaukut ovat ihan kivat kun niissä ei ole mitään, mutta täyteen pakattuina 'fully extended' ne ovat kyllä aika törkeän näköiset ja kurakeleillä niiden käyttö on sotkuista hommaa. Pitävät kyllä veden ulkopuolella, mutta siihen niiden käytännöllisyys sitten jääkin.
Eli jos olisin hankkimassa ST:tä, niin katselisin tarvikepuolelta sopivat kovat laukut.
Itsellä ST vaihtui Gessuun, jossa sitten tavarakapasiteetia on pienen yksiön verran.
BF
<p>R1200RT-2008</p>
Voi että näitä makuasioita, mun mielestä ST:n laukut olivat varsin nerokkaat, jopa siinä määrin että ihmettelin mikseivät kaikki laukkuvalmistajat valmista samanlaisia...
Lyhyesti:
+ ketterä
+ nopea pikkuteillä
+ taloudellinen
+ hyvä käytännön suorituskyky
+ varsin mukava
+ absit ja lämpökahvat
- löysähkö keula
- kolhohko ulkonäkö
- moottorin mekaaniset äänet
Ongelmat: EWS ajonestolaite keskeytti lomareissun Ruotsissa...
Givin peruslaukut toimii hyvin ja on tilavat. Itselläni on niille Givin omat telineet, joita voi pitää rumanakin (makuasia). SW-Motechilta löytyy versio, jonka saa irti silloin kun laukutkin on irti. Ja Heino myy.(Black Flag Rider @ Joulu. 09 2010,09:56) kirjoitti
-Anssi
Minulla käytössä SW-motechin irrotettavat sivutelineet ja niissä givin laukut. Sivuteline irtoaa kolmea isoa ruuvia kääntämällä n. ½ kierrosta ja mopoon jää vain huomaamattomat kiinnikkeet. Toimiva kokonaisuus.
BMW F800 ST
Honda CBF600 S
Yamaha XJ600 S Diversion
Löytyisikö kuvaa?(Ottopoika @ Joulu. 09 2010,15:39) kirjoitti
BF
<p>R1200RT-2008</p>
Ei valitettavasti löydy. Varmaan SW-mothecin sivuilla on jotakin.
BMW F800 ST
Honda CBF600 S
Yamaha XJ600 S Diversion
klik(Black Flag Rider @ Joulu. 09 2010,19:13) kirjoitti
Hankala kysymys johon ei oo oikeaa vastausta, mutta mielipiteistäkin olisi iloa.
Olis sauma ostaa melko edullisesti 09-rekisteröity, 55000km ajettu F800 ST.
Onko pyörässä jo niin paljon kilometrejä mittarissa että odotettavissa jatkuvia huoltokeikkoja, paljonko F800 kestävät ajoa?
Hihnabemari kiinnostaa luotettavuutensa ja helppohoitoisuutensa takia, mutta pitäisikö harkita selkeästi vähemmän ajettua ettei ole liikaa kulumisesta aiheutuneita vikoja?
Minulla on kuvitelma etta 200 000 paasee ilman suurempia ongelmia.
Jenkkifoorumilla jollain oli motti kajahtanut kun mittarissa oli 216000mailia
Life is a trip
Do it on two wheels!
--F850GS--
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
https://plus.google.com/photos/11311...585?banner=pwa
Joitakin kuvia 800S:stä Itävallan Fim:iin lähtöä valmistellessa. Ostin uutena -08 ja ajoin 4 kesää, n.40000km,meni vaihdossa Tampereen Heinolle. Tunnistaako kukaan omakseen? Oli harvinaisen kiva ja asiallinen ajopeli, Ei taida parempaa kokonaisuutta löytyä,pieni kulutus,hyvät jarrut 2x320mm Brembot nelimäntäpuristimilla+abs,kevyt 204kg tankattuna,hyvä plexi, ei pyörteitä(kuulemma parempi kuin ST:ssä).hyvin varusteltu jo vakiona+paljon optioita.
Nykyisin K1600GT -12, hyvä peli tämäkin jo tälle seniorille (60v.) mutta ajamisen riemu tossa ässässä oli.
Mare
https://picasaweb.google.com/1131161...229/BMWF800S08
Toimiikohan tämä?
Mare
Eipä näy Maren linkki ainakaan mobiililaitteella vieläkään.
Minusta valinta S ja ST välillä on aika helppo.
Jos diggaat kyykkää ota ässä jos taasen enska/gessulinja on se juttu, ni sit ST on parempi.
Jos noita Saksan käytettyjä tsiigaa, ni joka toiseen ässään on vaihdettu tuo pystympi stonga.
Ite kyllä ostaisin sitten mielummin suoraan STn, ku alkaisin ässää modaamaan.
<p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
Noista näkymattömistä kuvista. Kuvat on Picasawebissä, mutta miten saan ne tänne näkymään? Picasa kysyy esim. webbiosoitetta johon "lähettää" kuvat, mutta ei ole ennen tullut käytettyä kyseistä palvelua, niin voisko joku neuvoa?
Mare
https://plus.google.com/photos/11311...25202747949505
No tässä vielä kerran.
Mare
Jokunen vuosi sitten ajelin tuollaista ST:tä päivän. Jäi sillain posittivisesti mieleen, että oli kyllä näppärämpi, ketterämpi ja tavallaan mukavampikin, kuin nämä K 12 ja 13 ässät. Ässässä on kuitenkin sitä jotain 90 hp enemmän ja onhan se hieman tilavampi sekä kuitenkin enempi minun makuun ja käyttötarkoitukseen sopiva sport-touring..
Jos sellainen mutkapätkä, työmatka- ja kaupunkipyörä - tai paremminkin yleispyörä olisi mielessä, niin minulle ST olisi varteenotettava vaihtoehto. Matkapyöränä kahdelle ja matkatavaroille ehkä hieman vaatimaton, mutta sekin on enempi makuasia.
Noista Bemun haitarilaukuista on niin monta mieltä, kuin on miestäkin. Minä en Bemuun muunlaisia kelpuuttaisi. Mukautuvat kuljetustarpeen mukaan, irtoavat ja kiinnittyvät hetkessä, pitävät veden ulkopuolella, eikä niiden puhtaanapito ole yhtään sen ihmeellisempää kuin muidenkaan laukkujen. Myös sarjoitusmahdollisuus yhdelle avaimelle on hyvä juttu.
Perälaukuksi kelpaa kyllä muutkin - nykyään tarakalla on Givin V 47, tosin mukana se on vain tarvittaessa. Harmittaa vaan se, ettei lukkosylinteriä saanut sarjoitettua Bemun avaimelle. Vai onko joku onnistunut teettämään ja jos, niin missä?
Viimeksi muokannut: J@ck; 30.10.2014 klo 10:37.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Jou bemaristit.
Miltä kuulostaa ostoksena BMW F800 ST -08? 41K mittarissa, huolto juuri tehtynä. Takalaukku löytyy, sivulaukut uupuu. Siisti kunto. Tasan 7000€.
Huoltohistoria tiedossa, merkkiliikkeessä ja yhden setämiehen omistuksessa ollut. Kallis? Sounds like a deal?