Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 53:sta
  1. #1
    Laittakaa nyt joku tuloksia näkyville, kun lähikaupassa ei ollut lehtä tarjolla...
    Blackbird 1998 (2004-2008)
    Fireblade 2006 (2008-2011)
    KX450F 2011 (2011-2012)
    RC8 2008 (2012-2013)
    Adventure R 2011 (2013-2015)
    R1 2012 (2016-2017)
    EXC 500 6Days SM/Enduro 2017
    MG1000 Cafe racer
  2. #2
    1.diablo rosso
    2.qualifier 2
    3. Sportec m3
    4.sportattack ja pilot power 2 ct
    5.vp2 supersport
    6.bt-016
    ajettu 1000 giksulla, uudella.



    <p>oli miten oli, mutta näin on</p>
  3. #3
    Voi, voi, taas oli kaikki uutuudet "testissä"
  4. #4
    Lainaa (säätäjä @ Touko. 26 2010,23:05) kirjoitti
    1.diablo rosso
    2.qualifier 2
    3. Sportec m3
    4.sportattack ja pilot power 2 ct
    5.vp2 supersport
    6.bt-016
    ajettu 1000 giksulla, uudella.
    Häh? Eikös nuo renkaat olleet siinä edellisen numeron katutestissä?
    Kysyjä varmaan halusi tietää uusimman numeron testin tulokset, jossa oli vertailussa 7 liikennekäyttöön hyväksyttyä ratarengasta.



    ex-Suzuki GSX-R 750 K8
  5. #5
    Eikai sitä vielä tullu, no ainakaan mulle laatikkoon.
    GSXR 750 -06, ex-CBR954RR
  6. #6
    No tosi uutuudet oli testissä.

    Mutta uutuuksista. Saksalainen PS-lehti on testaillut sporttirenkaita saaden seuraavia pisteytyksiä:

    Kuivalla:
    Pirelli Diablo Rosso Corsa: 136
    Dunlop Sportsmart: 129
    Conti Sport Attack: 127
    Metzeler Sportec M5: 125
    Bridgestone BT 016: 117
    Michelin Power Pure: 115

    Märällä:
    Michelin Power Pure: 88
    Dunlop Sportsmart: 86
    Metzeler Sportec M5: 81
    Conti Sport Attack: 80
    Pirelli Diablo Rosso Corsa: 76
    Bridgestone BT 016: 67

    Yleisesti:
    Dunlop Sportsmart: 215
    Pirelli Diablo Rosso Corsa: 212
    Conti Sport Attack: 207
    Metzeler Sportec M5: 206
    Michelin Power Pure: 203
    Bridgestone BT 016: 184



  7. #7
    Lainaa (hidas57 @ Touko. 27 2010,08:56) kirjoitti
    No tosi uutuudet oli testissä.
    Onhan ne voinut olla uutuuksia silloin kun nuo on niitä testejä tehnyt
    "Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
  8. #8
    Onx nää ny just niitä rata(katu)renkaita joilla voi käydä radalla kääntymässä, mutta ajamisesta vähänkään pidempään ei oikein tule mitään? *
    /z
  9. #9
    Lainaa (zeromark @ Touko. 27 2010,09:36) kirjoitti
    Onx nää ny just niitä rata(katu)renkaita joilla voi käydä radalla kääntymässä, mutta ajamisesta vähänkään pidempään ei oikein tule mitään? *
    /z
    Ei vaan noi on niitä katurenkaita jolla voi radallakin käydä päristelemässä. Ne misukan road 2:set ja muut on sitten niitä renkaita joilla ei voi kunnolla päristellä edes kadulla :P
    "Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
  10. #10
    Lainaa (Vonikka @ Touko. 27 2010,11:40) kirjoitti
    Lainaa (zeromark @ Touko. 27 2010,09:36) kirjoitti
    Onx nää ny just niitä rata(katu)renkaita joilla voi käydä radalla kääntymässä, mutta ajamisesta vähänkään pidempään ei oikein tule mitään? *
    /z
    Ei vaan noi on niitä katurenkaita jolla voi radallakin käydä päristelemässä. Ne misukan road 2:set ja muut on sitten niitä renkaita joilla ei voi kunnolla päristellä edes kadulla :P
    .. jep, siitäpä juuri - bikemäinen "ratarengastesti", kun mukana ei ole ainoatakaan ratarengasta! Copy tai toimittaja pistellyt vaan vähän myyvemmän otsikon pakinalleen renkaista (lehden lukijana näkemättä juttua epäilen, että tuskin tuo rengas-stoori on edes testi). **/z

    edit: varmaan Bike tulee silti "luettua", kun turhaan taas eilen 2 wheeliä tai performance rideria kioskilta haeskelin ..



  11. #11
    Lainaa (zeromark @ Touko. 27 2010,10:22) kirjoitti
    Lainaa (Vonikka @ Touko. 27 2010,11:40) kirjoitti
    Lainaa (zeromark @ Touko. 27 2010,09:36) kirjoitti
    Onx nää ny just niitä rata(katu)renkaita joilla voi käydä radalla kääntymässä, mutta ajamisesta vähänkään pidempään ei oikein tule mitään? *
    /z
    Ei vaan noi on niitä katurenkaita jolla voi radallakin käydä päristelemässä. Ne misukan road 2:set ja muut on sitten niitä renkaita joilla ei voi kunnolla päristellä edes kadulla :P
    .. jep, siitäpä juuri - bikemäinen "ratarengastesti", kun mukana ei ole ainoatakaan ratarengasta! Copy tai toimittaja pistellyt vaan vähän myyvemmän otsikon pakinalleen renkaista (lehden lukijana näkemättä juttua epäilen, että tuskin tuo rengas-stoori on edes testi). **/z

    edit: varmaan Bike tulee silti "luettua", kun turhaan taas eilen 2 wheeliä tai performance rideria kioskilta haeskelin ..
    Edellissä 5/10 oli sportrenkaat testissä,

    6/10 ->
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  12. #12
    Lainaa (-JuhaK- @ Touko. 27 2010,12:33) kirjoitti
    Lainaa (zeromark @ Touko. 27 2010,10:22) kirjoitti
    Lainaa (Vonikka @ Touko. 27 2010,11:40) kirjoitti
    Lainaa (zeromark @ Touko. 27 2010,09:36) kirjoitti
    Onx nää ny just niitä rata(katu)renkaita joilla voi käydä radalla kääntymässä, mutta ajamisesta vähänkään pidempään ei oikein tule mitään? *
    /z
    Ei vaan noi on niitä katurenkaita jolla voi radallakin käydä päristelemässä. Ne misukan road 2:set ja muut on sitten niitä renkaita joilla ei voi kunnolla päristellä edes kadulla :P
    .. jep, siitäpä juuri - bikemäinen "ratarengastesti", kun mukana ei ole ainoatakaan ratarengasta! Copy tai toimittaja pistellyt vaan vähän myyvemmän otsikon pakinalleen renkaista (lehden lukijana näkemättä juttua epäilen, että tuskin tuo rengas-stoori on edes testi). **/z

    edit: varmaan Bike tulee silti "luettua", kun turhaan taas eilen 2 wheeliä tai performance rideria kioskilta haeskelin ..
    Edellissä 5/10 oli sportrenkaat testissä,

    6/10 ->
    jujuu-- Biken sijaan org:n keskustelu onkin jälleen se harhaan Johtaja. Bike on oikealla asialla testaamassa "Liikennekäyttöön hyväksyttyjä ratarenkaita" EI "Ratarenkaita" kuten ketjun kysyjä asian ilmaisee! *
    /z

    ps. .. tällänen tavan renkaan kululuttaja kun ei katso eikä aina ymmärrä eroa ..

    edit: havaitsette "ehkä" hienoista ennakkoluuloa asiokkaasti käännösjuttuja julkaisevaa yhteispohjois-kotimaista moottorikäyttöisten kaksipyöräisten ajoneuvojen ääneen kannattajaa kohtaan.. mutta hyvää viihdettähän se Bike on.. (ja pakkohan se on marketin kassalle jonottaessa poimia ja lukea)



  13. #13
    Lainaa (zeromark @ Touko. 27 2010,10:22) kirjoitti
    Lainaa (Vonikka @ Touko. 27 2010,11:40) kirjoitti
    Lainaa (zeromark @ Touko. 27 2010,09:36) kirjoitti
    Onx nää ny just niitä rata(katu)renkaita joilla voi käydä radalla kääntymässä, mutta ajamisesta vähänkään pidempään ei oikein tule mitään? *
    /z
    Ei vaan noi on niitä katurenkaita jolla voi radallakin käydä päristelemässä. Ne misukan road 2:set ja muut on sitten niitä renkaita joilla ei voi kunnolla päristellä edes kadulla :P
    .. jep, siitäpä juuri - bikemäinen "ratarengastesti", kun mukana ei ole ainoatakaan ratarengasta! Copy tai toimittaja pistellyt vaan vähän myyvemmän otsikon pakinalleen renkaista (lehden lukijana näkemättä juttua epäilen, että tuskin tuo rengas-stoori on edes testi). **/z

    edit: varmaan Bike tulee silti "luettua", kun turhaan taas eilen 2 wheeliä tai performance rideria kioskilta haeskelin ..
    Oletko lukenut lehden kun tuollaista väität? Nuo kerrotut tulokset ovat edellisen lehden sportrengastestistä
    ex-Suzuki GSX-R 750 K8
  14. #14
    Jotain tähän suuntaan:

    Voittaja oli Diablo Supercorsa SP n. 130poäng nopein kierros jne.
    Racetec *~120

    Misukka taisi saada ~106

    Äkkiä vilkasin kaupassa käydessäni. Eihän nämäkään varsinaiset ratarenkaat ole vaan niiden katuversiot. Ehkä parempi otsikko olisi ratarenkaiden katuversiot, koska seosrenkaat ovat myös katulailliset. No joo, oli mikä oli



    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  15. #15
    Lainaa (lepi @ Touko. 27 2010,13:07) kirjoitti
    Lainaa (zeromark @ Touko. 27 2010,10:22) kirjoitti
    Lainaa (Vonikka @ Touko. 27 2010,11:40) kirjoitti
    Lainaa (zeromark @ Touko. 27 2010,09:36) kirjoitti
    Onx nää ny just niitä rata(katu)renkaita joilla voi käydä radalla kääntymässä, mutta ajamisesta vähänkään pidempään ei oikein tule mitään? *
    /z
    Ei vaan noi on niitä katurenkaita jolla voi radallakin käydä päristelemässä. Ne misukan road 2:set ja muut on sitten niitä renkaita joilla ei voi kunnolla päristellä edes kadulla :P
    .. jep, siitäpä juuri - bikemäinen "ratarengastesti", kun mukana ei ole ainoatakaan ratarengasta! Copy tai toimittaja pistellyt vaan vähän myyvemmän otsikon pakinalleen renkaista (lehden lukijana näkemättä juttua epäilen, että tuskin tuo rengas-stoori on edes testi). * /z

    edit: varmaan Bike tulee silti "luettua", kun turhaan taas eilen 2 wheeliä tai performance rideria kioskilta haeskelin ..
    Oletko lukenut lehden kun tuollaista väität? Nuo kerrotut tulokset ovat edellisen lehden sportrengastestistä *
    .. en mä mitään väitä, kunhan aiemmin syntyneiden ennakkoluulojeni voimalla "kritisoin (panettelen)" lukijoidensa rakastamaa suomeksi painettua pyöräilylehteä - tämä noin niinkuin selvennykseksi, ellet heti ymmärtänyt niin taisin jo viitata org-tyypilliseen tahattomaan ja tahalliseen harhaan Johtamiseen .. */z

    edit: paremmin enää asiaa vääristelemättä laitetaan tähän vielä spoileri: ^^^ noi voipi olla jonkin sortin trollikoita elikkäs nettipaikinoita.. noi mun jutut (vaikka edustavatkin hyvin mielipidettäni ko. julkaisusta, mutta mielelläni noin 8€ siitä joka kerta irtona maksankin).. *

    Lainaa (-JuhaK- @ Touko. 27 2010,13:42) kirjoitti
    Jotain tähän suuntaan:

    Voittaja oli Diablo Supercorsa SP n. 130poäng nopein kierros jne.
    Racetec *~120

    Misukka taisi saada ~106

    Äkkiä vilkasin kaupassa käydessäni. Eihän nämäkään varsinaiset ratarenkaat ole vaan niiden katuversiot. Ehkä parempi otsikko olisi ratarenkaiden katuversiot, koska seosrenkaat ovat myös katulailliset. No joo, oli mikä oli
    ^ tätä mä niiqu täsmällisesti ottaen vähän niiqus Biken kirjoittelussa koetin sormella osoitella .. noo painetaan vähän sinnepäin huttua "ai nää on katulaillisia" ja "radallekin jopa tarkoitettuja".. sanonpahan vaan itse ajelevani ihan katulaillisilla seos gummeilla sekä sateella että poudalla, radalla että kadulla että hiekalla (silloin kun poistun radalta). Jos kerran pitää sanoa testattavan katulaillisia ratarenkaita niin miksei testata sitten juuri vain parhaita niistä? Mutta ottaen huomioon Bikeken yhteispohjoismaisen lukijakunnan niin mitä tuota sen tarkemmin määrittelemään mitä testataan ja paremmin toi valikoima lukijakunnan kulutustottumuksiin passaa kuin Metzlerin Racetec Interact K2:sta ja Pirellin Diablo Supercorsa SC2:sta vertaaminen keskenään tekis! * / the sama

    edit2: Btw:: vanhaa Metukkaa näkyy saavan nyt muutaman kympin halvemmalla ..
    Metzeter Racetec K2 *

    ja uutta

    racetec interact K3 *

    ja

    Pirelli Diablo Supercorsa SC3 *

    sekä

    *.. Contiakin voi suositella, kun sitä saa näin halavalla, Dunloppia tai Misukkaan en osaa suositella kun en ole itse kokeillut..

    ^ sen testin olisin halunnut nähdä missä kerrotaan mikä näiden ero on käytännössä.. *
    Interactista ei ole itsellä vielä kokemusta kun toi vanha racetec riittää vallan hyvin, mutta olettaisin vastakkaisista kuulemistani väitteistä huolimatta, että Pirelli vs. Metukan mallit EI ole aivan tismalleen kuviontia lukuunottamatta sama rengas vaikka tavan radalla rullailijalla samalla tavalla toimivatkin.



  16. #16
    Lainaa (zeromark @ Touko. 27 2010,11:48) kirjoitti
    Lainaa (lepi @ Touko. 27 2010,13:07) kirjoitti
    Lainaa (zeromark @ Touko. 27 2010,10:22) kirjoitti
    Lainaa (Vonikka @ Touko. 27 2010,11:40) kirjoitti
    Lainaa (zeromark @ Touko. 27 2010,09:36) kirjoitti
    Onx nää ny just niitä rata(katu)renkaita joilla voi käydä radalla kääntymässä, mutta ajamisesta vähänkään pidempään ei oikein tule mitään? *
    /z
    Ei vaan noi on niitä katurenkaita jolla voi radallakin käydä päristelemässä. Ne misukan road 2:set ja muut on sitten niitä renkaita joilla ei voi kunnolla päristellä edes kadulla :P
    .. jep, siitäpä juuri - bikemäinen "ratarengastesti", kun mukana ei ole ainoatakaan ratarengasta! Copy tai toimittaja pistellyt vaan vähän myyvemmän otsikon pakinalleen renkaista (lehden lukijana näkemättä juttua epäilen, että tuskin tuo rengas-stoori on edes testi). * /z

    edit: varmaan Bike tulee silti "luettua", kun turhaan taas eilen 2 wheeliä tai performance rideria kioskilta haeskelin ..
    Oletko lukenut lehden kun tuollaista väität? Nuo kerrotut tulokset ovat edellisen lehden sportrengastestistä *
    .. en mä mitään väitä, kunhan aiemmin syntyneiden ennakkoluulojeni voimalla "kritisoin (panettelen)" lukijoidensa rakastamaa suomeksi painettua pyöräilylehteä - tämä noin niinkuin selvennykseksi, ellet heti ymmärtänyt niin taisin jo viitata org-tyypilliseen tahattomaan ja tahalliseen harhaan Johtamiseen .. */z

    edit: paremmin enää asiaa vääristelemättä laitetaan tähän vielä spoileri: ^^^ noi voipi olla jonkin sortin trollikoita elikkäs nettipaikinoita.. noi mun jutut (vaikka edustavatkin hyvin mielipidettäni ko. julkaisusta, mutta mielelläni noin 8€ siitä joka kerta irtona maksankin).. *

    Lainaa (-JuhaK- @ Touko. 27 2010,13:42) kirjoitti
    Jotain tähän suuntaan:

    Voittaja oli Diablo Supercorsa SP n. 130poäng nopein kierros jne.
    Racetec *~120

    Misukka taisi saada ~106

    Äkkiä vilkasin kaupassa käydessäni. Eihän nämäkään varsinaiset ratarenkaat ole vaan niiden katuversiot. Ehkä parempi otsikko olisi ratarenkaiden katuversiot, koska seosrenkaat ovat myös katulailliset. No joo, oli mikä oli
    ^ tätä mä niiqu täsmällisesti ottaen vähän niiqus Biken kirjoittelussa koetin sormella osoitella .. noo painetaan vähän sinnepäin huttua "ai nää on katulaillisia" ja "radallekin jopa tarkoitettuja".. sanonpahan vaan itse ajelevani ihan katulaillisilla seos gummeilla sekä sateella että poudalla, radalla että kadulla että hiekalla (silloin kun poistun radalta). Jos kerran pitää sanoa testattavan katulaillisia ratarenkaita niin miksei testata sitten juuri vain parhaita niistä? Mutta ottaen huomioon Bikeken yhteispohjoismaisen lukijakunnan niin mitä tuota sen tarkemmin määrittelemään mitä testataan ja paremmin toi valikoima lukijakunnan kulutustottumuksiin passaa kuin Metzlerin Racetec Interact K2:sta ja Pirellin Diablo Supercorsa SC2:sta vertaaminen keskenään tekis! * / the sama

    edit2: Btw:: vanhaa Metukkaa näkyy saavan nyt muutaman kympin halvemmalla ..
    Metzeter Racetec K2 *

    ja uutta

    racetec interact K3 *

    ja

    Pirelli Diablo Supercorsa SC3 *

    sekä

    *.. Contiakin voi suositella, kun sitä saa näin halavalla, Dunloppia tai Misukkaan en osaa suositella kun en ole itse kokeillut..

    ^ sen testin olisin halunnut nähdä missä kerrotaan mikä näiden ero on käytännössä.. *
    Interactista ei ole itsellä vielä kokemusta kun toi vanha racetec riittää vallan hyvin, mutta olettaisin vastakkaisista kuulemistani väitteistä huolimatta, että Pirelli vs. Metukan mallit EI ole aivan tismalleen kuviontia lukuunottamatta sama rengas vaikka tavan radalla rullailijalla samalla tavalla toimivatkin.
    Ei niin enää. Ainakin jotkut Metzelerin kuviokumit käyttävät nykyään Pirellin vanhaa slicksirunkoa. Seoksissa on aina ollut eroja.
    - JAM Racing Team -
  17. #17
    Lainaa (johtaja @ Touko. 27 2010,17:05) kirjoitti
    Ei niin enää. Ainakin jotkut Metzelerin kuviokumit käyttävät nykyään Pirellin vanhaa slicksirunkoa. Seoksissa on aina ollut eroja.
    Aivan, btw: Missu Power One JA Dunlop D211 GP Racer suosittelen pelkästään toisen käden tietojen varassa itselleni! Tekis mieli kokeilla ovat kuulema*mitä parhaimpia rinkuloita. Mutta näin ensikäden tiedon mukaan ainakin Racetec on "helppo" sekä asetella paineet ajokuntoon, pitää lämpimänä, käsitellä jne. JA se helppous painaa vaassa enemmän kuin mahdolliset menetetyt kymmenykset mitkä noiden kumien erot on (kurottavaa kun mitataan kalenterilla eikä edes sekunneissa). Ainoastaan Avonia olen kuullut suositeltavan välttämään mutta sekin voi olla panettelua - kulutuspintaahan siinä ainakin riittäis - kai enemmän kuin noissa muissa?

    ^ Jotain tälläistä myös muista aspekteista lähtevää arviontia mä ehkä haluaisin itse jostain mielestäni oikeasta ratarengastestistä lukea?

    /z

    edit: tosiaan joo rinkuloita joita EN itselleni radalle suosittele: Pirelli Diablo Corsa II/III, Dunlop Qualifier (yleistettynä niputan tällä vähäisellä kokemuksella kaikki katuajoon tai radalla vierailuun sopiviksi valmistajan väittämät renkaat ja julistan ainakin itselleni sinne sopimattomiksi, kunnes toisin joku päivä niitä jälleen kokeillessani totean)



  18. #18
    135pts Pirelli Diablo Supercorsa SP
    128pts Dunlop GP Racer D209
    126pts Metzeler Racetec Interact (K3)
    117pts Bridgestone BT-003 RS
    114pts Continental Raceattatck
    113pts Avon VP2 Xtreme
    106pts Michelin Power One

    Edit: Siis uusin Bike testi



    xxx
  19. #19
    Lainaa (Streethawk @ Touko. 27 2010,16:15) kirjoitti
    135pts Pirelli Diablo Supercorsa SP
    128pts Dunlop GP Racer D209
    126pts Metzeler Racetec Interact (K3)
    117pts Bridgestone BT-003 RS
    114pts Continental Raceattatck
    113pts Avon VP2 Xtreme
    106pts Michelin Power One

    Edit: Siis uusin Bike testi
    Kiitos, nyt aletaan päästä asiaan. Lehti vissiin tuli myöhässä jakeluun...
    Blackbird 1998 (2004-2008)
    Fireblade 2006 (2008-2011)
    KX450F 2011 (2011-2012)
    RC8 2008 (2012-2013)
    Adventure R 2011 (2013-2015)
    R1 2012 (2016-2017)
    EXC 500 6Days SM/Enduro 2017
    MG1000 Cafe racer
  20. #20

    R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinälampi
    Lainaa (zeromark @ Touko. 27 2010,16:01) kirjoitti
    Jos kokeilet tuota Dunlopia niin kannattaa huomioida että tuo 190/55 on taroitettu 5,5" vanteelle. 6" vanteelle (mikä sinulla käsittääkseni on) on tarkoitettu koko 200/55. Eipä ole vielä paljoa kokemusta noista mutta sen verran on että tuolla endurance seoksella kulutuskestävyys on ihan käsittämätön.
    Mitään en tunnusta!
    1000RR YCC #141
  21. #21
    "Käytimme Suzukin suosituspaineita, eli edessä 2,5 bar ja takana 2,9 bar."

    ... Enemmän olis kyllä kiinnostanu lukea miten noi toimii radalla oikeilla paineilla, mutta kaippa totaki paskalla lueskelee.
    ZX-10R '04 - "Think Han Solo and making the jump to lightspeed." - Motorcyclist
  22. #22
    Kouluttaja Waille:n avatar
    Liittyi Jun 2009
    Helsinki / Skinnarilan vapaavaltio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Medi @ Touko. 27 2010,23:15) kirjoitti
    "Käytimme Suzukin suosituspaineita, eli edessä 2,5 bar ja takana 2,9 bar."

    ... Enemmän olis kyllä kiinnostanu lukea miten noi toimii radalla oikeilla paineilla, mutta kaippa totaki paskalla lueskelee.
    Ne perustelut tohon on vielä uskomattomammat...

    Testataan kadulle hyväksyttyjä ratakumeksia. Mopon valmistaja suosittelee kadulle tiettyjä paineita, renkaan valmistaja renkaille ratakäytössä jotain muuta. Myös testaajat tietävät tämän. No, renkaita testataan katupaineilla, koska nehän on "suunniteltu arkiajon vaatimuksiin ja ne on hyväksytty liikennekäyttöön."

    Vaan testipaikkapa onkin moottorirata ja testattava käyttöympäristö rata-ajo moottoriradalla. *

    Vähän niin ja näin soveltuuko moinen testi luettavana käytettäväksi edes paskannustuokiolla.
  23. #23
    Lainaa (Medi @ Touko. 27 2010,23:15) kirjoitti
    "Käytimme Suzukin suosituspaineita, eli edessä 2,5 bar ja takana 2,9 bar."

    ... Enemmän olis kyllä kiinnostanu lukea miten noi toimii radalla oikeilla paineilla, mutta kaippa totaki paskalla lueskelee.
    Misukan Power One Street paineet valmistajalta. Eteen 2,1 Ja taakse 1,9 .
    Misukan Power One seosrengas katulaillinen. Eteen 2,1 ja taakse 1,5.

    On se ihme kun ei matalapainerengas toimi 2,9 paineilla
    PV 50
    KMX 125
    Z 750
    ZZR 1400
    ZX10RR
    S1000RR
  24. #24
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Kyllähän sitten oli taas yksi journalismin huipentuma tämäkin rengastesti. Edellisen numeron rengastestissä katupaineilla ajelun vielä nippanappa nieli, mutta tämä menee jo huonon huumorin puolelle.
    Superbike #7
  25. #25
    Lainaa (TeroT @ Touko. 27 2010,23:22) kirjoitti
    Lainaa (zeromark @ Touko. 27 2010,16:01) kirjoitti
    Jos kokeilet tuota Dunlopia niin kannattaa huomioida että tuo 190/55 on taroitettu 5,5" vanteelle. 6" vanteelle (mikä sinulla käsittääkseni on) on tarkoitettu koko 200/55. Eipä ole vielä paljoa kokemusta noista mutta sen verran on että tuolla endurance seoksella kulutuskestävyys on ihan käsittämätön.
    TeroT, hyvä huomio kiitos kun muistutit! Saapa nähdä, luulen että pysyttelen mulle turvallisissa valinnoissa mieluummin kuin rupeen urheilemaan yhdenkään itselleni oudon rinkulan kanssa, vaikka mistä sen tietää jos tätäkin ajautuu jostain käsiin - sen verran dunloppia aina kehutaan, että siinä tilanteessa täytyy katsoa sitten erikseen mille sen saa oikein. /z


    ps. Anteeksi vielä Biken uskolliset lukijat aiempia väärin perustein esitettyjä epäilyjäni ratarengasjuttua kohtaa. En uskaltanut juttua lukematta väittää mitään väärin testatuista renkaista, vääristä paenneista tai että sopii kai tätäkin pa*halla pakinana lukea kuten voi muiden osuvammista heitoista päätellä - hienoisen epäilykseni uskalsin sentään varovasti esittää. Mutta lisäähän tämäkin lukijamäärää vähintään yhdellä - ostan varmuudella ao. lehden, että näen omin silmin.. ! *

    edit1: Ihan sellainen pikkku nyanssi kuin julkaisun vastuu painamastaan sanasta tuli hakematta mieleen. Kuljettaja itse toki vastaa tekemisistään mutta, voi olla vähän ihmeissään kun pistää tän testin perusteella alle rata-rengasta ja vaikkapa katupaineilla menee kokeilemaan moottoriradalle? Yhdistelmä kokemattomuutta ja luotto 101% uusiin bräniköihin radalle tarkoitetuihin munkkeihin niin ellei kuski ole hiekalle tai hisideria jossain pukkaa niin on ihme? Pari settiä ja satsi on aika *varmuudella riekaleina, jos yhtään ripeämmin ajelee asfaltilla?

    edit2: Googletin D211:stä infoa

    Dunlop GP racer D211 @ dunlopmotorcycle.eu

    Dunlop GP Racer D211 GP-A @ dunlopmotorcycle.com

    Dunlop GP Racer D211 GP-A @ dunlopracing.com
    ^
    Front Suggested Pressures: *Hot on the warmers 33psi, or cold 30psi
    (eli 2.275~2.3 bar lämppäreissä)
    Rear Suggested Pressures: *Hot on the warmers 23psi, or cold 21psi
    (eli 1.585~1.6 bar lämppäreissä)

    ^ *^^ Kahdessa jälkimäisessä lähteessä sopiva vanne on sama 5.50-6.00 mutta suositeltava vanne ensimmäisessä 6.00 ja jälkimäisessä 5.50

    Voisko ero tietojen välillä johtua siitä, että jälkimäinen on "AMA Spec Tire for 2010" infoa ja ensimmäinen dunlopin hypersport/race markkinointi lätinää.. ?

    ^ kyllä mä tän googletuksen perusteella uskaltaisin noita 6" vanteella kokeilla vaikken ihan parasta pitoa sitten saiskaan niistä irti!

    Juttua D211:stä ultimatemotorcycling.com:ssa kuvia D211 profiilista ja sen vaikutuksesta

    ^ vakuuttaa?



  26. #26
    Lainaa (Streethawk @ Touko. 27 2010,16:15) kirjoitti
    135pts Pirelli Diablo Supercorsa SP
    128pts Dunlop GP Racer D209
    126pts Metzeler Racetec Interact (K3)
    117pts Bridgestone BT-003 RS
    114pts Continental Raceattatck
    113pts Avon VP2 Xtreme
    106pts Michelin Power One
    Jopas on misukka tehnyt paskan kumin. Ei olisi uskonut, mutta uskottava se on, jos journalisti niin väittää.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  27. #27

    R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinälampi
    Lainaa (zeromark @ Touko. 28 2010,12:12) kirjoitti
    Lainaa (TeroT @ Touko. 27 2010,23:22) kirjoitti
    Lainaa (zeromark @ Touko. 27 2010,16:01) kirjoitti
    Jos kokeilet tuota Dunlopia niin kannattaa huomioida että tuo 190/55 on taroitettu 5,5" vanteelle. 6" vanteelle (mikä sinulla käsittääkseni on) on tarkoitettu koko 200/55. Eipä ole vielä paljoa kokemusta noista mutta sen verran on että tuolla endurance seoksella kulutuskestävyys on ihan käsittämätön.
    TeroT, hyvä huomio kiitos kun muistutit! Saapa nähdä, luulen että pysyttelen mulle turvallisissa valinnoissa mieluummin kuin rupeen urheilemaan yhdenkään itselleni oudon rinkulan kanssa, vaikka mistä sen tietää jos tätäkin ajautuu jostain käsiin - sen verran dunloppia aina kehutaan, että siinä tilanteessa täytyy katsoa sitten erikseen mille sen saa oikein. /z


    ps. Anteeksi vielä Biken uskolliset lukijat aiempia väärin perustein esitettyjä epäilyjäni ratarengasjuttua kohtaa. En uskaltanut juttua lukematta väittää mitään väärin testatuista renkaista, vääristä paenneista tai että sopii kai tätäkin pa*halla pakinana lukea kuten voi muiden osuvammista heitoista päätellä - hienoisen epäilykseni uskalsin sentään varovasti esittää. Mutta lisäähän tämäkin lukijamäärää vähintään yhdellä - ostan varmuudella ao. lehden, että näen omin silmin.. ! *

    edit1: Ihan sellainen pikkku nyanssi kuin julkaisun vastuu painamastaan sanasta tuli hakematta mieleen. Kuljettaja itse toki vastaa tekemisistään mutta, voi olla vähän ihmeissään kun pistää tän testin perusteella alle rata-rengasta ja vaikkapa katupaineilla menee kokeilemaan moottoriradalle? Yhdistelmä kokemattomuutta ja luotto 101% uusiin bräniköihin radalle tarkoitetuihin munkkeihin niin ellei kuski ole hiekalle tai hisideria jossain pukkaa niin on ihme? Pari settiä ja satsi on aika *varmuudella riekaleina, jos yhtään ripeämmin ajelee asfaltilla?

    edit2: Googletin D211:stä infoa

    Dunlop GP racer D211 @ dunlopmotorcycle.eu

    Dunlop GP Racer D211 GP-A @ dunlopmotorcycle.com

    Dunlop GP Racer D211 GP-A @ dunlopracing.com
    ^
    Front Suggested Pressures: *Hot on the warmers 33psi, or cold 30psi
    (eli 2.275~2.3 bar lämppäreissä)
    Rear Suggested Pressures: *Hot on the warmers 23psi, or cold 21psi
    (eli 1.585~1.6 bar lämppäreissä)

    ^ *^^ Kahdessa jälkimäisessä lähteessä sopiva vanne on sama 5.50-6.00 mutta suositeltava vanne ensimmäisessä 6.00 ja jälkimäisessä 5.50

    Voisko ero tietojen välillä johtua siitä, että jälkimäinen on "AMA Spec Tire for 2010" infoa ja ensimmäinen dunlopin hypersport/race markkinointi lätinää.. ?

    ^ kyllä mä tän googletuksen perusteella uskaltaisin noita 6" vanteella kokeilla vaikken ihan parasta pitoa sitten saiskaan niistä irti!

    Juttua D211:stä ultimatemotorcycling.com:ssa kuvia D211 profiilista ja sen vaikutuksesta

    ^ vakuuttaa?
    Voisin sanoa niinkuin joku mulle sanoi: Kokeile ihmeessä ja ihastu!
    Mitään en tunnusta!
    1000RR YCC #141
  28. #28
    Lainaa (TeroT @ Touko. 28 2010,22:16) kirjoitti
    Lainaa (zeromark @ Touko. 28 2010,12:12) kirjoitti
    ^ vakuuttaa?
    Voisin sanoa niinkuin joku mulle sanoi: Kokeile ihmeessä ja ihastu!
    Vakuutti niin, että kallistun kokeilemaan onpahan taas jotain minkä kanssa vähän ihmetellä ja hankkia kokemusta.
    Katoin, että kun pistää tasan 5-sataa ekua niin saisin seuraavan satsin 1*etunen + 2 takasta. Just nyt verrattuna Metzelerin edellisen malliin Racetec:n hinnan erotus on 60.13€ per satsi.

    Paineidenkaan kanssa ei taida ihan umpi metsään mennä, jos aloittaa noista Dunlopin suosituksista - mutta aivan kuin olisin NTec:lle jostain aiemmin myäs joltain kymmenyksen pari alhaisemmista kuullut eli jopa E2.0-2.1, T1.4-1.5 vois pelata vai olisiko niin etten muista kuulleeni väärin? */z

    e1: -Hanski- juuri tuntu vahvistavan tota matalapainekysymystä toiseen ketjuun.. eli uskaltaa hakea vähän alle noiden tehdassuositusten ... (saattaapi olla että häneltä asiasta kuulin alunperinkin)



  29. #29
    Dunlop D211GP, D211GP-A (AMA spec) ja D211GP Racer ovat enemmän tai vähemmän eri renkaita, joten niitä ei kannata sekoittaa keskenään

    V-M
  30.  
  31. #30

    R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinälampi
    Lainaa (zeromark @ Touko. 28 2010,21:21) kirjoitti
    Lainaa (TeroT @ Touko. 28 2010,22:16) kirjoitti
    Lainaa (zeromark @ Touko. 28 2010,12:12) kirjoitti
    ^ vakuuttaa?
    Voisin sanoa niinkuin joku mulle sanoi: Kokeile ihmeessä ja ihastu!
    Vakuutti niin, että kallistun kokeilemaan onpahan taas jotain minkä kanssa vähän ihmetellä ja hankkia kokemusta.
    Katoin, että kun pistää tasan 5-sataa ekua niin saisin seuraavan satsin 1*etunen + 2 takasta. Just nyt verrattuna Metzelerin edellisen malliin Racetec:n hinnan erotus on 60.13 per satsi.

    Paineidenkaan kanssa ei taida ihan umpi metsään mennä, jos aloittaa noista Dunlopin suosituksista - mutta aivan kuin olisin NTec:lle jostain aiemmin myäs joltain kymmenyksen pari alhaisemmista kuullut eli jopa E2.0-2.1, T1.4-1.5 vois pelata vai olisiko niin etten muista kuulleeni väärin? */z

    e1: -Hanski- juuri tuntu vahvistavan tota matalapainekysymystä toiseen ketjuun.. eli uskaltaa hakea vähän alle noiden tehdassuositusten ... (saattaapi olla että häneltä asiasta kuulin alunperinkin)
    Halvallahan noita ei saa mistään, silti Pirellin jälkeen tähän asti kokemukset puoltaa Dunlop:ia. Silti kannattaa itse kokeilla. Itse olen ajanut suosituspaineilla ja esim Endurance seoksen takasella ajoin Kemorassa 3 treenipäivää ja Alastarossa 1:n päivän ja sitten Kemorassa vielä yhden päivän ja silti kumi oli muodoltaan pyöreä ja mnei kaverille katukäyttöön hyvällä hinnalla.
    Mitään en tunnusta!
    1000RR YCC #141
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen