Tosiaan toukokuun lopulla,tarkoitus ajaa Italiaan,2 viikkoa varattu aikaa,nyt kysyn mitä sivu/perälaukkuun?Ja se eukko tulee takapenkille...en halua vastaukseksi jotta platinavisa taskuun ja menoksi,majoitus perillä tulee olemaan sisätiloissa,hotelli/motelli tms...Miten se alppien ylitys?Olen kuullut ns.Essonbaarin juttuja jossa kauhisteltiin mutkia ja rotkoja?Voi olla hölmöjä kysymyksiä,mutta muuten ei opi.
VeeHooTee
Samalla tavalla kuin kotimaassakin. Molemmille oma sivulaukku johon vaatteet (myös lämmintä) siihen "yhteiseen" takalaukkuun sitten VTT kamat. (Vaimon Tuunaus Tuotteet)
Ei kait tuo nyt mitään tähtitiedettä ole alppien ylitys, järki käteen ja mutkissa harkiten.
Toisista Hämeenlinnassakin on jo tosi mahtavia "rotkoja"kaikki on niin suhteellista mikä on "isoa ja vaarallista"
(tiedän tapauksen kun pelkäsi Ahveniston moottoriradalla sitä mäkeä että oli muka valtavan pelottava??)
Ei muuta kuin menoksi, yhdessä kun valitsette majoituksen/päivämatkat niin silloin homma toimii eli kuuntele sitä vaimoa ja sitä missä haluaa nukkua.......
Ja vielä yksi kysymys.Kummat paremmat ajovermeet?Nahkat + sadeasu tai ihan vaan perus-Goretexit ?Kysyn kun en tiedä...
VeeHooTee
Kannattaa täältä katsella vähän matkakertomuksia, ja ajella hyviä maisemareittejä pitkin etelään ja takaisin pohjoiseen. Jos katsoo kartasta vain lyhyimmän reitin jää PALJON mahtavia maisemia näkemättä ja teitä ajamatta...(Gikseri_1992 @ Marras. 26 2010,09:44) kirjoitti
Ne alppitiet on ainakin mun mielestä se matkan suola. Ei niitä tarvii kovaa ajaa, vaan kannattaa nauttia maisemista kun laskettelee tietä alaspäin moottorijarrua vasten.![]()
Now riding:
* KTM 690 Enduro R
Past ones:
* KTM EXC 300
* KTM 250 EXC Racing
* CBR 600 F4
* CBR 954 RR
Mukaan maalaisjärki. Alppitiet ovat pääsääntöisesti parempikuntoisia kuin suomalaiset tiet. Mutta erityisesti Italiassa pitää muistaa että liikennesääntöjä ei varsinaisesti ole. On olemassa lakeja, mutta ne tulkitaan suosituksiksi ja niiden noudattaminen on erittäin väljää.
Joka tarkoittaa että helpointa on ajaa liikennevirran mukaan. Olen noilla reissuilla nähnyt paljon kuskeja jotka noudattaa esim nopeusrajoituksia. On varmaan yhtä helvettiä passolla kun italialaiset tuikkaa joka paikkaan ohi. Viime kesänä joku suomalainen Virago-kusko toisen customin kanssa hinas vuorta ylös rajoituksen mukaan. Voin sanoa että hieman torvet soi kun perään oli kertynyt muutama sata metriä jonoa busseista ja kuorma-autoista lähtien. Ja ne ohitukset ei varmaan ainakaan kasvattaneet Viragon itseluottamusta.
Samoin mutkissa leikkaaminen on maan tapa. Ällistyttävän hyvin ne palaa omalle kaistalleen, mutta voi vaatia suomikuskilta aivojen uudellenkalibrointia ettei ole pelko perseessä paikallisen "turvamarginaalin" kanssa.
Tavarassa vähempi on oman mottoni mukaan parempi. Lähtiessä mukaan t-paitaa, alkkaria jne jotka on elinkaaren lopussa. Voi pistää hotlan roskikseen ja ostaa paikallista kamaa puhtaana tilalle. Hintataso pääsääntöisesti ok, ja saa erilaista kuin kotomaassa.
Sen voin luvata, että kun palaat Suomeen, et pääse Vuosaaresta kauas kun ihmettelet että miten HELVETISSÄ liikenteestä tässä maassa saadaankin tehtyä niin hankalaa ja hidasta.
Nahka ja sadepuku on aivan ykköset. Mun reissuissa on aina pidettyä reipasta kyytiä, jolloin goren lepatus ja turvallisuus ei houkuta. Heinä-elokuussa sateen todennäköisyys on niin pieni, etten sitä murehtisi sadepukua enempää.
Minulla löytyy molemmat. Kummat on paremmat, se riippuu niin hurjan monesta asiasta, ettei kysymykseen ole olemassa yhtä ainokaista vastausta.(Gikseri_1992 @ Marras. 26 2010,12:27) kirjoitti
Jos olisin ekakertaa lähdössä, niin itse valitsisin varmaankin Gore-Tex(*) asun, koska silloin ei tarvitsisi alkaa pulaamaan erillisen sadeasun kanssa, eli siinä on yksi päänvaiva vähemmän. Tilaakin se sadeasu vie laukussa ollessaan.
Siitä ei kyllä pääse minnekään, että nahkat on silti ´fiilikseltään´ ihan toista luokkaa kuin paraskaan Gore-puku. Käy sovittamassa näitä päällesi, niin ymmärrät mitä tarkoitan.
Viime kesänä käytiin Sisiliassa, ja yllätin itsenikin päätymällä asun osalta Gore-takkiin ja kevlar-farkkuihin (+sadehousuihin) - näin sain mielestäni kohtalaisen menestyksekkäästi raahattua mukaan erilaisten ratkaisujen huonot puolet
Nurkissa pyöriminenhän onnistuu vaikka minkälaisilla yritelmillä, mutta pidemmillä reissuilla laadukkaita ajokamppeita oppii arvostamaan ihan toiseen malliin. Korkea hinta ei automaattisesti takaa korkeaa laatua, mutta toisaalta tuoteryhmässään kaikista halvimmat on kovin harvoin kovin hyviä. Varusteita myydään myös esim. Saksassa, ja ne voivat olla siellä halvempiakin kuin meillä, mutta suosittelen silti hoitamaan sen puolen kuntoon jo ennen lähtöä. Jälleen yksi päänvaiva vähemmän itse reissuun päästyä.
Vähintään parit hanskatkin on hyvä olla, yhdet kuumalle kelille ja toiset sateiselle. Sekä kunnolliset vettäpitävät ajosaappaat.
ps. Italia on Euroopan maista ehdottomia suosikkejani, vähän kallis tänä päivänä, mutta eipä tämä Suomikaan halpa maa ole.
(*)
huomaa siis: tarkoitan nimenomaan aito Gore-Tex, ei mikään tixtöxtex, niitäkin on varustehyllyt pullollaan, ja jutuissa kaikki texit tyypillisesti sekoitetaan hilpeästi; tämä ei ole halvin, mutta sen ainakin tiedetään olevan hyvä - mm.siksi siitä korkeaa hintaakin uskalletaan pyytää.... vaan en toki sano, etteikö jotkut kilpailevatkin tuotteet voisi olla hyviä, haaste on vain tietää, mitkä niistä on, ja mitkä ei).
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Riippuu kuinka etelään ajat , goreissa tulee tosi kuuma ja saapailla myös.Etelä- osan lämpötilat helposti 30-40 C.(Gikseri_1992 @ Marras. 26 2010,12:27) kirjoitti
Hurahdat melko varmasti Italiaan , ja sen sujuvaan liikenteeseen
![]()
![]()
![]()
Kawasaki GPZ 500 -97, *Honda CBR 1000 -93, Honda CBR 1100 XX -00, Honda CBR 1100 XX -05 ,Kawasaki ZZR 1400 -07 * *
Iron Butt *3x SS 1000, 4x SS 1600K, SS 2000K * * * * * * * * * *
MC TOUR *
N,EST,DK,D,A,I,HR,SLO,SK,CZ,PL,LV,LT,CH,F,SM,VA,S, SF
Tuota, ihan oikeesti voi tulla suomalaiselle melkoinen kulttuurishokki, kun huomaa että on olemassa sellaisiakin autoilijoita jotka ihan oikeesti antaa tilaa motoristeille.(mathev @ Marras. 26 2010,16:22) kirjoitti
...ja varsinkin niin $aatanan pienella ajoneuvomäärällä!! Tätä minäkin olen aina ihmetellyt/päivitellyt kun olen palannut kotimaahaan milloin mistäkin reissusta.(998sFE @ Marras. 26 2010,14:19) kirjoitti
Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
no ei nyt ihan noinkaan.(julles @ Marras. 26 2010,17:52) kirjoitti
tilaa tulee jos joudetaan..aina ei jouda ja useinmiten se tila on vain otettava.
hiukankin arpomista ja miettimistä ni jaloissa olet.
muutoin kun systeemiin pääsee kii, italia bene
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Taidampa laittaa kuvan takaisin italiaan saatteella, että orgissa ne sano että itskuissa ei oo mitään sääntöjä.
Niin että pitäkää sakkonne. (vajaa 200e)
Tutkia bongattu parin viime reissun aikana mm. Roveretosta Gardalle päin heti sen tunnelin Gardan puoleisessa päässä, Trenton Tangenzialella, *passojen Manghen Broconin välillä, passo Sommolle noustessa, passo Cerreton itäpuolella, Latisanan laitamilla sekä muutama Cremonan tasangolla ja tässä vaan ne jotka on jääny mieleen eikä tässä ole edes mauinittu niitä Triesten mäen vakiotukia vuosien takaa.
Sen lisäksi sakkoja on jaettu ainakin Bolognan autobaanalla ruuhkissa mottoripyörällä piennarta pitkin ajettaessa. Sakon määrä tais olla 250e ja ajo-oikeuden poisto välittömästi kuitenkin niin, että sai ajaa määränpäähän ja sieltä kotiin. Ajokiellon pituus oli muistaakseni viikko, ( saatto olla pitempikin). Kypärättä ajosta useampi sakko jonka määrä jäi epäselväksi. Parkkisakko jossa auto oli luvallisella paikalla mutta keula tulosuuntaan.
<p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
Jos olette tosiaan menossa jo toukokuun lopulla, niin noi korkeimmat vuoristotiet voivat olla vielä hieman lumisia/suljettuja.
Kokemuksesta voin sanoa, että lumen keskellä noi rotkot alkaa jo hieman pelottelemaan pääkopassa, tuossa hieman maisemaa Dolomiiteilta 20.6.2010:
Hyvällä tuurilla jotkut passot ovat jo ajettavassa kunnossa kesäkuun alussa...
Itsekin olen menettänyt osan sydämmestäni Italiaan ja varsinkin Dolomiittien maisemiin, ja sinne pitää taas ensi kesänä päästä vähän *
Noista ajovermeistä vielä sen verran, että itse olen suosinut kalvotonta ajoasua (nahkatakki ja tekstiilihousut), voittaa mukavuudessa ainakin omistamani MP-asun kalvoasun (ei Gore-Tex) 6-0, vaikka välillä joutuukin sadeasua kiskomaan päälle.
Kiinnostaisi toisaalta ostaa jossain vaiheessa joku oikeasti hyvä Gore-Tex-puku (tarvittaessa kunnolla tuulettuva ja hyvin suunnitellut kaulus ja hihansuut, tuppaa vaan noi hyvät maksamaan...).
BMW R nineT
Tarinoita: Alppihullun päiväkirja
Videoita: http://www.youtube.com/user/Alppihullu/videos
AT-BA-BE-CH-CZ-DE-DK-EE-ES-FI-FR-GR-HR-HU-IT-LI-LT-LU-LV-MC-ME-NO-PL-RO-RS-SE-SK-SLO-TH
Aika yllättävää että motarin pientareella *ja kypärättä ajosta on lappu tullut...
Ajaessa kannattaa tsekkailla ympärille avainsanoja: "Autovelox" ja "Tutor". Edellämainittu kyttää hetkellistä nopeutta ja jälkimmäinen mittaa niitä kuuluisia keskinopeuksia. Molemmat osaavat tarvittaessa lähettää kotiin tyylikkään kuvan maksulapun kera. Nykyään tuolla ei saa enää puskista tutkailla ilman ennakkovaroitusta.
Mikäli haluaa lieventää ahdistusta niin tutkien paikkoja voi haroa kohdilleen tuolta. Ihan kuriositeettina laskeskelin että roomassa autoveloxin keskimääräinen "laskutus" on 165 €/tapahtuma. Ei ihan ilmaista sielläkään siis.
<br />
No mut ajamaanhan sä meet. Sadeasu mnee ainakin itslle satulan alle joten ei haittaa, eikä vie tilaa. Ja mikäs ongelma se on sieltä ottaa ? Nahkat ilman muuta.(Gikseri_1992 @ Marras. 26 2010,12:27) kirjoitti
kuumahan siellä on, +40 oli viime reissulla ja tuulen virettä oli tuhha hakea. muista vaan juoda ja reilusti, muutakin kuin olutta. Ei se meno siellä sen kummenpaa ole tai ajaminen, kokemuksia vaann hakemaan.
Honda VTR 1000 f
All for one
Tom *& Jerry team
Yleensä Dolomiiteilla eli seutu Cortinasta länteen, passot ovat auki kokonaisuudessaan jo huhti-toukokuussa. Syystä että monet niistä pidetään auki läpi talven, onhan seutu eräs Euroopan suosituimmista hiihto(alppi-)kohteista....
Lunta voi tulla sen jälkeenkin vaan ei yleensä monta päivää kestä maassa enää..
Eipä tuossa mitään ihmeellistä ole. Jos haluat mennä nopeesti alppien yli Italiaan niin mene vaikka brenneron solan läpi eli Munchen-Rosenheim-Innsbruck-Bolzano motaria. Aikaa menee min. 2-3 tuntia Munchenin kehältä Bolzanoon. Matkalla on ihan komeat maisemat muttei muuta kun motaria.(Gikseri_1992 @ Marras. 26 2010,09:44) kirjoitti
Jos haluat vähän enemmän käänny Innsbruckista sille 182 -tielle niin ajelet vähän mutkaisempa pätkää ja näet europabryggen altapäin. Jos haluat paljon enemmän mene Munchen- Garmisch- Innsbruck jne. Oikeat Passot ja huiput kannattanee vältää toukokuun lopulla ainakin siirtymämielessä - toki keleistä riippuen koska räntäsade ym. on yleistä. Itse olin 2008 toukokuun lopulla auoilemassa dolomiiteillä ja esim Passo Rollella (vajaat 2km muistaakseni)Trentosta ja Predazzosta itään ei ollut ainoatakaan moottoripyörää - räntää satoi vaakatasossa ja loskaa oli kymmenkunta senttiä tiellä. Gardalla oli 30 lämmintä ja Predazzossa 25 tuolloin. Sama vaihteleva keli on ollut joskus muillakin korkeilla paikoilla. Ei ne kiertelyä haittaa mutta siirtymällä menee aikataulu kerralla uusiksi ja varsinkin vaimoväen kanssa saattaa hellan hormikin tukkeentua.![]()
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Brennerinkin voi ajella vanhaa tietä jos ei motarista välitä. Felbertauertunnelin kautta myös ihan joutuisaa ja hyvillä maisemilla.
Kannattaa lukea matkakertomuksia, siellä on paljon kuvia, tietoa ja vinkkejä.
Itse ajaisin nahkapuvussa. Kesällä tein kaikki reissut nahkapuvussa ja kerran satoi n. 45min ajan, mutta lämmin sää kuivatti 1-2 tunnissa.
Pakkaamisessa pyrkisin olemaan mahdollisimman niukalla tuulella. Mitä vähemmän sen parempi. Naisväki tietysti ottaa liikaa vaatetta ja rojua mukaan. Omat reissut (kestot 2pvä - 2vko) on selvitty aina Kriega R35 -repulla ja usein olen silti pakannut liikaa. Laukut vs. reppu -väittelyyn en ota kantaa, itselle reppu on vaan luontevampi kyykyllä ajettaessa ja on siinä hyvät ja huonot puolensa.
Toukokuun loppu on niin aikaisin että hyvin suurella todennäkäisyydellä Alppien korkeimmalla käyvät ylitykset eli ne passot ovat lumen peitossa eli suljettuja. Kandee bongailla infotauluja niin ei tule tuntikausien hukkalenkkejä. No alppien yli kyllä pääsee motariakin pitkin, brenner, joka voi olla elämys sekin ajaa koreella sillalla miljoonan rekan seassa. Todennäköisesti kylmää mutta sittenhän se lämpenee kun laskettelee alaspäin, jossa voikin sitten olla jo tukahduttavan kuuma. eli siis pitää varautua lämpötiloihin 0-35 c
huomioi että italiassa motarit on maksullisia, sisäänmentäessä otetaan automaatista tiketti joka poislähtiessä luetaan ja maksetaan. ei ihan halpaa. hotelleja matkan varrelta löytää helpoiten motarin xitiien välittömästä läheisyydestä.
ainakin jos liikku hiekam syrjemmässä niin bensarahaa kandee olla käteisenä, pikkuseteleinä. pikkuasemilla ei välttämättä pelaa korttiautomaatit ja liikkeen kassa on apupojan farkkujen taskussa.
Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
lukaise tuo
http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....=104382
ei tartte jännitellä, sinne vaan ja sit haluut sinne joka vuosi , rennoin rantein ja kivaa on
Ken leikistä suuttuu, se ottakoon diapamin
Triumph Rocket
Suzuki B-King
Suzuki Hayabusa
Agusta
Kawasaki ZZR
Kawasaki 800
Honda Goldwing 1800
Kawasaki ZZR
MV Agusta
Muista käydä Ducati museossa Bolognassa!!!! Onnea matkaan.... *
Ja ÄLÄ JÄTÄ AJAMATTA VIA AURELIAA Monacosta kohti Pisaa !!!!! (tai Pisasta Monacoon)
Via Aurelia eli SP1 on ihan ok, mutta La Spezian kohdalla kannattaa Via Aurelialta poiketa Strada del BelVederedelle, joka on yks mun suosikkilistalla ihan siellä alkupäässä eli La Spezian ja Sestri Levanten välinen pätkä (Sp370, Sp51, Sp38....) eli Cinque Terre ( viisi maata). Pätkä kulkee noin 400m meren pinnan yläpuolella rinteeltä näkymä välimeren aaltoihin. Alue saa nimensä viidestä "maasta" *RioMaggiore, Manarola, Corniglia, Vernazza, Monterosso al mare. Sestri Levatesta itään on pisimmät liikennevalot, jotka olen nähnyt. Tunnin aikana valot näyttävät vihreätä vain kolmesti aina 2 minuuttia kerrallaan eli ei ehkä sovi kiireisemmille kulkijoille.(Finnpaso @ Marras. 27 2010,18:13) kirjoitti
Kuvia Cinque Terreltä
VIDEO Cinque Terre La Spezia- Monrerosso osa 1/2
VIDEO Cinque Terre La Spezia - Monterosso osa2/2
VIDEO kiertotie Vernazzan kautta kun varsinainen baana oli suljettu
Näiden viiden kylän välillä kulkee vanha muulitie, jonka nimeä en nyt muista, mutta saattoi olla Via Vernazza. Osaa tästä patikoitsijoiden suosimasta patikkapolusta kutsutaan via del'Amoreksi via del Amore
<p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
Kaksi viikkoa tekee hiukka kiirusta, mutta kyllähän siinä Dolomiitteja kerkeää auttavasti vilkaista. Siirtymät vie kumminkin liki puolet ajasta, ellei sitten päästä baanaa urakalla. Siinä matkallakin on paljon kateltavaa, joten usein on hyvä etukätten funtsailla, kannattaako vilkaista niitäkin siinä sivussa.
... jotain piti muistaa
Eikä tartte edes ajaa italiaan.(julles @ Marras. 26 2010,17:52) kirjoitti
![]()
Yamaha XV1600 WildStar
Moto Guzzi 1000 SP III
BMW K100 RS
Moto Guzzi V65 Lario
Yamaha FJ1100
Moto Guzzi V35III
Suzuki GR650
Honda CB400N
Solifer Speed
"Bara döda fiskar följer strömmen"
"Your crash, is my cash"
Viime kesänä ajeltiin rouvan kanssa eka kertaa Italiaan Gardalle saakka. Kumpikin tosin omalla pyörällä, joten tuohon pakkausasiaan en osaa ottaa kantaa. Menomatkalla ajoimme Alppien yli Grossglocknerin kautta, jota varmaan voi pitää vaativana, mutta vauhtihan se ratkaisee. Paluumatka tehtiin taas Brennerin solan kautta ja sielläkin on komeat maisemat ja ajo helppoa moottoritieajoa. Liikennettä voi tällä reitillä olla joskus ihan tarpeeksi. Joten Alppien ylitys on varmaa helpompaa nykyään kuin Hannibalilla (tuli muistaakseni norsujen kanssa)
Ajokulttuuri vaihtelee aina maittain, mutta Italiassa pärjäilee luovuudella ja hiukan tarvitsee olla rohkeuttakin mennä mukaan. Yleensä ajokulttuuri on joka paikassa Suomea joustavampi. Ovat tottuneet siihen, että liikenteessä on muitakin. Kyllä kehätiet tuntuu autioilta Euroopan jälkeen
Sinne vain muiden joukkoon. Ajovarusteista sen verran, että makuja on monia, mutta viime kesänä ainakin oli hyvä kun oli tuulta läpäisevä takki, johon sai tarpeen tullen vettäpitävän kalvovuoren. Sitäkin tarvittiin pari kertaa. Keski-Eurooppalaiset käyttää aika paljon nahkoja ja sadeasua tarvittaessa.
Moto Guzzi Breva 850
Moto Guzzi Nevada 750 Club
Firenzestä tuli sakkoa yhteensä 200€ pari vuotta sitten autolla. Ilmeisesti ajelin hieman väärissä paikoissa. En kuitenkaan liian lujaa.(peppoone @ Marras. 26 2010,22:46) kirjoitti
Ensi kerralla täytyy olla tarkkana, tulee iso lovi matkabudjettiin.
Kannattaa tosiaan käyttää rahansa muuhun virkistäytymiseen kuin sakkojen maksamiseen...Yleinen harhaluulo, ainakin joidenkin hehkutettujen matkavideoiden perusteella, on se että tuolla oltaisiin jollakin kehitysmaa -tasolla. Viime vuosina hallinnut konservatiivihallitus on "länsimaistanut" maata oikein isolla kädellä ja rokotuksen kohteet ovat, kuinkas muuten, samat kuin meillä täällä pohjolassa...(Nomad @ Marras. 28 2010,13:54) kirjoitti
Ylimääräisten höyryjen päästelyyn suosittelen kantateitä -strada stataleja(SS jotain..), joskin niilläkin valvonta on lisääntynyt roimasti. Mikäli tutkausvaroitusmerkit jäävät huomaamatta ja pääsee asioimaan itse poliisin kanssa, niin mahdollisuudet selvitä pelkällä nuhtelulla ovat suuret mikäli omaa kohtuulliset neuvottelutaidot ja oikean asenteen. Tämä syvällä rintaäänellä todettuna ;)
<br />
siis mitähäh... onko niillä siis liikennesäännöt nykyisin Italiassakin?? ja niitä vielä valvotaan? epistä![]()
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Joo ainakin saksalaiset saivat sakot ihan Torbolen pohjoispuolella 60 alueella, itse ajoin n. 70 ja sakemannit liputettiin sivuun, vauhtia oli n. 90-100.(pecha @ Marras. 30 2010,10:17) kirjoitti
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä