Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 57:sta
  1. #1
    Honda CB500 , Kawasaki ER-5, Suzuki GS ja Gaciva 500 river.
    Mikäs näistä olisi kannattava ensipyörä ja miksi ei vaikka pitempään käyttöön. mikäs näistä on kooltaan vähän reilumpi entäs onko ns. tehoissa huomattavia eroja..
    Loppuuko 500cm3 tehot, kun niitä myydään ensipyörinä/naisille? voi ns. äijä ajella pitempää viissatkulla?
  2. #2
    Jos on järki päässä niin pärjää tehokkaammallakin pyörällä, tehot noista varmaankin loppuu jossakin vaiheessa kesken. ER-5:lla ajoin prätkäkortin vuosi sitten syksyllä, keväällä hommasin tonnisen nakupyörän ja hyvin on mennyt. Et ei kannata pyörää pelkästään tehojen takia hylätä, jos se on muuten raskas ja aloittelijan hankala ajaa niin silloin mielummin.
    Ducati Streetfighter 1098 '10
    ex Ducati Monster S2R 1000 '07
  3. #3
    Noista viissatasista taitaa olla jo useampi ketju ja niissä todettu kaikki kolme japsia kelpo peleiksi. Honda taitaa olla isorunkoisin.

    Elokuussa ajelin Hondan CB500:n perässä Tuusulantietä ja Mäkelänkatua aina Helsingin keskustaan asti. Pyörän kuskina oli arviolta viiskymppinen ja 180 senttinen herrasmies, enkä pitänyt häntä yhtään vähempää äijänä kuin itseäni tuplaten suuremmalla koneella varustetulla CB:llä. Jos päivittäinen käyttö on vaikka edellä kuvaamaani 50/50 maantietä/kaupunkiajoa, niin siihen tuo näytti soveltuvan erinomaisesti. Ihan sutjakkaasti näytti liikkuvan muun liikenteen joukossa. Olipa CB500:ssa hyvät höpinätkin... mikä lie Laserin mökäpönttö kun oli kiinni.

    Ajokelit alkaa olla tältä kaudelta ohi, joten talvi aikaa käydä koeistumassa... ja voihan niitä isompiakin samalla *

    Edit: Tuolta löytyy tietoa eri pyörien tehoista ja istumakorkeuksia. Taitaa siellä olla akselivälejä ym.



    Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
  4. #4
    CB:ssä on ainakin eniten tehoa, tais olla melkein tuplasti Cagivaan verrattuna.



  5. #5
    Lainaa (Ytsför @ Marras. 02 2010,22:24) kirjoitti
    CB:ssä on ainakin eniten tehoa, tais olla melkein tuplasti Cagivaan verrattuna.
    Jep, CB on tehokkain ja kookkain noista. Noin 60 hepoa. Tehoilla pärjää varsin hyvin. Jos jotain huomautettavaa täytyy etsiä, ni alusta on aika huono. Varsinkin takaiskarit vanhemmiten, mutta niitä saa kyllä aika halvalla. Omasta mielestä parhaimman näköinen noista, muut on aika rimpulan näköisiä. Bensaa palaa semmonen 4-5 litraa, kääntää kahvaa millä tavalla tahansa. Motti on perus-luotettava Honda, omalla oli ajettu 72tkm, eikä venttiileitä edes tarvinnut säätää niihin kilometreihin, eikä koneesta tarvinnut avata kuin öljyroppua aina välillä(paitsi tietty venakoppa tarkistusta varten). :P Renkaat halpoja, vakuutukset halpoja... jos tahtoo moottoripyöräillä edullisesti, niin varsin hyvä vaihtoehto siihen äijälle kuin äijälle ja tietty myös naiselle.
    GSR 600 -06
    XV 535 -92 Projekti
    ---------------------
    SV 650 S -03
    CB 500 -99
  6. #6
    melkein kandee ostaa joku cbr600 tai esim honda hornetti. parempi alusta jms. ja pärjää pitemmälle muutenkin.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  7. #7
    600:sta suosittelisin myös. Tehoa enemmän. Ja samoin vääntöä. = Mukavampi ajaa !
    GS500:lla aloittelin oman motoristiurani aikanaan. Siitäkään ei pahaa sanottaava. Edullinen pitää, helppo huoltaa ja hyvä ajaa. Tehotonhan se tosin on...
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  8. #8
    Hyvän viissatkun voi saada 1000-1500 euron panostuksella. Kuussatkut taitaa olla ainakin tuplat tuohon?

    Peukku GS500:lle.
    Now playing: K7
  9. #9
    Lainaa (mopomies @ Marras. 02 2010,21:49) kirjoitti
    Loppuuko 500cm3 tehot, kun niitä myydään ensipyörinä/naisille? voi ns. äijä ajella pitempää viissatkulla?
    Loppuu. Ja ei voi.
    (Siis .org-raadin mielestä.)

    Ennustankin, että lauantai-iltaan mennessä sinulle on jo ehditty suositella sekä kilokyykkyä että Hajapusaa. Ettei nääs tarvi heti vaihtaa isompaan
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  10. #10
    Lainaa (pecha @ Marras. 04 2010,15:47) kirjoitti
    Lainaa (mopomies @ Marras. 02 2010,21:49) kirjoitti
    Loppuuko 500cm3 tehot, kun niitä myydään ensipyörinä/naisille? voi ns. äijä ajella pitempää viissatkulla?
    Tai sitten ei ja voi.

    Tietenkin hieman eri henkisistä pyöristä kyse, mutta kuitenkin porukka puksuttelee noilla tömäri (matka)enduroilla/allround pyörillä ympäri maita ja mantuja ihan tyytyväisenä vuodesta toiseen.
    Vaikka harva noista yltää edes tuohon huimaan 60hv tehoon...

    Sehän on ihan siitä kiinni mitä siitä moottoripyöräilystä haluaa?
  11. #11
    kyllä ainakin tuollaisella GS500e susukilla ajeli kesän ihan mielellään. Kaupungissa oli montakertaa miellyttävämpi kuin kuussatku separi ja siirtymätkin pystyi suorittamaan ihan suurinta sallittua nopeutta.

    Br,

    ps. Täälläpäin olisi myynnissä 38tkm ajettu hienokuntoinen -91 GS500e. yv tavoittaa.
    <p>1986 Honda Z50J, 1975 Honda CB125, 1977 Honda CB750K, 2007 Honda CBR1000RR</p>
  12. #12
    Itse kävin 25kW kuristetulla Hondan CB500lla Norjassa, eikä todellakaan ollut mitään ongelmia. Ruhollakin kokoa 186cm/100+kg, eikä ahdistanut.

    Ostaisin kuitenkin ensimmäiseksi pyöräksi esim. ER6:n, hornetin, FZ6:n tjms. Noista saa aika pienellä lisäpanostuksella paljon uudemman pyörän, jotka on kokonaisvaltaisesti parempia. ABS-jarruilla, mikäli vain mahdollista. On tosi tylsää kaatua, kun paniikissa jarruttaa etupyörän lukkoon.
    Nykyinen: MT-01 (taas )
    Ex: Street Triple, F800R, MT-01, HD 1200R (kahdesti o.O), DL650, R1100S, CB500
  13. #13
    Ei se vanha Hornetti ole yhtään sen parempi alustaltaan ja nopeusrajoitusten mukaan ajettaessa tollanen twini on aivan hyvä matkantekoon. Ja kaikilla ei ole budjettia ostaa uutta pyörää, jossa ehkä olis absit.
    GSR 600 -06
    XV 535 -92 Projekti
    ---------------------
    SV 650 S -03
    CB 500 -99
  14. #14
    Itsellä on Cagiva River 500 ja hyvin sillä ehtii. Uupumatta se vei miehen teltan kanssa Narvikkiin ja toi sieltä vielä pohjoisen kautta takaisinkin.
    Pyörä on ollut minulla kolme vuotta ja eikä ole tullut mieleenkään luopua siitä, enkä luovu. Kun kiinnostus hiipuu, niin sitten pyörä talliin ja toinen tallista tilalle.
    Cagivassa on yksi sylinteri ja 28kW, japanialaisissa on twin ja reilusti enemmän tehoa.
    Jos ei ihan masokisti ole, niin suosittelisin twiniä. Käynti on huomattavasti paljon siistimpää.
    Käy ajamassa ja kokeilemassa, niin sillä selviää monta asiaa.

    Pienemmällä teholla pärjää, jos asennetta ja itsetuntoa löytyy. Kaveriporukassa saattaa kuutiokallet ja tehoterot vähän kuittailla, mutta pitäähän joukossa pöljiäkin olla...
  15. #15
    Lainaa (Athene @ Marras. 04 2010,14:10) kirjoitti
    600:sta suosittelisin myös. Tehoa enemmän. Ja samoin vääntöä. = Mukavampi ajaa !
    GS500:lla aloittelin oman motoristiurani aikanaan. Siitäkään ei pahaa sanottaava. Edullinen pitää, helppo huoltaa ja hyvä ajaa. Tehotonhan se tosin on...
    Miksi tyytyä 600:een, kun 750 on paljon tehokkaampi ja vääntävämpi. Tai miksi siihenkään, kun se 900 on kuitenkin parempi. Eipä ysisatanenkaan tonnista voita. Ja löytyyhän sitä siitäkin isompia. *

    Ei nyt. Kyllä se enemmän on siitä kukkarosta kiinni. Jos on varaa ostaa isompi, niin mikäs siinä, jos ei niin pienemmällä pärjää hyvin. Kunhan muistaa olla kokeilematta sitä isompaa ja parempaa, niin ei tiedä mistä jää paitsi, eikä tehojen puute tunnu missään. Heti kun menee isompaa koittamaan, niin omasta tuntuu uupuvan jotain hyvin tärkeää ja tarpeellista.

    Itse en katso yhtään pahalla ketään, jos joku ajelee ikälopulla pikkukoneisella pelillä. Moottoripyöräily on hauskaa ja jokaiselle kukkarolle löytyy oma vaihtoehto. Ei se pyörä äijää tee vaan päinvastoin äijä tekee pyörän.
    CBR600F 2004
    Z750 2009
    MT-09 2014
    1290 Super Adventure S 2017
  16. #16
    Ja kyllähän jotkut vaihtaa pienempään ja tehottomampaan, kuitenkaan hauskuudesta tinkimättä. Onhan pyörässä muutakin kuin teho. ihan tosissaan on. Oon minäkin jopa tehokkaampia pyöriä kokeillu, mitä itsellä nyt on, mutta silti ei kiinnosta vaihtaa. Ehkä oon vähän kipeä... ehkä se joskus menee ohi.
    GSR 600 -06
    XV 535 -92 Projekti
    ---------------------
    SV 650 S -03
    CB 500 -99
  17. #17
    Niinpä,ei se pyörän koko tee motoristia.. Minäkin aloitin 450 suikalla,kaks päällä tuli ajeltua ja hyvin pärjättiin.Oli myös K100 bemu ja nyt 600 cbr. 450 oli hyvä matkustus mukavuus kahdelle,parempi kuin cbr.Bemulla ei ehtiny kahdestaan ajaan.. Hyvin kerkesi suikalla.. se on asenteesta kiinni.Tunnen sellaisia joilla yli tonninen ja +100 heppaa reilusti,eikä riitä millään.. Pienempi on halvempi pitää,monilta osin,vähemmän kuluvaa osaa ja halvempia,vakuutus pienempi sekä polttoaine kulut pienemmät..
    Peukku pienemmille..
    Yamaha xv 1100 Virago
    Honda xl 600v Transalp
    Honda cbr 600
    Kawasaki LTD 450
    BMW K100 rs
    Suzuki GS450
    Tunturi Super Sport
    Tunturi Maxi
  18. #18
    Kyllähän sitä kaikilla mopoilla pääse paikasta toiseen, mutta vähän kannattaisi miettiä mitä moottoripyöräilystä haluaa. Jos haluaa vain körötellä rajoitusten mukaan ja katsella maisemia niin pikku gessu riittää siihen mainiosti.

    Jos haluaa ajamisesta jotain muutakin niin ehkä kannattaa heti ostaa sellainen menopeli, jonka ominaisuudet vastaavat paremmin mieltymyksiä verrattuna gessuun. Ja näin jää yksi vaihtokauppa väliin ja saattaa säästää muutaman pennosen.
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  19. #19
    Mistä muuten lähtee ajatus, että ajoneuvoa vaihtaessaan häviää AINA merkittävässä määrin rahaa?

    Toki jos sitä vaihtaa halvemmasta kalliimman luokan ajoneuvoon, niin onhan aika luonnollista, että sellaiseen joutuu sijoittamaan enemmän rahaa. Sitä ei tosin välttämättä saa suhteessa sen halvemmalla, ostipa sen ´heti´, tai vaikka vähän ajan päästä.

    Samoin jos ostaa vaikka uuden pyörän liikkeestä, ja käy sen vuoden-parin välein ´päivittämässä´ pakasta vedettyyn, niin rahallisestihan tulee takkiin, se on selvä. Toisaalta ne on huolettomia kilometrejä takuunalaisella laitteella.

    Mutta jos nyt puhutaan jostain 10-20 vuoden ikäisistä käytetyistä, niissä hinnan putoaminen ei ole enää lähellekään niin jyrkkää, ja silloin kauppojen rahallinen kannattavuus saattaakin jo riippua hyvin monenlaisista tekijöistä. Jos vanhemman pyörän on vaan saanut ostettua ns.sopivasti, siitä voi vielä myydessä saada melkeinpä omansa pois.

    Joskus 1990-luvun alkuvuosina, kun uusien myynti oli (edellisen kerran) pohjalukemissa, eikä ns. rinnakkaistuontia vielä juuri ollut, halutuimpien käytettyjen arvo saattoi parhaimmillaan jopa nousta, mitä nyt tuskin enää tapahtuu.

    Ketjun aloittajalle evästäisin, että Suomessa esiintyy ´kuutiosairautta´ (kuten ehkä olet huomannut), harrastukseen pääsee mukaan pienemmällä ihan mainiosti, eikä se vaihtaminenkaan välttämättä ole mikään iso peikko. Vanhemmissa peleissä rahanmeno on aika pitkälle kiinni siitä, minkälaisia kauppoja teet. Ja ihan mukavahan se voi olla myös saada pelkkää koeajoa kattavampaa kokemusta useammista erilaisista pyöristä. En itse allekirjoita alkuunkaan sitä logiikkaa, että varsinkaan aloittelijan pitäisi pyrkiä samantien ostamaan joku "pyörä loppuiäksi". Miksi ihmeessä pitäisi?? Eihän hän edes tiedä, tuleeko jatkamaan harrastustaan pitkään.

    Ja jätä budjettia myös muuhun kuin pyörään (varusteet, huollot, renkaat, vakuutukset). Mielestäni nuo mainitsemasi 500:set on aika samalla viivalla, oikea valinta on se, mikä tuntuu itsestä parhaalta, joten kannattaa koeajaa. Myös 600 ja 650 peruspyörät saattaa olla harkinnan arvoisia, jos budjettisi (edellämainittu huomioiden) taipuu sellaiseen.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  20. #20
    Jos Kawaan päädyt, niin osta ER-6. Aivan erioloinen pyörä kuin ER-5. Tehoja kohtuukivasti ja helppo käsiteltävä. Tosin ohjaustanko menisi vaihtoon, jos itselleni moisen hommaisin..
    1300 Gessu
  21. #21
    CB500 tuntuu jälkikäteen ajatellenkin vielä loistavalta ensipyörältä. Moisella kävin aikoinaan Itävallassa aivan Italian rajoilla kääntymässä (alpeillakin pörräten) ja hienosti pärjäsi kolmen laukun varustuksella, tosin yksin ajaen. Koko reissulla ei tarvinnut koetella kuinka lujaa tuo oikeestaan kulkee, tuollainen 130 ... 150 km/h riitti nakupyörän ja laukkujen kanssa ihan hyvin baanoillakin. Reilu 50 tuhatta ajettuna möin pois eikä siihen asti ollut mitään huolia tai vikoja, oli vaan vähän ahdas noin pitkillä matkoilla. Ihan mitättömät ylläpito-, vakuutus- ja bensakustannukset tulee bonuksena.
    Reissukuviani: http://picasaweb.google.com/halti.traveller
    -- DL650 -04 --
  22. #22
    Lainaa (mopomies @ Marras. 02 2010,21:49) kirjoitti
    500cm3 tehot, kun niitä myydään ensipyörinä/naisille? voi ns. äijä ajella pitempää viissatkulla?
    Naisen käytössä *se mun CB500 oli kanssa aikoinaan ollut ja koen asian plussana. Ja ostaessa oli hyvin siistikuntoinen vaikka oli yksi miesomistajakin välissä.

    Joskus 90-luvun alussa ajelin ihan tyytyväisenä varttilitraisella mottoriteilläkin, jopa tuollaisia parin sadan kilsan pätkiä. Ei haitannut yhtään, vaikka tuolloisen CB250RS:n huiput oli jossain hiukka alle 130 km/h:ssa, oli siinä silti ihan tarpeeksi vauhdin tuntua noin pienellä kulkupelillä ja 26 hepalla.



    Reissukuviani: http://picasaweb.google.com/halti.traveller
    -- DL650 -04 --
  23. #23
    katselin noita teknisiätietoja, että tuossa gs:ssä olisi korkein istuinkorkeus.. johtuen ilmeisesti monojousesta..
  24. #24
    Nyt näytäisi siltä, että näistä pyöristä tuo cb500 on ainoa vaihtoehto. Pyörä ei varmaan ulkonäöllisesti voita, mutta ensipyöräksi teholtaan passeli. Customi mallisesta pyörästä vähän katselin kawan en 500 1990-96 mallia, ehkä näistä sitten ensikesän pyörä..
  25. #25
    Oletko harkinnut lisätä listaan harkittavaksi mitään soratielle kelvollisempaa peliä? Hommaa joku katukelpoinen enduro, esim. Honda Transalp, Kawasaki KLE, Aprilia Pegaso, Suzuki DR tms. niin pystyt laajentamaan ajoreviiriä ihan uusiin maisemiin. Ne hienoimmat maisemat tuntuvat löytyvän usein sorateiden varrelta
  26. #26
    Itse ostin viimekaudeksi ekan ison pyörän. Aikaisempaa kokemusta oli ainoastaan moposta ja vuokra pyöristä joista isoin 250cc virago.

    Harkitsin kanssa aluksi jotain 500 kuutioista. Onneksi tulin järkiini ja ostin itselleni 600 kuutioisen nakun. Ollut loistava ekaksi pyöräksi. Helppo ajaa mutkaa ja suorallakin pääsee tarpeeksi kovaa.
    Välillä ohituksiin kaipaisi lisää vääntöä ja nyt onkin alkanut kiinnostamaan Yamaha FZ1-S, Suzuki GSF 1250 SA/FA tai BMW K1200S.

    Käypäsen 600 kuutioisen 2004-2006 vuoden pyörän saa ostettua 4500-5500 eurolla. Jos hinta ei ole liian kova, suosittelen kyllä ite mielummin 600 kuutioista kuin 500 kuutioista.
    Esimerkiksi oma FZ6-N painaa ainostaan 7kg enemmän kuin CB500 ja tehoja on 30kW enemmän. Penkin korkeus 795mm ja tälläselle persjalkaiselle (172cm) sopiva.
    Yamaha FZ6-N -06 -> BMW F800GS -11
  27. #27
    Jep. Uskon 600cc olevan varmasti tehokkaampi ja parempi vaihtoehto, mutta omapyöräily olisi vielä niin vähäistä, että pitäisin sitä 500cc parempana kustannussyistä(pyörän hinta +vakuutus) siis vielä tässä vaiheessa.

    Tuollainen endura tyyppinen voisi kans olla, hyvä toisaalta saisi olla itsellä vähän pituutta enemmän kuin 175...
  28. #28
    Entäs ZR-7. Itse ajelin 4 vuotta sellaisella ja olihan mainio pyörä pikku kruisailuun. Hyvä ulkonäkö ja peruskestävää tekniikkaa. Ei liian tehokas muttei jää aivan jalkoihinkaan. Saa kohtuu halvalla eikä vakuutuksetkaan päätä huimaa.
  29. #29
    Lainaa (mopomies @ Joulu. 19 2010,14:44) kirjoitti
    Tuollainen endura tyyppinen voisi kans olla, hyvä toisaalta saisi olla itsellä vähän pituutta enemmän kuin 175...
    Hyvin tuolla pituudella (katu/matka)enskan kanssa pärjää.
  30.  
  31. #30
    Mulla olis hyvä sininen Er-5 myynnissä, vuosimalli 1999 ja ajettu 28tkm, Givin takalaukku ja tuulilasi. Etupään huolto tehty just. Hintaan 1900 netto.
    - Sergei-


    "Tiedättekö mitä siitä tulee kun risteyttää tiikerin ja kanarianlinnun??
    En minäkään tiedä, mutta kun se laulaa sitä on parasta kuunnella."
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen