Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 41:sta
  1. #1
    Ois mahollisesti tarkotus ajaa ens kesänä tuo väli ja takas Suomeen. Aikaa ois käytettävissä noin 2-3 viikkoa.

    Antakee kokeneet euroopan reissaajat hyviä matkavinkkejä ja reittiehdotuksia

    Matka budjetti ois varmaan joku 1500-2500e... riittäneekö?
  2. #2
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    päiväbudjetin jos laskee n. 120-150e/päivä sisältäen bensat, yöpymiset ja syömiset on omilla reissuilla pitänyt aika hyvin paikkansa. Tuolla budjetilla on ajettu keskimäärin n. 500km/päivä ja asuttu jossain kohtuullisessa hotellissa ja syöty aina ulkona. 1500e on aika vähän jos on 3 viikkoa reissussa ja vielä pitäisi sen 8000km ajaakin.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  3. #3
    Kannattaa varata aikaa mielummin takaisinpäin tulemiseen.
    Viime kesänä suoraan Espanjaan 3 päivää *Rostokista moottoriteitä pitkin kun aikataulu oli tiukka mutta Suomeen tulin sitten mutkien kautta ajan kanssa.

    Ensi kesänä olisi tarkoitus ajaa Espanjaan Saksan läpi moottoriteitä mutta Ranska/Espanja ajella mahdollisimman maksuttomia teitä. Jos vaan onnistuu tuo reitin teko navigaattoriin niin näkeepähän pienempiäkin paikkoja.
    Moottoriteillä kannattaa sitten aina maksaa ihmiselle,saa mopolla useasti alennusta.Ja maksuahan kertyy Ranskan ja Espanjan teillä hulppeasti.
    nimim. tietulleihin leipääntynyt



    "manaatin raivolla eteenpäin"

    -07 K1200GT
  4. #4
    Riippuen vähä reissumallista, nukutko teltasssa vai hotellissa, kokkaatko itse trangialla, vedätkö pihviä ravintolassa yms!

    Hotelli versiossa tuo Juutanan kertoma 100-150e pitänee hyvin paikkansa, mutta telttailessa, se on noin 50-100e pv, riippuen bensakuluista ja syömiskuluista!

    Itse taitoin viime kesänä 8000km reissun 27pv, ja kirjanpidon yhteenlaskun jälkeen rahaa paloi noin 2300e, yksipyörä +kuski ja matkustaja.Eriteltynä: Ruoka 600e, yöt 665e, bensa 360e, tie,lautta ja siltamaksut 140e. Ja mitä jää jäljelle, meni pyörään, matkamuistoihin ja kurkusta alas! Näistä 18 yötä teltassa ja 9yötä erinnäkösissä questhausseissa ja hotelleissa! Trangialla tehtiin safka pääosin, eli ruokaan ei meillä hirveästi mennyt kuluja. Bensa kulut olivat pienet, koska pyöräkin oli pieni 125cc Cbr ;)

    Tosin jos on yksin tarkoitus ajaa, niin questhaussit/hostellit ovat yöltä noin 20-40e luokkaa, safka 10-20e, bensa 20-50e riippuen ajomäärästä! Eli uskoisin, että 100e/pv kuluilla, 2500e budjetti riittää!
    Jukka

  5. #5
    Lainaa (jukpro @ Marras. 24 2010,22:00) kirjoitti
    Riippuen vähä reissumallista, nukutko teltasssa vai hotellissa, kokkaatko itse trangialla, vedätkö pihviä ravintolassa yms!
    Meinaatko teltassa nukkumisella tuolla maailmankolkalla leirintäalueita? Vai onko kokemusta (sinulla tai muilla) puskissa yöpymisestä? Jos yksin päädyn joskus tuonne suunnalle, niin teltan ottaisin mukaan erittäin mielelläni (parempi puolisko tahi kukaan kavereista ei telttamajoitukseen lähde).
    - Mikko
  6. #6
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (mikkark @ Marras. 25 2010,07:58) kirjoitti
    Lainaa (jukpro @ Marras. 24 2010,22:00) kirjoitti
    Riippuen vähä reissumallista, nukutko teltasssa vai hotellissa, kokkaatko itse trangialla, vedätkö pihviä ravintolassa yms!
    Meinaatko teltassa nukkumisella tuolla maailmankolkalla leirintäalueita? Vai onko kokemusta (sinulla tai muilla) puskissa yöpymisestä? Jos yksin päädyn joskus tuonne suunnalle, niin teltan ottaisin mukaan erittäin mielelläni (parempi puolisko tahi kukaan kavereista ei telttamajoitukseen lähde).
    ainakin Saksassa ja Ranskassa rokottavat niin paljon leirin pystyttämisestä leirintäalueelle, että saman hintaiseksi tulee joku pikkuinen gasthaus tai Zimmer Frei. Tuollapäin maailmaahan jokamiehenoikeudet ovat tuntematon käsite, eikä toisen maalle saa leiriytyä.

    Toisaalta vaatii aikamoista seikkailumieltä jäädä nukkumaan esim. jonnekin motarin levähdysalueelle, sillä huonolla tuurilla siinä pääsee mopostaan ja rahoistaan eroon. Vielä huonommalla tuurilla voi lähteä henki. Esim. rekkamiehiä ja asuntovaunuilijoita on noilla levähdyspaikoilla ryöstetty runsain mitoin.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  7. #7
    Loisto reissu tulossa.
    Itse kävin -09 reissulla tuollapäin; 7 ajopäivää, 7700 km, 2000 €. Pyöränä oli XX ja tavoitteena "nuunailla" noita länsieuroopan maita. Tuon reissun kokemuksena seuraavia mielipiteitä.
    [B] käytin (ja käytän) seuraavanlaista kaavaa: 1000km=100€ (ajan välillä reipaasti bahnoilla), majoitukseen 30€/yö (hotelli, teltta leirintäalueella, torkut pysähdyspaikalla), 50€/syönti, juonti jne (noin. yksi ravintola-annos per päivä). Lauttojen hinnat vielä lisäksi. Visa ja Master mukana, sekä rahaa satoja euroja siellä täällä piilossa. Tuolla reissulla et muita valuutoja tarvitsekaan.
    2-3 viikkoa riittää minusta hyvin. Lautalla saksaan ja takaisin. Ranskan läpiajo kenties rangaistuksena. Kahdella kymmenen tunnin ajosuoritteella olet jo Pyreneillä. Eli noin viikko menee siirtymisiin Suomesta Espanjan ja Ranskan rajoille, sekä takaisin. Itse tulin omalla reissulla Gibraltarilta Rostockiin 36 h, tosin monen mielestä tuollainen ajelu on hölmön hommaa. Sellainen vinkki vielä Ranskan läpiajoon, itse katsoin että 30 km/h ylinopeudella selviää kevyin sakoin motarilla. Navista katsoin nopeuden XX:n mittariin. Ajoin siis noin 170 km/h mittarinopeutta Ranskan motareilla. Keraan kolahti: 90€.
    Itse olin reissussa heinäkuun alussa. Liian kuuma minulle. Ensi kerralla ajoitan matkan alkukeväälle. Elokuu lienee huonoin ajankohta kuumuuden ja sesongin takia?
    Itse panostaisin nautiskelun Pyreneiden alueelle. Komeat maisemat, hyvä ilmasto. Teiden kunto erittäin hyvä. Veikkaan, että ajat Pyreneillä missä tahansa, tie on kaikin puolin vähintään hyvä. Lisäksi suosittelen Gibraltaria ja Portugalin lounaiskulmaa jos sinne asti ajat.

    Muut ovat kehuneet ainakin (noissa aion itse myös joskus käydä): Barcelona, Granada...

    Loput unohdin . Kaivan muistiinpanot ja palaan asiaan lähitulevaisuudessa. Katsele myös läpi vanhoja keskusteluja. Ainakin MCHUURRE on ajellut noita Espanjan vuoristopätkiä.
  8. #8
    Lainaa (Juutana @ Marras. 25 2010,08:43) kirjoitti
    Lainaa (mikkark @ Marras. 25 2010,07:58) kirjoitti
    Lainaa (jukpro @ Marras. 24 2010,22:00) kirjoitti
    Riippuen vähä reissumallista, nukutko teltasssa vai hotellissa, kokkaatko itse trangialla, vedätkö pihviä ravintolassa yms!
    Meinaatko teltassa nukkumisella tuolla maailmankolkalla leirintäalueita? Vai onko kokemusta (sinulla tai muilla) puskissa yöpymisestä? Jos yksin päädyn joskus tuonne suunnalle, niin teltan ottaisin mukaan erittäin mielelläni (parempi puolisko tahi kukaan kavereista ei telttamajoitukseen lähde).
    ainakin Saksassa ja Ranskassa rokottavat niin paljon leirin pystyttämisestä leirintäalueelle, että saman hintaiseksi tulee joku pikkuinen gasthaus tai Zimmer Frei.
    Kyllä ihan leirintäalueita meinasin, tosin itävallassa kannattaa soveltaa alueen/luonno mukaan! Mutta moottoriteiden levähdys paikoilla en välttämättä lähtisi nukkumaan yksin teltassa!

    En tiedä millä leirintä aluella olet yöpynyt, mutta me maksoimme Saksan alueella 10e-20e yö kahdelta naamalta yhteensä, Ranskasta ei kokemusta.



    Jukka

  9. #9
    Heinäkuussa tuli ajeltua/yövyttyä, Tre-Jonnköping-Hannover-Lyon-Barcelona (7yötä)-Gap-Albertville-Wassen(2)-Berliini-Gdansk-Tre (7Tkm/19pvä).
    Jos matkassa 2-3 henkeä, niin taitaa Formula 1 / Etap hotellit tulla halvimmaksi (n. 40-45€) yö (3 henkeä nukkuu samalla hinnalla). Sveitsissä kannatta majoittua Gasthauseissa *n. 30-40€/ 2h huone. Kallein tietulli oli Metz (tai niiltä tienoin)-Lyon motarilla n. 26€ (tosin ei rekkoja ja matka sujui hyvin) matkaa tais olla jotain 400-450km, muut tullit varmaa jotain suurinpiirtein saman verran. Sveitsissä en ostanut Vignettaa, enkä myöskään ajanut motareilla. Varailla majoituksia ei paljon tarvii etukäteen ainakaan tuohon aikaan, kannattaa varata mukaan vaikka Formula 1 hotellikirjan, niin löytää helposti osoiteeen perusteella.



    Sachs 50cc 6x, Solifer SM 50cc -78 ... Vt750 - 06, FJR -07, VFR 1200 XC => KTM 1290 SAS />Alias/karivei
  10. #10
    mjoo, juutanalla tosiaan aika kalliit kämppärit on ollut, tai sitten halvat hotellit. Ranskan maalla "municipal"-kämppärit on luokkaa 5-10€, melkein joka kylällä on tommonen kunnallinen kämppäri. yksityiset on vähän kalliimpia ~10€. Sapuskaan menee 20-30€/nuppi/laaki. ja bensa maksaa vähintään saman mitä suomessa. Sveitsissä/Andorrassa on vähän halvempaa.

    Ite kun tuollapäin on kulkenu, niin vakioreitiksi on tullut :
    saksan läpi motaria ja ranskan puolelle alsacen kohdalla.
    siitä etelään sveitsin länsipuolta kurvaus "route des grandes alpes" reitille ja sitä var-joelle, jonka vartta länteenpäin ja Grand canyon du verdonilla kannattaa kurvailla ainakin 1 päivä. Länteen päin "mont Ventoux"in yli ja siitä sitten taas motarille ja pyreneille. ja taas länteenpäin tour-de-francen solia pitkin. Kelien mukaan joko ranskan tai espanjan puolella, monesti toisella puolella sataa ja toisella paistaa.

    motareilla hinnat muuttuu hieman kellonajan mukaan, eli ruuhka-aikaan on kalliimpaa, kuin hiljaisemmalla ajalla.

    Ranskassa usein asiat alkaa kulkea kun ne tajuaa ettet ole saksalainen, varsinkin korkeiden alppien kohilla. Kaikki ei vielä ole hoksanneet että sota on jo loppunut , vaan "resistance" on vielä voimissaan.

    Espanjassa itse ajelen yleensä pitkin/poikin pyreneitä, pari kertaa Sierra Nevadassa ja kerran tuli pyörittyä Picos de Europan mäkiä. Keskiespanja on melkolailla erämaata noin 1000m korkeudella...

    Pyreneillä Ranskan puolella on näppärä moottorirata "Pau Arnos", jota on tullut parilla reissulla kierrettyä. Pau on isompi kylä lähistöllä ja Arnos on pikkukylä jonka vieressä rata on. Puolen päivän lippu kohtuuhintainen ja itse rata on ok.

    Ranskassa michelinin keltaiset kartat on suomi-GT:n tasoisia. espanjan puolelta en ole itse kovin hyviä karttoja löytänyt(misukan karttoja on läjä)
  11. #11
    Moi! Olen käynyt kaksi kertaa kiertämässä vastapäivään Espanjan vähän pitemmän kaavan mukaan. Matkaa on tullut n. 11000 km ja aikaa mennyt yli 3 viikkoa. Kuluista muistan, että majoitukset hotelleissa ovat olleet keskimäärin 55 e/yö. Espanjassa kivoja kaupunkeja ovat olleet mm. A Coruna, Vigo, Gibraltar ja Malaga.
    Olen lähtenyt Suomesta liikkeelle ennen Vappua, ja siten ei ole tarvinnut ajella Espanjassa liian kuumassa kelissä.
    Kun ajelee Keski-Euroopassa maasta toiseen, niin kannattaa ajaa illalla seuraavan maan rajan yli hotelliin, niin näkee TV:sta seuraavan päivän ajokelin! Näyttävät vain kyseisen maan sään! Olen lähtenyt aamuisin liikkeelle aikaisin, ja illalla olen alkanut katsella jo klo 17:00 hotellia. Majoittumisen jälkeen on sitten kivempaa kierrellä kaupunkia kevyissä "siviilivaatteissa"!
    Keski-Euroopassa kaupungit ovat usein erittäin sokkeloisia, ja olen todennut, että tavallisesta kompassista on paljon apua kaupungilla kävellessä!
    Turvallisuuden vuoksi olen teipannut pyörään ympäriinsä huomioväriteippiä, jotta autoilijat eivät ajaisi päälle. Huomiota herättävä pyörä ei varmaan myöskään kiinnosta varkaita niin paljon!
    Sveitsin ja Itävallan moottoritiemaksut ovat siitä mukavat maksaa, että ne maksetaan vain kerran. On tosi hankalaa, kun muissa maissa joutuu vähän väliä maksamaan tietullia. Motoristin on lisäksi kovin hankalaa kaivaa raha esille.
    Antoisaa ja turvallista matkaa!
    Honda ST1300A Pan European 2007
  12. #12
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (jjjjj @ Marras. 25 2010,19:43) kirjoitti
    mjoo, juutanalla tosiaan aika kalliit kämppärit on ollut, tai sitten halvat hotellit. Ranskan maalla "municipal"-kämppärit on luokkaa 5-10€, melkein joka kylällä on tommonen kunnallinen kämppäri. yksityiset on vähän kalliimpia ~10€. Sapuskaan menee 20-30€/nuppi/laaki. ja bensa maksaa vähintään saman mitä suomessa. Sveitsissä/Andorrassa on vähän halvempaa.
    huoneita aamupalalla on saanut edullisimmillaan 40-50e ja niissä nukkuu sentään isommatkin kaverukset sovussa. Nimittäin tolberon kanssa kun kierrettiin samaa matkaa, niin reilu 240kg lihaa samaan kupolitelttaan hikisten ajokamojen kanssa alkaa olla liikaa. Noitten leirintäalueiden kanssa ei edes aina kuulu suihkut samaan hintaan, vaan niistäkin pitää maksaa extraa eikä kamoja saa millään kuivaksi. Joskus jollain leirintäalueen portilla käytiin kääntymässä, mutta kun telttapaikka oli 20e/kpl, niin mentiin mielummin 50e hotelliin jossa kuului aamupala hintaan.

    Se on tietty että miten kukin noi laskee.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  13. #13
    Lainaa (Lonely Explorer @ Marras. 25 2010,22:21) kirjoitti
    Olen lähtenyt aamuisin liikkeelle aikaisin, ja illalla olen alkanut katsella jo klo 17:00 hotellia. Majoittumisen jälkeen on sitten kivempaa kierrellä kaupunkia kevyissä "siviilivaatteissa"!
    Keski-Euroopassa kaupungit ovat usein erittäin sokkeloisia, ja olen todennut, että tavallisesta kompassista on paljon apua kaupungilla kävellessä!
    Juu, tuossa oikeesti hyviä vinkkejä.
  14. #14
    Lainaa (Lonely Explorer @ Marras. 25 2010,22:21) kirjoitti
    Huomiota herättävä pyörä ei varmaan myöskään kiinnosta varkaita niin paljon
    Mikäli se pöllitään varaosiksi, niin ei taida olla paljon väliä.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  15. #15
    Lainaa (Juutana @ Marras. 25 2010,22:41) kirjoitti
    Se on tietty että miten kukin noi laskee.
    ok, olette selkeästi lähteneet "hotellimajoituksella". Itse kuljen kunnon teltan/varusteiden kanssa ja yksin. Hotellia tulee kateltua vasta kun sataa kunnolla.

    mutta esim. viime reisulla oli "Chateau Queyras" kämppärillä 5€ yö, suihkut/vessat kuuluu hintaa, oleskeluhuone, jossa telkka ja sähköä kuuluu hintaan. Grillejä olis ollu käytössä, mutta omat puut pitäis olla. pikkumarketti 300 metrin päässä.
    Col d'Izoard - 20km päässä
    Col d'Agnel - 20km päässä
    Col de Vars- 50km päässä

    en pitänyt hintaa pahana ;)

    20€ kuulostaa Saksa/Itävalta/Italia hinnalta. Samoin nuo suihkupoletit on käytössä sakuilla joissain paikoissa.
  16. #16
    Lainaa (jjjjj @ Marras. 26 2010,18:09) kirjoitti
    20€ kuulostaa Saksa/Itävalta/Italia hinnalta. Samoin nuo suihkupoletit on käytössä sakuilla joissain paikoissa.
    Huh, jos telttailu maksaa tosiaankin 20€ * ja gasthausissa yöpyy30€:lla ja aamupala samaan hintaan



  17. #17
    Vaimon kanssa reissatessa on pyritty majoittumaan hotelleihin 30€/ yö/ lärvi sis.aamiaisen. Ja yleensä on päästy kävelymatkan päähän keskustasta. Ja ihan joka puolella eurooppaa.

    Kalleimmaksi tulee siirtyminen eurooppaan. Ensi kesänä mennään Turusta Tukholmaan 250€ ja Malmöstä Travemundeen 145€ eikä nuo hinnat sisällä aamiaista. Tosin Finnlinesilla pääsisi halvimmillaan suoraan Traveen 238 eurolla....valitettavasti ajan mieluummin kuin katselen merimaisemia. Ja rouvan reunaehtoihin laivamatkalla kuuluu merinäköala hytistä. Ja siitä ei kuulemma tingitä.



    Solifer 4 speed
    Suzuki TS 125
    Honda 450 CB
    Honda 500 four
    Kawasaki 1300 Z
    Suzuki V-Strom 1000
    Triumph Rocket
    KTM 450 EXC
  18. #18
    Selviääkö etelä-euroopassa pelkällä käteisellä ja debitillä vai joutuuko hankkimaan vielä visan kaveriks?
  19. #19
    Lainaa (Jaska 83 @ Tammi. 18 2011,10:16) kirjoitti
    Selviääkö etelä-euroopassa pelkällä käteisellä ja debitillä vai joutuuko hankkimaan vielä visan kaveriks?
    Ilman muuta käteinen ja Visa, debitin voit maksuvälineenä unohtaa (sattunnaisia lukuunottamatta).

    Yllätykseksi jossain asemilla Saksassa suomalainen kortti ei kelvannut * , joten käteistä kannattaa aina ottaa/nostaa mukaan kun mahdollista. Muualla Euroopassa ongelmia ei ole ollut, edes Italiassa *



    Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
  20. #20
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    SEPAn kanssa mulla on ollut ongelmia, eli muualla kuin euroalueilla ei välttämättä ole uusimmat versiot maskupäätteiden ohjelmistoissa käytössä. Itse olen kaatanut Debit Masterilla erään Sveitsiläisen huoltoaseman järjestelmän ja saanut kortin "käyttökoulutusta" eräältä saksalaiselta huoltoaseman myyjältä joka ei ollut koskaan Credit/Debit yhdistelmäkorttia nähnytkään. Itse ratkaisin ongelman hommaamalla pelkällä luotto-ominaisuudella olevan kortin joka toimii varmemmin vanhemmissakin ohjelmistoissa. Oli vaan aika selittäminen pankille että en aikuisten oikeasti halua siihen korttiin mitään ylimääräisiä ominaisuuksia...

    Käteinen ja pari korttia on yleensä aika hyvä yhdistelmä. Käteiset voidaan ryöstää ja yleensä silloin menee lompakon mukana korttikin, mutta varakortti jemmattuna matkatavaroihin on aika juhlaa siinä vaiheessa.

    Voin kokemuksesta kertoa, että 100e taskussa ja kaikki kortit kiinni ei ole kiva yrittää mopoilla takaisin Keski-Euroopasta.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  21. #21
    Lainaa kirjoitti
    Voin kokemuksesta kertoa, että 100e taskussa ja kaikki kortit kiinni ei ole kiva yrittää mopoilla takaisin Keski-Euroopasta.
    Jo tämän takia kannattaa reissata mielummin yhden kaverin kanssa kuin yksin.
    Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
  22. #22
    Jos Espanjaan haluaa mennä, niin suosittelen Barcelonaa.
    Kaverin kanssa käytiin mopoilla Espanjassa ja otettiin hotelli pariksi yöksi n. 20km ennen Barcelonaa olevasta pikku paikasta nimeltä "Premia De Mar"
    Mopot parkkiin kahdeksi päiväksi ja junalla käytiin viettämässä kaupunkilomaa Barcelonassa.
    Reissuun käytimme aikaa n.2 viikkoa ja euroja meni suurinpiirtein 1300-1500€ /per nenä.
  23. #23
    Elikkäs Oulusta pitäis startata ja päämäärä on Espanja, Fuengirola. Meno matkalla mennään varmaan Ruotsin läpi Tanskaan ja sieltä Saksaan. Tulo matkalla sitten lautalla Saksasta Helsinkiin.

    Joku vois heittää jotain reittiehdotusta tuolle välille.. tarkotus ois käyä katteleen nähtävyyksiä jne..
  24. #24
    Tarkoitus on ajaa euroopan läpi Italiaan kesäkuussa.

    180 euroa lasken päivän kuluksi, bensoineen ja majoituksineen.

    Suomesta pois edullisin konsti taitaa olla VIking line ja maksa ajoissa maksutapa. Varasin netistä yölaivan Turusta Tukholmaan. Hinta on noin 40 euroa /turpa. B4 hytti ja moottoripyörä ei sisällä syömisiä. Helpommalla ja halvemmalla saa ruokaa kun ostaa sen punnitusperiaatteella. Illalla laivaan ajaessa ei tarvitse kuin iltapalan ja aamulla pikkasen tukevampi aamiainen, jotta jaksaa ajaa puoleen päivään asti Ruotsin puolella.

    Majoitukset katsotaan paikan päältä ja kilometrejä niellään sen verran kuin jaksetaan ja huvittaa.

    Menomatkalla käydään katsomassa yksi keskitysleiri ja yksi linnoitus. Takaisin tullessa ajetaan nopeasti kotiin saunomaan. :-D

    Gardalta ja dolomiiteiltä tukikohta ja sitten ajetaan ympäristössä olevia teitä sen verran kuin huvittaa. :-D
    * * * * * * * * * * *

    Tää on allekirjoitus!

    * * * * * * * * * * *
    Suzuki GS 450E (vm. 1988) -->
    Suzuki GS1100G (vm. 1983) -->
    Yamaha FJ1200ABS (vm. 1992) -->
    Yamaha FJR1300A (vm. 2008) -->
    Ei tiedä vielä
  25. #25
    Visa taskuun käteisen lisäksi.

    Vauhdilla alas ja ajan kanssa takaisin.

    Kannattaa ottaa huomioon paikallisten loma-ajat ja
    varautua muutenkin takaisin tullessa Saksassa ruuhkiin, ettei tule turhaa hoppua laivoille...
    Honda Valkyrie SuperCharged
  26. #26
    Miten tuolla etelä-euroopassa pelaa nuo huollot? Esim. jos joutuu vaikka renkaan vaihtaan kesken matkan tai tulee muuta yllättävää vastoinkäymistä.
  27. #27
    Kaikki toimii! mita etelammas meet sen hitaammin yleensa.
    polkupyorailija kiinassa
  28. #28
    Lainaa (suzuki_GS1100G @ Maalis. 02 2011,15:12) kirjoitti
    Tarkoitus on ajaa euroopan läpi Italiaan kesäkuussa.

    180 euroa lasken päivän kuluksi, bensoineen ja majoituksineen.

    Suomesta pois edullisin konsti taitaa olla VIking line ja maksa ajoissa maksutapa. Varasin netistä yölaivan Turusta Tukholmaan. Hinta on noin 40 euroa /turpa. B4 hytti ja moottoripyörä ei sisällä syömisiä. Helpommalla ja halvemmalla saa ruokaa kun ostaa sen punnitusperiaatteella. Illalla laivaan ajaessa ei tarvitse kuin iltapalan ja aamulla pikkasen tukevampi aamiainen, jotta jaksaa ajaa puoleen päivään asti Ruotsin puolella.

    Majoitukset katsotaan paikan päältä ja kilometrejä niellään sen verran kuin jaksetaan ja huvittaa.

    Menomatkalla käydään katsomassa yksi keskitysleiri ja yksi linnoitus. Takaisin tullessa ajetaan nopeasti kotiin saunomaan. :-D

    Gardalta ja dolomiiteiltä tukikohta ja sitten ajetaan ympäristössä olevia teitä sen verran kuin huvittaa. :-D
    Himputti, soot ottanut saman ajatuksen kun me. Lähtö on 11.6 kun loma alkaa, muuten ei mitenkään tarkemmin ole kuutioitu. Gardalla pitää käväistä, sekä suosikkikaupungissani Modenassa. Siitä sitten jos tyrkkäis pyörähtään Firenzen seuduilla. Matkassa vaimon ja 16-v pojan kanssa. Budjetti noin 150-200 euroa / päivä.

    Ulysses
  29. #29
    Lainaa (Pepedro @ Huhti. 01 2011,18:38) kirjoitti
    Lainaa (suzuki_GS1100G @ Maalis. 02 2011,15:12) kirjoitti
    Tarkoitus on ajaa euroopan läpi Italiaan kesäkuussa.

    180 euroa lasken päivän kuluksi, bensoineen ja majoituksineen.

    Suomesta pois edullisin konsti taitaa olla VIking line ja maksa ajoissa maksutapa. Varasin netistä yölaivan Turusta Tukholmaan. Hinta on noin 40 euroa /turpa. B4 hytti ja moottoripyörä ei sisällä syömisiä. Helpommalla ja halvemmalla saa ruokaa kun ostaa sen punnitusperiaatteella. Illalla laivaan ajaessa ei tarvitse kuin iltapalan ja aamulla pikkasen tukevampi aamiainen, jotta jaksaa ajaa puoleen päivään asti Ruotsin puolella.

    Majoitukset katsotaan paikan päältä ja kilometrejä niellään sen verran kuin jaksetaan ja huvittaa.

    Menomatkalla käydään katsomassa yksi keskitysleiri ja yksi linnoitus. Takaisin tullessa ajetaan nopeasti kotiin saunomaan. :-D

    Gardalta ja dolomiiteiltä tukikohta ja sitten ajetaan ympäristössä olevia teitä sen verran kuin huvittaa. :-D
    Himputti, soot ottanut saman ajatuksen kun me. Lähtö on 11.6 kun loma alkaa, muuten ei mitenkään tarkemmin ole kuutioitu. Gardalla pitää käväistä, sekä suosikkikaupungissani Modenassa. Siitä sitten jos tyrkkäis pyörähtään Firenzen seuduilla. Matkassa vaimon ja 16-v pojan kanssa. Budjetti noin 150-200 euroa / päivä.

    Ulysses
    Meillä taitaa olla sama lähtöpäivä.. varmistuu vielä lähempänä Ootteko menossa lautalla Saksaan vai Ruotsin läpi?
  30.  
  31. #30
    Lainaa (Jaska 83 @ Huhti. 03 2011,18:47) kirjoitti
    Lainaa (Pepedro @ Huhti. 01 2011,18:38) kirjoitti
    Lainaa (suzuki_GS1100G @ Maalis. 02 2011,15:12) kirjoitti
    Tarkoitus on ajaa euroopan läpi Italiaan kesäkuussa.

    180 euroa lasken päivän kuluksi, bensoineen ja majoituksineen.

    Suomesta pois edullisin konsti taitaa olla VIking line ja maksa ajoissa maksutapa. Varasin netistä yölaivan Turusta Tukholmaan. Hinta on noin 40 euroa /turpa. B4 hytti ja moottoripyörä ei sisällä syömisiä. Helpommalla ja halvemmalla saa ruokaa kun ostaa sen punnitusperiaatteella. Illalla laivaan ajaessa ei tarvitse kuin iltapalan ja aamulla pikkasen tukevampi aamiainen, jotta jaksaa ajaa puoleen päivään asti Ruotsin puolella.

    Majoitukset katsotaan paikan päältä ja kilometrejä niellään sen verran kuin jaksetaan ja huvittaa.

    Menomatkalla käydään katsomassa yksi keskitysleiri ja yksi linnoitus. Takaisin tullessa ajetaan nopeasti kotiin saunomaan. :-D

    Gardalta ja dolomiiteiltä tukikohta ja sitten ajetaan ympäristössä olevia teitä sen verran kuin huvittaa. :-D
    Himputti, soot ottanut saman ajatuksen kun me. Lähtö on 11.6 kun loma alkaa, muuten ei mitenkään tarkemmin ole kuutioitu. Gardalla pitää käväistä, sekä suosikkikaupungissani Modenassa. Siitä sitten jos tyrkkäis pyörähtään Firenzen seuduilla. Matkassa vaimon ja 16-v pojan kanssa. Budjetti noin 150-200 euroa / päivä.

    Ulysses
    Meillä taitaa olla sama lähtöpäivä.. varmistuu vielä lähempänä Ootteko menossa lautalla Saksaan vai Ruotsin läpi?
    Todennäköisesti Turku - Tukholma ja siitä ajamalla Ruotsin läpi. Ajan mielummin kuin mätänen laivassa, tai vedän siellä viinaa pään täyteen. Tuolta Tukholmasta kun lähtee aamulla ajelemaan on illansuussa pohjois-saksassa.

    Ulysses
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen