Tulokset 1:stä 24:een 24:sta
  1. #1
    Ajaako 800:n saman asian kuin tonniGeiju. Mitä mieltä?
  2. #2
    Sitä mieltä, että kai se nyt riippuu aika paljon käyttötarkoituksestasi. Missä ja miten meinasit ajella.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  3. #3
    Eikös ne ole aika samaan käyttötarkoitukseen tehtyjä...? Allround/seikkailu/matkaenska mitä nimitystä sitten haluaakin käyttää.

    Itselläni pienemmän GSän ketjut pudottavat sen pois pelistä, joten olen hetkittäin isommasta haaveillut. Nykyinenkin mopo on hyvä, joten lisäargumentteja kaipaillaan ennen hankintoihin ryhtymistä. Ehkä niitä argumentteja tulee tämän keskustelun perusteella.
    BMW F800 ST
    Honda CBF600 S
    Yamaha XJ600 S Diversion
  4. #4
    Pahasti on iskenyt toi matkaenskakuume...
    Itse himoan 800 juuri sen pienemmän koon vuoksi.
    Yksin kun ajelen ja sorateitä mieli tekee koluamaan.
  5. #5
    Kesällä ajelin jonku tuhannen kilometriä 800:lla ja onhan se mukava peli laskea y.k.s.i.n mutkasia hiekkateitä ja kyläralliin mitä oivallisin vaihtoehto... Mut jos pitää vähääkään matkaa ajaa varusteet päällä ja jos on matkustaja tyrkyllä niin sit ehdottomasti 1200:nen.

    Nää on näitä ikuisuus kiistoja, mutta taas tullaan siihen, et kannattaa koittaa molemmat ja kattoo kumpi kolahtaa.

    Jos mun pitäis nyt valita niin kakkosmopoksi 800:nen ja ykköseksi 1200:nen, on se toki "kömpelömpi" mut silti monipuolisempi (mun mielestä). Ja kummallakaan ei kuitenkaan ihan mettään kannata tyrkyttää
    Sopivasti täysillä!!

    749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
  6. #6
    Jovvain..



    Mchuurre-kerhon testipäiväkirja löytyy TÄÄLTÄ

    ...molempi parempi !
  7. #7
    Ei tuo matkajuttu yhtään kuumetta laskenut...
    Kuka kertoisi 8-satasen vikatilastoa jos sellaista on...
  8. #8
    JuuJuu nyt laski kuume kun luin enskafoorumi, vikoja vikoja vikoja... hyvä puolivalmiste... BMW
  9. #9
    Itkut ovat ihan samassa suhteessa pyörien määrään.
    Dixi et animam levavi
  10. #10
    Lainaa (Indigestible @ Marras. 11 2010,20:23) kirjoitti
    JuuJuu nyt laski kuume kun luin enskafoorumi, vikoja vikoja vikoja... hyvä puolivalmiste... BMW
    Kerro mulle pyörästä jossa ei ole vikoja ollenkaan. Onko sellaista?

    Mun 1200GS:ään tuli ensimmäinen vika noin 60 tuhannen kilsan kohalla. Aika hyvin puolivalmisteeksi. Nyt on ajettu 81 tuhatta ja vikoja on ollut 3 kpl, kaikista selvitty parilla sadalla €:lla eikä mikään ole estänyt pyörän siirtämistä huoltoon ajamalla. Ne ovat olleet vaihdenäytön potikka pätki, ajoneston johto pätki ja sytytyspuola hajos.

    Näillä mennään sano Jutila.



    "Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
  11. #11
    Lainaa (Indigestible @ Marras. 11 2010,20:23) kirjoitti
    JuuJuu nyt laski kuume kun luin enskafoorumi, vikoja vikoja vikoja... hyvä puolivalmiste... BMW
    Harvassa ovat foorumi käyttäjät jotka tulevat kiukuttelemaan, ettei pyörässä ole vikoja. Ainoat oikeat ongelmat taitavat 800sessa olla ensimmäisissä pyörissä olleet liian lyhyet jäähdytysletkut, ja myöhemmissäkin olevat heikot ketjut.

    Vielä 1200 vs 800. Oma tuntuma on että 1200 on aika kelpo peli kaikkialle missä saa oikeasti ajaa. Eli teille. Jos on lupa ajomaastoihin kartassa olevien teiden ulkopuolell,a joissa haluaa koittaa kömpimistä ehdottomasti 800. Toistepäin ajatellen 1200:lle on paljon helpompi löytää haastavia (siis mielenkiintoisia) reittejä laillisilta teiltä. Tämmösessä harrastusajelussa kun ei kelloa vastaan ajeta, eikä prinikoita jaeta läpäisystä, absoluuttinen maastokeloisuus ei välttämättä ole se tärkein juttu. Välillä näennäisen helpossa paikassa jumissa itselläkin tulee mielee että kevyempi olisi helpompi. Mutta äkkiä sitä on tullut järkiinsä ja tajunnut että tuo on iso osa homman mielekkyyttä.

    Bokseri on poskettoman helppopyörä omistaa huoltojen puolesta, sekä aika mahdoton hajoittaa kaatuilemalla. Jälkimmäisen takia sopii siihen rajojen etsimiseen aika mukavasti.



  12. #12
    Foorumeilta saatu kuva saattaa hiukan vääristyä, kun jokainen viesti on Purnausta vioista ja ongelmista, harva kirjottelee toimivista peleistä nuilla foorumeilla..


    Kokemusta ei ole kuin tuosta 1200 GSA:sta mut enpä mä muuta tarvikkaan, en näe yhtään syytä miksi pitäisi olla 800:nen

    Tuollakin pääsee kyllä pahat paikat läpi, ennen loppuu melkein ukolta kantti kuin tuolta eteneminen ja jos oikeen pahoihin paikkoihin tarvitsee lähteä niin harkitsisin vielä 800:stakin kevyenpää vehjestä.
  13. #13
    Kävin koeajamassa molemmat myös maastossa ennen ostopäätöstä, 800gessu oli niin paljon kevyempi käsitellä ja 8000€ hintaerosta puhumattakaan. Itselle ratkaisu oli helppo 800gessu jäi alle. Syviä kuraspooreja on tullu ajettua ja erittäin huonokuntoisia metsäkonepolkuja haulikko selässä. Pohjapanssariin pitää vielä sijoittaa, orkkis täysin paperia ja liian pieni. putki saanut kevyttä iskemää lentelevistä kivistä. Öljynsuodatin ei onneksi saanut osumaa. Alla twinduro renkaat jotka ollut aivan huiput maastossa, asfaltilla liukkaat, mutta kadulla tapana ajella ihan nätisti. ;)
    Jos lompakko paksu ja maantie pääasiassa silloin ehkä 1200gessu. En ole todellakaan katunut ratkaisuani, kevyt ja hauska pyörä ajaa puhumattakaan bmw:n omasta vakuutuksesta, superkasko ja liikenne 590€ vuosi. Kulutus on naurettavaa kadulla 400km joka tankilla!!! Edesmenneellä Trumpalla 200km/tankki... -J-
  14. #14
    ei h.., luulin, että puhutaan siitä boxeri 800:sesta.

    kun semmoinenkin on ollut.

    tai 850 se taisi olla.

    ihmettelin, kun kehuttiin kevyeksi, että mistä nää puhuu.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  15. #15
    Onko GS800 paljoakaan kevyempi käsitellä kuin GS1200? ja onko sillä väliä kun eivät kumpikaan mitään enskoja ole, eli ei mistään tod pahoista paikoista mennä. ja mettäpolkuja ajaa vaikka RS:llä

    Eihän niillä ole painoeroa kuin 22 kiloa. Kuinkas painopiste?
    TekniikanMaailman testissä GS1200 sai vissiin negatiivista painopisteestä....ohimennen kun olen vilassut. Luulisi boxerin painopisteen olevan alhaalla...
    En ole kumpaakaan ajanut.
    WildStar rumble in skräddarskog

    ex. busa
    K12RS
    XJR1300
    VTR
    HORNET900
    SPEEDMASTER
    AMM.BONNE
    FMX650
    CR250
    XR250
    BETA250
  16. #16
    800gs on huomattavasti kevyempi käsitellä, epätodellinen painoon nähden. olen ajanut kuraspoorissa niin syvällä että öljyfiltteri oli upoksissa. Kahden eri laskettelurinteen eturinteet olen ajanut ylös pliukkaalla kelillä. myös krossiradalla olen käynyt, tuohon tuo oli hieman jännä kun oli varsinaista lentohiekkaa vauhtia oli pidettä yllä... mutta uskallan väittää kohtuullisen maastokelpoiseksi. 1200:lla en tohtis näin amatöörinä kokeilla.. 800:lla heleposti. Käy ihmeessä koeajamassa!!
  17. #17
    Joo ei ole vieläkään tullut koeajettua tota 800 GS:ää.. pelkkää saamattomuutta. Neljä kesää olen koejanut 1200GS:ää ja se on kyllä painava mihinkään ahtaisiin ja pehmeisiin paikkoihin. Joo, toiset kyllä vie sitäkin vaikka millä alustalla ja polulla ja suolla mutta mä en oo ihan niin riski kaveri.

    Tykkään kyllä 1200:n matkaominaisuuksista, minusta se on raskaasti kuormattunakin loistava niin hyvällä kuin huonollakin tiellä.
    "Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
  18. #18
    Täytyypi kävästä tyypittää gessut.... vauhdillahan niitä joutuu viemään jossain maastoissa, vaatii uskallusta ja pätee että ei se palaa joka pelkää

    Tekis mieli... mut, mikäs olisi käyttötarkoitus...olen yrittänyt itselleni uskotella kaikenlaista, mutta kun todella tyytyväinen nykyiseenkin bemuun, se on niin mahtava ajaa
    WildStar rumble in skräddarskog

    ex. busa
    K12RS
    XJR1300
    VTR
    HORNET900
    SPEEDMASTER
    AMM.BONNE
    FMX650
    CR250
    XR250
    BETA250
  19. #19
    niin noista painoista bemarin tietojen mukaan painoero on kuivana 38kg märkänä 39kg. 800 185kg/207kg vastaan 1200 223kg/256kg. joten aika vissi ero, vastaa piukkaparaisen miisun painoa. voin sanoa että ero tuntuu!!!
    Tykkäsin kyllä *tiellä ajella 1200enemmän mutta maastossa ero on todella iso. 800gessun satula on kapea ja kovahko matkaan. pisimmät päivämatkat ollu noin 450km ja tuntuu hanurissa tapeilta ajo välillä varsin mukavalta.
    Taajaamassa 1200gs ruuhka-ajo alaväännön vuoksi aavistuksen mukavempaa. mutta onhan todellakin pyörät tehty aivan erilaisiksi. kaltaiselleni noviisille 800gs on kuin nappi silmään. mutta vinkkinä voin sanoa että omat ajoreitit muuntuvat pyörän mukaan, jos sulla on 800gs löydät itsesi korvesta, jos 1200gs mutkaiselta hiekkatieltä todennäköisesti, katupyörällä hakee puhdasta hyväpintaista mutka-asfalttia.
    näin se ainakin itsellä menee... * eli pyörä vie miestä, ei mies pyörää!! *



  20. #20
    oot kattonut Adventuren painoa, tavalliseen erot:
    GS800 ; GS1200
    185/207 ; 203/229
    WildStar rumble in skräddarskog

    ex. busa
    K12RS
    XJR1300
    VTR
    HORNET900
    SPEEDMASTER
    AMM.BONNE
    FMX650
    CR250
    XR250
    BETA250
  21. #21
    niin ja sillä 8000€ hintaerolla saanee 800gs:n takapenkille lisäpainoa 38kg tai märkänä 39kg... * ei niin vakavasti...

    p.s. joo katoin adventuren painoa, kiitos täsmennyksestä.
    ja mun koeajama iso gessu oli just toi adventure. perus 1200gs:ää en ole ajanut koskaan.



  22. #22
    Lainaa (-RUMBLE- @ Marras. 15 2010,09:54) kirjoitti
    Eihän niillä ole painoeroa kuin 22 kiloa. Kuinkas painopiste?
    TekniikanMaailman testissä GS1200 sai vissiin negatiivista painopisteestä....ohimennen kun olen vilassut.
    1200 GSA:n painopistettä 40 bensalitran kanssa yleensä haukutaan. Taas vastaavasti 1200 GS:n painopistettä 20litran kanssa kehutaan. Itse en pidä isoa tankkia negatiivisena asiana, vaikka se täysinäisenä toki nostaa painopistettä. Muutenkin pyörien painoja olisi syytä vertailla samoilla bensamäärillä. Perus 1200GS:nkin tankki isompi kuin 800GS.

    Painoeroja ihmetellessä varusteet vaikuttavat kovasti. Onko mukana kaatumaraudat, laukkuraudat, perusGS:n kanssa pinnavanteet ja mitä ne painavat? Tyypillisesti nuo kuitenkin tämän tyylisiin pyöriin asennetaan.

    Paikallaan pyöritellessä aika suuri ero on pyörän leveyksissä. Bokseri on penkiltään ja muutenkin sangen leveä pyörä joka hankaloittaa hallintaa ja maahan ylettymistä hitaissa vauhdeissa. Myös tuo 19" eturengas ja aivan turhan leveä takarengas huonontavat maastossa menoa. Sekä kuiva kytkin jota ei uskalla aivan samalla tavalla rankaista. Mutta niinku sanottu niin kauan kun ajetaan laillisilla teillä (kartalla teiksi merkittyjä molemmat, maastoon merkintä paikkapaikoin hieman heikompaa), 1200:nen toimii varsin kivasti.

    Vanhempi 2004->2007(?) 1200GS oli 199kg kuivana. 225 märkänä.



  23. #23
    mutta yhtä kaikki, oli se julmetun hieno kokemus ajaa 1200gsa:a hiekkatiellä. hieno pyörä, pitkälle matkalle taatusti todellinen helmi. täytyy katsoa lastaanko laivaan ja Islantiin pikkugessun keväällä. jos joku haluaa vaihtaa uudehkon matalan satulan normaaliin kannattaa laittaa yv:tä. itseä kiinnostaisi tuo hieman korkeampi vaikka pers jalkanen olenkin.
    -J-
  24.  
  25. #24
    Genau !


    Siis kuten tuolla linkkinä upottamassa jutussakin painotan edelleenkin sitä, että alppiteillä on tuo 800 ehdottomasti ketterämpi ja nopeampi kuin "matkajuhta" 1200 !

    800:sen jälkeen tuo 1200 on mutkateillä p a i n a v a....

    Mutta jokaisen pitää nuo kokeilla, mielummin samalla kertaa, samoilla teillä sekä keleillä