Tulokset 1:stä 17:een 17:sta
  1. #1
    Jo jonkin aikaa olen silmäillyt sporttisempia popoja "tositarkoituksella", mutta aina on ollut jotain puutteita tai ylimääräistä kikkailua... Nyt huomion kiinnitti Sidin uusi ST, ilmeisesti kunnon nilkkatuki ja tuo uusi kiinnityssysteemi vaikuttaisi mun hermoille sopivalta (verrattuna esim. siimalenkkeihin tai sisäkenkiin). Onko kukaan päässyt hypistelemään tuota sen verran että uskaltaisi heittää vaikutelmia? Tai onko tuota näkynyt jo kotimaan kauppojen hyllyssä, josko itse lähtisi tutkimaan?

    Messuillahan ton varmaan näkis mut juuri nyt olis jonkun verran ylimääräistä taskunpohjalla...



  2. #2
    Ei oo varmaan moni päässyt vielä hypistelemään kun taitavat olla vasta tulossa tän vuoden loppumetreillä markkinoille - ainakin näin oli jossain jenkkinettikaupoissa.

    Mulla jäi noi Sidin Vorticet kauppaan juuri niiden hankalan puettavuuden takia (saavutettu turvallisuusetu ei paljon auta jos saappaita ei viitsi ratapäiviä lukuunottamatta laittaa jalkaan). Ilmeisesti ovat SIDIllä itsekin huomanneet tuon puettavuusongelman ja lähtevät sitä näillä saappailla paikkaamaan. Vertigo Corsat olisivat olleet hyvät popot jalkaan, mutta ainakin nyt syksyllä niiden saatavuus oli olematonta. ST:t vaikuttavatkin olevan kohtuu samanoloiset vanhojen Corsien kanssa.

    Ennakkoarvosteluiden mukaan näiden pitäisi ilmeisesti jäädä hinnaltaankin vähän Vorticeja edullisemmiksi mutta ainakin FC-motossa ne olivat ainakin muutaman kympin tyyriimmät 300 e hinnallaan.
    "On tilanteita jolloin Mustanaamio poistuu viidakosta ja liikkuu kaupungissa kuin kuka tahansa meistä"
  3. #3
    Joo, ajattelinkin että saatan olla aikaisessa, mutta kun louiksella näytti olevan jo "Sofort lieferbar" niin tuli mieleen kysäistä olisiko joku sattunut saamaan moiset käsiin vaikka intermotissa tai peräti kotimaassa... Noo, pitää odotella ja piilottaa kenkärahat jonnekin ettei polttele taskussa.
  4. #4
    Voisin myös hankkia nämä popot. Mitä kokoa SIDI noin pääsääntöisesti on? Mulla jalka 45 mutta pitäiskö tilata 46 kun on vissiin Italialainen merkki?

    Tai missä näitä voi sovitella muuta kun messuilla (jos sielläkään)?



    F4i Sport '02 -> ZX12R '05 -> Hayabusa '09 -> Ducati 1098 '09 -> pyörätön
  5. #5
    Lainaa (sjobbe @ Marras. 30 2010,12:11) kirjoitti
    Voisin myös hankkia nämä popot. Mitä kokoa SIDI noin pääsääntöisesti on? Mulla jalka 45 mutta pitäiskö tilata 46 kun on vissiin Italialainen merkki?

    Tai missä näitä voi sovitella muuta kun messuilla (jos sielläkään)?
    Mun havainnon mukaan sidit on aika pienet ja kaposat (tosin mega-lesti ilmeisesti vähän parempi)... Muut kengät on kokoa 43-44, jenkkilän kengät 10,5-11, mutta sidi crossfiret oli pakko ottaa kokoa 46 ettei ahdistanut liikaa.



  6. #6
    Lainaa (sjobbe @ Marras. 30 2010,12:11) kirjoitti
    Voisin myös hankkia nämä popot. Mitä kokoa SIDI noin pääsääntöisesti on? Mulla jalka 45 mutta pitäiskö tilata 46 kun on vissiin Italialainen merkki?

    Tai missä näitä voi sovitella muuta kun messuilla (jos sielläkään)?
    Mulla Sidin Vorticet kokoa 43, kun muuten kengät 43/44 kokoa. Eli ainakin minun jalkaa ihan samaa kokoa kuin muutenkin.
    xxx
  7. #7
    Onko kukaan vieläkään tehnyt omakohtaista näköhavaintoa ST:stä? Messuilla tokimoton kaverit sanoivat että tulee, mutta ajankohtaa eivät osanneet sanoa... Lumet sulaa uhkaavaan tahtiin, kyllä kohta pitää kenkä saada jalkaan *
  8. #8
    Lainaa (s&s @ Maalis. 10 2011,13:47) kirjoitti
    Onko kukaan vieläkään tehnyt omakohtaista näköhavaintoa ST:stä? Messuilla tokimoton kaverit sanoivat että tulee, mutta ajankohtaa eivät osanneet sanoa... Lumet sulaa uhkaavaan tahtiin, kyllä kohta pitää kenkä saada jalkaan *
    Meikäläinen kävi kanssa messuilla kyselemässä noita. Ainoat, jotka tuo Sidiä maahan (mun tietääkseni) ovat Duell, Tokimoto ja Reliatec.

    Duellilla ST:tä ei oo tän vuoden kuvastossa ja eivät messuilla tunnustaneet sitä tuovansa maahan.

    Tokimotolla sanoivat ST:n olevan niin marginaalituote, etteivät ole tuomassa sitä maahan.

    Reliatecille ei musta ole tullut juuri täydennyksiä edes noihin nykyisiin malleihin, eli taitaa niilläkin olla tilaustuotteita, jos niitäkään. Eivät myös myöntäneet sitä tuovansa maahan.

    Kaikki sanoivat tosiaan tuon ST:n ostajakunnan olevan Suomen markkinoilla niin vähäinen, että eivät maahantuo sitä ollenkaan tai ainakaan tähän hätään. Tai tähän käsitykseen jäin. FC-motossa sitä on myynnissä, mutta musta vähän turhan kovaan hintaan, sillä samalla hinnalla näyttää saavan Vorticea tai Alpinestarsin Supertech R:ää. Itse kyllästyin odottamaan ja hain jälkimäiset noista Allrightilta.
    "On tilanteita jolloin Mustanaamio poistuu viidakosta ja liikkuu kaupungissa kuin kuka tahansa meistä"
  9. #9
    Lainaa (Robespierre @ Maalis. 10 2011,14:40) kirjoitti
    Tokimotolla sanoivat ST:n olevan niin marginaalituote, etteivät ole tuomassa sitä maahan.
    Helevata, mulle tokimotolla sanottiin et tulee... No, ehkä jamppa ei sitten ymmärtänyt kysymystä.

    Pitääpä sitten miettiä uskaltaisko tilata ulkomailta. Olisiko kenelläkään näkemystä vastaako sidin street/race -mallien mitoitus offroad-mallien mitoitusta? Mulla crossfire on 46 (normikengät 43-44, siksi vähän arveluttaa tilata sovittamatta).
  10. #10
    Lainaa (s&s @ Maalis. 10 2011,15:13) kirjoitti
    Pitääpä sitten miettiä uskaltaisko tilata ulkomailta. Olisiko kenelläkään näkemystä vastaako sidin street/race -mallien mitoitus offroad-mallien mitoitusta? Mulla crossfire on 46 (normikengät 43-44, siksi vähän arveluttaa tilata sovittamatta).
    Käy kokeilemassa vaikka noita Vorticeita jossain. Uskoisin, että ne ja ST:t ovat hyvin lähellä toisiaan lestin puolesta. Mulla normijalka on n. 41 ja Vorticesta ja vanhasta Corsasta mulle meni 42 passelisti jalkaan.
    "On tilanteita jolloin Mustanaamio poistuu viidakosta ja liikkuu kaupungissa kuin kuka tahansa meistä"
  11. #11
    Off-topic, tuli hommattua kuitenkin sitten vorticet... Syitä oli kaksi, vaihdettava pohja ja jalkapöydän kiristys.

    Nettikeskusteluissa oli haukuttu sidin pohjia kuluviksi, joten tuo vaihdettava päkiöosa tuntui fiksulta ratkaisulta. Tosin saattaa olla että mun käytössä en pääse vaihtohommaa tekemään, mutta onpahan nyt sekin optio olemassa.

    Jalkapöydän kiristysremelin huomasin olevan tarpeen kun sovittelin vorticea... Mun jalka on sen mallinen, että sidi-koko on race-kengissäkin 46 (vs. normi 43-44). Tässä koossa kengän nilkkaosa alkaa olemaan sen verta väljä meikäläisen ilmeisen solakalle nilkalle, että ilman kiristystä jalkapöydän tai nilkan tienoilla tunnelma on kuin kanoottiretkellä.

    Jalkaanlaittaminen vorticeilla kyllä on melkoinen suoritus, mutta toisaalta siinähän se menee jatkona kun vetää alusasun, suojapöksyt, selkäsuojan, nahkapuvun, kypärämyssyn, kypärän ja hanskat päälle... Muutama minuutti lisää tossa showssa ei tunnu missään. Disclaimerina sanottakoon, että saatan olla eri mieltä jos ensi kesän helteet yltää samalle tasolle kuin viime kesänä, siinä voi jokainen lisäminuutti ennen liikkeelle pääsyä tuntua pitkältä
  12. #12
    Lainaa (Robespierre @ Maalis. 10 2011,14:40) kirjoitti
    Lainaa (s&s @ Maalis. 10 2011,13:47) kirjoitti
    Onko kukaan vieläkään tehnyt omakohtaista näköhavaintoa ST:stä? Messuilla tokimoton kaverit sanoivat että tulee, mutta ajankohtaa eivät osanneet sanoa... Lumet sulaa uhkaavaan tahtiin, kyllä kohta pitää kenkä saada jalkaan *
    Meikäläinen kävi kanssa messuilla kyselemässä noita. Ainoat, jotka tuo Sidiä maahan (mun tietääkseni) ovat Duell, Tokimoto ja Reliatec.

    Duellilla ST:tä ei oo tän vuoden kuvastossa ja eivät messuilla tunnustaneet sitä tuovansa maahan.

    Tokimotolla sanoivat ST:n olevan niin marginaalituote, etteivät ole tuomassa sitä maahan.

    Reliatecille ei musta ole tullut juuri täydennyksiä edes noihin nykyisiin malleihin, eli taitaa niilläkin olla tilaustuotteita, jos niitäkään. Eivät myös myöntäneet sitä tuovansa maahan.

    Kaikki sanoivat tosiaan tuon ST:n ostajakunnan olevan Suomen markkinoilla niin vähäinen, että eivät maahantuo sitä ollenkaan tai ainakaan tähän hätään. Tai tähän käsitykseen jäin. FC-motossa sitä on myynnissä, mutta musta vähän turhan kovaan hintaan, sillä samalla hinnalla näyttää saavan Vorticea tai Alpinestarsin Supertech R:ää. Itse kyllästyin odottamaan ja hain jälkimäiset noista Allrightilta.
    Korjaan tuota infoa sen verran, että maahantuojia ovat tosiaan Duell ja Tokimoto, me eli ReliaTec olemme jälleenmyyjä ja joitain tuotteita ostamme myös ulkomailta, jos eivät ole paikallisten tukkurien listoilla ja kysyntää on tarpeeksi.

    Olen aivan varma, että kaikki oleelliset uusimmat Sidin mallit tulevat olemaan saatavilla kunhan tehtaan toimituskyky on uudessa tuotteessa riittävä. Myös ST. Hinta asettuu ReliaTecissa yleiseurooppalaiselle tasolle kuten meillä on tapana tehdä.
    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
  13. #13
    Nostetaanpa vanhaa ketjua.

    Olen kokeillut viime vuosina joitakin eri Sidin malleja (Fusion, Vertigo, MAG-1,Cobra) mutta ongelmaksi muutama vuosi sitten tuli se etten saa saappaan vetskaria ylös saakka kiinni johtuen laskimotukoksesta toisessa jalassa (jalkaan jääny pysyvä turvotus). Ongelma esiintyy silloin kun jalassa on nahat ja lahje saappaan sisällä. Olen kokeillut MAG-1 saapasta mutta solkien siimalenkit ei ole tarpeeksi pitkiä elikä en saanu saapasta kiinni ja muutenkin noiden saappaiden pukeminen oli hikistä puuhaa. Tuossa ST saappaassa on varren yläosassa solkikiinnitys ja nyt kiinnostais tietää kuinka paksulle pohkeelle se sopii. ST mallia näyttäisi olevan aika heikosti saatavilla Suomessa enkä viitsisi lähteä tilaamaan ulkomailta. Onkos kellään kokemusta ST:stä?
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  14. #14
    Olen vuoden ajanut ST Aireilla ja olen niihin varsin tyytyväinen. Varressa ei tosin ole yhtään liikaa tilaa kun nahkahousun lahje on sisällä; vetoketju menee juuri ja juuri kiinni. Materiaalin pehmeneminen vei jonkin verran aikaa ja paransi istuvuutta ja mukavuutta. Koon kanssa oli vähän ihmettelemistä: pyöräilykenkäni (jotka siis ovat aika tiukat) ovat kokoa 41, mutta näistä piti ottaa koko 40!?! Ja FC Motosta tilasin.
  15. #15
    Lainaa SeaMonster kirjoitti Katso viesti
    Olen vuoden ajanut ST Aireilla ja olen niihin varsin tyytyväinen. Varressa ei tosin ole yhtään liikaa tilaa kun nahkahousun lahje on sisällä; vetoketju menee juuri ja juuri kiinni. Materiaalin pehmeneminen vei jonkin verran aikaa ja paransi istuvuutta ja mukavuutta. Koon kanssa oli vähän ihmettelemistä: pyöräilykenkäni (jotka siis ovat aika tiukat) ovat kokoa 41, mutta näistä piti ottaa koko 40!?! Ja FC Motosta tilasin.
    OK. Pystyisitkö mittaamaan saappaan yläosan kohdalta sun pohkeen paksuuden nahkahousujen kanssa jotta sais vähän käsitystä siitä että saisko mun pohkeella vetskarin kiinni. Voit laittaa vaikka yv:llä tuon mitan. Saappaassahan taitaa olla kaksi solkea vastakkaisilla puolilla joten pystyykö esim. sulkemalla toisen soljen kampeamaan varren tiukemmaksi että saa sitten vetskarin vedettyä ylös saakka kiinni.

    Vähän ihme juttu että jouduit ottamaan ST:stä pienemmän koon. Mun kokemus Sideistä on se että täytyy ottaa numeroa suurempi koko.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  16. #16
  17.  
  18. #17
    Lainaa SeaMonster kirjoitti Katso viesti
    Laitoin yv:n.
    Kiitos.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12