Sivu: 1 / 5:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 144:sta
  1. #1
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Terve,

    Nettimoton ilmoituksia katsellessa yhden toimijan ilmoitukset eroavat joukosta, nimittäin Aarbike Sipoon. Mistähän tämän puulaakin vaihdokit tulevat, ja ylipäänsä, millaisesta koijarista on kyse? Kenelläkään kokemuksia?

    Mainoslauseet saa aina ainakin hymyn huulille.

    Tästä esim:

    Mannertenvälinen ohjus
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  2. #2
    Kaverille haettiin biimeri tuolta viimekesänä. Ihan ok kundi joka pyörittää hommaa pienellä katteella ja vaatimattomissa puitteissa. Mutta tavara oli mitä pitikin ja hinta sopiva, joten Why Not?

    Ne marmorilattiat ja säihkyvät mainostaulut maksaa...ostaja.


    Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
  3. #3
    Suoritin tuolla vaihdon,luovarissa luki selvällä suomenkielellä,pyörä myydään varaosiksi/romutettavaksi.Mulle tuo ei tee kesää eikä talvea,myyjä "säästyy"takuu rempoilta.Mitään pahaa sanottavaa ei ole,sain vanhasta sen mikä sen arvo olikin.
  4. #4
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (JIMJAK @ Marras. 19 2010,17:40) kirjoitti
    Kaverille haettiin biimeri tuolta viimekesänä. Ihan ok kundi joka pyörittää hommaa pienellä katteella ja vaatimattomissa puitteissa. Mutta tavara oli mitä pitikin ja hinta sopiva, joten Why Not?

    Ne marmorilattiat ja säihkyvät mainostaulut maksaa...ostaja.


    No niin no, miksikös käytetyn mopon kunto olis heikompi vaikka se myytäisiikin kyseisen hepun toimesta. Vastuu on pitkälti ostajalla, ja jos pyörän taustat on kunnossa ja/tai tiedossa, niin tosissaan, why not.

    Onhan se niinkin, että vaikka käytettyä myy, niin ei kusettamalla voi kusettaa, koska silloin vastuu siirtyy myyjälle, vai???

    Mutta noi mainoslauseet on tosissaan huippuja *



    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  5. #5
    Lainaa kirjoitti
    Suoritin tuolla vaihdon,luovarissa luki selvällä suomenkielellä,pyörä myydään varaosiksi/romutettavaksi.
    Kun kattoo myynnissä olevaa kalustoa niin tuon ymmärtää hyvin. Ja sinänsä ihan reilua suomentaa tuo suoraan asiakkaallekin ettei tule turhaa illuusiota että laitteella olisi joku takuu.

    Joo ja hyvät on myyntitekstit
    XX -06 (2012 - 2014)
    Yamaha R1 -08 kilvetön (2010 - 2012)
    GSX-R 1000 k8 (2010)
    XX -08 (2008-2010)
    XX -05 (2005-2008)
    CBR 600 F4 -00 (2001-2005)
  6. #6
    juu, syksyllä ostettiin emännälle pyörä tuolta ja hyvin homma toimi, vaikka ite en piässy paikalle.
    Kaveri kävi tsekkaamassa pyörän ja totesi sen olevan ok.

    Homma sovittiin puhelimitse ja rahat pistin aarbiken tilille ja kaveri haki pyörän pois.

    Asiallisen oloinen tyyppi, soitti vielä perään ja kertoi notta unohti mainitta ettei sitten ole takuuta. Kerto vielä syynkin miksi nykysin näin menettelee. En kyllä olettanutkaan että 93 vm pyörässä hirveitä takuita olisi.

    Eli

    suzuki gsx 1216 -01
  7. #7
    Annan myös plussat tälle liikkeelle. Asiointi oli helppoa ja toimivaa.

    Pyörillehän ei anneta minkäänlaista takuuta mutta tämä ymmärrettävää kun eihän siinä uusia pyöriä myydä.

    Kauppojen jälkeen tajusin että suomenkielinen ohjekirja joka pyörän mukana piti tulla niin jäi liikkeelle, mutta posti toi tämän jo seuraavana päivänä kotia asti.

    Suosittelen
    ---------------------------
    Kawasaki ZX-6R -00
    ---------------------------
  8. #8
    Omasta mielestä siellä oli entinen pyöräni (sin. 2001 ZX12r CN-) myynnissä. Mielenkiinnosta sitä ja sen kauppaa seurailin nettimotossa. Joku sen oli varannut ja hyvän yksilön olikin. Voisin jotain siitä yksilöstä kertoakin jos uutta omistajaa sattuisi kiinnostamaan.
    <p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&amp;rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
  9. #9
    Kattelin sitä pyörää, kun olin liikkellä käymässä...
    E:oli jo kyllä silloin varattuna muistaakseni



    ---------------------------
    Kawasaki ZX-6R -00
    ---------------------------
  10. #10
    Jossain MP lehdes tais olla juttu tästä yrityksestä.
    Kiire?? Muka, tässä valmiissa maailmassa.
  11. #11
    Hieman hämärä kuva jäi ko liikkeestä kun tarjosin pyörää heille. Yksi kävi päällisin puolin katsomassa, seuraava kävi nykäsemässä testilenkin tietenkin täysillä kaahaten, yksi vilkuilu katteiden alle eikä sanonut sanaakaan. Seuraava ihmettelyn aihe oli kuivakytkin, siitä ei oltu ikinä kuultu ja sitä varten piti pyytää neljäs tyyppi paikalle toteamaan että joo, Ducateissa on kuivakytkin. Kävi vielä jostain takuujutuista puhumaan mikä itseäni kävi hymyilyttämään kun tätä juttua olin aikasemmin lukenut.
  12. #12
    Kanssa mielenkiinnosta katsastin ko liikkeen. Sopuhintaista kalustoa näytti olevan tallissa.
    Takuuta ei tosiaankaan noille löydöille myönnetä, tosin eipä sitä 1-2k€:n vehkeissä kaivatakkaan. Ainoa juttu on tietty toi liikkeen virhevastuu tuotteesta. Muistini mukaan on aika kattava vaikka kyseessä olisikin ns valmis pommi...
    XX 06>>>GSX-R K7, kilvetön R6R, kilvellinen R6R, Kutter K9, PuimuriGSA, PuimuriGSA wasserboxer, Honda CB1300, Puimuri1250GSA, KTM1290advR
  13. #13
    Paraplan:n avatar
    Liittyi Apr 2008
    Boulevard de Barritz 369, MO309, Barritz W, Grand Casablanca, Casablanca, Morocco
    OK kundi. Soveltuu hyviin ostaajan mukaan ja rehtina puhu asiasta niin kun se on. Suositeleen!

    Itse just asijoin tänä (28.12.2011) siellä.
    STALKER
  14. #14
    oman pyörän ostin kyseisestä paikasta syksyllä. Hommat toimi niinkuin piti ja todella asiallinen kaveri.
    SUOSITTELEN!
    ZX-6r -04
  15. #15
    Ostin bemarin enskamallin kyseisestä liikkeestä.
    Pyörä oli ns myyntitilillä siellä, ja kotiin kamppeen saatuani löytyi piilovikaa.
    Myyjä hoiti mallikkaasti asiaa todella hankalan entisen omistajan kanssa ja oli oikeasti pahoillaan ja valmis purkamaan kaupan, mikäli olisin niin halunnut.
    Suosittelen paikkaa.
  16. #16
    Ite ostin ekan isonpyörän täältä mukava heppu!

    Pyörässä oli ilmotettu että rengas kulunu mutta sitten tutkiskelin joha rupes löytymään muitakin ei suurempia mutta kuitenkin jotai mistä ei mitään mainintaa
    Paras kuitenki oli jäähytin nesteitä ei ollu ollenkaan Liekö tarkistaako ne nesteitä sitten siellä kun saavat pyörän myyntiin

    Mutta suosittelen itsekkin halvalla saa vietyä kotiin kyllä sieltä
    Kawasaki ZXR 750 1991
  17. #17
    ostin oman mopedini siellä ja pelaa kuin JUNAN GLOSETTI..
  18. #18
    Kaksi pyörää olen tuolta hakenut. Ihan asiallista palvelua. Molemmat pyörät ovat olleet ok ja olen kokenut saaneeni hyvin vastinetta rahoilleni. Hivenen arveluttaa että kauppakirjassa mainitaan "pyörä myydään purettavaksi/kunnostettavaksi" ts. myydään perävalotakuulla. Ei ole tarvinnut tuon klausuulin vedenpitävyyttä koettaa.
  19. #19
    Lainaa keesto kirjoitti Katso viesti
    Kaksi pyörää olen tuolta hakenut. Ihan asiallista palvelua. Molemmat pyörät ovat olleet ok ja olen kokenut saaneeni hyvin vastinetta rahoilleni. Hivenen arveluttaa että kauppakirjassa mainitaan "pyörä myydään purettavaksi/kunnostettavaksi" ts. myydään perävalotakuulla. Ei ole tarvinnut tuon klausuulin vedenpitävyyttä koettaa.
    Ei tuosta kannata huolehtia. Virhevastuu koskee kuluttajan ja yrityksen välisissä kaupoissa myös käytettyjä varaosia (eli jos varaosa on rikki tavalla jota ei voida laskea normaaliksi kulumiseksi jne jne jne).

    Itse ostin kans nykyisen mopon tuolta ja oli kyllä mukava asioida. Ainut miinus tulee sìitä että antoivat salatut yhteystietoni kysymättä minulta edellisen pyöräni ostajalle. Olisin toki luvan antanut, mutta kuuluu hyvion tapoihin kysyä ja onhan se laitontakin jakaa tietoa ylläpitämästään henkilötietorekisyeristä (asiakastiedot).
    Riku #666
    www.trackpunkracing.com
  20. #20
    Lainaa keesto kirjoitti Katso viesti
    Hivenen arveluttaa että kauppakirjassa mainitaan "pyörä myydään purettavaksi/kunnostettavaksi" ts. myydään perävalotakuulla. Ei ole tarvinnut tuon klausuulin vedenpitävyyttä koettaa.
    Noh, nythän se kyllä on niin että tuolla klausulilla nimenomaan ostetaan kädet irti kaikesta vastuusta kaupanteon jälkeen. Joskin lauseke on hieman vanha ja sen tulisi uusien ohjeiden mukaisesti eritellä asia tarkemmin. Esim: "myydään moottorin, jousituksen ja rungon osalta purettavaksi". Mikä lähinnä kertoo kuluttajasuoja-asiamiehen turhamaisuudesta. Mutta summa summarum, lauseke kuittaa nimenomaan ns. "Takuun" eli tuotevastuun nollille. Jos taasen lauseke on vakiotauhkaa myös kalliimmissa vehkeissä, silloin kyseessä on lievästi sanottuna kusetus.

    Tuomitsenko myyjäliikkeen? En todellakaan kaikissa tapauksissa. Jos liikkeenharjoittaja myy vaihdossa ottamansa mopon parin sadan voitolla eteenpäin, ei ole miltään osin kohtuullista että tämän tulisi kantaa 6kk niskassaan riskiä siitä että kone tai loota porsii ja korjauskustannukset ovat vähintään 1500-2000 euron luokkaa. Katerakenne käytetyn mopon kaupassa on niin laiha (poislukien H-D) että minkäänlaisille jälkikorjauksille ei juurikaan ole rahastoa. Tämä koskee lähinnä laitteita hintaluokassa 5 kiloa ja alle (suuntaa-antavasti).
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  21. #21
    Ostin kans mopon tosta liikkeestä..ostettaessa moposta oli kytkin nesteet valunut katteelle ja maali tietysti pois..kehuvat korjanneen vian siis vuodon joka tuli säiliön kannen välistä,mutta olivat laittaneet paperi tiivisteitä nipun väliin..10e maksoi uusi alkuperäinen tiiviste..onneksi en ehtinyt korjata maalausta kun vuoto alkoi taas..kannattaa tarkistaa kyseisen liikkeen korjaukset..muuten jäi positiivinen kuva liikkeestä
    Sain muuten 50km takuun kytkimelle ja vaihteistolle..ostin talvella
    Suzuki b-king -08
    Ex Yamaha fz-1 n -07
    Ex Suzuki gsf 1250 -07
    Ex Suzuki gsf 1200 s -03
    Ex Suzuki sv 650 s -99
  22. #22
    Niin se pikkulauseke.....Myyjä ainakin minulle kertoi selvästi mitä hän sillä tarkoittaa ja ainakin minä ymmärsin sen.
    Itse ostin viime talvena yrittäjältä 3200€ Kawasaakelin ja vastaavat halvimmillaan pääkaupunkiseudun mpliikkeissä olivat aivan eri planeetalta. En epäröinyt hetkeäkään ja tein kaupat ja onnistuneet sellaiset. Viime kasänä 10tkm takana ja perushuolloilla mentiin. Nyt tietenkin jo vähän isompaa huoltoa tulossa, mutta ei liity tuohon perävalotakuuseen mitenkään. Kiitos Jarkolle hyvästä pyörästä ja suosittelen muillekkin, jotka haluavat harrastuksen pariin pienemmällä summalla. Ja jos jollakin on tarjota vastaavanlainen mp kauppa, jossa on reilusti valinnanvaraa tuossa 1000-7000€ hintaluokassa, niin tietoa tänne!!!! Olisi taas uusi halppis hakusessa.
    ER-5
    ZR-7S
    SV 1000S
    FZ-1S
  23. #23
    No kukin tyylillään mutta ainakaan minä en laittaisi nimeäni moisen paperin alalaitaan. Niidenkin jotka aikovat sen tehdä kannattaa lukea tämä ennen allekirjoitusta. http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&...45512109,d.bGE

    Koskee myös moottoripyöräkauppaa.
  24. #24
    Nuo pyörät ovat suurilta osin eri mp-liikkeistä ja juuri Kuluttajasuojalain takia ne eivät itse halua niitä myydä. Ei noilla Aarbiken hinnoilla voi muuta tehdä, kuin myydä peli korjattavaksi tai varaosiksi, eli ollaan juridisesti lähes samassa asemassa kuin yksityiseltä ostettaessa. Ei siitäkään kukaan netissä pahemmin itke. Tuolla vaan ollaan siinä tilanteessa, että ostajalla on vastuu tutkia tuote ja jos ei itse ymmärrä, sitten osaava kaveri mukaan. Eihän noita kukaan pakota ostamaan, mutta jos tuuri käy, saattaa saada sopivasti vaikka kuinka mahtavan pelin. Tiedän tapauksia.
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
  25. #25
    MotOrg ry:n hallituksen varajäsen, toinen koulutusvastaava, kolmas sivustovastaava, kouluttaja massajaska:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Apr 2013
    Espoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Patukka kirjoitti Katso viesti
    No kukin tyylillään mutta ainakaan minä en laittaisi nimeäni moisen paperin alalaitaan. Niidenkin jotka aikovat sen tehdä kannattaa lukea tämä ennen allekirjoitusta. http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&...45512109,d.bGE

    Koskee myös moottoripyöräkauppaa.
    Linkittämässäsi dokumentissa todetaan, että:
    Yleisluontoinen ilmaisu ”myydään korjattavaksi” tms. ei riitä. Vika pitää yksilöidä esimerkiksi ilmaisulla ”myydään moottorin osalta korjattavaksi”
    Tuon perusteella Aarbiken klausuulit eivät välttämättä pitäisi jos asiakas riitauttaisi kaupan piilevän vian osalta.

    -----

    Omalta osaltani olen ollut paikkaan oikein tyytyväinen. Hyvä, asiallinen palvelu ja ostettu mopo on (tähän mennessä) osoittautunut ihan kelpo peliksi. Kaupoista reilu kuukausi ja kilometrejä pari tonnia takana.
    Näköjään aina nenällään...
    KTM 890 Duke R vm2021 (2023 -> ) & Suzuki GSX-R 1000 K8, kilvetön (2016 -> )
    ex. Aprilia RST1000 Futura vm2003, naarmuinen (2018 - 2022, R.I.P.)
    ex. Yamaha MT-01 vm2005, sininen (2013 - 2016, R.I.P.)
  26. #26
    Lainaa Tinza91 kirjoitti Katso viesti
    Ite ostin ekan isonpyörän täältä mukava heppu!

    Pyörässä oli ilmotettu että rengas kulunu mutta sitten tutkiskelin joha rupes löytymään muitakin ei suurempia mutta kuitenkin jotai mistä ei mitään mainintaa
    Paras kuitenki oli jäähytin nesteitä ei ollu ollenkaan Liekö tarkistaako ne nesteitä sitten siellä kun saavat pyörän myyntiin

    Mutta suosittelen itsekkin halvalla saa vietyä kotiin kyllä sieltä
    Olikohan nyt sitten paisari tyhjä vai syylärikin tyhjä? Ois meinaan keittänyt alta minuutin...Ainakin oman ex-GSX-R:ni koeajoivat ennenkuin ottivat vaihdossa niin luulis että tuokin laite oli koeajettu. Tai mistäs sitä tietää.

    Hyvät kokemukset mullakin oli kaupanteosta. Vaihdoin halvempaan. Joulukortinkin lähetti!
    CBR1100XX ´99
  27. #27
    Olen kysellyt tuolta vaihtotarjousta pariinkin eri laitteeseen ja parhaan hyvtyksen tähän mennessä on AarBike luvannut. Paikalliset mp liikkeet tuntuvat pitävän kulkinettani lähinnä ongelmajätteenä, eivätkä juuri halua keskustella vaihdosta. Tosin yhtä suurta tuntuu olevan arvostus yksityisten ostajaehdokkaiden keskuudessa.
    XX -05 Kaikki loppuu aikanaan, vaan konsanaan ei milloinkaan...

  28. #28
    Lainaa Kenesis kirjoitti Katso viesti
    Olen kysellyt tuolta vaihtotarjousta pariinkin eri laitteeseen ja parhaan hyvtyksen tähän mennessä on AarBike luvannut. Paikalliset mp liikkeet tuntuvat pitävän kulkinettani lähinnä ongelmajätteenä, eivätkä juuri halua keskustella vaihdosta. Tosin yhtä suurta tuntuu olevan arvostus yksityisten ostajaehdokkaiden keskuudessa.
    Mulle taas antoivat poskettoman huonon vaihtohinnan ex-kulkineelleni (ZX6R) kun olisin ollut halukas vaihtamaan sen 10R:ään. Olin edellisenä syksynä ostanut syys-hintaan tuon 6R:n ja talven jälkeen kun keväällä kysyin tarjousta, oli tarjottu hinta alle puolet siitä mitä pyörästä itse syksyllä heille maksoin. Talven aikana tuli kuitenkin teetettyä "iso" remontti, eli uusittua kaikki kulutusosat, huollatettua keula, säädätettyä venavälyksen, uusittua kumit eteen ja taakse.

    Kawa meni sitten vaihdossa toiseen liikkeeseen josta Aprilia tarttui mukaan. Viikkoa myöhemmin kun selasin nettimotoa, niin Aarbikelle se Kawa oli sitten myyty sieltä toisesta putiikista
    Riku #666
    www.trackpunkracing.com
  29. #29
    Palvelus pelas ihan hyvin, tarjosivat kahvia tahi limua haluaville. Koeajolle ei tarvinnut näyttää ajokorttia, eikä täytellä mitään omavastuulappusia, aika jännä että nykyään vielä joku luottaa. Hiukan hävetti vaan myyjän puolesta, kun kaksi "superhienoa, tule ja totea itse"- pyörää ei lähtenyt ollenkaan käyntiin, pitkänkään yrittämisen jälkeen. Tarjosivat sitten toiset vastaavat koeajolle, mutta vähän epäröivät fiilikset jäi.
  30.  
  31. #30
    Lainaa Eagle kirjoitti Katso viesti
    Palvelus pelas ihan hyvin, tarjosivat kahvia tahi limua haluaville. Koeajolle ei tarvinnut näyttää ajokorttia, eikä täytellä mitään omavastuulappusia, aika jännä että nykyään vielä joku luottaa. Hiukan hävetti vaan myyjän puolesta, kun kaksi "superhienoa, tule ja totea itse"- pyörää ei lähtenyt ollenkaan käyntiin, pitkänkään yrittämisen jälkeen. Tarjosivat sitten toiset vastaavat koeajolle, mutta vähän epäröivät fiilikset jäi.
    Kävin koeajamassa yhtä pyörää mutta ei käynyt kaikilla pytyillä, se jäi siihen. "Alkuperäiset osat löytyi", mutta olisi pitänyt alkaa vanhalle omistajalle soittelemaan. Samaisella käynnillä huollon asentaja vetäsi koeajolla pyörän nurin ja pöpelikköön - oli kokeilemassa jarruja.

    Koeajolle oli helppo päästä ja pyöriä sai tutkia vaikka kuinka. Vanhemmat edulliset pyörät (Hondat ym) näyttivät menevän hyvin kaupaksi ja ostajia oli liikkeessä. Palvelu oli erittäin hyvää.

    Vaihtohyvitys vanhasta ei ollut kummoinen, mutta liikkeessä muutenkin hieman alhaisempi hintataso. Vaikka onkin "Mp-liike", niin firma myy pyörät purettavaksi eli minkäänlaista takuuta tai kuluttajan suojaa ei pyöriin saa. Omistaja sanoikin; "Tutki pyörä tarkkaan sillä se myydään sellaisenaan". Liikkeestä saa Svean rahoituksen ilman vakuuksia.
    Viimeksi muokannut: Tuuchen; 26.12.2013 klo 15:52.
Sivu: 1 / 5:sta 123 ... ViimeinenViimeinen