Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
  1. #1
    Mitä mieltä ko laitteesta;
    - ajettavuus?
    - sopiiko (ollenkaan) matkakäyttöön?
    - tekniset ongelmat?
    - mitenkäs tuuli tuivertaa: onko tarvetta pleksille ja mikä olisi passeli?
    - kulutus?
    - kestävyys?
    - huollettavuus?
    - yms muuta olennaista käytön kannalta

    Grazie!
  2. #2
    Moto Guzzi V65 Lario

    Huono kuulo korvaa hyvän vaimennuksen.
  3. #3
    Kaksi kesää on tullut ajeltua Griso 8V 1200:lla.


    - Ajettavuus on Grisossa kohdillaan, varsinkin mutka teillä.
    - Itse olen tehnyt pyörällä sellaisia 500km päivämatkoja ja hyvin paikat kestää.
    - Ei ole ollut teknisiä ongelmia. Muilta foorumeilta olen lukenut lähinnä sähköpuolen/antureiden vioista.
    - Itselläni on Grison oma pikku plexi joka toimii hyvin.
    - Griso syö 5,5 - 6,5 satasella.
    - Itse olen nähnyt 8V Grison jolla on ajettu 60000 ilman ongelmia.
    - Huollot on todella helppo tehdä itse

    Uskomaton paketti ja todella luonteikas pyörä. Hymy tulee heti kun hurauttaa käyntiin ;)

    PS: http://www.guzziclub.fi/foorumi/
    -----------------------
    KTM Adventure 990
  4. #4
    Oma pyörä menisi kuin kuumille kiville jos sen vaan laittaisi myyntiin, ei tosin taida raaskia. Jos kuitenkin raaskisi niin tilalle taitaisi tulla Griso. Joku varmaan tietää tämän Kokkolan kaverin puh.nron tai mieluummin s.postiosoitteen. (Mopedi siis poistettu myynnistä). https://www.nettimoto.com/moto-guzzi/griso/2466522
  5. #5
    Lainaa tst kirjoitti Katso viesti
    Oma pyörä menisi kuin kuumille kiville jos sen vaan laittaisi myyntiin, ei tosin taida raaskia. Jos kuitenkin raaskisi niin tilalle taitaisi tulla Griso. Joku varmaan tietää tämän Kokkolan kaverin puh.nron tai mieluummin s.postiosoitteen. (Mopedi siis poistettu myynnistä). https://www.nettimoto.com/moto-guzzi/griso/2466522
    Löytyyhän rekkarilla trafista ajoneuvon omistajatiedotkin jos ei ole salattu. Maksaa muistaakseni 2eur per haku, puhelinnumero ei kai näy mutta senhän voi hakea sitten nimen perusteella.

    edit: Koitin laittaa sulle Tst viel yksäriä mut sulla on laatikko täys.
    Viimeksi muokannut: Jonatov; 15.04.2020 klo 21:36.
  6. #6
    Lainaa tst kirjoitti Katso viesti
    Oma pyörä menisi kuin kuumille kiville jos sen vaan laittaisi myyntiin, ei tosin taida raaskia. Jos kuitenkin raaskisi niin tilalle taitaisi tulla Griso. Joku varmaan tietää tämän Kokkolan kaverin puh.nron tai mieluummin s.postiosoitteen. (Mopedi siis poistettu myynnistä). https://www.nettimoto.com/moto-guzzi/griso/2466522

    Mä tunnen kaverin.
    FJR -07
  7. #7
    ^Vinkkaatko kaverille, että onko tuo vielä myynnissä ja yv:llä tavoittaa. Taidan muistaa syssyn hinnan, olisko se peräti tippunut kun on vuosikin vaihtunut? Kiitos jo ennakkoon!
  8. #8
    Mitä eroja on Grison SE-mallissa ja siinä toisessa missä vain maininta 8 V? Vanhemmissa näyttää olevan valuvanteet ja uudemmissa pinnat ja noissa uusissa tyyppinä SE.
  9. #9
    Lainaa tst kirjoitti Katso viesti
    ^Vinkkaatko kaverille, että onko tuo vielä myynnissä ja yv:llä tavoittaa.
    Niin kuin tuossa aikaisemmin on sanottu niin sinua ei tavoita yv:llä!! Sun viestit on täynnä.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  10. #10
    Lainaa tst kirjoitti Katso viesti
    Mitä eroja on Grison SE-mallissa ja siinä toisessa missä vain maininta 8 V? Vanhemmissa näyttää olevan valuvanteet ja uudemmissa pinnat ja noissa uusissa tyyppinä SE.
    SE on tekniikaltaan sama. SE on pinnavanteet, väritys ja muutamia kosmeettisia eroja vs. normi malli.
    Muutama ruuvi löysällä
  11. #11
    No nyt on tilaa 45/50. Kelailin, että nuo pinnavanteet = SE, mutta hämäsi kun nettimoton myydyissä on yksi -09 Lohjan peli missä pinnavanteet ja tyyppi 8V. Siis pinnavanteet+tietyt värit SE, ok. Kiitos!
  12.  
  13. #12
    Ketjun alkupuolella kyseltiin teknisistä vioista.
    2-venttiillikoneisissa ei kait oo mitään erityistä ollukaan.
    Mutta 1200 4-venttiilimalleissa (per sylinteri )on semmosta tyyppivikaa että venttilien nostajien pinta rikkoontuu. Kuulemma kyseessä enemmän "KUN" -tyyppinen vika, eikä "JOS". Koskee kaikkia malleja joissa tämä moottori ollu, Grison lisäksi siis esim. Stelvio.

    Ilmeisenä syynä että tasapäinen nostaja ei kestä jyrkän nokan aiheuttamaa pintapainetta. Ekana Guzzi yritti kait parantaa nostajan pinnan kovuutta. Lopullinen ratkaisu tuli kun siirryttiin rullanostajiin. Sellaiset saa vaihdettua jälkikäteenkin mutta kohtuullisen hintava juttu. Eli valistunut pyöränostaja tarkistaa onko laite sen verran tuoretta vuosimallia että rullanostajat on ollu jo tehtaalta tai että onko konvertoitu myöhemmin. Merkkiä paljo seuraavat ovat asiasta tietoisia mutta harvemmin muut.

    Kuuklaamalla esim. Guzzi flat tappet löytyy tietoa esim

    https://www.guzzitech.com/forums/thr...-to-ask.17282/

    Noin muutenhan pyöränä Griso on joko äärettömän magee tai universumin hienoin, hieman näkökulmasta riippuen.
    Viimeksi muokannut: TIJ; 17.04.2020 klo 01:48.
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka