Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
  1. #1
    Laitoin tämän saman kyselyn bemaripalstalle myös, jotta saisin "tutkijaluonteena empiiristä" näkemystä. Eli =>

    Onko jollakin kokemusta sekä KTM SMT 990:sta ja GS 1200:sta. Kumpi parempi "normaalikäytössä", mikä tarkoittaa ettei nyt ihan maailmanympärysmatkalle olla lähdössä?

    Ei oikein muita malleja ole jostakin kumman syystä jäänyt loppumetreille valinkauhaan.

    Jeesatkaa päätöksenteossa
  2. #2
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Roadster @ Marras. 08 2010,13:57) kirjoitti
    Laitoin tämän saman kyselyn bemaripalstalle myös, jotta saisin "tutkijaluonteena empiiristä" näkemystä. Eli =>
    Viesti poistettu sieltä. 1 viesti yhteen paikkaan, ei tuplapostauksia.
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  3. #3
    Lainaa (Roadster @ Marras. 08 2010,13:57) kirjoitti
    Laitoin tämän saman kyselyn bemaripalstalle myös, jotta saisin "tutkijaluonteena empiiristä" näkemystä. Eli =>

    Onko jollakin kokemusta sekä KTM SMT 990:sta ja GS 1200:sta. Kumpi parempi "normaalikäytössä", mikä tarkoittaa ettei nyt ihan maailmanympärysmatkalle olla lähdössä? *

    Ei oikein muita malleja ole jostakin kumman syystä jäänyt loppumetreille valinkauhaan. *

    Jeesatkaa päätöksenteossa *
    Saanon Veijolla ainakin kokemusta molemmista ja kirjoittelee aika analyyttisesti Moto ykköseen, sieltä vois saada suht. neutraalia kommenttia.
    Itse olin aikanaan samojen vaihtoehtojen (+ tiikeri) edessä ja päädyin gessuun. Ja minkäkötakia - kardaani oli yksi tekijä, mutta oli siinä tietysti tunnettakin mukana. Alppien rinteillä kumminkin gessu on aivan ylivoimainen markkinajohtaja ja siellä ollaan vähän kuin molempien kotikentällä. Yleinen mielipide kaiketi on, että kotka on urheilullisempi ja sorateillä vallankin kotonaan, gessu taas vähän kuin jokapaikan höylä.
  4. #4
    Pitkän matkan tekoon kardaanigessu. Itsensä huvitteluun ja jopa radalle Kottarainen. Kannattaa varmaan koeajaa molemmat. Ovat kuitenkin niin erilaisia ja henkilökohtaiset mieltymykset ratkaisevat. Ei voi yksiselitteisesti sanoa kumpi on "parempi".

    Ja v*n rumia ovat molemmat. Tasapeli.
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  5. #5
    Ajogeometrialtaan ja -ominaisuuksiltaan ei SM-T varmaankaan eroa kovinkaan paljon Super Dukesta, joten uskaltaudun tähän jotain kommentoimaan. Suurimmat erot SD:hen ovat varmaankin suojaavampi kate ja paremmat laukunkiinnitysmahdollisuudet, joten reissupelinä toimii varmaankin erinomaisesti.

    Joten jos haluaa kevyen ja ketterän mutkapätkäiloittelulaitteen, jossa on luonteikas moottori ja hyvä alusta (katuajoon ja radallekin), ja joka on helposti varusteltavista pitempääkin matkaa varten, voisi SM-t olla oiva kompromissi. Gessusta ei ole minkäänlaista kokemusta, mutta varmaankin se on parempi valinta jos meinaa poiketa enemmänkin asvaltin ulkopuolelle. SM-T ei kuitenkaan ole suora kilpailija Gessulle, niinkuin Kotarin Adventure olisi, joten vertailu painottuu enemmän henkilökohtaisiin mieltymyksiin kuten Wekkuli sanoikin.

    SM-T syönee takarenkaita samaan tahtiin kuin muutkin katu-LC8:t, eli renkaita saa vaihtaa taajaan...



    Kawasaki ZR-7 -01 -> Yamaha FZ6-N -05 -> KTM Super Duke 990 -07 -> Ducati Monster S4R Testastretta -08 -> KTM RC8 -09 -> Buell XB12STT -07
  6. #6
    Paremmuus riippuu varmaan siitä mitä arvostaa... Gessun bokseri ja LC8 ovat sen verran erilaisia koneita, että koeajolla pitäisi kyllä selvitä aika helposti kumpi on käyttäjän tarpeisiin sopivampi.

    EDIT: Kommentti siis siltä pohjalta, että mulla on GSA ja SD eli en pysty vertailemaan noita antamiasi vaihtoehtoja, mutta luulen että mopojeni perusteella pystyn arvelemaan eroja pelien luonteessa...



  7. #7
    Niin ehkä loogista kuin se olisikin, kyseessä oleva Kotarin tyyppi on SMT, ei Adventure.
    ” It's like a Harley, except it's a great motorcycle. Ugly, though”
    "Not ugly anymore, now I have a Ducati."
  8. #8
    Molemmat toimii, mutta ovat todella erityyppisiä. Kokeilemalla huomaat erot.
    Itse ajan SMT:llä ja kaikki tiet käyvät asfaltista hiekalle. Enduro se ei ole vaan supermoto. Arkiajoon sopii hyvin. Matkustaja on tykännyt tiloistaan, pisimmillään n. 700 km päivämatkoja ollaan tehty. Yksi olen ajanut n. 1000 km päivämatkoja eli ei ongelmia matka-ajossa.
    30 000 km:n aikana ei ole ollut vikoja pyörässä. Normi huollot tehty. Tänä talvena rattaat ja ketjut vaihdetaan. Takarengas kestää noin 7-8000 km:ä, eturengas tuplaten.
    Itse tykkään kotarin "herkästä kaasusta", tapahtuu juuri silloin kun haluaakin eikä hetken päästä. Muilta on kuulunut erilaisia kommentteja levottomuudesta hitaassa ajossa.
    Jokatapauksessa on makuasia, kummalla on tienpäällä.
    "Tyhmyys ihmisen tyhmentää" -FG
  9. #9
    Lainaa (kotterokuski @ Marras. 17 2010,16:17) kirjoitti
    Itse tykkään kotarin "herkästä kaasusta", tapahtuu juuri silloin kun haluaakin eikä hetken päästä.
    Tuo "herkkä kaasu" taitaa olla lc8-koneisten yhteinen ominaisuus... Mäkin diggaan siitä, todellakin tuntuu että ranteella on suora yhteys koneeseen. Tosin välillä se aiheuttaa pieniä yllätyksiäkin kun gessun päältä hyppää duken selkään, ottaa aina hetken ennekuin ranne kalibroituu *
  10. #10
    Lainaa (s&s @ Marras. 17 2010,18:36) kirjoitti
    Lainaa (kotterokuski @ Marras. 17 2010,16:17) kirjoitti
    Itse tykkään kotarin "herkästä kaasusta", tapahtuu juuri silloin kun haluaakin eikä hetken päästä.
    Tuo "herkkä kaasu" taitaa olla lc8-koneisten yhteinen ominaisuus... Mäkin diggaan siitä, todellakin tuntuu että ranteella on suora yhteys koneeseen. Tosin välillä se aiheuttaa pieniä yllätyksiäkin kun gessun päältä hyppää duken selkään, ottaa aina hetken ennekuin ranne kalibroituu *
    Sulla on siis gs(?)bemu + dukekotari. Nyt sitten puukko kurkulla ja selkä seinää vasten ahdistettuna , kerro mitkä ominaisuudet niissä on mielestäsi scheissea. (Tämä pyörän vaihtopäätös tuntuu nyt ottavan niin koville, joten siitä syystä tämänkaltainen kysymyksen asettelu. )



  11. #11
    Mun täytyy sanoa etten tykkää siitä kaasusta (KTM 990SM), mutta kyllä siihen tottuu, ei se ylettömän häiritsevä ole. Ei ainakaan niin häiritsevä että oisin jaksanu mitään throttle cameja modata.
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  12. #12
    Lainaa (Roadster @ Marras. 18 2010,13:38) kirjoitti
    Lainaa (s&s @ Marras. 17 2010,18:36) kirjoitti
    Lainaa (kotterokuski @ Marras. 17 2010,16:17) kirjoitti
    Itse tykkään kotarin "herkästä kaasusta", tapahtuu juuri silloin kun haluaakin eikä hetken päästä.
    Tuo "herkkä kaasu" taitaa olla lc8-koneisten yhteinen ominaisuus... Mäkin diggaan siitä, todellakin tuntuu että ranteella on suora yhteys koneeseen. Tosin välillä se aiheuttaa pieniä yllätyksiäkin kun gessun päältä hyppää duken selkään, ottaa aina hetken ennekuin ranne kalibroituu *
    Sulla on siis gs(?)bemu + dukekotari. Nyt sitten puukko kurkulla ja selkä seinää vasten ahdistettuna , kerro mitkä ominaisuudet niissä on mielestäsi scheissea. (Tämä pyörän vaihtopäätös tuntuu nyt ottavan niin koville, joten siitä syystä tämänkaltainen kysymyksen asettelu. *)
    En mä oikein pysty sulle vastaamaan muiden kuin noiden koneiden luonteiden osalta... Käytän pyöriä ihan eri tarkoituksiin, GSA on mun mökki-, seura- ja matkamopo, SD:llä käyn yksin tuulettamassa päätä ja kumpikin toimii omassa tehtävässään ihan h*lvetin hienosti. Luulen että SMT:llä hoituisi nuo kummatkin... Miksei GS:lläkin, mutta boxeri koneesta puuttuu se räyhäkäs herkkyys mikä kotarilla on, toisaalta matkaa tehdessä taas ehkä arvostaa gessun tukevaa olemusta ja juurevaa voimaa.

    Jos nyt haetaan jotain ikävää kummastakin, niin lc8:n öljyjen vaihtaminen on kyllä homma ikävimmästä päästä mitä olen koskaan tehnyt mihinkään pyörään, enkä oikein välitä myöskään ketjujen rasvaamisesta... Bemarissa (GSA) taas toisinaan täyteen tankattuna ärsyttää korkea painopiste ja... Ööö... No, oikeastaan ei mikään muu.

    Eli ei mitään apua tästäkään vastauksesta... Loppupeleissä varmaan hyvin pitkälle kiinni siitä osuuko jompikumpi sulle paremmin "käteen" tai kumpi kone sopii paremmin omiin ajotottumuksiin. Onhan noissa tietty pikkasen hintaeroakin, SMT:n saisi kaupasta aika paljon edukkaammin.
  13.  
  14. #13
    Jos yhdistäisi nuo SD:n ja GS:n niin voila... syntyy SMT!! Tietenkin on molemmista otettu vain parhaimmat puolet...
    "Tyhmyys ihmisen tyhmentää" -FG